Kan nog wel. Maar dan moet het roer om bij TS.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:52 schreef TimMer1981 het volgende:
Het punt is dat je inderdaad niet meer kunt wegduiken voor de minder leuke dingen van het leven zoals verantwoordelijkheden, zorgen (waaronder ziekte en dood) en dergelijken. Er is maar één manier om hier mee om te gaan en dat is leren ermee om te gaan.
Uiteindelijk, ja. Maar op je 25ste is dat echt nog geen noodzaak.quote:Helaas, zoals met veel dingen in het leven, leer je hier eigenlijk maar op één manier mee om te gaan en dat is met vallen en opstaan, schade en schande. Je kunt het zelf hooguit voor jezelf iets makkelijker maken daar dingen (gedeeltelijk) los te laten; voor mij werkt Zen hier prima voor ben ik achter gekomen de afgelopen jaren.
Ontkennen van en weglopen voor moeilijke onderwerpen is uiteraard ook een mogelijkheid, een heleboel mensen doen dit op welke manier dan ook (drank, drugs, feesten, religie en ga zo maar door), maar uiteindelijk moet jer toch een keer aan geloven. Als je dan toch al weet dat dit gaat gebeuren, kun je je er maar beter zo goed mogelijk op voorbereiden en dat is dus zo goed mogelijk leren omgaan met dit soort moeilijkheden.
leeftijd zegt nix.... ik ben ook wel eens tieners tegengekomen die chronische migraine hadden door spanningen.....iets wat je normaal alleen bij hele oude vrouwen ziet.....quote:Op maandag 7 februari 2011 02:11 schreef tong80 het volgende:
Ik vind dat je al vroeg met deze gedachten worstelt. Ik ben 48. Zie er tegenop om 50 te worden. Word steeds meer geconfronteerd met de dood en andere ellende. Toen ik 25 was was ik niet bezig met de dingen die je postte. Ik ging toen nog naar een jongerencamping op Terschelling.
Ik begrijp je wel. Goethe was ook jong toen ie over weltschmerz schreef. Ik kan je wel zeggen dat je van je leeftijd moet genieten. 25 in mijn gevoelsbelevenis begint het dan net.
Ik vond mezelf ook te oud om een nieuwe studie te beginnen toen ik begin 20 was. Nu denk ik had het maar gedaan. Ik ben gelukkig wel jong van geest. Anders zou ik niet als een puber posten op mijn leeftijd. Maar ik kan je één ding zeggen 25 is jong. Ik ben nu 22 jaar ouder dan Cruijff in de WK-74 finale en jij één jaar jonger.
Tong80 is 48? Neeeuuuhhhhhhhhhquote:Op maandag 7 februari 2011 02:11 schreef tong80 het volgende:
Ik vind dat je al vroeg met deze gedachten worstelt. Ik ben 48. Zie er tegenop om 50 te worden. Word steeds meer geconfronteerd met de dood en andere ellende. Toen ik 25 was was ik niet bezig met de dingen die je postte. Ik ging toen nog naar een jongerencamping op Terschelling.
Ik begrijp je wel. Goethe was ook jong toen ie over weltschmerz schreef. Ik kan je wel zeggen dat je van je leeftijd moet genieten. 25 in mijn gevoelsbelevenis begint het dan net.
Ik vond mezelf ook te oud om een nieuwe studie te beginnen toen ik begin 20 was. Nu denk ik had het maar gedaan. Ik ben gelukkig wel jong van geest. Anders zou ik niet als een puber posten op mijn leeftijd. Maar ik kan je één ding zeggen 25 is jong. Ik ben nu 22 jaar ouder dan Cruijff in de WK-74 finale en jij één jaar jonger.
Maar ik voel me nog jong. Ruk als een puber.quote:Op maandag 7 februari 2011 02:17 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Tong80 is 48? Neeeuuuhhhhhhhhh
Over 40 jaar bestaat er vast wel een mogelijkheid om jezelf in te laten vriezenquote:Op maandag 7 februari 2011 02:44 schreef hearmeout het volgende:
Ja die pagina over die quarter-life-crisis had ik al eens ooit gelezen. Sterker nog, ik heb zelf die term al eens ooit bedacht in een gesprek met iemand voordat ik er over had gehoord.
Ik weet dat er maar 1 oplossing is en dat is gewoon dingen accepteren zoals ze zijn, tenzij je er iets aan kunt veranderen. Leeftijd, ouderdom en dat soort dingen zijn niet te veranderen, dus accepteren.
Maar ik vind het moeilijk om er 100% vrede mee te hebben. Ik weet dat ik op mijn 15e inderdaad, zoals iemand hier zei, ook niet altijd gelukkig was maar ik was toen wel veel 'puurder'... Daarmee bedoel ik minder analytisch.
Dingen waren zoals ze waren en ik zat 'in' het leven. Nu denk ik er te veel over na. Over alles eigenlijk wel... Ik heb me overigens wel een keer verdiept in leven in het nu (en bijbehorende boeken) en dat geeft me opzich wel een gelukzalig gevoel voor zolang het duurt, maar uiteindelijk vind ik vrijwel alle confrontaties met mijn leeftijd, dood, ziekten en ouderdom gewoon klote.
Als mensen gemiddeld 1000 jaar zouden worden zou ik het gevoel niet hebbenMaar het feit dat ik nog maximaal een jaar of 50/60 leeft (zo'n 600 maanden) vind ik echt een verschrikking om over na te denken. Vooral rekening houdend met de achteruitgang van je lichaam en dus de mogelijkheden...
10 jaar terug was er van dit alles geen sprake, ook niet dit soort belachelijke realisaties.
Misschien moet je je gewoon bezighouden met "willen" in plaats van "moeten".quote:Op maandag 7 februari 2011 09:12 schreef Spirit82 het volgende:
Had het er laatst toevallig met een vriendin over dat wij dat precies hetzelfde ervaren (achter in 20), die tijdsdruk, leeftijdsgebonden verwachtingen die mensen van je hebben, maar die je ook vooral van jezelf hebt!! Wij zijn nu bijna 30 en als je 30 bent, ben je volwassen en serieus en ga je voor een gezinnetje etc etc. Maar dat willen we nog helemaal niet! We willen lol maken en feesten en reizen en domme dingen doen. Maarja, we "moeten" bijvoorbeeld wel aan de kinderen voor ons 35ste, als vrouw zijnde, want je lichaam houdt er op een gegeven moment ook mee op, of je er geestelijk nou aan toe bent of niet
Dus je laat je leiden door de angst dat je spijt zou kunnen krijgen als je een kans aan je voorbij laat gaan?quote:Op maandag 7 februari 2011 09:12 schreef Spirit82 het volgende:
Had het er laatst toevallig met een vriendin over dat wij dat precies hetzelfde ervaren (achter in 20), die tijdsdruk, leeftijdsgebonden verwachtingen die mensen van je hebben, maar die je ook vooral van jezelf hebt!! Wij zijn nu bijna 30 en als je 30 bent, ben je volwassen en serieus en ga je voor een gezinnetje etc etc. Maar dat willen we nog helemaal niet! We willen lol maken en feesten en reizen en domme dingen doen. Maarja, we "moeten" bijvoorbeeld wel aan de kinderen voor ons 35ste, als vrouw zijnde, want je lichaam houdt er op een gegeven moment ook mee op, of je er geestelijk nou aan toe bent of niet
Whut? Nee? Ik doe gewoon lekker waar ik zin in heb, maar ik voel gewoon die tijdsdruk en ik denk dat praktisch iedereen daar wel last van heeftquote:Op maandag 7 februari 2011 10:50 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dus je laat je leiden door de angst dat je spijt zou kunnen krijgen als je een kans aan je voorbij laat gaan?
Mijn enige taak als moslim is om de boodschap over te brengen. De Koran leert ons namelijk dat religie geen dwang kent. Allah leidt wie Hij wilt. Bedenk dat ik er niet rijker door wordt door zo'n lang stuk tekst te typen, en ik echt het beste met jullie voorheb en daarom de moeite heb genomen om jullie te informeren. Misschien dat mijn boodschap nu niet doordringt, maar over een paar jaar zul je jezelf tegengekomen en terugdenken aan dit moment, dat is een belofte! Luister eens naar de Islamitische oproep tot gebed. Daar krijg je toch kippenvel van!quote:If anyone has a real desire to be a Muslim and has full conviction and strong belief that Islam is the true religion ordained by Allah for all human-beings, then, one should pronounce the "Shahada", the testimony of faith, without further delay. The Holy Qur'an is explicit on this regard as Allah states:
"The Religion in the sight of Allah is Islam." (Qur'an 3:19)
In another verse of the Holy Qur'an, Allah states:
"If anyone desires a religion other than Islam (Submission to Allah), Never will it be accepted of him; and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost."(Qur'an 3:85)
If a person does not pronounce the Shahada and enter Islaam, we cannot say that he is a Muslim, even if he admired Islaam and recognized that it the best religion, a great religion, and so on. Abu Taalib, the uncle of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) died a kaafir (non-Muslim), and Allaah forbade His Prophet to pray for forgiveness for him, even though he used to defend the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) and said in his poems: "I do know that the religion of Muhammad is better than all other religions of mankind; were it not for fear of blame or slander, you would find me accepting it completely."
Jeetje, ik weet niet, misschien het idee dat je er ooit niet meer bent en nooit meer zult zijn?quote:Op maandag 7 februari 2011 03:17 schreef Leatherneck het volgende:
Even naar het punt wat betreft angst voor de dood, aangezien ik dat zelf nooit heb gevoeld. Wat maakt je angstig voor de dood precies TS?
Je wil dood?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:56 schreef Chewbalhaar het volgende:
posts langer dan 5 regels lees ik per definitie al niet, mijn spanningsboog is momenteel gemiddel 18 seconden
Ik zou momenteel zo met vandaag's vriend etc ruilen.
Ik heb het zelf ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 01:36 schreef hearmeout het volgende:
Oke voorop gesteld, ik ben (pas) 25 jaar.
Toch vind ik het klote als ik me realiseer dat ik al die leeftijd heb. Ik weet dat 50 jarigen me hier nu hard zitten uit te lachen en hoewel ik daar natuurlijk begrip voor heb, laat me het wat verder toelichten.
Ik voel me qua gezondheid eigenlijk prima dus het is niet zo dat ik me lichamelijk oud voel, maar het gaat om een ander fenomeen. Namelijk dat de tijd zo snel gaat en vooral steeds sneller lijkt te gaan.
Tien jaar geleden ging ik zo'n beetje voor het eerst echt goed uit en dat werd al snel een wekelijkse aangelegenheid. 10 jaar geleden zat ik op school met mijn vrienden en vriendinnen in de pauze de bink uit te hangen. 10 jaar geleden had ik nog geen idee wat ik met mijn leven wilde en dacht ik nog 'ach dat komt later wel goed'.
Wat me stoort is dat ik het allemaal nog zo verdomd goed weet van de afgelopen 10-15 jaar. Vooral de laatste 5 jaar zijn voorbij gevlogen. Ik ben nu bijna klaar met mijn school en sta op het punt om echt te gaan beginnen... Ik heb een vriendin, woon samen, heb een leuk werk op het oog en heb in die zin (behalve financieel) eigenlijk niet veel te klagen, maar er is ook nog een andere kant van mij die bestaat. Namelijk die 15 jarige puber die nog gekke dingen wil doen, nog jong wil zijn en nog niet bezig wil zijn met ouder worden en de dood.
Dit jaar zijn er toevallig 2 kennisen van me omgekomen in een auto-ongeluk. Mijn tante heeft kanker gekregen en heeft niet lang meer. Het gaat niet om mijn persoonlijk leed, maar om de confrontatie met de dood.
Ik hoor steeds meer verhalen om me heen van ziektes en ongelukken terwijl ik dat op mijn 15e nooit had.
25 is ook zo'n typische leeftijd denk ik dat je nog tussen jeugd en 'volwassen' inzit, maar de conclusie is dat ik het vervelend vind als ik me realiseer dat ik 'al' 25 ben... En niet meer met mijn natte haartjes op de bank in pyama de droomshow aan het kijken ben met een zakje chips. Ik kan het me allemaal nog zo verdomd goed voorstellen, alsof het 5 jaar geleden is.
Daarbij, de angst voor de dood, ziekten en slijtage, waarop de kans met de dag groter wordt.
Hoe gaan jullie hier mee om? (of hebben dat gedaan?)
Tips / adviezen behalve 'niet zeiken je bent pas 25'
Nog een symptoom van ouder worden, als ik zie dat iemand in 1995 (o.i.d.) geboren is denk ik automatisch "Dat is nog een klein kind", dan denk ik even verder "Fuck, die is al (bijna) zestien".quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:09 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook.
Alleen bij mij is het zo erg zeg maar, dat ik me soms afvraag of er niet een foutje is gemaakt in m`n geboorte of ik niet van 1994 ben inplaats van van 1990, ik word door veel mensen als 16-17 jaar gezien, en volgens sommige gedraag ik me ook weleens zo..
quote:Harrie Jekkers
mijn ikken
Soms roep ik mijn ikken bij elkaar
Ik heb inmiddels al een aardig reservoir
En als ik dan vraag: "He welke ik is eigenlijk waar"
"Ik, ik, ik", roepen mijn ikken dan door elkaar
En dan zwaai ik met mijn voorzittershamer
Verzoek om stilte in mijn bovenkamer
En dan geef ik met een vorstelijk gebaar
Het woord aan mijn ik van negen jaar
Hij woont nog in mijn binnenkant
Kijk, daar loopt-ie met een gulden voor de kapper
Maar hij geeft zijn gulden uit aan veterdrop
Want hij vindt: 't maar een stomme lul, die kapper
Wat je ook vraagt, hij knipt altijd zo'n stekelkop
Kijk hem daar nou huilend op de gang staan
Hij is er weer een keertje uitgezet
Omdat-ie, en dat was gewaagd
Bij godsdienst heeft gevraagd
"Pater, God die weet toch alles?"
"Dus hij weet ook wat ik wil"
"Als dat dan het geval is, heb ik toch geen vrije wil!"
Kijk, daar bindt-ie met een elastiekje
Vier pennen op een rijtje naast elkaar
Omdat-ie na moet blijven, strafwerk moet schrijven
Met vier pennen is hij lekker sneller klaar
Kijk hem daar nu eens fantastisch scoren
Juichend loopt ie terug over het plein
"Goed he, met zijn linkerbeen"
"Hoezo? Hij was er overheen!"
"Joh, hij was er helemaal niet overheen"
Roept hij over het plein
"Joh, dat leek maar zo d'r overheen
Dat komt door die keeper joh
Die is veel te klein!"
Kijk, daar loopt-ie met zijn rood-oranje vlieger
Naar het landje waar je zo goed vliegeren kan
Zijn vlieger klimt omhoog, nog hoger dan de regenboog
En dan verstuurt-ie langs de draad een telegram
Waarop-ie met een potlood heeft geschreven
"Sorry God, misschien een beetje raar
Maar ik wil iets hebben, wat zelfs Sinterklaas maar niet wil geven
Ik wil zo graag een Lassiehond, met van dat Lassiehaar
Een Lassiehond, met van dat Lassiehaar"
Kijk, daar wordt-ie wakker in de winter
Hij kan even niet geloven wat ie ziet
Moet je horen hoe ie schreeuwt
"Het heeft vannacht gesneeuwd!"
Moet je zien hoe snel-ie in zijn kleren schiet
Kijk hem daar nu kwaad op Sinterklaas zijn
Wat-ie gekregen heeft, vindt ie geen flikker aan
Hij vindt het: 'achterlijk en stom
Vooral die goudvis in die kom!'
Op zijn verlanglijst stond een Lassie boven aan
En in de lente gaat-ie kikkervisjes vangen
En in de zomer fietst-ie helemaal naar Wassenaar
Hij knikkert in de knikkertijd
Daar raakt-ie dan zijn knikkers kwijt
Dan huilt-ie thuis weer nieuwe bij elkaar
Ach, mijn ik van negen jaar die alles meeheeft
Die door zijn moeder op zijn wenken wordt bediend
Hij snapt niet dat-ie in een paradijs leeft
Dat zijn vader elke dag voor hem verdiend
Maar het stomste van mijn ik van negen jaar is
Dat weet ik zeker, omdat ik hem goed ken
Het stomste wat-ie wil, met zijn kleine vrije wil
Hij wil groot zijn, net zo groot als ik nu ben
Hij wil groot zijn, net zo groot, als ik nu ben
Het woord is nu aan mijn ik van twintig jaar
Mijn ik van twintig jaar, die denkt in uitroeptekens
In zwart en wit, dwars tegen alles in
Gematigd en voorzichtig zijn, vindt-ie
Water bij de wijn
Hij wil alles of niks en niks er tussen in
En later, joh, da's voor hem allang begonnen
Hij heeft genoeg aan een acoustische gitaar
En dat later zal er trouwens later anders uitzien
Voor 'The times they're changing', reken maar
Kijk, daar zit-ie op zijn kamer met zijn vrienden
Hij heeft die middag alle platenzaken afgezocht
En voor het geld dat-ie op zaterdag verdiend heeft
De nieuwste van Bob Dylan net gekocht
Kijk, ze drinken en ze praten over vriendschap
Die zal voor eeuwig zijn, 'an everlasting song'
Ze gaan nooit meer uit elkaar, zeker weten, reken maar
En Bob Dylan zingt: 'May you stay forever young!'
En Dylan zingt 'May you stay forever young!'
Een rugzak vol met idealen, dat is mijn ik van twintig jaar
Dat wordt later bakzeil halen, want die zak is veel te zwaar
Het woord is nu aan mijn ik van dertig jaar
Mijn ik van dertig jaar is teruggekomen
Van: "Zeker weten, zwart en wit" en "Ik heb gelijk!"
Hij nuanceert met zijn verstand
De waarheid tot een diamant
Die steeds van kleur verandert als je anders kijkt
Hij geeft absoluut het voordeel aan de twijfel
Maar soms krijgt-ie opeens zo'n heimwee naar
Dat stompzinnige geloof in idealen
Van zijn uitgesproken ik van twintig jaar
Kijk, daar kiest-ie nog een keertje voor de vrijheid
Maakt z'n verkering uit en zegt z'n baantje op
Maar hij heeft veel te snel beslist, zich vreselijk vergist
Hij kan geen kant met al die nieuwe vrijheid op
Kijk, daar wordt-ie wakker met een kater
De grote ongebonden, vrije twijfelaar
Ach, kwam zijn moeder maar, met een glaasje water
Ach, was-ie maar weer veilig negen jaar
Ach, mijn ik van dertig jaar, wordt nooit geen negen meer
Hij wordt al aangesproken met: meneer
Laatst riep ik weer mijn ikken bij elkaar
En toen ik weer eens vroeg "He welke ik is eigenlijk waar?"
Zeiden mijn ikken opeens: "Zeg jij het maar
Jij bent de oudste, de ik van veertig jaar!"
En toen ik zei: "Dat zou ik eigenlijk niet weten"
Zeiden mijn ikken: "Da's helemaal niet waar
Weet je wat jij bent, joh? Je bent ons niet vergeten
Daarom roep je ons nog altijd bij elkaar"
Je bent die jongen met die rood-oranje vlieger
Die af en toe nog blij is als het sneeuwt
Je bent die jongen met lang haar
Van twintig jaar, met een gitaar
Die af en toe nog weleens over onrecht schreeuwt
En soms ben je die jongen weer van dertig
Van: "Ik weet niet, misschien, bekijk het maar"
Je bent een dromer, een drammer, een twijfelaar
Een ik van veertig jaar, die nog geen ikje is vergeten
En nog vaak van ons wil weten
Maak ik jullie af en toe nog wel eens waar
Wattan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:56 schreef Chewbalhaar het volgende:
posts langer dan 5 regels lees ik per definitie al niet, mijn spanningsboog is momenteel gemiddel 18 seconden
Ik zou momenteel zo met vandaag's vriend etc ruilen.
willen is een groot woord, maar ik zou er waarschijnlijk niets op missen, dus dan kan er beter iemand doorgaan die er wel wat aan heeft....quote:
Na een niet zo beste periode eindelijk het idee hebben goed terecht te komen, want een echt leuk meisje (dacht ik) ontmoet, kom je er na 17 maanden achter dat je alles, je enige levensdoel, je reden om door te gaan, niet meer is dan een ongelooflijk verwarde/idiote/kansloze/manipulatieve/leugenachtige/biseksuele/bedriegelijke/onbetrouwbare/trieste slettenbak.quote:
Heel herkenbaar! Verder... ik ben nu 24 en ook dat voelt soms wel oud. Als de volgende 24 jaar net ze snel gaan, ben ik zo 48!!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nog een symptoom van ouder worden, als ik zie dat iemand in 1995 (o.i.d.) geboren is denk ik automatisch "Dat is nog een klein kind", dan denk ik even verder "Fuck, die is al (bijna) zestien".
Herkenbaarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:12 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nog een symptoom van ouder worden, als ik zie dat iemand in 1995 (o.i.d.) geboren is denk ik automatisch "Dat is nog een klein kind", dan denk ik even verder "Fuck, die is al (bijna) zestien".
Ah.. nou gelukkig is er genoeg zuurstof in deze tijdscapsule dus het is niet dat er gekozen hoeft te worden wie doorgaat en wie er dan het meeste aan heeft. En stel je voor: straks heeft die ander ook een keer een dip en dan is het ook weer zonde dat die nou net doorgegaan is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:01 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
willen is een groot woord, maar ik zou er waarschijnlijk niets op missen, dus dan kan er beter iemand doorgaan die er wel wat aan heeft....
Jep sinds kort bekend dat er ook een ''midlifecrisis'' op je 25e en rond je 3e levensjaar is (rond je 3e heb je veel angsten en alles is nieuw..goede opvoeding en stabiele leefomgeving zijn daarom cruciaal voor een goede ontwikkeling rond deze jonge leeftijd)quote:
Dat klopt wat mij betreft helemaal! Dat doe deed ik altijd. En ik ben er nu eindelijk maar eens mee gekapt. Ik leef nu immers, niet later.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:28 schreef sungsam het volgende:
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het uitstellen van de dingen doen die je echt wilt doen. Of te veel dingen doen enkel met het doel "voor later", opleiding, baan etc.
Ik doe heel erg mijn best om hier niet om te lachenquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:07 schreef A-noniem het volgende:
ik snap je gevoel echt helemaal! ik zit met precies hetzelfde. ik ben nu 18, maar ik heb dit gevoel al sinds mijn 16e. toen ik 16 werd voelde ik me er eigenlijk nog niet klaar voor. de verjaardagen daarna had ik dat gevoel alleen nog maar sterker. toen ik 18 werd voelde ik me daar echt behoorlijk kut over. ik wilde niet dat mensen wisten dat ik al zo oud was geworden, en ik vertelde ook aan niemand dat ik jarig was. ik kijk nu al op tegen 19.
Ik heb ze niet gezien bij de meet hoor...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 01:08 schreef liesje1979 het volgende:
Herkenbaar topic. Vroeger vond ik mensen van mijn leeftijd (31) echt oud, maar ik zie mezelf niet echt als oud en de mensen om mij heen ook niet. Ik ken mensen van 40 die nog net zoveel plezier hebben met bijvoorbeeld uitgaan. En ergens heb ik nog een heel studentachtig leven, doe veel waar ik zin in heb. Toch weet ik dat we ergens al oud zijn. En op mijn 30ste verjaardag kreeg ik opeens rimpeltjes. Ok het zijn lachrimpeltjes, maar toch, daarvoor waren ze er nog niet.
ik snap dat het raar kan klinken. het is gewoon dat ik in de afgelopen tijd heb ervaren hoe snel de tijd eigenlijk voorbij is gevlogen vanaf mijn kindertijd tot nu. en daardoor begint een leeftijd als 30+ minder ver weg te lijken voor mij, wat me dan weer zorgen gaat barenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 01:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik doe heel erg mijn best om hier niet om te lachen
Maar natuurlijk kan je dat gevoel ook hebben als je 18 bent, dat herken ik alleen niet, ik wilde juist erg graag 18 zijn, eindelijk volwassen! Ik kan alleen maar zeggen, geniet er nog even van!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |