abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93153828
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 11:45 schreef qu63 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je een getal af wilt ronden? Wat heb je zelf al gedaan om tot een oplossing te komen en waarom is dat niet gelukt?
woh helemaal vergeten dat ik deze vraag had gesteld. Ik wil niet afronden ik wil afkappen. Dus als iets 2,34 is wil ik 2 als resultaat hebben. Wat ik heb geprobeerd is tekst naar kolommen en vervolgens een kolom weggeooien maar dat is niet mij bedoeling. Ik wil als resultaaat alles wat links van de komma staat.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:32:39 #62
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93156310
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:43 schreef jakees het volgende:

[..]

woh helemaal vergeten dat ik deze vraag had gesteld. Ik wil niet afronden ik wil afkappen. Dus als iets 2,34 is wil ik 2 als resultaat hebben. Wat ik heb geprobeerd is tekst naar kolommen en vervolgens een kolom weggeooien maar dat is niet mij bedoeling. Ik wil als resultaaat alles wat links van de komma staat.
=afronden.beneden(getal;1)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_93160233
quote:
Nee dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Ik snap wat je wil zeggen maar na 4 pagina's met nutteloze VBA-script weet ik echt niet waar ik moet zoeken. Op VBA-timer zoeken is allemaal leuk en aardig maar dat levert toch weer niet de info op die ik moet hebben.
pi_93163635
quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 17:49 schreef Tha_T het volgende:

[..]

Nee dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Ik snap wat je wil zeggen maar na 4 pagina's met nutteloze VBA-script weet ik echt niet waar ik moet zoeken. Op VBA-timer zoeken is allemaal leuk en aardig maar dat levert toch weer niet de info op die ik moet hebben.
Kan je niet een begin maken en met gerichte vragen komen? Het idee achter de timer is wel altijd hetzelfde in Vba, je zult alleen anders moeten toepassen waarschijnlijk. Ik wil je natuurlijk best helpen maar ga niet je handje vasthouden vanaf stap 0
pi_93191657
Dag mensen,

Ik moet voor stage een overzicht maken van de documenten die op het online portal staan. Nou dacht ik dat wel even snel te doen maar helaas hebben zoveel mappen weer heel veel submappen en bestanden. Ik was begonnen met een diagram (organigram geloof ik) maar nu komen er dus zoveel submappen dat het erg onoverzichtelijk wordt. Iemand die me kan uitleggen hoe ik bijvoorbeeld de mappen in Excel kan in en uitklappen? Of andere tips hoe ik het overzichtelijk kan houden?

Alvast bedankt!
te lui om hier iets te typen...?? oja..shit
pi_93200996
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:32 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

=afronden.beneden(getal;1)
thx!
pi_93227255
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:27 schreef konijnenvoer het volgende:
Dag mensen,

Ik moet voor stage een overzicht maken van de documenten die op het online portal staan. Nou dacht ik dat wel even snel te doen maar helaas hebben zoveel mappen weer heel veel submappen en bestanden. Ik was begonnen met een diagram (organigram geloof ik) maar nu komen er dus zoveel submappen dat het erg onoverzichtelijk wordt. Iemand die me kan uitleggen hoe ik bijvoorbeeld de mappen in Excel kan in en uitklappen? Of andere tips hoe ik het overzichtelijk kan houden?

Alvast bedankt!
Wanneer ik denk aan veel data overzichtelijk dan denk ik aan draaitabellen.
pi_93230339
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:28 schreef Hiya het volgende:

[..]

Wanneer ik denk aan veel data overzichtelijk dan denk ik aan draaitabellen.
Ik denk niet dat je veel aan een draaitabel hebt als het gewoon een lijst is met mapnamen :')

@konijnenvoer; in 2010 heb je onder Data - Outline - Group zitten. Hiermee kan je bepaalde cellen groeperen waarna je ze kan inklappen (en uitklappen). Stel dat je rij 8 t/m 20 selecteert, dan kiest voor Group -> Rows, krijg je een plusje voor rij 20.
Als je daar op klikt klapt ie in en zie je alleen rij 8. Daarna zie je rij 21.
pi_93319820
Ik heb een vraag die een beetje op de vraag van dit topic: Cellen scheiden in Excel

Mijn doel is om bepaalde gegevens uit elkaar te halen in een kolom. Deze staan zo in de kolom:

[achternaam], [initiatlen] [tussenvoegsel] ([M of V]) [geb.datum in vorm: dd-mm-jjjj] ([leeftijd]).

Al deze gegegens verschillen en het gaat om ruim 1000 regels met verschillende gegevens. Heb al geprobeerd om te converteren naar .txt env ervolgens importeren met een spatie als scheidingsteken. Dit werkt niet omdat sommige regels meerdere spaties hebben en daardoor verschuift alles. Iemand een tip?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_93330324
Misschien ter aanvulling: zelf zat ik te denken naar een soort van zoekfuntie waarmee ik binnen een kolom kan zoeken op symbolen. Dus dat ik in kan geven dat alle waarden die voldoen aan 'xx-xx-xxxx' (waarbij 'x' een willekeurig cijfer is) gekopieerd worden naar een andere kolom. Hetzelfde geldt voor '(M)' of '(V)'.
Zou dit mogelijk zijn? Zelf heb ik er nog nooit van gehoord helaas...
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:37:24 #71
43615 RIVDSL
Impossible Mission
pi_93331479
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:14 schreef crossover het volgende:
Misschien ter aanvulling: zelf zat ik te denken naar een soort van zoekfuntie waarmee ik binnen een kolom kan zoeken op symbolen. Dus dat ik in kan geven dat alle waarden die voldoen aan 'xx-xx-xxxx' (waarbij 'x' een willekeurig cijfer is) gekopieerd worden naar een andere kolom. Hetzelfde geldt voor '(M)' of '(V)'.
Zou dit mogelijk zijn? Zelf heb ik er nog nooit van gehoord helaas...
Staat er daadwerkelijk een , na de achternaam. Dan kun je gewoon de , als scheidingsteken kiezen als je vanaf tekst komt. De M/V moet ook nog wel lukken op basis van de (. Voorletters wordt iets lastiger, tenzij er overal netjes een . na de letter staat. Datum kan je ook doen met de ) en (, net als de leeftijd.
Natuurlijk gaat dit niet allemaal in één tekst importeer stap, maar als je het kolom voor kolom doet moet het best lukken. Als je echt ingewikkelder wil zul je zelf een macro moeten maken.
pi_93339485
Dat had ik dus geprobeerd. Wat het probleem daar van is, is dat verschillende personen verschillende initialen en namen hebben, waardoor niet voor iedereen het geslacht in de juiste kolom staat. Ik kan daarom niet de gegevens via een formule samenvoegen. Ik zal straks eens uitzoeken hoe die macro's werken.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 11:16:22 #73
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_93341700
In excel is het mogelijk om een dropdown keuzelijst te maken met behulp van de gegevensvalidatie. Alleen dit werkt niet in Office Live Workspace. Is er een oplossing te bedenken dat het toch mogelijk is om een keuzelijst te maken aan de hand van een dropdown-lijst die wel in Office Live Workspace werkt?
Where's my fear???
pi_93342054
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 07:52 schreef crossover het volgende:
Dat had ik dus geprobeerd. Wat het probleem daar van is, is dat verschillende personen verschillende initialen en namen hebben, waardoor niet voor iedereen het geslacht in de juiste kolom staat. Ik kan daarom niet de gegevens via een formule samenvoegen. Ik zal straks eens uitzoeken hoe die macro's werken.
Even ter info: het is me gelukt om met de formules =LINKS en =VIND.SPEC cellen te splitsen. Case closed dus.
pi_93580962
Ik wil graag een dropdownmenutje in excel met keuzemogelijkheden, maar krijg het niet voor elkaar met data valideren
pi_93586080
Hoi Allemaal,

Ik heb een vraag over vba icm XML. Ik heb een aantal XML bestanden en wil deze inlezen in Excel mbv VBA. Ik heb al wat geGoogled, maar ik kom er toch (totaal) niet uit.

Het gaat om het volgende XML bestand:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<bugshotResults>
    <testCase>
        <testCaseName>Blabla</testCaseName>
        <executedOnDate>2011-03-02</executedOnDate>
        <executedOnTime>21:48:38</executedOnTime>
        <nrTests>149</nrTests>
        <nrErrors>1</nrErrors>
        <nrNewErrors>1</nrNewErrors>
        <nrSolved>14</nrSolved>
        <test>
            <testNr>1</testNr>
            <result>OK</result>
            <testName>NEW.00.001</testName>
            <testStatus>OK</testStatus>
        </test>
        <test>
            <testNr>2</testNr>
            <result>OK</result>
            <testName>NEW.00.002</testName>
        </test>
        .
        .
        .
        <test>
            <testNr>149</testNr>
            <result>OK</result>
            <testName>NEW.00.002</testName>
        </test>
    </testCase>
</bugshotResults>

Nu wil ik in Excel de waardes van de nodes testNr en result ophalen. Zodat ik dus in Excel een lijst krijg als

Testnummer | Resultaat
1 | OK
2 | OK
.
.
.
149 | OK

Ik ben al een tijdje aan het puzzelen, maar veel verder dan het inlezen van de xml-file kom ik niet...

Iemand een idee?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:21:13 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93632994
argh.. hoe ging het ook alweer?

Ik wil 2 keuzemenu's afhankelijk laten zijn van elkaar...

het menu "status" moet 2 opties weergeven (in planning / in uitvoering). Afhankelijk van die keuze, moet menu 2 een lijstje met andere deelstatussen weergeven.

(excel 2007, NL)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_93637795
Dependent dropdown@ google
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:55:54 #79
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_93642029
8)7 dependent ... thanks!!
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_93721916
Af en toe staan opeens (na een speciale toetsen combinatie??) de speciale tekens anders ingesteld in excel. Ik weet niet welke combinatie dit is.

Shift+ 2 is " ipv @
Shift + 6 is: & ipv ^
Shift + 7 is: _ ipv &
Shift + 8 is: ( ipv 8

Niet alle toetsen zijn gewijzigd. Wie weet hoe dit kan en hoe dit op te lossen is?

Thanks!
pi_93722015
Ctrl+shift
pi_93726089
Wow, thanks!
Is een hoop ellende mee te besparen :)
pi_93744947
Ik heb een draaitabel met een aantal berekende velden, die als percentage worden weergegeven. Daarnaast staan er in mijn bron ook percentages Deze worden in de draaitabel als een 0 weergegeven. Hoe geef ik de waarden die al als percentage in de bron staan, ook als percentage in de draaitabel weer?
pi_93772772
Ik heb een hele rij metingen elke 10 sec. Nu moet ik om de 120 sec (2min) het gemiddelde , max , min hebben van die 120sec.

Dus ik wil een soort offset die om de 12 cellen verschuift. Krijg het alleen niet helemaal voor elkaar.

Iemand een idee?
  maandag 7 maart 2011 @ 17:22:06 #85
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_93776669
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 15:52 schreef soepp het volgende:
Ik heb een hele rij metingen elke 10 sec. Nu moet ik om de 120 sec (2min) het gemiddelde , max , min hebben van die 120sec.

Dus ik wil een soort offset die om de 12 cellen verschuift. Krijg het alleen niet helemaal voor elkaar.

Iemand een idee?
Uit het vorige topic:
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 13:37 schreef qu63 het volgende:

[..]

Heeft ff wat geklooi gekost, maar zo werkt ie nu:
Gemiddelde van de laatste 12 rekeningen:
=GEMIDDELDE(VERSCHUIVING($B$2;VERGELIJKEN(9,99999999999999E+307;$B2:$B78)-12;0;12;1))

En van de laatste 24 rekeningen:
=GEMIDDELDE(VERSCHUIVING($B$2;VERGELIJKEN(9,99999999999999E+307;$B2:$B78)-24;0;24;1))
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_93779558
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 17:22 schreef qu63 het volgende:

[..]

Uit het vorige topic:

[..]

Bedankt ! maar ik denk dat ik er bijna ben. Deze formule is voor de laatste 12. Maar wat ik eigenlijk wil is:

In een lijst van bijvoorbeeld 240 getallen , elke 12 getallen een gemiddelde .

=GEM(A1:A12)

=GEM(A13:A25)

=GEM(A26:A38)

Maar dan met een automatische functie, zodat ik niet heel lang bezig ben :)
pi_93783227
In B1:
=AVERAGE(OFFSET(A$1;(ROW()-ROW(B$1))*12;;12;))

En dan doortrekken.
Geen credits voor mij helaas, had hem nog ergens :P
pi_93786866
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2011 19:57 schreef DaFan het volgende:
In B1:
=AVERAGE(OFFSET(A$1;(ROW()-ROW(B$1))*12;;12;))

En dan doortrekken.
Geen credits voor mij helaas, had hem nog ergens :P
Toch bedankt :Y :Y :Y :Y :Y
pi_93838712
Hallo

Ik heb een formule gemaakt in excel maar ik krijg niet de goede waarde terug.

Ik moet een waarde O3 meerdere keren vergelijken met andere waarde N3.

O3 is een willekeurig in gevoerde waarde.
N3 is ook een willekeurig ingevoerde waarde.

In dit geval is O3 het getal 2 en N3 is het getal 3

De formule die ik in elkaar gezet heb ziet er als volgt uit:

=ALS(O3=(N3+2);"0")*ALS(O3=(N3+1);"1")*ALS(O3=N3;"2")*ALS(O3=(N3-1);"3")*ALS(O3=(N3+1);"4")

Excel geeft nu de waarde 0 terug terwijl dit 3 zou moeten zijn.

Weet iemand wat ik fout doe?

Met vriendelijk groet
Do you think I'm tired? You think I'm getting tired? You're the one whose gonna crack! You'll crack! You'll cry and beg! You'll Scream! Oh, yeah, you'll scream, you big, fat, ugly cow! You'll scream!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:34:51 #90
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_93839219
=ALS(O3=(N3+2);0;ALS(O3=(N3+1);1;ALS(O3=N3;2;ALS(O3=(N3-1);3;ALS(O3=(N3+1);4;0)))))
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')