abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92269611
Vorige topic: De kunst van het loslaten van je ex # 151

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet:

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

En voor data mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92269661
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:30 schreef Tara_88 het volgende:
Helloooooo, hoe is het hier.. Nog steeds 151 haha.

Wat Neo's post betreft, hij brengt bepaalde dingen vaak onhandig en icm. verkeerde woordkeuzes, maar zijn punt dat dit topic voor sommige een laatste -vaak onnodige- binding is met een ex begrijp ik wel. Ik denk alleen dat dit voor iedereen anders is. Ik geloof best zoals Neo zegt dat er hier posters zijn die door deze topic misschien te lang met hun ex blijven zitten. Voor anderen kan dit topic juist heel goed werken, even die 5-10 min per dag wegschrijven, kruisje klikken en dan je ex wegzetten. Wij kunnen alleen niet van elkaar inschatten hoe iemand buiten dit topic om in het leven staat! Wellicht zijn er hier die hun gevoelens niet bij vrienden kwijt kunnen en daarom dit topic nodig hebben. Neo's tip is gewoon iets wat iemand alleen voor zichzelf kan beslissen.

Wat betreft die emotionele achtbanen wat ik hier vaak lees. Ik zou gaan kijken naar iets waar je jezelf in kwijt kan. De een kan dat door te gaan zwemmen, sporten, door de regen te rennen of keihard te gillen. Voor mij is het kickbox wat ik al ruim 12 jaar doe en wat mij echt helpt als ik even helemaal gefrustreerd ben. Keiharde heavymetal muziek en gaan, voor mij brengt dat een onwijze kalmte achteraf. Bij de een helpt het om ff een rondje te gaan fietsen o.i.d, voor de dames hier om ff helemaal te gaan tutten ofzo. Ik heb gemerkt dat het juist niets doen tijdens zulke emotionele rollercoasters het alleen maar heftiger maakt.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:58 schreef JiggyJ het volgende:
Neo heeft met zijn post wel degelijk een punt vind ik :)

Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan, en dat beseft Neo zelf denk ik heel goed...

Ik vind/vond het zelf ook lekker om mijn verhaal over mijn ex kwijt te kunnen, zowel op (diverse) fora, bij vrienden, familie en soms zelfs tegen mezelf :')
Dat die behoefte er bij de een meer, en langer is dan bij de ander is volledig normaal, en daar mag niemand een oordeel over vellen vind ik..

Wel is het zo, en daar haak ik in op de mening van Neo, dat je moet oppassen dat je niet onbewust ( of misschien toch bewust?) in die ''sleur'' ( jullie noemen het hier achtbaan) blijft hangen..

Merkte namelijk aan mezelf op een gegeven moment wel eens, dat mijn ex dus wel van MIJ af wou, maar ik wou nog niet van HAAR af. Bleef willens en wetens met haar bezig, door te posten, erover te praten etc omdat ik haar nog niet helemaal uit mijn leven wou hebben. Ik bleef hangen in het verleden, door er maar mee bezig te blijven. Niet zozeer omdat ik zoveel vragen en onbegrip had, maar gewoon omdat ik nog met haar bezig WOU zijn :)

Want dat is en blijft het gevolg van posten daarover op een forum als dit, je ex blijft door het zoveel over hem/haar te hebben op een bepaalde manier toch ''dicht bij je'', al is zijn in realtiteit al lang uit je leven weg... En dat is wat veel mensen diep van binnen toch willen denk ik...
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Heldin _O_

Misschien heb ik soms de verkeerde woordkeuze ja, maar zolang iemand inziet (in dit geval Tara) wat ik bedoel is het dus toch geen chinees wat ik praat.

[..]

Wat is je probleem? Omdat ik friends with benefits ben met mijn ex, heb ik geen recht van spreken meer?
Komop zeg, zelfs voordat ik dat deed was ik geen emotioneel wrak meer. Ik heb gewoon bepaalde dingen voor mezelf duidelijk gemaakt en dat heeft mij geholpen met verwerken.
Ik verwijt niemand iets, ik wil slechts helpen. Ik schuil me nergens achter.
Dankje JiggyJ
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92270044
Heb een poosje terug gezegd niet meer te reageren, maar toch even mee gekeken en eerlijk gezegd vind ik wel dat Neo-Mullen een punt heeft.
Ik denk dat je beter je ex kunt loslaten als je niet steeds alles aan het ontleden bent.
Er is mij ooit gezegd soms maak je drukker om iets waar je niet druk om moet maken en de ander is het allang vergeten ik denk dat dat soms hier het geval is.

Jullie zijn zo druk met alles ontleden dat de andere kant waarschijnlijk allang aan het doorgaan is en verdergaat en niet eens meer zo veel bij je stilstaat.
Ik weet ook niet of het dan loslaten van je ex is , maar meer de moeite van iets afsluiten wat er niet is.

Ik moet wel zeggen dat er ook wel een beetje gelijk is van anderen om te zeggen van he Neo, zelf zit je hier al lang en je blijft er zelf ook lang mee zitten en hebt haar ook nog lang niet losgelaten, vind het eerlijk gezegd een beetje dom van je om friendship met benefits te beginnen met haar want ik kan nu al op een briefje zeggen dat jij meer verwacht van haar en dat als het niet loopt zo als jij wilt er waarschijnlijk weer kapot van bent.
pi_92270703
quote:
Merkte namelijk aan mezelf op een gegeven moment wel eens, dat mijn ex dus wel van MIJ af wou, maar ik wou nog niet van HAAR af. Bleef willens en wetens met haar bezig, door te posten, erover te praten etc omdat ik haar nog niet helemaal uit mijn leven wou hebben. Ik bleef hangen in het verleden, door er maar mee bezig te blijven. Niet zozeer omdat ik zoveel vragen en onbegrip had, maar gewoon omdat ik nog met haar bezig WOU zijn :)
Dit dus.. vaak die laatste draadjes die men niet door wil knippen.
pi_92270763
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:17 schreef formerjellybean het volgende:
Heb een poosje terug gezegd niet meer te reageren, maar toch even mee gekeken en eerlijk gezegd vind ik wel dat Neo-Mullen een punt heeft.
Ik denk dat je beter je ex kunt loslaten als je niet steeds alles aan het ontleden bent.
Er is mij ooit gezegd soms maak je drukker om iets waar je niet druk om moet maken en de ander is het allang vergeten ik denk dat dat soms hier het geval is.

Jullie zijn zo druk met alles ontleden dat de andere kant waarschijnlijk allang aan het doorgaan is en verdergaat en niet eens meer zo veel bij je stilstaat.
Ik weet ook niet of het dan loslaten van je ex is , maar meer de moeite van iets afsluiten wat er niet is.

Ik moet wel zeggen dat er ook wel een beetje gelijk is van anderen om te zeggen van he Neo, zelf zit je hier al lang en je blijft er zelf ook lang mee zitten en hebt haar ook nog lang niet losgelaten, vind het eerlijk gezegd een beetje dom van je om friendship met benefits te beginnen met haar want ik kan nu al op een briefje zeggen dat jij meer verwacht van haar en dat als het niet loopt zo als jij wilt er waarschijnlijk weer kapot van bent.
Lees de posts van de "anciens" in dit topic eens... ik lees nog maar weinig dat mensen ontleden wat hun ex doet/zou doen/bedoelt/zou bedoelen/zou bedoeld kunnen hebben... wat ik wel lees, is dat ze zichzelf ontleden. Wat daar mis mee is... daar ben ik nog niet achter.

ps. het gaat hier niet over gelijk of ongelijk ;), net zoals het in een relatiebreuk niet gaat over gelijk of ongelijk...

[ Bericht 1% gewijzigd door Octagon op 03-02-2011 13:41:42 ]
pi_92270848
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:17 schreef formerjellybean het volgende:

Ja maar je weet denk ik zelf ook wel, dat dit nu eenmaal voor veel mensen niet de manier is hoe dit werkt.
Denk dat vrijwel iedereen in een situatie als de onze, de behoefte voelt om de gang van zaken(vaak tot op de grond, soms wat oppervlakkiger) te reconstrueren, te overdenken, te twijfelen over details etc etc..

Het probleem zit hem echter in de situatie waarin ( om maar even on speaking terms te blijven) alles al is ''blootgelegd'' , van de hoofdlijnen tot in de kleinste details, maar dat mensen dan gewoon weer opnieuw gaan beginnen met malen over dingen die ze allang overdacht hadden..
Het punt waarop je dus niet verder kunt ontleden, maar dan gewoon alles weer in elkaar zet en weer op nieuw begint om maar even beeldspraak te gebruiken...

Dat is het punt dat mensen ( en ik heb het zelf ook gedaan ) er moedwillig in blijven hangen, vaak omdat zelfs het ''verwerken'' eigenlijk gewoon een soort verslaving is geworden..

Heb zelf ook nog heel lang ( tot wel 7 maanden na mijn relatie ) bewust plekjes opgezocht waar ik niets te zoeken had, maar waar herinneringen lagen met mijn ex om daar vervolgens tijd door te brengen en aan ''ons'' te gaan denken. Oude sms' jes teruglezen etc. Op zo' n moment ben je niet meer bezig met het verwerken, maar juist met het tegenwerken van jezelf, en vaak bewust omdat mensen het eigenlijk ook nog helemaal niet WILLEN loslaten :)
pi_92270921
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:34 schreef Tara_88 het volgende:

[..]

Dit dus.. vaak die laatste draadjes die men niet door wil knippen.
Het is dan al niet eens meer een kwestie van draadjes, want die zijn er simpelweg vaak niet meer. Soms begint het zelfs een beetje te lijken op een ''verbeeld leven'' oid...
pi_92271014
Ik denk dat iedereen hier gewoon anders in is ik vind het fijn om af en toe even mijn rotgevoel kwijt te kunnen hier op het forum, omdat je toch een bepaalde band heb op gebouwd met sommige hier. (al is dat alleen via het forum)
Als ik mezelf vergelijk met degene die ik de maand na de breuk was ben ik veel sterker geworden.
En toch is het dan fijn als je even een dipje hebt, dat hier kwijt te kunnen.

Daarom post ik hier nog.. De draadjes naas hem toe zijn nu allemaal doorgeknipt.. En ook die naar zijn nieuwe vriendin. Alleen de openbare profielen kan ik nog zien, naja dat is jammer, ik zal zelf sterk genoeg moeten worden daar niet meer op te kijken (maar het is ook een soort testen van mezelf, doet het me nog iets).

Ik vind het gewoon heel kort door de bocht om te zeggen, dat als je hier post, je niet kunt loslaten..
En als er dan door iemand word gezegd dat ik niet opensta voor die mening.. Vind ik dat ook een beetje kortzichtig. Want ik geen alleen mijn mening daarover. (in dit geval dat ik wel degelijk een leven heb naast dit forum, genoeg leuke dingen onderneem, veel meer met vrienden optrek etc.)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_92271021
<knip - stomme edit/quote knop>
pi_92271094
Verder verwijs ik nieuwe posters naar het vorige deel voor andere post in deze discussie, hierboven wordt naar mijn idee een eenzijdig beeld geschetst.
pi_92271163
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Octagon het volgende:

[..]

Lees de posts van de "anciens" in dit topic eens... ik lees nog maar weinig dat mensen ontleden wat hun ex doet, wat ik wel lees, is dat ze zichzelf ontleden. Wat daar mis mee is... daar ben ik nog niet achter.

ps. het gaat hier niet over gelijk of ongelijk ;), net zoals het in een relatiebreuk niet gaat over gelijk of ongelijk...
Daar is op zich niets mis mee maar op een gegeven moment moet zelfs dat een beetje ophouden en overgaan op doen. Als ik voor mezelf spreek, weet ik dat er voor mezelf veel beter aan doe om niet alles te ontleden en op actie over te gaan. Voor mij merk ik meer dat ik juist beter alles kon verwerken , door er niet steeds mee bezig te zijn dingen te doen, en weer nieuwe mensen ontmoeten en juist het oude als een afgesloten boek te zien en juist verder te gaan.

Ik zeg niet dat iedereen zo is maar voor mij heeft dat meer geholpen. Maar voor mij is het ook vaak meer een kwestie van uit is uit en verdergaan, het verleden kan je niet veranderen de toekomst wel.
pi_92271293
@ Joycie

Ik bedoel ook niet te zeggen, dat je NOOIT kunt loslaten als je hier post, absoluut niet zelfs, en hier lekker posten wat je op je hart hebt is prima, daar is dit topic voor, en het is op een bepaalde manier zelfs leuk om te doen / ervaringen te delen...

Waar hem in mijn ogen echter het gevaar in zit, is dat sommige mensen ( en ik verwijt niemand hiermee, want ik heb het zelf ook gedaan ), zovaak posten in een topic als dit, dat het bijna een obsessie lijkt te worden...

Maargoed, het is nu eenmaal zo dat bij sommige mensen de behoefte daartoe bestaat, en ik vind niet dat je behoeften moet gaan blokkeren.
Toch merkte ik aan mezelf op een gegeven moment dat ik eigenlijk niet meer zoveel te melden had op fora/aan vrienden/ aan familie wat betreft mijn ex, maar ik toch moedwillig door bleef gaan over dat onderwerp, omdat ik niet los WOU laten. En dan wordt het wel een onnodig lange rit :)

Want let' s face it, of je het nu horen wilt of niet, in veel gevallen hier gaan mensen hun ex ( hoe graag ze het ook nog zouden willen ) simpelweg niet meer terugkrijgen. En uiteinderlijk gaat het er om dat we vroeg of laat weer klaar zijn om ''emotioneel gezond'' in een nieuwe relatie te stappen. Nu hoort daar natuurlijk een verwerkingsperiode bij, en eventjes blijven hangen in het verleden is niet erg, maar op een gegeven moment moet je jezelf toch weer open kunnen stellen voor iets nieuws, wil je (weer) gelukkig worden op liefdesgebied ;)
pi_92271547
Ik sluit daarbij aan, het is goed dat dit topic er is maar let ook op het gevaar er niet in te blijven hangen, misschien is dat ook een beetje wat er bedoeld werd ???

En over eenzijdigheid, ik heb neo zelf ook aangesproken op zijn ding in mijn stukje, dus ik kan me inderdaad ook wel verontwaardigdheid van jullie voorstellen omdat hij zelf ook om heel eerlijk te zijn ook totaal niet los is van zijn ex en ook vaak post.
pi_92271631
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niet te geloven wat ik hier lees... Ik krijg heel sterk het vermoeden dat er meer speelt dan alleen de berichten die hier geplaatst worden. Maargoed, ik zal ff neerzetten wat er nu door mij heengaat en een antwoord op Mr.Myst en Joyce.

Allereerst: waarom heeft iedereen hier het recht om adviezen te geven, behalve ik?
Ik ben nu in een stadium beland waarin ik kan zeggen: ik voel me niet meer rot om mijn ex. Ik droom niet meer pijnlijk en heb ook geen traan meer om haar gelaten. Ik durf zelfs te zeggen dat ik voor 90% over haar heen ben.
De reden waarom ik hier nog post is omdat een bepaalde manier van verwerken mij daar overheen heeft geholpen. Omdat ik niet de allergrootste egoïst ben, wil ik dit met jullie delen. Proberen om jullie er ook doorheen te trekken, zoals enkele maanden geleden er ook mensen waren die hier alleen nog maar een 'adviserende functie' hadden en mij er doorheen probeerden te trekken.
Allereerst: Waarom zet je jezelf in het spreekwoordelijk 'verdomhoekje'? Ik zie hier nergens een post waarin staat dat jij geen adviezen mag geven? Dat heb ik nergens gezegd. Je geeft een (onterechte) implicatie dat Joyce en ik geen leven hebben doordat we in dit topic posten. Ook blijkt uit je post dat je je mening over mij klaar hebt, terwijl het duidelijk is dat je lang niet al mijn posts hebt gelezen, want dan had je deze opmerking niet gemaakt.
Heel goed en heldhaftig dat jij ons 'er doorheen wilt trekken', maar door zo'n post te maken jaag je de mensen tegen je in het harnas. Of beter gezegd: Jij 'leest' een reply op je post, maar doet er verder niets mee, je schuift het als het ware weg, want jouw visie is blijkbaar de juiste.

quote:
Vervolgens wordt hier niet alleen de helpende hand weggeslagen maar ook nog eens nagespuugd en haal ik bij mensen 'het bloed onder de nagels vandaan'.
Waarom? Omdat ik mensen probeer te helpen?
Ik zeg niet dat mijn tips de sleutel zijn tot het verwerken, maar sommigen LIJKEN te blijven hangen in een fase door zo ongeveer de hele dag door in dit topic te hangen. Daarom zeg ik: probeer eens wat anders, en vervolgens haal ik mijn adviezen erbij.

Iedereen kan nu, net als Joyce gister op MSN deed, gaan krijsen dat niet iedereen hetzelfde is en iedereen een andere manier van verwerken heeft. Dat klopt, maar voor sommigen lijkt de huidige manier dus niet zo goed te werken en die zouden het eens kunnen proberen. Het MOET verder niet hoor.
Daarbij, als echt iedereen anders was en adviezen nutteloos zouden zijn, dan zouden psychologen geen recht van bestaan hebben :')
Nogmaals, dat is jouw manier van opvatten. Je plaatst jezelf weer in het verdomhokje. 'Nagespuugd worden' (? Ik heb je nergens uitgescholden/neergehaald o.i.d.), je begrijpt blijkbaar niet dat je post op een hele andere manier geïnterpreteerd wordt dan hoe je het misschien wél bedoelde? Ik heb eerder het idee dat je je ergert aan mijn posts. Zoals LostInSpace inderdaad aangeeft, het is een soort dagboek, maar wel eentje waarbij je feedback krijgt van anderen. Dat heeft mij inzichten gegeven die ik anders niet gehad zou hebben. Ik durf daaraan nog wel een andere consequentie te verbinden, maar als ik die hier zou noemen zou je mij waarschijnlijk een aandachtstrekker vinden. Dat is je goed recht, en om eerlijk te zijn lig ik daar niet wakker van.
Ik weet zelf heel goed waarom ik hier post, en dat is om m'n gevoelens kwijt te kunnen, m'n hoofd wat meer leeg te maken, en om 'lotgenoten' te proberen te helpen.

Voor mij helpt dit topic mij beter dan gesprekken met mensen die 'dichtbij' je staan, ook omdat de gevoelens die ik hier blootgeef soms wel erg heftig zijn. Ik schrijf het van me af, zit er soms een potje bij te janken, maar dan is het wel weer (even?) weg.
De feedback die ik erop krijg helpt mij ook enorm (en ik probeer dat bij anderen ook te doen), of die feedback nu opbouwend of kritisch bedoeld is. Nogmaals, het heeft mij inzichten gegeven. Wanneer ik het echter ergens niet mee eens ben, zeg ik het ook. Maar goed, daar hebben we toch allemaal een mond (of in dit geval tien vingers en een toetsenbord) voor gekregen?
Ik denk nog weleens aan de paar aanvaringen die ik met goofy heb gehad. Die heeft me écht kwaad gekregen, iets wat niemand anders nog gelukt is. Daar heb ik ook mijn mening over gegeven.
Over jouw 'adviespost' ben ik niet kwaad, en ook niet over de replies die je in de tussentijd daarop hebt gegeven. Voor mij bevestigd het wel mijn vermoeden dat je niets doet met de kritiek die je krijgt, en een oordeel geeft zonder de situatie goed te kennen/in te schatten. Maar dat is mijn mening.

Ik vind het jammer dat je er een 'ruzie' op MSN bij gaat halen. Nu hoef ik niet namens Joyce te spreken, maar toch wil ik dat even kwijt. Dat heeft mijns inziens niets met dit topic te maken. Wat jij met Joyce bespreekt, hoeven wij hier niet te weten. Lijkt mij vrij privé. [/quote]

quote:
Maargoed, als mensen mij hier standaard met de nek aankijken omdat deze tekst onder deze nickname verschijnt dan is het wel erg met sommigen gesteld. Ik heb nooit iets kwaads in de zin gehad, ik heb alleen puur geprobeerd om een helpende hand toe te reiken.

Mijn excuses daarvoor :) Zal het niet meer doen.
Nogmaals, dat is jouw manier van opvatten. Je plaatst jezelf weer in het verdomhokje.

En ja, dat is knip- en plakwerk. Maar iets anders 'zinnigs' is er niet over te zeggen.

Voor de goede orde: Ik heb niks tegen je. Ik lees hier al een stuk langer mee dan ik post, en heb jouw 'stages' van het loslaten ook gevolgd. Maar enige zelfreflectie zou nogmaals op zijn plaats zijn. Zeggen dat je hier niet meer komt omdat je erover bent, en vervolgens terug blijven komen, dat rijmt niet met elkaar. Daarmee wil ik niet zeggen dat je weg moet gaan (want wie ben ik om te zeggen dat mensen hier niet meer moeten komen? Denk daar maar eens over na!), maar het rijmt niet met eerder gedane uitspraken.

Ik kan van mezelf zeggen dat ik dat in deze periode vrij sterk ontwikkeld heb. Dat wil niet zeggen dat hetgeen ik denk het juiste is, maar ik denk wel na voor ik iets post. Ik zorg ervoor dat ik iemands situatie ken voordat ik gericht advies ga geven. Anders krijg je namelijk deze situaties, dat je mensen voor het hoofd stoot. Misschien bedoel je het niet zo, maar het komt erg lullig over.
Mocht ik toch advies willen geven, en iemands situatie niet kennen (doordat hij/zij nog niet zoveel gepost heeft), laat ik dat altijd blijken. Nu is dit laatste bij mij en Joyce natuurlijk niet het geval.

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik niet wil blijven hangen in deze fase, maar ik zie ook geen manier om eruit te komen. Dat wil niet zeggen dat ik het niet PROBEER. Maar ook ik heb al een aantal keren uitvoerig aangegeven waarom het mij zoveel moeite kost, en welke factoren daarin meespelen. Ook heb ik aangegeven wat er nu speelt, en waarmee ik probeer om uit deze fase te komen.
pi_92271670
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:51 schreef formerjellybean het volgende:
Ik sluit daarbij aan, het is goed dat dit topic er is maar let ook op het gevaar er niet in te blijven hangen, misschien is dat ook een beetje wat er bedoeld werd ???

En over eenzijdigheid, ik heb neo zelf ook aangesproken op zijn ding in mijn stukje, dus ik kan me inderdaad ook wel verontwaardigdheid van jullie voorstellen omdat hij zelf ook om heel eerlijk te zijn ook totaal niet los is van zijn ex en ook vaak post.
Ja nou met name de eenzijdigheid van deze discussie bedoelde ik.. Er staan posts die zijn mening versterken maar de post die dat niet doen zet hij er niet in. Daar verwees ik even naar het vorige topic..

Naar mijn idee ben je inderdaad niet los van je ex.. En een friends with benefits met iemand die tegen je heeft gelogen in een relatie lijkt me al helemaal niet verstandig. Maar goed dat is mijn mening.
pi_92271694
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ja nou met name de eenzijdigheid van deze discussie bedoelde ik.. Er staan posts die zijn mening versterken maar de post die dat niet doen zet hij er niet in. Daar verwees ik even naar het vorige topic..

Naar mijn idee ben je inderdaad niet los van je ex.. En een friends with benefits met iemand die tegen je heeft gelogen in een relatie lijkt me al helemaal niet verstandig. Maar goed dat is mijn mening.
Precies hetgeen ik bedoel te zeggen met zelfreflectie.
pi_92271757
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:43 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Daar is op zich niets mis mee maar op een gegeven moment moet zelfs dat een beetje ophouden en overgaan op doen. Als ik voor mezelf spreek, weet ik dat er voor mezelf veel beter aan doe om niet alles te ontleden en op actie over te gaan. Voor mij merk ik meer dat ik juist beter alles kon verwerken , door er niet steeds mee bezig te zijn dingen te doen, en weer nieuwe mensen ontmoeten en juist het oude als een afgesloten boek te zien en juist verder te gaan.

Ik zeg niet dat iedereen zo is maar voor mij heeft dat meer geholpen. Maar voor mij is het ook vaak meer een kwestie van uit is uit en verdergaan, het verleden kan je niet veranderen de toekomst wel.
Zelfkennis = het begin van alle wijsheid.
Dit houdt voor mij ook in : weten wat goed voor je is, en wat niet. En daar hoort ontleden bij - voor mij is dat niet iets wat stopt, dat is een continu proces. Waarschijnlijk doen we dat het merendeel van de tijd onbewust, en in crisissituaties wat bewuster...

Zoals je zelf zegt, werkt voor jou persoonlijk het snelle verdergaan - misschien werkt het voor anderen beter hier af en toe nog iets te komen neerpennen over het gevoel dat men op dat moment heeft.
Maar die vrijheid/blijheid, dat "we zijn allemaal verschillend", dat is niet wat ik in de initiële post van Neo-Mullen las.

Persoonlijk kan ik zeggen dat ik hier de laatste weken post zonder gevoel - wilt dat zeggen dat ik over ex heen ben ? Waarschijnlijk, al ga ik daar geen verdere uitspraken over doen die ik niet kan staven zolang ze niet in de praktijk getoetst zijn.
pi_92272291
Ik denk dat iedereen alleen voor zichzelf kan inschatten of dit topic hem/haar verder helpt of juist tegenhoudt om eroverheen te komen. Voor de een zou het beter zijn om hier minder/niet te reageren terwijl voor een ander dit topic heerlijk is om even alle gevoelens neer te pennen.
pi_92272794
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef Tara_88 het volgende:
Ik denk dat iedereen alleen voor zichzelf kan inschatten of dit topic hem/haar verder helpt of juist tegenhoudt om eroverheen te komen. Voor de een zou het beter zijn om hier minder/niet te reageren terwijl voor een ander dit topic heerlijk is om even alle gevoelens neer te pennen.
Voila - da's wat de meesten hier zeggen.
pi_92273470
Even voor de goede orde: ik zal nooit zeggen dat iemand uit dit topic moet weggaan.
Ik geef enkel adviezen die MIJ geholpen hebben. Het is aan jullie om die adviezen te gebruiken of niet. Maar dat mij vervolgens allerlei dingen worden kwalijk genomen en dat er dingen gezegd worden als 'je probeert me hier vriendelijk de deur te wijzen' is in mijn ogen niet terecht.

Ik heb ook NOOIT beweerd dat mensen die hier blijven posten geen leven hebben. Iedereen mag van mij hier posten wat hij of zij wilt. Enige wat ik adviseerde: ga eens lekker wat dagen iets anders doen. Dat is niet omdat ik iemand liever zie gaan dan komen, maar om gewoon eens lekker ertussenuit te zijn zodat je niet aan je ex hoeft te denken.

Mr.Myst, je hebt PM
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92273671
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef Tara_88 het volgende:
Dat is natuurlijk ook zo :)

Als het voor jezelf fijn voelt om hier te posten moet iedereen dat gewoon doen, en dat daardoor het ''verwerkingsproces'' iets verstoord KAN worden, moet je dan maar op de koop toe nemen. Het is maar net aan welk belang je de grootste waarde hecht...

Zoals ik al een keer heb verteld, zijn mijn ex en ik al 10 (!!) maanden uit elkaar. Wat ik echter heel vreemd vind, is dat ik eigenlijk haast nooit meer met haar bezig ben ( al heb ik eens in de maand even een uurtje een terugval, gemiddeld), we zien of spreken elkaar ook zelden.

Maar op de een of andere manier werkt het met mij en andere meiden nog heel vreemd. Ben best wel geinteresseerd opzich, en zonder egocentrisch over te willen komen mag ik denk ik best zeggen dat ik aardig wat concrete interesse heb van het vrouwelijk geslacht, maar ik denk telkens als ik een mogelijkheid/opening heb tot iets van Pfff nee nu even niet hoor, heb er totaal geen zin in, andere keer :S

En dit terwijl ik opzich best wel weer een vriendinnetje zou willen ( al zit ik er niet enorm naar te zoeken oid). Maar in het studentenleven gaat het nogal makkelijk in de kroegen ( en wat daarna gebeurt zegmaar ), en gisteren weer een voorbeeld van een meid die nogal aandrong, maar na even zoenen had ik het ook wel weer gehad. De hele ''zin'' om mijn best ervoor te doen ( al is het maar een heel klein beetje) lijkt wel verdwenen de laatste tijd.
Het is geen verlegenheid of angst oid, ook heb ik niet het gevoel ( uiteraard) dat ik dit naar mijn ex niet kan maken, maar ergens wil ik het wel maar als het concreet wordt is elke moeite me teveel en toen die meid me gisteren aansprak in de kroeg dacht ik letterlijk '' Oh nee he hier heb ik helemaaal geen zin in, dan moet ik weer hele gesprekken gaan staan houden, zoenen, en dan wil ze straks ook nog mee naar huis daar heb ik al helemaaaal geen zin in ''...
pi_92277257
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Even voor de goede orde: ik zal nooit zeggen dat iemand uit dit topic moet weggaan.
Ik geef enkel adviezen die MIJ geholpen hebben. Het is aan jullie om die adviezen te gebruiken of niet. Maar dat mij vervolgens allerlei dingen worden kwalijk genomen en dat er dingen gezegd worden als 'je probeert me hier vriendelijk de deur te wijzen' is in mijn ogen niet terecht.

Ik heb ook NOOIT beweerd dat mensen die hier blijven posten geen leven hebben. Iedereen mag van mij hier posten wat hij of zij wilt. Enige wat ik adviseerde: ga eens lekker wat dagen iets anders doen. Dat is niet omdat ik iemand liever zie gaan dan komen, maar om gewoon eens lekker ertussenuit te zijn zodat je niet aan je ex hoeft te denken.

Mr.Myst, je hebt PM
@Neo: Ik ga niet speculeren maar krijg stellig de indruk dat je voor de zoveelste keer de vraag van mij en Male23 omtrent de jouw 'gelijke omstandigheden' vergeleken met undisputed, wiens ex de nacht bij hem doorbracht..(zie het vorige draadje)...aan het negeren bent? :+
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_92277706
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:51 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

@Neo: Ik ga niet speculeren maar krijg stellig de indruk dat je voor de zoveelste keer de vraag van mij en Male23 omtrent de jouw 'gelijke omstandigheden' vergeleken met undisputed, wiens ex de nacht bij hem doorbracht..(zie het vorige draadje)...aan het negeren bent? :+
Ow, is dat zo belangrijk dan?Ik heb geen zin om alle sappige details hier aan andermans neus te hangen. Of pleur jij je gehele priveleven hier ook op een forum?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92278024
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:59 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ow, is dat zo belangrijk dan?Ik heb geen zin om alle sappige details hier aan andermans neus te hangen. Of pleur jij je gehele priveleven hier ook op een forum?
Pfff...Neo; wat is dit nu weer van een antwoord?

Eerst klaag je dat je geen reacties krijgt en dat iedereen op je nek zit (toch?)

Dan tracht ik me daar verre van te houden en ga ik eerder al inhoudelijk op je post in die over jezelf ging en dan geef je dit antwoord? Wat heb ik gemist? :?
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_92278383
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 16:05 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Pfff...Neo; wat is dit nu weer van een antwoord?

Eerst klaag je dat je geen reacties krijgt en dat iedereen op je nek zit (toch?)

Dan tracht ik me daar verre van te houden en ga ik eerder al inhoudelijk op je post in die over jezelf ging en dan geef je dit antwoord? Wat heb ik gemist? :?
Komop zeg, ik zei 1x dat ik soortgelijke ervaringen heb. Probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten zodat ik m'n hele leven hier bloot ga leggen. Jij vertelt hier toch ook niet alles :{
Cuz I'm Mr. Brightside
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')