abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:32:57 #251
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92501368
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- jij hebt hem door, ik dacht echt :o wat gebeurt er nu in een topic over hoe verkoop ik mijn huis het beste :') Mijn excuses !
Ook dit topic zou best een wat hardere hand kunnen gebruiken anders hoor :D
Het was ooit een informatief topic. Nu is het battle of the trolls geworden. Vermakelijk, maar heel eerlijk zie ik het liever weer terug keren naar zinvolle discussies :@

Maar je hebt wel get mooi gestructureerde format van mijn post gebroken :'(
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92501416
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:
Ook dit topic zou best een wat hardere hand kunnen gebruiken anders hoor :D
Het was ooit een informatief topic. Nu is het battle of the trolls geworden. Vermakelijk, maar heel eerlijk zie ik het liever weer terug keren naar zinvolle discussies :@
De Baas der trollen is inmiddels weg dus het kan alleen maar beter worden. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:35:37 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92501470
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zit qua woongenot nu perfect, nog nooit zo'n rust gehad in stadsgebied (vrije sector bouwjaar 2009). Dus heb geen haast...

Mijn zorgen zitten nu meer in het feit dat ik wat onzeker ben over mijn verdiencapaciteit in de toekomst. De leuke huizen beginnen hier rond ¤450k @ 170m². De helft van de k.k heb ik als spaargeld. Maar ik heb de laatste tijd een beetje de angst dat ik me richting burnout aan 't werken ben. Misschien lig ik er straks wel een jaar uit of wil ik structureel minder werken. Dan is het misschien handiger om te kijken naar een huis voor max ¤300k, maar er is ECHT NIKS waar ik dood in gevonden zou willen worden :')

Ik besef me dat het ten opzichte van een gemiddelde Indiër een beetje een luxeprobleem is, maar ik vind het maar kut :')
Als je al fijn woont is er dus geen enkele reden om overhaast iets te gaan kopen. Dan zou ik tenminste nog even afwachten, waarschijnlijk levert dat geld op. Vergeet ook niet dat je extra hypotheek ook gewoon geld kost, ondanks de HRA.

Wat daaronder staat is een heel ander probleem. Wil je op de top van je inkomen een hypotheek gaan nemen, terwijl je niet zeker weet of je nog lang kan of wil meedraaien in de ratrace. Op het moment dat je die hypotheek aangaat leg je jezelf wel vast in die race! Voor een hele lange tijd.
Ik zou dan zeker niet op de top willen gaan zitten. Je ontneemt jezelf de vrijheid om iets anders te gaan doen dat je liever wil omdat je vast zit aan je hypotheek. En als je dan moet verkopen heb je echt veel verlies!
Uiteindelijk gaat het niet om geld maar om geluk. En wat heb je aan een groot huis als je altijd weg bent en niet happy als je thuis bent? Niks toch?

Je zou ook kunnen overwegen om elders (ik neem aan dat je nu in de Randstad woont?) te gaan kijken. Voor 300K heb je in hele delen van Nederland nog wél een heel fatsoenlijk huis (plus alle andere voordelen van je leefomgeving) en ligt de werkdruk ook aanmerkelijk lager. (Net als de kosten van het levensonderhoud, maar ook de salarissen).
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:41:33 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92501709
Voor mijzelf is juist die relatieve financiële onafhankelijkheid een van de redenen om nog even te wachten met kopen. Ik hoop in de situatie te komen dat ik voldoende vermogen heb zelfs na het kopen van een huis zodat ik helemaal niet meer hoef te werken.
Niet dat ik dat zal gaan doen, maar het lijkt me wel heerlijk om in ieder geval te weten dat je de vrijheid hebt om zo op te kunnen stappen of iets kunt gaan doen om de hoek wat je heel leuk vindt al verdient het eigenlijk niks. Boswachter ofzo.
Prachtig toch? Hele lage maandlasten hebben en 1500 euro oid per maand besteedbaar, daar kan ik prima van leven. Luxe e.d. interesseren me toch niks.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:50:19 #255
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92502094
Ja, dat soort dingen gaan ook door mijn hoofd. En inderdaad, misschien ligt mijn langetermijngeluk ook niet in de Randstad waar ik dikke isolatie en beste buurten vereis om een beetje normaal woongenot te hebben en niet neergestoken te worden.

Nu heb ik hier mijn zaak, en vooral mijn vriendin heeft er een sociaal netwerk. Maar ze kwam hier voor mij, als ik er niet meer ben zou ze zeker terug gaan naar Brabant. Dat maakt me ook niet echt happig om hier te investeren.

Misschien moet ik maar gewoon tegen mezelf zeggen: stop met jezelf pijnigen op Funda, jij blijft gewoon lekker twee jaar huren, wees blij dat je een cashreserve hebt, die zal vast sneller of vergelijkbaar groeien met de huizenprijs, en dan ga je over een paar jaar weer eens kijken hoe je in het leven staat.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92502199
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:41 schreef LXIV het volgende:
Voor mijzelf is juist die relatieve financiële onafhankelijkheid een van de redenen om nog even te wachten met kopen. Ik hoop in de situatie te komen dat ik voldoende vermogen heb zelfs na het kopen van een huis zodat ik helemaal niet meer hoef te werken.
Niet dat ik dat zal gaan doen, maar het lijkt me wel heerlijk om in ieder geval te weten dat je de vrijheid hebt om zo op te kunnen stappen of iets kunt gaan doen om de hoek wat je heel leuk vindt al verdient het eigenlijk niks. Boswachter ofzo.
^O^ Moet je wel tegen kunnen. Elke dag weekend hebben verveeld bij mij niet, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die (bv na hun pensionering) in een zwart gat vallen.

Ik heb juist gekocht om mijn woonlasten op een vast bedrag te zetten zodat ik weet waar ik, ook in de toekomst, aan toe ben. En dat bevalt uitstekend. Maar mensen verschillen. Gelukkig.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:57:47 #257
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_92502388
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef eleusis het volgende:
Ja, dat soort dingen gaan ook door mijn hoofd. En inderdaad, misschien ligt mijn langetermijngeluk ook niet in de Randstad waar ik dikke isolatie en beste buurten vereis om een beetje normaal woongenot te hebben en niet neergestoken te worden.

Nu heb ik hier mijn zaak, en vooral mijn vriendin heeft er een sociaal netwerk. Maar ze kwam hier voor mij, als ik er niet meer ben zou ze zeker terug gaan naar Brabant. Dat maakt me ook niet echt happig om hier te investeren.

Misschien moet ik maar gewoon tegen mezelf zeggen: stop met jezelf pijnigen op Funda, jij blijft gewoon lekker twee jaar huren, wees blij dat je een cashreserve hebt, die zal vast sneller of vergelijkbaar groeien met de huizenprijs, en dan ga je over een paar jaar weer eens kijken hoe je in het leven staat.
Ik zou die cashreserve inderdaad wat verstevigen (of goedkoper kopen).

Beetje jammer dat je in Amsterdam wil kopen alleen. In vrijwel heel Nederland ligt de woningmarkt nog wel even op zijn gat maar in Amsterdam toch altijd weer wat minder dan in de rest van NL zeg maar. Best kans dat een huis van 450 k daar zelfs omhoog gaat in de komende 2 jaar.

Als Amsterdam een beetje het landelijke beeld volgt dan kun je prima 2 jaar blijven huren. Het huis dat nu 450 k kost zal over 2 jaar eerder 410 zijn. In de tussentijd kan jij je cashreserve van 20 k nu uitbreiden naar 60 k dan en heb je de volledige kosten koper + 30 k gefinancieerd. Hoeft er nog maar 380 hypotheek bij, waar je nu 470 k hypotheek zou moeten aflsuiten. Groot verschil.

Then again...
Amsterdam =/= Nederland.
Ontwikkeling huizenprijs in Amsterdam = glazen bol.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_92502511
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:32 schreef Whuzz het volgende:
Vermakelijk, maar heel eerlijk zie ik het liever weer terug keren naar zinvolle discussies :@

Hoezo moet jij nog discussieren over de koopwoningmarkt.... jij zit de komende 30 jaar vastgeketend aan je woning... Jij bent voor de markt dus niet meer relevant :W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92502533
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De Baas der trollen is inmiddels weg dus het kan alleen maar beter worden. :Y
Ik verwacht een spoedige terugkeer van DAM
I'll sing you a lullaby.
pi_92502795
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef xenobinol het volgende:
Ik verwacht een spoedige terugkeer van DAM
Ik ook. Nu de ubertroll weg is zal hij daar waarschijnlijk wel weer zin in hebben.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:08:26 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92502826
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:50 schreef eleusis het volgende:

Je vermogen kunnen laten renderen is ook nog een reden om rustig aan te doen. Dit jaar (6 weken) heb ik meer rendement behaald dan ik verwacht nog te kunnen besparen door goedkoper in te stappen op de huizenmarkt.
Maar die echte crash zie ik niet meer komen. (Alhoewel ik nog steeds vind dat huizen overgewaardeerd zijn in Nederland! Dat zal wel zo blijven). De economie trekt gewoon erg goed aan. De eerste jaren wordt dat gecompenseerd door strengere kredietverlening en mensen die moeten verkopen. Daarna is dat effect verdwenen en gaat het weer omhoog.

Tenminste, dat denk ik.
The End Times are wild
pi_92502829
quote:
Hoezo moet jij nog discussieren over de koopwoningmarkt.... jij zit de komende 30 jaar vastgeketend aan je woning... Jij bent voor de markt dus niet meer relevant :W
En jij gaat de komende 30 jaar niet kopen, dus jij bent ook niet relevant. :D
pi_92502862
Zo, van de centen van Xeno en Zaadbal heb ik even een heerlijke vakantie geboekt, ik zal aan die arme huurkneusjes denken als ik straks met mijn dikke reet op het strand van Turkije lig te bakken in de zon _O-
pi_92502957
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:09 schreef Scorpie het volgende:
Zo, van de centen van Xeno en Zaadbal heb ik even een heerlijke vakantie geboekt, ik zal aan die arme huurkneusjes denken als ik straks met mijn dikke reet op het strand van Turkije lig te bakken in de zon _O-
Neem gerust een drankje op mijn kosten w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:11:51 #265
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92502970
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef Hanoying het volgende:
Then again...
Amsterdam =/= Nederland.
Ontwikkeling huizenprijs in Amsterdam = glazen bol.
Oh, geen A'dam hoor, maar omgeving Den Haag, nét iets minder gekkenhuis... En ik bedoelde dat ik niet de helft kk maar de helft aankoopsom spaargeld heb. Als hypotheek zou ik dan iets van ¤200k aflossingsvrij nodig hebben. Op zich niet schrikbarend voor het Nederlands gemiddelde, maar ik vind dat sowieso een onverstandig gemiddelde. En als zelfstandige heb ik geen moedertje UWV als me iets gebeurt, in tegenstelling tot al die andere figuren...

Bedankt voor de reactie[s] wel :)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92503002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En jij gaat de komende 30 jaar niet kopen, dus jij bent ook niet relevant. :D
Misschien wel, misschien niet :)
I'll sing you a lullaby.
pi_92503147
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik ook. Nu de ubertroll weg is zal hij daar waarschijnlijk wel weer zin in hebben.
Welke ubertroll?
I'll sing you a lullaby.
pi_92503329
quote:
Totdat een starter zijn huis wil kopen tegen een mooi bedrag.
Kan Whuzz de winst mooi in een groter en mooier huis stoppen. En nog meer HRA binnenslepen :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:21:46 #269
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92503438
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:08 schreef LXIV het volgende:
Je vermogen kunnen laten renderen is ook nog een reden om rustig aan te doen. Dit jaar (6 weken) heb ik meer rendement behaald dan ik verwacht nog te kunnen besparen door goedkoper in te stappen op de huizenmarkt.
Maar dan heb je ook risico genomen! Volgens mij is actief portfoliobeheer iets waar ik me nu helemaal een burnout mee in zou werken :') Aangezien ik het geld toch voornamelijk in een woning zal zien verdwijnen op termijn, en het in reële termen dus w.s. al wel groeit, houd ik het al een paar jaar maar even rustig op de bank...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:24:08 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92503552
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:21 schreef eleusis het volgende:

[..]

Maar dan heb je ook risico genomen! Volgens mij is actief portfoliobeheer iets waar ik me nu helemaal een burnout mee in zou werken :') Aangezien ik het geld toch voornamelijk in een woning zal zien verdwijnen op termijn, en het in reële termen dus w.s. al wel groeit, houd ik het nu maar even rustig op de bank...
Als je op korte termijn (<5 jaar) iets met het geld wil doen is dat ook het verstandigste. En je moet de zenuwen hebben om het te doen. Op het dieptepunt van de beurscrash heb ik een eengezinswoning (in Groningen welliswaar) voor mijn ogen zien verdampen. Je moet dan wel kunnen blijven slapen.
Maar met wat vermogen zou de optie ook kunnen zijn om gewoon met een hele lage hypotheek ergens in de provincie te gaan zitten en er een beetje bijwerken om rond te komen.
The End Times are wild
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:28:19 #271
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503757
quote:

[..]

Oh, ik heb even het topic-regeltje gemist dat bepaalde dat je alleen mag praten en lezen hier als je wilt kopen of verkopen.
pi_92503797
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:19 schreef HansvD het volgende:

[..]

Totdat een starter zijn huis wil kopen tegen een mooi bedrag.
Kan Whuzz de winst mooi in een groter en mooier huis stoppen. En nog meer HRA binnenslepen :)
hoax...
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:30:59 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92503864
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:29 schreef xenobinol het volgende:

[..]

hoax...
Xeno voelt de bui al hangen _O-
pi_92503882
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh, ik heb even het topic-regeltje gemist dat bepaalde dat je alleen mag praten en lezen hier als je wilt kopen of verkopen.
Nee.. je mag meepraten... het is alleen niet relevant wat jij er van vindt >:)
I'll sing you a lullaby.
pi_92503906
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Xeno voelt de bui al hangen _O-
Jij bleef toch 30 jaar plakken?
I'll sing you a lullaby.