De suggestie is dat buitenlanders in Nederland/Europa meer en grotere wandaden plegen dan de nazis' deden indertijdquote:Op zondag 6 februari 2011 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En die LXlV had nog gelijk ook!
quote:Op zondag 6 februari 2011 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stel geen vraag, ik stel een feit, dat de discussie over migratie hier op fok onmogelijk is te voeren. De oorlog wordt er gelijk bijgehaald.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je vraag is overbodig wanneer je het voorafgaand beter had gelezen Dan had je gezien dat LXIV de oorlog 40-45 erbij haalde .
Dat slaat inderdaad de diskussie dood.. Ik pareerde die extremistische vergelijking.
Het begon hiermee:
[..]
De suggestie is duidelijk..
Buitenlanders in Nederland/ Europa zijn vreselijk slechte mensen, nog veel erger dan de nazi's .
Het is ook absurdisme... de overstatement wordt zover doorgedreven dat het absurd is.
Er zit een grappig BNW-element in: hoe dom kan men zijn... triest is dat de schrijver er serieus in gelooft.
Ach, als ik uitleg hoe een rechtstaat functioneert ben jij de eerste die mij voor nazi uitscheld, minkukel.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het zijn in dit geval je 'kritische' vriendjes zoals LIVX die WO2 erbij halen
Door je eigen politieke vrinden nogwel.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stel geen vraag, ik stel een feit, dat de discussie over migratie hier op fok onmogelijk is te voeren. De oorlog wordt er gelijk bijgehaald.
Mijn vrienden?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Door je eigen politieke vrinden nogwel.
Doe eens een paar linkjes?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:19 schreef IHVK het volgende:
Piet , altijd als er een discussie hier is over immigratie kom jij hier je slactofferrol etaleren en hard schreeuwen dat de discussie onmogelijk is.
Waardoor je de discussie zelf onmogelijk maakt.
Al in de OP werd er smuikend over gedaanquote:En kijk maar even goed hoe de WOII erbij is gehaald.
Uiteindelijk zal de tijd van de eerste grote volksverhuizingen ook de geschiedenisboeken ingaan als een revolutie, doch iets geleidelijker.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen iemand die zn halve familie heeft verloren tijdens de oorlog. Bovendien heeft WOII de koers van de geschiedenis verandert. De impact is gigantisch geweest.
Je opent een topic om te klagen over een NSB vergelijking maar in deze vind je het wel gepast?quote:Op zondag 6 februari 2011 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
En toch ook voor jou de vraag. Wat is de oplossing die je ziet voor dit 'probleem'?
Klinkt goedquote:Op zondag 6 februari 2011 19:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus.Die uitdaging ligt hem in het rijmen van een universele moraal met respect voor andersdenkenden en andere culturen.
Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..quote:Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stel geen vraag, ik stel een feit, dat de discussie over migratie hier op fok onmogelijk is te voeren. De oorlog wordt er gelijk bijgehaald.
Onzin en dat weet je. Maar het tekent je dat je er keer op keer op terug komt. Zat er vermoedelijk toch meer een kern van waarheid in mijn vergelijking daar dan je in eerste instantie toe wou geven.quote:[..]
Ach, als ik uitleg hoe een rechtstaat functioneert ben jij de eerste die mij voor nazi uitscheld, minkukel.
Helemaal nergens zeg ik dat buitenlanders slechte mensen zijn. Niet in deze post en niet in dit topic. Ik vind ook niet dat buitenlanders slechte mensen zijn, dus dan klopt het weer.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
De suggestie is duidelijk..
Buitenlanders in Nederland/ Europa zijn vreselijk slechte mensen, nog veel erger dan de nazi's .
Het is ook absurdisme... de overstatement wordt zover doorgedreven dat het absurd is.
Er zit een grappig BNW-element in: hoe dom kan men zijn... triest is dat de schrijver er serieus in gelooft.
Dat was de allereerste reactie.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:
Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..
Dat was in de FIPO!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..
quote:Onzin en dat weet je. Maar het tekent je dat je er keer op keer op terug komt. Zat er vermoedelijk toch meer een kern van waarheid in mijn vergelijking daar dan je in eerste instantie toe wou geven.
Het is maar net wat je verstaat onder een catastrophe. Persoonlijk vind ik het een overdrijving van de bovenste plank, omdat ik heel veel zaken kan bedenken die fors erger zijn voor een land. Dergelijk taalgebruik (ook zoals te zien in dit topic, de eerste reactie) ondermijnt een serieuze discussie.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helemaal nergens zeg ik dat buitenlanders slechte mensen zijn. Niet in deze post en niet in dit topic. Ik vind ook niet dat buitenlanders slechte mensen zijn, dus dan klopt het weer.
Wel vind ik dat de massa-immigratie een catastrophe voor Nederland is gebleken. Dat klopt. En dat is niet de 'schuld' van de immigranten zelf, maar voornamelijk van onze eigen decadentie.
Dat roep ik al heel lang. Google maar op LXIV decadentie alloctonen site:forum.fok.nl
quote:
Daarna werd het echter nog een stuk erger. En ook van users die normaal proberen iets minder troll te spelen dan sacher.quote:
Wat vind jij erger voor een land, en specifiek voor Nederland?quote:Op zondag 6 februari 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is maar net wat je verstaat onder een catastrophe. Persoonlijk vind ik het een overdrijving van de bovenste plank, omdat ik heel veel zaken kan bedenken die fors erger zijn voor een land. Dergelijk taalgebruik (ook zoals te zien in dit topic, de eerste reactie) ondermijnt een serieuze discussie.
Dat is geen uitdaging maar een onmogelijkheid. Je kunt niet stellen dat er een universele moraal bestaat of zou moeten gelden om vervolgens te stellen dat we afwijkingen daarop zoveel mogelijk moeten tolereren. Je kunt niet eerst stellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en vervolgens shariastaatjes goedkeuren omdat ze er daar anders over denken; althans dan is er niets 'universeels' meer aan zo'n opvatting natuurlijk.quote:Op zondag 6 februari 2011 19:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus.Die uitdaging ligt hem in het rijmen van een universele moraal met het respect voor andersdenkenden en andere culturen.
Een dijkdoorbraak.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat vind jij erger voor een land, en specifiek voor Nederland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |