Mijn OP was prima. Het degenereren van Westerse invloeden in een samenleving die juist behoefte heeft aan gematigde invloeden en zaken die een andere (niet inheemse) oorsprong kennen leidt alleen maar tot terugslag in het proces van democratisering en religieuze nuancering.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja en? Wat heeft dat te maken met je onzinnige overige gebazel in dit topic over de Islamitische wereld?
[..]
Wederom stating the obvious. Terwijl je daarnet nog allerlei wazige claims zat te deponeren. Heb je het licht gezien? Het is niet voor niets dat Paddy je achterlijke OP heeft gewijzigd.
Je OP was niet prima, omdat je het Iraanse perspectief meende te moeten zien als een soort van actie vanuit de Islamitische wereld. Daarmee ondermijn je keihard de culturele en religieuze diversiteit in deze wereld.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef Stokstaart het volgende:
Mijn OP was prima. Het degenereren van Westerse invloeden in een samenleving die juist behoefte heeft aan gematigde invloeden en zaken die een andere (niet inheemse) oorsprong kennen leidt alleen maar tot terugslag in het proces van democratisering en religieuze nuancering.
Kan jij mij een quote geven waar ik deze Iraanse beslissing goedkeur of goedpraat?quote:Jij meent hier kennelijk voor je Moslim-strijders te moeten opkomen door achterlijke, radicale en niet democratische besluitvorming te moeten goedpraten.
Vertel eens iets wat ik niet weet.quote:Het is JUIST het Iraanse volk dat schreeuwt om toenadering tot het Westen!
Waar denk je dat dat "gemak" vandaan komt?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Vooralsnog heb ik niemand zien aantonen dat iets in de islam tot dit verbod heeft geleid. Het is een aanname omdat het zo gemakkelijk met het vingertje wijzen is (daar heb je ze weer, die moslims).
Weet jij waar het gemak vandaan komt? Simpel. Dictatuur. Een dictator kan met gemak dingen bepalen, hoe gek ze ook zijn voor de buitenwereld. Noord Korea is daar ook een van.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar denk je dat dat "gemak" vandaan komt?![]()
![]()
Door die spreekwoordelijke vrijzinnige progressieve tolerantie die om de islam heenhangt?
Allemaal propaganda natuurlijk.
Nee, niet dat gemak, maar waar Disana op doelde.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Weet jij waar het gemak vandaan komt? Simpel. Dictatuur. Een dictator kan met gemak dingen bepalen, hoe gek ze ook zijn voor de buitenwereld. Noord Korea is daar ook een van.
En voor het gemak stellen we dat handjevol machtsgeile fanaten maar gelijk aan de islam? Tja...quote:Op zondag 6 februari 2011 20:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet dat gemak, maar waar Disana op doelde.
Natuurlijk kennen die landen een dictatuur. Maar het is erger dan onder de sjah. Dat was alleen een politieke dictatuur. Nu zit er zowel een politieke als een religieuze dictatuur.
Ligt er maar net aan tot welk deel van de bevolking je hoort. Ik ga niet beoordelen wat of wie erger was, erg comfortabel is het onder beiden niet geweest.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niet dat gemak, maar waar Disana op doelde.
Natuurlijk kennen die landen een dictatuur. Maar het is erger dan onder de sjah. Dat was alleen een politieke dictatuur. Nu zit er zowel een politieke als een religieuze dictatuur.
Waar doe ik dat?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En voor het gemak stellen we dat handjevol machtsgeile fanaten maar gelijk aan de islam? Tja...
Voor een groot deel wel, denk ik. Een soort self-fulfilling prophecy die steeds harder roept dat moslims niet deugen of een mindere mensensoort zijn.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waar denk je dat dat "gemak" vandaan komt?![]()
![]()
Door die spreekwoordelijke vrijzinnige progressieve tolerantie die om de islam heenhangt?
Allemaal propaganda natuurlijk.
Een dubbele dictatuur is altijd erger dan een enkele. Jij zou er als gematigd moslim niet eens een jaar kunnen leven, vermoed ik.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan tot welk deel van de bevolking je hoort. Ik ga niet beoordelen wat of wie erger was, erg comfortabel is het onder beiden niet geweest.
Het gaat niet om moslims, het gaat om de islam. Met de meeste moslims is weinig mis. De islam is een zieke gewelddadige fascistoide kutreligie.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Voor een groot deel wel, denk ik. Een soort self-fulfilling prophecy die steeds harder roept dat moslims niet deugen of een mindere mensensoort zijn.
Speknek zei toch echt dat de Islam = mensen. En wat dat betreft wil je dus zeggen dat moslims zieke fascistische gewelddadige religieuzen zijn. Overigens is het wat mij betreft andersom. Met de Islam is weinig mis, maar moslims maken er een potje van.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat niet om moslims, het gaat om de islam. Met de meeste moslims is weinig mis. De islam is een zieke gewelddadige fascistoide kutreligie.
Maakt dat veel uit? Mensen doen altijd maar alsof ze een onderscheid maken tussen 'de islam' en 'een moslim', maar in de praktijk worden moslims bij voorkeur allemaal aangekeken op de uitwassen van de enkelingen die de islam negatief naar hun hand zetten. Ook hier wordt de hele islamitische wereld prompt aangesproken.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het gaat niet om moslims, het gaat om de islam. Met de meeste moslims is weinig mis. De islam is een zieke gewelddadige fascistoide kutreligie.
Ik ben het dan ook niet met speknek eens.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Speknek zei toch echt dat de Islam = mensen. En wat dat betreft wil je dus zeggen dat moslims zieke fascistische gewelddadige religieuzen zijn. Overigens is het wat mij betreft andersom. Met de Islam is weinig mis, maar moslims maken er een potje van.
Wat anderen over en tegen moslims zeggen is niet voor mijn rekening.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Maakt dat veel uit? Mensen doen altijd maar alsof ze een onderscheid maken tussen 'de islam' en 'een moslim', maar in de praktijk worden moslims bij voorkeur allemaal aangekeken op de uitwassen van de enkelingen die de islam negatief naar hun hand zetten. Ook hier wordt de hele islamitische wereld prompt aangesproken.
Kan het niet zo zijn dat je beeld ietwat vertroebeld is door het feit dat je niet de meest intellectueel en vrijzinnige landen binnen de Islamitische wereld bezoekt? Het is geen persoonlijke aanval trouwens.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat anderen over en tegen moslims zeggen is niet voor mijn rekening.
Ik maak heel duidelijk onderscheid in iemands denkbeelden en die persoon als individu. Ik moet ook wel, als ik in Soedan zit bijvoorbeeld...
Nee, mijn beeld is juist goed over de moslims die ik ontmoet. Heb nooit last met ze. Maar dat wil niet zeggen dat ik hun denkbeelden steun.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat je beeld ietwat vertroebeld is door het feit dat je niet de meest intellectueel en vrijzinnige landen binnen de Islamitische wereld bezoekt? Het is geen persoonlijke aanval trouwens.
Of ze het willen doet er niet toe aangezien de grote baas van de staatstelevisie heeft bepaald (waarschijnlijk ingefluisterd door de grotere baas) dat men het niet zelf mag bepalen.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Islamofobie, daar vallen dit soort topics onder. Kom op zeg het gaat hier om fucking kookprogramma's. Lekker boeien dat ze westerse gerechten liever niet willen.
Ik denk dat jullie het in grote lijnen wel eens met elkaar zijn, net zoals ik denk dat jij met bovenstaande post gelijk hebt. Het gaat niet om de islam, het gaan om onderdrukking en haat.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:34 schreef waht het volgende:
[..]
Of ze het willen doet er niet toe aangezien de grote baas van de staatstelevisie heeft bepaald (waarschijnlijk ingefluisterd door de grotere baas) dat men het niet zelf mag bepalen.
Dat heeft niets met de islam te maken maar met een autoritaire staat die mensen onderdrukt. Het is een feit dat elk mens liever vrijheid dan onvrijheid heeft dus is dit slecht.
Als het puur om een kookprogramma zou gaan: oke, dat hoeft niets te betekenen. Maar het gaat niet enkel om kookprogramma's, het gaat om een maatschappij-breed beleid van extremisten die verblind zijn door haat tegen Amerika.
Rudolf is een kasthomo. Die zou in Iran een ritje met de hijskraan riskeren.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel he. Of kijk je nooit naar Rudolph als hij weer eens een Oosterse stoofschotel in elkaar heeft geflanst
Sowieso is er geen verbod op. Belachelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |