abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92418608

Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen wordt welkom geheten.

Vaste klanten

dolf_ajk.jpgbanksta%2060%2060.PNGotndhs.gifAnimation2.gif800.jpgZeeland1.pngeconomics.jpgvogel_normal.jpegthvg.jpgcberlitz.jpgAvatar%20kat.gifeinstein.jpg.jpg14Nvvd450_1_.jpgmervin.jpgPVDA.jpglowerthan20.jpgicoon.jpgContinuum.jpgrsz_bom.gifnoiconn.png

Deze OP is te vinden op de Fok!wiki
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92418648
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:36 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Je beeld klopt aardig met het mijne. Maar in de ervaring van de gemiddelde deelnemer is het getinte klootzakje dat slachtoffers in roedels met messen aanvalt en dingen doet als zwangere vrouwen in de maag stompen, bejaarden in elkaar trappen, iets dat de blanke tokkies niet zullen doen. Het is crimineel gedrag wat ze nooit eerder meegemaakt hebben en zich pas echt de kop op is gaan steken met de laatste generatie getinte klootzakjes. Of dat waar is, is een tweede. In de samenleving waar veel mensen 'vroeger' zijn in opgegroeid, zelfs wij nog, hoefde je het niet in je hoofd te halen praktijken als messentrekken, 20-tegen-1, bejaarden overvallen in je hoofd te halen. Zelfs de kampers hadden grenzen.

Wat zeker mee speelt is de in veel ogen ongelijke behandeling van de getinte medemens, het "geknuffel". Dat speelt alleen maar de frustraties in de hand. Een roedel messentrekkers moet je niet knuffelen met een buurthuis maar de heropvoeding ingooien want de ouders hebben duidelijk ergens gefaald.

Maar ik geloof dat we het daar ook over eens zijn. Ik denk dat het grootste verschil tussen ons is dat ik snel uit het negatieve kijk en jij liever vanuit het positieve.
Dat laatste klopt als een bus. Voor mij is het glas altijd halfvol. Verder vind ook ik dat klootzakjes hard moeten worden aangepakt. Mijn grootste bezwaar is dat het debat rond deze materie de bocht uit is gevlogen. Het is gekaapt door islamofoben. Niet dat ik een groot fan ben van de islam, maar je lost helemaal niets op door deze religie onder vuur te nemen. Sterker, ik denk dat de problemen daar alleen maar door worden vergtoot, aangezien mensen die onder vuur liggen de neiging hebben zich vast te klampen een bekende waarden.

Natuurlijk is het geweld dat afkomstig is van die klootzakjes in veel gevallen buitenproportioneel. Maar ik heb het gevoel dat veel mensen het verleden vaak idealiseren. Zij bijvoorbeeld ook het zeer interessante artikel dat Monidique hierboven heeft gepost.
  zondag 6 februari 2011 @ 17:46:27 #3
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_92418679
Ik wil wel een nieuw VKZ forum.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_92418793
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat laatste klopt als een bus. Voor mij is het glas altijd halfvol. Verder vind ook ik dat klootzakjes hard moeten worden aangepakt. Mijn grootste bezwaar is dat het debat rond deze materie de bocht uit is gevlogen. Het is gekaapt door islamofoben. Niet dat ik een groot fan ben van de islam, maar je lost helemaal niets op door deze religie onder vuur te nemen. Sterker, ik denk dat de problemen daar alleen maar door worden vergtoot, aangezien mensen die onder vuur liggen de neiging hebben zich vast te klampen een bekende waarden.

Natuurlijk is het geweld dat afkomstig is van die klootzakjes in veel gevallen buitenproportioneel. Maar ik heb het gevoel dat veel mensen het verleden vaak idealiseren. Zij bijvoorbeeld ook het zeer interessante artikel dat Monidique hierboven heeft gepost.
Dat het debat op een zijspoor wordt gebracht vind ik ook frustrerend. Er komt geen oplossing op deze manier.

Over het laatste, ik weet niet of het enkel idealiseren is, in mijn eigen ervaringen niet maar ik ben niet opgegroeid in dezelfde omgeving als ik nu woon, dus die vergelijking is lastig. Het speelt sowieso een rol in de perceptie. Wanneer iemand bedreigd wordt door een tokkie zal hij minder snel bang zijn dat er vervolgens 20 met messen om hem heen staan of dat hij daarna de buurt uit geterroriseerd wordt. Die verwachting is er wel als het om onze getinte klootzakjes gaat en dat verhoogt de angst en het gevoel van machteloosheid alleen maar.

Ik durf best toe te geven dat ik me ongemakkelijker voel als ik door een getint klootzakje bedreigd wordt dan door sjonnie in zijn golfje.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 6 februari 2011 @ 17:55:02 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_92419001
quote:
Op zondag 6 februari 2011 17:46 schreef Zeeland het volgende:
Ik ook, laten we hopen dat er snel weer Tweede Kamerverkiezingen komen *O*
pi_92419151
Ik las laatst dat een heel groot deel van de Afghaanse bevolking geen flauw idee heeft waarom al soldaten hun land bezetten... 92 procent van de 1.000 mannen die ondervraagd werden de Helmand and Kandahar provincies hebben dus geen idee wat er op 11 september 2001 is gebeurd.

Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat ze denken dat we daar zijn om de Islam te bestrijden.

------

Serieus die Islamofobie is zwaar uit de hand gelopen en is schadelijk! Niet alleen voor de handel, maar voor alle interacties die we hebben met mensen uit het midden oosten. Dit vooral vervelend omdat de nieuwe opkomende landen, dus niet de oude (zoals China) die langzamerhand al onder de wereld machten gerekend kunnen worden, vooral in Noord Africa en West Azië liggen a.k.a de Arabische wereld.

Diep triest dat we gekke politici, lompe boeren en autoritaire Israëliërs ons onze toekomstige welvaart laten afpakken.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 6 februari 2011 @ 18:22:20 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92420114
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:31 schreef Zeeland het volgende:

[..]

De overheid rot maar op, ja dat is heel genuanceerd.
Ben je nu echt zo simpel? Ik zeg toch nergens dat de overheid moet oprotten?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 6 februari 2011 @ 18:25:07 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92420240
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ook, laten we hopen dat er snel weer Tweede Kamerverkiezingen komen *O*
Das dan flink balen, volgende verkiezingen zijn pas in 2015. En als PvdA'r moet je ook helemaal niet op verkiezingen uit zijn :') Tenzij je verliezen als hoogste doel hebt gesteld.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 6 februari 2011 @ 18:27:25 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_92420343
Ligt het aan mij over heeft Merkel gewoon dikke tieten :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_92420494
pi_92420717
quote:
Tja jij bent voor de partij die graag 'vreemd' voedsel wil verbieden :').
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 februari 2011 @ 18:43:04 #12
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_92421085
quote:
Op zondag 6 februari 2011 18:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Das dan flink balen, volgende verkiezingen zijn pas in 2015. En als PvdA'r moet je ook helemaal niet op verkiezingen uit zijn :') Tenzij je verliezen als hoogste doel hebt gesteld.
Dat is nu precies wat de PvdA zich als hoogste doel heeft gesteld.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 6 februari 2011 @ 18:45:05 #13
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_92421192
quote:
Op zondag 6 februari 2011 17:59 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik las laatst dat een heel groot deel van de Afghaanse bevolking geen flauw idee heeft waarom al soldaten hun land bezetten... 92 procent van de 1.000 mannen die ondervraagd werden de Helmand and Kandahar provincies hebben dus geen idee wat er op 11 september 2001 is gebeurd.

Ik meen ook ergens te hebben gelezen dat ze denken dat we daar zijn om de Islam te bestrijden.

------

Serieus die Islamofobie is zwaar uit de hand gelopen en is schadelijk! Niet alleen voor de handel, maar voor alle interacties die we hebben met mensen uit het midden oosten. Dit vooral vervelend omdat de nieuwe opkomende landen, dus niet de oude (zoals China) die langzamerhand al onder de wereld machten gerekend kunnen worden, vooral in Noord Africa en West Azië liggen a.k.a de Arabische wereld.

Diep triest dat we gekke politici, lompe boeren en autoritaire Israëliërs ons onze toekomstige welvaart laten afpakken.
Wereldmachten in het MO. Kerel, wat heb jij gesnoven?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_92421417
  zondag 6 februari 2011 @ 18:51:09 #15
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_92421481
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:27 schreef phpmystyle het volgende:
Ligt het aan mij over heeft Merkel gewoon dikke tieten :')
Géén kloon van tvlxd!
pi_92422328
doet me een beetje aan Milka denken.
pi_92422625
quote:
13s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:46 schreef Zeeland het volgende:
Ik ben ook voor. :Y
pi_92422698
Merkel is top.

Ik ben van oorsprong een CDA-er. Latent, dat sowieso. Ik mis Balkenende. In het begin niet.
pi_92422726
pi_92422737
Php, weet je nu of je mod kan worden? :)

Naast Du_Ke, jullie vullen elkaar goed aan.
pi_92422831
quote:
10s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt mijn linkje gelezen...
pi_92422958
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je hebt mijn linkje gelezen...
Ja, zeer interessant artikel. Apart om te zien hoe de populariteit van Reagan zich heeft ontwikkeld over de jaren en dat zijn Reaganomics veel kritiek oogstte, terwijl dit nu wordt opgehemeld als zijnde het meest briljante beleid ooit bedacht.
pi_92423037
Ik ben ook fan van Donner.

Mag dat?
pi_92423361
Merkel is top, een stuk progressiever dan het CDA hier.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92423528
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
Merkel is top, een stuk progressiever dan het CDA hier.
Ik heb liever een zeer conservatief CDA. :)

Een beetje jaren 50 CDA. Met Donner aan het hoofd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')