abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92404751
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:40 schreef Dhaha het volgende:

[..]

dat is dan wel zo denk ik, want je beseft toch dat je droomt?
Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven dit :P
  zondag 6 februari 2011 @ 12:25:46 #27
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_92405230
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:12 schreef svefn het volgende:

[..]

Nope, ik droomde echt dat ik in bed lag, en toen opeens allemaal vage dingen meemaakte omdat ik aan het dromen was (maar nog wel in bed lag). Lastig te beschrijven dit :P
Ik DENK dat jij slaapverlamming hebt meegemaakt (uit eigen ervaring weet ik dat dat heel freaky kan zijn, want je hallucineert er ook bij (omdat je idd niet 100% wakker bent)

-edit-

Dit topic hoort trouwens niet thuis in TRU, dat haalt het topic naar beneden. Dit hoort meer thuis in Lifestyle.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rickocum op 06-02-2011 12:32:15 ]
pi_92406492
Zou kunnen, maar het voelde iig alsof ik er gewoon over droomde :) wil het binnenkort wel weer eens gaan proberen eigenlijk.

En idd, hoort niet in TRU
pi_92407238
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:26 schreef RickoKun het volgende:
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.

Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet.
rondjes draaien helpt ook goed om er weer in te komen, of inderdaad naar je handen kijken.
en voor mensen die t niet lukt, slaap te kort, drink een bakkie koffie ofzoiets, en ga verder slapen. dan slaap je veel lichter, en is de kans op lucide dromen groter.

en als je gaat vliegen en je wordt wakker van de opwinding, bedenk je van tevoren dat je helemaal niet kan vallen, dan raak je niet zo opgewonden.:)
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 13:30:33 #30
249559 crew  Lavenderr
pi_92407943
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:11 schreef okiokinl het volgende:

[..]

precies, de truuk is om als je wakker gaat worden, te stoppen met van alles doen en gewoon de droom te laten gaan zoals ie gaat. ik heb vaak de neiging om alles te gaan sturen en dat lukt dan niet. rondjes draaien helpt ook goed om er weer in te komen, of inderdaad naar je handen kijken.
en voor mensen die t niet lukt, slaap te kort, drink een bakkie koffie ofzoiets, en ga verder slapen. dan slaap je veel lichter, en is de kans op lucide dromen groter.

en als je gaat vliegen en je wordt wakker van de opwinding, bedenk je van tevoren dat je helemaal niet kan vallen, dan raak je niet zo opgewonden.:)
Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammer :{
  zondag 6 februari 2011 @ 13:53:35 #31
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92408904
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 12:56 schreef svefn het volgende:
Zou kunnen, maar het voelde iig alsof ik er gewoon over droomde :) wil het binnenkort wel weer eens gaan proberen eigenlijk.

En idd, hoort niet in TRU
Jazeker wel.
The truth was in here.
pi_92411706
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.

Pardon voor de offtopic btw.
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 15:11:27 #33
249559 crew  Lavenderr
pi_92412081
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:
Is dit forumdeel niet bedoeld voor conspiracies, paranormale/onverklaarbare zaken etc? Lucide dromen is gewoon een wetenschappelijk bewezen fenomeen.

Ja klopt, maar dromen is toch onverklaarbaar? Dus prima om hier te bespreken.
Conspiracies kun je beter voor terecht op BNW :) .
pi_92412371
Mwah, zo zie ik het niet echt, maar snap wel wat je bedoelt. :)

Nou even OT dan, ga voor de zoveelste keer maar weer eens beginnen met dromen op te schrijven, en dit keer niet na een paar dagen stoppen :P
pi_92412945
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zodra ik dat ga doen word ik wakker. Zo jammer :{
wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. kijk om je heen, naar de lucht, naar gezichten, dingen... je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.
en je kunt uiteindelijk wel degelijk beter worden in het controlleren en beinvloeden, als je erachter komt wat je wel en niet moet doen. te veel opwinding of te hard proberen = wakker worden.
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 15:42:39 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_92413262
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:36 schreef okiokinl het volgende:

[..]

wat wel goed werkt voor mij is om gewoon te proberen een droom bewust mee te maken. dat is ook al iets heel tofs. je kan dan proberen kleine dingetjes te sturen, probeer eens door een muur te lopen of zoiets, en dan weer kijken wat er verder gebeurt. als je probeerd de volledige controle te krijgen, ga je falen. je onderbewustzijn bepaald wat er gebeurd namelijk, en doet dat ook nog beter dan dat je bewust bij elkaar zou kunnen fantaseren.
en je kunt uiteindelijk wel degelijk beter worden in het controlleren en beinvloeden, als je erachter komt wat je wel en niet moet doen. te veel opwinding of te hard proberen = wakker worden.
Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.
Dus gewoon proberen om zodra ik me bewust ben dat ik droom de dingen op zijn beloop te laten? Ga ik de volgende keer doen. Tenzij het een nachtmerrie is, dan ben ik alleen maar blij als ik wakker word, zo snel mogelijk :P
pi_92417473
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vooral dat laatste idd, op een gegeven moment schiet er dan door mijn hoofd: ik droom, en dan ga ik proberen de dingen te beinvloeden, dat lukt heel even maar met flarden van wakker er tussendoor en uiteindelijk word ik wakker.
Dus gewoon proberen om zodra ik me bewust ben dat ik droom de dingen op zijn beloop te laten? Ga ik de volgende keer doen. Tenzij het een nachtmerrie is, dan ben ik alleen maar blij als ik wakker word, zo snel mogelijk :P
ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :p
als je ludice in een nachtmerrie wordt, kun je juist je lol op, prent jezelf goed in dat je alles kunt veranderen, dus ook de nachtmerrie. en als je lucide bent, weet je ook dat het niet echt is, en er dus niks is om bang voor te zijn. lach die zombies gewoon uit of sla ze op hun bek. :)
t vreemde is ook dat sinds ik dit een beetje kan, ik ook in gewone dromen vaak ergens wel weet dat het niet echt is. misschien wen je er gewoon aan dat je dingen kunt veranderen in dromen.
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 18:23:21 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_92420162
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:14 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ben ook geen expert natuurlijk, ik heb dezelfde dingetjes. ik heb alleen ontdekt, dat als je alles gewoon laat, dan begint het dromen weer. het probleem gaat dan vaak de andere kant op zelfs, voor je t weet ben je niet meer lucide en droom je weer gewoon, val je te veel in slaap. :p
als je ludice in een nachtmerrie wordt, kun je juist je lol op, prent jezelf goed in dat je alles kunt veranderen, dus ook de nachtmerrie. en als je lucide bent, weet je ook dat het niet echt is, en er dus niks is om bang voor te zijn. lach die zombies gewoon uit of sla ze op hun bek. :)
t vreemde is ook dat sinds ik dit een beetje kan, ik ook in gewone dromen vaak ergens wel weet dat het niet echt is. misschien wen je er gewoon aan dat je dingen kunt veranderen in dromen.
Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.
Want men, wat kunnen nachtmerries eng zijn, zo dreigend. Heb nu de naweeen van een griep, maar toen dat op het hoogtepunt was droomde ik ook zo raar, was bijna hallucineren, badend in het zweet wakker worden. Droom en werkelijkheid liepen in elkaar over , ja, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar toen wist ik af en toe niet of ik sliep of dat het echt was.
pi_92432067
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is mooi, dat je een nachtmerrie naar je hand kunt zetten, of je er iig van bewust zijn dat het maar een droom is.
Want men, wat kunnen nachtmerries eng zijn, zo dreigend. Heb nu de naweeen van een griep, maar toen dat op het hoogtepunt was droomde ik ook zo raar, was bijna hallucineren, badend in het zweet wakker worden. Droom en werkelijkheid liepen in elkaar over , ja, weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, maar toen wist ik af en toe niet of ik sliep of dat het echt was.
dat klinkt heftig, oei.. ja koortsdromen kan wel heftig zijn...
pi_92435722
Ik droomde laatst dat ik al was opgestaan en rustig op gang was aan het komen. Toen ik echter besefte dat het allemaal wel heel relax aanvoelde en mijn omgeving toch ook wel wat minder duidelijk was, kreeg ik pas door dat ik in feite nog lag te slapen .

Aangezien het ook de bedoeling was dat ik allang was opgestaan, maar bij het uitstellen van mijn wekker iets fout was gegaan, besefte ik dat ik maar eens snel moest opstaan als ik nog op tijd zou zijn voor de les :') .

Als ik al wakker ben geworden voor mijn wekker of flink aan het snoozen ben komen dit soort dromen maar al te vaak voor. Op de middelbare school draaide ik me vaak nog een keertje om en droomde dan regelmatig dat we in plaats van stoelen allemaal op banken lagen en ik daar verder sliep. Dan besefte ik altijd dat dit helaas niet zo was en dat het weer tijd was om op te staan. Helaas geen ruimte reizen voor mij ;( .
pi_92733671
Ik heb paar keer een lucidedroom gehad. Ik heb een paar keer gevlogen, in een tank gereden etc.

Het moeilijkste in een lucide droom is om je concentratie te behouden , want je raakt al snel opgewonden waardoor je wakker word. Wanneer je voor eerst in een lucidedroom komt raad ik je sterk af om te vliegen, door de opwinding wordt je geheid wakker.

[ Bericht 34% gewijzigd door ufopiloot12 op 13-02-2011 20:32:04 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 08:45:15 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_92756393
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 15:02 schreef svefn het volgende:

Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leek :P
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
The truth was in here.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:39:02 #43
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_92765830
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 08:45 schreef Bastard het volgende:
Ik had een BNW droom die half lucide dus TRU was en heel echt leek :P
[TRU] Centraal dromentopic: Deel 6
Blijf dan ook van die Soma af ! :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_92921110
Ik heb een paar keer per week een lucide droom. Het lukt me alleen niet goed om het te sturen zeg maar. Ik kan mijn eigen acties controleren binnen de droom zelf. Wikipedia leert mij dat dit soort dromen een lage luciditeit hebben. Dingen als vliegen heb ik nog nooit gedaan, maar ook nog nooit geprobeerd. Volgende keer een keer uitprobreren :Y .

Ik heb niet zulke toffe dromen als sommige mensen hier. Mijn dromen beginnen en voelen vervolgens levensecht aan. Sommige dromen zijn dan ook half nachtmerrie. Waarin ik word achtervolgd en dergelijke. Ergens halverwege ontdek ik dat ik droom en kan ik mijn acties in de droom sturen. Aan het einde van de droom kan ik ook voelen dat ik in bed lig en mijn arm/been bewegen maar het lukt me vaak niet om uit de droom te komen. Best vaag... :{ .

Overigens lukt dit niet als er iemand naast mij in bed ligt :@ .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_92939096
gewoon alles wat je achterna zit of eng is, even huggen. :)
pi_92941169
Ik had wat lucide dromen als kind, vervolgens ging ik mezelf in mijn droom wakker slaan, omdat ik het eng vond. Ik dacht: 'Help ik droom! Wakker worden! Wakker worden!' Die dromen speelden zich altijd af op school, ik ging ook altijd aan klasgenootjes vragen of ze me wakker konden maken. :')

Ik ben nu nog steeds bang voor lucide dromen :')
Héél stiekem ben ik lelijk van binnen.
pi_92942107
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 22:11 schreef okiokinl het volgende:
gewoon alles wat je achterna zit of eng is, even huggen. :)
Ja ik ben nog niet op dat punt waar ik oninstinctieve dingen kan doen. Mijn eerste instinct is rennen!! Mijn dromen voelen soms echt eng aan, ik voel echte angst ondanks dat ik weet dat het een droom is. Ik kan zelfs mijn armen bewegen maar niet wakker worden. Met wat training moet het mogelijk zijn om mijn dromen meer richting te geven.

Gelukkig heb ik ook fijne dromen :) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_92944869
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
_O-
Er was eens....
pi_92963146
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 21:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien eens wat minder blowtjes roken, wellicht lukt het je dan wel.
Als je moeder lucide kan dromen, bestaat er een kans dat jij het ook kan.
Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...
pi_92964198
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 14:00 schreef Vengerr het volgende:

[..]

Ik kan nog wel een ander argument aanvoeren waarom hij wat minder zou moeten blowen...
Jawel, maar ik neem aan dat hij dat zelf ook wel weet ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')