abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92329080
Is het aan te raden om op 25 jarige leeftijd aan een HBO opleiding te beginnen?,
Als ik klaar ben ben ik al 29 !.
Hoe groot zal het verschil zijn met mijn medestudenten? En nog belangrijker hoe kijken toekomstige werkgevers hier tegen aan, als ik op mijn 29e pas begin met een echte baan? . Werkt dit in mijn nadeel?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:17:13 #2
302853 themole
graaft totaal door.
pi_92329373
Gewoon doen, een hbo-opleiding geeft gewoon meer kansen op de arbeidsmarkt. Waarschijnlijk zal een werkgever vragen waarom je zo laat bent gestart met je HBO, maar dit is zeker geen probleem als je niks te verbergen hebt.
Niet altijd serieus
pi_92329423
Er zitten zat mensen van rond die leeftijd op het HBO hoor.
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_92329433
Straks krijg je geen stu-fi meer. Gewoon doen.
pi_92329444
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef FlinkeNaam het volgende:
Er zitten zat mensen van rond die leeftijd op het HBO hoor.
Ook in het eerste jaar?
pi_92329493
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef active2011 het volgende:

[..]

Ook in het eerste jaar?
Jep, zat vorig jaar in een klas met meeste mensen 20+ met een paar uitschieters tot 27.
Zacht gekookt, hard gekookt, uit gekookt, HARD
pi_92329516
Ik ben 28 en ben dit jaar pas klaar met MBO, dus HBO is helemaal niet verkeerd op 25. Ik heb in mijn klas ook mensen van 30 jaar zitten. Ik vind juist dat je door een HBO opleiding te starten laat zien dat je graag iets wil bereiken, ook richting werkgever.
pi_92329563
Ik zeg ja.
Kennis van me is in september begonnen met een HBO-opleiding en hij is 27. Hij heeft er totaal geen spijt van.
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
  Redactie Sport vrijdag 4 februari 2011 @ 16:20:56 #9
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_92329566
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:18 schreef active2011 het volgende:

[..]

Ook in het eerste jaar?
Ja hoor, sommige zijn bij mij ook 23, 24 jaar. :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:23:56 #10
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92329701
Mijn ouders zijn op hun 33ste & 32ste begonnen, beste beslissing van hun leven. Althans dat zeggen ze :P
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92329705
oke, klinkt allemaal positief (geloof het nog steeds niet :P )

ander dilemma. Ik wil niet tot mijn 29e thuis blijven wonen, is het op kamers gaan niet meer voor 18 jarige? Financieel gezien wordt het erg moeilijk om een appartement te vinden.
pi_92329709
Gewoon doen. Gedurende een hbo-opleiding doe je in veel gevallen automatisch werkervaring op tijdens stages dus wie weet kun je daar dan mooi blijven werken.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:24:14 #13
97111 ukga
Siewosie baas
pi_92329715
Ik zat in de klas met gasten van 28 en zelfs een van 31. lekker boeiend.
met gemiddelde ligt rond de 23 gok ik
pi_92329923
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:24 schreef active2011 het volgende:
oke, klinkt allemaal positief (geloof het nog steeds niet :P )

ander dilemma. Ik wil niet tot mijn 29e thuis blijven wonen, is het op kamers gaan niet meer voor 18 jarige? Financieel gezien wordt het erg moeilijk om een appartement te vinden.
Ik krijg de indruk dat jij je vooral druk maakt om wat anderen van jouw situatie denken.
Waarom zou het raar zijn als jij op kamers gaat? Ik denk niet dat iemand zich daar druk om zal maken hoor. Gewoon doen wat jou zelf het beste lijkt en niet kijken naar wat anderen misschien zouden kunnen denken.
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_92329991
Er zijn in veel steden genoeg 'studentenhuizen' waar oudere studenten wonen of net werkenden wonen :) ^O^
Ja doei.
pi_92330955
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:28 schreef fairytalessuck het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat jij je vooral druk maakt om wat anderen van jouw situatie denken.
Waarom zou het raar zijn als jij op kamers gaat? Ik denk niet dat iemand zich daar druk om zal maken hoor. Gewoon doen wat jou zelf het beste lijkt en niet kijken naar wat anderen misschien zouden kunnen denken.
Daar heb je ook gelijk in, maar als mijn situatie dermate afwijkend zal ik mijzelf hierdoor buitensluiten.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:54:23 #17
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_92331056
Nee, je bent te oud en te dom. Als je klaar bent met studeren wil niemand je meer aannemen omdat je te oud en te duur bent.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_92331059
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:52 schreef active2011 het volgende:

[..]

Daar heb je ook gelijk in, maar als mijn situatie dermate afwijkend zal ik mijzelf hierdoor buitensluiten.
Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen. Er zijn genoeg mensen van jouw leeftijd en zelfs nog ouder, die nog aan een studie beginnen. Verder denk ik dat het eerder afwijkend is, als jij op je 29e nog thuis woont dan wanneer je op kamers zit. :)

En mensen die op hun 20e al gaan studeren en een lange studie volgen, zijn ook pas klaar tegen de tijd dat ze 30 zijn. Je bent echt niet de enige.
pi_92331153
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Er zijn in veel steden genoeg 'studentenhuizen' waar oudere studenten wonen of net werkenden wonen :) ^O^
Ok, Ik ben ook niet specifiek opzoek naar een studentenhuis, maar financieel gezien zal het niet realistisch zijn om een zelfstandige woonruimte te vinden. Het voor mij betaalbare aanbod bestaat vooral uit kamers of gedeelde woonruimtes.
Ik ben nogal geindoctrineerd met het idee dat ik qua "tijdslijn" verder had moeten wezen. En ben dus benieuwd naar de waarheid hiervan.
pi_92331394
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ps2K het volgende:
Nee, je bent te oud en te dom. Als je klaar bent met studeren wil niemand je meer aannemen omdat je te oud en te duur bent.
is dit de harde waarheid.. :{
pi_92331405
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:54 schreef Ps2K het volgende:
Onzin! Nooit te oud om te leren toch ;)
pi_92331458
Herkenbaar :) been there done that, maar je moet stoppen met kijken wat anderen doen of deden.

Ik was ook 'oud' toen ik weer besloot te gaan studeren. 22. Ook dat heeft me niet direct een juiste keus opgeleverd, maar inmiddels ben ik op mijn 24e dus aan mijn huidige opleiding begonnen. En 't gaat perfect.

Ja, ik leef heel anders dan mijn studiegenoten (hell, ik ben getrouwd, woon samen, ga zelden 'mee stappen' en heb een heel ander ritme omdat ik er ook nog naast werk ;) ) maar dat betekent niet dat ik het in ieder geval tijdens mijn opleiding niet naar mijn zin heb. Als ik in college zit heb ik 't prima naar m'n zin. Ook in pauzes en voor tentamens wordt er gewoon samen gestudeerd of geouwehoerd, ook door en met mij ;)

Ja, al mijn oude klasgenoten van de middelbare school zijn al afgestudeerd, hebben al een baan voor afgestudeerden en een heel ander leven. Wellicht zien ze mij wel als een 'faler', maar ik zie mezelf liever als een doorzetter. Alles in mijn leven heeft een reden gehad, want anders was ik nu niet waar ik nu ben: zielsgelukkig met mijn man, mijn opleiding en onze (gezamenlijke én aparte) toekomstplannen.

Kijk naar jezelf, naar wat jij wilt, wat jou gelukkig maakt en naar waar jij jezelf ziet over enkele jaren. Dat hoeft niet tot op de baan en functie nauwkeurig te zijn, maar jezelf doelen stellen kan ook nog op 'latere' leeftijd ;)
Ja doei.
pi_92331461
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef active2011 het volgende:

[..]

Nee. Dat is klinkklare onzin.
pi_92331618
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 17:01 schreef active2011 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat sarcastisch bedoeld. Gewoon doen, je zal er zeker geen spijt van hebben.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_92332660
is het trouwens geen optie om deeltijd/duaal te studeren? Dan kun je naast je studie ook meteen wat meer werkervaring opdoen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')