Ook dit topic zou best een wat hardere hand kunnen gebruiken anders hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
jij hebt hem door, ik dacht echt
wat gebeurt er nu in een topic over hoe verkoop ik mijn huis het beste
Mijn excuses !
De Baas der trollen is inmiddels weg dus het kan alleen maar beter worden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:
Ook dit topic zou best een wat hardere hand kunnen gebruiken anders hoor
Het was ooit een informatief topic. Nu is het battle of the trolls geworden. Vermakelijk, maar heel eerlijk zie ik het liever weer terug keren naar zinvolle discussies
Als je al fijn woont is er dus geen enkele reden om overhaast iets te gaan kopen. Dan zou ik tenminste nog even afwachten, waarschijnlijk levert dat geld op. Vergeet ook niet dat je extra hypotheek ook gewoon geld kost, ondanks de HRA.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik zit qua woongenot nu perfect, nog nooit zo'n rust gehad in stadsgebied (vrije sector bouwjaar 2009). Dus heb geen haast...
Mijn zorgen zitten nu meer in het feit dat ik wat onzeker ben over mijn verdiencapaciteit in de toekomst. De leuke huizen beginnen hier rond ¤450k @ 170m². De helft van de k.k heb ik als spaargeld. Maar ik heb de laatste tijd een beetje de angst dat ik me richting burnout aan 't werken ben. Misschien lig ik er straks wel een jaar uit of wil ik structureel minder werken. Dan is het misschien handiger om te kijken naar een huis voor max ¤300k, maar er is ECHT NIKS waar ik dood in gevonden zou willen worden
Ik besef me dat het ten opzichte van een gemiddelde Indiër een beetje een luxeprobleem is, maar ik vind het maar kut
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:41 schreef LXIV het volgende:
Voor mijzelf is juist die relatieve financiële onafhankelijkheid een van de redenen om nog even te wachten met kopen. Ik hoop in de situatie te komen dat ik voldoende vermogen heb zelfs na het kopen van een huis zodat ik helemaal niet meer hoef te werken.
Niet dat ik dat zal gaan doen, maar het lijkt me wel heerlijk om in ieder geval te weten dat je de vrijheid hebt om zo op te kunnen stappen of iets kunt gaan doen om de hoek wat je heel leuk vindt al verdient het eigenlijk niks. Boswachter ofzo.
Ik zou die cashreserve inderdaad wat verstevigen (of goedkoper kopen).quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef eleusis het volgende:
Ja, dat soort dingen gaan ook door mijn hoofd. En inderdaad, misschien ligt mijn langetermijngeluk ook niet in de Randstad waar ik dikke isolatie en beste buurten vereis om een beetje normaal woongenot te hebben en niet neergestoken te worden.
Nu heb ik hier mijn zaak, en vooral mijn vriendin heeft er een sociaal netwerk. Maar ze kwam hier voor mij, als ik er niet meer ben zou ze zeker terug gaan naar Brabant. Dat maakt me ook niet echt happig om hier te investeren.
Misschien moet ik maar gewoon tegen mezelf zeggen: stop met jezelf pijnigen op Funda, jij blijft gewoon lekker twee jaar huren, wees blij dat je een cashreserve hebt, die zal vast sneller of vergelijkbaar groeien met de huizenprijs, en dan ga je over een paar jaar weer eens kijken hoe je in het leven staat.
Hoezo moet jij nog discussieren over de koopwoningmarkt.... jij zit de komende 30 jaar vastgeketend aan je woning... Jij bent voor de markt dus niet meer relevantquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:
Vermakelijk, maar heel eerlijk zie ik het liever weer terug keren naar zinvolle discussies
Ik verwacht een spoedige terugkeer van DAMquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De Baas der trollen is inmiddels weg dus het kan alleen maar beter worden.
Ik ook. Nu de ubertroll weg is zal hij daar waarschijnlijk wel weer zin in hebben.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Ik verwacht een spoedige terugkeer van DAM
Je vermogen kunnen laten renderen is ook nog een reden om rustig aan te doen. Dit jaar (6 weken) heb ik meer rendement behaald dan ik verwacht nog te kunnen besparen door goedkoper in te stappen op de huizenmarkt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef eleusis het volgende:
Ja, dat soort dingen gaan ook door mijn hoofd. En inderdaad, misschien ligt mijn langetermijngeluk ook niet in de Randstad waar ik dikke isolatie en beste buurten vereis om een beetje normaal woongenot te hebben en niet neergestoken te worden.
Nu heb ik hier mijn zaak, en vooral mijn vriendin heeft er een sociaal netwerk. Maar ze kwam hier voor mij, als ik er niet meer ben zou ze zeker terug gaan naar Brabant. Dat maakt me ook niet echt happig om hier te investeren.
Misschien moet ik maar gewoon tegen mezelf zeggen: stop met jezelf pijnigen op Funda, jij blijft gewoon lekker twee jaar huren, wees blij dat je een cashreserve hebt, die zal vast sneller of vergelijkbaar groeien met de huizenprijs, en dan ga je over een paar jaar weer eens kijken hoe je in het leven staat.
En jij gaat de komende 30 jaar niet kopen, dus jij bent ook niet relevant.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Hoezo moet jij nog discussieren over de koopwoningmarkt.... jij zit de komende 30 jaar vastgeketend aan je woning... Jij bent voor de markt dus niet meer relevant
Neem gerust een drankje op mijn kostenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Scorpie het volgende:
Zo, van de centen van Xeno en Zaadbal heb ik even een heerlijke vakantie geboekt, ik zal aan die arme huurkneusjes denken als ik straks met mijn dikke reet op het strand van Turkije lig te bakken in de zon
Oh, geen A'dam hoor, maar omgeving Den Haag, nét iets minder gekkenhuis... En ik bedoelde dat ik niet de helft kk maar de helft aankoopsom spaargeld heb. Als hypotheek zou ik dan iets van ¤200k aflossingsvrij nodig hebben. Op zich niet schrikbarend voor het Nederlands gemiddelde, maar ik vind dat sowieso een onverstandig gemiddelde. En als zelfstandige heb ik geen moedertje UWV als me iets gebeurt, in tegenstelling tot al die andere figuren...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Hanoying het volgende:
Then again...
Amsterdam =/= Nederland.
Ontwikkeling huizenprijs in Amsterdam = glazen bol.
Misschien wel, misschien nietquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
En jij gaat de komende 30 jaar niet kopen, dus jij bent ook niet relevant.
Welke ubertroll?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik ook. Nu de ubertroll weg is zal hij daar waarschijnlijk wel weer zin in hebben.
Totdat een starter zijn huis wil kopen tegen een mooi bedrag.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Hoezo moet jij nog discussieren over de koopwoningmarkt.... jij zit de komende 30 jaar vastgeketend aan je woning... Jij bent voor de markt dus niet meer relevant
Maar dan heb je ook risico genomen! Volgens mij is actief portfoliobeheer iets waar ik me nu helemaal een burnout mee in zou werkenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:
Je vermogen kunnen laten renderen is ook nog een reden om rustig aan te doen. Dit jaar (6 weken) heb ik meer rendement behaald dan ik verwacht nog te kunnen besparen door goedkoper in te stappen op de huizenmarkt.
Als je op korte termijn (<5 jaar) iets met het geld wil doen is dat ook het verstandigste. En je moet de zenuwen hebben om het te doen. Op het dieptepunt van de beurscrash heb ik een eengezinswoning (in Groningen welliswaar) voor mijn ogen zien verdampen. Je moet dan wel kunnen blijven slapen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook risico genomen! Volgens mij is actief portfoliobeheer iets waar ik me nu helemaal een burnout mee in zou werkenAangezien ik het geld toch voornamelijk in een woning zal zien verdwijnen op termijn, en het in reële termen dus w.s. al wel groeit, houd ik het nu maar even rustig op de bank...
Oh, ik heb even het topic-regeltje gemist dat bepaalde dat je alleen mag praten en lezen hier als je wilt kopen of verkopen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
hoax...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:19 schreef HansvD het volgende:
[..]
Totdat een starter zijn huis wil kopen tegen een mooi bedrag.
Kan Whuzz de winst mooi in een groter en mooier huis stoppen. En nog meer HRA binnenslepen
Nee.. je mag meepraten... het is alleen niet relevant wat jij er van vindtquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:28 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh, ik heb even het topic-regeltje gemist dat bepaalde dat je alleen mag praten en lezen hier als je wilt kopen of verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |