abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 maart 2011 @ 12:41:03 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94370415
Ja, over 9 maanden ongeveer oO<

Mangostine, spannend!! *O*
  zondag 20 maart 2011 @ 12:41:37 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94370436
Oh, en welkom (terug) clauwhee :)

Ook Groningen zie ik? ^O^
pi_94373679
Ja, Groningen O+
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  † In Memoriam † zondag 20 maart 2011 @ 14:03:26 #204
43556 miss_dynastie
pi_94373796
Clauwheee, ik moest heel kort geleden nog aan je denken, leuk je hier weer te zien :)
pi_94374092
miss_d! :W Alive and kicking! Ik heb ook wel vaak even aan jullie gedacht hoor, maar voor mezelf was het beter hier niet veel meer te kijken. Nu (mag het) wel weer ;-).
pi_94379139
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 21:49 schreef clauwheee het volgende:
:W

Eng, maar ik doe het toch! Ik ben al heul veul jaren op FOK! maar heb de afgelopen anderhalf jaar alleen maar gelurkt...en nu...nu rammel ik ;-). De 'OUDjes' zullen me nog wel kennen maar het grootste gedeelte niet denk ik. Geen idee of het me lukt, maar ga het weer proberen op te pakken hier in OUD.

Mijn rammelstatus: ik rammel al wel een paar jaartjes, maar geduld gehad omdat vriendlief jonger is. Inmiddels goede gesprekken gehad samen en we willen er binnenkort voor gaan. Ben vorige maand met de pil gestopt om te kijken hoe het met de cyclus gaat...Misschien toevalstreffer maar deze maand op de kop af 28 dagen. Vanmiddag alvast foliumzuur gekocht...
He Clauwheee!!! :W Wat leuk om je hier weer te zien! Ik ken je nog wel van eerder (was eerder Zabb). Spannend hoor, hoe het gaat!
pi_94385289
Oooh, nog best veel bekenden hier dus :W. Alleen onder een andere naam zie ik al wel her en der in OUD :).
Ja echt wel spannend. Heb alleen zo weinig geduld :D. Ik was enorm blij toen we het er vorige maand over hebben gehad. Toen vond ik de pil weg doen en kijken hoe de cyclus is al een hele stap. Nu is deze maand mijn cyclus gelijk erg regelmatig en wil ik al meer :@. Maar goed, dat kan een toevalstreffer zijn. En ik durf nog niet van vriendlief te verlangen dat ie gelijk zo ver is. Een voorzichtige tactiek en goede momenten heeft hier gewerkt namelijk ;). Hij is zeven jaar jonger trouwens.
  Jubileum moderator zondag 20 maart 2011 @ 19:20:17 #208
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_94386748
Clau! :*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_94391039
Clauwheee welkom!! :)

Ik ben dan eindelijk ongesteld geworden, na 36 dagen.
Nu dan eindelijk voor het echie!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  † In Memoriam † maandag 21 maart 2011 @ 12:32:34 #210
309370 Nanadu
pi_94415023
welkom Clauwhee

Wat leuk dat je over kan naar het volgende topic CrazyMoon

Ik rammel nog vrolijk door. Ik was vrijdag naar de huisarts en daar zit ook een geboortecentrum in met als resultaat allemaal zwangere vrouwen in de wachtkamer. Dan kan ik alleen maar denken ik wil ook nog een kindje! Verder heb ik vandaag 1 sollicitatiebrief op de bus gegooid, dus ben benieuwd!
pi_94420777
Clauwhee, welkom! Ik ben zelf vrij nieuw hier, volgens mij 'ken' ik je niet.

CrazyMoon, heel veel succes in het volgende topic! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94432250
CrazyMoon *O* veel plezier met het maken van een prachtig babietje ;)

Nanadu: Afwachten wat de sollicitatie brief je allemaal gaat brengen! Veel succes alvast daarmee :)

Gisteren een poging gedaan om m'n tegoed bon in te wisselen ;) Maar vriendje had 3 biertjes op en vond zichzelf te dronken + wil het moment graag herinneren als het gaat gebeuren hahaha :P
pi_94433599
huh, sorry, verkeerde topic.
pi_94434433
Thanx!!

Haha bellelena, kan hij het na 3 biertjes al niet meer herinneren hihi
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_94436509
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 19:43 schreef CrazyMoon het volgende:
Thanx!!

Haha bellelena, kan hij het na 3 biertjes al niet meer herinneren hihi
:P
Haha, ja te ernstig echt!

Vooruit, hij is maar een klein mannetje (krap aan 1.70 en weinig kilo's) dus dat gaat vrij vlot dan, maar toch idd..
pi_94508950
Hahaha geeft ook niks, wel lief dat hij het wil herinneren :p

Hier is mijn ongi weer minder, vind het wel weer spannend worden. Vriend vroeg gister of ik al extra foliumzuur slik, hij is er dus ook mee bezig hihi
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_94509752
Hallo dames,

Ik wist niet van het bestaan van dit topic maar ik ben nu al blij dat het bestaat :).
Sinds een maand of 5 rammelt het bij mij aan alle kanten, en soms wordt ik er gek van, vooral omdat ik heel goed weet dat het nu gewoon niet eerlijk zou zijn naar een klein mini-mensje toe, Ik heb altijd gezegd dat ik een kindje een stabiele en stevige basis wil geven, en aangezien ik nu nog geen vast contract heb, mijn vriend op dit moment werkeloos is, we in een klein appartement wonen, en nog 100 andere dingen niet zijn zoals wij ze willen, Maar dat betekent helaas niet dat ik moeder natuur in de ijskast kan zetten :P

De afgelopen maanden is het qua anticonceptie 1 groot drama geweest, met als absolute topper een baarmoeder/eierstok ontsteking, en daardoor werd alles nog even extra op scherp gezet, Ik had daarna alles willen laten varen als ik maar de garatie zou krijgen dat alles nog werkt zoals het in mijn ogen zou moeten, Helaas zijn er geen garanties maar heb ik na een goed gesprek met de gyneacoloog wel het vertrouwen dat het goed zit :)

Vriendlief en ik fantaseren natuurlijk wel over de toekomst en nadat hij mij in december ten huwelijk heeft gevraagd is dat alleen nog maar meer geworden *; , Nu gaan we in 2013 eerst trouwen en dan daarna hopenlijk heeeeeel snel de rammelaars uit schakelen :)

Maar tot het zover is ben ik blij dat er een topic is waar ik duidelijk niet de enige ben!
S. 2014
J. 2016
pi_94517675
Welkom gewoonmezelf87! Wat eng van die ontsteking zeg! Hopelijk gaat dat niks in de weg zitten en kan je lichaam het allemaal goed herstellen. En daar heeft het ook nog even de tijd voor zo te zien. Ook fijn dat je er met de gyn een goed gesprek over hebt kunnen voeren. Alvast gefeliciteerd met de bruiloft! 2013 is nog best een eindje, maar de tijd gaat ook altijd weer zo snel voorbij dat het zomaar opeens al 2013 kan zijn ;) (Al hoop ik wel dat ik tegen die tijd hier allang ben weggeweest en wellicht alweer terug voor een tweede rammelcyclus haha!)
Hoe zit het met je vriend? Heb je al aan hem vertelt over je gerammel, of hou je het nog echt even voor jezelf? En andere mensen in je omgeving, al vrienden e.d. met kinderen? [/nieuwsgierigheid]

Crazymoon: Wha, wat cool dat je vriend er ook al zo mee bezig is! En ik vond het idd ook schattig van mijn vriendje dat ie het zich wel graag wil herinneren ;)

Hier ongesteld, ben de laatste tijd mijn cyclus eens wat meer aan het bijhouden. Mn cyclus was een jaar of twee geleden redelijk onregelmatig geworden. Soms netjes na 1 maand, maar soms zaten er ook 2 of 3 maanden tussen. De laatste paar maanden was het weer meer regelmatig, elke keer zo'n 34 dagen ertussen. Maar nu opeens maar 24 dagen! Dat is wel heel kort! Hopelijk een uitzondering. Anyway, ik rammel lekker verder, ondanks de drukte op school/werkjes. En als m'n vriendje dan z'n tentamens binnenkort weer achter de rug heeft ga ik maar weer eens met m'n bonnetje zwaaien haha!
pi_94527027
Dank je wel bellelena :)

Die ontsteking is inderdaad heel eng geweest, en ik ben ook heel boos geweest op mezelf, Ik had een koperspiraal laten zetten ondanks dat ik dat niet zo'n prettig idee vond, maar die accepteert mijn lijf niet, gevolg ontsteking, Volgens de gyn waren we er snel bij en het feit dat mijn cyclus zich deze maand weer normaal heeft opgevat verwacht zij geen problemen meer, Ik moet alleen weer even wennen, bij ieder krampje of steekje ben ik gealarmeerd!

Mijn vriend is zeer zeker op de hoogte van mijn gerammel en af en toe maakt hij 'grappige' opmerkingen waarvan hij duidelijk niet door heeft wat een impact dat heeft op mijn gerammel,Hij wil heel graag kinderen, als het aan hem ligt een heel huis vol, zolang het dan maar de mijne zijn O+ Verder weet mijn moeder wel van mijn gerammel en een hele goede vriendin weet het ook, Zij heeft een klein moppie van bijna 2 waar ik veel dingen mee onderneem en ik kan voor haar weinig verborgen houden, Verder hou ik het maar een beetje voor mezelf, dan kan ik het nog weg duwen als ik er echt niet aan wil denken.

Ik hoop voor jou en voor alle dames eigenlijk dat jullie doorschuiven naar het andere topic en weer terug zijn voor een 2e of 3e rammelronde tegen de tijd dat ik getrouwd ben en eindelijk het gerammel mag gaan oplossen :P

Ik vraag mij wel 1 ding af, Is het herkenbaar voor jullie dat anticonceptie zo onnatuurlijk voelt als alles zo rammelt, Ik was van de pil afgehaald vanwege hormoon overgevoeligheid, toen heb ik gekozen voor een koperspiraal die 2x fout gezet is en bij de 3e x voor een ontsteking zorgde, daarna de nuvaring maar daar reageerde ik gevoelsmatig heel panisch op omdat ik geen voorwerpen meer in mn baarmoeder/baarmoederhals wil hebben, Dus nu sinds vandaag weer aan de pil gegaan want ik heb geen andere keuze meer, maar het voelt heel tegenstrijdig met al dat gerammel :{
S. 2014
J. 2016
pi_94535328
Wow gewoonmezelf87! Dat is zeker wel een heavy verhaal geworden zo. Wel heel fijn dat deze maand je cyclus zich toch weer gewoon hervat heeft, ik hoop mee dat die zo zal blijven! Kan me voorstellen dat je wel van elk krampje schrikt. Hopelijk kan dat slijten als je cyclus netjes opgang blijft.

Ik ben zelf een paar jaar geleden gestopt met de pil omdat ik het zelf niet prettig meer vond voor m'n lichaam. En het bevalt me heel erg goed, wij hebben nu het condoom als anticonceptie omdat ik niets geks in mijn lichaam wil hebben. Voor ons geen probleem, en mocht er iets gebeuren dan was het voor ons allebei niet erg geweest. Inmiddels dus bijna zover dat we ze bewust kunnen laten liggen! Super spannend! Toen ik stopte met de pil was dit nog voor mijn gerammel, het lijkt me inderdaad best 'tegenstrijdig' als je zo rammelt en dan toch elke keer maar weer de pil inneemt. Aan de andere kant heb je al een heel mooi vooruitzicht om vanaf nu langzaam aan naar toe te leven, 2013! Maar als je de hormonen niet prettig vindt en/of overgevoelig voor bent, dan raad ik je best het condoom aan.

Wat leuk dat je er wel al zo afentoe met je vriend over kunt praten en dat hij ook graag kindjes wil! De impact van de grappige opmerkingen zijn ook herkenbaar ja! En dat die mannen zich daar dan totaal niet bewust van zijn :P
Ik hou het gerammel ook wel stil voor de buitenwereld, ook mijn beste vrienden en vriendinnen weten van niets. Eén stel van onze vriendengroep heeft al een kindje (en zijn getrouwd ook), en een andere hele goede vriendin is sinds een jaartje vreselijk aan het rammelen maar haar vriend wil nog niet. Ik heb wel aan d'r vertelt dat ik graag een kindje wil, maar niet dat ik echt zo erg rammel en dat het vooruitzicht is dat we binnen zeer korte tijd ervoor gaan. Dat komt vooral omdat vriendje+ik nog studeren en niemand verwacht het van ons, ze verwachten dat we eerst vaste banen zullen gaan zoeken e.d. en hebben helemaal nog niet door dat we eigenlijk al wel een stapje verder zijn. Ook het stel met het kindje, zijn moeder vroeg laatst aan ze: En wanneer krijgen bellelena+vriend een kindje? Toen hadden ze gezegd: Ben je mal, die studeren nog! Maar die moeder heeft ons gewoon stiekem door :P Anyway, ik denk daarom mijn keuze om mijn gerammel niet met de vriendengroep te delen, ze merken het vanzelf wel ;)

Dit topic is dus eigenlijk een beetje mijn 'beste vriendin' in tijden van dit gerammel, hier kan ik het lekker van me afschrijven en delen met anderen. Dus zeer gezellig dat je ook langskomt hier!
pi_94548971
Jeetje, gewoonmezelf87, dan schrik je je rot! Fijn dat je nu wel weer vooruit kunt kijken. Hoop voor je dat het zo goed blijft gaan!

CM fijn dat je vriend zo goed meedenkt en oe oe oe spannend allemaal!

Wat jij zegt bellelena is wel heel herkenbaar. Het staat mij al heel lang tegen, al die troep in m'n lichaam. Voornaamste reden hier om te stoppen was dus ook dat ik me wel weer eens gewoon mezelf wilde voelen. Heerlijk.
Voordeel vind ik dat als je dan besluit om voor het echie te gaan, je de 'ontpil' periode over kan slaan, omdat je die al hebt gehad. Vind ik zelf wel een fijne gedachte.

Vind ook heerlijk om hier even mee te lezen en posten. De heren hebben inderdaad niet door wat voor impact sommige opmerkingen hebben. Die van mij vroeg van de week 'maar lief, lijkt je dat niet ontzettend zwaar, bevallen?'. Hij was duidelijk blij dat dat gedeelte niet bij hem ligt :D. Heb gezegd dat hij maar moet aangeven wanneer ik de foliumzuur pot kan gaan gebruiken :P.

Denk dat ze het bij ons ook nog niet echt verwachten. Ik heb net de 30 aangetikt, maar vriendlief is zeven jaar jonger. Alleen m'n tante, die maar zeven jaar ouder is, weet het een beetje. Het is me gelukt het er verder nog niet teveel over te hebben. Al laat m'n mams wel regelmatig blijken dat ze met smart zit te wachten op haar dochters (heb een tweelingzus) :). In mijn omgeving zijn ze al grotendeels aan de tweede ronde bezig, dus ik loop zwaar achter :P.
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:57:59 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94549300
Clauwhee, ik vind het zo leuk je hier weer te zien! :Y
Ik hoop dat je snel een stapje verder kan! :*
  donderdag 24 maart 2011 @ 12:07:57 #223
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_94549683
wowhee clauwhee, wb en succes!!! spannend!
in de haak.
pi_94550237
gewoonmezelf87, wat een eng verhaal! Gelukkig is het op tijd ontdekt en goed behandeld...

Ik ben ook al een paar jaar geleden gestopt met de pil, omdat ik 10 jaar kunstmatige hormonen wel genoeg vond. Bovendien moest ik overstappen op een nieuwe pil en die beviel niet zo goed. En hoewel ik nooit echt last van bijwerkingen had, voelde ik me na het stoppen toch beter. Blijkbaar hadden de hormonen meer invloed dan ik dacht...

Mijn zus weet wel dat wij binnenkort 'aan de slag' willen gaan :P . Zij is inmiddels bezig voor een tweede kindje, het zou wel heel tof zijn als we samen zwanger zijn (ze is 9 jaar ouder dan ik)! Verder had ik eigenlijk net tegen vrienden gezegd dat we voorlopig nog geen kinderen wilden, omdat ik ervan uitging dat mijn vriend er zo over dacht. Dus voorlopig laat ik dat maar zo. Des te groter is de verrassing :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_94550951
BE, wederzijds :*
pi_94703153
Rammel de rammel :)

Gisteren weer begonnen met scrappen en was mijn gemaakte scraps weer aan het bekijken en ooow die babyfoto's, zo'n heerlijk klein lichaampje tegen je aan, dat deed mijn al zo harde rammelende eierstokken nog harder rammelen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_94704248
erg hè, CM :D dat je dan nóg harder gaat rammelen?
Hier ook, als ik de foto's terugkijk O+ pfff! Je kunt me kilometers ver horen aankomen!

Toch vind ik het bijzonder, ik had geen leuke zwangerschap, en toch kijk ik alweer uit naar een volgende! Het is zo bijzonder! Gisteren waren we zelfs alweer een beetje over namen aan het fantaseren O+ daar kan ik ook niet op wachten! Weer een naam bedenken, fantaseren hoe de beeb eruit komt te zien, een kamertje verzinnen en op orde maken, geboortekaartje uitkiezen O+ gewoon alles!

*rammel*
pi_94704875
Ja haha
Heerlijk hè, zo bijzonder idd. Zo mooi om mee te mogen maken.
Daarom breekt mijn hart als ik lees over meiden die er zo lang op moeten wachten..

Ik heb op zich best wel goede zwangerschappen gehad maar ik hoop dat bij de volgende zwangerschap bepaalde kwaaltjes wegblijven (misselijkheid en wat ik het ergst vond bij m'n laatste, jeuk). Dat maakt het ook best spannend nog.

Mijn wens voor nog een kindje is zo groot maar de angst wordt ook groter. Ik heb 2 gezonde kinderen en nog nooit een miskraam gehad. Zal alles weer zo goed blijven gaan?
En zal ik weer zwanger worden?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_94705008
Het is super bijzonder om mee te mogen maken! Wij hebben zelf 5 jaar (en 3 ivf-en) moeten wachten op onze dochter, dus ik begrijp je gevoel heel goed, dat je hart breekt... doet mij ook heel goed beseffen dat een 2e keer er misschien wel niet inzit hier, maar ik blijf dromen ;)

Gek hè, dat als je eenmaal een kind hebt dat je 'angst' ook groter wordt op één of andere manier? Je beseft je veel meer wat er allemaal mis kan gaan...
pi_94752722
o hai!

Ik kom me hier ook maar weer een melden :o Ik rammel niet echt meer de pan uit, maar dat komt omdat mijn man en ik afgesproken hebben dat in 2012 mijn spiraaltje eruit gaat *O*

Dus dat wordt gelijk een afspraak plannen in de eerste week van januari O-)

De eerste 3 maanden wordt het vrijen met condoom denk ik en ik ben benieuwd hoe het zal zijn zonder hormonen. ik ben nou niet benieuwd om te ervaren hoe het is om weer ongesteld te zijn :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 29 maart 2011 @ 10:40:18 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94752920
Hoeiii, je hebt een datum! *O*

Heerlijk!!
pi_94753401
*O* wat spannend!! :D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:04:21 #233
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_94753741
Orea, ik vind het zo leuk om jou hier te lezen! Maar met zo'n meisje zou ik ook blijven rammelen hoor, die vraagt gewoon om duplicaten!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_94753939
Suc6 met nog even wachten aurum! Maar wél een datum! *O*

Hier nog steeds aardig aan het rammelen.. zal wel niet meer overgaan :')

Orea van jouw dochtertje kun je niet anders dan rammelen! O+
Hooked ;)
pi_94753967
Wat lief :D O+

Ja, ik wil er nog wel 10 zoals zij O+ erg hè? :D
pi_94754144
Begrijpelijk :D
Hooked ;)
  dinsdag 29 maart 2011 @ 11:18:44 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94754275
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 11:10 schreef Orea het volgende:
Wat lief :D O+

Ja, ik wil er nog wel 10 zoals zij O+ erg hè? :D
Eerlijk delen }:| wij willen ook wel een Leia O+
pi_94754483
:D
  dinsdag 29 maart 2011 @ 17:59:49 #239
171422 LadyBlack
paint it black
pi_94769400
Ohhhh en dan ook nog zo'n foto plaatsen in het fototopic :o

*RAMMEL!!*

Wat doe ik daar ook, is niet goed voor mij.... :')
pi_94798905
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:59 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh en dan ook nog zo'n foto plaatsen in het fototopic :o

*RAMMEL!!*

Wat doe ik daar ook, is niet goed voor mij.... :')
O+

Ik hoop op korte termijn (zegge 9 maanden zwanger + nog 8 maanden, zo oud is mijn baby nu) ook zo'n foto van jouw beeb te kunnen zien LB!
pi_94819436
LOL

volgens mij klappert mijn harder dan ik :+ Hij maakt steeds opmerkingen als hij kleine kinderen ziet, dat ze cute zijn enzo O+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_95208796
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij mij kriebelt het alweer flink. :X Ik schreef het pas al in het kleine baby'tjestopic: ik geloof dat ik wel 3, 4 of 5 kinderen zou willen. Waar komt dit in hemelsnaam vandaan? Zo zag ik mezelf nooit. :o

Ik kan het niet opbrengen om nog een keer zwanger te zijn, en als ik dat wel zou kunnen zou mijn lief absoluut niet willen. Daar ben ik niet rouwig om. Ik heb goede hoop dat het babybroedverlangen afneemt als de zwangerschapshormonen uit mijn lijf zijn verdwenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:36:29 #243
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95208911
:o wat lastig claudia!

Maar je bent nog niet zo oud toch? Misschien denk je er over een paar jaar wel heel anders over :) Ivan en Lena schelen maar heel weinig (ja sorry ik ben goed op de hoogte binnen OUD :') ) dus misschien is een volgende keer (na een tijdje) wel minder heftig :Y
  Moderator vrijdag 8 april 2011 @ 10:41:34 #244
5428 crew  miss_sly
pi_95209062
hahaha Claudia, je hebt nog zo'n heel klein lief schattig baby'tje en je zou al een volgende willen maken?

Ik herken wel je gevoel dat het toch wel 'fijn' is dat je lief niet wil. Dat is bij ons ook mijn bescherming om niet toch puur op gevoel een (voor mij) verkeerde beslissing te nemen.

Mijn ervaring is dat het gaandeweg wel minder wordt, het rammelen, maar het komt echt soms wel terug, hoor. Ik had dat afgelopen week nog, op een heel onlogisch moment: ik fietste naar mijn werk en zag een moeder oversteken met een baby in een BB op de buik, een kindje in een buggy en een jongetje dat de buggy mee duwde. Het was allemaal een beetje onhandig en lastig, maar tegelijkertijd straalde ze zoveel wilskracht en "wij horen bij elkaar en wij klaren elke klus" uit dat ik even heel heftig rammelde O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_95209120
Daar ben ik ook benieuwd naar Claudia. Was de zwangerschap van Ivan eigenlijk ook zo zwaar? Je bent nog jong. het hoeft niet NU :+ natuurlijk. Misschien is het wel heel anders over een jaartje of drie à vier.
  vrijdag 8 april 2011 @ 10:48:48 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95209250
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:41 schreef miss_sly het volgende:
hahaha Claudia, je hebt nog zo'n heel klein lief schattig baby'tje en je zou al een volgende willen maken?

Ik herken wel je gevoel dat het toch wel 'fijn' is dat je lief niet wil. Dat is bij ons ook mijn bescherming om niet toch puur op gevoel een (voor mij) verkeerde beslissing te nemen.

Mijn ervaring is dat het gaandeweg wel minder wordt, het rammelen, maar het komt echt soms wel terug, hoor. Ik had dat afgelopen week nog, op een heel onlogisch moment: ik fietste naar mijn werk en zag een moeder oversteken met een baby in een BB op de buik, een kindje in een buggy en een jongetje dat de buggy mee duwde. Het was allemaal een beetje onhandig en lastig, maar tegelijkertijd straalde ze zoveel wilskracht en "wij horen bij elkaar en wij klaren elke klus" uit dat ik even heel heftig rammelde O+
Pfoe, ik heb het niet eens gezien maar ik ga van de beschrijving al vreselijk rammelen :')

Het lijkt me zoiets moois.... O+
pi_95210113
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 10:41 schreef miss_sly het volgende:
Ja, erg hè? Het klinkt ook net alsof ik iets tekortkom of zo. :+ Maar het concurreert voor mij niet met elkaar.

Haha LadyBlack, leuk is dat lurken he? Zo jong ben ik niet, hoor, 30. Dat valt natuurlijk wel mee dus er is zeker het een en ander mogelijk in de toekomst. Ik wil de optie ook niet definitief uitsluiten door bijvoorbeeld een medische ingreep.

Groofsken, de zwangerschap van Ivan vond ik ook zwaar. Ik vond de zwangerschap van Lena zelfs leuker omdat ik toen beter begreep wat voor geweldigs eruit zou komen en dus op dat moment in mijn buik zat.

Nou ja, het 'nee' van mijn lief weegt gewoon heel zwaar en ook het feit dat ik mijn promotie af wil maken. Ik vind het bovendien fijn dat mijn lijf langzaamaan weer normaal wordt, maar dat argument begint steeds minder belangrijk voor me te worden. Ik geniet gewoon zo van dat moederen! Ik zie écht de charme van een groot gezin, zomaar ineens.
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:19:50 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95210198
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou ja, het 'nee' van mijn lief weegt gewoon heel zwaar en ook het feit dat ik mijn promotie af wil maken. Ik vind het bovendien fijn dat mijn lijf langzaamaan weer normaal wordt, maar dat argument begint steeds minder belangrijk voor me te worden. Ik geniet gewoon zo van dat moederen! Ik zie écht de charme van een groot gezin, zomaar ineens.
Daarom ook "over een paar jaar" :)

Dan is je promotie waarschijnlijk klaar (hoe ver ben je eigenlijk?) en denkt je lief en misschien ook al wel wat anders over! 30 is wat dat betreft echt nog jong genoeg lijkt me.
pi_95210571
Ik doe er nog ongeveer 1,5 jaar over! En daarna gaat het grote banenspeuren weer beginnen. Waarschijnlijk wordt dat juist een minder ideale fase in mijn carrière om een kind te krijgen, tenzij ik uit de wetenschap stap.

Ach joh, ik lig er ook niet wakker van. Ik geniet ontzettend van de huidige situatie. Maar het is wel fijn om toe te geven dat een derde kindje me gewoon echt heel leuk lijkt, ookal wil ik waarschijnlijk helemaal niks doen met die wens.
pi_95210656
Mijn broer en zijn vriendin zitten in de situatie waar jij over 1,5 jaar of 2 jaar zult zijn. Zij voelen nu juist langzaamaan de ruimte om te gaan nadeken over kinderen. Alles is relatief wat dat betreft.
pi_95210765
Ik hou ook de optie nog open. Voor over een jaartje of 3, als R en S naar school gaan. Ik denk dat het praktisch gezien een nee wordt, maar ik vind het wel fijn om het open te houden.

S kwam gisteren thuis van het kdv en vond thuis ineens één of ander vingerpoppetje terug onder haar T-shirt. haar reactie: "Oooooh, mama, mijn babietje!"... Ze had serieus vader en moeder gespeeld met vriendinnetje Fien. En zij was de mama en Fien was de papa. je kon me wel opvegen O+ . Het gaat tot nu toe nog zo vanzelfsprekend ook dat er hier geen papa in huis is, fijn is dat. Ze weet dat wij geen papa hebben, maar speelt wel vadertje en moedertje. Heerlijk!
pi_95212549
niet meelezen in Z&G..niet meelezen in Z&G..niet meelezen in Z&G..niet meelezen in Z&G..

Aaaaahhh 2 babytjes geboren in Z&G!! Rammeldebammelllll O+
Hooked ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:21:39 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95212584
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:29 schreef Claudia_x het volgende:

Ach joh, ik lig er ook niet wakker van. Ik geniet ontzettend van de huidige situatie. Maar het is wel fijn om toe te geven dat een derde kindje me gewoon echt heel leuk lijkt, ookal wil ik waarschijnlijk helemaal niks doen met die wens.
Kijk, en dat is het belangrijkste ^O^
  vrijdag 8 april 2011 @ 12:23:45 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95212664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik hou ook de optie nog open. Voor over een jaartje of 3, als R en S naar school gaan. Ik denk dat het praktisch gezien een nee wordt, maar ik vind het wel fijn om het open te houden.

S kwam gisteren thuis van het kdv en vond thuis ineens één of ander vingerpoppetje terug onder haar T-shirt. haar reactie: "Oooooh, mama, mijn babietje!"... Ze had serieus vader en moeder gespeeld met vriendinnetje Fien. En zij was de mama en Fien was de papa. je kon me wel opvegen O+ . Het gaat tot nu toe nog zo vanzelfsprekend ook dat er hier geen papa in huis is, fijn is dat. Ze weet dat wij geen papa hebben, maar speelt wel vadertje en moedertje. Heerlijk!
Ik kan me ook helemaal niet herinneren dat ik ooit in de war ben geweest wat betreft gezinssituaties :) Mijn vriendinnetjes hadden een moeder en een vader en ik had een moeder :Y
pi_95214763
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 11:55 schreef leonieke het volgende:
Is het bijna 2012? O-) :D
^^ O-)
  vrijdag 8 april 2011 @ 14:04:53 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_95216633
Ja het is zó 2012 :Y :* ;)
  vrijdag 8 april 2011 @ 15:24:03 #257
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_95219420
Waarschijnlijk gaan wij er ook voor in 2012.....wel pas halverwege ofzo hoor
Had het er laatst nog met mijn vriend over en hij zei dat als ik mijn diploma gewoon netjes haal, zoals op de planning staat, (net voor de zomervakantie dus) en we iets meer zekerheid hebben over het huis, gaat pap spoedig het huis uit :P, dat we dan wel gaan proberen om baby's te bakken :D :P

Aan een kant heel leuk en veel te lang nog om op te moeten wachten en aan de andere kant heel eng.al had de baas van mijn vriend gezegd dat we nu gewoon alvast moesten proberen, dan moest ik mijn diploma wel halen en kan ik niet nog langer treuzelen... :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_95233516
Claudia! :o :D en tja, ik heb er pas 1, maar na de kraamweek rammelde ik al voor de volgende... :@ en mijn meneer was altijd voor 2 kindjes.. maar ik wist dat ik er wel heel graag 3 (of meer) wilde.. Maar 3 heel graag (dat is ook nog te doen zonder meteen een echt heel grote auto nodig te hebben enzo..) en inmiddels ziet hij dat ook in en hadden we het laatst over een huis wat ergens te koop staat, en toen zei hij: maar dat is geen optie, want dat past niet met 3 kindjes! O+ :D

Maar ik herken het! En ook het ineens de charme zien van een groot gezin!
pi_95240968
Het lijkt wel een complete baby-boom, overal waar ik kijk, lees, kom, luister, hoor en zie ik baby's! :') Waarschijnlijk echt niet meer als een maand geleden maar jeetje mina het rammelt als de pest de laatste tijd!
Helaas is het voorlopig echt uit de planning, was de situatie al niet stabiel, door een depressie van vriendlief is het er echt niet beter op geworden! En natuurlijk gaat de gezondheid van mijn O+ voor maar ik wordt er wel een beetje sip van! :(
S. 2014
J. 2016
pi_95241323
vriendlief kwam met een filmpje aan waarin tweelingbabietjes druk bezig waren met het voeren van een gesprek.. in brabbeltaal :D

dus

*RAMMEL*

O+
pi_95251638
Hier is het rammelen met vlagen meer en minder aanwezig. Af en toe schiet ik in de stress bij de gedachte dat we na augustus al voor het echie gaan... En soms ben ik ook al helemaal bezig met namen, kamertjes etc etc. Één kennisje heb ik het nu verteld, maar het lijkt soms of het van me afstraalt, ik krijg wel meer toespelingen in die richting de laatste tijd. En het wordt lastiger merk ik, om er neutraal onder te blijven...

Claudia, mijn vriend zit ook nog middenin zijn promotie, maar kijkt daar toch vrij nuchter naar: het is te combineren, nu en straks ook, en we redden het wel. Maar wij beginnen nog maar met eentje (tenminste, daar ga je vanuit). Een derde is wel een ander verhaal, ja.
En 30 is nog heel piep hoor! Ik hoor vanaf volgende maand bij de club :@
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:39:22 #262
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95257597
Ik rammel echt al maanden!
Maandenlang wil ik elke babywinkel binnenstappen en kleertjes kijken en voelen.
Ook is elke baby die ik zie lief en schattig!

Maar we gaan ervoor dus dat is een goed iets. Alhoewel aangezien lief ver weg woont zal ik in de tussentijd moeten rammelen als ik niet daar ben.
  zaterdag 9 april 2011 @ 13:41:34 #263
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95257676
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 10:08 schreef Mangostine het volgende:
En soms ben ik ook al helemaal bezig met namen, kamertjes etc etc.
dat heb ik dus ook!
Ik kan gewoon in de stress schieten om een naam voor een kindje dat er nog niet is.
  zaterdag 9 april 2011 @ 16:59:41 #264
341756 marei
zacht ei
pi_95264922
Hallo :W :@

Ik heb vanmiddag een account gemaakt, toch maar, om hier soms mee te kunnen schrijven. Ik vermoed dat het aan de ene kant bepaald niet zal helpen omdat het toch 'ermee bezig zijn' is, maar tegelijk is het misschien wel goed om zo te kunnen delen met gelijkgestemden. We zullen het zien.

Mijn situatie: 30 jaar, met vriendin, gelukkig met zichzelf en haar leven. Ik weet als sinds ik me kan herinneren dat ik 'later' kinderen wil. Een zekere, maar abstracte wens was dat altijd. Dat mijn vriendin die wens niet deelde vond ik nooit erg, het was toch iets ver weg, we waren met hele andere dingen bezig.
En nu heeft zij zelf onlangs het gesprek erover geopend, daarmee mijn verlangen aangewakkerd en is zelf vervolgens weer gaan twijfelen. Dat mag ze van mij zo lang als nodig doen, want ik wil het echt samen doen of niet, maar intussen zit ik ermee. :s)

Tot zover. Toch wel spannend, het zwart op wit zetten. :)
  zaterdag 9 april 2011 @ 17:26:42 #265
341756 marei
zacht ei
pi_95265988
En nog even reageren op de laatste bladzijde:
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 11:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Wat leuk om te horen lijkt me dat! Fijn. Dat ze haar eigen situatie normaal vindt, maar ook weer niet perse de standaard, zoiets.

Ik zie dat hier mensen met een startdatum (of -jaar) rondlopen zoals leonieke, _aurum_, TylerGirl, mangostine... best veel eigenlijk.
En nog iemand die zich net pas heeft aangemeld, hallo calilov! Jij bent zelfs al begonnen lees ik! Wat spannend. Ben je er al lang mee bezig of was het opeens verlangen-besluit-actie?

Interessant ook dat je schrijft dat je alle baby's lief en schattig vindt. Ik vind ze ook leuk hoor, maar verheug me juist net zo goed op het feit dat die baby groter wordt, gaat lopen en praten en puberen en studeren (zegt ook weer wat over mijn verwachtingen natuurlijk :P). En schattig is geen vereiste. Dat ben ik zelf ook niet bepaald.
pi_95274470
Owow, het startjaar (2012) bij mij is om te zien of er een tweede zou komen of niet ;) (jammer genoeg :X ) Ik heb voor het ogenblik echt geen idee of Thomas ooit nog een broertje of een zusje zal krijgen.
  † In Memoriam † zaterdag 9 april 2011 @ 21:33:00 #267
43556 miss_dynastie
pi_95276381
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 20:46 schreef leonieke het volgende:
Owow, het startjaar (2012) bij mij is om te zien of er een tweede zou komen of niet ;) (jammer genoeg :X ) Ik heb voor het ogenblik echt geen idee of Thomas ooit nog een broertje of een zusje zal krijgen.
Als je de vraag té vindt moet je het maar zeggen, maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt: bedoel je medisch of bedoel je om te zien of de wens voor een tweede bij je man wel aanwezig is?

Ik ben toch zo benieuwd hoe het met Beaker is. Lees je nog weleens mee?
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:23:13 #268
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95278529
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 17:26 schreef marei het volgende:
En nog even reageren op de laatste bladzijde:

[..]

hallo calilov! Jij bent zelfs al begonnen lees ik! Wat spannend. Ben je er al lang mee bezig of was het opeens verlangen-besluit-actie?

Interessant ook dat je schrijft dat je alle baby's lief en schattig vindt. Ik vind ze ook leuk hoor, maar verheug me juist net zo goed op het feit dat die baby groter wordt, gaat lopen en praten en puberen en studeren (zegt ook weer wat over mijn verwachtingen natuurlijk :P). En schattig is geen vereiste. Dat ben ik zelf ook niet bepaald.
Nee, het idee speelde al jaren. Toen ik mijn lief ontmoette ging eigenlijk alles vanzelf, hij was de persoon waar ik altijd al naar verlangde, hem zag ik als de papa van mijn kindjes.
Zijn wens is net zo groot als die van mij,dat was met mijn vorige vriendjes wel anders.
Bij hem kan ik mezelf zijn, rammelen wat ik wil en hij begrijpt het.

Ook ik verheug me op het opgroeien, vrienden van ons hebben een schattig meisje van 2,5. Ze is zo slim en bijdehand, een paar dagen geleden hadden we aangeboden om op te passen. Ze lag hier op bed en ik wilde haar pyama aantrekken en ze stak haar vingertje uit en zei: I don't think so missy! Dat was echt een *rammelsmeltrammel* moment!

Marei: wat grappig dat jij een sterke kinderwens hebt en je vriendin eerst twijfelde.
  zaterdag 9 april 2011 @ 22:24:18 #269
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95278568
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als je de vraag té vindt moet je het maar zeggen, maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt: bedoel je medisch of bedoel je om te zien of de wens voor een tweede bij je man wel aanwezig is?

Ook ik deel die vraag :)
  zondag 10 april 2011 @ 11:56:45 #270
61183 leonieke
Dan toch?
pi_95294310
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2011 21:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De wens voor een tweede is er bij allebei, maar dan vanuit ons hart. Het verstand (bij mijn man dan ;) ) weet niet of we de hele MMM nog eens zouden ingaan met het risico dat het niet zou lukken.

Om een voorbeeld te geven: ik vroeg onlangs (ik probeer het onderwerp niet te vaak op tafel te gooien) aan mijn man of we zouden opletten als ik zo zwanger zou kunnen worden (maw een cyclus zou hebben en vruchtbaar zou zijn) en toen bekeek hij me met grote ogen en zei hij alleen: "waarom zouden we dat in godsnaam doen?"
Dus ja, de wens is er bij allebei (woontechnisch en financieel zou een tweede er nu al kunnen komen) maar hij ziet op tegen het MMM-gebeuren (als in: ons leven wordt op dat moment voor een stuk door het CRG bepaald, met Thomas en het werk is het allemaal niet zo makkelijk om dat in 1, 2, 3 te regelen en misschien eindigen we wel met een slecht gevoel als het niet lukt).

Ook ik zie op tegen de hele rompslomp hoor, maar de wens voor een tweede is zo groot dat ik nu even al die mogelijke problemen niet wil zien.

(ik krijg het echt niet duidelijk uitgelegd hé :D )
  zondag 10 april 2011 @ 12:48:28 #271
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95296151
Leo, ik snap je wel. Ik vraag me alleen af of je / jullie geen spijt zullen krijgen als jullie het nooit geprobeerd hebben. Ik neem overigens aan dat jullie nu geen bescherming gebruiken omdat je toch geen cyclus hebt?

Wij zijn er geloof ik ook wel uit O+ ik maak mijn strippen (2) nog af en dan kijken we wel wat er gebeurd. We geven het, gezien onze leeftijden, een jaar om te zien wat de natuur ons brengt en als het dan niet gelukt is, is het heel jammer, maar dan is dat zo. Ik vind het wel heel spannend, en praktisch moet er ook nog wel wat geregeld worden, maar dat komt vast allemaal goed.
  zondag 10 april 2011 @ 12:58:54 #272
61183 leonieke
Dan toch?
pi_95296480
Wat fijn happy dat jullie binnenkort voor een tweede gaan O+ Een brusje voor Daan zou echt wel het-van-het zijn :Y

Diezelfde vraag over spijt stel ik mezelf soms ook en zal ze zeker in 2012 ook aan bod brengen ;) maar nu dus nog even niet. P. zit momenteel in de afrondingsfase van zijn masterproef (afstuderen in juli of september is het doel) en dan wordt het echt genieten van ons gezin. Momenteel worden we een beetje geleefd door de studies van P. waardoor we nu ook de tijd niet kunnen nemen om over alles goed na te denken.

Maar ik ben al blij dat ik P. niet moet overtuigen van zijn wens voor een tweede, want die is er zeker en vast (en waarschijnlijk blijf ik daardoor wel rustig onder, al zal dat wel veranderen eens we 2012 zijn :+ ).
  zondag 10 april 2011 @ 14:15:53 #273
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95299227
Ik bedoelde ook niet dat jullie nu gelijk moeten beginnen omdat je anders spijt krijgt :+ maar inderdaad voordat je besluit het niet te doen, wel nog even over die mogelijkheid nadenken. Maar het klinkt alsof jullie er toch al goed over nagedacht hebben en het klinkt als een logische keuze om pas volgend jaar een keuze te maken hhahaha, klinkt duidelijk nietwaar? :D
  zondag 10 april 2011 @ 14:22:08 #274
61183 leonieke
Dan toch?
pi_95299457
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 14:15 schreef happyme28 het volgende:
Ik bedoelde ook niet dat jullie nu gelijk moeten beginnen omdat je anders spijt krijgt :+ maar inderdaad voordat je besluit het niet te doen, wel nog even over die mogelijkheid nadenken. Maar het klinkt alsof jullie er toch al goed over nagedacht hebben en het klinkt als een logische keuze om pas volgend jaar een keuze te maken hhahaha, klinkt duidelijk nietwaar? :D
Zo duidelijk als maar kan zijn :D Er moet eerst maar weer eens wat rust komen ten huize Leo :Y
  zondag 10 april 2011 @ 19:38:09 #275
341756 marei
zacht ei
pi_95312404
Ik vind het eigenlijk wel logisch, leonieke. Je kan iets willen, en toch twijfelen of het een goed idee is om het uit te voeren. Herkenbaar :Y

happyme28, leuk dat je een startdatum hebt! Spannend!
Betekent het dat je weer aan de pil oid gaat, als het na een jaar niet gelukt is? Ben benieuwd of je dat voornemen nog bij stelt in de loop van het jaar... wat ook mag natuurlijk :) Was het de vorige keer snel raak?
  zondag 10 april 2011 @ 19:47:54 #276
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95312681
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 19:38 schreef marei het volgende:
Betekent het dat je weer aan de pil oid gaat, als het na een jaar niet gelukt is? Ben benieuwd of je dat voornemen nog bij stelt in de loop van het jaar... wat ook mag natuurlijk :) Was het de vorige keer snel raak?
Nee, als het na een jaar niet gelukt is, laat ik mij steriliseren. Als het na een jaar niet gelukt is, ben ik bijna 38. Ik denk niet dat het zal hangen op een maandje meer of minder, dat zal ons gevoel op dat moment moeten uitwijzen, maar veel langer wordt het niet. Dan vind ik mijzelf gewoon te oud om nog zwanger te raken.

De vorige keer heeft het eerst heel lang geduurd omdat ik geen 'goede' cyclus had (wel ongesteld, maar geen goede eisprong), na een jaar een gyn bezocht en die heeft mij aangeraden eerst proberen af te vallen (ik had flink overgewicht), dat is gelukt (35kg kwijt) en toen was ik met 4 maanden zwanger. Helaas werd dat een miskraam, maar na de miskraam weer na 4 maanden zwanger waar Daan dus uit is geboren.

Nu ben ik zo'n 5 kilo zwaarder als mijn startgewicht bij mijn zwangerschap, dus die wil ik er nog wel afhebben de komende maanden :)
pi_95314019
Wow 35 kilo Happy, goed zeg! Ik hoop dat een tweede jullie gegund is binnen de tijd die jullie jezelf er voor geven.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 10 april 2011 @ 20:17:13 #278
341756 marei
zacht ei
pi_95314065
Duidelijk happyme. Ik hoop erg dat het lukt!
  zondag 10 april 2011 @ 21:29:09 #279
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95318781
Bedankt allebei :) We gaan het zien! Ondertussen rammel ik lekker de pan uit :s)

Marei, voor jou ook spannend! Wat zijn de twijfels van je vriendin?
pi_95318933
Wat spannend Happyme! Ik duim mee dat het gaat lukken! :Y
pi_95319079
oehh leuk Happy!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 10 april 2011 @ 21:36:03 #282
341756 marei
zacht ei
pi_95319265
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 21:29 schreef happyme28 het volgende:
<knip>
Marei, voor jou ook spannend! Wat zijn de twijfels van je vriendin?
Dat je je met een kind vastlegt, en meer gedwongen bent een 'gewoon' leven te leiden, omdat je voor stabiliteit moet zorgen. en nee, daar is inderdaad weinig mis mee, maar nu hoeft en gebeurt dat niet. En dat je je zo vastlegt aan elkaar - we zijn blij met elkaar hoor, maar hebben nooit de behoefte gehad van voor altijd. En ik vewacht wel een commitment voor laten we zeggen 20 jaar, als er een kind is.
  zondag 10 april 2011 @ 21:41:50 #283
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95319622
Oeh spannend happyme! Ik heb zelf ook overgewicht, en merk dat mijn cyclus toen ik zwaarder was onregelmatig was. Nu ben ik ook een aantal kilo kwijt, en komt mijn ongesteldheid netjes optijd en duurt hij ook maar 5-7 dagen (hiervoor kon dat uitlopen naar 14 dagen :X )
  zondag 10 april 2011 @ 21:42:06 #284
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95319644
Ok, dat zijn duidelijke twijfels die inderdaad reden zijn om die eerst 'uit de weg te hebben'. Dat heeft tijd nodig, maar dat komt vast goed :Y

calilov3, gewicht kan behoorlijk van invloed zijn op je cyclus (al is het niet altijd de reden van uitblijvende zwangerschap), soms kan een paar kilo al de 'truc' zijn.

femss, overigens herkenbaar. Merk dat ik ook veel vaker in Z&G meelees en daardoor nog meer ga rammelen :D
  zondag 10 april 2011 @ 21:47:45 #285
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95320027
happyme: Ja dat gevoel heb ik zelf ook, ik zit beter in mijn vel.
pi_95322733
Dat was de laatste pil :o Kijken wat mijn cyclus doet de komende 5 mnd...
  zondag 10 april 2011 @ 23:04:43 #287
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95324590
Spannend Mangostine! Best een raar gevoel hè zo'n laatste pil? Tenminste dat vond ik de vorige keer.
pi_95334023
Spannend Mangostine!

Eind deze week kijken of mijn menstruatie weer zo regelmatig is. Donderdag ook een uitstrijkje, hebben we dat alvast ook maar afgestreept...

Probeer het er bijna niet over te hebben thuis, maar denk wel dat ik ergens deze week even weer het onderwerp aan ga snijden, haha.
pi_95367443
Happyme, best raar idd. Je neemt een pilletje en gooit de lege strip weg. Een gebaar van niks, en toch een grote stap. (sjonge, ik voel me net Neil)

Clauwhee, ik word volgende maand 30 en kan dan ook een oproep voor het uitstrijkje verwachten. Gaan ze dan nog in op een evt kinderwens? Ben eigenlijk wel benieuwd of ze specifiek ergens op checken als ik het aan zou stippen.

En verder: baby's *O*
pi_95367589
Oh en over overgewicht, ik ben juist aan de magere kant, zou dat ook van invloed kunnen zijn op een zwangerschap?
  maandag 11 april 2011 @ 23:17:00 #291
57497 happyme28
I'm so happy
pi_95370913
Mangostine, ja, ook ondergewicht kan van invloed zijn op je eisprong/cyclus. Maar dat merk je redelijk snel als je menstruatie uitblijft. In dat geval zou ondergewicht een oorzaak kunnen zijn.

Oh en wat betreft uitstrijkje... hier wordt alleen getest op baarmoederhalskanker. Verder geen vragen of verdere checks. Ik stond na 5 minuten weer buiten. Which reminds me.... ik moet eigenlijk nog voor de 35 jaar check want vorig jaar was ik zwanger en heb enkele maanden terug al een nieuwe oproep gehad, maar nog steeds geen afspraak bij de ha gemaakt :@
  dinsdag 12 april 2011 @ 09:56:57 #292
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95380408
Ik ben denk ik redelijk jong, met dat ik nu al wil settelen en graag kinderen zou willen (24 bijna 25)

[ Bericht 4% gewijzigd door calilov3 op 12-04-2011 10:05:00 ]
pi_95381629
Mangostine spannend! Hopelijk is het snel raak.

calilov3 ik ben jonger ;) 23..
Hooked ;)
pi_95382277
Mijn eierstokken zijn vandaag op hol geslagen :D

Bij de onthaalmoeder is er sinds kort weer een baby'tje (4 maanden) en het was een drukte van jewelste vandaag (paasvakantie, dus veel meer kindjes dan anders). Thomas kreeg nog een boterham van de onthaalmoeder en ik stond wat te helpen met het andere meisje dat nog een boterham kreeg toen opeens de baby begon te huilen. Mijn man ging er naartoe om te troosten, wat mee rond te lopen, in de sitter te zetten, ... En toen vond onze onthaalmoeder het nodig om te zeggen dat ze nog nooit een papa had gehad die zo graag met baby's bezig is.
Waar andere mensen dus gaan rammelen van baby's ga ik rammelen van mijn (8> die zo goed om kan met baby's O+

En ow, 23 en 24 is niet zo jong hoor. Ik had altijd gezegd dat ik tegen mijn 25e mijn eerste kind wou. Is niet gelukt ;) maar het leek me toen ook al fantastisch :Y
  † In Memoriam † dinsdag 12 april 2011 @ 12:04:53 #295
43556 miss_dynastie
pi_95385581
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2011 11:56 schreef leonieke het volgende:

[..]

De wens voor een tweede is er bij allebei, maar dan vanuit ons hart. Het verstand (bij mijn man dan ;) ) weet niet of we de hele MMM nog eens zouden ingaan met het risico dat het niet zou lukken.

Om een voorbeeld te geven: ik vroeg onlangs (ik probeer het onderwerp niet te vaak op tafel te gooien) aan mijn man of we zouden opletten als ik zo zwanger zou kunnen worden (maw een cyclus zou hebben en vruchtbaar zou zijn) en toen bekeek hij me met grote ogen en zei hij alleen: "waarom zouden we dat in godsnaam doen?"
Dus ja, de wens is er bij allebei (woontechnisch en financieel zou een tweede er nu al kunnen komen) maar hij ziet op tegen het MMM-gebeuren (als in: ons leven wordt op dat moment voor een stuk door het CRG bepaald, met Thomas en het werk is het allemaal niet zo makkelijk om dat in 1, 2, 3 te regelen en misschien eindigen we wel met een slecht gevoel als het niet lukt).

Ook ik zie op tegen de hele rompslomp hoor, maar de wens voor een tweede is zo groot dat ik nu even al die mogelijke problemen niet wil zien.

(ik krijg het echt niet duidelijk uitgelegd hé :D )
Ik snap het wel, bij jullie moet er natuurlijk nog een hobbel worden genomen, die MMM. Ik kan me voorstellen dat dat de wens verstandelijk gezien wel beinvloedt....
  dinsdag 12 april 2011 @ 14:07:00 #296
341729 calilov3
It's just caliloving
pi_95391154
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2011 10:32 schreef femsss het volgende:
Mangostine spannend! Hopelijk is het snel raak.

calilov3 ik ben jonger ;) 23..
:o
Ik vind het wel dapper hoor, en het moet ook gewoon kunnen met een goede leefomgeving voor kind en moeder.
pi_95397843
Tja.. volgens mij doe je er niets aan (op welke leeftijd je gaat rammelen zeg maar :P). Helaas denk ik op het moment dat het er niet voor m'n 28e ofzo van gaat komen ;( .
Hooked ;)
pi_95398092
Ik vind mezelf nu al een jonge aanstaande moeder.
Maar als je relatie en je leven er klaar voor is. Is er geen leeftijd aangebonden. Al vind ik 16 wel jong.
Ik hoop voor de rammelaars hier dat hun wens snel in vervulling kan gaan.
pi_95398619
Succes mangostine! Spannend!

Ik zou er ook van gaan rammelen, leonieke! En verder moet ik me hier nog inlezen..

En over leeftijd grsproken, ik ben ook net 23, baby van bijna 6 maanden. 1jaar getrouwd, 4 jaar samen gewoond en gewoon al 8 jaar bij elkaar ;)

Maak meteen maar van de gelegenheid gebruik om me hier te melden. Gisteren een baby van 4 weken vast gehouden en nou wil ik echt een nieuwe. Maar eerst een nieuw huis!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_95398975
Barbabientje :W welkom (weer) :)
Dank ferrari!
Hooked ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')