Ok, nou ik zie ze wel tegemoet dan. Vooralsnog tap ik geen waterleiding af of wat dan ook, maar we zullen zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:43 schreef du_ke het volgende:
Ach dan komen de waterschapslasten er wel die roet in het eten gooien.
Hoe naief. Bellum omnium contra omnes is de allerslechtste "samenleving" die je je maar kan voorstellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:23 schreef Bulkje het volgende:
...
Nou, geniet ervan zou ik zeggen, maar ik wil graag terug naar de natuurtoestand.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
dood gaan is een goede optie als je echt wilt bereiken wat je hier zegt
Gezien de praktijksituatie waarin zowel omnium als omnes beide slechts één en dezelfde persoon omvatten durf ik dat risico wel te nemen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:47 schreef DonJames het volgende:
Hoe naief. Bellum omnium contra omnes is de allerslechtste "samenleving" die je je maar kan voorstellen.
Geen probleem, dat gebeurt toch niet. Als iedereen een uitkering zou hebben gaat dat ook voor geen meter werken en toch schaffen ze dat ook niet af.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:50 schreef Cortax het volgende:
Ja, maar als iedereen z'n contract zou kunnen opzeggen met de staat gaat dat dus echt voor geen meter werken.
Dat zie je dan helemaal verkeerd. Het zal immers niet zo moeilijk zijn om met een paar man vanaf de openbare (Nederlandse) weg naar jouw weilandje te lopen? Op de één of andere manier denk jij dat omdat jij niets meer met anderen te maken wil hebben, dat dat andersom ook wel zo zal zijn. Het is alsof een peuter een hoofdkussen voor z'n ogen houdt en denkt "ik kan hun niet zien, dus nu ben ik zelf onzichtbaar".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:49 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Gezien de praktijksituatie waarin zowel omnium als omnes beide slechts één en dezelfde persoon omvatten durf ik dat risico wel te nemen.
Op zich niet, als je het weet te vinden, maar in al die jaren is er nog nooit iemand geweest. En als criminelen echt kwaad in de zin hebben zal het feit dat het nu nog Nederlands grondgebied is ze ook niet tegenhouden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:57 schreef DonJames het volgende:
Het zal immers niet zo moeilijk zijn om met een paar man vanaf de openbare (Nederlandse) weg naar jouw weilandje te lopen?
Prima, ik neem het risico wel. In al mijn naïviteit waan ik mij zelfs veiliger dan in menig grote stad in Nederland, maar goed, het is m'n eigen verantwoordelijkheid dus dit is verder niet relevant.quote:Op de één of andere manier denk jij dat omdat jij niets meer met anderen te maken wil hebben, dat dat andersom ook wel zo zal zijn.
Natuurlijk wel! De wetenschap dat men straf krijgt wanneer men iets doet wat niet mag is voor de meesten genoeg om dat niet te doen. Het is niet zo dat men niet steelt vanuit een soort morele verplichting om dat niet te doen o.i.d.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef Bulkje het volgende:
Op zich niet, als je het weet te vinden, maar in al die jaren is er nog nooit iemand geweest. En als criminelen echt kwaad in de zin hebben zal het feit dat het nu nog Nederlands grondgebied is ze ook niet tegenhouden.
En weer doe je hetzelfde. Het is niet jouw verantwoordelijkheid alleen, je bent niet alleen op deze wereld.quote:Prima, ik neem het risico wel. In al mijn naïviteit waan ik mij zelfs veiliger dan in menig grote stad in Nederland, maar goed, het is m'n eigen verantwoordelijkheid dus dit is verder niet relevant.
Er valt regen op je grond en dat water blijft daar vast niet allemaal.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:46 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Ok, nou ik zie ze wel tegemoet dan. Vooralsnog tap ik geen waterleiding af of wat dan ook, maar we zullen zien.
Als dat zo was zouden er geen criminelen zijn.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:09 schreef DonJames het volgende:
Natuurlijk wel! De wetenschap dat men straf krijgt wanneer men iets doet wat niet mag is voor de meesten genoeg om dat niet te doen.
Sommigen zijn het stadium van barbaarse primitievelingen voorbij.quote:Het is niet zo dat men niet steelt vanuit een soort morele verplichting om dat niet te doen o.i.d.
Bedankt voor je bekommering, maar ik wens niet lang gebruik te maken van het recht op bescherming. Los daarvan doe ik wel veel voor anderen (met plezier), heb ik een rijk sociaal netwerk, en anders dan bovenstaande misschien doet vermoeden ben ik geen egoïstische mensenschuwe kluizenaar ofzo.quote:En weer doe je hetzelfde. Het is niet jouw verantwoordelijkheid alleen, je bent niet alleen op deze wereld.
Er ligt geen waterleiding of riool onder dit weiland, en het gaat al tienduizenden jaren goed. Dat houd ik zo.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:21 schreef du_ke het volgende:
Er valt regen op je grond en dat water blijft daar vast niet allemaal.
En ook geen enkele sloot in de buurt? Apart hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:31 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Er ligt geen waterleiding of riool onder dit weiland, en het gaat al tienduizenden jaren goed. Dat houd ik zo.
Een gedeelte van dat water vang ik op in een grote regenbak en biozuiveringssysteem ja, dat klopt.
Er staat "de meesten".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:31 schreef Bulkje het volgende:
Als dat zo was zouden er geen criminelen zijn.
Nog even los van de vraag of dat wel zo is, het zijn nou net de anderen waar jij dan last van gaat krijgen.quote:Sommigen zijn het stadium van barbaarse primitievelingen voorbij.
Je begrijpt écht niet dat op jouw land zonder bescherming het recht van de sterkste zal gaan gelden, en de kans dat jij dat bent (in je eentje) niet zo heel erg groot is? Dat probleem negeer je gewoon? Dit gaat wel een stapje verder dan alleen maar naief..quote:Bedankt voor je bekommering, maar ik wens niet lang gebruik te maken van het recht op bescherming. Los daarvan doe ik wel veel voor anderen (met plezier), heb ik een rijk sociaal netwerk, en anders dan bovenstaande misschien doet vermoeden ben ik geen egoïstische mensenschuwe kluizenaar ofzo.
Het is gewoon een heel onpraktisch idee zonder enig realiteitsgehalte. Dat is het voornaamste bezwaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zie vooral veel mensen, misschien vanuit de gedachtengang dat het 'nu eenmaal zo hoort', reageren dat het gewoonweg niet kan. Ik snap dat het buiten het gebruikelijke referentiekader valt, maar feitelijk zijn de door mij eerder genoemde Amazonevolken niet veel anders dan wat TS nu wil.
Ook in Nederland hebben we Baarle-Hertog. Dat zijn zelfs 22 stukjes land in Nederland. Dat hoort dan wel bij België, maar toch functioneert dat ook prima.
Ik vind dit probleem gewoon niet relevant. Maar al zou het waar zijn, ik heb toch het recht als mens om mijn eigen vergissingen te begaan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:43 schreef DonJames het volgende:
Je begrijpt écht niet dat op jouw land zonder bescherming het recht van de sterkste zal gaan gelden, en de kans dat jij dat bent (in je eentje) niet zo heel erg groot is? Dat probleem negeer je gewoon? Dit gaat wel een stapje verder dan alleen maar naief..
Ik zie niet in waarom het onpraktisch zou zijn. Realiteitsgehalte ligt vooral aan je referentiekader.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is gewoon een heel onpraktisch idee zonder enig realiteitsgehalte. Dat is het voornaamste bezwaar.
Onpraktisch in de zin van, in de praktijk zou ik nooit op deze manier kunnen overleven? Of onpraktisch als in dit krijg ik in de praktijk nooit geregeld met Nederland?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:45 schreef du_ke het volgende:
Het is gewoon een heel onpraktisch idee zonder enig realiteitsgehalte. Dat is het voornaamste bezwaar.
Beiden.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:47 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Onpraktisch in de zin van, in de praktijk zou ik nooit op deze manier kunnen overleven? Of onpraktisch als in dit krijg ik in de praktijk nooit geregeld met Nederland?
Die Amazonestammen kunnen zich beroepen op een historische claim op het gebied waar zij leven. TS kan dat naar ik aanneem niet. Daarnaast is TS z'n grondgebied dermate klein dat zo'n beetje alles wat hij daarop doet direct invloed heeft op gronden vlak buiten zijn territorium, itt die Amazonevolkeren. Met Belgie hebben we allerlei overeenkomsten gesloten om de kleine stukjes Belgie in Nederland leefbaar te houden, TS wenst zich nadrukkelijk niets aan te trekken van de Nederlandse staat dus soortgelijke afspraken zijn in zijn geval onmogelijk.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik zie vooral veel mensen, misschien vanuit de gedachtengang dat het 'nu eenmaal zo hoort', reageren dat het gewoonweg niet kan. Ik snap dat het buiten het gebruikelijke referentiekader valt, maar feitelijk zijn de door mij eerder genoemde Amazonevolken niet veel anders dan wat TS nu wil.
Ook in Nederland hebben we Baarle-Hertog. Dat zijn zelfs 22 stukjes land in Nederland. Dat hoort dan wel bij België, maar toch functioneert dat ook prima.
TS heeft geld en kan alles kopen wat 'ie wil, maar omdat het niet volgens de Nederlandse regeltjes (die TS nu juist niet erkent als zíjn regels) mag, zou het niet kunnen.
Precies. Nou is dat alles kunnen kopen wat ik wil ook een kwestie van geen belachelijke dingen willen (ik kan geen JSF kopen bijvoorbeeld).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:44 schreef Five_Horizons het volgende:
TS heeft geld en kan alles kopen wat 'ie wil, maar omdat het niet volgens de Nederlandse regeltjes (die TS nu juist niet erkent als zíjn regels) mag, zou het niet kunnen.
Die overlijden toch aan een 'natuurlijke' dood, dus geen probleemquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt aan dollars komen door gevangenen uit Guantanamo over te nemen.
Waarom zou ik op deze manier niet kunnen overleven? Hoe denk je dat mensen dat vroeger deden, toen de Nederlandse staat er nog niet was om hen in leven te houden en toen er nog geen zonnecellen en windmolens waren?quote:
Niemand (hoewel drugs niet verboden zijn in mijn staat). Zou ook niet weten wat Nederland daarmee te maken heeft.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:54 schreef Sander het volgende:
En wie zegt dat je geen drugsstaat begint in dat weiland van je?
Niet nodig.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:56 schreef GlowMouse het volgende:
Je kunt aan dollars komen door gevangenen uit Guantanamo over te nemen.
Toen regelde men zaken op lokaler niveau maar regels en voorschriften waren er wel degelijk, de sociale controle was ook verstikkender dan tegenwoordig (ergo; minder persoonlijke vrijheden). Juist die schaalvergroting heeft ons vrijer gemaakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Waarom zou ik op deze manier niet kunnen overleven? Hoe denk je dat mensen dat vroeger deden, toen de Nederlandse staat er nog niet was om hen in leven te houden en toen er nog geen zonnecellen en windmolens waren?
Toen was er een munteenheid waar men afspraken over had gemaakt, rechters en bestuurders die straffen uitdeelden wanneer men stal of elkaar de kop in sloeg, een waterschap waarin men afspraken maakte over hoe te voorkomen dat jouw grond verzoop of verdroogde.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:00 schreef Bulkje het volgende:
[..]
Waarom zou ik op deze manier niet kunnen overleven? Hoe denk je dat mensen dat vroeger deden, toen de Nederlandse staat er nog niet was om hen in leven te houden en toen er nog geen zonnecellen en windmolens waren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |