quote:
Die kan ik je niet geven, heeel lang geleden gelezen in zoiets als een "gezins encyclopedie" in het hoofdstuk sexualiteit enzo
De harlekijn reflex is moeilijk te vinden via google, wellicht heet het tegenwoordig anders maar voor de herkomst van het woord moet je denken aan zo'n harlekijn trek popje waarbij je als je aan het touwtje trekt de benen en armen omhoog gaan.
Als het menselijk lichaam een dergelijke beweging maakt met gespannen spieren , en helemaal als het ritmisch is, volgt er meestal vanzelf een orgasme, het effect is bij kinderen het grootst omdat die het zaakje nog niet helemaal in bedwang hebben maar als de reflex maar krachtig genoeg is hebben volwassenen het ook.
Het is vrij gemakkelijk op te wekken door consequent en ritmisch omhoog te klimmen in een dik touw en daarbij uiteraard je armen en benen gebruiken(touw tussen de voeten geklemd), negen van 10 mensen haalt de 4 meter niet zonder een rood hoofd te krijgen en ff te moeten stil hangen

Ik had dus al als heel klein robbertje van mischien 6-7 jaar al mijn eerste orgasme en toen ik dat las toen ik een jaar of 11 ofzo was werd touw klimmen tijdens de gym mijn favoriet
Als je goed hard niest loopt er een peristaltische spasme als een golf door je lichaam en die levert vaak hetzelfde effect zij het in mini vorm: een klein orgasme.
Bij veel mannen kun je het ook zien bij de pisbakken als ze "afknijpen" , het aan meermalen ritmisch aantrekken van de bekkenbodemspier geeft ook vaak het effect, je ziet zo'n man dan even heel kort een soort brrrr doen met zijn ruggegraad net alsof hij het koud heeft en bibbert.
De meest bizarre vorm die ik er van ken is een kennis die altijd bij de eerste hijs van een sterke joint dat brrr doet en schud met zijn ruggegraat
Ik heb me ook altijd wel afgevraagd waarom vrouwen zo lollig en giegelig worden als ze het over bekkenbodemspier training hebben want de kern van zo'n training is dat je de bekkenbodem spier met regelmatige tussenpozen (dus eigenlijk ritmisch) aan trekt en weer ontspant
Gewoon goed naar menselijke gedragingen kijken is genoeg, als je weet WAAR je naar moet kijken ontdek je dat soort grappige dingen vanzelf bij andere mensen, helaas ook als je het eigenlijk niet wilt weten zoals bij je oma
[ Bericht 3% gewijzigd door robber57 op 08-02-2011 02:53:23 ]