abonnement Unibet Coolblue
pi_92772278
Hoi,

Heb een enorme PDF met adresgegevens. Deze wil ik in Excel hebben, zodat ik kan filteren. Als ik de functie Tekst naar kolommen gebruik gaat het niet goed, want er zitten meer spaties, en ze hebben ook geen vaste tekenlengte.

De data ziet er zo uit:

SDE1053763 A. Janssen Linden Agro B.V. De Geest 8 5439 NJ LINDEN

Moet dus zo opgesplitst worden:

Referentie Aanvragernaam Straataanvrager Huisnummer Postcode Plaatsnaam

In totaal 6 kolommen. Nu is elke Aanvragernaam uniek, en dus ook z'n unieke lengte. Kan dit?

Dit is de file:
http://www.filedropper.com/sde2010zon-pvgrootafgewezen01-10-20101

Is openbare info, dus mag het hier posten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Oksel op 14-02-2011 16:25:10 ]
pi_92772497
Nee.
  maandag 14 februari 2011 @ 16:13:43 #3
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_92772562
De enige manier om dit foutloos en automatisch te doen (lijkt me) is door elke postcode op te zoeken om zo het aantal woorden waaruit de straatnaam bestaat te achterhalen. Ik ben bang dat dit zodanig ingewikkeld wordt dat je het toch allemaal met de hand moet aanpassen
  maandag 14 februari 2011 @ 16:17:08 #4
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_92772730
Dit gaat niet te doen zijn. Als je nou csv (comma separated values) had, dan wel. Dit is echter onmogelijk.
Real men don`t play with fire, they play in it!
  maandag 14 februari 2011 @ 16:17:20 #5
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_92772738
Cuijk, Noord Brabant.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_92772927
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:17 schreef DahBigKahuna het volgende:
Dit gaat niet te doen zijn. Als je nou csv (comma separated values) had, dan wel. Dit is echter onmogelijk.
Sorry?

Dit is prima mogelijk en vrij eenvoudig. Gewoon tekst naar .txt bestand en dat inlezen in Excel en via de wizard kolommen maken op basis van de spaties, kolommen samenvoegen en klaar.
pi_92772979
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Sorry?

Dit is prima mogelijk en vrij eenvoudig. Gewoon tekst naar .txt bestand en dat inlezen in Excel en via de wizard kolommen maken op basis van de spaties, kolommen samenvoegen en klaar.
Probleem is dus dat er in de ene lijn 15 spaties zitten, in de andere maar 5. Dus die optie valt af.
pi_92773023
En op 1 of andere manier de PDF uit elkaar jorissen en daar de kolom uit halen? Ik ben al aan het zoeken, maar kan nog niet echt wat vinden.
pi_92773068
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:22 schreef Oksel het volgende:
Probleem is dus dat er in de ene lijn 15 spaties zitten, in de andere maar 5. Dus die optie valt af.
Er zit altijd een spatie tussen de velden toch?

Kan je niet een wat uitgebreider voorbeeld geven? Het klinkt echt eenvoudig als ik het zo lees en prima mogelijk. Anders kopieer je even een stuk eruit en pas je de gegevens aan zodat ze niet te herkennen zijn?
pi_92773143
Ik heb de PDF online gegooid.. :) is openbare informatie.
pi_92773200
Wat wellicht het makkelijkst is... importeren met spatie als scheidingstekens. Dan krijg je teveel kolommen, klopt, maar deze kun je samenvoegen in nieuwe kolommen.

In cel B1 staan na import A. en in C1 staat Janssen. Deze kun je in een nieuwe kolom samenvoegen met =(B1&" "&C1). Formule doorslepen naar beneden. Kolom kopieren en plakken speciaal (als waardes) en voila, een kolom met alle aanvragernamen. Zo kun je het ook met adres etc. doen.
pi_92773264
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:26 schreef Yngwie het volgende:
Wat wellicht het makkelijkst is... importeren met spatie als scheidingstekens. Dan krijg je teveel kolommen, klopt, maar deze kun je samenvoegen in nieuwe kolommen.

In cel B1 staan na import A. en in C1 staat Janssen. Deze kun je in een nieuwe kolom samenvoegen met =(B1&" "&C1). Formule doorslepen naar beneden. Kolom kopieren en plakken speciaal (als waardes) en voila, een kolom met de aanvragernaam. Zo kun je het ook met adres etc. doen.
Nee, want als er A A Jansen staat, is het een andere tabel dan A Jansen.
pi_92773311
ik heb het al voor elkaar :)
pi_92773342
heb je geen adobe profesional? Daarin bestand openen, selecteren en dan rechtermuis en kies kopieeren als tabel en dan plakken in excel.

moet er nu vandoor, mocht je morgen nog niet geholpen zijn, dan upload ik wel een excel bestandje. Heb er nu helaas geen tijd voor.
pi_92773371
Cool. :) Met de HELE pdf? Want dat is het tweede probleem.. moet het dan pagina per pagina doen?

En nee, dat heb ik niet.
pi_92773384
Thanks iig voor het meedenken :)
pi_92790406
ik ga morgen eens kijken, per pagina gaat prima, maar er zit wat in dat document dat ik niet zomaar kan blijven selecteren, maar exporteren kan wel in 1 keer.

Maar ik had een keuze uit 20 bestandsformaten, duik er morgen even in of dat makkelijker kan en als je pecht hebt moet je het per pagina doen, maar dan kan dat met adobe professional dus ook wel snel. Ik kan helaas niet voor je 170 pagina's 1 voor 1 doen, maar kan je dan wel uitleggen hoe je het zelf kan doen.

Maar misschien morgen goed nieuws door die export functie, ik kijk er naar voor je.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 10:49:26 #18
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_92810504
Zoek online even een PDF 2 Word converter. Heb er net ff een paar minuten naar gekeken maar sommige blijken last te hebben met 700 pagina's in 1x te doen. Meeste hebben ook freeware programma's die wat beter werken.

Het converteerd in ieder geval 100% correct naar tabellen die je daarna zo in excel kan zetten.
pi_92812785
online werkt het niet, je krijgt dan maar 1 pagina uit het bestand (al heb ik wat tools geprobeerd om van pdf naar excel te gaan in 1 stap). Dat probleem geeft Adobe Professional CS4 ook met de optie copy to table.

Ik probeer nog even wat, maar anders is het wel wat handwerk helaas. Als je met adobe prof. hem helemaal kopieert en in een tekstbestand plakt en inleest in excel heb je al wel een aardige basis.
pi_92814172
Nou, ik ben er even verder ingedoken, maar het gaat je wat werk kosten.

De beste resultaten behaal je met Adobe Acrobat Professional, je hebt dan 2 methoden:

1) Selecteer per pagina de tabel, rechtermuisklik erop en kiest Export to Table en plak die gegevens in Excel.

2) Knip het document in verschillende stukken met Adobe Profesional en sla vervolgens elk document op met de indeling Excel (.xml). Je krijgt nu elke pagina op 1 tabblad in Excel en vervolgens voeg je de tabbladen in Excel samen.

Beiden zijn mogelijk, schat dat het je 3 uurtjes werk kost onafhankelijk van de optie die je kiest.

Helaas krijg ik het niet voor elkaar om het document in 1 keer op te slaan, de pc trekt het niet op een gegeven moment gezien het aantal pagina's.
pi_92815417
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_92820485
Het is geen excel vraag, maar een pdf conversie vraag... in het Excel topic kan men er niks mee ben ik bang. Ik ben vrij goed in Excel, maar als je het niet goed vanuit die pdf in Excel krijgt wordt het erg lastig...
pi_92822278
Thanks Snoekie!

Tijd dus dat ik die software download..!? Ik ga er mee bezig. Iig erg bedankt voor je tijd en moeite.
pi_92822516
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:45 schreef Oksel het volgende:
Thanks Snoekie!
Tijd dus dat ik die software download..!? Ik ga er mee bezig. Iig erg bedankt voor je tijd en moeite.
Ik zou even in de krochten van internet zoeken naar adobe professional en dan het document in 40 stukken ongeveer knippen en dan via bestand - opslaan het opslaan in Excel xml formaat en dan die tabbladen handmatig samenvoegen.

Dat is het minste werk. Ik heb helaas alleen op het werk adobe professional en het is teveel werk om hier even tussendoor te doen, je bent er helaas wel een uurtje of 3 max. mee bezig, maar dan heb je ook wat.
pi_92823252
Hoe knip ik het in stukken? Elke keer pagina's los opslaan? Dus pagina 1tm40 opslaan, dan 41tm80?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')