Het voordeel van 54% betalen in plaats van 33% uiteraard.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een belastingvoordeel? Een voordeel van welke belasting eigenlijk?
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor. Natuurlijk niet.
Ten eerste zeik ik niet op alles wat rijker is als mij.
Het gaat mij puur om de kapitalisten en fraudeurs die over de ruggen van andere exorbitante bedragen binnen halen en nooit genoeg lijken te hebben.
Daarnaast hoeft voor mij de overheid de rijke mensen niet te belonen.
Amen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.
Je hebt mensen met een lage scholing, en die krijgen gewoon wat minder. Daarvan was jij je toch ook wel bewust toen je besloot om liever te 'chillen', dan te studeren, of gezien je profiel liever de arbeidsmarkt opging, dan studeren. Dat lijkt mij een zelf overwogen keuze.
Ik begrijp sowieso je verontwaardiging niet. Ga eens uit van een wereld waar 8 bedrijven zijn. Er gaat geld rond, en een paar mensen hebben geen werk. Dan staat er een nieuw bedrijf op, de ondernemer verdient kapitalen, en die mensen zonder werk verdienen geld om rond te komen, en vervolgens worden die mensen die voorheen geen werk hadden boos, omdat hun baas kapitalen verdient.
Kijk toch eens niet naar andermans portemonnee. De lonen zijn hoog genoeg om in in levensonderhoud te worden voorzien. Wil je meer, studeer je meer. Heb je genoeg, heb je ook genoeg gestudeerd.
Eensch. Nu moet ik nog zien te zorgen dat ik van mijn 5 euro int uur afkomquote:
Ja.quote:
Simpel. Schaf het minimumloon af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eensch. Nu moet ik nog zien te zorgen dat ik van mijn 5 euro int uur afkom
Interessant, zal het in de gaten moeten houden dan maar.quote:
Ik bedoelde dat ik ook maar eens wat meer aan school moet gaan doen om eens fatsoenlijk te verdienenquote:
Wmb doen we er eentje in de mei vakantie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Interessant, zal het in de gaten moeten houden dan maar.
Maar het beperkt ook de armoede, wat weer voor meer groei zorgt. Meer vraag naar geld, waardoor we minder inflatie hebben. Dat zorgt er weer voor dat je minimumloon meer waard is (lees; meer waard, niet stijgt).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik ook maar eens wat meer aan school moet gaan doen om eens fatsoenlijk te verdienenOja, het minimumloon verlagen is een van de weinige dingen waar ik tegen ben, dat werkt alleen maar uitbuiting in de hand. Wmb moet er een ondergrens zijn. En nee, dat is niet omdat dit mij in het straatje past maar omdat ik dat echt vind.
Appels met peren, met de bouwfraude zijn miljoenen zo niet miljarden binnen gehaald. Over de rug van de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.
Ik vond scholing tot mijn 20e inderdaad voldoende. Meer had ik als toekomstig timmerman niet nodig.Maar of dat onder chillen valt? Dat weet ik niet. Zoals het altijd naar de persoon gaat: val ik weer in herhaling: Ik heb niks te klagen, ik heb het goed en zal het goed blijven hebben. Desalniettemin ben ik tegen de exorbitante beloningen terwijl er mensen zijn die niet rond kunnen komen.quote:Je hebt mensen met een lage scholing, en die krijgen gewoon wat minder. Daarvan was jij je toch ook wel bewust toen je besloot om liever te 'chillen', dan te studeren, of gezien je profiel liever de arbeidsmarkt opging, dan studeren. Dat lijkt mij een zelf overwogen keuze.
Op papier zie ik nog steeds de werkgever die over de rug van de werkende geld binnen harkt. Deel wat meer dat leerde je op de kleuterschool al.quote:Ik begrijp sowieso je verontwaardiging niet. Ga eens uit van een wereld waar 8 bedrijven zijn. Er gaat geld rond, en een paar mensen hebben geen werk. Dan staat er een nieuw bedrijf op, de ondernemer verdient kapitalen, en die mensen zonder werk verdienen geld om rond te komen, en vervolgens worden die mensen die voorheen geen werk hadden boos, omdat hun baas kapitalen verdient. Zie het eens op papier, en niet vanuit je beeld, want dat laat niet de werkelijkheid zien.
Ik kijk naar twee portemonnees die van mensen die het slecht hebben en van mensen die hun bubbelbad vullen met champagne en van gekheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen.quote:Kijk toch eens niet naar andermans portemonnee. De lonen zijn hoog genoeg om in in levensonderhoud te worden voorzien. Wil je meer, studeer je meer. Heb je genoeg, heb je ook genoeg gestudeerd.
Zwolle, maar dan haakt de rest van Nederland alweer af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wmb doen we er eentje in de mei vakantie.
Ik snap je theorie wel ja. Alleen snap ik niet waarom dat armoede zou verminderen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar het beperkt ook de armoede, wat weer voor meer groei zorgt. Meer vraag naar geld, waardoor we minder inflatie hebben. Dat zorgt er weer voor dat je minimumloon meer waard is (lees; meer waard, niet stijgt).
Woon jij in Zwolle?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zwolle, maar dan haakt de rest van Nederland alweer af.
Eindelijk weekend!quote:
Nee meer richting Almelo.quote:
quote:
... En het lijkt wel herfst.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:48 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eindelijk weekend!
En dan speelt Ajax zo'n waardeloze pot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |