abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 20:14:19 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92425891
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 17:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Om de haverklap vinden we nog bommen en zeemijnen. Jaarlijks houden we herdenkingen, littekens op begraafplaatsen. Overal staan nog bunkers.
Hoevaak in het dagelijks leven heb jij dan met dit soort zaken te maken? Praktisch nooit toch!

De grootste invloed van de tweede Wereldoorlog is dat zij tot op vandaag de discussie over de multiculturele samenleving en de wenselijkheid van massa-immigratie onmogelijk maakt. Hierdoor heeft dit veel langer kunnen voortduren dan goed voor ons was.
The End Times are wild
pi_92425987
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Helemaal nergens zeg ik dat buitenlanders slechte mensen zijn. Niet in deze post en niet in dit topic. Ik vind ook niet dat buitenlanders slechte mensen zijn, dus dan klopt het weer.
Wel vind ik dat de massa-immigratie een catastrophe voor Nederland is gebleken. Dat klopt. En dat is niet de 'schuld' van de immigranten zelf, maar voornamelijk van onze eigen decadentie.
Dat roep ik al heel lang. Google maar op LXIV decadentie alloctonen site:forum.fok.nl
klopt ... je zegt het niet letterlijk... maar je suggereert het wel door "het leed" wat buitenlanders veroorzaken gigantisch groter maken dan het leed van 40-45.
Daarna ging je draaikonten met 'straatbeeld' en 'impact' ..
En nu draaikont je opnieuw door zgn "ons" met onze eigen decadentie als schuldige aan te wijzen ...maar stiekem impliceer je opnieuw dat door "ons" al die slechterikken zo veel leed maakten, vele malen groter dan de nazi's .
pi_92426123
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:
Hoevaak in het dagelijks leven heb jij dan met dit soort zaken te maken? Praktisch nooit toch!

De grootste invloed van de tweede Wereldoorlog is dat zij tot op vandaag de discussie over de multiculturele samenleving en de wenselijkheid van massa-immigratie onmogelijk maakt. Hierdoor heeft dit veel langer kunnen voortduren dan goed voor ons was.
Ik heb in het dagelijks leven ook praktisch nooit te maken met de "problematiek van massa-immigratie". Dat betekent niet dat die problemen er niet zijn. Het argument is dan ook een dooddoener.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 februari 2011 @ 20:20:59 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92426275
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

klopt ... je zegt het niet letterlijk... maar je suggereert het wel door "het leed" wat buitenlanders veroorzaken gigantisch groter maken dan het leed van 40-45.
Daarna ging je draaikonten met 'straatbeeld' en 'impact' ..
En nu draaikont je opnieuw door zgn "ons" met onze eigen decadentie als schuldige aan te wijzen ...maar stiekem impliceer je opnieuw dat door "ons" al die slechterikken zo veel leed maakten, vele malen groter dan de nazi's .
De multikul gooit de cohesie en de identiteit van ons als land helemaal overhoop. Dat is het probleem. Het zijn niet 'die buitenlanders' an sich, maar de multikul zelf.

Ik draaikont niet met decadentie, want dat wijs ik al lang aan als oorzaak voor onze problemen, in plaats van de islam of slechte buitenlanders:
quote:
De islamitische wereld staat op instorten" | Nieuws ...
25 berichten - 7 auteurs - Laatste bericht: 26 sept 2010
Het verval van het Christendom komt niet, zoals LXIV zegt, door decadentie, maar door de opkomst van de wetenschap. ...
forum.fok.nl/topic/1535000/3/25 - In cache

Halsema weet niet wat taqqiya is | Politiek (POL) | FOK!forum ...
25 berichten - 10 auteurs - Laatste bericht: 29 okt 2010
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:26 schreef LXIV het volgende: De islamisering is een symptoom. De oorzaak is onze eigen decadentie. ...
forum.fok.nl/topic/1551794 - In cache
De Islam, onze ondergang. | Politiek (POL) | FOK!forum - Het ...
25 berichten - 10 auteurs - Laatste bericht: 30 april 2010
LXIV, je noemt cultuurrelativisme en decadentie. Ben er wel enigzins mee bekend. Heb je toevallig aanraders qua literatuur mbt die ...
forum.fok.nl/topic/1448478/7/25 - In cache
Column Diederik Samsom: Droom dertigers ruw verstoord | Politiek ...
25 berichten - 15 auteurs - Laatste bericht: 22 nov 2008
Op zaterdag 22 november 2008 12:34 schreef LXIV het volgende: [..] Nu vind ik dat ook wel een toonbeeld van decadentie, Sigme! ...
forum.fok.nl/topic/1222491/3/25 - In cache
Oorzaken ondergang van het Romeinse Rijk | Cultuur & Historie (C&H ...
25 berichten - 9 auteurs - Laatste bericht: 24 feb 2007
Op vrijdag 23 februari 2007 22:54 schreef LXIV het volgende: 1) Decadentie, corruptie en zelfzuchtigheid van de oorspronkelijke Romeinse ...
forum.fok.nl/topic/985665/2/25 - In cache
De ware kerstgedachte | Nieuws & Achtergronden (NWS) | FOK!forum ...
20 berichten - 12 auteurs - Laatste bericht: 16 dec 2010
Op donderdag 16 december 2010 17:37 schreef LXIV het volgende: .... boodschap onrecht aangedaan wordt door de westerse decadentie? ...
forum.fok.nl/topic/1575864 - In cache
Massa-immigratie = verzekeren brandend huis | Politiek (POL) | FOK ...
25 berichten - 11 auteurs - Laatste bericht: 30 jan
Op zaterdag 29 januari 2011 22:03 schreef LXIV het volgende: [..] Ik constateer enkel. Als het blanke ras zo decadent is geworden dat het ...
forum.fok.nl/topic/1597309/4/25 - In cache
Librije, de voorpret :) | Culinesse à gogo (CUL) | FOK!forum - Het ...
25 berichten - 7 auteurs - Laatste bericht: 12 juni 2006
Miskend decadent. quote: Op donderdag 8 juni 2006 10:04 schreef marnix73 het volgende: Ben niet de enige met mijn ervaring bij het eten bij ...
forum.fok.nl/topic/866235/3/25 - In cache - Vergelijkbaar
Afrikanen hebben kinderverkrachtingsgen' | Nieuws & Achtergronden ...
25 berichten - 11 auteurs - Laatste bericht: 4 sept 2010
Op zaterdag 4 september 2010 17:43 schreef LXIV het volgende: .... hebben dan Westerse volkeren, want zij zijn minder ontaard en decadent. ...
forum.fok.nl/topic/1523590/2/25 - In cache
Caissière vraagt of ik bij wil pinnen (en overige vragen ...
25 berichten - 18 auteurs - Laatste bericht: 15 jan
LXIV · [-] LXIV - zaterdag 15 januari 2011 @ 21:53 · [PM] fotoboek [Profiel] [Homepage] [Edit]. misdunker ... Decadentie :r. Precies :r ...
forum.fok.nl/topic/1591992/2/25 - In cache
The End Times are wild
pi_92426312
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat nou... je zit zelf in dit topic de diskussie dood te slaan met een WO II-vergelijking ..
Daarnaast wordt er al 10 jaar lang dagelijks op FOK geluld over dit themal.
Het zijn rituelen geworden..
Ook op de wat rustigere media zijn er periodes van weken waar je iedere dag hoort over dit thema.
Opnieuw overdrijf je .. opnieuw slachtoffergedoe.
pi_92426404
Maar wat is de oplossing volgens LXIV dan. Volledige assimilatie? Geen eigen religieuze of culturele identiteit?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 6 februari 2011 @ 20:23:20 #207
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92426447
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat nou... je zit zelf in dit topic de diskussie dood te slaan met een WO II-vergelijking ..
Daarnaast wordt er al 10 jaar lang dagelijks op FOK geluld over dit themal.
Het zijn rituelen geworden..
Ook op de wat rustigere media zijn er periodes van weken waar je iedere dag hoort over dit thema.
Opnieuw overdrijf je .. opnieuw slachtoffergedoe.
Ik zeg dat de immigratiediscussie onmogelijk gemaakt is door WO2. Ik zeg niet dat ik zelf hier niet aan meedoe. Een user heeft zelfs een uitspraak van mij hierover als ondertitel gekozen.
The End Times are wild
  zondag 6 februari 2011 @ 20:26:19 #208
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_92426642
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zeg dat de immigratiediscussie onmogelijk gemaakt is door WO2. Ik zeg niet dat ik zelf hier niet aan meedoe. Een user heeft zelfs een uitspraak van mij hierover als ondertitel gekozen.
Zo.. bel de kranten, groot nieuws!

Trek je je ook iedere avond af onder het kijken naar een van de postings van deze user. :')
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:27:54 #209
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92426746
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:22 schreef Mutant01 het volgende:
Maar wat is de oplossing volgens LXIV dan. Volledige assimilatie? Geen eigen religieuze of culturele identiteit?
Nee, dat hoeft voor mij helemaal niet. Ik vind het belachelijk dat er zoveel ophef gemaakt wordt over hoofddoekjes, terwijl die meisjes er gewoon netjes bijzitten (veel netter dan een gemiddelde Nederlandse vaak) en gewoon hun werk doen.
Ook vind ik het belachelijk dat er geroepen wordt om bijv. criminele Marokkanen harder aan te pakken, want alles wat je hoeft te doen is criminelen harder aanpakken, zo spaar je de niet-criminele Marokkanen (de meerderheid) en straf je de criminele Nederlanders ook.

De beste manier om in Nederland te zorgen voor een leefbare en welvarende samenleving is nieuwe immigratie sterk beperken en hard te werken aan de integratie (ongelijk aan assimilatie) van de huidige immigranten. Dat wil niet zeggen dat zij boerenkool met worst moeten eten als ze dat niet lusten. Wel dat ze zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en deelnemen aan de maatschappij. In die wet staat nergens naar wat voor muziek je moet luisteren, naar wat voor religieuze instelling je moet gaan of wat je 's avonds op tafel moet zetten. Dat zou ook te gek zijn. Gewoon de Nederlandse wet min of meer zoals zij nu is. Niks nieuws of bijzonders eigenlijk.

Daarom ben ik ook anti-PVV, omdat zij zich juist richten op bepaalde symptomen die wezenlijk onschuldig zijn en niet op de kern van de problemen.
The End Times are wild
pi_92426837
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

De multikul gooit de cohesie en de identiteit van ons als land helemaal overhoop. Dat is het probleem. Het zijn niet 'die buitenlanders' an sich, maar de multikul zelf.
Je ziet spoken... "multikul" is geen persoonlijkheid, het is een abstractie.. het bestaat niet op zich. Mensen bestaan wel... die maken identiteit en cohesie....
De veranderinging in de Nederlandse identiteiten komt door die mensen zelf.
En zo hoort het ook...

quote:
Ik draaikont niet met decadentie, want dat wijs ik al lang aan als oorzaak voor onze problemen, in plaats van de islam of slechte buitenlanders:
Het gaat niet om klassieke decadentie als schandknapen neuken en geld over de balk gooien, in voedsel en drugs zwelgen... je hebt het echt wel over het toelaten van buitenlanders. Je suggereert: dat door die decadentie.... er teveel buitenlanders in Nederland/europa zijn.. en die veroorzaken gigantisch veel ellende,,, veel meer dan de nazi's. Dat is de demonisering die je steeds aan het scheppen bent.
pi_92426851
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat hoeft voor mij helemaal niet. Ik vind het belachelijk dat er zoveel ophef gemaakt wordt over hoofddoekjes, terwijl die meisjes er gewoon netjes bijzitten (veel netter dan een gemiddelde Nederlandse vaak) en gewoon hun werk doen.
Ook vind ik het belachelijk dat er geroepen wordt om bijv. criminele Marokkanen harder aan te pakken, want alles wat je hoeft te doen is criminelen harder aanpakken, zo spaar je de niet-criminele Marokkanen (de meerderheid) en straf je de criminele Nederlanders ook.

De beste manier om in Nederland te zorgen voor een leefbare en welvarende samenleving is nieuwe immigratie sterk beperken en hard te werken aan de integratie (ongelijk aan assimilatie) van de huidige immigranten. Dat wil niet zeggen dat zij boerenkool met worst moeten eten als ze dat niet lusten. Wel dat ze zich gewoon aan de Nederlandse wet houden en deelnemen aan de maatschappij. In die wet staat nergens naar wat voor muziek je moet luisteren, naar wat voor religieuze instelling je moet gaan of wat je 's avonds op tafel moet zetten. Dat zou ook te gek zijn. Gewoon de Nederlandse wet min of meer zoals zij nu is. Niks nieuws of bijzonders eigenlijk.

Daarom ben ik ook anti-PVV, omdat zij zich juist richten op bepaalde symptomen die wezenlijk onschuldig zijn en niet op de kern van de problemen.
Ik denk dat weinig mensen hierop tegen zullen zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92427076
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat weinig mensen hierop tegen zullen zijn.
Tja dit is dan ook wat al jaren van links tot rechts geroepen wordt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:32:16 #213
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92427118
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je ziet spoken... "multikul" is geen persoonlijkheid, het is een abstractie.. het bestaat niet op zich. Mensen bestaan wel... die maken identiteit en cohesie....
De veranderinging in de Nederlandse identiteiten komt door die mensen zelf.
En zo hoort het ook...

[..]

Het gaat niet om klassieke decadentie als schandknapen neuken en geld over de balk gooien, in voedsel en drugs zwelgen... je hebt het echt wel over het toelaten van buitenlanders. Je suggereert: dat door die decadentie.... er teveel buitenlanders in Nederland/europa zijn.. en die veroorzaken gigantisch veel ellende,,, veel meer dan de nazi's. Dat is de demonisering die je steeds aan het scheppen bent.
Met decadentie bedoel ik dat we teveel welvaart hebben, hierdoor zelf niet meer bereid waren om vuile handen te krijgen, lekker gemakkelijk wilden leven, liever geen overlast van kinderen, alles voornamelijk te richten op het ik, een overdaad aan luxe nastreefden et cetera.
Ja, dit heeft een grote invloed gehad op het ontstaan van de multikul en andere hedendaagse Nederlandse problemen.
The End Times are wild
pi_92427124
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Zover daar een kern in zit..
Zover die diskussie vroeger te weinig was... zeker sinds 9 jaar is dat het belangrijkste politieke thema. Tot walgens aan toe.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:34:30 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92427278
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..
Gelul, de toon werd al gezet in de OP en de eerste post daarna
quote:
Onzin en dat weet je. Maar het tekent je dat je er keer op keer op terug komt. Zat er vermoedelijk toch meer een kern van waarheid in mijn vergelijking daar dan je in eerste instantie toe wou geven.
Nee, dat is geen onzin, en dat ik er op terug kom is omdat je er zo heerlijk hypocriet over bent.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92427317
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Met decadentie bedoel ik dat we teveel welvaart hebben, hierdoor zelf niet meer bereid waren om vuile handen te krijgen, lekker gemakkelijk wilden leven, liever geen overlast van kinderen, alles voornamelijk te richten op het ik, een overdaad aan luxe nastreefden et cetera.
Ja, dit heeft een grote invloed gehad op het ontstaan van de multikul en andere hedendaagse Nederlandse problemen.
Je impliceert weer hetzelfde
Verkapt wijs je naar : die buitenlanders veroorzaken de Nederlandse problemen.
Wees nu eens recht door zee en zeg het gewoon.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:38:34 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92427590
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je impliceert weer hetzelfde
Verkapt wijs je naar : die buitenlanders veroorzaken de Nederlandse problemen.
Wees nu eens recht door zee en zeg het gewoon.
Nee. Primair hebben de Nederlanders hun eigen problemen veroorzaakt. Er is geen enkele macht van buiten geweest die ons gedwongen heeft te beslissen wat wij besloten hebben. (behalve de laastste tijd de EU, maar die laat ik dan even buiten beschouwing).

Het lijkt wel of jij graag wil dat ik de buitenlanders 'overal' de schuld van geef. En als ik zeg dat dit naar mijn mening niet zo is dan zoek je iets anders.
Dat wil niet zeggen dat ik die sneeuwterroristjes uit Gouda geen klootzakjes vind, maar ze zijn dus niet de oorzaak van onze problemen. Wel een symptoom.

Binnen dit topic vind je zo'n uitspraak niet van mij. Ik denk op de rest van het forum ook niet.
The End Times are wild
pi_92428109
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:36 schreef LXIV het volgende:
Neurenberg zou nog een symbolischer locatie geweest zijn.

Uiteindelijk moet er een tribunaal komen waar diegenen die verantwoordelijk zijn voor de multikul berecht gaan worden. De hoeveelheid ellende en achteruitgang die hieruit voortgekomen is laat de tweede Wereldoorlog verbleken.
Je laatste zin is wel zwaar overdreven en niet sympathiek tegenover de slachtoffers van de WO2.

Maar van mij mogen mensen zoals Job Cohen, Femke Halsema etc. wel degelijke berecht worden. Hier ben ik het wel met je eens,
pi_92428341
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:44 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je laatste zin is wel zwaar overdreven en niet sympathiek tegenover de slachtoffers van de WO2.

Maar van mij mogen mensen zoals Job Cohen, Femke Halsema etc. wel degelijke berecht worden. Hier ben ik het wel met je eens,
Jij wilt Halsema veroordelen terwijl ze nog nooit beleid heeft gemaakt? :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92428409
quote:
Oh verdomme...

Ach het neemt nog steeds niet weg dat veel landen op de lange termijn sterk geprofiteerd hebben van hun multiculturele samenleving. Nederland kreeg voor de gouden eeuw begon heel veel 'niet Nederlanders' binnen vanwege de tolerantie die wij destijds kende. Ook Amerika is groot geworden vanwege de verschillende bevolkingen die er kwamen wonen... Ze hebben natuurlijk wat dipjes gehad vanwege het "hurr they took ur jobs" verschijnsel, maar het heeft wel geleid tot een van de grootste naties in de geschiedenis van de mens.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_92428458
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij wilt Halsema veroordelen terwijl ze nog nooit beleid heeft gemaakt? :')
Met haar politieke ideeen heeft ze invloed op de gedachtengang van de mensen van het land. Dus ja: ook Halsema berechten.

Job Cohen mag van mij trouwens levenslang krijgen. En hier ben ik zeer serieus over. Hij verpest het voor iedereen.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:50:01 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_92428498
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:44 schreef Zienswijze het volgende:
Wat is dat nou weer voor bullshit. 'Ze' hebben veertig tot twintig jaar geleden de verkeerde keuze gemaakt, Cohen en Halsema hebben de problemen hooguit geerfd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:50:12 #223
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92428507
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Oh verdomme...

Ach het neemt nog steeds niet weg dat veel landen op de lange termijn sterk geprofiteerd hebben van hun multiculturele samenleving. Nederland kreeg voor de gouden eeuw begon heel veel 'niet Nederlanders' binnen vanwege de tolerantie die wij destijds kende. Ook Amerika is groot geworden vanwege de verschillende bevolkingen die er kwamen wonen... Ze hebben natuurlijk wat dipjes gehad vanwege het "hurr they took ur jobs" verschijnsel, maar het heeft wel geleid tot een van de grootste naties in de geschiedenis van de mens.
Doelisten
pi_92428614
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:49 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Met haar politieke ideeen heeft ze invloed op de gedachtengang van de mensen van het land. Dus ja: ook Halsema berechten.

Job Cohen mag van mij trouwens levenslang krijgen. En hier ben ik zeer serieus over. Hij verpest het voor iedereen.
Je bent een raar en vooral eng kereltje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92428694
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:50 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor bullshit. 'Ze' hebben veertig tot twintig jaar geleden de verkeerde keuze gemaakt, Cohen en Halsema hebben de problemen hooguit geerfd.
Wie is "ze"? Bedoel je de stroom gastarbeiders? Zij waren geen probleem. Zij hebben netjes gewerkt; de Nederlandse staat en de gastarbeiders hebben er voordeel bij gehad: win-win situatie dus.

De huidige problemen hebben weinig met de gastarbeiders an sich te maken. Cohen en consorten zijn de verantwoordelijken van de huidige problemen in de 21 eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')