quote:
Voorheen maakte het me niet zoveel uit omdat ikhet toch niet zelf hoefde te betalen, maar nu is het wel het overwegen waard ja.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:02 schreef Flying_Phoenix het volgende:
allejezus... jij verslijt 5 vullingen in een jaar tijd en gaat niet op zoek naar een andere tandarts?
Nee, ze vallen er gewoon spontaan uit. Nu zit de vulling nog klem tussen de aanliggende tand, maar hij is wel los. Drukt ook behoorlijk nu en de zenuw doet pijn. De tand zelf is verder wel gezond, hij is de eerste keer ook niet gevuld omdat er een gaatje zat maar omdat hij ruw was.quote:
Ik denk dat het dan inderdaad niet aan je tandarts ligt. Wat ik wel een beetje kwalijk vind is dat ie zelf nog niet heeft bedacht inmiddels dat het niet werkt zo en dat er evt. een kroon op moet o.i.d.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Het is bij mij ook aan m'n voortand ja, en het is wel een aardig stuk. Hij had eerst heel de tand bijna tot de zenuw weggeslepen en toen rondom vulspul gedaan. De vulling is aan beide kanten van m'n tand dus ongeveer een derde van de gehele breedte, van boven tot onder.
Oké, nu ik het zo typ, klinkt het misschien als een kwakzalver, maar ik geloof dat het wel meevaltMisschien ligt het ook wel aan m'n eigen tand.
Een second opinion, mwah, lijkt me dat ik dan sowieso twee rekeningen krijg?
Oh, het stuk is nu trouwens wel tussen m'n tanden uit, dus de druk is ervan af. Alleen hoef ik niks zoets te eten nu![]()
Kan ik dan ook een betalings wens naar de tandarts toe krijgen ipv een betalingsverplichting.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:18 schreef Ozziecar1 het volgende:
Garantie eisen klinkt leuk, maar zo werkt het helaas niet bij een tandarts.
Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
Ja nuja, daar kan TS nu dan wel dus op aansturen. Zo van hey, dit werkt niet, wat zijn de andere opties?quote:Op zondag 6 februari 2011 23:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan inderdaad niet aan je tandarts ligt. Wat ik wel een beetje kwalijk vind is dat ie zelf nog niet heeft bedacht inmiddels dat het niet werkt zo en dat er evt. een kroon op moet o.i.d.
Of gewoon zeggen HEY KENKERLIJER gebruik je vullingen uit Tjernobyl ofzo!?quote:Op maandag 7 februari 2011 20:28 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ja nuja, daar kan TS nu dan wel dus op aansturen. Zo van hey, dit werkt niet, wat zijn de andere opties?
Een chemiepackgrapje zou gezien mijn locatie wel kunnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Of gewoon zeggen HEY KENKERLIJER gebruik je vullingen uit Tjernobyl ofzo!?
"Ja, dat bespaart kosten op rontgenfoto's."quote:Op maandag 7 februari 2011 20:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Of gewoon zeggen HEY KENKERLIJER gebruik je vullingen uit Tjernobyl ofzo!?
quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Voorheen maakte het me niet zoveel uit omdat ikhet toch niet zelf hoefde te betalen, maar nu is het wel het overwegen waard ja.
Dat betwijfel ik ten zeerste; een tandarts heeft wel degelijk een resultaatverplichting.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:18 schreef Ozziecar1 het volgende:
Garantie eisen klinkt leuk, maar zo werkt het helaas niet bij een tandarts.
Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
Wat voor vulling is het? 3-vlaks? In dat geval kan het zijn dat er gewoon te weinig draagvlak is aangezien hij er al vaker uit is gevallen.quote:Op zondag 26 juni 2011 01:10 schreef 08gnoT. het volgende:
Komt het wel goed met m'n tandje (Kan het tot maandag wachten)? Waarom moet dit altijd in het weekend gebeuren, vorige keer ook al. Het is wel erg gevoelig en ik durf niet goed meer te eten of drinken.
Het gebeurde nu trouwens gewoon met een hap brood, dacht eerst dat het een pitje was.
Wut? Gewoon een witte plak die over de tand gezet is. Eerst was het maar een stukje, maar het stuk is steeds groter geworden tot het net zo groot is als m'n eigen tand was. Omdat hij elke keer iets verder moet afslijpen.quote:
3-vlaks vulling is een vulling die meerdere vlakken bedekt. Zoals zijkant, bovenkant en voorkant van een kiesquote:Op zondag 26 juni 2011 01:15 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Wut? Gewoon een witte plak die over de tand gezet is. Eerst was het maar een stukje, maar het stuk is steeds groter geworden tot het net zo groot is als m'n eigen tand was. Omdat hij elke keer iets verder moet afslijpen.
Het is m'n voortandquote:Op zondag 26 juni 2011 01:20 schreef Nuchterheid het volgende:
[..]
3-vlaks vulling is een vulling die 3 vlakken bedekt zoals zijkant, bovenkant en voorkant van een kies
Behoorlijk zichtbaar dus?quote:Op zondag 26 juni 2011 01:21 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Het is m'n voortandGewoon een tweede aan de buitenkant erop zeg maar.
Die kan wel weg. Composiet levert tegenwoordig niet zoveel meer opquote:Op zondag 26 juni 2011 01:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ja het is de meest zichtbare tand. Alleen wel flink balen dat die tand zo verziekt is zonder reden - er was niks mis mee behalve wat ruw en weinig glazuur (maar dat laatste is op alle tanden).
Volgens de tandarts is het trouwens omdat ik knars (wat ik betwijfel), maar ik knars sowieso niet aan de buitenkant van m'n voortanden
De vulling heb ik hier nog liggen, die kan ik wel weggooien zeker?
Hij heeft er dus schijnbaar vaak last van dat vullingen van patienten eruit vallenquote:Op zondag 26 juni 2011 02:04 schreef 08gnoT. het volgende:
Oké. Ik zie net op de site van mijn tandarts dat ik bij een uitgevallen vulling niet hoef te bellen naar het spoednummer
Dit is voor het eerst dat ik blij ben met de privatisering van de zorg!quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Voorheen maakte het me niet zoveel uit omdat ikhet toch niet zelf hoefde te betalen, maar nu is het wel het overwegen waard ja.
Nou ja, de tandartsen zijn niet zo royaal in deze regio en als ik moet kiezen tussen 4x per jaar 2 straten lopen of 2 keer anderhalf uur met de bus, kies ik voor dat half uurtje pijn. Komt nog bij dat hij normaal als een vrij goede tandarts bekend staat, en de vulling door een andere tandarts ook is uitgevallen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dit is voor het eerst dat ik blij ben met de privatisering van de zorg!
er zijn genoeg verzekeraars die een tandarts polis hebben die per jaar een vast bedrag vergoeden.quote:Op zondag 26 juni 2011 07:43 schreef Zelva het volgende:
Volledige vergoeding voor een kroon krijgen bij een verzekering is dan ook bijkans onmogelijk.
Jij denkt dat je voor 500 euro een kroon hebt?quote:Op maandag 27 juni 2011 20:33 schreef dop het volgende:
[..]
er zijn genoeg verzekeraars die een tandarts polis hebben die per jaar een vast bedrag vergoeden.
waar dat bedrag dan aan op gaat doet er niet toe
in elk geval collectieve verzekering via mijn werk ,bij ORHA of VPZ
zie ook ohra tandengaaf http://www.ohra.nl/zorgve(...)dartsverzekering.jsp
Ik ben inderdaad aan het kijken welke nog patienten aanneemt.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:42 schreef Luxuria het volgende:
Dus je bent nog altijd bij dezelfde tandarts? Ik zou toch echt een keer door een andere laten kijken.
ik kon ongeacht de staat van mijn gebit ook voor 750 of 1500 euro kiezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:57 schreef Zelva het volgende:
[..]
Jij denkt dat je voor 500 euro een kroon hebt?
Wellicht dat het nét kan bij een hele goedkope tandarts, maar dan kan je dus ook meteen dat jaar helemaal niets anders meer doen. De 750 euro-variant wordt dan ook al krap, en vanaf dat bedrag heb je überhaupt al een tandartsverklaring nodig. Daar gaat Ohra heel moeilijk over doen, tenzij je gebit al in perfecte conditie is en dan heb je helemaal geen kroon nodig.
Ja, je kan ook voor kiezen voor de 1500 euro-variant, maar dan betaal je je dus ook meteen scheel aan premie. Voor wat je extra betaalt, heb je al zowat weer een kroon.
Verzekeringen waarbij je elk jaar ter waarde van een kroon moet bijbetalen, om de kans af te dekken dat je ooit een kroon moet betalen, ja, ze zijn er, maar je moet wel gek zijn om ervoor te kiezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:29 schreef dop het volgende:
[..]
ik kon ongeacht de staat van mijn gebit ook voor 750 of 1500 euro kiezen.
je bent inderdaad snel 500 euro aan een kroon kwijt.
ik beweer niet dat de ohra verzekering geweldig is maar geef aan dat in tegenstelling tot jou opmerking het wel mogelijk is om je er voor te verzekeren.
geweldige en goedkope tandarts verzekeringen bestaan niet meer dat wil ik ook niet beweren.
verzekeren dekt een risico af hoe hoger het risico hoe hoger de premie , en gezien elke nederlander er niet aan ontkomt dat hij zo nu en dan eens een gaatje heeft of erger , is het risico hoog dus de premie ook, uit eindelijk betaal je gewoon je eigen kosten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Verzekeringen waarbij je elk jaar ter waarde van een kroon moet bijbetalen, om de kans af te dekken dat je ooit een kroon moet betalen, ja, ze zijn er, maar je moet wel gek zijn om ervoor te kiezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |