abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 19:48:30 #1
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92424361
Vorige week viel er een vulling uit m'n tand. Naar de tandarts gegaan, boel laten afslijpen, opnieuw gevuld, goed. Nu valt hij er vanmiddag weer uit. Valt dit onder de 'garantie'? :')

Het klinkt misschien raar, garantie bij de tandarts, maar ik weet niet. Ik heb ook geen zin om me in februari al scheel te betalen en door m'n verzekering heen te zitten omdat het enige wat hij kan vullen, z'n eigen zakken zijn.

Vorig jaar moest m'n tand ook al 3 keer of zo opnieuw gevuld worden, maar toen zat het nog in de basisverzekering.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_92425168
allejezus... jij verslijt 5 vullingen in een jaar tijd en gaat niet op zoek naar een andere tandarts?
pi_92425274
Jij eet bakstenen voor ontbijt?

[ Bericht 3% gewijzigd door SemperFii op 06-02-2011 20:25:42 ( :N) ]
  zondag 6 februari 2011 @ 20:04:32 #4
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_92425300
Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je tandarts dit vergoed. Maar... als je iedere keer terug moet naar de tandarts omdat hij niet goed heeft gevuld, zou ik lekker op zoek gaan naar een andere.
But till then tramps like us baby we were born to run
  zondag 6 februari 2011 @ 20:05:33 #5
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_92425357
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:04 schreef SemperFii het volgende:
Jij eet bakstenen voor ontbeit?
-O-
  zondag 6 februari 2011 @ 20:07:17 #6
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92425472
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:02 schreef Flying_Phoenix het volgende:
allejezus... jij verslijt 5 vullingen in een jaar tijd en gaat niet op zoek naar een andere tandarts?
Voorheen maakte het me niet zoveel uit omdat ikhet toch niet zelf hoefde te betalen, maar nu is het wel het overwegen waard ja.

quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:04 schreef SemperFii het volgende:
Jij eet bakstenen voor ontbeit?
Nee, ze vallen er gewoon spontaan uit. Nu zit de vulling nog klem tussen de aanliggende tand, maar hij is wel los. Drukt ook behoorlijk nu en de zenuw doet pijn. De tand zelf is verder wel gezond, hij is de eerste keer ook niet gevuld omdat er een gaatje zat maar omdat hij ruw was.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zondag 6 februari 2011 @ 20:41:26 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92427819
Wat raar, vullingen vallen er toch normaal gezien niet zomaar uit? :{ Ik kan me er wel wat bij voorstellen als de vulling in verhouding met de tand erg groot is, maar dat lijkt bij jou niet het geval te zijn omdat het niet eens om een gaatje ging..
pi_92428275
Vroeger in de sovjetunie had je van die vullingen die eruit vielen ja... Dat heb ik met moderne vullingen nooit meegemaakt. Ik denk dat je sowieso een bepaalde kwaliteit dienst mag verwachten ja. Ook medische behandelovereenkomsten zijn overeenkomsten waar behalve de WGBO (opgenomen in het burgerlijk wetboek) verder ook gewoon overeenkomstenrecht op van toepassing is. Als er dan geen (goed) werk wordt afgeleverd zou je diegene in gebreke moeten stellen en de kans moeten geven het alsnog fatsoenlijk na te komen. Alleen, hoe bewijs je dat het aan z'n werk ligt? Ligt het wel ueberhaupt aan zijn werk (of materialen), misschien heb je wel op zo'n punt een vulling dat die eraf blijft komen? Ik ken iemand die een vulling op een voortand had (ivm afgebroken stuk voortand) en dat bleef er maar af vallen. Daar konden ze ook niet zo veel aan doen.

Heb je een 2nd opinion overwogen?

En bel eens met je verzekeraar, want zij betalen nu dus voor behandelingen die duidelijk niet goed zijn. Kijk eens wat zij je aanraden?
pi_92433877
Toen mijn kroon een week of 2 na het plaatsen was losgekomen van het implantaat was ik de volgende ochtend als eerste aan de beurt en heb ik daar nooit een rekening van gezien. Een week later hetzelfde verhaal. Toen heeft ie het met een ander goedje vastgezet en sindsdien zit ie wel goed vast.
  zondag 6 februari 2011 @ 23:16:38 #10
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92438538
Het is bij mij ook aan m'n voortand ja, en het is wel een aardig stuk. Hij had eerst heel de tand bijna tot de zenuw weggeslepen en toen rondom vulspul gedaan. De vulling is aan beide kanten van m'n tand dus ongeveer een derde van de gehele breedte, van boven tot onder.

Oké, nu ik het zo typ, klinkt het misschien als een kwakzalver, maar ik geloof dat het wel meevalt :') Misschien ligt het ook wel aan m'n eigen tand.

Een second opinion, mwah, lijkt me dat ik dan sowieso twee rekeningen krijg?

Oh, het stuk is nu trouwens wel tussen m'n tanden uit, dus de druk is ervan af. Alleen hoef ik niks zoets te eten nu :%
  zondag 6 februari 2011 @ 23:19:37 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92438669
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Het is bij mij ook aan m'n voortand ja, en het is wel een aardig stuk. Hij had eerst heel de tand bijna tot de zenuw weggeslepen en toen rondom vulspul gedaan. De vulling is aan beide kanten van m'n tand dus ongeveer een derde van de gehele breedte, van boven tot onder.

Oké, nu ik het zo typ, klinkt het misschien als een kwakzalver, maar ik geloof dat het wel meevalt :') Misschien ligt het ook wel aan m'n eigen tand.

Een second opinion, mwah, lijkt me dat ik dan sowieso twee rekeningen krijg?

Oh, het stuk is nu trouwens wel tussen m'n tanden uit, dus de druk is ervan af. Alleen hoef ik niks zoets te eten nu :%
Ik denk dat het dan inderdaad niet aan je tandarts ligt. Wat ik wel een beetje kwalijk vind is dat ie zelf nog niet heeft bedacht inmiddels dat het niet werkt zo en dat er evt. een kroon op moet o.i.d.
  maandag 7 februari 2011 @ 09:33:08 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92449013
Gewoon bellen en zeggen dat je garantie eist. Soms is het zo makkelijk, maar liever heb je eerst 300 posts over jouw probleem die het bevestigen danwel ontkennen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92458491
Garantie eisen klinkt leuk, maar zo werkt het helaas niet bij een tandarts.
Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatverplichting.
pi_92459840
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:18 schreef Ozziecar1 het volgende:
Kan ik dan ook een betalings wens naar de tandarts toe krijgen ipv een betalingsverplichting. :D
pi_92474486
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:19 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik denk dat het dan inderdaad niet aan je tandarts ligt. Wat ik wel een beetje kwalijk vind is dat ie zelf nog niet heeft bedacht inmiddels dat het niet werkt zo en dat er evt. een kroon op moet o.i.d.
Ja nuja, daar kan TS nu dan wel dus op aansturen. Zo van hey, dit werkt niet, wat zijn de andere opties?
  maandag 7 februari 2011 @ 20:31:09 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92474611
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:28 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ja nuja, daar kan TS nu dan wel dus op aansturen. Zo van hey, dit werkt niet, wat zijn de andere opties?
Of gewoon zeggen HEY KENKERLIJER gebruik je vullingen uit Tjernobyl ofzo!?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92474920
Nouja vind wel dat je wat mag verwachten hoor.. Ik heb ooit eens na een gebroken spalkje het advies van mn ortho gehad dat er geen nieuwe in hoeft omdat het toch niet meer scheef zou gaan staan. Heb na een jaar en toch scheefstand gratis weer een tijdje een beugel gehad :)
  maandag 7 februari 2011 @ 20:37:01 #18
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_92474924
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Een chemiepackgrapje zou gezien mijn locatie wel kunnen. :Y)

Morgen moet ik weer. Naar een andere tandarts nu, want hij was 2 weken op vakantie :') Dan heb ik gelijk mn second opinion. Verwacht alleen wel dat ik het nu sowieso twee keer moet betalen.
pi_92475747
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

"Ja, dat bespaart kosten op rontgenfoto's."
  zondag 26 juni 2011 @ 00:57:07 #20
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98665990
Leuk en aardig, woensdag is hij er voor de derde keer ingezet en 10 minuten geleden valt hij er wéér uit. Van m'n eigen tand is nauwelijks nog iets over. Wat kan ik er nu het beste aan doen, insmeren met tandpasta?

Is er geen betere behandeling? Waardoor kan dit komen?

(Ja die vraag kan ik wellicht beter in LIF stellen, maar dan moet ik weer een apart topic openen...)
  zondag 26 juni 2011 @ 01:05:27 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98666244
quote:
0s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Voorheen maakte het me niet zoveel uit omdat ikhet toch niet zelf hoefde te betalen, maar nu is het wel het overwegen waard ja.

:N
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98666301
quote:
0s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:18 schreef Ozziecar1 het volgende:
Dat betwijfel ik ten zeerste; een tandarts heeft wel degelijk een resultaatverplichting.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 26 juni 2011 @ 01:10:03 #23
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_98666372
Komt het wel goed met m'n tandje (Kan het tot maandag wachten)? Waarom moet dit altijd in het weekend gebeuren, vorige keer ook al. Het is wel erg gevoelig en ik durf niet goed meer te eten of drinken.

Het gebeurde nu trouwens gewoon met een hap brood, dacht eerst dat het een pitje was.
pi_98666413
Volgens mij heb je een maand of 3 "garantie" na het plaatsen van een vulling.
pi_98666474
quote:
9s.gif Op zondag 26 juni 2011 01:10 schreef 08gnoT. het volgende:
Komt het wel goed met m'n tandje (Kan het tot maandag wachten)? Waarom moet dit altijd in het weekend gebeuren, vorige keer ook al. Het is wel erg gevoelig en ik durf niet goed meer te eten of drinken.

Het gebeurde nu trouwens gewoon met een hap brood, dacht eerst dat het een pitje was.
Wat voor vulling is het? 3-vlaks? In dat geval kan het zijn dat er gewoon te weinig draagvlak is aangezien hij er al vaker uit is gevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')