Herkenbaar

been there done that, maar je moet stoppen met kijken wat anderen doen of deden.
Ik was ook 'oud' toen ik weer besloot te gaan studeren. 22. Ook dat heeft me niet direct een juiste keus opgeleverd, maar inmiddels ben ik op mijn 24e dus aan mijn huidige opleiding begonnen. En 't gaat perfect.
Ja, ik leef heel anders dan mijn studiegenoten (hell, ik ben getrouwd, woon samen, ga zelden 'mee stappen' en heb een heel ander ritme omdat ik er ook nog naast werk

) maar dat betekent niet dat ik het in ieder geval tijdens mijn opleiding niet naar mijn zin heb. Als ik in college zit heb ik 't prima naar m'n zin. Ook in pauzes en voor tentamens wordt er gewoon samen gestudeerd of geouwehoerd, ook door en met mij

Ja, al mijn oude klasgenoten van de middelbare school zijn al afgestudeerd, hebben al een baan voor afgestudeerden en een heel ander leven. Wellicht zien ze mij wel als een 'faler', maar ik zie mezelf liever als een doorzetter. Alles in mijn leven heeft een reden gehad, want anders was ik nu niet waar ik nu ben: zielsgelukkig met mijn man, mijn opleiding en onze (gezamenlijke én aparte) toekomstplannen.
Kijk naar jezelf, naar wat jij wilt, wat jou gelukkig maakt en naar waar jij jezelf ziet over enkele jaren. Dat hoeft niet tot op de baan en functie nauwkeurig te zijn, maar jezelf doelen stellen kan ook nog op 'latere' leeftijd