Ook in het eerste jaar?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef FlinkeNaam het volgende:
Er zitten zat mensen van rond die leeftijd op het HBO hoor.
Jep, zat vorig jaar in een klas met meeste mensen 20+ met een paar uitschieters tot 27.quote:
Ik krijg de indruk dat jij je vooral druk maakt om wat anderen van jouw situatie denken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:24 schreef active2011 het volgende:
oke, klinkt allemaal positief (geloof het nog steeds niet)
ander dilemma. Ik wil niet tot mijn 29e thuis blijven wonen, is het op kamers gaan niet meer voor 18 jarige? Financieel gezien wordt het erg moeilijk om een appartement te vinden.
Daar heb je ook gelijk in, maar als mijn situatie dermate afwijkend zal ik mijzelf hierdoor buitensluiten.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:28 schreef fairytalessuck het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat jij je vooral druk maakt om wat anderen van jouw situatie denken.
Waarom zou het raar zijn als jij op kamers gaat? Ik denk niet dat iemand zich daar druk om zal maken hoor. Gewoon doen wat jou zelf het beste lijkt en niet kijken naar wat anderen misschien zouden kunnen denken.
Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Er zijn genoeg mensen van jouw leeftijd en zelfs nog ouder, die nog aan een studie beginnen. Verder denk ik dat het eerder afwijkend is, als jij op je 29e nog thuis woont dan wanneer je op kamers zit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:52 schreef active2011 het volgende:
[..]
Daar heb je ook gelijk in, maar als mijn situatie dermate afwijkend zal ik mijzelf hierdoor buitensluiten.
Ok, Ik ben ook niet specifiek opzoek naar een studentenhuis, maar financieel gezien zal het niet realistisch zijn om een zelfstandige woonruimte te vinden. Het voor mij betaalbare aanbod bestaat vooral uit kamers of gedeelde woonruimtes.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn in veel steden genoeg 'studentenhuizen' waar oudere studenten wonen of net werkenden wonen![]()
is dit de harde waarheid..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ps2K het volgende:
Nee, je bent te oud en te dom. Als je klaar bent met studeren wil niemand je meer aannemen omdat je te oud en te duur bent.
Onzin! Nooit te oud om te leren tochquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ps2K het volgende:
Nee, je bent te oud en te dom. Als je klaar bent met studeren wil niemand je meer aannemen omdat je te oud en te duur bent.
Nee. Dat is klinkklare onzin.quote:
Volgens mij was dat sarcastisch bedoeld. Gewoon doen, je zal er zeker geen spijt van hebben.quote:
Ik heb geen geschikte vooropleiding dus ik moet een 21 plus toelatingsexamen maken. Ik denk zelf dat het dan beter is dat ik een fulltime studie doe. Omdat ik geen goede basis heb.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:33 schreef babipangang het volgende:
is het trouwens geen optie om deeltijd/duaal te studeren? Dan kun je naast je studie ook meteen wat meer werkervaring opdoen.
Dankje!, en wat vinden toekomstige werkgevers daar dan van denk je?.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:36 schreef larry91 het volgende:
Gewoon doen! Ik had in mijn eerste jaar iemand van 44 zitten, dat is pas oud. 25 jaar is echt niet te oud, denk dat dat de gemiddelde leeftijd bij mij is.
heb je al enig idee wat je wil doen en wat is je vooropleiding dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:52 schreef active2011 het volgende:
[..]
Ik heb geen geschikte vooropleiding dus ik moet een 21 plus toelatingsexamen maken. Ik denk zelf dat het dan beter is dat ik een fulltime studie doe. Omdat ik geen goede basis heb.
Eerlijk gezegd nog geen idee, ga binnenkort naar een open dag. Ik heb nu MBO niv 2.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 18:02 schreef babipangang het volgende:
[..]
heb je al enig idee wat je wil doen en wat is je vooropleiding dan?
Dat is ook nog een (goede) optie. Ik ga er naar kijken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:56 schreef Peter het volgende:
Kijk eens naar een duale opleiding? ( Wel voltijd gezien door IBG-DUO dus stufi, maar 3e en 4e jaar werk je wel 4 dagen in de week)
Ach, je gaat ook nog een stage +afstudeerstage doen. Heb je toch al weer een jaartje ervaring erbij en daarnaast als je goed werkt levert tijdens je stage kun je daar na je opleiding misschien gewoon blijven werken. Uiteindelijk maakt leeftijd niets uit (misschien als je 50 bent, maar niet als je 29 bent), het gaat erom dat je goed bent in je werk. Als jij klaar bent met je opleiding heb je nog ruim 35 werkjaren voor je, geen werkgever die je daarop gaat afwijzen lijkt mij.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:53 schreef active2011 het volgende:
[..]
Dankje!, en wat vinden toekomstige werkgevers daar dan van denk je?.
Op je 29e pas een echte baan hebben lijkt zo laat.
Ja zeker. Voor de studie Facility Management moest m'n vader één keer in de twee weken naar een les toe. Voor de rest gewoon veel leren en het boek goed doornemen. De studie bouwkunde kan m'n vader volledig zelf inplannen, op een bepaalde datum is het examen en tot die tijd kan die alles zelf indelen!quote:
Veel rollen pas laat in het hbo, omdat ze eerst een mbo diploma hebben behaald.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat hebben de oudere zonder vooropleiding gedaan?
Dat denk ik zelf ook altijd. Maar van de andere kant is het toch ook niet realistisch om van iedereen te verwachten dat ze minimaal een HBO opleiding af ronden? of toch wel..quote:Op maandag 7 februari 2011 14:48 schreef HenkXL het volgende:
MBO kwalificatie is nou niet bepaald ''super''
Nee, gelukkig niet. Dat zou resulteren in een erg kromme arbeidsmarkt. MBO's zijn ontzettend belangrijk voor de maatschappij, vaak wordt er door HBO'rs en WO'ers nogal neergekeken op MBO'ers maar dat is naar mijn mening compleet onterecht.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:00 schreef active2011 het volgende:
[..]
Dat denk ik zelf ook altijd. Maar van de andere kant is het toch ook niet realistisch om van iedereen te verwachten dat ze minimaal een HBO opleiding af ronden? of toch wel..
Inderdaad, als HBO'ers of WO'ers iets met hun handen moeten doen weten ze bij god niet hoe. MBO'ers zijn ontzettend handig en vaak technisch!quote:Op maandag 7 februari 2011 23:48 schreef larry91 het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet. Dat zou resulteren in een erg kromme arbeidsmarkt. MBO's zijn ontzettend belangrijk voor de maatschappij, vaak wordt er door HBO'rs en WO'ers nogal neergekeken op MBO'ers maar dat is naar mijn mening compleet onterecht.
Had je even goed leuk contact met je medestudenten? Nog vrienden kunnen maken of was het leeftijdsverschil te groot?quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben aan het afstuderen nu en bijna 29. Heb alles binnen 4 jaar gehaald.
Dus gewoon doen, maar stap er wel een beetje ontspannen in en niet te snel in paniek raken als het afentoe even tegenzit. Gewoon genieten van je studietijd
Van een leeftijdsverschil heb ik zelden echt concreet iets gemerkt, ik was 25 toen ik begon. Wel heb je er in het begin natuurlijk een paar echte kleine kinderen bij die amper 18 zijn, maar de meesten zijn al snel redelijk volwassen. In de laatste 2 jaar waren er best veel leeftijdgenoten (voornamelijk omdat er veel studenten bij waren die al 6-7 jaar bezig waren en dus intussen ook achter in de 20 warenquote:Op woensdag 9 maart 2011 20:31 schreef active2011 het volgende:
[..]
Had je even goed leuk contact met je medestudenten? Nog vrienden kunnen maken of was het leeftijdsverschil te groot?
Je inkomen doet niet ter zake bij een woningbouwvereniging. In mijn woonplaats (Enschede) kun je gewoon meeloten.quote:Op zaterdag 2 april 2011 20:11 schreef active2011 het volgende:
Misschien een noob vraag maar kan je door middel van studiefinanciering + eventuele lening een huurwoning krijgen?
In Enschede... Bij woningcorporatie de woonplaats, ja... bij andere woningbouwcorporaties is het wel anders, heb ik ondervonden.quote:Op zondag 3 april 2011 03:42 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Je inkomen doet niet ter zake bij een woningbouwvereniging. In mijn woonplaats (Enschede) kun je gewoon meeloten.
Sociale woningbouw is juist bestemd voor mensen zonder geld. Er is nooit naar mijn inkomen gevraagd
Ik huur bij Domijn, er is nooit naar inkomen gevraagdquote:Op zondag 3 april 2011 04:00 schreef erikkll het volgende:
[..]
In Enschede... Bij woningcorporatie de woonplaats, ja... bij andere woningbouwcorporaties is het wel anders, heb ik ondervonden.
Dat verschilt per opleiding inderdaad. Bij HAN (althans bij de Informatica-opleidingen) is elevante werkervaring én werkomgeving een pré.quote:Op woensdag 6 april 2011 19:09 schreef active2011 het volgende:
Aan de mensen die deeltijd hebben gedaan of gaan doen.
Moet je relevant werk ernaast doen? Ik ben op dit moment laag opgeleid en kan alleen "on geschoold" werk doen. Is dit een probleem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |