maar geef toe: Is toch zonde van zo'n ladder ?quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
Inderdaad, gewoon eerst de ladder in de stapel zetten had een hoop werk gescheeld.
In oost europa zijn het toch echt de orthodoxen dacht ik, die zich rond 800 afgesplitst hebben van de katholieken.quote:Op woensdag 16 februari 2011 07:20 schreef DustPuppy het volgende:
Dat zijn golfbewegingen. Over langere tijd loopt die kerk nog steeds leeg. Om nog maar te zwijgen over het grote aantal 'mooi weer' katholieken, die eigenlijk alleen op de grote feestdagen (Kerst, Pasen) naar de kerk gaan en er eigenlijk verder niks mee doen.
Dit geldt voornamelijk voor West-Europa. In Oost-Europa heet de RKK nog steeds een flinke voet in de aarde als ook in Zuid-Amerika en in Afrika doen ze hard hun best om uit te breiden.
Ik denk dat als we naar het grote plaatje kijken religies echt zullen moeten uitsterven of in in ieder geval flink aan macht zullen moeten inboeten, wil het menselijk ras 'as is' het volgende millennium overleven (zie ook Sam Harris: The End of Fate).
Misschien was de brandweer wel een laddertje reserve.quote:Op donderdag 17 februari 2011 21:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
maar geef toe: Is toch zonde van zo'n ladder ?
Dat doe je toch niet ? dan gebruik je toch gewoon een enkele paal ?
Ik vind het iig zeer vreemd.![]()
Overigens zie ik niet hoe een groei van het aantal katholieken iets zegt over de kwaliteit van de regels, en of ze daar ooit aan ten onder gaan of niet![]()
Sterker nog: een te sterke groei brengt bij bedrijven en 'rijken' (als in 'empires', geen rijke mensen) juist risico's en problemen met zich mee. Bestuur, financien, regels, corruptie etc.
In welk opzicht is de RK imuum ? (ehm... )
Het zegt bovendien ook niets omdat die groei vooral komt uit geboorte (binnen katholieke gezinnen), en niet via 'bekering'. Het absolute aantal geregistreerde katholieken in de wereld zegt ... niets over hoeveel van die mensen ook werkelijk praktiseren.
ja die vind ik ook altijd een beetje ranzigquote:
Dat is een wijwaterkwast!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:55 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ja die vind ik ook altijd een beetje ranzigbeetje bespetterd worden met dat vieze ding
Wordt dat ding in Nederland nog gebruikt trouwens?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 06:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is een wijwaterkwast!
Hier kan je er wat over lezen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wijwaterkwast
Ja, die wc-borstel gebruiken zij bij sommige sacramenten en sacramentalia. Bijvoorbeeld ja kan een priester vragen iets te zegenen. Zoals een huis, maar dat is hier niet gebruikelijk. In Griekenland zijn ze orthodox, maar die traditie delen ze wel met de katholieken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 22:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wordt dat ding in Nederland nog gebruikt trouwens?
In Griekenland nog wel, als je bijvoorbeeld in een nieuw huis gaat wonen kan
je een priester laten komen (of inhuren dat weet ik eigenlijk niet) en die gaat
dan met dat ding alle kamers in het huis langs, om het huis te '' zegenen"
zeg maar...
ja skattie, maar gebruiken ze die borstel in Nederland OOK nog ?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ja, die wc-borstel gebruiken zij bij sommige sacramenten en sacramentalia. Bijvoorbeeld ja kan een priester vragen iets te zegenen. Zoals een huis, maar dat is hier niet gebruikelijk. In Griekenland zijn ze orthodox, maar die traditie delen ze wel met de katholieken.
Jawel, die gebruiken ze nog heb ik me laten vertellen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja skattie, maar gebruiken ze die borstel in Nederland OOK nog ?![]()
dat was mijn vraag eigenlijk
Ow... dus eigenlijk een beetje voor hetzelfde doel ook nog...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, die gebruiken ze nog heb ik me laten vertellen.
Als er een gebouw ingezegend wordt bijvoorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ow... dus eigenlijk een beetje voor hetzelfde doel ook nog...
wist ik niet, weer wat geleerd vanavond
Ben bang dat dit een saaie droom gaat worden Fannie, geeft niks hoor meid, als je maar lekker slaaptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is toch geen vreemd katholiek gebruik?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:41 schreef pirlo444 het volgende:
het betastte van kinderen in de biechstoel
quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is toch geen vreemd katholiek gebruik?
quote:Op woensdag 2 maart 2011 00:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dat is toch geen vreemd katholiek gebruik?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |