abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92420571
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En die LXlV had nog gelijk ook!
De suggestie is dat buitenlanders in Nederland/Europa meer en grotere wandaden plegen dan de nazis' deden indertijd
Ga jij ook eens naar een shrink
pi_92421323
quote:

[..]

:') Zeg dat eens tegen iemand die zn halve familie heeft verloren tijdens de oorlog. Bovendien heeft WOII de koers van de geschiedenis verandert. De impact is gigantisch geweest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92422709
Wat een kuttopic . :')

Mislukt of niet maakt geen reet uit. uiteindelijk zal je toch elkaar tenminste moeten tolereren. Al het andere geroeptoeter slaat kant nog wal en is voer voor dogmatische opvattingen.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:18:01 #179
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92422797
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:17 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vraag is overbodig wanneer je het voorafgaand beter had gelezen Dan had je gezien dat LXIV de oorlog 40-45 erbij haalde .
Dat slaat inderdaad de diskussie dood.. Ik pareerde die extremistische vergelijking.
Het begon hiermee:

[..]

De suggestie is duidelijk..
Buitenlanders in Nederland/ Europa zijn vreselijk slechte mensen, nog veel erger dan de nazi's .
Het is ook absurdisme... de overstatement wordt zover doorgedreven dat het absurd is.
Er zit een grappig BNW-element in: hoe dom kan men zijn... triest is dat de schrijver er serieus in gelooft.

Ik stel geen vraag, ik stel een feit, dat de discussie over migratie hier op fok onmogelijk is te voeren. De oorlog wordt er gelijk bijgehaald.
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het zijn in dit geval je 'kritische' vriendjes zoals LIVX die WO2 erbij halen :')
Ach, als ik uitleg hoe een rechtstaat functioneert ben jij de eerste die mij voor nazi uitscheld, minkukel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_92422847
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stel geen vraag, ik stel een feit, dat de discussie over migratie hier op fok onmogelijk is te voeren. De oorlog wordt er gelijk bijgehaald.
Door je eigen politieke vrinden nogwel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92422897
Piet , altijd als er een discussie hier is over immigratie kom jij hier je slactofferrol etaleren en hard schreeuwen dat de discussie onmogelijk is. :')

Waardoor je de discussie zelf onmogelijk maakt.

En kijk maar even goed hoe de WOII erbij is gehaald.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:38:40 #182
45206 Pietverdriet
pi_92423802
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Door je eigen politieke vrinden nogwel.
Mijn vrienden?
  zondag 6 februari 2011 @ 19:39:58 #183
45206 Pietverdriet
pi_92423879
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:19 schreef IHVK het volgende:
Piet , altijd als er een discussie hier is over immigratie kom jij hier je slactofferrol etaleren en hard schreeuwen dat de discussie onmogelijk is. :')

Waardoor je de discussie zelf onmogelijk maakt.
Doe eens een paar linkjes?

quote:
En kijk maar even goed hoe de WOII erbij is gehaald.
Al in de OP werd er smuikend over gedaan
  zondag 6 februari 2011 @ 19:51:23 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92424527
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:') Zeg dat eens tegen iemand die zn halve familie heeft verloren tijdens de oorlog. Bovendien heeft WOII de koers van de geschiedenis verandert. De impact is gigantisch geweest.
Uiteindelijk zal de tijd van de eerste grote volksverhuizingen ook de geschiedenisboeken ingaan als een revolutie, doch iets geleidelijker.

Laat onverlet dat, zoals ik altijd zeg, de vergelijking met WO2 ongepast en beledigend is.

quote:

[..]

Je opent een topic om te klagen over een NSB vergelijking maar in deze vind je het wel gepast?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92424666
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

En toch ook voor jou de vraag. Wat is de oplossing die je ziet voor dit 'probleem'?
Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus. :) Die uitdaging ligt hem in het rijmen van een universele moraal met het respect voor andersdenkenden en andere culturen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2011 19:56:32 ]
pi_92424752
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:53 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus. :) Die uitdaging ligt hem in het rijmen van een universele moraal met respect voor andersdenkenden en andere culturen.
Klinkt goed :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:56:47 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_92424849
Kumbaya, steek een bloem in je haar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_92424886
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..
quote:
[..]

Ach, als ik uitleg hoe een rechtstaat functioneert ben jij de eerste die mij voor nazi uitscheld, minkukel.
Onzin en dat weet je. Maar het tekent je dat je er keer op keer op terug komt. Zat er vermoedelijk toch meer een kern van waarheid in mijn vergelijking daar dan je in eerste instantie toe wou geven.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:59:17 #189
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92425000
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:17 schreef Bluesdude het volgende:

De suggestie is duidelijk..
Buitenlanders in Nederland/ Europa zijn vreselijk slechte mensen, nog veel erger dan de nazi's .
Het is ook absurdisme... de overstatement wordt zover doorgedreven dat het absurd is.
Er zit een grappig BNW-element in: hoe dom kan men zijn... triest is dat de schrijver er serieus in gelooft.

Helemaal nergens zeg ik dat buitenlanders slechte mensen zijn. Niet in deze post en niet in dit topic. Ik vind ook niet dat buitenlanders slechte mensen zijn, dus dan klopt het weer.
Wel vind ik dat de massa-immigratie een catastrophe voor Nederland is gebleken. Dat klopt. En dat is niet de 'schuld' van de immigranten zelf, maar voornamelijk van onze eigen decadentie.
Dat roep ik al heel lang. Google maar op LXIV decadentie alloctonen site:forum.fok.nl
The End Times are wild
  zondag 6 februari 2011 @ 20:00:26 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_92425074
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:
Viel in dit topic reuze mee tot iemand begon te roepen dat de migratie erger was voor Nederland dan de tweede wereldoorlog..
Dat was de allereerste reactie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:01:13 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92425115
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat was in de FIPO!
quote:
Onzin en dat weet je. Maar het tekent je dat je er keer op keer op terug komt. Zat er vermoedelijk toch meer een kern van waarheid in mijn vergelijking daar dan je in eerste instantie toe wou geven.
The End Times are wild
  zondag 6 februari 2011 @ 20:01:41 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92425142
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Eigenlijk al in de OP, maar goed.
The End Times are wild
pi_92425156
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Helemaal nergens zeg ik dat buitenlanders slechte mensen zijn. Niet in deze post en niet in dit topic. Ik vind ook niet dat buitenlanders slechte mensen zijn, dus dan klopt het weer.
Wel vind ik dat de massa-immigratie een catastrophe voor Nederland is gebleken. Dat klopt. En dat is niet de 'schuld' van de immigranten zelf, maar voornamelijk van onze eigen decadentie.
Dat roep ik al heel lang. Google maar op LXIV decadentie alloctonen site:forum.fok.nl
Het is maar net wat je verstaat onder een catastrophe. Persoonlijk vind ik het een overdrijving van de bovenste plank, omdat ik heel veel zaken kan bedenken die fors erger zijn voor een land. Dergelijk taalgebruik (ook zoals te zien in dit topic, de eerste reactie) ondermijnt een serieuze discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_92425160
quote:

[..]

_O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92425205
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:56 schreef speknek het volgende:
Kumbaya, steek een bloem in je haar.
pi_92425221
quote:

[..]

Daarna werd het echter nog een stuk erger. En ook van users die normaal proberen iets minder troll te spelen dan sacher.
  zondag 6 februari 2011 @ 20:03:32 #197
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92425240
Goed. Laten we dan nu allemaal elkaar de hand geven en het regenbooglied zingen. Al die discussie...Want eigenlijk ging het allemaal hartstikke goed met z'n allen. Totdat de akelige Tweede Wereldoorlog er weer bijgehaald werd.
Uiteindelijk is het toch allemaal weer de schuld van Hitler. Daar kun je kort of lang over discussieren, zonder hem was dit topic heel anders gelopen. Dus tóch nog best wel veel invloed.
The End Times are wild
pi_92425568
quote:
Op zondag 6 februari 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is maar net wat je verstaat onder een catastrophe. Persoonlijk vind ik het een overdrijving van de bovenste plank, omdat ik heel veel zaken kan bedenken die fors erger zijn voor een land. Dergelijk taalgebruik (ook zoals te zien in dit topic, de eerste reactie) ondermijnt een serieuze discussie.
Wat vind jij erger voor een land, en specifiek voor Nederland?
pi_92425605
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:53 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Er is niet echt een oplossing, eerder een uitdaging. Die uitdaging zou ik het ontwikkelen van een wereldburgerschap willen noemen. Kosmopolitisme dus. :) Die uitdaging ligt hem in het rijmen van een universele moraal met het respect voor andersdenkenden en andere culturen.
Dat is geen uitdaging maar een onmogelijkheid. Je kunt niet stellen dat er een universele moraal bestaat of zou moeten gelden om vervolgens te stellen dat we afwijkingen daarop zoveel mogelijk moeten tolereren. Je kunt niet eerst stellen dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn en vervolgens shariastaatjes goedkeuren omdat ze er daar anders over denken; althans dan is er niets 'universeels' meer aan zo'n opvatting natuurlijk.

Natuurlijk kun je wel vinden dat het hier prima is dat we het anders doen. Ook kun je dat beter vinden, superieur zogezegd en dan nog kun je zeker vinden dat het niet verstandig is (maar dan dus meer uit praktische overwegingen) om ons al te veel met het buitenland te bemoeien. Sterker nog, ik denk er in een aantal opzichten ook wel zo over.

Eenzelfde probleem doet zich nu net voor met het multiculturalisme; het is enerzijds open en ruimdenkend, maar daardoor ook enorm kwetsbaar en leeg, vooral gepaard met andere ambities zoals vrouwenemancipatie, sociale voorzieningen enz.
pi_92425831
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat vind jij erger voor een land, en specifiek voor Nederland?
Een dijkdoorbraak.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')