Welk woordenboek gebruik je precies?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Kapitalisme legt de nadruk tussen rijk en arm. En niet tussen wel of niet willen werken.
Ik vind je een beetje kinderachtig worden...quote:
Ik word een beetje zat van die overdosis aan talentenshowsquote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:51 schreef betyar het volgende:
wat een show dat x-factor![]()
. Randdebielen die voor de leeuwen worden gegooid in een volle zaal.
Klinkt als een goed plan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:40 schreef Monidique het volgende:
Ze moeten alles afpakken van iedereen en geven aan mij.
Die was ook flauw.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:52 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind je een beetje kinderachtig worden...
Mee eens.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik word een beetje zat van die overdosis aan talentenshows
En waar baseer je deze kennis op?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Die was ook flauw.
Ik ben tegen het denivelleren. De rijke mensen hoeven mogen van mij geen een enkele belastingvoordeel benutten. De uitkeringstrekkers die niet willen werken en fraude plegen ook niet.
Mensen die rond moeten komen van een modaal inkomen en lager dienen door de werkgever eerlijk beloond te worden met eventuele compensatie van de overheid.
Ik snap ook wel dat een werkgever meer risico's loopt en ook hard werkt. Maar dan hoeven ze niet de miljoenen binnen te harken en dan ook nog een fraude plegen en aan de belastingen gaan morrelen.
Ik zeg niet dat elke werkgever zo is, er zijn ook werkgevertjes die geen tonnen per jaar binnen harken en hun personeel gewoon goed en respectvol behandelen.
Echter zijn de graaiers hard en meedogenloos en dat heeft niks met fatsoenlijk werkgeverschap te maken, ze bedreigen frauderen de boel, die dienen ze dan ook kei en kei hard aan te pakken. Er is bijvoorbeeld nog nooit zoveel geld verdient met de bouwfraude en wat voor boetes krijgen ze? Een schijntje met wat ze binnen hebben gehaald. Dat soort mensen dienen ze alle bezittingen af te pakken en op de markt zetten vol met pek en veren.
Zo. Nu eerst een Bitburger.![]()
Ach, straks komt het Broederschap wel aan de macht en kunnen we weer de tanks door de Sinai laten rollen. Huzzah!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:46 schreef Monidique het volgende:
In Egypte suggereert de staatstelevisie dat buitenlandse journalisten "Israëlische spionnen" zijn, oftewel: joodse agitators. Hoe klassiek-fascistischer wil je het hebben?
O.a. door met mensen te praten en te discussiëren, eigen bevindingen en het nieuws in de gaten te houden.quote:
Maar heb jij wel de kennis om al die informatie te plaatsen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:15 schreef betyar het volgende:
[..]
O.a. door met mensen te praten en te discussiëren, eigen bevindingen en het nieuws in de gaten te houden.
Natuurlijk kijk ik er tegen aan met een eigen gevoel en principes, maar dat hebben we allemaal over elk onderwerp.
Als bij bijvoorbeeld de bouwfraude gewoon rechtmatig werd gehandeld dan werd klokkenluider Bos niet gepakt maar de bouwbedrijven. Maar helaas die borduren rustig verder, terwijl Bos zijn carrière zag verdwijnen.
Welnee.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach, straks komt het Broederschap wel aan de macht en kunnen we weer de tanks door de Sinai laten rollen. Huzzah!
Je weet dat het salaris van een directeur maar een fractie is van de winst? Een paar ton is in verhouding met een bepaalde x waarde aan omzet helemaal niet veel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Die was ook flauw.
Ik ben tegen het denivelleren. De rijke mensen hoeven mogen van mij geen een enkele belastingvoordeel benutten. De uitkeringstrekkers die niet willen werken en fraude plegen ook niet.
Mensen die rond moeten komen van een modaal inkomen en lager dienen door de werkgever eerlijk beloond te worden met eventuele compensatie van de overheid.
Ik snap ook wel dat een werkgever meer risico's loopt en ook hard werkt. Maar dan hoeven ze niet de miljoenen binnen te harken en dan ook nog een fraude plegen en aan de belastingen gaan morrelen.
Ik zeg niet dat elke werkgever zo is, er zijn ook werkgevertjes die geen tonnen per jaar binnen harken en hun personeel gewoon goed en respectvol behandelen.
Echter zijn de graaiers hard en meedogenloos en dat heeft niks met fatsoenlijk werkgeverschap te maken, ze bedreigen frauderen de boel, die dienen ze dan ook kei en kei hard aan te pakken. Er is bijvoorbeeld nog nooit zoveel geld verdient met de bouwfraude en wat voor boetes krijgen ze? Een schijntje met wat ze binnen hebben gehaald. Dat soort mensen dienen ze alle bezittingen af te pakken en op de markt zetten vol met pek en veren.
Zo. Nu eerst een Bitburger.![]()
Waarom niet? Omdat jij er niet mee eens bent?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:17 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar heb jij wel de kennis om al die informatie te plaatsen?
Nee, maar het is typerend voor bouwvakkers dat ze zich benadeeld voelen, en daarom zeiken op alles wat rijker is dan hen. Je vind het toch niet erg als ik je b*llshit met een korreltje zout neem he?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef betyar het volgende:
[..]
Waarom niet? Omdat jij er niet mee eens bent?
En wat heeft dat met de belastingvoordelen en de bouwfraude te maken?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je weet dat het salaris van een directeur maar een fractie is van de winst? Een paar ton is in verhouding met een bepaalde x waarde aan omzet helemaal niet veel.
Wat versta jij onder een belastingvoordeel? Een voordeel van welke belasting eigenlijk?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de belastingvoordelen en de bouwfraude te maken?
Wat vind jij een belastingvoordeel dan? Zonder belastingvoordelen kunnen veel bedrijven geen eens rondkomen, denk maar eens aan de landbouw. Maar ben jij bijvoorbeeld ook tegen je eigen zorgtoeslag?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:20 schreef betyar het volgende:
[..]
En wat heeft dat met de belastingvoordelen en de bouwfraude te maken?
Nee hoor. Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:20 schreef mlg het volgende:
[..]
Nee, maar het is typerend voor bouwvakkers dat ze zich benadeeld voelen, en daarom zeiken op alles wat rijker is dan hen. Je vind het toch niet erg als ik je b*llshit met een korreltje zout neem he?
Iedereen is toch gelijk? Waarom rijken dan ongelijk behandelen?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor. Natuurlijk niet.
Ten eerste zeik ik niet op alles wat rijker is als mij.
Het gaat mij puur om de kapitalisten en fraudeurs die over de ruggen van andere exorbitante bedragen binnen halen en nooit genoeg lijken te hebben.
Daarnaast hoeft voor mij de overheid de rijke mensen niet te belonen.
Het voordeel van 54% betalen in plaats van 33% uiteraard.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een belastingvoordeel? Een voordeel van welke belasting eigenlijk?
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor. Natuurlijk niet.
Ten eerste zeik ik niet op alles wat rijker is als mij.
Het gaat mij puur om de kapitalisten en fraudeurs die over de ruggen van andere exorbitante bedragen binnen halen en nooit genoeg lijken te hebben.
Daarnaast hoeft voor mij de overheid de rijke mensen niet te belonen.
Amen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.
Je hebt mensen met een lage scholing, en die krijgen gewoon wat minder. Daarvan was jij je toch ook wel bewust toen je besloot om liever te 'chillen', dan te studeren, of gezien je profiel liever de arbeidsmarkt opging, dan studeren. Dat lijkt mij een zelf overwogen keuze.
Ik begrijp sowieso je verontwaardiging niet. Ga eens uit van een wereld waar 8 bedrijven zijn. Er gaat geld rond, en een paar mensen hebben geen werk. Dan staat er een nieuw bedrijf op, de ondernemer verdient kapitalen, en die mensen zonder werk verdienen geld om rond te komen, en vervolgens worden die mensen die voorheen geen werk hadden boos, omdat hun baas kapitalen verdient.
Kijk toch eens niet naar andermans portemonnee. De lonen zijn hoog genoeg om in in levensonderhoud te worden voorzien. Wil je meer, studeer je meer. Heb je genoeg, heb je ook genoeg gestudeerd.
Eensch. Nu moet ik nog zien te zorgen dat ik van mijn 5 euro int uur afkomquote:
Ja.quote:
Simpel. Schaf het minimumloon af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eensch. Nu moet ik nog zien te zorgen dat ik van mijn 5 euro int uur afkom
Interessant, zal het in de gaten moeten houden dan maar.quote:
Ik bedoelde dat ik ook maar eens wat meer aan school moet gaan doen om eens fatsoenlijk te verdienenquote:
Wmb doen we er eentje in de mei vakantie.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Interessant, zal het in de gaten moeten houden dan maar.
Maar het beperkt ook de armoede, wat weer voor meer groei zorgt. Meer vraag naar geld, waardoor we minder inflatie hebben. Dat zorgt er weer voor dat je minimumloon meer waard is (lees; meer waard, niet stijgt).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat ik ook maar eens wat meer aan school moet gaan doen om eens fatsoenlijk te verdienenOja, het minimumloon verlagen is een van de weinige dingen waar ik tegen ben, dat werkt alleen maar uitbuiting in de hand. Wmb moet er een ondergrens zijn. En nee, dat is niet omdat dit mij in het straatje past maar omdat ik dat echt vind.
Appels met peren, met de bouwfraude zijn miljoenen zo niet miljarden binnen gehaald. Over de rug van de belastingbetaler.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:30 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat een 'kapitalist' automatisch een fraudeur is, heeft meer met de wetgeving te maken. Net zoals een jointje roken een criminele daad is, is met je collega ondernemer een prijsafspraakje maken ook een criminele daad, maar allebei zijn niet zo schuldig.
Ik vond scholing tot mijn 20e inderdaad voldoende. Meer had ik als toekomstig timmerman niet nodig.Maar of dat onder chillen valt? Dat weet ik niet. Zoals het altijd naar de persoon gaat: val ik weer in herhaling: Ik heb niks te klagen, ik heb het goed en zal het goed blijven hebben. Desalniettemin ben ik tegen de exorbitante beloningen terwijl er mensen zijn die niet rond kunnen komen.quote:Je hebt mensen met een lage scholing, en die krijgen gewoon wat minder. Daarvan was jij je toch ook wel bewust toen je besloot om liever te 'chillen', dan te studeren, of gezien je profiel liever de arbeidsmarkt opging, dan studeren. Dat lijkt mij een zelf overwogen keuze.
Op papier zie ik nog steeds de werkgever die over de rug van de werkende geld binnen harkt. Deel wat meer dat leerde je op de kleuterschool al.quote:Ik begrijp sowieso je verontwaardiging niet. Ga eens uit van een wereld waar 8 bedrijven zijn. Er gaat geld rond, en een paar mensen hebben geen werk. Dan staat er een nieuw bedrijf op, de ondernemer verdient kapitalen, en die mensen zonder werk verdienen geld om rond te komen, en vervolgens worden die mensen die voorheen geen werk hadden boos, omdat hun baas kapitalen verdient. Zie het eens op papier, en niet vanuit je beeld, want dat laat niet de werkelijkheid zien.
Ik kijk naar twee portemonnees die van mensen die het slecht hebben en van mensen die hun bubbelbad vullen met champagne en van gekheid niet weten wat ze met hun geld moeten doen.quote:Kijk toch eens niet naar andermans portemonnee. De lonen zijn hoog genoeg om in in levensonderhoud te worden voorzien. Wil je meer, studeer je meer. Heb je genoeg, heb je ook genoeg gestudeerd.
Zwolle, maar dan haakt de rest van Nederland alweer af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wmb doen we er eentje in de mei vakantie.
Ik snap je theorie wel ja. Alleen snap ik niet waarom dat armoede zou verminderen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar het beperkt ook de armoede, wat weer voor meer groei zorgt. Meer vraag naar geld, waardoor we minder inflatie hebben. Dat zorgt er weer voor dat je minimumloon meer waard is (lees; meer waard, niet stijgt).
Woon jij in Zwolle?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zwolle, maar dan haakt de rest van Nederland alweer af.
Eindelijk weekend!quote:
Nee meer richting Almelo.quote:
quote:
... En het lijkt wel herfst.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 21:48 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Eindelijk weekend!
En dan speelt Ajax zo'n waardeloze pot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |