De meest logische oefening is mijns inziens je de gehele dag regelmatig af te vragen of je droomt, ook al ben je wakker. Dit maakt de kans groter dat het getriggered wordt dat je in je droom je jezelf ook deze vraag zal gaan stellen, wat je droom om kan zetten in een lucide droom.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:10 schreef Bastard het volgende:
Ik heb het ook weleens maar helaas kan ik het niet echt triggeren, het beste lukt het volgens mij als je even wakker word.. stil blijft liggen.. en dan weer verder gaat slapen, dan weet je dat je in bed ligt ofzo?
Ik ga dan uit enthousiasme altijd meteen vliegen. Waardoor ik meteen wakker wordquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:08 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers. Dit trucje gebruik ik altijd als ik een bewustwording heb in een droom en me afvraag of het inderdaad een droom is..
dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:12 schreef svefn het volgende:
Heb het vroeger een tijd lang geprobeerd, maar om een of andere reden kan ik die gedachtesprong niet maken in een droom. Heb op een gegeven moment zelfs gedroomd dat ik lucide droomde, maar dat was dus niet echt zo.
Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
lucis dromen is paranormal
ikkan t niet omdat k teveel bloowtjes rook:/
me ma kan t wel zji is paranormal
ikkan wel fotolesen op fotoo zien wat ieman meegemakt heeft
Ik ben alles behalve paranormaal.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:03 schreef markxx1985 het volgende:
lucis dromen is paranormal
ikkan t niet omdat k teveel bloowtjes rook:/
me ma kan t wel zji is paranormal
ikkan wel fotolesen op fotoo zien wat ieman meegemakt heeft
Het is een kwestie van oefenen. Eerst werd ik er ook altijd meteen uit wakker, tegenwoordig kan ik het vrij aardig oprekken.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:10 schreef Mirjam het volgende:
ik gebruik altijd 'het lichtknopj e' om te checken of ik droom (lichtknopje aandoen, in je droom gaat er dan geen licht aan als het goed is, dan weet je dat je droomt), maar vooralsnog lukt het me bijna nooit om echt lucide te worden, zeker niet voor langere tijd.
áls het me al gebeurt, is het maar heel eventjes en half/half
whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..quote:Op zondag 6 februari 2011 00:29 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Vervolgens deed ik alles wat "god" verboden heeft in die droom
Neuh, ik hecht er verder ook weinig waarde aan, ik vind het gewoon fokking tof dat ik een keer alles kon controleren in een droomquote:Op zondag 6 februari 2011 00:43 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
whehe,doe ik ook altijd. Lucide dromen zijn tof, maar er kleeft mijns inziens geen spiritueel tintje aan. Ik bedoel, de droompersonages zullen je echt geen hogere inzichten geven. Sterker nog, ze kramen alleen maar onzin uit en zijn in weze een paar droomopvullende lopende poppen..
Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven ditquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:40 schreef Dhaha het volgende:
[..]
dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?
Ik DENK dat jij slaapverlamming hebt meegemaakt (uit eigen ervaring weet ik dat dat heel freaky kan zijn, want je hallucineert er ook bij (omdat je idd niet 100% wakker bent)quote:Op zondag 6 februari 2011 12:12 schreef svefn het volgende:
[..]
Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven dit
precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 04:26 schreef RickoKun het volgende:
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.
Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammerquote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef okiokinl het volgende:
[..]
precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet. rondjes draaien helpt ook goed om er weer in te komen, of inderdaad naar je handen kijken.
en voor mensen die t niet lukt, slaap te kort, drink een bakkie koffie ofzoiets, en ga verder slapen. dan slaap je veel lichter, en is de kans op lucide dromen groter.
en als je gaat vliegen en je wordt wakker van de opwinding, bedenk je van tevoren dat je helemaal niet kan vallen, dan raak je niet zo opgewonden.:)
Jazeker wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:56 schreef svefn het volgende:
Zou kunnen, maar het voelde iig alsof ik er gewoon over droomdewil het binnenkort wel weer eens gaan proberen eigenlijk.
En idd, hoort niet in TRU
Ja klopt, maar dromen is toch onverklaarbaar? Dus prima om hier te bespreken.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.
Pardon voor de offtopic btw.
wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. kijk om je heen, naar de lucht, naar gezichten, dingen... je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammer
Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.
en je kunt uiteindelijk wel degelijk beter worden in het controlleren en beinvloeden, als je erachter komt wat je wel en niet moet doen. te veel opwinding of te hard proberen = wakker worden.
ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :pquote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.
Dus gewoon proberen om zodra ik me bewust ben dat ik droom de dingen op zijn beloop te laten? Ga ik de volgende keer doen. Tenzij het een nachtmerrie is, dan ben ik alleen maar blij als ik wakker word, zo snel mogelijk
Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :p
als je ludice in een nachtmerrie wordt, kun je juist je lol op, prent jezelf goed in dat je alles kunt veranderen, dus ook de nachtmerrie. en als je lucide bent, weet je ook dat het niet echt is, en er dus niks is om bang voor te zijn. lach die zombies gewoon uit of sla ze op hun bek.![]()
t vreemde is ook dat sinds ik dit een beetje kan, ik ook in gewone dromen vaak ergens wel weet dat het niet echt is. misschien wen je er gewoon aan dat je dingen kunt veranderen in dromen.
dat klinkt heftig, oei.. ja koortsdromen kan wel heftig zijn...quote:Op zondag 6 februari 2011 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.
Want men, wat kunnen nachtmerries eng zijn, zo dreigend. Heb nu de naweeen van een griep, maar toen dat op het hoogtepunt was droomde ik ook zo raar, was bijna hallucineren, badend in het zweet wakker worden. Droom en werkelijkheid liepen in elkaar over , ja, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar toen wist ik af en toe niet of ik sliep of dat het echt was.
Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leekquote:Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.
Pardon voor de offtopic btw.
Blijf dan ook van die Soma af !quote:Op maandag 14 februari 2011 08:45 schreef Bastard het volgende:
Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leek
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
Ja ik ben nog niet op dat punt waar ik oninstinctieve dingen kan doen. Mijn eerste instinct is rennen!! Mijn dromen voelen soms echt eng aan, ik voel echte angst ondanks dat ik weet dat het een droom is. Ik kan zelfs mijn armen bewegen maar niet wakker worden. Met wat training moet het mogelijk zijn om mijn dromen meer richting te geven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:11 schreef okiokinl het volgende:
gewoon alles wat je achterna zit of eng is, even huggen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.
Als je moeder lucide kan dromen, bestaat er een kans dat jij het ook kan.
Jawel, maar ik neem aan dat hij dat zelf ook wel weetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...
nou ik herken dat wel, maar dan niet in een droomquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:52 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat ik ook wel eens heb, voordat een droom lucide word, dat ik droom over triviale zaken zoals een brief naar de brievenbus brengen. Ik kan me dan later niet meer herinneren of ik die brief in het echt heb weggebracht of niet.
Herkenbaar voor iemand?
Ik ga al raar dromen van melkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:18 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als ik de avond ervoor flink gezopen heb, dan heb ik heel vaak s'ochtends een droom waarin ik lucide word. Sowieso heb ik met een beetje drank op voor het slapen veel intensere dromen dan wanneer ik nuchter het kussen raak.
Iemand die dit kan beamen?
Jawel, als ik flink aan de wijn heb gezeten droom ik heftiger, zonder meer.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:18 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als ik de avond ervoor flink gezopen heb, dan heb ik heel vaak s'ochtends een droom waarin ik lucide word. Sowieso heb ik met een beetje drank op voor het slapen veel intensere dromen dan wanneer ik nuchter het kussen raak.
Iemand die dit kan beamen?
Ik zal eens de proef op de som nemen, ik zit nu aan de rose en aangezien ikquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, als ik flink aan de wijn heb gezeten droom ik heftiger, zonder meer.
En al heb je er tien, dan lukt het tellen niet. Of heb je de volgende keer dat je ze telt wel opeens 7.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:08 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers.
Moet je er toch nog een beetje meer drinken Fann, van twee wijntjes ga je vast niet heftig dromen, van 4, 5 of 6 waarschijnlijk wel . Ik wel tenminstequote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zal eens de proef op de som nemen, ik zit nu aan de rose en aangezien ik
niet erg vaak drink, zal ik vanavond eens lekker doordrinken, kijken of ik vannacht
raar of heftig ga dromen ..
ik schenk nu mijn tweede in
Ik moet nog de hele avond/ nacht !quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:44 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Moet je er toch nog een beetje meer drinken Fann, van twee wijntjes ga je vast niet heftig dromen, van 4, 5 of 6 waarschijnlijk wel . Ik wel tenminste
Ben zó benieuwd wat je morgen hier komt vertellen! Hoop dat je een schitterende droom krijgt, heftig, spannend en leukquote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik moet nog de hele avond/ nacht !![]()
maar ik de tweede is bijna op, dus ik ga gewoon lekker verder, net zolang
tot ik van mijn stoel val![]()
Nee hoor, ik stop net op tijd
Ik zag dat ik gisteren in een ander topic hierop had gereageerd, dat kwam natuurlijkquote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben zó benieuwd wat je morgen hier komt vertellen! Hoop dat je een schitterende droom krijgt, heftig, spannend en leuk
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Maar ondanks dat ik overgegaan ben op een broodje pindakaas met melk werd hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
toch nog een leuke droomNou jah... in mijn droom vond ik het niet zo leuk
eigenlijk.
effe bij het begin beginnen, het werd namelijk een erotische droom, wel met
mijn eigen vent heur, maar er was nog een andere vrouw bij![]()
en dat vond ik in mijn droom niet zo leuk eigenlijk, maar ik dacht, nah.. ik kan er
niks van zeggen want dat hebben we afgesproken. (blijkbaar had ik dus in mijn
droom een afspraak gemaakt over een triootje ofzo)
dus ik ''hing er eigenlijk maar een beetje bij'' in mijn droom want ik had
er helemaal geen zin in en ik zat dat zo'n beetje te bekijken dat dat mokkel
aan MIJNvent zat (was trouwens een meisje die ik kende van vroeger van
de lagere school) maar goed, ik werd wakker van de bel want ik was
best vroeg naar bed gegaan en man kwam thuis, maar ik had het nachtslot
erop gedaan...
Dus ik kwam echt zomijn bed uit
![]()
Ik was nog helemaal in de ban van mijn droom en ik begon ook meteen zo
van... nou jij bent lekker zeg... maar na twee minuten had ik al door dat dat
natuurlijk helemaal stom was, want hij wist nergens van, dus ik alles vertellen
en hij zo van ja.. eh..
dus toen heb ik hem wijsgemaakt dat het ZIJN schuld was als ik zo ging dromen![]()
dus dat heeft ie effe goedgemaakt![]()
Hij ligt nou nog bij te komen![]()
en ik heb me ooit wel eens afgevraagd of ik na al die jaren nog jaloers zou zijn
en ik kan zeggen JAals die droom nog veel langer had geduurd waren er
gewonden gevallen denk ik![]()
Ik zat te twijfelen of ik deze droom wel hier neer zou zetten, maar ik vond dat je er
recht op had, eerlijk is eerlijk![]()
Dat was inderdaad wel een type die me altijd in alle na deed, nu je het zegtquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een droom Fann, gewéldig
Kan me voorstellen dat je nijdig was. Een beetje erbij hangen voor zo'n stomme griet die aan je vent zit, nee, zou ik ook niet pikken![]()
Was ze vroeger op school al zo'n type wat aan jóuw spullen zat?
Enfin, eind goed al goed, je man ligt nu nog bij te komen, dus laten we zeggen dat de rekening vereffend is
Jou zien we hier vandaag niet meer terug, die houdt je bovenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat was inderdaad wel een type die me altijd in alle na deed, nu je het zegt![]()
en ja, de rekening is vereffend![]()
![]()
Ik ga hem strakkies wel koffie brengen
Mij lukt door naar de lucht te kijken of in de verte, dan weet ik dat ik droom en kan ik zelf alles verder controleren.quote:Op zondag 6 februari 2011 04:26 schreef RickoKun het volgende:
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.
Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
Hier hetzelfde. Ik vind het zooooooo fucking vet als ik het een keer gedaan heb. Nou droom ik niet vaak bewust en dus nog minder vaak lucide. Misschien heb ik het 3 tot 5x gehad in totaal. Maar het blijft echt heel tof.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
same herequote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
same herequote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Yo Yosander (HAHAHA HILARISCH DIE RICKOKUN ROFLZ),quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:47 schreef yosander het volgende:
Cross-post uit het centrale dromentopic:
Hoi hoi, voor 't eerst dat ik hier post in TRU, maar heb me altijd al geïnteresseerd in dromen en dan niet zozeer de betekenis die erachter kan zitten, maar meer de wetenschappelijke kant van dromen. Nu was ik me al een tijdje van het fenomeen 'lucide dromen' bewust en omdat ik al vakantie heb, ben ik me er deze week weer eens in gaan verdiepen.
De 'methode' die ik nu gebruik, is zodra ik wakker word, weer ga slapen en probeer te denken aan lucide dromen. Mede omdat ik het vaakst mijn dromen onthoud als ik voor de tweede keer in slaap val.
De afgelopen twee dagen heb ik tweemaal de zogenaamde 'reality-checks' uitgevoerd(?). De eerste dag keek ik naar mijn hand (dit overdag ook een paar 'geoefend') en die werd onder mijn wil groter. Toen was het duidelijk dat ik aan 't dromen was. Vanochtend was echter nog vager: opeens besefte ik dat ik aan het dromen was en toen dacht ik: nu wil ik een sinaasappel proeven, nou dat proefde ik ook
. En dat bleef de hele droom doorgaan totdat ik wakker werd. Beide dromen duurden niet zolang voor mijn gevoel vergeleken met normale dromen
. Ook gebeurde er verder niets in mijn dromen. Komt 't omdat ik het dan maar zelf moet aanvullen/verzinnen
?
Nou lijkt het naar je handen kijken niet een goed idee. Vreemd genoeg heb ik (en meerdere mensen met mij) dat je handen niet kloppen, wat er freaky uit kan zien als je je 'bewust' van je droom bent. (soms zien ze er helemaal gebroken etc. uit), hetzelfde als je jezelf ziet in een spiegel in je droom. Heel apart (en nogmaals zweverig), maar probeer het maar eens!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:08 schreef Darklight het volgende:
Zijn wel trucjes voor,naar je handen kijken volgens mij,of rond gaan draaien
LOLLERZZ!!1quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:19 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Yo Yosander (HAHAHA HILARISCH DIE RICKOKUN ROFLZ),
Met lucide dromen speel je eigenlijk een beetje vals, je omzeilt je hersenen haar bewustzijn. Dat je dromen met lucide dromen niet 'langer' duren, komt omdat je inderdaad je droom zelf moet invullen. En dat betekent niet persé dat je je eigen droom moet voortDUWEN, maar je moet de droom voor laten ZWEVEN.
Als je je namelijk 'teveel' bewust wordt dat je droomt, zal je weer wakker worden. Er zit een stofje in je hersenen (naar ik heb gelezen) dat je slaap regelt.
Om je droom verder te laten gaan, zal je je bewustzijn op 'een lager pitje' moeten zetten. Klinkt heel zweverig, weet ik, maar ik vind het moeilijk te omschrijven.
Als ik bijv. in slaap val, weet ik dat ik het auto-associatieve krijg: Ik bedenk compleet random allemaal woordjes of situaties (zo ook in een droom, waardoor de ene droom compleet nergens op slaat, en de ander juist wel weer, omdat je nadenkt over een bepaalde situatie die je die dag hebt meegemaakt, gemixed met andere zaken). Ik probeer terug naar dat niveau te komen, zodat 'de droom' zijn eigen weg weer kan varen. Zo verleng ik mijn eigen lucide dromen. Maar weet wel, dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ook ik heb daar nog moeite mee
dat van mijn handen is me nog nooit opgevallen, ik zal eens kijken of ik er op kan letten. Ik heb juist vaak in lucide dromen dat ik me er van bewust ben dat plaatsen niet kloppen. BV mijn slaapkamer komt uit in een woonkamer die niet op de mijne lijkt, of winkels liggen niet waar ze moeten liggen, en daar ben ik mij dan bewust van dat het niet klopt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:21 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Nou lijkt het naar je handen kijken niet een goed idee. Vreemd genoeg heb ik (en meerdere mensen met mij) dat je handen niet kloppen, wat er freaky uit kan zien als je je 'bewust' van je droom bent. (soms zien ze er helemaal gebroken etc. uit), hetzelfde als je jezelf ziet in een spiegel in je droom. Heel apart (en nogmaals zweverig), maar probeer het maar eens!
Rond gaan draaien is een truuk dat inderdaad wel goed werkt!
ik wordt snachts best vaak wakker dus ik heb dat ik ze kan onthouden ongeveer 2 - 3 dromen per nacht. Als ik smiddags een uurtje in slaap val droom ik al dus ik droom vrijwel altijd wanneer ik slaap, en van die dromen gok ik dat ik een keer of 3 - 5 in de week lucide droom. Nadeel is, je wordt altijd wakker van dromen die je onthoud, en ik heb het idee dat je juist omdat ie lucide is sneller wakker wordt dus het kost me slaapquote:Op zondag 5 juni 2011 20:58 schreef KeizerKuzco het volgende:
Maar droom je dan iedere nacht lucide? Ik kan me voorstellen dat je dan in iedere droom de realitychecks uitvoert en merkt dat je droomt. Of kan je er ook zo weer mee stoppen zodat je weer een `droomloze´ slaap hebt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |