abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92492809
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:08 schreef Whuzz het volgende:

Ik had het over 2011, niet 1956... :X
120k? Daar kon je 10 jaar geleden al niet eens een flat voor kopen. Laat je het even weten als je dat witte konijn te pakken hebt? :D

Aah een liefhebber van hoge huizenprijzen.... wederom een bewijs dat er sprake is van cognitieve dissonantie :Y

quote:
Ik ben bang dat hij dan nog wat langer door zal moeten sparen :')
Over twee jaar mag hij hoogstens wat tweedehands zooi overnemen die de deur uit gaat vanwege wat nieuwe spulletjes.
En aangezien hij dan een huisverlater is, is dat de ideale manier om mee te beginnen. Zo heb ik het ook gedaan, maar dan wel op mijn 17e ;)

Ik ben ook begonnen met tweedehands spulletjes, sterker nog... zelfs de meeste starters beginnen in een tweedehands woningen. Ze zijn echter zo dom er de nieuwprijs voor te betalen _O-

quote:
Nee, wel de ultieme variant van vrijheidsbeperking.
En kom maar op met je argument "ik heb geen regeltjes van mijn papa en mama". Dat zeiden al die zieltjes op de uni ook die nog thuis woonden en dachten dat dat net zo vrij was als op jezelf wonen. Weet je mama dat je op forums trollt? :o
Niet iedereen leeft thuis onder een dictatoriaal regime Whuzz, sommige mensen hebben gewoon heel ruimdenkende ouders :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92492829
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:33 schreef lutser.com het volgende:
Zullen we dit topic hernoemen naar "waar trollen over huizen praten"?
Liever in: "schreeuwende scheefhuurders hopen op een crash van de huizenprijzen" :D
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:30:48 #228
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92492974
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:26 schreef xenobinol het volgende:
Niet iedereen leeft thuis onder een dictatoriaal regime Whuzz, sommige mensen hebben gewoon heel ruimdenkende ouders :)
Ik heb ook ruimdenkende ouders. (Sterker nog, ik heb de coolste ouders ter wereld, maar dat is hier offtopic) En toch is op jezelf wonen vrijer dan bij welke ouders dan ook. Of zou jij graag weer lekker bij je ouders gaan wonen Xeno? ;)

"Bij mijn ouders wonen is zo tof" hoor je altijd alleen van mensen die nog nooit op zichzelf hebben gewoond. Zegt cognitieve dissonantie je iets? ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_92493113
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 09:35 schreef Terrorizer het volgende:
Nee man ik woon gewoon nog thuis.
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:14 schreef Terrorizer het volgende:
De komende 30 jaar gaat er niks gebeuren op de woningmarkt. En blijft iedereen waar die zit.
Veel geluk met thuis wonen de komende 30 jaar :)
pi_92493291
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:26 schreef Basp1 het volgende:

Liever in: "schreeuwende scheefhuurders hopen wachten nog even op een crash van de huizenprijzen" :D
Even voor je aangepast, de crash is in feite al in gang gezet.

Popcorn and front row seats w/
I'll sing you a lullaby.
pi_92493316
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:30 schreef Whuzz het volgende:
Of zou jij graag weer lekker bij je ouders gaan wonen Xeno? ;)

Alleen als ik mijn huur niet meer kan betalen ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92493379
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef HansvD het volgende:

Welnee.... de komende 30 jaar gaan we gewoon weer 3 generatie gezinnen zien opkomen.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:44:03 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92493420
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welnee.... de komende 30 jaar gaan we gewoon weer 3 generatie gezinnen zien opkomen.
Komen je ouders straks bij jou wonen als zij hun huur niet meer kunnen betalen :P
pi_92493468
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gelukkig heeft je vader een dakkapel.... :)
pi_92493869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:40 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Even voor je aangepast, de crash is in feite al in gang gezet.

Popcorn and front row seats w/
Laat ze maar crashen en de rente oplopen dan kun je nog niets kopen xeno, of je moet natuurlijk genoeg gespaard hebben. :P

Mijn rente staat te lang vast in ieder geval ben ik klaar met aflossen voordat mijn rentevast periode is afgelopen. :+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:07:38 #236
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92494246
Xeno denkt nog steeds dat als de markt crashed hij een huis kan kopen. :P
pi_92497520
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 10:34 schreef HansvD het volgende:

[..]

[..]

Of zij gaan uitwonen.

Iets met emigreren...

Maar dat zien wij dan wel weer. Voorlopig zit ik goed.
pi_92498735
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:46 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Of zij gaan uitwonen.

Iets met emigreren...

Maar dat zien wij dan wel weer. Voorlopig zit ik goed.
Gewoon lekker blijven sparen, lenen kan altijd nog ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_92498908
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon lekker blijven sparen, lenen kan altijd nog ;)
Wat ik probeer is de 'starterswoning' over te slaan. Nu kopen, loopt je risico dat je 30 jaar moet blijven wonen in je starterswoning. Als ik zo zie wat voor woningen het zijn, heb ik er weinig zin in.

Nee, elke dag plinten vervangen verandert daar niks aan.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:37:57 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92499231
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:29 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Wat ik probeer is de 'starterswoning' over te slaan. Nu kopen, loopt je risico dat je 30 jaar moet blijven wonen in je starterswoning. Als ik zo zie wat voor woningen het zijn, heb ik er weinig zin in.
Daar kan ik dan weer alleen maar instemmend over knikken.
Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan niet vanuit thuiswonend, maar studerend/werkend. Dan duurt het dus wat langer. Maar dat is een persoonlijke keuze, ik verkoos op eigen benen staan en dan maar wat later kopen boven snel kunnen sparen. (naja, daarnaast ging ik ver weg studeren, maar zelfs zonder dat was ik op mijzelf gaan wonen denk ik)

quote:
Nee, elke dag plinten vervangen verandert daar niks aan.
Klussen is niet voorbehouden aan starterswoningen hoor :P
Als je de starterswoning overslaat kun waarschijnlijk nog steeds kiezen tussen wat meer geld uitgeven voor een kant-en-klare woning of wat geld besparen en zelf klussen. Als je een hekel hebt aan klussen of het niet kunt, dan is die keus vrij duidelijk :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:59:12 #241
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92500099
Ik zit me weer eens af te rukken op een leuk object op Funda, ik kan het wel betalen maar ik weet niet of het ook slim is om te doen. Ik vind het maar naar, mijn consumentenvertrouwen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:03:06 #242
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92500257
Vertrouw op je cognitieve dissonantie! Ik zeg DOEN! ^O^

Dit bericht is opgedragen aan Xeno en Zuigbel cenzuurbel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:03:43 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_92500278
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:59 schreef eleusis het volgende:
Ik zit me weer eens af te rukken op een leuk object op Funda, ik kan het wel betalen maar ik weet niet of het ook slim is om te doen. Ik vind het maar naar, mijn consumentenvertrouwen.
De vraag is gewoon hoe jouw situatie nu is. Ik verwacht geen enorme dalingen meer op de markt, hooguit nog 5 tot 10% (zonder inflatiecorrectie) over de komende 2 jaar en dan gewoon weer stabiel of omhoog.
Wil je nu die 10% betalen voor 2 jaar woongenot of zit je eigenlijk al prima? Als je al goed zit dan zou ik wachten (doe ik ook, 10% is toch geen kattenpis). Zit je 3-hoog achter met vrouw en kind en wil je weg dan kun je die 10% verlies nemen.
The End Times are wild
pi_92500706
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:03 schreef Whuzz het volgende:
Vertrouw op je cognitieve dissonantie! Ik zeg DOEN! ^O^

Dit bericht is opgedragen aan Xeno en Zuigbel cenzuurbel.
Heeft je meester belooft je beter te behandelen als je wat extra slaven ronselt :?
I'll sing you a lullaby.
pi_92500964
quote:
Forse stijging faillissementen bouwsector

In de bouwnijverheid is vorig jaar het aantal faillissementen met 20 procent toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

De bouwnijverheid deed het daarmee veel slechter dan andere sectoren. In 2010 zijn in totaal 9,6 duizend faillissementen uitgesproken. Dat is 9 procent minder dan in 2009. Het lichte economisch herstel in 2010 is hiervoor verantwoordelijk.

Het aantal faillissementen in de bouwnijverheid kwam uit op 829, tegenover 689 het jaar daarvoor (exclusief eenmanszaken). De bouw is een laatcyclische sector, waardoor de gevolgen van de economische crisis pas in een laat stadium in de bouw tot uiting komen.

In de bouw bestond een groot deel van de faillissementen uit bedrijven in de utiliteitsbouw. Ook in de horeca (+7 procent) nam het aantal faillissementen toe. Bij de horeca ging het vooral om restaurants en cafés. Het aantal bedrijven dat over de kop ging, nam het sterkst af bij de financiële instellingen, gevolgd door de zakelijke dienstverlening en de handel en reparatie van consumentenartikelen.

bron: NVM
Licht economisch herstel dat zorgt voor 689 faillissementen _O-
Doet me denken aan de woorden van Kees de Kort.... minder slecht nieuws is goed nieuws :')
I'll sing you a lullaby.
pi_92501008
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is gewoon hoe jouw situatie nu is. Ik verwacht geen enorme dalingen meer op de markt, hooguit nog 5 tot 10% (zonder inflatiecorrectie) over de komende 2 jaar en dan gewoon weer stabiel of omhoog.
Ik verwacht een daling van 80%.. oh nee wacht ik verwacht een stijging van 200%.. He bah had ik maar die glazen bol ;)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:24:20 #247
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_92501048
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 14:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heeft je meester belooft je beter te behandelen als je wat extra slaven ronselt
quote:
Sectie 9.21.6.66 :: Aanmerking directe HRA storting

Hypotheeknemer komt in aanmerking voor directe teruggave van inkomstenbelasting vanaf rekening toebehorende aan FoK!-user "Xenobinol" indien ten minste ééns per maand een nieuwe maagdelijke ziel aan de poule des verdorvenheids wordt toegevoegd door toedoen van hypotheeknemer.Rechtstreekse quote vanuit mijn hypotheekovereenkomst. Ik kan weer op mijn lauweren rusten deze maand.

Je zou sectie 13.11.665+1 eens moeten zien. Iets met 5% en vermenigvuldigingsfactoren. Maar ik denk dat het nog wel even gaat duren voor ik dat voor elkaar heb. Account ban is al een feit, maar om dat blog te slopen heb ik wat meer tijd nodig...

[ Bericht 92% gewijzigd door Ml-etje op 08-02-2011 14:29:09 (Oeps verkeerde topic :o sorry!) ]
pi_92501236
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:24 schreef Ml-etje het volgende:
Gaat helemaal nergens over, kappen nu!
Dat paste anders precies in de geest van deze topicreeks.

Ben je niet in de war met het andere topic?

EDIT: Nevermind :P Je hebt het al gecorrigeerd ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:30:03 #249
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_92501262
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:03 schreef LXIV het volgende:
Wil je nu die 10% betalen voor 2 jaar woongenot of zit je eigenlijk al prima? Als je al goed zit dan zou ik wachten (doe ik ook, 10% is toch geen kattenpis). Zit je 3-hoog achter met vrouw en kind en wil je weg dan kun je die 10% verlies nemen.
Ik zit qua woongenot nu perfect, nog nooit zo'n rust gehad in stadsgebied (vrije sector bouwjaar 2009). Kost wel flink wat maar ik heb geen haast...

Mijn zorgen zitten nu meer in het feit dat ik wat onzeker ben over mijn verdiencapaciteit in de toekomst. De leuke huizen beginnen hier rond ¤450k @ 170m². De helft van de k.k heb ik als spaargeld. Maar ik heb de laatste tijd een beetje de angst dat ik me richting burnout aan 't werken ben. Misschien lig ik er straks wel een jaar uit of wil ik structureel minder werken. Dan is het misschien handiger om te kijken naar een huis voor max ¤300k, maar er is ECHT NIKS voor dat geld waar ik dood in gevonden zou willen worden :') En dat zal vast ook niet veranderen...

Ik besef me dat het ten opzichte van een gemiddelde Indiër een beetje een luxeprobleem is, maar ik vind het maar kut :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_92501263
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat paste anders precies in de geest van deze topicreeks.

Ben je niet in de war met het andere topic?
_O- jij hebt hem door, ik dacht echt :o wat gebeurt er nu in een topic over hoe verkoop ik mijn huis het beste :') Mijn excuses !
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')