Jij probeert een vrij subjectief gegeven als het een falen of een succes zijn van de multikul wetenschappelijk vast te leggen. Ik zeg dat dit niet gaat.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
LOL. Als je zo gaat redeneren kun je net zo goed alle wetenschappelijk onderzoek afschaffen. Overigens vergeet je even in te gaan op mijn stelling, dat multiculturalisme geen vooropgezet plan is geweest, maar een uitvloeisel van maatregelen en ontwikkelingen op diverse gebieden. Hier een label succes of mislukking aanhangen is net zo onzinnig als een dergelijk label hangen aan de opkomst van de VS, de Tachtigjarige Oorlog of het feit dat bepaalde planten in de loop der jaren in andere gebieden zijn gaan groeien.
Je had het niet over de eerste generatie gaf je net aan. Dus waar heb je het dan wel over?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kan je mensen die hier geboren en getogen zijn importeren?![]()
Volgens mij moet ik toch echt in formaat MegaHuge even neerzetten dat ik het over de IMPORT heb van immigranten?
Denk je werkelijk zo simplistisch? Had je toch wat snuggerder ingeschat...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Indien men twee paspoorten heeft is het natuurlijk geen probleem om deze relschoppers even op 'langdurige vakantie' te sturen naar land #2.
In mijn geval misschien juist, ik heb weinig contact met allochtonen. Maar ik ben slim genoeg niet af te gaan op zo'n filmpje.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:54 schreef Holograph het volgende:
De multiculturele samenleving![]()
Probleem is vooral Multiculti-adepten dit niet kunnen plaatsen omdat ze zelf nog nooit een allochtoon hebben gezien.
Wat klaag je dan? Het was notabene rechts die de deur openzette voor het multiculturalisme. Ga bij Piet de Jong klagen, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:55 schreef LXIV het volgende:
En was er een vooropgezet plan? Wie zal het weten. In ieder geval niet publiekelijk, nee.
Het grote complot, komt de vijfde colonne al langs? Wat val jij vandaag gigantisch door de mandquote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:55 schreef LXIV het volgende:
En was er een vooropgezet plan? Wie zal het weten. In ieder geval niet publiekelijk, nee.
Het grappige is dat ik een Turkse collega heb die Nederland verafschuwt als het gaat om dit soort dingen aan te pakken. Hij zegt dat de jongeren in Turkije zulke dingen wel uit hun hoofd laten omdat ze weten dat ze daar veel strenger aangepakt worden, niet alleen door de wetgevende macht maar ook door hun omgeving. Daar is het redelijk normaal een draai om je oren te krijgen door de buurman als opvoedkundige, hier heb je gelijk de politie op je dak als je dat doet. Gevolg? Wetteloze hangjeugd van allochtone komaf. Oplossing? Ouders leren hoe ze hun kinderen op moeten voeden ipv ze de straat op te schoppen. Magoed, dit zal vast wel aangemerkt worden als 'kul' door de multiculti-adepts.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:54 schreef Holograph het volgende:
De multiculturele samenleving![]()
Probleem is vooral Multiculti-adepten dit niet kunnen plaatsen omdat ze zelf nog nooit een allochtoon hebben gezien.
Mwah, ik ben wel voor een keihard puntensysteem. Het liefst zou ik natuurlijk iedereen toelaten, maar ik denk dat we zo'n groot etnisch cultureel conflict hebben gecreeerd dat ik LXIVs eerste opmerking niet eens meer heel overdreven vind. De Noord-Afrikaanse onderklasse moet ontzettend dringend kleiner worden, maar lijkt zelfs endogeen alleen maar te groeien. Bijna de helft van de babies in een aantal grote steden zijn van niet-westerse afkomst. Als die trend zich doorzet, kunnen deze steden over twintig jaar afgeschreven worden. Racistisch, wellicht, maar ik kan er niet veel anders meer van maken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:48 schreef du_ke het volgende:
En je kan ook lastig stoppen met 'importeren'
Waar klaag ik?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat klaag je dan? Het was notabene rechts die de deur openzette voor het multiculturalisme. Ga bij Piet de Jong klagen, zou ik zeggen.
Okay maar dan stuur je ze niet terug naar land van herkomst, maar stuur je ze weg naar land van niet-herkomst.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:51 schreef Scorpie het volgende:
Indien men twee paspoorten heeft is het natuurlijk geen probleem om deze relschoppers even op 'langdurige vakantie' te sturen naar land #2.
Je hebt het hier wel tegen van die types die het schreeuwen van Eurlings na De Jong en Van Leeuwen op het CDA congres wel konden waarderen...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat klaag je dan? Het was notabene rechts die de deur openzette voor het multiculturalisme. Ga bij Piet de Jong klagen, zou ik zeggen.
Voor de Marokkaanse koning blijf je altijd een onderdaan van Marokko, dus das alvast opgelost.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Okay maar dan stuur je ze niet terug naar land van herkomst, maar stuur je ze weg naar land van niet-herkomst.
Ik had het over de tweede generatiequote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, ik ben wel voor een keihard puntensysteem.
ik denk dat je te negatief bent.quote:Het liefst zou ik natuurlijk iedereen toelaten, maar ik denk dat we zo'n groot etnisch cultureel conflict hebben gecreeerd dat ik LXIVs eerste opmerking niet eens meer heel overdreven vind. De Noord-Afrikaanse onderklasse moet ontzettend dringend kleiner worden, maar lijkt zelfs endogeen alleen maar te groeien. Bijna de helft van de babies in een aantal grote steden zijn van niet-westerse afkomst. Als die trend zich doorzet, kunnen deze steden over twintig jaar afgeschreven worden. Racistisch, wellicht, maar ik kan er niet veel anders meer van maken.
Daarover zijn de meningen toch verdeeld als je de demografische gegevens erbij haalt. Er gaat veel te veel fout maar er gaat ook heel veel goed. Elke generatie is hoger opgeleid dan de vorige, verdient meer, trouwt meer met mensen die ook in Nederland geboren zijn en krijgt minder kinderen.quote:Sociale ontwikkeling is er zo goed als niet, omdat de cultuur gesegregeerd is.
Is dat wel zo of toch vooral perceptie? In Amerika kan je als immigrant gewoon blijven leven als Pool, Koreaan, of Mexicaan bijna zonder iets met Amerika te maken te hebben. Hier wordt je gedwongen Nederlands te leren en in verreweg de meeste gevallen uiteindelijk actief deel te nemen aan de maatschappij.quote:Daarom is een monocultuur belangrijk, en dat is de reden waarom het in Amerika min of meer goed gaat, en hier helemaal niet.
Tja ik geloof daar niet zo inquote:Tot de tijd dat Marokkaans/Turkse ouders hun kind opvoeden als een trotse vrije Nederlander, moet er het liefst niemand meer bijkomen. Maar dat kan nog een aantal generaties duren.
En dat klinkt misschien heel leuk popie-jopie aan de borreltafel maar in de praktijk is dat kansloos natuurlijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Okay maar dan stuur je ze niet terug naar land van herkomst, maar stuur je ze weg naar land van niet-herkomst.
tot welke generatie wou je dat trucje volhoudenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor de Marokkaanse koning blijf je altijd een onderdaan van Marokko, dus das alvast opgelost.
Nee dus, je verdraait de geschiedenis. Ik zal een andere user even aan het woord laten uit een ander topic:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar klaag ik?
Ja, rechts zowel links hebben vanaf 1960 actief beleid gevoerd dat tot de multikul heeft geleid. Ik heb nooit anders beweerd. In het begin vooral uit rechtse hoek (De 'gast'-'arbeiders' en de gezinshereninging, later de linkse partijen met asielzoekers en huwelijksmigratie)
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:07 schreef maartena het volgende:
Ik quote even van dit artikel: http://www.elsevier.nl/we(...)iet-zo-tijdelijk.htm
"Rif-Marokkanen
In 1967 presenteerde het centrum-rechtse kabinet-De Jong de Vreemdelingenwet die de wet van 1918 verving. Het uitgangspunt: Nederland is geen immigratieland en moet een restrictief toelatingsbeleid voeren.
Opnieuw zei Den Haag het een en deed het ander. Nog geen twee jaar nadat de regering had gezegd dat Nederland geen immigratieland was, sloot Nederland een wervingsverdrag met Marokko dat de weg opende voor de arme Rif-Marokkanen - voorheen kwamen Marokkanen vooral uit andere regio's. Het was het voor Nederland meest onvoordelige wervingsakkoord ooit. Andere verdragen bepaalden dat werknemers bij werkloosheid moesten vertrekken, maar voor Marokkanen gold dat niet. Ook zei Nederland toe Marokkanen te helpen bij de huisvesting, iets wat voorheen als taak van de werkgever werd gezien. En als klap op de vuurpijl werden illegale Marokkanen gelegaliseerd. Opmerkelijker nog was dat het verdrag expliciet de mogelijkheid van gezinshereniging noemde.
De massale immigratie van gezinnen werd niet voorzien. In de ministerraad werd alleen gevraagd hoeveel vrouwen de polygame 'Mohammedanen' mochten meenemen. 'Eén,' luidde het antwoord. Over het aantal kinderen maakten de bewindslieden zich geen zorgen. Volgens minister Roolvink telde het gemiddelde Marokkaanse gezin net zoveel kinderen als het Nederlandse.
Naast de nog altijd toenemende stroom gastarbeiders ontstond vanaf circa 1969 een stroom gezinsherenigers. Vooral veel Turken en Marokkanen waren na de recessie bang om terug te keren omdat ze dan wellicht niet opnieuw naar Nederland konden komen. Vaak onder druk van hun vrouw, die zonder man in Marokko of Turkije niks mocht, haalden ze hun gezin dan maar naar Nederland.
Zo vulden de vooroorlogse wijken in de grote steden zich met steeds meer immigranten. De gemeenten zagen zich geconfronteerd met problemen rond huisvesting en integratie van een groeiende groep sociaal-economisch zwakke immigranten. Sociologen waarschuwden dat immigranten de 'blanke negers' van Europa dreigden te worden. Daar kwamen nog de spanningen bij tussen Nederlanders en immigranten. In 1972 leidden die tot rellen in de Haagse Schilderswijk en de Rotterdamse Afrikaanderbuurt.
De grote steden vroegen het kabinet in 1972 de immigratie stop te zetten. Maar de regering gaf niet thuis, leefde nog steeds het adagium na van tijdelijkheid dat al lang en breed fictie was. Ook in 1973, toen door de oliecrisis de werkloosheid toenam en andere Europese landen een wervingsstop afkondigden, bleef Nederland gastarbeiders toelaten."
Het is die wetgeving, en het verdrag getekend door die centrum-rechtse regering, die er voor gezorgd heeft dat we nu met al die Marokkanen zitten.
En dan wil jij Links er de schuld van geven dat ze vervolgens kinderen kregen?
En het was Den Uyl - ja ja die linkse rakker - die in 1975 zo woedend was over de wervingsverdragen en er een einde aan maakte. Misschien had Nederland ook niet een "echte" linkse partij totdat Groen Links en de SP kwamen?
Te negatief? Kijk eens om je heen manquote:
Lees je nu niet wat ik schrijf en ga je er standaard tegenin, of wat ben je aan het doen? Dit zeg ik toch ook?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:08 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee dus, je verdraait de geschiedenis. Ik zal een andere user even aan het woord laten uit een ander topic:
[..]
Eén van de standaardtrucjes van het progressieve denken is evidente feiten bagetelliseren aan de hand van een overtrokken scepticisme en relativisme.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Welnee, het is een onzinuitspraak. Wie definieert namelijk het kader waartegen het succes wordt afgezet? Wat voor de ene kant een mislukking lijkt, is voor de andere kant helemaal geen belangrijk punt. Het is puur subjectief, allemaal.
Als je mijn hele post had gelezen was je dit ook tegengekomenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Te negatief? Kijk eens om je heen man![]()
quote:. Er gaat veel te veel fout
Tot elke generatie? Desnoods gieten we het in een interneringsvorm; een jaartje hard-time in Marokko, even leren hoe het wel moet, Marokko-style. Verdragje sluiten, vliegtuigjes boeken, raddraaiers droppen, jaartje opnieuw opvoeden. Ik zie meer heil in dat plan dan in het zoveelste jeugdhonk, subsidietraject of mislukt integratieproject ondersteund door groeperingen die zich inzetten voor de bevordering van integratie door middel van Uka Buka muziek.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
tot welke generatie wou je dat trucje volhouden?
O ja nee nu is mijn hele post natuurlijk niet relevant meer, door een simpel, nietszeggend, vaag zinnetje waar ik maar op magische wijze uit moet halen dat je de problemen toch ook wel ziet die ik schetste.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je mijn hele post had gelezen was je dit ook tegengekomen
[..]
Precies, zo lokken we ze dan ook het vliegtuig in. Denken dat ze vlinders gaan vangen, maar ondertussen mogen ze gewoon rotsen gaan breken met pikhouwelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
Een jaartje vakantie! Goed idee Scorpie! Heerlijk, ik zou zo een delict willen plegen om dat mee te maken.
Daar komt het inderdaad wel op neer. Je veel te simplistische blik voegt weinig toe heb ik het idee.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O ja nee nu is mijn hele post natuurlijk niet relevant meer, door een simpel, nietszeggend, vaag zinnetje waar ik maar op magische wijze uit moet halen dat je de problemen toch ook wel ziet die ik schetste.
Je doet het vast goed aan de borreltafel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, zo lokken we ze dan ook het vliegtuig in. Denken dat ze vlinders gaan vangen, maar ondertussen mogen ze gewoon rotsen gaan breken met pikhouwelen.
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, zo lokken we ze dan ook het vliegtuig in. Denken dat ze vlinders gaan vangen, maar ondertussen mogen ze gewoon rotsen gaan breken met pikhouwelen.
Ik had een klein momentje de hoop dat ze hier met praktische concrete oplossingen zouden komen voor de problemen maar het valt toch weer tegenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.
Je wil niet weten wat ik van Marokko en zijn inwoners vind, dat zou de discussie niet ten goede komen mijn beste.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen?
Wie met stront gooit kan het terug krijgen zeg ik altijd maar. Of wou je zeggen dat de oneliner-bijdrage van Mutant01 met retorisch 0-punt als graadmeter een o zo geweldige aanwinst voor de discussie was? Nee he, dat dacht ik ook al.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je doet het vast goed aan de borreltafel.
Grappig dat de Oneliner-man met 'je denkt te negatief' als vlaggenschip anderen beschuldigt van simplistisch denken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer. Je veel te simplistische blik voegt weinig toe heb ik het idee.
Kan je lang wachten. Enige vorm van ratio is ver te zoeken. Ratio is namelijk een linkse hobby.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had een klein momentje de hoop dat ze hier met praktische concrete oplossingen zouden komen voor de problemen maar het valt toch weer tegen
Je doet net alsof er al tientallen generaties zijn. De gastarbeiders waren onopgeleid, daar zijn ze op geselecteerd. Hun kinderen zijn inderdaad hoger opgeleid, maar dat is nogal wiedes want we hebben leerplicht. De derde generatie is nog nauwelijks toe aan een baan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef du_ke het volgende:
Daarover zijn de meningen toch verdeeld als je de demografische gegevens erbij haalt. Er gaat veel te veel fout maar er gaat ook heel veel goed. Elke generatie is hoger opgeleid dan de vorige, verdient meer, trouwt meer met mensen die ook in Nederland geboren zijn en krijgt minder kinderen.
Tsja wellicht. Ik ben in Rotterdam opgegroeid, en heb het elk jaar erger zien worden. Op m'n middelbare school, die erg positief multiculturalistisch was--misschien dat de politiek nooit het multiculturalisme heeft gepromoot, maar mijn opvoeding zeker wel (mijn leukste leraar: Ronald Sorensen, om aan te geven waar dat vandaan komt), maar ook de stad zelf.quote:
Ah, de eerste rechts<>links dogma komt weer om de hoek kijken, chapeau. Je hebt de twijfelachtige eer nog lager in de ladder des aanziens terecht te komen, wat voor jouw doen al een hele opgave is.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.
Jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over een ander land en de inwoners van dat andere land?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Je wil niet weten wat ik van Marokko en zijn inwoners vind, dat zou de discussie niet ten goede komen mijn beste.
Verlicht ons dan maar eens, o grote 'Gelijkhebbende'. Wat zijn jouw oplossingen voor de straatroven, de homo-bashers, de eerwraak-plegers en de segregatie tussen allochtoon en autochtoon.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je lang wachten. Enige vorm van ratio is ver te zoeken. Ratio is namelijk een linkse hobby.
Voor iemand die het gelijk aan zijn kant heeft ben je wel van de Godwins he?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over een ander land en de inwoners van dat andere land?
Precies.
Misschien hangt dat samen met je dogma over allochtonen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, de eerste rechts<>links dogma komt weer om de hoek kijken, chapeau. Je hebt de twijfelachtige eer nog lager in de ladder des aanziens terecht te komen, wat voor jouw doen al een hele opgave is.
Wat heeft de anus met Godwin te maken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor iemand die het gelijk aan zijn kant heeft ben je wel van de Godwins he?
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke onelinersquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef speknek het volgende:
En ik zie die trend niet stoppen of zelfs maar omkeren.
Grappig, ze hebben namelijk alle twee, twee dingen gemeen, beiden gestoeld op de werkelijkheid en beiden van zeer laag allooi.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien hangt dat samen met je dogma over allochtonen.
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren. Overigens merk ik geen ZAK van de zogenaamde segregratie tussen allochtoon en autochtoon. Behalve dan op dit forum, als ik weer zure mensen tegen kom die menen te moeten kankeren op allochtonen of autochtonen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verlicht ons dan maar eens, o grote 'Gelijkhebbende'. Wat zijn jouw oplossingen voor de straatroven, de homo-bashers, de eerwraak-plegers en de segregatie tussen allochtoon en autochtoon.
En, hoe lukt het tot zover met deze oplossingen? Gaat nog niet veel beter he? Misschien moeten we eens wat anders proberen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren.
En dat je niet mag zeggen dat het niet meevalt, want dat is zeg maar zoooo niet waar. Als je zegt dat het meevalt, ben je een slecht persoon. Want dan ben je het niet eens met Scorpie en dan ben je OF allochtoon of een slinks persoon. En dat is niet goed.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke oneliners
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren. Overigens merk ik geen ZAK van de zogenaamde segregratie tussen allochtoon en autochtoon. Behalve dan op dit forum, als ik weer zure mensen tegen kom die menen te moeten kankeren op allochtonen of autochtonen.
Ding ding ding, we have a winnerquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke oneliners
Dat klopt ten dele ook wel, en, en misschien is dit ook perceptie, daarom schrikken ze nu zo van de problemen met de Spanjaarden die dus samen kunnen klitten en niet hoeven te integreren. Dat hebben ze nooit zo meegemaakt, natuurlijk had je altijd wel enclaves van immigranten, maar nooit op zo'n schaal als met de Mexi/Peurto/Zuid-Amerikanen dat er de facto een staat naast de staat gevormd wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef du_ke het volgende:
Is dat wel zo of toch vooral perceptie? In Amerika kan je als immigrant gewoon blijven leven als Pool, Koreaan, of Mexicaan bijna zonder iets met Amerika te maken te hebben. Hier wordt je gedwongen Nederlands te leren en in verreweg de meeste gevallen uiteindelijk actief deel te nemen aan de maatschappij.
Wie zegt dat het DE oplossing is? Het is een oplossing. De oplossing bestaat uit een combinatie van factoren, waarbij klassejustitie er dus in mijn ogen zeker niet een van is.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:29 schreef Scorpie het volgende:
En, hoe lukt het tot zover met deze oplossingen? Gaat nog niet veel beter he? Misschien moeten we eens wat anders proberen?
Das een beetje onzinnig natuurlijk, zeggen dat het 'een oplossing' is. Je moet als maatschappij altijd streven naar de beste oplossing, of ben je dat niet met mij eens?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het DE oplossing is? Het is een oplossing. De oplossing bestaat uit een combinatie van factoren, waarbij klassejustitie er dus in mijn ogen zeker niet een van is.
Je bedoelt te stellen dat je het zo verschrikkelijk vindt dat ik geen reet merk van de zogenaamde segregratie. Immers je gunt het mij van harte toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ding ding ding, we have a winner![]()
Overigens, jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over het wel of niet bestaan van segregatie in Nederland?
Precies.
Ik denk dat als je vaker van woonplaats bent veranderd dat je de verschillen het beste kunt zien. Ik heb in het ook bepaald multiculturele Almere-Stad gewoond tijdens mijn jonge jaren. Natuurlijk had ik dus ook wel allochtone vrienden, aangezien schoolklassen er voor zo'n eenderde uit bestonden. Toch kon ik ook niet heen om de agressieve kliekjesvorming, de intimidatie, het gevoel dat bepaalde etnische groepen (in wijk A de Turken, in wijk B de surinaamse negers, in wijk C ..) het voor het zeggen hadden. Niet formeel maar informeel, natuurlijk. Dan verhuis je naar een dorpje in Brabant met zeer weinig allochtonen. De sfeer op straat is totaal anders. Ik moet er bij zeggen dat het ook wel weer zo is dat het ook een beetje komt door het urbane bestaan; dat heeft altijd iets onmenselijkers. Maar toch, als je dan idd weer door zo'n wijk loopt vraag je je af hoe je het daar ooit uithield.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef speknek het volgende:
Tsja wellicht. Ik ben in Rotterdam opgegroeid, en heb het elk jaar erger zien worden. Op m'n middelbare school, die erg positief multiculturalistisch was--misschien dat de politiek nooit het multiculturalisme heeft gepromoot, maar mijn opvoeding zeker wel (mijn leukste leraar: Ronald Sorensen, om aan te geven waar dat vandaan komt), maar ook de stad zelf.
Inmiddels woon ik in een mooie chique buurt in Utrecht. Randje multiculti, maar goed veryupt, ik heb er geen last meer van, m'n vriendin wordt zo nu en dan nagesist, maar voor de rest is het redelijk vir die blankes. Maar vandaag liep ik door Brussel door een achterstandsbuurt en ik herkende het ineens weer van de avonden alleen in Rotterdam. Jezelf zo breed mogelijk maken, boze blik opzetten, oogcontact vermijden en strak rechtdoor lopen naar een imaginair doel verderop om jezelf maar zo onkwetsbaar mogelijk te maken. Politie was er niet te bekennen, die durven daar niet te komen. En ik herinnerde me ineens weer wat er zo intens kut was om op zo'n manier te leven en waarom ik blij ben Rotterdam ingeruild te hebben voor Utrecht.
En ik zie die trend niet stoppen of zelfs maar omkeren.
edit: ik kom overigens graag bij de Perzische supermarkt, dat moet gezegd worden, maar Iraniers zijn niet zo im frage hier.
De beste oplossing is elke crimineel uitmoorden, alleen slimme mensen laten neuken en alle auto's verbieden. De beste oplossing.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das een beetje onzinnig natuurlijk, zeggen dat het 'een oplossing' is. Je moet als maatschappij altijd streven naar de beste oplossing, of ben je dat niet met mij eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |