Definieer 'iets uitgebreider'? Dit seizoen + het WK had prima gekund denk ik, maar veel meer dan dat lijkt me niet zo verstandig.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat hij het moet proberen heb ik ook altijd gezegd. Maar hoe lang ga je dat proberen is mijn vraag. En zelfs als hij wel de stap maakt, wat ook prima mogelijk is, dan blijf ik erbij dat een iets uitgebreider crossprogramma prima zou moeten kunnen.
Zoals de Fransen het doen bijvoorbeeld. Vooral de wereldbekers meedoen en voor de rest hier en daar wat meepakken met een grote blik op het WK. Later instappen en na het WK uitstappen geven je nog steeds tijd genoeg om je wegseizoen voor te bereiden.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Definieer 'iets uitgebreider'? Dit seizoen + het WK had prima gekund denk ik, maar veel meer dan dat lijkt me niet zo verstandig.
hij vergelijkt ze toch op geen 1 punt op wielerkwaliteiten? hij zegt dat boom gewoon die route kan volgen en zo dus gewoon een WK mee te rijdenquote:Op zondag 6 februari 2011 15:56 schreef buzz1291 het volgende:
Gadret en Chainel vergelijken met Lars Boom........![]()
Hoe ver kun je van het padje afraken?
Wat nou trollen? Ik poneer een stelling en er onstaat een levende discussie hier, nadat het een week uiterst stil is.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:58 schreef franklop het volgende:
[..]
hij vergelijkt ze toch op geen 1 punt op wielerkwaliteiten? hij zegt dat boom gewoon die route kan volgen en zo dus gewoon een WK mee te rijden
hou eens op met dat trollen..
Trollen? Ik heb de hele winter geen zin gehad om hier mee te posten omdat jij hier een beetje de puber uithangt. Ik weet je leeftijd niet, maar ook een puber die de puber uithangt is schijtirritant.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat nou trollen? Ik poneer een stelling en er onstaat een levende discussie hier, nadat het een week uiterst stil is.
Uiteraard helemaal mee oneens. Als je dit met droge ogen durft te beweren heb je echt helemaal geen verstand van trainingsopbouw.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zoals de Fransen het doen bijvoorbeeld. Vooral de wereldbekers meedoen en voor de rest hier en daar wat meepakken met een grote blik op het WK. Later instappen en na het WK uitstappen geven je nog steeds tijd genoeg om je wegseizoen voor te bereiden.
Dit is een discussie vriend. Waarin ik slechts stellingen poneer waarop ook jij MAG reageren. En alle anekdotes die ik over Nys opduikel, zijn uit eigen waarneming.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef b4kl4p het volgende:
Kap eens met die bagger, anders moet ik een ban voor je aanvragen en kun je helemaal niet meer posten.
Zelfde reden waarom ik ook niet meer reageer.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:56 schreef thettes het volgende:
[..]
Trollen? Ik heb de hele winter geen zin gehad om hier mee te posten omdat jij hier een beetje de puber uithangt. Ik weet je leeftijd niet, maar ook een puber die de puber uithangt is schijtirritant.
Uiteraard helemaal mee oneens.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Uiteraard helemaal mee oneens. Als je dit met droge ogen durft te beweren heb je echt helemaal geen verstand van trainingsopbouw.
Hoeveel weken was LB in training voordat hij z'n eerste cross reed? Daarnaast duurt een WB cross cyclus van oktober t/m januari met veel te veel verplaatsingen tussendoor. En deelname met aan het WK had je dus een kruis over het trainingskamp in Mojacar kunnen zetten. Het was daar met afstanden tot 245 km per dag (waarin Nys vroeger helemaal naar de klote gereden werd) wel ff wat anders dat een weekje onspanning op Majorca zoals al die crossers doen. Dan sta je op zaterdag 26 februari 2011 dus echt niet optimaal geprepareerd in Gent aan de start.
Maar ja Wim, jij zal het wel beter weten.....
Zeker. Trouwens: volgens Wuyts was het de beslissing van de ploegleiding van Rabo, niet van Boom, om dit jaar niet aan het WK deel te nemen.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:00 schreef wimderon het volgende:
Dat er andere opties zijn ziet Boom zelf kennelijk ook, anders hoef je niet te speculeren over deelname aan het WK volgend jaar.
Als je dat ene daagje dat Stybar op majorca ook eens een keer 7 uur op de fiets gezeten heeft wilt vergelijken met het RaBo trainingskamp in Mojacar, prima.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Stybar heeft net zo hard getraind op Mallorca en benut die arbeid op korte termijn om twee weken daarna wereldkampioen te worden,
Wat je zelf ongetwijfeld ook wel snapt is dat het de toon is en de herhaling. Je hoeft niet in elke post te melden aan wie je een hekel hebt en aan wie niet, en al helemaal niet op denigrerende toon. Net zoals je iemand op het forum die het met je oneens is gaan aanspreken met 'vriend'. Het is allemaal niet erg of banwaardig, maar wel flauw, kinderachtig en voor mij een reden om gewoon op de cyclingnews fora te kijken ipv hier.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
En voor de tere zieltjes hier: wordt eens groot, ga niet lopen janken en kom maar met tegengas, er wordt heus niemand van de fiets geslagen hoor.
Ach als je naast de last van het syndroom van Asperger ook nog veel te veel last van zenuwen hebt dan zal het wel nooit wat worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Terechte nederlaag voor Pauwels,
quote:Kevin Pauwels wint Steenbergcross in Erpe-Mere
Kevin Pauwels (Sunweb-Revor) heeft vandaag in het Oost-Vlaamse Erpe-Mere de tiende editie van de Steenbergcross, de traditionele opener van het nieuwe internationale veldritseizoen, gewonnen. Kevin Pauwels verschalkte onder andere Sven Nys en Klaas Vantornout.
Valpartij
Net na de start kwamen enkele renners, onder wie de Fransman Francis Mourey, ten val. Zij mochten meteen een kruis maken over hun winstkansen. Vrij vroeg in de wedstrijd vormde zich een compact kopgroepje, met daarbij onder andere Sven Nys, Tom Meeusen, Klaas Vantornout, Kevin Pauwels en Niels Albert. Laatstgenoemde kon over halfkoers het tempo voorin niet meer aan moest zijn metgezellen laten rijden. Het sein voor Sven Nys en Kevin Pauwels om nog wat sneller te gaan rijden.
Bandbreuk voor Nys
De rest moest passen en ook Kevin Pauwels kreeg het even heel moeilijk. Uiteindelijk slaagde Pauwels er toch in om opnieuw aansluiting te vinden bij Nys. Zij trokken met hun tweetjes dan ook de finale in en daarin kreeg Nys af te rekenen met bandbreuk. Meteen lag de weg open voor Pauwels.
"Winst dankzij pech van Nys"
"Ik win dankzij de pech van Sven Nys", gaf Kevin Pauwels ootmoedig toe na zijn zege. "Ik was de enige die in volle finale het hoge tempo van Nys nog kon volgen. Maar daarmee is dan ook alles gezegd. Ik kon geen versnelling meer plaatsen om een kloof te slaan. In de laatste ronde reed Nys lek, zodat ik alleen door kon gaan."
Nys: "Ik mag niet klagen"
"Hier had meer ingezeten, maar ik mag zeker niet klagen", vond Nys. "Wat me heel blij stemt is dat ik zowat 80 procent van de wedstrijd op kop heb gereden en dat mijn conditie dus echt wel in orde is. Die eerste crossen is het echt aftasten, maar ik weet nu al dat ik een goede voorbereiding achter de rug heb. Ik houd dan ook een blij gevoel aan deze Steenbergcross over, al had ik die zonder pech misschien wel kunnen winnen."
quote:1. Kevin Pauwels (Sunweb-Revor) in 1u01:50
2. Sven Nys op 0:11
3. Klaas Vantornout 0:29
4. Dieter Vanthourenhout 0:51
5. Niels Albert 1:20
6. Sven Vanthourenhout 1:43
7. Vincent Baestaens 1:57
8. Joeri Adams 2:04
9. Radomir Simunek (Tsj) 2:19
10. Jan Denuwelaere
13. Tom Meeusen 2:51
14. Gerben de Knegt (Ned) 2:56
20. Francis Mourey (Fra) 4:11
24. Philipp Walsleben (Dui) 6:02
Bron: NOSquote:Lars van der Haar heeft in Las Vegas een internationale veldrit gewonnen. De wereldkampioen bij de beloften bleef in de sprint de Zwitser Christian Heule en de Belg Rob Peeters voor.
Peeters demarreerde in de laatste ronde maar de twintig-jarige Van der Haar en Heule haalden hem nog voor de finish terug.
Die kun je dus voor het komende WK helemaal afschrijven. Veel te vroeg in vorm door nu al te pieken.quote:Op zaterdag 24 september 2011 17:10 schreef mrPanerai het volgende:
Nys, de ouwe ja, wint al weer overtuigend in Neerpelt!
Ja want vanderhaar en Boom hebben gescoord vorig jaar.quote:Op maandag 26 september 2011 00:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die kun je dus voor het komende WK helemaal afschrijven. Veel te vroeg in vorm door nu al te pieken.
En daarnaast vind ik die 1e en 4e plek van Mathieu van der Poel bij de junioren in resp. Erpe-Mere en Neerpelt veel interessanter. Bij de elite blijft het toch maar "spielerei" totdat Stybar, van der Haar en Boom weer aan het vertrek staan. Tot die tijd mag het tweede en derde garnituur om de nietszeggende prijsjes strijden.
quote:WK veldrijden in Amerika op de helling
De Internationale Wielerunie geeft de organisatoren van het WK veldrijden 2013 in het Amerikaanse Louisville nog tot eind deze week de tijd om het financiële plaatje in orde te brengen. Gebeurt dit niet, dan kan Amerika de organisatie van het wereldkampioenschap verliezen, zo staat maandag in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
De UCI eist van de Amerikaanse organisatie ook een strikte timing voor het starten van de werkzaamheden ter plaatse. Blijven de initiatiefnemers doof voor de wenken van de UCI, dan verliest Louisville het recht op de organisatie van het WK. Luxemburg en Frankrijk zijn volgens de Concentra-kranten mogelijke vervangers.
Bart Wellens en Rob Peeters wilden het WK-parcours vorige week verkennen, maar konden in het Eva Bandman Park geen omloop die naam waardig vinden. 'De organisatoren moeten dringend in gang schieten', meldde de voormalige wereldkampioen in Kentucky. 'Hier is absoluut nog niks gebeurd.'
Het WK veldrijden 2012 vindt plaats in Koksijde.
quote:Bart Wellens en Rob Peeters wilden het WK-parcours vorige week verkennen, maar konden in het Eva Bandman Park geen omloop die naam waardig vinden. 'De organisatoren moeten dringend in gang schieten', meldde de voormalige wereldkampioen in Kentucky. 'Hier is absoluut nog niks gebeurd.'
Voorbereiding is alles. Jeweetz...quote:Op maandag 26 september 2011 18:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]Het is nog bijna 1,5 jaar tot het WK.
quote:Amerikaanse fans zwaaien met dollars
Crossen in de Verenigde Staten is een aparte belevenis. Vraag dat maar aan Bart Wellens en Rob Peeters. Sommige Amerikaanse supporters willen op een wel heel speciale manier hun sympathie tonen voor de veldrijders. In plaats van bier over hun hoofden te kappen, geven enkele fans geld weg tijdens de wedstrijd.
‘In Las Vegas zag ik een tiental supporters briefjes uitdelen aan de crossers', zegt Danny De Bie, ploegleider bij Telenet-Fidea. ‘Ook op de cross in Sun Prairie deden enkele mensen dat. Ik heb geen idee waarom ze dat doen. Het Amerikaanse crosspubliek is erg enthousiast. Bart en Rob graaiden geen geld mee. Daar ben je niet mee bezig als je voor de overwinning rijdt.'
Rijk zullen de grijpgrage gegadigden er alvast niet van worden. ‘Het waren meestal briefjes van 1dollar, al was er ook een persoon die biljetten van 10dollar weggaf.'
quote:
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1132190quote:14u00 Veldrijden: reportage van Renaat Schotte over Cross Vegas
Was een leuke reportage, leuke finish ook. Beetje matig parcours natuurlijk verder.quote:Op zondag 16 oktober 2011 03:41 schreef wimderon het volgende:
Morgen voorafgaand aan de WB in Plzen:
[..]
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1132190
http://www.sporza.be/cm/s(...)wielrennen/1.1131714
Duidelijk, het is de schuld van Albertquote:Het startincident in Pilsen heeft heel wat beroering veroorzaakt. UCI-commissaris Miriam van Es verdedigt zich in Het Laatste Nieuws. "Nooit eerder maakte ik een fout, ik ben er ziek van. De startprocedure verliep normaal, 30" voor de start haalden we het lint weg en ging ik naar onze positie. Ik kijk naar de lichten die op rood staan, kijk naar de renners en druk op de knop. Ik had die cameraman niet gezien, maar plots zie ik renners die blijven staan. Ik besef dat er iets fout is, maar dan zie ik Albert toch vertrekken en heb ik beslist om geen valse start te geven.
Van Es zegt dat ze haar hoofd heeft gebroken over het incident. "Niels had nooit mogen vertrekken. Als hij was blijven staan, had ik de race kunnen staken", zegt ze in HLN. "Misschien moeten we een valse start aangeven met een fluitsignaal of met een pistool. Maar is dat wel zo veel eerlijker? De renners die vertrekken, hebben dan al meer energie verbruikt. We moeten hier hoe dan ook uit leren. Behalve mijn rapport aan de UCI waarin ik mijn uitleg geef, probeer ik ook een oplossing te formuleren. Voortaan zal ik altijd als laatste de weg verlaten."
quote:Veldrijder Sven Vanthourenhout (Landbouwkrediet) mag de komende maand niet deelnemen aan wedstrijden. Dat meldt hij woensdag via Twitter.
Vanthourenhout blesseerde zich zondag aan de rechterelleboog in de wereldbekerveldrit van het Tsjechische Plzen. Woensdag ging de 30-jarige renner op dokterscontrole.
'Definitieve verdict: 4 weken geen competitie! Trainen op rollen is toegestaan! Vandaag begint herstel en kijk ik al uit naar Hasselt??', schrijft Vanthourenhout.
Op 19 november vindt in Hasselt de derde manche van de GVA Trofee plaats
Automatisch ga je natuurlijk ook gewoon rijden zodra het kan en je er al 25 langs ziet komen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Duidelijk, het is de schuld van Albert
Inderdaad.quote:Op zondag 30 oktober 2011 15:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mooi parcours, heel veel volk, maar echt spannend is 't niet.
Na de 1e en 2e lijkt nu ook de 3e plaats al vast te liggen.quote:
quote:Sven Vanthourenhout maakt zondag al comeback
Sven Vanthourenhout zal sneller dan verwacht zijn rentree kunnen maken. De veldrijder had na zijn val in Pilsen een maand aan de kant moeten staan, maar hij zal zondag in Ronse al rijden.
Sven Vanthourenhout had een elleboogblessure opgelopen in de WB-cross in Pilsen op 16 oktober. Zijn revalidatie werd op vier weken geschat, maar Vanthourenhout is sneller hersteld.
"Ik voelde de afgelopen dagen enorm veel verbetering aan mijn elleboog en heb dan ook een vervroegd onderzoek aangevraagd", zegt Vanthourenhout aan cyclo-cross.info.
En die controle van zijn elleboog bracht goed nieuws voor de renner van Landbouwkrediet. "Wonder boven wonder heb ik groen licht gekregen. Mijn elleboog is zo goed als hersteld."
"Ik doe het nog rustig aan en zal zondag in Ronse starten zonder in het veld getraind te hebben. Maar de goesting is groot", zegt Vanthourenhout.
Wat het een zware cross? Heb niets gezien. Normaal komt Nys wel bovendrijven in de moddercrossen. Heb laatst een stukje van Nys z'n boek gelezen, wat een heldquote:Op zondag 6 november 2011 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
Jammer dat 't niet wilde lukken met Nys vandaag. Geen Vanthourenhout gezien op de momenten in de koers dat mijn ogen nog open waren.
Wel een beetje sneue attitude tov de grootste veldrijder ooit. Zal er aan liggen dat er geen enkele Nederlander op dit moment de moeite is om in beeld te nemen.quote:Op zondag 6 november 2011 16:26 schreef buzz1291 het volgende:
Leuke dag voor het veldrijden.....
Van der Poel
Van der Brand
Van der Haar
Wie de jeugd heeft heeft de toekomst.
Alleen een smetje dat die autist in Ronse nipt weet te winnen, maar OK dat werd weer ruimschoots gecompenseerd door die blik na de finish van een finaal kapot gereden ouwe Nys. Binnenkort gratis af te halen bij Humanitas: Nys vlaggen en jassen.....
Mwah, als Mathieu van der Poel over 6 jaar (ja, ik zie dat echt gebeuren op z'n 23e) bij de elite wereldkampioen wordt, dan zal Wuyts hem van geiligheid ook wel als een Vlaming bestempelen omdat hij al zijn hele leven net over de grens woont. Maar goed daar komt die onvolprezen Wuyts met Van der Haar over 2 of 3 jaar natuurlijk niet mee weg. We zullen het zien, maar als ik nu naar de jeugd en beloften in Belgie kijk, moeten al die supporters het de komende 10 jaar doen met wat ze nu hebben want er komt echt helemaal niets meer van kwaliteit door de komende jaren.quote:Op zondag 6 november 2011 17:18 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Wel een beetje sneue attitude tov de grootste veldrijder ooit. Zal er aan liggen dat er geen enkele Nederlander op dit moment de moeite is om in beeld te nemen.
Nederland heeft wel een fantastisch weekend achter de rug bij de jeugd en het is maar te hopen dat ze dat eens bij de elite door kunnen trekken dat er wat spanning komt, in het verleden waren er ook een hoop goeie beloften waar helaas enkel Boom de vlaamse hegemonie kon doorbreken.
Nederland is top bij de jeugd en waarschijnlijk zal Van der Haar het ook bij de profs goed gaan doen. Daarnaast is het kofiedik kijken.quote:Op zondag 6 november 2011 17:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Mwah, als Mathieu van der Poel over 6 jaar (ja, ik zie dat echt gebeuren op z'n 23e) bij de elite wereldkampioen wordt, dan zal Wuyts hem van geiligheid ook wel als een Vlaming bestempelen omdat hij al zijn hele leven net over de grens woont. Maar goed daar komt die onvolprezen Wuyts met Van der Haar over 2 of 3 jaar natuurlijk niet mee weg. We zullen het zien, maar als ik nu naar de jeugd en beloften in Belgie kijk, moeten al die supporters het de komende 10 jaar doen met wat ze nu hebben want er komt echt helemaal niets meer van kwaliteit door de komende jaren.
Probleem is dat vaak alleen de Belgen kunnen doorbreken. Ook nu weer. Meeusen doet al vlotjes mee en mindere talenten als Bastaens en Adams doen het ook redelijk, maar waar zijn Walsleben, Jouffroy, Gavenda? Allemaal renners die bij jeugd toppers waren, voor een Belgische crossploeg gingen rijden (en dus geen halve wegrenners zijn met andere prioriteiten), hun ding mochten doen en tegenvallen.quote:Op zondag 6 november 2011 17:44 schreef DeMessias het volgende:
Ik mis wel de internationale uitstraling. Daarom zou het leuk zijn moest Stybar blijven veldrijden, Boom erbij komen en Mourey alle crossen meerijden. Nu is het vaak "wie de beste Vlaming is, wint" met Stybar als uitzondering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |