abonnement Unibet Coolblue
pi_92413321
Hier verder.
pi_92413442
Filter vergeten :{
pi_92413497
zit we wel op inmiddels zo te zien
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_92413513
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef wimderon het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat hij het moet proberen heb ik ook altijd gezegd. Maar hoe lang ga je dat proberen is mijn vraag. En zelfs als hij wel de stap maakt, wat ook prima mogelijk is, dan blijf ik erbij dat een iets uitgebreider crossprogramma prima zou moeten kunnen.
Definieer 'iets uitgebreider'? Dit seizoen + het WK had prima gekund denk ik, maar veel meer dan dat lijkt me niet zo verstandig.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:49:32 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_92413567
Boom moet zich gewoon verre houden van dat folkloristische veldrijden. Hij heeft er helemaal niets bij te winnen.
pi_92413733
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Definieer 'iets uitgebreider'? Dit seizoen + het WK had prima gekund denk ik, maar veel meer dan dat lijkt me niet zo verstandig.
Zoals de Fransen het doen bijvoorbeeld. Vooral de wereldbekers meedoen en voor de rest hier en daar wat meepakken met een grote blik op het WK. Later instappen en na het WK uitstappen geven je nog steeds tijd genoeg om je wegseizoen voor te bereiden.
  zondag 6 februari 2011 @ 15:56:51 #7
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92413892
Gadret en Chainel vergelijken met Lars Boom........ _O- _O- Hoe ver kun je van het padje afraken?

Het WK cross had gewoon het weg trainingsschema in de weg gestaan. Kijk de data er maar op na.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92413962
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:56 schreef buzz1291 het volgende:
Gadret en Chainel vergelijken met Lars Boom........ _O- _O- Hoe ver kun je van het padje afraken?
hij vergelijkt ze toch op geen 1 punt op wielerkwaliteiten? hij zegt dat boom gewoon die route kan volgen en zo dus gewoon een WK mee te rijden

hou eens op met dat trollen..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 6 februari 2011 @ 16:06:04 #9
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92414358
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:58 schreef franklop het volgende:

[..]

hij vergelijkt ze toch op geen 1 punt op wielerkwaliteiten? hij zegt dat boom gewoon die route kan volgen en zo dus gewoon een WK mee te rijden

hou eens op met dat trollen..
Wat nou trollen? Ik poneer een stelling en er onstaat een levende discussie hier, nadat het een week uiterst stil is.

En inhoudelijk: Nogmaals, Het WK paste gewoonweg niet in het weg trainingsschema. Dus kon Boom die route niet volgen. Want je kunt niet op zondag in St wendel rijden als je op vrijdagavond pas om 11 uur 's avonds op Rotterdam Airport aankomt. Of wel soms?

Maar goed, dit is wel lekker natuurlijk:



[ Bericht 7% gewijzigd door buzz1291 op 06-02-2011 16:11:53 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92421752
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat nou trollen? Ik poneer een stelling en er onstaat een levende discussie hier, nadat het een week uiterst stil is.

Trollen? Ik heb de hele winter geen zin gehad om hier mee te posten omdat jij hier een beetje de puber uithangt. Ik weet je leeftijd niet, maar ook een puber die de puber uithangt is schijtirritant.

En dat terwijl ik ook elke keer hoop dat Boom wint..
pi_92425048
Gewoon negeren...
  zondag 6 februari 2011 @ 20:00:07 #12
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92425055
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zoals de Fransen het doen bijvoorbeeld. Vooral de wereldbekers meedoen en voor de rest hier en daar wat meepakken met een grote blik op het WK. Later instappen en na het WK uitstappen geven je nog steeds tijd genoeg om je wegseizoen voor te bereiden.
Uiteraard helemaal mee oneens. Als je dit met droge ogen durft te beweren heb je echt helemaal geen verstand van trainingsopbouw.

Hoeveel weken was LB in training voordat hij z'n eerste cross reed? Daarnaast duurt een WB cross cyclus van oktober t/m januari met veel te veel verplaatsingen tussendoor. En deelname met aan het WK had je dus een kruis over het trainingskamp in Mojacar kunnen zetten. Het was daar met afstanden tot 245 km per dag (waarin Nys vroeger helemaal naar de klote gereden werd) wel ff wat anders dat een weekje onspanning op Majorca zoals al die crossers doen. Dan sta je op zaterdag 26 februari 2011 dus echt niet optimaal geprepareerd in Gent aan de start.

Maar ja Wim, jij zal het wel beter weten.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92425069
Kap eens met die bagger, anders moet ik een ban voor je aanvragen en kun je helemaal niet meer posten.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:04:24 #14
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92425290
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef b4kl4p het volgende:
Kap eens met die bagger, anders moet ik een ban voor je aanvragen en kun je helemaal niet meer posten.
Dit is een discussie vriend. Waarin ik slechts stellingen poneer waarop ook jij MAG reageren. En alle anekdotes die ik over Nys opduikel, zijn uit eigen waarneming.

Maar doe wat je niet laten kan, ik hou het wel on-topic.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 februari 2011 @ 20:09:20 #15
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92425611
Nys heeft wel bijna elke slijkcross gewonnen dit seizoen, technisch is het toch nog steeds e sterkste.
pi_92431859
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:46 schreef wimderon het volgende:
Filter vergeten :{
Is al aangepast zie ik.
sig verwijderd door FA
  maandag 7 februari 2011 @ 04:29:50 #17
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_92446439
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:56 schreef thettes het volgende:

[..]

Trollen? Ik heb de hele winter geen zin gehad om hier mee te posten omdat jij hier een beetje de puber uithangt. Ik weet je leeftijd niet, maar ook een puber die de puber uithangt is schijtirritant.

Zelfde reden waarom ik ook niet meer reageer.
pi_92453311
Wat boeit het nou wat een of andere dude op internet loopt te roepen. Seriously, laat je niet zo kennen zeg :')
pi_92457448
Niks, ik doe simpelweg dingen die ik leuk vind en in zo'n brultopic posten vind ik niet leuk. Maak je verder geen zorgen hoor! :P
pi_92469867
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Uiteraard helemaal mee oneens. Als je dit met droge ogen durft te beweren heb je echt helemaal geen verstand van trainingsopbouw.

Hoeveel weken was LB in training voordat hij z'n eerste cross reed? Daarnaast duurt een WB cross cyclus van oktober t/m januari met veel te veel verplaatsingen tussendoor. En deelname met aan het WK had je dus een kruis over het trainingskamp in Mojacar kunnen zetten. Het was daar met afstanden tot 245 km per dag (waarin Nys vroeger helemaal naar de klote gereden werd) wel ff wat anders dat een weekje onspanning op Majorca zoals al die crossers doen. Dan sta je op zaterdag 26 februari 2011 dus echt niet optimaal geprepareerd in Gent aan de start.

Maar ja Wim, jij zal het wel beter weten.....
Uiteraard helemaal mee oneens.

Stybar heeft net zo hard getraind op Mallorca en benut die arbeid op korte termijn om twee weken daarna wereldkampioen te worden, Boom wint er twee weken later een proloog mee in Qatar, ieder zijn keuze. Het is ook niet alsof Boom de eerste is die het veld en de weg kan combineren en zelfs niet de eerste die top in het veld en top in het voorjaar kan presteren. Het wiel hoeft echt niet opnieuw uitgevonden te worden en de route die Saint Boom dit jaar volgt is echt niet de enige juiste. Dat er andere opties zijn ziet Boom zelf kennelijk ook, anders hoef je niet te speculeren over deelname aan het WK volgend jaar.

Waarom je je Nyshaat in elke post weer naar voren moet brengen vraag ik me ook af. Maar goed, daarom voeg ik er maar aan toe dat de door jou weggelachen Chainel afgelopen jaar een beter Vlaams voorjaar reed dan Boom. En aangezien die veel beperkter is dan Boom was dat een knappe prestatie, helemaal met de gedachte dat hij wel een crossseizoen achter de rug had én dus niet de heilige, enig juiste, trainingsopbouw die Boom volgt achter de rug had.
  maandag 7 februari 2011 @ 19:47:10 #21
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_92472172
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:00 schreef wimderon het volgende:

Dat er andere opties zijn ziet Boom zelf kennelijk ook, anders hoef je niet te speculeren over deelname aan het WK volgend jaar.
Zeker. Trouwens: volgens Wuyts was het de beslissing van de ploegleiding van Rabo, niet van Boom, om dit jaar niet aan het WK deel te nemen.

M.a.w.: Boom wilde wel, maar mocht niet.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:23:27 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_92474144
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:00 schreef wimderon het volgende:

[..]

Stybar heeft net zo hard getraind op Mallorca en benut die arbeid op korte termijn om twee weken daarna wereldkampioen te worden,
Als je dat ene daagje dat Stybar op majorca ook eens een keer 7 uur op de fiets gezeten heeft wilt vergelijken met het RaBo trainingskamp in Mojacar, prima.

Maar je wilt blijkbaar niet horen dat het trainingskamp in Mojacar qua data niet te combineren was met het WK. En geen trainingskamp was dus ook geen Tour de Qatar en geen Tour of Oman. Dan was er dus helemaal geen trainingskamp geweest en had hij zich zonder al te veel duurtrainingen dus nu op Majorca de tiefus kunnen fietsen om bij te blijven. En hoe Stybar het heeft aangepakt, met een fantastisch resultaat, was wel uit nood geboren.

En dat het ook anders kan, ja dat klopt. Dan piek je waarschijnlijk in de Grand Prix Pino Cerami of in Zellik Galmaarden om eens een paar topb coursen te noemen, maar dus niet in maart. Want welke crosser heeft ooit tot het einde aan toe voorin meegereden in de klassiekers in maart of april? Wim, kijk jij je wikileaks lijstjes er maar op na, ik onthou dat soort dingen nooit.

En voor de tere zieltjes hier: wordt eens groot, ga niet lopen janken en kom maar met tegengas, er wordt heus niemand van de fiets geslagen hoor.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_92474946
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:23 schreef buzz1291 het volgende:

En voor de tere zieltjes hier: wordt eens groot, ga niet lopen janken en kom maar met tegengas, er wordt heus niemand van de fiets geslagen hoor.
Wat je zelf ongetwijfeld ook wel snapt is dat het de toon is en de herhaling. Je hoeft niet in elke post te melden aan wie je een hekel hebt en aan wie niet, en al helemaal niet op denigrerende toon. Net zoals je iemand op het forum die het met je oneens is gaan aanspreken met 'vriend'. Het is allemaal niet erg of banwaardig, maar wel flauw, kinderachtig en voor mij een reden om gewoon op de cyclingnews fora te kijken ipv hier.

En omdat ik niet de enige ben lijkt het me een heel aardig idee als jij je gedrag aanpast. Of niet, in dat geval tabee.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 12:52:34 #24
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_92675631
Vandaag Superprestige Middelkerke 15:30
  zaterdag 12 februari 2011 @ 17:08:12 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92683849
Klaas Vantornout dus. Leuk voor hem.

Al zou ik liever zien dat, indien er toch eens een outsider zou winnen, dat Bart Aernouts eens was, maar goed, die is nu toch helemaal uit vorm.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_93057371
De finale van de GVA begint bijna in Oostmalle.
sig verwijderd door FA
pi_93060783
Albert wint de koers, Nys de GVA, Pauwels had in slotronde pech met een lekke band.
sig verwijderd door FA
  zondag 20 februari 2011 @ 16:01:07 #28
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_93060874
Terechte nederlaag voor Pauwels, die had echt véél te veel hulp nodig van zijn ploegmaats om op sportief vlak aanspraak te maken op GVA-winst.

Leuke tactische cross wel.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 februari 2011 @ 16:14:45 #29
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_93061524
Wat een cross

Maar Pauwels idd gewoon niet goed genoeg, Stybar had vandaag nog meer kans gehad op de eindzege dan Pauwels in GVA
  zondag 20 februari 2011 @ 16:47:03 #30
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_93062973
quote:
2s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Terechte nederlaag voor Pauwels,
Ach als je naast de last van het syndroom van Asperger ook nog veel te veel last van zenuwen hebt dan zal het wel nooit wat worden.

Maar ik blijf fan van iedere crosser die die ouwe gek een loer draait.

Het was weer een leuk en soms enerverend seizoen. En voor de zwakke zieltjes, tot volgend seizoen! Tabé
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 20 februari 2011 @ 18:14:05 #31
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_93066951
Mooie koers idd, Nys O+
pi_93066994
bij de juniorencross nog een ouderwets zabel'tje

http://www.sporza.be/cm/sporza/videozone/MG_opvallend/1.967309
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_102126827
quote:
Kevin Pauwels wint Steenbergcross in Erpe-Mere

Kevin Pauwels (Sunweb-Revor) heeft vandaag in het Oost-Vlaamse Erpe-Mere de tiende editie van de Steenbergcross, de traditionele opener van het nieuwe internationale veldritseizoen, gewonnen. Kevin Pauwels verschalkte onder andere Sven Nys en Klaas Vantornout.

Valpartij
Net na de start kwamen enkele renners, onder wie de Fransman Francis Mourey, ten val. Zij mochten meteen een kruis maken over hun winstkansen. Vrij vroeg in de wedstrijd vormde zich een compact kopgroepje, met daarbij onder andere Sven Nys, Tom Meeusen, Klaas Vantornout, Kevin Pauwels en Niels Albert. Laatstgenoemde kon over halfkoers het tempo voorin niet meer aan moest zijn metgezellen laten rijden. Het sein voor Sven Nys en Kevin Pauwels om nog wat sneller te gaan rijden.

Bandbreuk voor Nys
De rest moest passen en ook Kevin Pauwels kreeg het even heel moeilijk. Uiteindelijk slaagde Pauwels er toch in om opnieuw aansluiting te vinden bij Nys. Zij trokken met hun tweetjes dan ook de finale in en daarin kreeg Nys af te rekenen met bandbreuk. Meteen lag de weg open voor Pauwels.

"Winst dankzij pech van Nys"
"Ik win dankzij de pech van Sven Nys", gaf Kevin Pauwels ootmoedig toe na zijn zege. "Ik was de enige die in volle finale het hoge tempo van Nys nog kon volgen. Maar daarmee is dan ook alles gezegd. Ik kon geen versnelling meer plaatsen om een kloof te slaan. In de laatste ronde reed Nys lek, zodat ik alleen door kon gaan."

Nys: "Ik mag niet klagen"
"Hier had meer ingezeten, maar ik mag zeker niet klagen", vond Nys. "Wat me heel blij stemt is dat ik zowat 80 procent van de wedstrijd op kop heb gereden en dat mijn conditie dus echt wel in orde is. Die eerste crossen is het echt aftasten, maar ik weet nu al dat ik een goede voorbereiding achter de rug heb. Ik houd dan ook een blij gevoel aan deze Steenbergcross over, al had ik die zonder pech misschien wel kunnen winnen."
quote:
1. Kevin Pauwels (Sunweb-Revor) in 1u01:50
2. Sven Nys op 0:11
3. Klaas Vantornout 0:29
4. Dieter Vanthourenhout 0:51
5. Niels Albert 1:20
6. Sven Vanthourenhout 1:43
7. Vincent Baestaens 1:57
8. Joeri Adams 2:04
9. Radomir Simunek (Tsj) 2:19
10. Jan Denuwelaere

13. Tom Meeusen 2:51
14. Gerben de Knegt (Ned) 2:56
20. Francis Mourey (Fra) 4:11
24. Philipp Walsleben (Dui) 6:02
pi_102132311
Ik heb het gevoel dat het elk jaar vroeger begint.

V/d Haar vorige week gewonnen in Las Vegas:
quote:
Lars van der Haar heeft in Las Vegas een internationale veldrit gewonnen. De wereldkampioen bij de beloften bleef in de sprint de Zwitser Christian Heule en de Belg Rob Peeters voor.

Peeters demarreerde in de laatste ronde maar de twintig-jarige Van der Haar en Heule haalden hem nog voor de finish terug.
Bron: NOS
pi_102306915
Oh man oh man wat moet dat pijn doen :X :X :X
Acid burns your mind
You will never find
Only darkness inside
Turn, turn off your mind
pi_102311539
:D :X :X
pi_102334998
Nys, de ouwe ja, wint al weer overtuigend in Neerpelt!
  maandag 26 september 2011 @ 00:13:54 #39
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102385466
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 17:10 schreef mrPanerai het volgende:
Nys, de ouwe ja, wint al weer overtuigend in Neerpelt!
Die kun je dus voor het komende WK helemaal afschrijven. Veel te vroeg in vorm door nu al te pieken. :W

En daarnaast vind ik die 1e en 4e plek van Mathieu van der Poel bij de junioren in resp. Erpe-Mere en Neerpelt veel interessanter. Bij de elite blijft het toch maar "spielerei" totdat Stybar, van der Haar en Boom weer aan het vertrek staan. Tot die tijd mag het tweede en derde garnituur om de nietszeggende prijsjes strijden.

[ Bericht 20% gewijzigd door buzz1291 op 26-09-2011 00:20:19 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_102397058
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die kun je dus voor het komende WK helemaal afschrijven. Veel te vroeg in vorm door nu al te pieken. :W

En daarnaast vind ik die 1e en 4e plek van Mathieu van der Poel bij de junioren in resp. Erpe-Mere en Neerpelt veel interessanter. Bij de elite blijft het toch maar "spielerei" totdat Stybar, van der Haar en Boom weer aan het vertrek staan. Tot die tijd mag het tweede en derde garnituur om de nietszeggende prijsjes strijden.
Ja want vanderhaar en Boom hebben gescoord vorig jaar.
pi_102401324
quote:
WK veldrijden in Amerika op de helling

De Internationale Wielerunie geeft de organisatoren van het WK veldrijden 2013 in het Amerikaanse Louisville nog tot eind deze week de tijd om het financiële plaatje in orde te brengen. Gebeurt dit niet, dan kan Amerika de organisatie van het wereldkampioenschap verliezen, zo staat maandag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.

De UCI eist van de Amerikaanse organisatie ook een strikte timing voor het starten van de werkzaamheden ter plaatse. Blijven de initiatiefnemers doof voor de wenken van de UCI, dan verliest Louisville het recht op de organisatie van het WK. Luxemburg en Frankrijk zijn volgens de Concentra-kranten mogelijke vervangers.

Bart Wellens en Rob Peeters wilden het WK-parcours vorige week verkennen, maar konden in het Eva Bandman Park geen omloop die naam waardig vinden. 'De organisatoren moeten dringend in gang schieten', meldde de voormalige wereldkampioen in Kentucky. 'Hier is absoluut nog niks gebeurd.'

Het WK veldrijden 2012 vindt plaats in Koksijde.
pi_102405833
quote:
Bart Wellens en Rob Peeters wilden het WK-parcours vorige week verkennen, maar konden in het Eva Bandman Park geen omloop die naam waardig vinden. 'De organisatoren moeten dringend in gang schieten', meldde de voormalige wereldkampioen in Kentucky. 'Hier is absoluut nog niks gebeurd.'
:') Het is nog bijna 1,5 jaar tot het WK.
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:47:44 #44
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_102453517
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 18:05 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

:') Het is nog bijna 1,5 jaar tot het WK.
Voorbereiding is alles. Jeweetz...
Trotse Belg.
pi_102492506
Ik probeer dit jaar eens LIVE een cross mee te maken; ik denk erover om naar Zonhoven (30-10) te gaan..
  donderdag 29 september 2011 @ 04:10:12 #46
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102501892
Wat een onzin van die UCI. In zo'n park is het toch gewoon een kwestie van een paar linten en hekken plaatsen en je het een cross parcours. Die Wellens en Peters moeten niet zo zeiken omdat ze nu toevallig eens een keertje in Amerika waren om toch nog wat puntjes te sprokkelen die ze in Europa niet meer bijeen gereden krijgen, moet er ook ineens zeker voor de heren een WK parcours panklaar liggen. Doe normaal, of als van der Haar.... veni vidi vici en gewwon een dag of 2 later weer op de fiets in Woudenberg rondrijden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_102511335
Vanaf dit jaar zijn ook de schijfremmen toegelaten in het veldrijden...ben wel eens benieuwd wie gaat overschakelen.
pi_102557781
quote:
Amerikaanse fans zwaaien met dollars

Crossen in de Verenigde Staten is een aparte belevenis. Vraag dat maar aan Bart Wellens en Rob Peeters. Sommige Amerikaanse supporters willen op een wel heel speciale manier hun sympathie tonen voor de veldrijders. In plaats van bier over hun hoofden te kappen, geven enkele fans geld weg tijdens de wedstrijd.

‘In Las Vegas zag ik een tiental supporters briefjes uitdelen aan de crossers', zegt Danny De Bie, ploegleider bij Telenet-Fidea. ‘Ook op de cross in Sun Prairie deden enkele mensen dat. Ik heb geen idee waarom ze dat doen. Het Amerikaanse crosspubliek is erg enthousiast. Bart en Rob graaiden geen geld mee. Daar ben je niet mee bezig als je voor de overwinning rijdt.'

Rijk zullen de grijpgrage gegadigden er alvast niet van worden. ‘Het waren meestal briefjes van 1dollar, al was er ook een persoon die biljetten van 10dollar weggaf.'
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 13:09:39 #49
14505 OProg
A Life in Music
pi_102841010
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef wimderon het volgende:

[..]

:D :{

Misschien waren ze onderweg naar de stripclub en kwamen ze per ongeluk daar langs.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  zondag 9 oktober 2011 @ 18:19:01 #50
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_102882113
Superprestige Ruddervoorde

1. Albert
2. Aernouts
3. Vantornout
4. Nys
5. Wellens
6. Stybar
7. Meeusen
8. Vanthourenhout S.
9. Chainel
10. Vanthourenhout D.

Denk ik.

Vooral goede koers van Wellens, die was extreem slecht gestart. Zwakke wedstrijd van Kevin Pauwels.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 10 oktober 2011 @ 03:57:05 #51
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_102904577
Ben een beetje (te) ver weg om een goed beeld te kunnen vormen van Ruddervoorde maar als ik zie wie er allemaal op 6:54, (dus één ronde?) gereden zijn, lijkt het me dat er nogal een paar het deze keer gewoon hebben laten lopen. En die ouwe Nys gaat dit jaar zeker noodgedwongen alleen nog voor de B-koersjes op zaterdag waar de rest het laat lopen om op zondag fit aan het vertrek te staan in de koersen waar het echt om gaat? Of is deze conclusie te voorbarig?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103138478
Morgen voorafgaand aan de WB in Plzen:

quote:
14u00 Veldrijden: reportage van Renaat Schotte over Cross Vegas
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1132190

http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1131714
pi_103140376
Mooi! Ik ga lekker 's ochtends trainen en 's middags cross kijken :D
pi_103148004
Een valse start _O- En bovendien verschillende valpartijen.

Niels Albert niet meteen weg en Renaat Renaat is al bang dat z'n seizoen om zeep is. _O-
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:04:36 #55
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103148112
Het is natuurlijk wel koersvervalsing. De rest kan gewoon vertrekken terwijl Albert, Mourey en alles wat daar opzij stond niet eens weg kon omdat er nog een cameraman en fotografen in de weg stonden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103148291
Belachelijk dat ze geen herstart doen.
  zondag 16 oktober 2011 @ 15:36:26 #57
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103149010
Meer dan een 4e plaats lijkt er voor Albert niet in te zitten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 16 oktober 2011 @ 16:12:16 #58
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103150034
Nys wint dus voor Pauwels en Stybar.

Sven Vanthourenhout gevallen en elleboog gebroken. Bye, bye, seizoen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 16 oktober 2011 @ 17:26:14 #59
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_103152780
Knappe prestatie van Sven Nys, pure klasse.

S Vanthourenhout heeft een afgescheurde pees en geen elleboogbreuk maar evengoed seizoen om zeep.

Ondanks de start toch prima vermaakt met deze wedstrijd.
pi_103155151
Wat was er precies met de start? Mooie laatste ronde van Nys.
  zondag 16 oktober 2011 @ 18:38:55 #61
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103155625
De cameraman deed de, bij veldcrossen, gebruikelijke wandeling langs de eerst startrij waarbij op alle renners werd ingezoomd. Hij stond nog voor Albert (en Mourey en de rest die aan die kant van de weg stonden) toen plots de start werd gegeven en die renners dus niet weg konden, met als gevolg dat Albert, Mourey en nog wat renners rond de 30e-40e plek weg waren en in een heel snelle cross is dat dodelijk, zeker aangezien het echt geen elke keer stil viel.

Het is me niet duidelijk of de starter niet aan het opletten was en op een erg dom moment het signaal gaf of dat er sprake was van een valse start (lijkt steeds vaker te gebeuren in het veldrijden, mag ook wel eens wat aan gedaan worden, gewoon uit koers nemen, dan leren ze 't wel af)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103157449
quote:
Was een leuke reportage, leuke finish ook. Beetje matig parcours natuurlijk verder.
sig verwijderd door FA
pi_103164885
Die helmcamera was leuk! Een clubgenoot van me heeft ook wel eens zo een cross gefilmd, met een camera op z'n kop.
  dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:15:26 #64
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103229135
quote:
Het startincident in Pilsen heeft heel wat beroering veroorzaakt. UCI-commissaris Miriam van Es verdedigt zich in Het Laatste Nieuws. "Nooit eerder maakte ik een fout, ik ben er ziek van. De startprocedure verliep normaal, 30" voor de start haalden we het lint weg en ging ik naar onze positie. Ik kijk naar de lichten die op rood staan, kijk naar de renners en druk op de knop. Ik had die cameraman niet gezien, maar plots zie ik renners die blijven staan. Ik besef dat er iets fout is, maar dan zie ik Albert toch vertrekken en heb ik beslist om geen valse start te geven.

Van Es zegt dat ze haar hoofd heeft gebroken over het incident. "Niels had nooit mogen vertrekken. Als hij was blijven staan, had ik de race kunnen staken", zegt ze in HLN. "Misschien moeten we een valse start aangeven met een fluitsignaal of met een pistool. Maar is dat wel zo veel eerlijker? De renners die vertrekken, hebben dan al meer energie verbruikt. We moeten hier hoe dan ook uit leren. Behalve mijn rapport aan de UCI waarin ik mijn uitleg geef, probeer ik ook een oplossing te formuleren. Voortaan zal ik altijd als laatste de weg verlaten."
Duidelijk, het is de schuld van Albert
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103271284
Zwak excuus idd.
pi_103284905
quote:
Veldrijder Sven Vanthourenhout (Landbouwkrediet) mag de komende maand niet deelnemen aan wedstrijden. Dat meldt hij woensdag via Twitter.

Vanthourenhout blesseerde zich zondag aan de rechterelleboog in de wereldbekerveldrit van het Tsjechische Plzen. Woensdag ging de 30-jarige renner op dokterscontrole.

'Definitieve verdict: 4 weken geen competitie! Trainen op rollen is toegestaan! Vandaag begint herstel en kijk ik al uit naar Hasselt??', schrijft Vanthourenhout.

Op 19 november vindt in Hasselt de derde manche van de GVA Trofee plaats
  woensdag 19 oktober 2011 @ 22:20:39 #67
14505 OProg
A Life in Music
pi_103302042
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 oktober 2011 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Duidelijk, het is de schuld van Albert
Automatisch ga je natuurlijk ook gewoon rijden zodra het kan en je er al 25 langs ziet komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_103462888
Pauwels wint in Tabor en is de nieuwe leider in de WB.
pi_103464629
Mooie zege van de Kevin. Mooi ook om te zien hoe Nys over de balkjes sprong elke ronde.
  zondag 23 oktober 2011 @ 19:32:17 #70
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103465040
Lars van der Haar wint in Tabor bij de beloften

Mathieu van der Poel wint in Tabor bij de junioren

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_103469353
Is ook wel nodig. Beste Nederlander (de Knegt) was vandaag pas 18e....
pi_103563872
Bart Aernouts wint de Nacht van Woerden voor Lars van der Haar en Dieter Vanthourenhout.
pi_103680430
Wie van jullie gaat naar Zonhoven zondag?
  zondag 30 oktober 2011 @ 14:02:07 #74
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103741644
Mathieu van der Poel rijdt als 1e jaars junior de gehele Belgische toekomst op een hoop in Zonhoven.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:26:27 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103744848
Mooi parcours, heel veel volk, maar echt spannend is 't niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:37:53 #76
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103745288
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mooi parcours, heel veel volk, maar echt spannend is 't niet.
Inderdaad.
Trotse Belg.
  zondag 30 oktober 2011 @ 15:40:11 #77
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103745379
quote:
15s.gif Op zondag 30 oktober 2011 15:37 schreef Sasman het volgende:

[..]

Inderdaad.
Na de 1e en 2e lijkt nu ook de 3e plaats al vast te liggen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:00:18 #78
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103831170
Nu de Koppenberg.
Trotse Belg.
pi_103831528
Het is toch triest om te zien dat de cross alsmaar minder internationaal wordt, jaar na jaar. Blijft triest om te constateren.
  dinsdag 1 november 2011 @ 15:33:56 #80
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_103832214
Regendruppels.
Trotse Belg.
pi_103843087
quote:
Sven Vanthourenhout maakt zondag al comeback

Sven Vanthourenhout zal sneller dan verwacht zijn rentree kunnen maken. De veldrijder had na zijn val in Pilsen een maand aan de kant moeten staan, maar hij zal zondag in Ronse al rijden.

Sven Vanthourenhout had een elleboogblessure opgelopen in de WB-cross in Pilsen op 16 oktober. Zijn revalidatie werd op vier weken geschat, maar Vanthourenhout is sneller hersteld.

"Ik voelde de afgelopen dagen enorm veel verbetering aan mijn elleboog en heb dan ook een vervroegd onderzoek aangevraagd", zegt Vanthourenhout aan cyclo-cross.info.

En die controle van zijn elleboog bracht goed nieuws voor de renner van Landbouwkrediet. "Wonder boven wonder heb ik groen licht gekregen. Mijn elleboog is zo goed als hersteld."

"Ik doe het nog rustig aan en zal zondag in Ronse starten zonder in het veld getraind te hebben. Maar de goesting is groot", zegt Vanthourenhout.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:24:22 #82
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_103884090
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 2 november 2011 @ 18:42:58 #83
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_103884794
Ik vond het sowieso een vreemd jaar om wel mee te doen, want een duinencross lijkt me niet meteen iets voor Boom, toch veel minder dan een snelle cross of een zware moddercross.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_103888472
Begrijpelijk vanwege het parcours, wel jammer.
  woensdag 2 november 2011 @ 20:13:56 #85
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_103889423
Kijk, als Nederlander valt er in Kokzijde toch al weinig eer te behalen. Zelfs al rij je de hele Belgische elite naar huis, een of andere dronken Belgische malloot zal er dan wel voor zorgen dat er in ieder geval geen Nederlander wint. En Stybar dan? Da's toch ook ene Belg want die woont in Essen. (om maar even de gedachten van de gemiddelde biertankende cross bezoeker te schetsen)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 november 2011 @ 16:01:00 #86
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104036441
Sprintje Pauwels & Stybar. Ik zet in op Pauwels.
Trotse Belg.
  zondag 6 november 2011 @ 16:02:07 #87
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104036497
Pauwels wint voor Stybar en Albert 3de.

Jammer dat Nys zo slecht was. :{
Trotse Belg.
pi_104036596
Pauwels was ook wel sterk vandaag, van wat ik ervan gezien heb. Nys ging op een gegeven moment wandelen omdat 'ie de achtervolging niet wilde doen.
sig verwijderd door FA
  zondag 6 november 2011 @ 16:09:28 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104036788
Ja, normaal gezien moet iedereen eraf als Stybar aan zijn slotoffensief begint, maar Pauwels moest een paar keer inhouden om er niet op te rijden. Zowaar eens een redelijk obscure niet-Belg in de top 10, Marcel Meisen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_104036998
Pauwels sterk ^O^ ^O^
  zondag 6 november 2011 @ 16:26:06 #91
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104037515
Leuke dag voor het veldrijden.....

Van der Poel
Van der Brand
Van der Haar

Wie de jeugd heeft heeft de toekomst.

Alleen een smetje dat die autist in Ronse nipt weet te winnen, maar OK dat werd weer ruimschoots gecompenseerd door die blik na de finish van een finaal kapot gereden ouwe Nys. Binnenkort gratis af te halen bij Humanitas: Nys vlaggen en jassen.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 november 2011 @ 16:28:49 #92
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104037632
Jammer dat 't niet wilde lukken met Nys vandaag. Geen Vanthourenhout gezien op de momenten in de koers dat mijn ogen nog open waren.
  zondag 6 november 2011 @ 16:52:21 #93
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_104038625
Je moet er toch niet aan denken dat je als kleine sport ook nog zo'n autist als Pauwels als uithangbord krijgt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_104039681
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
Jammer dat 't niet wilde lukken met Nys vandaag. Geen Vanthourenhout gezien op de momenten in de koers dat mijn ogen nog open waren.
Wat het een zware cross? Heb niets gezien. Normaal komt Nys wel bovendrijven in de moddercrossen. Heb laatst een stukje van Nys z'n boek gelezen, wat een held _O_
  zondag 6 november 2011 @ 17:18:41 #95
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104039765
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 16:26 schreef buzz1291 het volgende:
Leuke dag voor het veldrijden.....

Van der Poel
Van der Brand
Van der Haar

Wie de jeugd heeft heeft de toekomst.

Alleen een smetje dat die autist in Ronse nipt weet te winnen, maar OK dat werd weer ruimschoots gecompenseerd door die blik na de finish van een finaal kapot gereden ouwe Nys. Binnenkort gratis af te halen bij Humanitas: Nys vlaggen en jassen.....
Wel een beetje sneue attitude tov de grootste veldrijder ooit. Zal er aan liggen dat er geen enkele Nederlander op dit moment de moeite is om in beeld te nemen.
Dat bezoekje bij Humanitas kan je wel tot midden 2013 uitstellen want dan stopt de meester pas.

Nederland heeft wel een fantastisch weekend achter de rug bij de jeugd en het is maar te hopen dat ze dat eens bij de elite door kunnen trekken dat er wat spanning komt, in het verleden waren er ook een hoop goeie beloften waar helaas enkel Boom de vlaamse hegemonie kon doorbreken.
  zondag 6 november 2011 @ 17:26:50 #96
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104040058
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:18 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Wel een beetje sneue attitude tov de grootste veldrijder ooit. Zal er aan liggen dat er geen enkele Nederlander op dit moment de moeite is om in beeld te nemen.

Nederland heeft wel een fantastisch weekend achter de rug bij de jeugd en het is maar te hopen dat ze dat eens bij de elite door kunnen trekken dat er wat spanning komt, in het verleden waren er ook een hoop goeie beloften waar helaas enkel Boom de vlaamse hegemonie kon doorbreken.
Mwah, als Mathieu van der Poel over 6 jaar (ja, ik zie dat echt gebeuren op z'n 23e) bij de elite wereldkampioen wordt, dan zal Wuyts hem van geiligheid ook wel als een Vlaming bestempelen omdat hij al zijn hele leven net over de grens woont. Maar goed daar komt die onvolprezen Wuyts met Van der Haar over 2 of 3 jaar natuurlijk niet mee weg. We zullen het zien, maar als ik nu naar de jeugd en beloften in Belgie kijk, moeten al die supporters het de komende 10 jaar doen met wat ze nu hebben want er komt echt helemaal niets meer van kwaliteit door de komende jaren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 6 november 2011 @ 17:44:21 #97
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104040762
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:26 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Mwah, als Mathieu van der Poel over 6 jaar (ja, ik zie dat echt gebeuren op z'n 23e) bij de elite wereldkampioen wordt, dan zal Wuyts hem van geiligheid ook wel als een Vlaming bestempelen omdat hij al zijn hele leven net over de grens woont. Maar goed daar komt die onvolprezen Wuyts met Van der Haar over 2 of 3 jaar natuurlijk niet mee weg. We zullen het zien, maar als ik nu naar de jeugd en beloften in Belgie kijk, moeten al die supporters het de komende 10 jaar doen met wat ze nu hebben want er komt echt helemaal niets meer van kwaliteit door de komende jaren.
Nederland is top bij de jeugd en waarschijnlijk zal Van der Haar het ook bij de profs goed gaan doen. Daarnaast is het kofiedik kijken.

Vergeet niet dat de Belgen Albert (25) en Meeusen (23) en Pauwels (27) nog minstens 5 jaar top zullen zijn. In mindere mate is er ook nog Joeri Adams (22).

Ik mis wel de internationale uitstraling. Daarom zou het leuk zijn moest Stybar blijven veldrijden, Boom erbij komen en Mourey alle crossen meerijden. Nu is het vaak "wie de beste Vlaming is, wint" met Stybar als uitzondering.
pi_104040970
Medailles op het EK:

1 - Nederland (3x goud, 1x zilver, 1x brons)
2 - Frankrijk (2x zilver, 2x brons)

Maar 2 landen die medailles pakken _O-
  zondag 6 november 2011 @ 17:53:04 #99
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104041090
Daar hoeven we geen schrik van te hebben, de vijver met Belgische beloften en nieuwelingen is bijzonder groot. Binnen dit en 2 jaar komt Tom Meeusen helemaal naar boven en Wietse Bosmans zal er dan ook wel staan...
  zondag 6 november 2011 @ 18:35:12 #100
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104042605
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 17:44 schreef DeMessias het volgende:
Ik mis wel de internationale uitstraling. Daarom zou het leuk zijn moest Stybar blijven veldrijden, Boom erbij komen en Mourey alle crossen meerijden. Nu is het vaak "wie de beste Vlaming is, wint" met Stybar als uitzondering.
Probleem is dat vaak alleen de Belgen kunnen doorbreken. Ook nu weer. Meeusen doet al vlotjes mee en mindere talenten als Bastaens en Adams doen het ook redelijk, maar waar zijn Walsleben, Jouffroy, Gavenda? Allemaal renners die bij jeugd toppers waren, voor een Belgische crossploeg gingen rijden (en dus geen halve wegrenners zijn met andere prioriteiten), hun ding mochten doen en tegenvallen.

Men mag al heel blij zijn als die kunnen uitgroeien tot Chainel of Simunek-achtige figuranten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 6 november 2011 @ 18:40:44 #101
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104042816
Ik heb wsch iets gemist, maar waar is die walsleben naartoe?
  zondag 6 november 2011 @ 18:56:17 #102
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104043404
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 18:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Probleem is dat vaak alleen de Belgen kunnen doorbreken. Ook nu weer. Meeusen doet al vlotjes mee en mindere talenten als Bastaens en Adams doen het ook redelijk, maar waar zijn Walsleben, Jouffroy, Gavenda? Allemaal renners die bij jeugd toppers waren, voor een Belgische crossploeg gingen rijden (en dus geen halve wegrenners zijn met andere prioriteiten), hun ding mochten doen en tegenvallen.

Men mag al heel blij zijn als die kunnen uitgroeien tot Chainel of Simunek-achtige figuranten.
Dat heeft ook te maken met hoe een sport in een cultuur zit, buiten half-Vlaanderen kijken er hooguit 5 man en een paardekop. Ik denk dat vrij frustrerend moet zijn om niet erkend te worden als atleet omdat geen hond je kent. Kijk maar naar Boom, top veld- en wielrenner maar wat was zijn naambekendheid (en dus zijn loonstrookje) in Nederland geweest als ie enkel voor het veldrijden had gekozen.

De zoon van een wielerkennis van me is top3 in België in het mountainbiken (nieuwelingen) en zit in dubio om verder te gaan in MTB dan wel in het veldrijden omdat hij daar wel eventueel, als alles meezit, misschien z'n brood in kan verdienen, in het mtb is die kans een stuk kleiner.
pi_104165012
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 18:40 schreef Beregd het volgende:
Ik heb wsch iets gemist, maar waar is die walsleben naartoe?
quote:
De Duitse crosser Philipp Walsleben is getroffen door het cytomegalovirus, een vorm van klierkoorts. De ex-wereldkampioen bij de beloften moet voor onbepaalde tijd wegblijven uit het veld.

De ziekte komt bijzonder ongelegen voor Philipp Walsleben, want het veldritseizoen begint net op volle toeren te draaien.

"De ziekte van Philipp is een ramp", zegt Christophe Roodhooft, manager van de BKCP-ploeg in Het Nieuwsblad. "Hij zag ook vorig seizoen al bijna helemaal in rook opgaan door darmproblemen. Op het WK leek het dan weer de goeie weg uit te gaan, en nu maakt hij dit mee."

"Hij kan zelfs zijn conditie niet onderhouden. Dit virus moet eerst volledig uit zijn lichaam verdwijnen." Het is dus onduidelijk hoe lang de ploegmaat van Niels Albert out is, maar hij zal wellicht enkele maanden niet kunnen aan topsport doen.
pi_104249764
Nys wint in Niel, voor Albert, Pauwels, Boulo en Meeusen.
  vrijdag 11 november 2011 @ 16:11:58 #105
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104250038
Serieuze sprongen daar maakte Meeusen :D

Wel mooi om te zien, maar ik zou het toch niet doen voor een toch al verloren cross.
  zaterdag 12 november 2011 @ 12:06:13 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104280960
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
Serieuze sprongen daar maakte Meeusen :D

Wel mooi om te zien, maar ik zou het toch niet doen voor een toch al verloren cross.
Zeker niet in een B, sorry C2, crossje waar het om niets anders gaat dan een beetje prijzengeld, want dat startgeld was toch al binnen. Om nog niet te spreken over de handrem waarmee gereden werd.... Wat als één patatje je alweer over een forse dip heen kan helpen zegt dat wel iets, of is dat meer de labiele mentale weerbaarheid van koning éénoog in het land der blinden..?

Die cross in Nommay gisteren had meer internationale uitstraling dan elke andere cross in de Benelux, de WB uitgezonderd. Crossen in de lage landen begint zo langzamerhand te worden tot een lokaal vlaams volksvermaak zonder enige uitstraling buiten Vlaanderen. Jammer!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:52:06 #107
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104285819
Als je met internationale uitstraling het deelnemersveld bedoelt... dat niveau was ook huilen met de pet op.
pi_104288330
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 november 2011 16:11 schreef Beregd het volgende:
Serieuze sprongen daar maakte Meeusen :D

Wel mooi om te zien, maar ik zou het toch niet doen voor een toch al verloren cross.
Die kwam echt hoog ja :o.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:50:42 #109
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104290341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 12:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Die cross in Nommay gisteren had meer internationale uitstraling dan elke andere cross in de Benelux, de WB uitgezonderd. Crossen in de lage landen begint zo langzamerhand te worden tot een lokaal vlaams volksvermaak zonder enige uitstraling buiten Vlaanderen. Jammer!
het is niet omdat degenen die deelnemen meer aan elkaar gewaagd zijn dat het niveau naar boven gaat.
Dat er buiten Nys, Pauwels, Stybar, Albert zelden iemand anders op het podium staat is idd erg jammer voor de sport.
  zondag 13 november 2011 @ 13:57:53 #110
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104315299
Mathieu van der Poel 7 uit 10, ofwel wederom als eerste jaars junior de hele Belgische hoop van de toekomst opgeveegd in Hamme-Zogge.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104315721
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
Mathieu van der Poel 7 uit 10, ofwel wederom als eerste jaars junior de hele Belgische hoop van de toekomst opgeveegd in Hamme-Zogge.
Ook bij de nieuwelingen en de vrouwen weer winst (Eenkhoorn en Van den Brand).
  zondag 13 november 2011 @ 14:41:52 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104316667
En nog maar eens een droge, supersnelle cross :O, het is al een heel jaar hetzelfde, je had al een Koppenberg nodig om het zwaar te maken.

De regen en de koude temperaturen mogen gaan komen. Gelukkig is er volgende week Asper-Gavere, ook nog eens een cross die in alle omstandigheden zwaar is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 november 2011 @ 15:04:55 #113
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104317417
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 14:11 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ook bij de nieuwelingen en de vrouwen weer winst (Eenkhoorn en Van den Brand).
En bij de beloften, hoe verrassend Mike Teunissen voor Lars van der Haar. Maar dit is gewoon een wegcriterium.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104317541
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En bij de beloften, hoe verrassend Mike Teunissen voor Lars van der Haar. Maar dit is gewoon een wegcriterium.
8 Nederlanders in de top-13 _O- Van Empel 4e, Bosman 6e, Godrie 8e, Dolfsma 9e, Van der Heijden 11e en Verberne 13e _O-
pi_104317575
Boom had hier wel op een tijdritfiets kunnen starten... :+ Wat een parcours... :')

SPOILER: stream
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jack does it in real time...
  zondag 13 november 2011 @ 15:22:17 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104317967
Strada Bianco in Italie is zwaarder. Dit lijkt echt helemaal nergens op. Even temporiseren vooraan en er komen zo 20 man terug.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104318232
Lol, Stybar even met een serieuze versnelling...gelijk 100 meter...
Jack does it in real time...
pi_104318396
Mountainbiker Niels Wubben gaat lekker voorlopig.
pi_104318805
Kan die Albert nou niet eindelijk z'n helm eens recht op z'n hoofd zetten? Hij lijkt wel een verdwaalde toerder...
  zondag 13 november 2011 @ 15:54:02 #120
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104318997
Ik krijg de indruk dat Nys en Albert zich dermate stoorden aan het flagrant voor Pauwels gebouwde parcours dat ze die eerst in het verlies wilden rijden alvorens ze aan hun eigen kansen gingen denken.

Eerst Stybar laten wegrijden (uiteraard ging die snel weg, maar hij heeft 20 van zijn 30 seconden gekregen) en dan pas achtervolgen als Pauwels er niet meer bij was.

Nu komt Pauwels terug, dus dan zal 't zo meteen wel weer terug gedaan zijn met achtervolgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 13 november 2011 @ 15:59:10 #121
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104319145
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

Eerst Stybar laten wegrijden (uiteraard ging die snel weg, maar hij heeft 20 van zijn 30 seconden gekregen) en dan pas achtervolgen als Pauwels er niet meer bij was.

Nu komt Pauwels terug, dus dan zal 't zo meteen wel weer terug gedaan zijn met achtervolgen.
Tuurlijk, als Stybar wegrijdt, krijgt hij het kado, en als een Belg dat doet, is dat op pure klasse.....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104319203
Wie verzint het om na zo'n snelle cross de finish zo kort achter een vluchtheuvel te leggen? :')
  zondag 13 november 2011 @ 17:17:20 #123
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104321702
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 16:01 schreef TheArt het volgende:
Wie verzint het om na zo'n snelle cross de finish zo kort achter een vluchtheuvel te leggen? :')
Mario De Clercq :P Die probeert al jaren om een van zijn renners te zien winnen door een parcours te bouwen dat zo goed mogelijk aansluit bij hun mogelijkheden. Dat is dus weer maar eens niet gelukt.
  zondag 13 november 2011 @ 17:57:30 #124
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104323091
Baggerwedstrijd. En niet in de positieve zin van het veldrijden.
Trotse Belg.
  zondag 13 november 2011 @ 18:04:58 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104323327
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 15:48 schreef Tommeke het volgende:
Kan die Albert nou niet eindelijk z'n helm eens recht op z'n hoofd zetten? Hij lijkt wel een verdwaalde toerder...
Haha
  zondag 13 november 2011 @ 21:15:09 #126
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104331546
quote:
13s.gif Op zondag 13 november 2011 17:57 schreef Sasman het volgende:
Baggerwedstrijd. En niet in de positieve zin van het veldrijden.
Het enige lichtpuntje van Hamme-Zogge was dat er geen enkele Belg gewonnen heeft vandaag!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 13 november 2011 @ 22:05:40 #127
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104334442
quote:
2s.gif Op zondag 13 november 2011 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik krijg de indruk dat Nys en Albert zich dermate stoorden aan het flagrant voor Pauwels gebouwde parcours dat ze die eerst in het verlies wilden rijden alvorens ze aan hun eigen kansen gingen denken.
Nys liet zich wel van zijn kleinste kant zien tov Pauwels, zowel op voorhand als achteraf. Slechte verliezer toch vaak.
pi_104335787
quote:
10s.gif Op zondag 13 november 2011 18:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Haha
Ziet er niet uit toch? ;)
pi_104339843
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2011 21:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het enige lichtpuntje van Hamme-Zogge was dat er geen enkele Belg gewonnen heeft vandaag!
Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...
  maandag 14 november 2011 @ 04:16:56 #130
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104341865
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:23 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...
+1
pi_104345206
Gewoon niet reageren op Buzz, met dat getroll van hem :')
  maandag 14 november 2011 @ 14:49:42 #132
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104352502
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 00:23 schreef Devpartner het volgende:

[..]

Zou je er niet beter aan doen om deze sport niet te volgen? Want je commentaren slaan kant nog wal en je haat voor belgen is offensief en belachelijk ... voor het land dat de cross maakt...
Die haat werd geboren toen tokkie Belgische supporters met name Nederlandse, maar die niet alleen, renners in het na Van der Poel tijdperk, toen er dus geen patron meer rondreed, gingen bespuwen, met bier overgieten en zelfs tot aan shirtjes trekken aan toe. De enige juiste reaktie daarop, van Groenendaal in Diegem, die supporter een klap voor z'n kanis te verkopen werd bestraft met een uitsluiting.

Vorig jaar nog eens in Overijse wezen kijken vanwege het schitterende parcours, maar als je dan ziet dat Lars Boom het dan al voor de wedstrijd moet bekopen met boegeroep en tijdens de wedstrijd ook weer een lading bier over zich krijgt wanneer hij op kop rijdt, en er geen enkele Belgische renner zijn verantwoording neemt, wat je van een autist of een patat vretende labiele coureur ook niet kunt verwachten, is voor mij de lol er gewoon af om het allemaal nog live te aanschouwen. Zonder het geluid van een zichzelf opgeilende Wuyts kan ik het via de livestreams allemaal heel aardig beoordelen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104354021
En dan niet doorhebben dat je hier online precies hetzelfde doet en ook voor anderen de lol van hier posten verpest. Over autisme gesproken...
pi_104355820
quote:
Mettepenningen: 'Nys kan niet toegeven dat hij niet meer de beste is'

Zdenek Stybar was gisteren in de Superprestigecross in Hamme-Zogge zielsgelukkig met zijn eerste vette kluif van het seizoen. Eentje waar hij als derde hond handig mee ging lopen. Twee andere blaffers van dienst: Sven Nys en Jurgen Mettepenningen.

'Kijk, het is simpel. Sven Nys is gefrustreerd. Hij is niet langer de beste, maar hij kan dat niet toegeven. Dus zoekt hij ergens anders redenen voor het feit dat hij verliest.'

Jurgen Mettepenningen, sowieso al niet op het mondje gevallen, was op dreef. De organisator van Hamme-Zogge was op zijn jaarlijkse hoogdag op de teen getrapt, en dus trapte hij stevig terug. Aanleiding was een voetzoekertje dat Sven Nys net voor de cross had doen ontploffen. Nys zag bij de parcoursverkenning enige belangenvermenging tussen de jobs die Mettepenningen in het veldrijden combineert: organisator in Hamme-Zogge én manager van Sunweb-Revor. 'Het is duidelijk wie hier moet winnen', zei de Kannibaal vooraf. 'Dit parcours is op maat van Kevin Pauwels gemaakt.'

Daarmee bedoelde hij: razendsnel en weinig technisch. Dat eerste lag vooral aan het weer, dat tweede was volgens Nys gemanipuleerd. 'De materiaalpost was verlegd, de zandbak was eruit gehaald, geen enkele bocht was zo scherp dat je nadien vanuit stilstand moest optrekken. Kortom: vooral vóór de finish was het moeilijk om nog een kloof te slaan. En dat speelt in de kaart van de spurt van Kevin.'

Mettepenningen zelf ontkende in alle toonaarden: 'Ten opzichte van vorig jaar is geen millimeter parcours verlegd. Dat kán hier trouwens niet op deze weide.'

Maar Nys hield voet bij stuk: 'Ik zit al lang genoeg in de sport, ik zie goed genoeg hoe een parcours ineen zit. Ik ben geen dommerik, hé.'

Systeem-De Clercq

Het leuke was dat het akkefietje zich verder zette tijdens de cross. Die was inderdaad razendsnel, maar halfkoers stoof wereldkampioen Stybar als een bezetene uit de kopgroep. Achter hem draaiden alle kopjes naar opzij of naar achteren. Aernouts keek naar Nys, Nys keek naar Albert, Albert probeerde heel even maar hield dan ook de benen stil. En Stybar kreeg zomaar 20" cadeau. Toen Paul Van Den Bosch, coach van Nys, op tv om een reactie gevraagd werd, reageerde die als volgt: 'De koers is gereden. Maar ik denk dat Sven, gezien dat parcours, liever Stybar ziet wegrijden dan Pauwels.'

De Kannibaal - al zes keer winnaar in Hamme-Zogge nochtans - gaf dat achteraf ook toe. 'Toen Zdenek ging, heb ik naar Kevin gekeken. Híj is de man in vorm, hij reed hier ook een thuiswedstrijd. Dus was het aan hem en Vantornout (zijn ploegmaat bij Sunweb-Revor, nvdr.) om de verantwoordelijkheid te nemen. Ik zei hem dat ook, maar er kwam weinig reactie. Bij Sunweb pasten ze blijkbaar het systeem van ploegleider Mario de Clercq toe: zo weinig mogelijk kopwerk doen, dan win je wel. (haalt schouders op) We hebben twee ronden niet getrapt, en Stybar was gaan vliegen.'

Waarom Sven niet?

Alé hopla, het spel zat op de wagen. Want De Clercq ontkende in alle toonaarden dat hij zijn renners had opgedragen om zich te verstoppen. 'Integendeel. Als het aan mij lag, moesten ze al in de eerste ronde vertrekken. Maar toen Stybar ging, zaten Klaas en Kevin gewoon te ver om direct te reageren. Maar Sven en Niels konden dat toch ook?'

Dat vond ook Kevin Pauwels. De ster van de voorbije weken bleef in het geanimeerde perstentje de rust zelve, en herhaalde steeds hetzelfde mantra: 'Ja, ik heb misschien een foutje gemaakt. Ik moest iets dichter zitten, dan kon ik mee met Stybar. Maar ik zie niet in waarom die verantwoordelijkheid enkel bij mij lag. Want Sven en Niels konden even goed met Stybar mee.'

Nys zelf vond daarentegen dat hij wel moest bluffen om zijn eigen kans gaaf te houden. 'Als ík achter Stybar ging, verspilde ik energie die ik op het eind tekort zou komen. Dan bracht ik Kevin zo naar de laatste ronde. Mijn enige optie was dus: pokeren, die mannen het werk laten doen. Anders kon ik hier nooit winnen. Dat Kevin me uiteindelijk versloeg in de spurt voor de tweede plaats, bewijst mijn gelijk. Ik denk dat Mettepenningen al in zijn achterhoofd zeker was dat Pauwels op een gelijkaardige manier ook zou winnen. Als dat uiteindelijk niet gebeurt, begrijp ik best dat hij gefrustreerd is.'
Mettepenningen :')

Niet echt nodig van Nys om zijn kritiek op het parcours zo uit te spreken, maar Nys heeft ook gewoon al lang en breed aangegeven dat hij, zolang er geen regen komt, een superdag moet hebben om te winnen, helemaal op zulke parcoursen.
  maandag 14 november 2011 @ 16:40:12 #135
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104356407
Grootste slachtoffer lijkt eigenlijk Pauwels, want die kan er ook niet aan doen dat Mettepenningen aan de omloop ligt te prutsen, lijkt me ook niet het type dat daarom vraagt. En behalve Nys, Albert en Pauwels zaten daar uiteraard nog 10 renners in dat peloton die ook allemaal niets deden.

Maar ja, Mettepenningen... dat is zo'n Lefevere-achtige blaaskaak, of om het bij de cross te houden, Van Kasteren-achtig. Die moet al jaren zwijgen omdat zijn renners overal bleven falen om grote crossen te winnen en nu dat eindelijk wel lukt, moet hij natuurlijk ook mee staan roepen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 14 november 2011 @ 23:48:26 #136
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104381150
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 15:34 schreef thettes het volgende:
En dan niet doorhebben dat je hier online precies hetzelfde doet en ook voor anderen de lol van hier posten verpest. Over autisme gesproken...
Thetten, wat ik hier neerschrijf zijn persoonlijke meningen en anekdotes uit de eerste hand. Als ik Nys een lulletje noem, is dat niet omdat alleen ik dat vind, maar vind zijn oorsprong in de tijd dat hij nog als een heel onzeker knaapje bij Rabo rondreed en helemaal niet door de ploegmaats gepruimd werd. Dat begon al met die camper, en dat hij in Portugal op trainingskamp in het hotel eens zo ongelofelijk in z'n nakie te kijk is gezet en bekant een hele nacht heeft liggen janken, daar lees je geen letter van in de krant, en zo kan ik nog even doorgaan.

Om nog maar te zwijgen over de flitsende interviews van een autist, ja, Pauwels dus en de hardverscheurende uitspraken van Wellens waar je toch een dag lang schuddebuikend van het lachen mee door de kamer loopt (ik heb om de ploeg geweend en moeder masseert mijn benen na de koers, om eens wat te noemen).

Neem dan een Stybar of Alberts, als hij tenminste zijn helm eens farsoenlijk op z'n kop zet, daar hoor je me echt niet over, en in een verder verleden de Clerq, Mario wanneer komt dat boek nu eens uit, of Herygers, heeft overigens wel een lekkere dochter, dat zijn en waren gasten met uitstraling die er ook nog een eigen mening op na houden en dat niet op een kinderlijke of achterlijke manier, zoals een patatje heeft me er door geholpen, ventileren.....

Maar als je zieltje te zwak is om deze prietpraat te lezen, of dat je van slag raakt van een van mijn reakties zonder fisiek geweld naar welke renner dan ook, tjsa dan kan ik het echt niet helpen. Ik verander niet.

Op naar Asper-Gavere zou ik zeggen....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104385391
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 16:25 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mettepenningen :')

Niet echt nodig van Nys om zijn kritiek op het parcours zo uit te spreken, maar Nys heeft ook gewoon al lang en breed aangegeven dat hij, zolang er geen regen komt, een superdag moet hebben om te winnen, helemaal op zulke parcoursen.
Beetje spijtig die hetse erond... Als je kijkt naar stybar zijn ronde tijd toen hij aanging en wegreed... dan weet ik niet of er iemand in staat was hem te volgen. Er is niemand anders in de buurt gekomen van zijn rondetijden. Ook pauwels/nys/albert niet toen die vol doortrokken. En in al die hetse wordt de prestatie van stybar geminimaliseerd alsof de rest hem gewoon heeft laten winnen.
pi_104399726
quote:
Knoeit Stybar met fiets van Merckx?

Geroddel in het veldritwereldje: wereldkampioen Zdenek Stybar zou crossen op een Ridley-fiets die overplakt is met stickers van Eddy Merckx. Dat gerucht werd al aan het begin van het seizoen gelanceerd door Hans van Kasteren, manager van Telenet-Fidea waar de Tsjech jarenlang met Ridley reed. Maar Eddy Merckx Cycles ontkende dat destijds en pareerde de uitspraken met de lancering van hun eerste crossmodel: de CMX. Een model dat, zo klonk het in het persbericht, 'ontwikkeld werd in samenwerking met de wereldkampioen en zijn mecaniciens'.

En inderdaad, op de eerste klassementscross in Ruddervoorde, stond Stybar aan de start met een kader die duidelijk verschilde van de Ridley X-Night. Meest opvallend is dat in de hoek van de bovenbuis met de stuurpen. Bij de CMX is die 90 graden, bij de X-Night zit daar een buiging op.

Sinds de cross in Ronse rijdt Stybar echter weer met een model dat erg veel weg heeft van de Ridley. Mét boogje aan de bovenbuis dus. Stybar zelf sprak dat na de cross echter tegen. 'Dit is een model van Merckx, niets anders.' Ook ploegleider Wilfried Peeters ontkende de geruchten in alle toonaarden. Ook al zwellen die op wielerfora stevig aan.

De wegen van Quick Step en Merckx Cycles gaan op het einde van het jaar uit elkaar. Het vernieuwde Omega Pharma-Quick Step rijdt vanaf 2012 op het Amerikaanse Specialized, hoewel er eigenlijk nog een eenjarig contract was met Merckx. Maar grote namen als Tony Martin en Levi Leipheimer werden binnengehaald via een deal met Specialized.

Op welk model Stybar vanaf 1 januari 2012 rijdt, is nog niet duidelijk. Maar tot 31 december 2011 heeft Quick Step nog het oude contract, en rijdt Stybar dus - officieel althans - op een Merckx.
  dinsdag 15 november 2011 @ 17:00:34 #139
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104399926
Het frame lijkt wel heel erg veel op de Ridley X-night. Het cross-frame van Merckx, de CMX, was of is nog niet helemaal op punt...de kans dat Stybi terug op z'n oude fiets is gekropen is dus zeker reëel.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 november 2011 @ 18:01:33 #140
73911 ultra_ivo
pi_104402095
Is er iets nieuws onder de zon? Hoeveel toppers koersten jarenlang niet op overgeplakte Alan-kaders, overgeplakt met de naam van hun gebruikelijke sponsor?
  dinsdag 15 november 2011 @ 19:31:23 #141
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_104405784
Albert is aangereden op de training.
Volgens Twitter-André heeft ie z'n middenhandsbeentje gebroken.

2 weken gips voorlopig

[ Bericht 13% gewijzigd door Szura op 15-11-2011 19:45:16 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_104415366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 18:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Is er iets nieuws onder de zon? Hoeveel toppers koersten jarenlang niet op overgeplakte Alan-kaders, overgeplakt met de naam van hun gebruikelijke sponsor?
Of Rabo op die overgeplakte Colnago's.
pi_104415398
Alan is trouwens een bazenmerk :7
  dinsdag 15 november 2011 @ 22:43:37 #144
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104419473
Goh dat gebeurt toch niet alleen met frames. Wat te denken van schoenen. wel eens gehoord van het italiaanse merk Diamant-DMT. Die maken voor iedere topper die dan wenst of nodig heeft, de perfecte schoen op maat met het bovenwerk ik exact dezelfde layout als de originele sponsor schoenen.

Maar wat betreft met Colnago overgeplakte frames bij Rabo, dat is echt kul. Dat is naar mijn weten nog nooit vertoond, en degene die het tegendeel beweert mag dat hier met een foto aantonen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 21:51 schreef Tommeke het volgende:
Alan is trouwens een bazenmerk :7
Ja, totdat de lijm van de onderbuis uit de onderste balhoofdlug losliet. Daar waren die frames nogal berucht om.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104423990
Dat er met gestickerde Colnago's is gereden is destijds gewoon in de media uitgesproken. Daar hoeft niemand nu iets voor aan te tonen.
pi_104424582
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2011 23:48 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Thetten, wat ik hier neerschrijf zijn persoonlijke meningen en anekdotes uit de eerste hand. Als ik Nys een lulletje noem, is dat niet omdat alleen ik dat vind, maar vind zijn oorsprong in de tijd dat hij nog als een heel onzeker knaapje bij Rabo rondreed en helemaal niet door de ploegmaats gepruimd werd. Dat begon al met die camper, en dat hij in Portugal op trainingskamp in het hotel eens zo ongelofelijk in z'n nakie te kijk is gezet en bekant een hele nacht heeft liggen janken, daar lees je geen letter van in de krant, en zo kan ik nog even doorgaan.

Om nog maar te zwijgen over de flitsende interviews van een autist, ja, Pauwels dus en de hardverscheurende uitspraken van Wellens waar je toch een dag lang schuddebuikend van het lachen mee door de kamer loopt (ik heb om de ploeg geweend en moeder masseert mijn benen na de koers, om eens wat te noemen).
Iemand een 'lulletje' vinden blijft een mening. En die van jou kennen we ondertussen wel. Heb er al veel te veel letters van gelezen, het is gewoon zeer vermoeiend.

quote:
Maar als je zieltje te zwak is om deze prietpraat te lezen, of dat je van slag raakt van een van mijn reakties zonder fisiek geweld naar welke renner dan ook, tjsa dan kan ik het echt niet helpen. Ik verander niet.
Zieltje te zwak? Voor iemand die zn meningen over mensen zo onderbouwd denkt te hebben oordeel je toch wat te gauw. Stop gewoon eens met die herhaling élke keer en vooral met dat aanvallende toontje. Want een toontje is misschien niet fysiek (moest je eens proberen _O- ) maar dodelijk voor mijn lol in dit topic. Niet voor niks dat ik hier al tijden niet meer heb gepost en dat vroeger wel graag deed.

Ik heb gelukkig wél genoeg andere dingen om me mee bezig te houden in mn leven, maar jammer dat hier posten er tussenuit valt voor me, door je houding en alomtegenwoordigheid.
  woensdag 16 november 2011 @ 09:52:30 #147
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_104427438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 19:31 schreef Szura het volgende:
Albert is aangereden op de training.
Volgens Twitter-André heeft ie z'n middenhandsbeentje gebroken.

2 weken gips voorlopig
Ik las ergens dat hij 4 weken out is.

Ik volg de veldcross als ik bij m'n ouders ben ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_104441029
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2011 22:43 schreef buzz1291 het volgende:
Goh dat gebeurt toch niet alleen met frames. Wat te denken van schoenen. wel eens gehoord van het italiaanse merk Diamant-DMT. Die maken voor iedere topper die dan wenst of nodig heeft, de perfecte schoen op maat met het bovenwerk ik exact dezelfde layout als de originele sponsor schoenen.

Maar wat betreft met Colnago overgeplakte frames bij Rabo, dat is echt kul. Dat is naar mijn weten nog nooit vertoond, en degene die het tegendeel beweert mag dat hier met een foto aantonen.

[..]

Ja, totdat de lijm van de onderbuis uit de onderste balhoofdlug losliet. Daar waren die frames nogal berucht om.
Dat van die Rabobank Colnago's was toendertijd algemeen bekend. Giant had nog geen carbon crossframe met de juiste geometrie ed. ontwikkeld. Absoluut geen kul.
pi_104441442
Kan geen foto vinden, het is inderdaad kul ;(
  woensdag 16 november 2011 @ 20:01:55 #150
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104449253
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat van die Rabobank Colnago's was toendertijd algemeen bekend. Giant had nog geen carbon crossframe met de juiste geometrie ed. ontwikkeld. Absoluut geen kul.
Die BMC's schijnen ook allemaal overgeplakte frames te zijn. Ze zijn zó slecht dat je er nog niet eens mee naar de bakker kunt rijden. Een en al marketing.
  woensdag 16 november 2011 @ 21:54:57 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104454754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 16:47 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat van die Rabobank Colnago's was toendertijd algemeen bekend. Giant had nog geen carbon crossframe met de juiste geometrie ed. ontwikkeld. Absoluut geen kul.
Sorry, ik las toch echt dat er bedoeld werd dat de eerste Colnago's overgeplakte frames waren.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die BMC's schijnen ook allemaal overgeplakte frames te zijn. Ze zijn zó slecht dat je er nog niet eens mee naar de bakker kunt rijden. Een en al marketing.
Lijkt me inderdaad geen pretje om met een T-vormige bovenbuis in je nek door de modder te moeten hollen. Maar om je uit de droom te helpen, op een BMC zit helemaal geen enkel plakplaatje. alle aanduidingen van letters, cijfers en andere uittingen direct op het frame geprint. En geen onder de blanke lak weggewerkte plakplaatjes. Nou jij weer!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104467391
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2011 20:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die BMC's schijnen ook allemaal overgeplakte frames te zijn. Ze zijn zó slecht dat je er nog niet eens mee naar de bakker kunt rijden. Een en al marketing.
Mooi zijn ze wel!
pi_104474074
quote:
Nys wil ook World-Tourpunten in de cross
Voorstel komt volgende week op UCI-atletencommissie

Sven Nys trekt volgende week naar de atletencommissie van de Internationale Wielerunie UCI en komt daar met een opmerkelijk voorstel op de proppen. 'Om onze sport zuurstof te geven zouden ook crossers punten voor de World Tour kunnen verdienen. Zo geraken grote ploegen geïnteresseerd.'

Het huidige wielrennen op de weg hangt steeds meer af van het befaamde puntensysteem, dat bepaalt welke ploegen er een World-Tourstatuut krijgen. Om die reden kocht Lotto-Belisol bijvoorbeeld de Iraniër Mehdi Sohrabi. Een complete onbekende, maar wél iemand die veel punten verzamelde in de Asia Tour en zo in het vizier komt van topploegen. De puntenrevolutie opent dus deuren.

Het zet andere disciplines aan het denken. Sven Nys, die begin volgende week naar de eerste UCI-atletencommissie gaat met onder meer Philippe Gilbert, denkt dat ook de cross zijn wagonnetje moet aanhaken bij de weg. 'Op lange termijn is dat noodzakelijk voor onze sport', denkt hij. 'Voor grote wegploegen zijn die punten van goudwaarde. Als ook crossers die verdienen, wekken we hun interesse. Voor andere disciplines geldt dat trouwens ook. Als Iljo Keisse punten scoort op de piste blijft Quick Step wel geïnteresseerd. Daarnaast wek je met zo'n systeem ook de interesse van sterren op de weg. Peter Sagan en Roman Kreuziger zijn supertalenten die vroeger ook gecrost hebben. Maar nu zijn ze uit het veld verdwenen.'

Anticiperen op verval

Volgens Nys zijn zulke namen de sleutel om de internationale interesse voor cross weer aan te wakkeren. 'Je hebt er soms maar één nodig, zoals Stybar, om een land in vervoering te brengen. Vind je zulke mannen ook in Zwitserland, Italië, Nederland en Frankrijk, dan ben je vertrokken. Als het over de toekomst van onze sport gaat, moeten we echt niet denken: hoe houden we Vlaanderen groot? Hoe halen we buitenlanders naar hier? Neen. Over een paar jaar, als Stybar en ik weg zijn, komt er sowieso een moeilijke periode. Trouwens: het is voor iedereen crisis. Het is best om daarop te anticiperen.'

Ook Wilfried Peeters, ploegleider bij het Quick Step van Zdenek Stybar, is het voorstel genegen. 'Ik denk dat heel wat ploegen, zoals wij, ook in de winter in de kijker willen lopen. Alleen moet de UCI dan wel ruimte vrijmaken. Dan zouden we meer dan dertig renners nodig hebben. Anders investeer je wel in de cross, maar beperk je tegelijk je wegcapaciteit.'

Het voorstel is wel nadelig voor de pure crossploegen, die nu het veld domineren. Zij zullen zich moeilijk staande kunnen houden tegen de budgetten van de World-Tourploegen. 'Klopt', zegt Nys. 'Dan moeten ze zich maar profileren en ervoor zorgen dat ze sterk genoeg zijn om te overleven. Maar we kunnen niet ter plaatse blijven trappelen. We moeten vooruit en dat kan door op de kar te springen van de weg. Peter Van Den Abeele (veldritcommissaris bij de UCI, nvdr.) ziet dat absoluut zitten. Al is het voorlopig nog maar een idee, natuurlijk.'

Van Den Abeele zelf was gisteren niet bereikbaar.
  donderdag 17 november 2011 @ 17:16:05 #154
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104480700
WT lijkt me zwaar overdreven, maar rider value punten zouden niet geheel onlogisch zijn, maar dan misschien ook meteen voor baanrenners en MTB'ers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 november 2011 @ 14:49:07 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104551660
Kick off of the day: Gaat het vandaag in Hasselt vandaag wederom een "buitenlands" dagje worden? Voorlopig al weer twee Nederlandse overwinningen..... Van der Poel, Van der Haar...... En nu die TV maar eens aanzetten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:02:51 #156
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104553774
Pauwels voor Stybar en Nys

Alweer geen Nederlander in de top 10, wat ben je dan met je "buitenlands" dagje en je overwinningen bij de jeugd?
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:07:20 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104553901
Ik ben helemaal niets. Maar als je kunt lezen.... er stond ook een VRAAGTEKEN aan het eind van de door mij gememoreerde zin, die, toegegeven, de wens van de gedachte was.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 november 2011 @ 16:12:17 #158
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104554041
quote:
9s.gif Op zondag 13 november 2011 14:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
En nog maar eens een droge, supersnelle cross :O, het is al een heel jaar hetzelfde, je had al een Koppenberg nodig om het zwaar te maken.

De regen en de koude temperaturen mogen gaan komen. Gelukkig is er volgende week morgen Asper-Gavere, ook nog eens een cross die in alle omstandigheden zwaar is.
Al zal dat bij de profs weinig uitmaken qua podium.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:02:36 #159
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104557621
Vanaf 18 december wordt het weer leuk.... Lars Boom op de Citadel in Namen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 19 november 2011 @ 18:15:51 #160
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104558018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2011 18:02 schreef buzz1291 het volgende:
Vanaf 18 december wordt het weer leuk.... Lars Boom op de Citadel in Namen.
Zoals vorig seizoen....al hoop ik stiekum anders.
  zondag 20 november 2011 @ 14:40:49 #161
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104586455
Hehe, die Van Der Haar lijkt wel een reclame voor wasmiddel, komt na een veldcross aan met een truitje dat gewoon verblindend wit is, niet het minste spatje of vlekje _O-
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 november 2011 @ 14:48:43 #162
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104586765
Interview met Nys:

"Ik zal vandaag alles uit m'n DOOS moeten halen om Pauwels te verslaan" .......

En ook weer een fantastisch interview met Pauwels, maar die zegt uiteraard niets, dat laat hij aan z'n trainer over.

[ Bericht 35% gewijzigd door buzz1291 op 20-11-2011 14:55:44 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 20 november 2011 @ 16:06:20 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104589968
1. Pauwels
2. Meeusen
3. Stybar
4. Aernouts
5. Nys

Pauwels alweer met sprekend gemak, zolang het niet gaat regenen, zie ik zijn superioriteit nog wel even duren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 november 2011 @ 16:35:47 #164
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104591370
Knappe zege van Kevij (Herremans :) ), schijnbaar zonder veel moeite.

Meeusen zou dit seizoen wel eens de revelatie kunnen worden, zijn crossen moeten er nog aankomen met veel sneeuw en ijs.

Nys lijkt nu definitief over z'n top heen, al zal hij in een zware moddercross nog wel een overwinning behalen.
  zondag 20 november 2011 @ 19:32:11 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104598256
Nu in Het Nieuwsblad, commentaren waarin de Nys en Pauwels fans elkaar bekant de hersens inslaan. En dat allemaal om een uitspraak van Nys dat Pauwels met 20% meer power rijdt dan de rest en hij dat in 15 jaar nog nooit gezien heeft. Tsja de druiven zijn zuur als je tegenwoordig elke week 2 x klop krijgt.

http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20111120_042

quote:
Zomaar een paar commentaren:

Straf, maar begint toch wel verdacht te worden.... Je kunt als renner progressie maken, maar 20% beter zijn dan de andere zoals Sybar of Nys op zo een korte periode .......???? Heeft Marioke zijn oude medicijnenkast terug geopend?
-------------------------
Hopelijk gaat hij na 5 jaar OOK niet toegeven dat hij van alles gebruikt heeft, a la Museeuw en Co!
-------------------------
Wat moest dan in de tijd gezegd worden van Nys ?? Die heeft dan al lang aan potje gezeten hé
-------------------------
De Nys fans kunnen het gewoon niet kroppen dat hij op zijn retour is. Nys heeft top geweest maar de jaren beginnen te wegen en dan is het normaal dat hij geregeld klop krijgt van de jonge mannen. Zo komt ieder zijn tijd van komen en gaan.
------------------------
Ik wil helemaal niemand verdacht maken maar nu stellen dat Nys tot de meest gecontroleerde renners hoort, daar ben ik niet zeker van. Heb nog maar zelden een dopingcontroleur gezien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 20 november 2011 @ 20:11:11 #166
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104599965
Moest je van niet beter weten, je zou zeggen dat het een bloemlezing is uit jouw posthistoriek :')
pi_104600854
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2011 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

Pauwels alweer met sprekend gemak, zolang het niet gaat regenen, zie ik zijn superioriteit nog wel even duren.
Je zou toch mogen verwachten dat Stybar er op z'n minst eens aan kan blijven hangen op een gegeven moment.
  zondag 20 november 2011 @ 20:55:01 #168
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104602823
Ik denk dat Stybar nog steeds wat moeilijkheden heeft met de overschakeling van weg naar veld, al zou je denken dat hij 't ondertussen toch al terug gewend zou zijn. Toen hij een eerste keer ging op die klim vandaag, kon zelfs Vantornout vrij gemakkelijk terugkomen, nog tijdens de klim, dat is niet normaal.

En hij vormt nu natuurlijk ook een eenmansploeg, daar waar hij in het verleden Wellens, Pauwels en Meeusen als ploegmaats had. Nu is een ploeg in 't veldrijden niet zó belangrijk, maar het betekent af en toe wel iets, ik heb dit jaar Landbouwkrediet, BKCP, Telenet-Fidea en Sunweb-Revor toch al verschillende keren in teamverband zien koersen, zeker op die snelle omlopen (en we hebben bijna nog niet anders gehad) kan dat wel handig zijn..
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_104773384
Boom wordt dus weer Nederlands kampioen dit seizoen, hij doet mee aan het NK in januari
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 24 november 2011 @ 21:11:28 #170
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104777658
Lars Boom rijdt 6 crossen dit seizoen.

18-12 Namen
20-12 Surhuisterveen
26-12 Zolder
28-12 Loenhout
30-12 Leuven
08-01 Huijbergen
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:48:32 #171
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104838324
Koksijde junioren uitslag: Ja het wordt saai, maar Mathieu van der Poel van alle markten thuis en wint dus ook in het zand. Hier staat bij de profs over 5 jaar geen maat op!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104838356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Koksijde junioren uitslag: Ja het wordt saai, maar Mathieu van der Poel van alle markten thuis en wint dus ook in het zand. Hier staat bij de profs over 5 jaar geen maat op!
als hij niet naar de weg gaat nee..

maar verder _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:53:37 #173
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104838433
Daar heb je volkomen gelijk in. Want ook op de weg, en met name in lastige klimkoersen was hij in zijn laatste nieuwelingen seizoen een absolute topper met een paar heel aansprekende overwinningen in het heuvelland.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104839203
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:48 schreef buzz1291 het volgende:
Koksijde junioren uitslag: Ja het wordt saai, maar Mathieu van der Poel van alle markten thuis en wint dus ook in het zand. Hier staat bij de profs over 5 jaar geen maat op!
Echt bijzonder indrukwekkend als eerstejaars junior.
pi_104840121
Complete overheersing weer vandaag van de Nederlandse beloften, maar dan ook echt overheersing.

1 - Gert-Jan Bosman
2 - Stan Godrie
3 - Micki van Empel
4 - Lars van der Haar
5 - Mike Teunissen

1 t/m 5 _O-

EDIT: OMG net de beelden, wat een overheersing _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door TheArt op 26-11-2011 14:45:32 ]
pi_104843069
Nederland domineert in alle klassen (behalve de enige die echt telt...). Hopelijk weten een paar van hen ook door te dringen tot de echte profs, want de Nederlandse inbreng is nu de laatste paar jaar wel heel matig, en het zou leuk zijn als het veldrijden wat meer wordt dan België en Stybar.
pi_104843125
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:49 schreef Ereinion het volgende:
Nederland domineert in alle klassen (behalve de enige die echt telt...). Hopelijk weten een paar van hen ook door te dringen tot de echte profs, want de Nederlandse inbreng is nu de laatste paar jaar wel heel matig, en het zou leuk zijn als het veldrijden wat meer wordt dan België en Stybar.
Het aantal Nederlanders dat top is bij de beloften is echt wel erg groot. Van der Haar, Teunissen, Godrie (eerstejaars!), Bosman, Van Empel, Eising, Van der Heijden, David van der Poel (als hij fit is), daar moeten er toch wel een paar van overblijven die blijven veldrijden en die niet naar de weg gaan (Godrie bijv. was ook gewoon een top junior op de weg).
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:52:06 #178
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104843138
klassiekertje vandaag :Y
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:55:25 #179
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104843217
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:52 schreef Beregd het volgende:
klassiekertje vandaag :Y
Hopen op een mooi strijd!
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:17:11 #180
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104843759
Nys beest!
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:19:28 #181
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104843816
Hahaha Nys! Beest!
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:20:48 #182
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104843856
Die Wuyts krijgt een spontaan orgasme zo te horen bij een demarrage van Nys.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:21:55 #183
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104843897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:20 schreef buzz1291 het volgende:
Die Wuyts krijgt een spontaan orgasme zo te horen bij een demarrage van Nys.
En terecht! Wat een bom was dat ség.
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:24:43 #184
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104843988
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:49 schreef Ereinion het volgende:
Nederland domineert in alle klassen (behalve de enige die echt telt...). Hopelijk weten een paar van hen ook door te dringen tot de echte profs, want de Nederlandse inbreng is nu de laatste paar jaar wel heel matig, en het zou leuk zijn als het veldrijden wat meer wordt dan België en Stybar.
Ik denk dat het bij die beloften wel een paar jaar zal duren (zoals bij Pauwels), want de echte toppers (Nys, Stybar, Albert, Boom) deden als beloften al probleemloos mee voor de prijzen in grote profcrossen en zo zie ik bij deze generatie beloften niemand rondrijden. Misschien is Van Der Poel wel van dat niveau, dat is nog even afwachten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:48:15 #185
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104844627
Haha die ouwe trapt zich dus de tiefus voor ..... helemaal niets. Die autist laat hem gewoon een beetje op kop zwemmen

En dan dat commentaar, foutje van Pauwels vinden ze geweldig, maar stuurfoutje van Nys is een ramp....

[ Bericht 32% gewijzigd door buzz1291 op 26-11-2011 15:55:10 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:58:44 #186
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104844919
Straks wint Aernouts nog.
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:59:53 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104844948
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:58 schreef Sasman het volgende:
Straks wint Aernouts nog.
Stiekem rijdt die in de achtergrond ook vaak gewoon het best over al die stroken, die blijft zelden tot nooit hangen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:01:01 #188
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104844977
Pff...Allée Nys jong.
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:03:04 #189
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104845036
Surplacen! Whoo! Allée Nys.
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:03:31 #190
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104845045
DISKWALIFICATIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:03:47 #191
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104845051
Dikke mongool Pauwels. Jank niet zo! Hup Nys!
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:04:54 #192
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104845092
Pauwels...
Trotse Belg.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:05:05 #193
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104845102
Hup Nys!
Trotse Belg.
pi_104845118
Helemaal naar de andere kant van de weg.
- verwijderd door admin -
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:07:25 #195
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104845185
Zonder helicopterbeelden (die we uiteraard niet hebben) valt vanuit dit camerastandpunt onmogelijk af te leiden hoever Pauwels naast hem zat en of hij iets fout deed.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:08:51 #196
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104845234
Geen klacht blijkbaar?
Trotse Belg.
pi_104845341
Nys ^O^

Onnodig op een sprint laten aankomen, maar toch.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:27:25 #198
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104845737
Tja, Nys denkt dat hij niets mis deed, Pauwels denkt dat hij al naast het achterwiel zat, ze lijken geen van beiden echt 100% overtuigd dat ze gelijk hebben.

En De Clercq komt weer aanzetten met irrelevante dingen, waarschijnlijk voor zijn nieuw boek.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:29:48 #199
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104845806
Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat die Nys zo een sprint wint. En hij komt er iedere keer nog mee weg ook. Helicopter beelden zijn hier echt niet nodig om te zien dat hij van zijn lijn afwijkt en Pauwels bijna de hekken inrijdt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_104847317
Deze sprint kunnen ze toch niet tolereren? Op de weg was dit toch een diskwalificatie voor Nys?
Hij gaat gewoon van de ene kant van de weg naar de andere. Terwijl Pauwels zijn voorwiel al naast Nys zat volgens mij. Jammer dat er geen beelden vanuit de lucht zijn.
pi_104852728
Ik snap ook niet dat dit goedgekeurd is. Je zag hem zelfs kijken toen ie uit de bocht kwam.
pi_104861895
Je mag alle kanten op gaan in een sprint, en gewoon de deur dicht doen, zolang je de ander maar niet in gevaar brengt. Zonder helikopterbeelden kunnen we dat hier toch niet meer achterhalen, logisch dat je het dan goedkeurt zolang je niet kan bewijzen dat Nys de regels overtreedt.
  zondag 27 november 2011 @ 07:31:24 #203
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104868663
Pauwels was net te laat om naar voren te komen zodat Nys de deur niet meer correct komt sluiten.
Da's natuurlijk de ervaring van Nys tov Pauwels.

Maar wel goed van Pauwels dat ie gesticuleerde en riep naar Nys...da's iets wat hij vroeger niet deed en nu na wat overwinningen en sterke koersen wel de moed voor bijeen kan rapen.
  zondag 27 november 2011 @ 10:56:37 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104869913
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:06 schreef Tommeke het volgende:
Ik snap ook niet dat dit goedgekeurd is. Je zag hem zelfs kijken toen ie uit de bocht kwam.
Ik wel, Nys was toch de betere en wist dat wanneer hij als 1e die laatste bocht uit zou komen hij bijna niet meer verliezen kon.
pi_104870089
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2011 10:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik wel, Nys was toch de betere en wist dat wanneer hij als 1e die laatste bocht uit zou komen hij bijna niet meer verliezen kon.
Ik zou precies hetzelfde doen, maar fair is het niet. Maar goed, het is flikken of geflikt worden en dat heeft ook wel wat.
  zondag 27 november 2011 @ 11:16:06 #206
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_104870249
Ik vind het weinig met flikken te maken hebben. Nys verandert gewoon van kant omdat Pauwels anders ook nog eens uit de wind zit wanneer hij uit het wiel komt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 27 november 2011 @ 11:50:30 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104870943
Vandaag hoop ik op......


Maar liever dan nog iets harder met de kl*ten op de bovenbuis. Dus Fons, doe je best, je kunt het. Dat heb je al vaker bewezen. _O-
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2011 @ 11:51:25 #208
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104870965
dubbel
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2011 @ 11:53:50 #209
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104871017
Buzz gijse hater :D
  zondag 27 november 2011 @ 12:00:25 #210
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104871161
Vind je het gek met zo'n aktie als gisteren. Ik durf te wedden dat als hij dat bij een Nederlander geflikt zou hebben, dat hij vandaag geeneens naar Gieten had durven komen.

Niet dat ik een fan van die autist ben, maar wat die Nys flikte, en dan die reaktie van de jury... dat kan toch alleen in Belgie. :r :r :r
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2011 @ 12:03:22 #211
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_104871230
Wat voor weer is het in Gieten vandaag? Een ijsparkoers zoals anders zal het wel niet zijn zeker?
  zondag 27 november 2011 @ 12:05:11 #212
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104871271
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 12:03 schreef Beregd het volgende:
Wat voor weer is het in Gieten vandaag? Een ijsparkoers zoals anders zal het wel niet zijn zeker?
Moet je even op buienradar kijken en dan zie je dat het NU regent. Of www.weather4sports.be

En de pik order ( what's in a name...) bij de vrouwen is ook weer hersteld.

1. Vos
2. van der Brand

[ Bericht 7% gewijzigd door buzz1291 op 27-11-2011 12:19:15 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2011 @ 12:19:43 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104871589
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 12:00 schreef buzz1291 het volgende:
Vind je het gek met zo'n aktie als gisteren. Ik durf te wedden dat als hij dat bij een Nederlander geflikt zou hebben, dat hij vandaag geeneens naar Gieten had durven komen.

Niet dat ik een fan van die autist ben, maar wat die Nys flikte, en dan die reaktie van de jury... dat kan toch alleen in Belgie. :r :r :r
Ik heb net de samenvatting op Sporza zitten kijken en ik vond dat het wel meeviel. Eigenlijk wel een strategische beslissing van de jury om het protest af te wijzen, want zodoende worden de messen geslepen voor de rest van het seizoen.
pi_104871999
Ik ga 'helaas' schaatsen vanmiddag met m'n fietsmaten, anders was ik wel ff gaan kijken in Gieten. Rijden ze ook bij die zandafgraving daar in de buurt?
  zondag 27 november 2011 @ 12:35:42 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104872024
Moet je voor de lol ook eens op Sporza naar de samenvatting van de junioren kijken en een zien wat zo'n dwaas Belgje daar bij Mathieu van der Poel probeert te flikken door hem gewoon de hekken in te lopen zodat het belgische maatje voor hem zou kunnen gaan lopen. Lijkt echt helemaal nergens op.

http://www.sporza.be/permalink/1.1163047


En nu dus 2 op 2 dit weekend voor Mathieu van der Poel.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 27 november 2011 @ 14:43:44 #216
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_104877297
Iemand nog een werkende link van de superprestige? Site van VT4 is dood.

edit: werkt!

[ Bericht 14% gewijzigd door kaasplankje op 27-11-2011 14:53:59 ]
pi_104877852
En bij de beloften weer 1,2,3 voor Rabo. Van der Haar wint voor Godrie en Teunissen.
  zondag 27 november 2011 @ 16:01:18 #218
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104880470
Goan Peeters!
Trotse Belg.
  zondag 27 november 2011 @ 16:01:44 #219
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104880500
Hahaha Nys! Wat geen sprint? Beest!
Trotse Belg.
  zondag 27 november 2011 @ 16:17:52 #220
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104881258
Jaja, rechttoe rechtaan sprint vandaag en Nys wint 'm. Moet je 'm blijkbaar wat op z'n kap zitten om het beste uit 'm naar boven te halen.
  zondag 27 november 2011 @ 16:19:06 #221
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_104881311
Trouwens wat een kutvragen aan Pauwels...Serieus gast?
Trotse Belg.
  zondag 27 november 2011 @ 16:36:03 #222
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104882047
quote:
15s.gif Op zondag 27 november 2011 16:19 schreef Sasman het volgende:
Trouwens wat een kutvragen aan Pauwels...Serieus gast?
Ik heb het interview niet meer gevolgd, wat werd er dan gezegd of werd er hem in de mond gelegd?
  zondag 27 november 2011 @ 17:56:14 #223
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_104886050
Je moet bij Pauwels wel woorden in zijn mond leggen anders blijft het bij "Mwooaahhh" Bwooaahhh" Tsjoah".
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_104888185
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:56 schreef Mani89 het volgende:
Je moet bij Pauwels wel woorden in zijn mond leggen anders blijft het bij "Mwooaahhh" Bwooaahhh" Tsjoah".
nog erger als Tom Boonen
  zondag 27 november 2011 @ 19:05:45 #225
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_104889083
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 18:46 schreef Evertjan het volgende:

[..]

nog erger als dan Tom Boonen
pi_104969592
quote:
De zeven verschillen tussen de kemphanen van de cross
'Nys wordt nooit de nieuwe De Clercq'

'Hoe ouder ik word, hoe meer ik mezelf erop betrap dat ik truken van Mario gebruik.' Dixit: Sven Nys. In het duel met Kevin Pauwels kruipt hij in de huid van de sluwe vos die hem vroeger allerlei streken lapte. Maar is Nys wel een tweede De Clercq?

Om het gedrag van Nys en De Clercq goed te begrijpen, is het belangrijk dat we eerst beide carrières onder de loep nemen. En die lezen heel verschillend. Nys kreeg de modder met de paplepel ingediend, terwijl De Clercq pas op zijn 30ste het veld indook. 'Op de weg groei je op met een heel andere mentaliteit', zegt hij. 'Ook al ben je de sterkste, je moet ook tactisch slim zijn. Tom Boonen kan bijvoorbeeld nooit de Ronde winnen als hij in Brugge aanvalt. Daarom reed ik een cross tactischer dan mijn concurrenten.'

Bij Nys is dat anders. Die had jarenlang weinig tactiek nodig, want hij was toch de beste. Pas nu, door de opkomst van Pauwels, Stybar en Albert, moet hij de trukendoos bovenhalen om te winnen. Zoals die spurt in Koksijde. 'Het is de logische reactie van een kampioen die zijn status beschermt', zegt Bart Wellens, jarenlange generatiegenoot van Nys. 'Maar eigenlijk is dat niet zijn aard.'

Het karakter

Het is iets wat Nys zelf ook aangeeft: 'Ik ben niet gemaakt om spelletjes te spelen', zegt hij. 'Mario was dat wel. Buiten de sport was hij een aangename mens, in competitie was hij enorm nijdig. Dan kon hij los door een muur gaan om mij te verslaan. Dat karakter heb ik niet in mij.'

Het werd Nys vroeger vaak verweten. Té braaf, te naïef voor een competitieve wereld als topsport. Twee momenten in zijn carrière hebben hem daarin veranderd. Eén: het WK in Sint-Michielsgestel, waar hij samen met de Clercq op het podium stond te bleiten als een klein kind. Twee: de Wereldbeker in Pijnacker in 2004, waar alle landgenoten hem voorbij spurtten en hij in extremis de eindzege verloor.

'Door de jaren heen kreeg Sven meer haar op de tanden', zegt ex-collega Erwin Vervecken. 'Dat mocht ook, want hij liet zich te veel doen. Maar het is niet te vergelijken met Mario, die dat haar altijd al had.'

De rivaal

Daar waar Nys vroeger het etiket te braaf opgestempeld kreeg, verhuisde dat nu naar Kevin Pauwels. Zíjn jonge rivaal. Net daarom lijkt het duel Pauwels-Nys een kopie van Nys-De Clercq. 'Maar daar mispakken velen zich aan', zegt De Clercq. 'Kevin zegt niet veel, maar mentaal is hij sterker dan Sven destijds. Hij is ook slim, hé. Zondag, na Gieten, weigerde hij om de reacties in de pers te lezen. Dat zou hem doen twijfelen. Psychologisch vond ik dat een heel sterke zet. Alleen komt die sterkte er verbaal niet uit.'

Dat laatste wordt opgevangen door het duo Jurgen Mettepenningen-Mario De Clercq, respectievelijk manager en ploegleider bij Sunweb-Revor. Zaterdag gaven ze middenin de perszaal van Koksijde een kwartier lang van jetje. Kevin zelf, die hoefde zich niks meer aan te trekken van de hele mediahetze. Iets wat hij sowieso eigenlijk niet doet.

Het vuil spel

WK Monopoli, 2003. In de aanloop gonst een vies gerucht door de hiel van Italië. De Clercq zou zijn Britse Palmansploegmaat Roger Hammond opdragen om Nys én Wellens in ronde één van de baan te rijden. Nys trekt bleek weg, verschuilt zich in zijn kamer en is bij voorbaat verloren. Wellens neemt De Clercq in het hotel bij de kraag en wordt wereldkampioen.

De Clercq zelf beweert nog altijd dat hij het gerucht niet zelf lanceerde. 'Maar ik merkte wel dat het de concurrentie raakte, en dus speelde ik het spelletje mee. Natuurlijk. Het was een kans om een tikje uit te delen.'

'Het typeert De Clercq', zegt Vervecken, daar ook aanwezig. 'Hij durfde het spel wel vuil te spelen. Als hij de kans zag om iemand te destabiliseren, greep hij ze. En het had nog effect ook. Zulke dingen zie ik Nys nooit doen.'

De controle

Volgens Vervecken schuwt Nys niet alleen het vuile spel, hij speelt het ook anders. 'Nys speelt het spel gecontroleerd. Hij weet perfect wat de uitkomst zal zijn.' Hamme-Zogge was daarvan een mooi voorbeeld. Nys gaf vóór de koers kritiek op het parcours, wist dat Mettepenningen uit zijn vel zou schieten en kon na de koers weer reageren. 'Ik wist perfect wat er zou gebeuren', gaf hij achteraf toe.

De Clercq was anders. 'Die was impulsiever', zegt Vervecken. 'Hij loste een bommetje en zag dan wel wat de schade was. Ik herinner me dat hij in Tabor eens de kamer van Sven en mij binnenstormde. Poepnerveus over welke tubes hij zou gebruiken. In een mum van tijd slingerde hij allerlei vragen naar ons hoofd, en ging dan weer naar buiten.' Controle hoefde De Clercq dus niet te hebben. Hij zaaide gewoon paniek.

Het imago

Nog een verschil: Nys lokt dan wel controverse uit, hij doet het heel openlijk voor de camera. De Clercq daarentegen beheerste de kunst om het in de rand van het hele gebeuren te doen. In het hotel bijvoorbeeld, enkele dagen voor een WK. Of via een roddel in de krant.

'Ik zie Sven het nooit zo spelen', zegt Wellens. 'Ten eerste omdat hij zo niet in elkaar steekt, ten tweede omdat hij het zich moeilijk kan permitteren. Sven is populair, hé. Hij heeft al jaren een ideaal imago bij de supporters, en moet dat hoog houden. De Clercq was voor het publiek sowieso al het smeerlapke. Het maakte hem veel minder uit wat ze van hem dachten. Alleen al daarom wordt Nys nooit een tweede De Clercq.'

De tijdsgeest

Ook al lijkt ze nu weer op te borrelen, de echte rivaliteit tussen Nys en De Clercq komt nooit terug. Tien jaar geleden had De Clercq er immers baat bij om die jonge hond echt tegen hem in het harnas te jagen. 'Tegen het WK was het altijd zo erg dat ik hem niet meer kon uitstaan', zegt Nys. 'Dat ging eigenlijk best ver.'

Nu is de vijandigheid tussen de twee flink bekoeld. 'Richting Mallorca zat ik nog naast hem op het vliegtuig, en hebben we eens goed gelachen om dit weekend', weet De Clercq. 'Blijft er iets hangen? Een kleinigheid, misschien. Ik vind nog altijd niet dat hij dat BK van 2002 erbij moest betrekken. Maar die spanning zal altijd blijven bestaan, tot het einde van ons dagen. Zolang we na de koers nog door dezelfde deur kunnen, heb ik er geen problemen mee.'
  dinsdag 29 november 2011 @ 16:09:53 #227
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_104970299
Voor degenen die zich afvragen waarom de veldritten in België zoveel volk trekken...Op dit soort acties kan je bijna geen nee zeggen!

http://veldrijden.gva.be/

Bus + Krant + entreegeld + goodiebag voor 5¤
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:10:35 #228
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_104991129
quote:
Het werd Nys vroeger vaak verweten. Té braaf, te naïef voor een competitieve wereld als topsport. Twee momenten in zijn carrière hebben hem daarin veranderd. Eén: het WK in Sint-Michielsgestel, waar hij samen met de Clercq op het podium stond te bleiten als een klein kind. Twee: de Wereldbeker in Pijnacker in 2004, waar alle landgenoten hem voorbij spurtten en hij in extremis de eindzege verloor.
Afgezien van het WK in Montreuil, wat overigens op zichzelf een bagger wedstrijd was, waren dit natuurlijk de twee meest geweldige geniet momenten in het hedendaagse crossen. God, wat heb ik genoten van de eerste, en geweldig gelachen tijdens de tweede... en vele crossers met mij!

quote:
WK Monopoli, 2003. In de aanloop gonst een vies gerucht door de hiel van Italië. De Clercq zou zijn Britse Palmansploegmaat Roger Hammond opdragen om Nys én Wellens in ronde één van de baan te rijden. Nys trekt bleek weg, verschuilt zich in zijn kamer en is bij voorbaat verloren.
En daarom kwam hij als eerste met een camper aankakken. Hoefde hij niet meer, zoals gebruikelijk, in de kleedkamer van het gemeentelijk sportpark bij de collega's om te kleden waar hij terloops gewoon echt iedere keer helemaal gek gemaakt werd. En die nu zo schijheilige Paul Herijgers kon er dan helemaal wat van zeg.

Maar het is ook waarom ik Mario, de geslepen vos, wel mocht. Die moest eerst een jaar of 10 op de weg z'n kl*ten er af draaien voordat hij in het veld eindelijk ook eens wat ging verdienen. Maar helaas werd z'n hond erg ziek, en die pillen en spuiten zijn niet goedkoop. Vraag maar aan Museeuw.........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_105095132
quote:
Zaterdag is er weer de veldrit Tom Boonen en Friends in Mol. Op de persvoorstelling keek Boonen nog eens terug op 2011 ("Gilbert reed indrukwekkend op het BK") en vooruit naar 2012: "Ik zal weer op niveau presteren."

Zaterdag diepen de wielrenners hun veldritfiets op voor "Tom Boonen en Friends", de jaarlijkse veldrit voor het goede doel in Mol. Naast Boonen nemen onder anderen André Greipel, Johan Museeuw, Björn Leukemans en Jelle Vanendert deel aan de veldrit.

Lars Boom komt ook. De Nederlander, wereldkampioen veldrijden in 2008, start een minuut later dan de rest.

"Het is niet de makkelijkste veldrit die we georganiseerd hebben", vertelt initiatiefnemer Tom Boonen. "Zelfs voor een veldrijder is de omloop technisch een uitdaging."
Mooi :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:20:09 #230
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_105137747
quote:
Lars Boom heeft zaterdag de derde editie van Boonen & Friends gewonnen, de veldrit voor wegrenners aan het Zilvermeer in Mol.
Dat lijkt de logica zelf voor een ex-wereldkampioen, maar de Nederlander moest dieper gaan dan hijzelf verwacht had. Een minuut achterstand en ook nog wat tijdverlies wegens lekke band ongedaan maken in goed veertig minuten tijd is zelfs voor een oertalent geen gemakkelijke klus.

Om risico’s op valpartijen te vermijden werd de start gegeven zoals op het autocircuit van Le Mans. De renners moesten eerst door het zand naar hun fiets lopen vooraleer ze aan de echte cross konden beginnen.

Dat gebeurde met André Greipel aan de leiding. De Duitser werd echter gauw voorbijgesneld door Maarten Wynants. Die kreeg in de derde van de negen af te leggen ronden het gezelschap van Sean De Bie. Toen dat gebeurde, was Boom al opgeklommen naar de zevende plaats maar zijn achterstand bedroeg nog altijd een minuut.

Het kantelpunt kwam er na een lekke band van De Bie zodat Wynants opnieuw alleen aan het commando kwam. Boom was toen genaderd op minder dan een halve minuut. Van dan af ging het snel en in de voorlaatste ronde reden de twee Rabobank-renners in de spits. Pas in de slotronde moest Wynants het hoofd buigen. De Bie was een fraaie derde, Tom Boonen vijftiende.

Ook Vervecken juicht

De wedstrijd voor ex-kampioenen was een kolfje naar de hand van Erwin Vervecken die vorig jaar ook al primus was. Vervecken nam moeiteloos de maat van Koen Beeckman en Marc Janssens.
  zaterdag 3 december 2011 @ 17:34:15 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105138168
Lars Boom....... do I need to say more? In Namen worden alle pseudo coureurs en andere ploeteraars gewoon op een hoop gereden. Gek hé, dat je dan met een beetje talent voor de weg kiest waar geen enkele crosser die er nu rondrijdt ooit wat gepresteerd heeft.

Of trap ik nu op een paar zwakke zieltjes?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_105138899
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 17:34 schreef buzz1291 het volgende:
Lars Boom....... do I need to say more? In Namen worden alle pseudo coureurs en andere ploeteraars gewoon op een hoop gereden. Gek hé, dat je dan met een beetje talent voor de weg kiest waar geen enkele crosser die er nu rondrijdt ooit wat gepresteerd heeft.

Of trap ik nu op een paar zwakke zieltjes?
Kreuziger, Gadret, Sagan?

Een iets beperkter wegprogramma is prima te combineren met een ruimer programma in het veld. Zeker als je in het veld absolute wereldtop bent en daar op de weg niet toe behoort zou dat geen gekke keuze zijn.
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:16:38 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105139368
Ja Wim, jij hebt de lijstjes, en die John Gadret, de man met de kniekousen, had ik even over het hoofd gezien, maar volgens mij hebben ze DIT SEIZOEN allen nog geen fatsoenlijke cross gereden. En over het combineren van een weg- en een crossprogramma ga ik gewoon niet meer met je in discussie..........
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 3 december 2011 @ 18:30:26 #234
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105139746
Boom is net terug begonnen, Gadret is net terug begonnen.
Boom heeft nog geen serieuze cross gereden, Gadret heeft nog geen serieuze cross gereden.
Boom gaat een paar grote crossen rijden, Gadret gaat een paar grote crossen rijden.
Boom gaat voor de nationale titel, Gadret gaat voor de nationale titel.

Enige verschil is dat Boom waarschijnlijk wel een grote cross kan winnen, maar anderzijds is die 4e plek in de Giro dan weer beter dan eender welke prestatie van Boom op de weg, dus qua combineren lijken ze 't gelijkaardig te doen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105159399
De WB-race in Igorre begint al op tijd: vanaf 13.20 op Sporza.
sig verwijderd door FA
  zondag 4 december 2011 @ 13:17:01 #236
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105162969
Dat er geen enkele Zwitser, en slechts twee Tsjechen, aan het vertrek van een WB wedstrijd in Igorre staat geeft toch te denken. C2 nivo wedstrijden zouden op zo'n dag gewoon verboden moeten worden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 4 december 2011 @ 14:02:56 #237
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105164933
Alweer Nys/Pauwels, het wordt tijd dat Albert terugkeert, Boom eens meedoet of Meeusen zijn topniveau terugvindt, want van Stybar verwacht ik voor nieuwjaar niet veel meer, behalve zijn klassementen consolideren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105165064
Nys lek, pauwels trekt door
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_105165521
Pauwels gaat 'm winnen, Nys gelooft het wel, hij zal wel tweede worden.
sig verwijderd door FA
  zondag 4 december 2011 @ 14:32:25 #240
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105166151
Ben wel benieuwd hoe een autistisch diepte interview in het Engels klink.....


Tering hé: Hij spreekt geen woord Engels. het is toch om te huilen dat Mario de honeurs waar moet nemen. Die zouden ze bij Rabo of welke andere NL ploeg direct naar een cursus sturen. Dat dit kan in Belgie. Het blijft een land met mensen die mij maar blijven verbazen.

[ Bericht 65% gewijzigd door buzz1291 op 04-12-2011 14:46:48 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_105166940
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef buzz1291 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe een autistisch diepte interview in het Engels klink.....

Tering hé: Hij spreekt geen woord Engels. het is toch om te huilen dat Mario de honeurs waar moet nemen. Die zouden ze bij Rabo of welke andere NL ploeg direct naar een cursus sturen. Dat dit kan in Belgie. Het blijft een land met mensen die mij maar blijven verbazen.
Dit zegt eigenlijk genoeg over het veldrijden van tegenwoordig. Een 'ploegleider' moet zijn eigen renner interviewen na de race en daarna gaan vertalen naar het Engels _O- _O- _O-
pi_105178618
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dit zegt eigenlijk genoeg over het veldrijden van tegenwoordig. Een 'ploegleider' moet zijn eigen renner interviewen na de race en daarna gaan vertalen naar het Engels _O- _O- _O-
Vannieuwkerke twitterde op zondag 04-12-2011 om 14:45:36 Hoe kneuterig alweer van de UCI...Mario De Clercq moet zijn eigen renner interviewen en 'proberen' te vertalen in het Engels. #fail #uci reageer retweet
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_105179295
Hahahaha een echte Belg :')
  maandag 5 december 2011 @ 04:18:09 #244
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_105197501
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef buzz1291 het volgende:
Ben wel benieuwd hoe een autistisch diepte interview in het Engels klink.....

Tering hé: Hij spreekt geen woord Engels. het is toch om te huilen dat Mario de honeurs waar moet nemen. Die zouden ze bij Rabo of welke andere NL ploeg direct naar een cursus sturen. Dat dit kan in Belgie. Het blijft een lang met mensen die mij maar blijven verbazen.
Ik sta als Belg maar weer een keertje met rode kaken, ik word er niet goed van...nou goed het is maar de winnaar van een westrijdje van een lokale competitie zullen we maar zeggen. Maar ik heb het eigenlijk ook wanneer ik de president van de Europese raad hoor...
  maandag 5 december 2011 @ 10:35:55 #245
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105200802
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 04:18 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ik sta als Belg maar weer een keertje met rode kaken, ik word er niet goed van...nou goed het is maar de winnaar van een westrijdje van een lokale competitie zullen we maar zeggen. Maar ik heb het eigenlijk ook wanneer ik de president van de Europese raad hoor...
Trek het je niet aan, jij kunt er tenslotte ook niets aan veranderen. Al is het iedere week wel komisch om te zien... want horen doe je toch niets.

Maar ik heb dit weekende de commentaren de De Messias, Thetten en Sasman een beetje gemist...... of zijn dat onverbeterlijke Nys adepten?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_105201365
quote:
10s.gif Op zondag 4 december 2011 19:45 schreef franklop het volgende:

[..]

Vannieuwkerke twitterde op zondag 04-12-2011 om 14:45:36 Hoe kneuterig alweer van de UCI...Mario De Clercq moet zijn eigen renner interviewen en 'proberen' te vertalen in het Engels. #fail #uci reageer retweet
Hoezo kneuterig van de UCI? Die kan er toch ook niets aan doen dat Pauwels geen Engels spreekt. Maar goed het is natuurlijk makkelijk en populair om de UCI overal de schuld van te geven.
  dinsdag 6 december 2011 @ 06:30:36 #247
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_105240456


[ Bericht 100% gewijzigd door Beregd op 06-12-2011 06:31:48 ]
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:28:07 #248
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105411018
Vandaag Fidea-cross in Antwerpen, morgen Druivencross in Overijse. Geen Stybar, geen Albert, (geen Boom) en aangezien beide crossen niet bij een klassement horen, durf ik me ook afvragen hoe diep Nys en Pauwels willen gaan als ze niet meteen mee vooraan zitten.

Misschien een kans voor een subtopper om bij de start een bommetje te gooien en te hopen dat Nys en Pauwels het allemaal wel goed vinden en zich sparen voor Essen en Namen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 december 2011 @ 12:48:09 #249
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_105411548
Dit weekend is door het ontbreken van een klassement niet de moeite om voor thuis te blijven. Ik pas.
pi_105413566
Ik pas al (bijna) het gehele seizoen... :@
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:03:13 #251
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105415735
Er rijden een hoop beloften mee bij de profs in Antwerpen, het zou me niet verbazen indien er een paar hoog eindigen, dat gebeurt daar wel vaker, echt zo'n instap-cross.

Bij de start zelfs Wietse Bosmans en Lars Van Der Haar in de top 3.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:05:10 #252
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105415804
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:48 schreef DeMessias het volgende:
Dit weekend is door het ontbreken van een klassement niet de moeite om voor thuis te blijven. Ik pas.
Overijse is natuurlijk wel het mooiste parcours dat er bestaat.....

Antwerpen, ik heb het na 2 minuten al gezien, een flutkoersje dus! Lijkt wel een onvervalste hardloopwedstrijd.

[ Bericht 3% gewijzigd door buzz1291 op 10-12-2011 15:12:08 ]
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:54:54 #253
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105417159
Nys zal wel winnen voor Meeusen. Peeters toch nog altijd knap 3de.
Trotse Belg.
  zaterdag 10 december 2011 @ 17:13:19 #254
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_105419445
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 15:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Overijse is natuurlijk wel het mooiste parcours dat er bestaat.....

Antwerpen, ik heb het na 2 minuten al gezien, een flutkoersje dus! Lijkt wel een onvervalste hardloopwedstrijd.
Het was lastig en zwaar voor de jongens, ik vond 't wel een mooie wedstrijd.
pi_105449521
Vanaf 14.45 op Sporza de Druivencross in Overijse.
sig verwijderd door FA
  zondag 11 december 2011 @ 13:17:10 #256
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105449712
Toen crossen nog echt leuk was ........

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 11 december 2011 @ 15:00:48 #257
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105453483
Lol...Er gaat weer zo'n mongool veel te hard die berg op.
Trotse Belg.
pi_105693336
Eindelijk veldrijden zoals veldrijden moet zijn: modder :)
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:21:02 #259
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105693692
Nog een geluk dat Albert en Wellens terug zijn, want anders leek de cross al gedaan (tenzij Pauwels nog iets doet, die leek er een beetje door te komen).

Verrassend, ik had eigenlijk meer van Stybar verwacht dan van Albert en Wellens, maar die lijkt al moeite te hebben om in de top 10 te blijven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105693699
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Eindelijk veldrijden zoals veldrijden moet zijn: modder :)
Zoveel dat er nog regelmatig gelopen moet worden :D.
sig verwijderd door FA
pi_105694011
Wat een blubber ^^
Doet boom ook mee?
pi_105694096
Nys lijkt weg.
sig verwijderd door FA
pi_105694111
Heerlijke cross.

Wellens _O_
pi_105694393
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:33 schreef Wrijfhout het volgende:
Wat een blubber ^^
Doet boom ook mee?
Morgen pas.
pi_105694497
Groot probleem Nys, Wellens is weg.
sig verwijderd door FA
pi_105694516
Wellens op weg naar winst _O-
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:52:08 #267
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105694517
Bartjeuh gaat hem halen?
Trotse Belg.
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:52:27 #268
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105694531
Maar dat wiel van Nys ziet er toch niet goed uit...Nys opgegeven.
Trotse Belg.
  zaterdag 17 december 2011 @ 15:54:19 #269
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105694592
Ik begin mij af te vragen of het nog wel iets wordt met Stybar dit seizoen. Vorm lijkt nog steeds niet terug en modder en zand (WK) liggen hem niet echt heel goed. Hij won wel eens in Koksijde, maar dat was door de overmacht van Fidea.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105694755
Wellens wint, leuk :Y.
sig verwijderd door FA
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:00:57 #271
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_105694765
1.Wellens
2.Albert
3.Peeters

Wie had dat gedacht...
Trotse Belg.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:02:13 #272
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_105694809
Daar gaat de geloofwaardigheid van het veldrijden :')
pi_105694907
Mooi voor Wellens. Gun hem dit wel, ook al zou Nys de meest terechte winnaar zijn natuurlijk.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:05:51 #274
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105694912
GVA-trofee lijkt nu wel binnen voor Pauwels.

Als je die allemaal over de aankomst ziet strompelen, dan zou je toch denken dat Boom zonder deze zware cross in de benen morgen gemakkelijk top 5 moet kunnen halen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105695132
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
GVA-trofee lijkt nu wel binnen voor Pauwels.

Als je die allemaal over de aankomst ziet strompelen, dan zou je toch denken dat Boom zonder deze zware cross in de benen morgen gemakkelijk top 5 moet kunnen halen.
De vraag is natuurlijk hoe het met zijn conditie staat. Hij is pas weer een paar weken bezig. Dan mogen deze mannen wel erg hebben afgezien vandaag, maar in (top)conditie is prima te doen en geeft echt niet meteen het voordeel aan iemand die net aan zijn opbouw begint.
pi_105695234
Hij zij zelf bij Boonen and Friends dat hij niet in vorm was.
  zaterdag 17 december 2011 @ 16:19:03 #277
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105695266
Het is een kleine sport, er zijn er wel vaker die puur op talent uit het niets meteen top zijn (want de top is nogal smal).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105695292
Dat is ook zo, Albert vandaag is daar wel een voorbeeld van. Misschien is ie zich ook wel aan het indekken ;)
  zaterdag 17 december 2011 @ 18:03:33 #279
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105698293
Zou Bartje weer een soigneur met de juiste pillenpot gevonden hebben of was er zoals gewoonlijk weer helemaal geen doping controle vandaag?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  FOK!fotograaf zaterdag 17 december 2011 @ 19:08:39 #280
73911 ultra_ivo
pi_105700425
Morgen toch maar gaan kijken in Namen.
pi_105716357
De WB in Namen is vanaf 14.35 op Sporza. Ook bij de NOS trouwens.
sig verwijderd door FA
  FOK!fotograaf zondag 18 december 2011 @ 10:30:19 #282
73911 ultra_ivo
pi_105716567
aha. Hopelijk ook op de livestream. Heb toch besloten niet naar Namen te gaan. Ga liever wat aan m'n fietsen sleutelen ;).
pi_105717301
Er schijnt sneeuw te vallen in Namen.
pi_105717397
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 11:17 schreef wimderon het volgende:
Er schijnt sneeuw te vallen in Namen.
Zo lag het erbij vanochtend:
  zondag 18 december 2011 @ 13:48:58 #285
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_105722014
Pauwels was zich gisteren al aan het indekken voor vandaag en heeft blijkbaar een media training gehad want hij kan blijkbaar al meer dan twee woorden achter elkaar zeggen :

“Modder zoals vandaag, dat kan ik minder goed”

“Met het oog op mijn klassement probeerde ik gewoon zo kort mogelijk te eindigen. Ik fietste bijna de hele tijd als vijfde, wat nog zo slecht niet was. Uiteindelijk ben ik door de pech van Nys toch nog een beetje de winnaar van de dag. Daar ben ik een beetje content mee, al had ik vandaag liever beter gepresteerd.”

“Na vandaag zal het morgen in Namen niet goed gaan. Mijn rug is gewoon te zwak, dat voelde ik ook vandaag. Morgen ga ik daar zeker last van hebben. Of ik vanavond nog bij kine David Bombeke ga? Ik weet het nog niet…”

Maar die Pauwels gaat natuurlijk nooit winnen in Namen, die knijpt gewoon in de remmen, want veronderstel dat hij weer een interview in het Engels moet geven....... _O-

En nu maar eens kijken hoe lang Lars Boom aan het elastiek kan blijven hangen vandaag. Verwacht er eigenlijk niet zo heel veel van. Nee ik dek me niet in maar ken het trainingsschema van Lars al wel een beetje...
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_105722518
Nu beelden van de vrouwenwedstrijd bij de NOS.
sig verwijderd door FA
  zondag 18 december 2011 @ 14:03:52 #287
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105722694
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 14:00 schreef Ambrosius het volgende:
Nu beelden van de vrouwenwedstrijd bij de NOS.
Met de echtgenote van Steve Chanel (die rijdt waarschijnlijk met no. 5).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105722816
Vos wint _O_.
sig verwijderd door FA
pi_105724097
De voorbeschouwing is al begonnen op Sporza, ze zullen vast ook een gesprekje hebben met Boom.
sig verwijderd door FA
pi_105725590
Dit wordt een slijtage slag ^O^
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_105725600
Ik ben benieuwd naar Boom, al verwacht ik er niet zoveel van.
pi_105725828
Boom maakt wel een goede indruk vind ik, startte natuurlijk ver naar achteren en ik zie 'm regelmatig fietsen waar de meerderheid moet lopen.
sig verwijderd door FA
  zondag 18 december 2011 @ 15:21:41 #293
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105726361
Ik denk dat het een massasprint gaat worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105726411
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat het een massasprint gaat worden.
Ben vooral benieuwd of het los gaat als Boom zometeen vooraan aansluit. Dat gaan niet lang meer duren.
sig verwijderd door FA
pi_105726439
Go Boom!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_105727067
Boom is gezien. Nys gaat voor revanche.
sig verwijderd door FA
  zondag 18 december 2011 @ 15:37:05 #297
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105727120
Als ze echt doorrijden, wordt het uiteindelijk toch weer Stybar en de Belgen en gaan al die Fransen overboord, ook Mourey is aan het lossen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105728249
Nys _O_, rijdt Albert op het laatste stukje los. Leuke cross :Y.
sig verwijderd door FA
  zondag 18 december 2011 @ 16:03:53 #299
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_105728285
Ik denk dat er een Albert-periode zit aan te komen. Als die op toeren komt, dan rijdt hij de rest op een hoopje, nu al 2 keer 2e in 2 ontzettend zware crossen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_105728558
Nys _O_
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 december 2011 @ 16:13:47 #301
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_105728705
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:10 schreef wimderon het volgende:
Nys _O_
Zeker _O_
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')