In Brabant is dat denk ik nog ergerquote:Op zondag 6 februari 2011 20:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat als je met name Friesland, Limburg en Zeeland wilt opheffen, je een horde met rieken en fakkels achter je aan krijgt. De eigen identiteit is daar toch wat nadrukkelijker aanwezig dan in sommige andere provincies.
Mwoaaaah, wie wil d'r nou niet in zo'n bazenprovincie als Nedersaksen wonen. Ik teken voor!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:59 schreef SemperSenseo het volgende:
Heb het in een andere topic al eerder geplaatst, nog maar een keer![]()
Pak het dan gelijk goed aan - gebaseerd op de historie en cultuur, kan het volgende worden samengevoegd:
• Friesland & Ommelanden: voeg Groningen, Friesland, alle Waddeneilanden, en Noord Noord-Holland (West-Friesland) samen.
• Holland: Zuid Noord-Holland (grens net boven Alkmaar) samenvoegen met Zuid-Holland, Zeeland en de polder Flevopolder.
• Nedersaksen: Drente samenvoegen met Overijssel, de Noordoostpolder en het Gelderse gewest Achterhoek.
• Gelre: Utrecht samenvoegen met de rest van Gelderland.
Tja, of het historisch en cultureel correct is om Noord-Brabant en Limburg samen te voegen, dat weet ik niet.
Nou, dan hebben we nog maar 5 of 6 provincies
Mooi niet. Belgisch Vlaanderen kan aanschuiven bij Nederland. Dan kunnen we praten over het samenvoegen van de provincies, anders nietquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:04 schreef laptoptas het volgende:
Vlaanderen, Groot Brabant, en de verenigde Limburgen. als nieuwe staat.
Krijgen jullie Zeeland.
Nah, een eventueel samenwerkingsverdrag met jullie noorderlingen zie ik nog wel zitten.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:51 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mooi niet. Belgisch Vlaanderen kan aanschuiven bij Nederland. Dan kunnen we praten over het samenvoegen van de provincies, anders niet
Mooi niet, dat geintje hebben jullie al een keer eerder geflikt; blijf dan maar lekker versplinteren. BTW, Brussel en Limburg zal zich ook wel van jullie afscheidenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef laptoptas het volgende:
[..]
Nah, een eventueel samenwerkingsverdrag met jullie noorderlingen zie ik nog wel zitten.
Meer ook niet.
Als Meppel dan bij Overijssel mag vind ik het goed. Moet er toch niet aan denken vanuit Groningen of Leeuwarden bestuurd te worden. Assen is al ver wegquote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef laptoptas het volgende:
[..]
Nah, een eventueel samenwerkingsverdrag met jullie noorderlingen zie ik nog wel zitten.
Meer ook niet.
Ik stel me de nieuwe zuiderlijke staat ook voor Onder Brussel. alles liever dan Den Haag!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Mooi niet, dat geintje hebben jullie al een keer eerder geflikt; blijf dan maar lekker versplinteren. BTW, Brussel en Limburg zal zich ook wel van jullie afscheiden
Noorderlingen is alles boven de rivieren, dus jullie feestje!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als Meppel dan bij Overijssel mag vind ik het goed. Moet er toch niet aan denken vanuit Groningen of Leeuwarden bestuurd te worden. Assen is al ver weg
wat dacht je van Enschede terug geven aan de Duitsers?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:13 schreef Spatzmann het volgende:
Gelderland bij Overijssel is prima, maar dan met Enschede als hoofdstad!
Zijn we ook meteen van die gare timmerschool af. Da's pas een bezuiniging, Halbe.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:14 schreef Misan het volgende:
[..]
wat dacht je van Enschede terug geven aan de Duitsers?
Jij bent zeker Ajax- of PSV-fan?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:14 schreef Misan het volgende:
[..]
Blijf van mijn Grolsch af..quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:14 schreef Misan het volgende:
[..]
Blijf van mijn geboorte grond af. De enige plek waar supporters wel feest kunnen vieren en er twee mensen gearresteerd zijn omdat ze vuurwerk afstaken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:14 schreef Misan het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En!
Uit de gouden korenaren
schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten
de mensen uit het Westen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
Heel Limburg zonder Maastricht en Mook hoorde vanaf 1830 tot 1839 bij België.quote:Op zondag 6 februari 2011 11:23 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Terug? Limburg is nooit van België geweest.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:40 schreef paddy het volgende:
[..]
Blijf van mijn geboorte grond af. De enige plek waar supporters wel feest kunnen vieren en er twee mensen gearresteerd zijn omdat ze vuurwerk afstaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En!
Uit de gouden korenaren
schiep God de Bredanaren ,
en uit het restand
de overigen van landbuzz buzz buzz
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:20 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Liever status aparte voor Twente!
quote:Er zijn maar weinig gebieden in Nederland die als regio zo lang bestaat als Twente. Al meer dan duizend jaar kon het een eenheid blijven.
De oudste aanwijzingen zijn de derde-eeuwse opschriften op altaarstenen uit de muur van Hadrianus, een Romeinse verdedigingslinie in Noord-Engeland. Hierop wordt verwezen naar 'cives Tuihanti', burgers van Twente. Deze zullen hier als soldaten gelegerd zijn geweest.
Uit latere schriftelijke gegevens blijkt dat aan het eind van de achtste eeuw gesproken werd over het gouw Twenthe. Dit was een boerenvrijstaatje, bestuurd door een edelman die door vrije boeren gekozen werd.
Na 804 AC onderwierp Karel de Grote de gouw Twente.
ik geef helemaal niets om voetbal, maar ik vind alle reacties hilarischquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jij bent zeker Ajax- of PSV-fan?
Beetje overdreven om op díe manier de concurrentie weg te werken.
Dat is er al, en heet de Benelux.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:26 schreef laptoptas het volgende:
[..]
Meer ook niet.
Gewoon wadlopenquote:Op woensdag 9 februari 2011 08:56 schreef meth77 het volgende:
[..]
Dit vind ik nog de beste
Ik mis alleen nog de brug tussen Frisia-oost en Frisia-west
Hm, Vlaanderen is opeens wel heel erg groot geworden, inclusief Wallonie en Frankrijk?quote:
Hallo, dat deed ik! Ik noemde het vervolgens Nedersaksen!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:22 schreef AgLarrr het volgende:
Mensen die regios als Salland, Twente (of eigenlijk heel Overijssel), Zuid-Drenthe en misschien zelfs de Achterhoek niet bij elkaar stoppenNoord-Drenthe en Groningen mogen naar Friesland, en Utrecht kan bij wat er van Gelre overgebleven is nu de Achterhoek onder de warme deken van Saksisch bewind sluimert.
Jij vuige jij! Bedenk je eigen teksten!!!!quote:
quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Jij vuige jij! Bedenk je eigen teksten!!!!![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:42 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hm, Vlaanderen is opeens wel heel erg groot geworden, inclusief Wallonie en Frankrijk?
Ik snap niet zo waarom Utrecht geen identiteit toegeschreven krijgt, en willekeurig bij óf Gelderland, óf de randstad gemikt wordt. De provincie Utrecht is al sinds de vroege Middeleeuwen een begrip, Utrecht zelf een 2000 jaar oude stad. Degenen in het oosten van de provincie willen nooit van hun leven bij Gelderland, noch willen vele mensen uit de westerse dorpen bij Holland horen. Ik zou zeggen, maak van Flevoland tot en met de Biesbosch 'midden-nederland' oid.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Hm, sommigen van jullie zijn wel heel erg vlot en handig met het maken en inkleuren van die landkaartjes. Zou één van jullie een kaart van Nederland en Vlaanderen samen kunnen maken met de volgende provincie-indeling die nu wel recht doet aan de geschiedenis en cultuur:
• Holland (& Zeeland, die eeuwen bij Holland hoorde)
• Friesland & Ommelanden
• Nedersaksen
• Gelre (dit is incl. Utrecht)
• Vlaanderen
• Brabant
• Limburg
Koninkrijk der Zeven Verenigde Nederlandse Provincies
Utrecht is heel lang onderdeel geweest van het Hertogdom Gelrequote:Op woensdag 9 februari 2011 17:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik snap niet zo waarom Utrecht geen identiteit toegeschreven krijgt, en willekeurig bij óf Gelderland, óf de randstad gemikt wordt. De provincie Utrecht is al sinds de vroege Middeleeuwen een begrip, Utrecht zelf een 2000 jaar oude stad. Degenen in het oosten van de provincie willen nooit van hun leven bij Gelderland, noch willen vele mensen uit de westerse dorpen bij Holland horen. Ik zou zeggen, maak van Flevoland tot en met de Biesbosch 'midden-nederland' oid.
Hm, bij nader inzien niet dus, en vergis ik mij:quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Utrecht is heel lang onderdeel geweest van het Hertogdom Gelre
Nee, maar Overijssel en Drenthe zijn als het Oversticht eeuwen onderdeel geweest van het Sticht Utrecht.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Utrecht is heel lang onderdeel geweest van het Hertogdom Gelre
Dit snap ik nou nooit. Het heeft niets met cultuur te maken, het zijn gewoon bestuurslagen. Voor mijn part blijf je de provincies noemen zoals ze nu zijn, met dezelfde grenzen, maar bestuur je de provincies vanuit één centraal provinciehuis. Cultureel verschil = nihil.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:40 schreef SemperSenseo het volgende:
Hm, sommigen van jullie zijn wel heel erg vlot en handig met het maken en inkleuren van die landkaartjes. Zou één van jullie een kaart van Nederland en Vlaanderen samen kunnen maken met de volgende provincie-indeling die nu wel recht doet aan de geschiedenis en cultuur:
Ik weet, ik weet! Ik heb je kudo's gegeven. Bij deze nogmaals!quote:Op woensdag 9 februari 2011 09:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Hallo, dat deed ik! Ik noemde het vervolgens Nedersaksen!
Dan blijft Utrecht alsnog Utrechtquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:04 schreef superworm het volgende:
Als Rutte echt slim bezig wil zijn qua bezuinigen op de rijksoverheid, dan schaft ie gemeentes én provincies af, en laat hij die twee fuseren in een nieuwe tussenlaag: iets als de COROP-indeling van 1971, waar elke regio een kernstad heeft met een omliggend verzorgingsgebied. De indeling kan prima aangepast worden naar de situatie 40 jaar later, maar het idee blijft hetzelfde: van twee indelingen die op elkaar inwerken, naar één laag; Nederland verdeeld in een paar dozijn bestuursgebieden.
[ afbeelding ]
Nee, anderen doen niet moeilijk, jij kijkt niet verder dan je neus lang is. Je maakt dezelfde fout die in veel provincies ook is gemaakt bij het herindelen van gemeenten, namelijk het vasthouden aan bestaande gemeentegrenzen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:04 schreef zarGon het volgende:
Wat doe je moeilijk?
Noord-Nederland: Groningen, Friesland and Drenthe.
Oost-Nederland: Flevoland, Overijssel en Gelderland.
West-Nederland: Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Zuid-Nederland: Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Wat een gezeik in dit klein landje zeg..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |