Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven ditquote:Op zaterdag 5 februari 2011 19:40 schreef Dhaha het volgende:
[..]
dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?
Ik DENK dat jij slaapverlamming hebt meegemaakt (uit eigen ervaring weet ik dat dat heel freaky kan zijn, want je hallucineert er ook bij (omdat je idd niet 100% wakker bent)quote:Op zondag 6 februari 2011 12:12 schreef svefn het volgende:
[..]
Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven dit
precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet.quote:Op zondag 6 februari 2011 04:26 schreef RickoKun het volgende:
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.
Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammerquote:Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef okiokinl het volgende:
[..]
precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet. rondjes draaien helpt ook goed om er weer in te komen, of inderdaad naar je handen kijken.
en voor mensen die t niet lukt, slaap te kort, drink een bakkie koffie ofzoiets, en ga verder slapen. dan slaap je veel lichter, en is de kans op lucide dromen groter.
en als je gaat vliegen en je wordt wakker van de opwinding, bedenk je van tevoren dat je helemaal niet kan vallen, dan raak je niet zo opgewonden.:)
Jazeker wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 12:56 schreef svefn het volgende:
Zou kunnen, maar het voelde iig alsof ik er gewoon over droomdewil het binnenkort wel weer eens gaan proberen eigenlijk.
En idd, hoort niet in TRU
Ja klopt, maar dromen is toch onverklaarbaar? Dus prima om hier te bespreken.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.
Pardon voor de offtopic btw.
wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. kijk om je heen, naar de lucht, naar gezichten, dingen... je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.quote:Op zondag 6 februari 2011 13:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammer
Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:36 schreef okiokinl het volgende:
[..]
wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.
en je kunt uiteindelijk wel degelijk beter worden in het controlleren en beinvloeden, als je erachter komt wat je wel en niet moet doen. te veel opwinding of te hard proberen = wakker worden.
ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :pquote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.
Dus gewoon proberen om zodra ik me bewust ben dat ik droom de dingen op zijn beloop te laten? Ga ik de volgende keer doen. Tenzij het een nachtmerrie is, dan ben ik alleen maar blij als ik wakker word, zo snel mogelijk
Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :p
als je ludice in een nachtmerrie wordt, kun je juist je lol op, prent jezelf goed in dat je alles kunt veranderen, dus ook de nachtmerrie. en als je lucide bent, weet je ook dat het niet echt is, en er dus niks is om bang voor te zijn. lach die zombies gewoon uit of sla ze op hun bek.![]()
t vreemde is ook dat sinds ik dit een beetje kan, ik ook in gewone dromen vaak ergens wel weet dat het niet echt is. misschien wen je er gewoon aan dat je dingen kunt veranderen in dromen.
dat klinkt heftig, oei.. ja koortsdromen kan wel heftig zijn...quote:Op zondag 6 februari 2011 18:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.
Want men, wat kunnen nachtmerries eng zijn, zo dreigend. Heb nu de naweeen van een griep, maar toen dat op het hoogtepunt was droomde ik ook zo raar, was bijna hallucineren, badend in het zweet wakker worden. Droom en werkelijkheid liepen in elkaar over , ja, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar toen wist ik af en toe niet of ik sliep of dat het echt was.
Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leekquote:Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.
Pardon voor de offtopic btw.
Blijf dan ook van die Soma af !quote:Op maandag 14 februari 2011 08:45 schreef Bastard het volgende:
Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leek
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
Ja ik ben nog niet op dat punt waar ik oninstinctieve dingen kan doen. Mijn eerste instinct is rennen!! Mijn dromen voelen soms echt eng aan, ik voel echte angst ondanks dat ik weet dat het een droom is. Ik kan zelfs mijn armen bewegen maar niet wakker worden. Met wat training moet het mogelijk zijn om mijn dromen meer richting te geven.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:11 schreef okiokinl het volgende:
gewoon alles wat je achterna zit of eng is, even huggen.
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.
Als je moeder lucide kan dromen, bestaat er een kans dat jij het ook kan.
Jawel, maar ik neem aan dat hij dat zelf ook wel weetquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |