Ze hebben verschrikkelijk veel bereikt in de afgelopen dagen, dat zie je alleen al aan het feit dat er zoveel mensen op het plein kunnen zijn terwijl er een avondklok/uitgaansverbod is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Helemaal niet, vooral zonder geweld. Maar gewoon op het plein blijven staan gaat ook niet werken, dat doen ze al 10 dagen. Ze kregen pas de aandacht toen de "one-million-mars" begon en de rellen begonnen. Die aandacht zal verslappen als er niks gaat gebeuren
Lijkt mij verstandiger om richting de staats televisie te gaan.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Een mars naar het paleis waar Mubarak zit maakt veel meer indruk dan op een plein op 20 km afstand blijven zitten
Daar lijkt het op.quote:
Ik weet dat er veel barricades zijn, maar waarom zouden daar geen army checkpoints opgezet kunnen zijn?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 5 dagen alles gevolgd.......Barricades
Waar het leger nu ook toezicht houdt, al worden de controle's nog steeds door bevolking gedaan. Zo vertelde een tijdje terug iemand het tenminste.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:27 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik heb de laatste 5 dagen alles gevolgd.......Barricades
Eigenlijk heeft europa hier niets mee te maken, die Mubarak mag het zelf allemaal op een rijte zettenquote:
En dan? dan zijn ze bij het paleis?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Een mars naar het paleis waar Mubarak zit maakt veel meer indruk dan op een plein op 20 km afstand blijven zitten
Helemaal niet. Ik heb ook helemaal niet de indruk dat wanneer er een miljoen mensen gaan lopen het leger in zal gaan grijpen trouwens.quote:
Spannend......quote:
Na dagen van protest en schermutselingen is dat toch het uiteindelijke doel; Mubarak af laten treden. Die man moet vrezen voor zijn leven, niet rustig achterover kunnen leunen in zijn oude stoel en toe kunnen zien hoe men elkaar de koppen in slaat.quote:
Nee, het paleis van Mubarak heeft geen symbolische waardequote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef yavanna het volgende:
[..]
Dat paleis heeft helemaal geen symbolische waarde, het plein wel.
Wil je nou dat ze geweldloos verder gaan of niet?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Na dagen van protest en schermutselingen is dat toch het uiteindelijke doel; Mubarak af laten treden. Die man moet vrezen voor zijn leven, niet rustig achterover kunnen leunen in zijn oude stoel en toe kunnen zien hoe men elkaar de koppen in slaat.
Alleen al die interviews van Mubarak en Suleiman waren ongekent. Mensen zien echt de betelenis van veel ( relatief kleine )dingen niet in.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:28 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
De dwaze moeders zijn geen bevolking.
[..]
En die mensen naar een confrontatie sturen zorgt er juist voor dat Mubarak een nieuwe manier heeft om die mensen weg te ruimen. Waar haal je het idee vandaan dat Mubarak dit niet erg vind? Elke dag als ik Al Jazeera aanzet komen er nog paniekerige berichten vanuit het regime.
goed idee. mobiliseer jij eens via twitter een miljoen manquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef schommelstoel het volgende:
Zou het werken als de internet gemeenschap massaal de mensen in Egypte twittert of iets dergelijks, dat ze toch wel iets moeten gaan doen.
Iets gaan doen als richting staats televisie?
Question.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef Re het volgende:
zo, weer bij... over de 33.000 posts in deze reeks
En nu, dan zitten ze op het plein een beetje te staan. Het gaat om het signaal wat je als oppositie wilt uitstralen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:29 schreef t-8one het volgende:
[..]
En dan? dan zijn ze bij het paleis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |