Herkenbaar verhaal ts.
Ik weet nog dat ik net 17 was toen mijn oma doodging. Ik stond er toen niet bij stil. Ze was een oude vrouw en doodgaan hoort bij het leven. Ze leefde in het buitenland en ik had ook niet zoveel contact met haar.
Maar toen drie jaar later mijn jonge oom waarmee ik veel contact had plotseling overleed terwijl ie een maand eerder nog gezond was, dat kwam best wel hard aan. Het gevoel wat je nu beschrijft had ik dus op mijn 20ste al.
Dit soort minder leuke zaken in het leven zetten je aan het denken over het leven, wat we hier op aarde doen, waarom we leven etc. En dan heb je ook nog mensen zoals " TimMer1981" die religie in één adem noemt met drugs, alcohol en feesten. Maar hij vindt zichzelf zo wijs omdat ie aan Zen doet, wat een vorm van boeddhisme is, en dat laatste is net zo goed een religie, maar goed, whatever.
Ik kan jullie in ieder geval één ding nu al vertellen: jullie zullen nooit echt gelukkig worden en innerlijke rust vinden zolang je weigert om de Schepper van de hemelen en de aarde, onze enige en echte God
ALLAH te aanbidden. We zijn allemaal als moslims geboren maar zijn door onze ouders en omgeving afgedwaald van het rechte pad dat leidt naar de Hemel. Onze enige taak op deze wereld is om in Hem te geloven en Hem alleen te aanbidden zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen!
Jullie zijn vast eerder reacties van onwetende mensen tegengekomen die religie bespotten en roepen:
Islam is vrede. Nou die mensen hebben het verkeerd begrepen. Islam is niet vrede. Islam is overgave. En moslims geven zich over aan de Almachtige Schepper van de hemelen en de aarde. God heeft de heilige
Koran als genade naar de mensheid gestuurd. Hij heeft 124.000 profeten (zoals Abraham, Mozes, Jezus etc.) gestuurd naar alle volkeren die ooit hebben rondgelopen op deze aarde, profeet Mohammed (vrede zij met hem) was Zijn allerlaatste en beste profeet. Na hem zal er geen andere profeet meer volgen.
God heeft ons de opdracht gegeven om moslims te worden, om ons over te geven aan Hem en de enige religie die acceptabel is voor Hem, de Islam, te volgen. Hij heeft ons ook verteld dat ie ons zal testen (kijken of je een goede moslim bent) door middel van ons verschillende beproevingen te laten doorstaan. Als jou iets slechts overkomt, dan zeg je
Alhamdulillah, en wanneer jou iets goeds overkomt dan zeg je hetzelfde! Je dankt en prijst God altijd!
Denk niet al te licht over dit onderwerp. Ga op onderzoek uit. Denk niet dat dit een Arabische religie is, de meerderheid van de moslims zijn niet-Arabieren. Vraag jezelf eens af hoe het kan dat de Islam nog altijd de snelstgroeiende religie van de wereld is terwijl het op hetzelfde moment ook de enige religie is waartegen een hetze gaande is van de satanisten die er alles aan doen om deze religie van God te vernietigen. Maar God heeft al beloofd dat dit nooit zal gebeuren, en dat Zijn licht nooit zal worden uitgedoofd, wat de ongelovigen ook zullen doen, of ze de moslims nou belachelijk maken in de media of niet, of ze nou islamitische landen platgooien of niet of ze de Koran willen verbieden of niet. De Islam zal op aarde blijven tot de Dag des oordeels aanbreekt en wij allemaal zullen worden beoordeeld op onze daden die we hebben begaan in dit leven. Als je dacht dat je het nu erg hebt, bedenk dan hoe erg het zal worden als je een eeuwigheid in de hel moet doorbrengen!
1:1 In de naam van God, de erbarmer, de barmhartige. Lof zij God, de Heer van de wereldbewoners, de erbarmer, de barmhartige, de heerser op de oordeelsdag. U dienen wij en U vragen wij om hulp. Leid ons op de juiste weg, de weg van hen aan wie U genade geschonken hebt, op wie geen toorn rust en die niet dwalen.
Geprezen zij Hij! ...de schepper van de hemelen en de aarde. Wanneer Hij iets beslist dan zegt Hij er slechts tegen: Wees! en het is. 2:116-117
quote:
If anyone has a real desire to be a Muslim and has full conviction and strong belief that Islam is the true religion ordained by Allah for all human-beings, then, one should pronounce the "
Shahada", the testimony of faith, without further delay. The Holy Qur'an is explicit on this regard as Allah states:
"The Religion in the sight of Allah is Islam." (Qur'an 3:19)
In another verse of the Holy Qur'an, Allah states:
"If anyone desires a religion other than Islam (Submission to Allah), Never will it be accepted of him; and in the Hereafter he will be in the ranks of those who have lost."(Qur'an 3:85)
If a person does not pronounce the Shahada and enter Islaam, we cannot say that he is a Muslim, even if he admired Islaam and recognized that it the best religion, a great religion, and so on. Abu Taalib, the uncle of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) died a kaafir (non-Muslim), and Allaah forbade His Prophet to pray for forgiveness for him, even though he used to defend the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) and said in his poems: "I do know that the religion of Muhammad is better than all other religions of mankind; were it not for fear of blame or slander, you would find me accepting it completely."
Mijn enige taak als moslim is om de boodschap over te brengen. De Koran leert ons namelijk dat religie geen dwang kent. Allah leidt wie Hij wilt. Bedenk dat ik er niet rijker door wordt door zo'n lang stuk tekst te typen, en ik echt het beste met jullie voorheb en daarom de moeite heb genomen om jullie te informeren. Misschien dat mijn boodschap nu niet doordringt, maar over een paar jaar zul je jezelf tegengekomen en terugdenken aan dit moment, dat is een belofte! Luister eens naar de Islamitische oproep tot gebed. Daar krijg je toch kippenvel van!