Ik woon thuis dus ik eet wat de pot schaft bij wijze van.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:10 schreef V1z0R het volgende:
Dat soort gerechten dus bewaren voor de dagen dat je sport
Dan eet je toch watHonger laat je suikerspiegel schommelen en dat is nooit goed!
Tja, das wat lastiger... Probeer anders een goede salade altijd erbij te nemen en de porties van het andere wat minder te maken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:11 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik woon thuis dus ik eet wat de pot schaft bij wijze van.
MAAR WAT. Als ik nu ga eten voel ik me echt belachelijk schuldig. Ik word er zo moe van.
Sla eten we regelmatigquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:15 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Tja, das wat lastiger... Probeer anders een goede salade altijd erbij te nemen en de porties van het andere wat minder te maken.
Spinaziesalade met paprika, ei, ui en pecannoten en als dressing een vleugje olijfolie bijvoorbeeld.
Iets uit het lijstje wat loveli opsomdeIndien niet aanwezig zou ik gaan voor stukje kaas ofzo.
Nope geen ijsbergquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:23 schreef V1z0R het volgende:
Sla(helemaal ijsberg) kan niet op tegen spinazie! In spinazie zit tenminste vezels en veel meer vitamines.
Met honger kan ik niet slapen, tenminste niet fijn. Ik had die kcals even vergeten en gewoon een 4tal blokjes kaas gegeten.
We hebben vruchtenyoghurt...? Ei koken ga ik niet meer doen om half 1..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:25 schreef progje het volgende:
@siral: gekookt eitje? of kwark of iets?
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:28 schreef V1z0R het volgende:
Plakje kaas met kipfilet zou ik dan doen, vergeet die cracker!
op de markt bij een kaasboer kan je (meestal) heerlijke 30+ kaas kopen, die niet naar rubber smaakt en of voeltquote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:30 schreef Siral het volgende:
Oke plakje kaas met kipfilet it is, wel 45+ kaas want de rubber kaas is op
truste everyone!
Ik zou serieus dood neervallen op dit lijstje..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:11 schreef MarMar het volgende:
* MarMar kont niet meer slapen
Vroegheid![]()
voorgenomen lijstje voor vandaag:
O:fruitnfibre en thee!
T: appel
L: 2 beschuitjes met kaas, rauwkost en een gekookt eitje
T: banaan
D: kip madras, rijst, salade
MarMar zit helaas in een rolstoel dus dan is zo'n lijstje denk ik een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 07:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik zou serieus dood neervallen op dit lijstje..
Fructose wordt de laatste tijd inderdaad vaak gezien als slecht/ongezond en gelinkt aan type II diabetes. Maar, als je kijkt naar de wetenschappelijke publicaties over fructose blijkt dat er maar heel weinig onderbouwing is voor dit soort uitspraken. Jouw post kan dus echt wel wat nuancering gebruiken!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:02 schreef loveli het volgende:
Fructose: leek ideaal, want geen suikerpiek in je bloed. Maar... is slecht, want het moet door de lever verwerkt worden en die raakt ervan vervet. En gestresst, want we krijgen meer fructose binnen dan onze lever hebben wil. En je verzadigingsgevoel reageert niet op fructose, waardoor je meer eet, je suikerstofwisseling in de war raakt en je uiteindelijk insulineresistentie oftewel diabetes II krijgt.
Dat was de kort door de bocht versie. Fructose is slecht.
Mm ik wilde het inderdaad net vragen, of je moet weinig lichaams beweging hebben. Als ik op een zondag de hele dag niks doe dan luieren moet ik zeggen dat ik ook weinig eetquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
MarMar zit helaas in een rolstoel dus dan is zo'n lijstje denk ik een ander verhaal.mogge trouwens!
The thing is dat ik er volgens mij lichtelijk obessief mee bezig ben, en ik word daar soms een beetje depri van.. Het valt andere ook op, en ik kan er ook slecht tegen als andere veel eten... Dan ben ik gewoon annoyed.. Als mijn broertje bij wijze van smorges 2 dikke tosties met majo gaat zitten eten. Maargoed, hij is dan ook in de groei en aan de lichte kant,quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:07 schreef Blurred86 het volgende:
En Siral: ik heb het ook wel eens hoor, dat ik echt moe van mezelf word dat ik constant met eten bezig ben (wat zal ik eten? heb ik wel genoeg gegeten? heb ik niet teveel gegeten? zou ik dat nou wel eten? etc). Ik ben er echt al meer dan 5 jaar zo mee bezig en af en toe zou ik wel eens terugwillen naar de tijd dat ik gewoon at waar ik zin in had en er verder allemaal niet bij stil stond.
Maar goed, dan zou ik ook minstens 10 kg zwaarder zijn dan nu en dat wil ik ook niet dus er zit niet veel anders op voor mij denk ik.
Als ik niet wil afvallen moet je rekenen op een normaal eetpatroon van ongeveer 1400 kcal Dus ja, als ik af wil vallen moet ik nóg minder eten dan datquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:18 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge![]()
Wat is handwas toch een vervelend klusje![]()
Nu lekker een dubbele boterham met pindakaas en dan rijlessen.![]()
Marmar, ondanks dat je weinig lichaamsbeweging krijgt, vind ik het toch een mager lijstje hoor!
Eet gewoon twee boterhammen bijvoorbeeld, dat is al een stuk beter dan beschuitjes
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, toen ik om 5 voor 8 op kantoor kwam zaten allebij m'n collega's er al. Normaal ben ik de eerste. Kreeg ik heel triomfanteljik te horen ' Ja, ik ben er lekker al een half uur'....En wedden dat ze vanavond pas heel laat weggaat, omdat ze oooo zo belangrijk is... thuis geen leven heeft
Ik vind dat eigenlijk wel normale verhalen voor de onderzoekswereld... Al zijn er ook zat die na een avond laat doorwerken de volgende dag om elf uur verschijnen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:38 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, toen ik om 5 voor 8 op kantoor kwam zaten allebij m'n collega's er al. Normaal ben ik de eerste. Kreeg ik heel triomfanteljik te horen ' Ja, ik ben er lekker al een half uur'....En wedden dat ze vanavond pas heel laat weggaat, omdat ze oooo zo belangrijk is...
Weet je wat veel lekkerder is? Kwark met (vers of diepvries) fruit. En nog gezonder ook.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:27 schreef Siral het volgende:
[..]
We hebben vruchtenyoghurt...? Ei koken ga ik niet meer doen om half 1..
eens! Yoghurt met bramen en frambozenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:48 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Weet je wat veel lekkerder is? Kwark met (vers of diepvries) fruit. En nog gezonder ook.
tsja. als ze nou eigen onderzoek zou doen, okay. Maar we doen onderzoek voor de baas, en het is nou niet bepaald deadline gevoelig. Ik vind het gewoon wat sneu.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk wel normale verhalen voor de onderzoekswereld... Al zijn er ook zat die na een avond laat doorwerken de volgende dag om elf uur verschijnen.
Al heb jij natuurlijk niet dat er bepaalde apparaten vrij moeten zijn![]()
Met die verhalen van jou kan ik me dat wel héél goed voorstellenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:51 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
tsja. als ze nou eigen onderzoek zou doen, okay. Maar we doen onderzoek voor de baas, en het is nou niet bepaald deadline gevoelig. Ik vind het gewoon wat sneu.
Dat, plus ik had me vanmorgen verhegud even het kantoor voor mezelf te hebben....
had je niets op je pannenkoeken? en mooi lijstje!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:00 schreef Perruche het volgende:
Morning!
Siral, ik zou de tips van loveli opvolgen, te veel carbs te weinig de rest. Verder weet ik ook niet zoveel maar goed wel succes.
Ik vind het niet erg om met eten bezig te zijn, vind koken leuk en vind het niet vervelend goed voor mijn lijf te zorgen. Merk ook dat ik nu steeds minder behoefte krijg aan zoet. Heerlijk!
That said, gisteren (rond 1800 kcal):
O: appel, banaan
T: 2x gekookt ei
L: bruine bol tonijnsalade, 120 gr rauwkostr
T: punt rijstevlaai, 2 wortels
B: 40 min. fietsen
D: 6 pannenkoekjes (spelt met karnemelk) waarvan 1 met kaas)
Planning:
O: havermout (met water gemaakt) met banaan
T: 250 ml kwark
L: 150 gr rauwkost, broodje met ham en pesto
T: 1/3e komkommer
B: 40 min. fietsen
D: ik denk ratatouille met worstjes en aardappeltjes
Goed! Ze zit nu in een verzorgingstehuis om aan te sterken en dat gaat wel lekker. Ze is inmiddels 'al' aangekomen tot 44 kg en ze gaat steeds meer zelf doen. Wel is het nog heel vermoeiend, maar dat is niet zo heel gek natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hee Phaidra, hoe gaat het nou met je moeder?
\da's goed nieuws!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Goed! Ze zit nu in een verzorgingstehuis om aan te sterken en dat gaat wel lekker. Ze is inmiddels 'al' aangekomen tot 44 kg en ze gaat steeds meer zelf doen. Wel is het nog heel vermoeiend, maar dat is niet zo heel gek natuurlijk.
Fijn om te horen lezen Phaidra!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Goed! Ze zit nu in een verzorgingstehuis om aan te sterken en dat gaat wel lekker. Ze is inmiddels 'al' aangekomen tot 44 kg en ze gaat steeds meer zelf doen. Wel is het nog heel vermoeiend, maar dat is niet zo heel gek natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |