er zijn altijd mensen die zich rijk rekenen, maar je vergeet dat er decenia lang met hypoaftrek is gepromoot en daar reken je mee, met de huidige maatstaf. dat kun je mensen niet kwalijk nemen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je vergeet dat mensen zich rijk rekenen en te dure huizen willen kopen? En dus hun eigen huis voor te veel willen verkopen? Het is vraag en aanbod, en blijkbaar is er vraag naar te dure huizen, anders zou men wel zakken met de prijs
hmm.. maar in de meeste gemeenteijke plannen staat hoeveel de grond mag kosten hoor...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:57 schreef crv het volgende:
[..]
niet dan gemeentes hebben samen met projectontwikkelaars en lange tijd voor gezorgd dat die grondprijzen zo hoog geworden zijn.
landbouwgrond aankopen met voorkennis en vervolgens als bouwgrond voor het 25 voudige en meer verkopen
Waarschijnlijk speelt het ook wel mee dat ik geen hekel aan autorijden hebquote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:58 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hmm afhankelijk van de eindlocatie is de trein af en toe best relaxt.. heerlijk 2 uur niks doen is fijn!
nouja.. lekker boekje lezen.. Naar DHR ga ik liever ook met de trein!
1 uur en 5 minuten als ik ga autorijden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:01 schreef Barretje80 het volgende:
Tijd Station / Halte Spoor
10:21 Rijswijk 3
10:33 Den Haag Centraal 1
10:38 Den Haag Centraal 5
12:14 Zwolle 6
hmm.. het is een keus om daar mee te rekenen!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:01 schreef crv het volgende:
[..]
er zijn altijd mensen die zich rijk rekenen, maar je vergeet dat er decenia lang met hypoaftrek is gepromoot en daar reken je mee, met de huidige maatstaf. dat kun je mensen niet kwalijk nemen.
Als me4n niet die grondprijzen zo belachelijk had opgedreven zou er nu een heel andere situatie zijn
Daar hoef ik de grens niet voor overquote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:59 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik woon dan ook zo goed als in Duitsland. Meer naar het oosten en ik kan guten tag zeggen.
Er zijn verdomd veel mensen die dat doenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:01 schreef crv het volgende:
[..]
er zijn altijd mensen die zich rijk rekenen, maar je vergeet dat er decenia lang met hypoaftrek is gepromoot en daar reken je mee, met de huidige maatstaf. dat kun je mensen niet kwalijk nemen.
Als me4n niet die grondprijzen zo belachelijk had opgedreven zou er nu een heel andere situatie zijn
mweh.. als ik offshore ben geweest ben ik altijd redelijk kapot..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef Trevland het volgende:
[..]
Waarschijnlijk speelt het ook wel mee dat ik geen hekel aan autorijden heb
rijswijk - Zwolle??quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
1 uur en 5 minuten als ik ga autorijden.
Dat is anderhalf uur. van mij uit 1 uur nog wat dusquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:04 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
rijswijk - Zwolle??
vlieg jij laag ofzo??
ahhh zoquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is anderhalf uur. van mij uit 1 uur nog wat dus
Maar niet voor de juiste prijsquote:Op zaterdag 5 februari 2011 09:48 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
tsja.. genoeg huizen te koop in de randstad hoor
in de randstad lukt je dat niet. ik moest direct vanaf school naar een huur van 1000 euro (1990) weinig sparen dus. moest verhuizen vanwege werk en nu heb ik een huis sinds 1999 met een "normale" hypo. maar feit blijft dat die grondprijs achterlijk hoog gedreven is. ditt is de helft van mijn huisprijsquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:03 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hmm.. het is een keus om daar mee te rekenen!
mijn huidige huis kan ik in mijn eentje zonder hypotheek aftrek gewoon betalen hoor!
ik woon in Rijswijk...quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:07 schreef crv het volgende:
[..]
in de randstad lukt je dat niet. ik moest direct vanaf school naar een huur van 1000 euro (1990) weinig sparen dus. moest verhuizen vanwege werk en nu heb ik een huis sinds 1999 met een "normale" hypo. maar feit blijft dat die grondprijs achterlijk hoog gedreven is. ditt is de helft van mijn huisprijs
geef de gemeente maar de schuld. Vraag, aanbod, mensen hebben het er blijkbaar voor over. En om het te betalen gooien ze hun eigen koopprijs omhoog.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:07 schreef crv het volgende:
[..]
in de randstad lukt je dat niet. ik moest direct vanaf school naar een huur van 1000 euro (1990) weinig sparen dus. moest verhuizen vanwege werk en nu heb ik een huis sinds 1999 met een "normale" hypo. maar feit blijft dat die grondprijs achterlijk hoog gedreven is. ditt is de helft van mijn huisprijs
Tja, je kunt niet alles hebben.quote:
Dat snap ik maar heeft jequote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:04 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
mweh.. als ik offshore ben geweest ben ik altijd redelijk kapot..
dan is het beter om niet auto te rijden
wilde alleen maar aangeven dat het in de randstad wel kanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Tja, je kunt niet alles hebben.
Ik wil niet in het westen wonen. Betalen zal geen probleem zijn, maar ik vind het zonde van mijn geld. Aanbod zat, maar bij mij de vraag dus niet. Ik zit nu lekker goedkoop en kan doen en laten wat ik wil. Om nu een paar honderd euro extra uit te geven om daar te gaan wonen, nee, dat heb ik er niet voor over.
den haag den helder.. bijna 2 uur rijden..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:11 schreef Trevland het volgende:
[..]
Dat snap ik maar heeft jedan geen mogelijkheid om je op te halen?
Ach, als ik de kans krijg wil ik toch weg uit NL, dus ik blijf lekker waar ik nu zit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:12 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
wilde alleen maar aangeven dat het in de randstad wel kan
en jah.. het is maar wat je uit wilt geven aan een huis..
ik ben tevreden met m'n huisje..
overigens wordt de hypotheek ook vaak gebruikt voor verbouwingen van het huis, wat het huis vaak ook duurder maakt bij de verkoop..
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ach, als ik de kans krijg wil ik toch weg uit NL, dus ik blijf lekker waar ik nu zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |