quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:30 schreef Tara_88 het volgende:
Helloooooo, hoe is het hier.. Nog steeds 151 haha.
Wat Neo's post betreft, hij brengt bepaalde dingen vaak onhandig en icm. verkeerde woordkeuzes, maar zijn punt dat dit topic voor sommige een laatste -vaak onnodige- binding is met een ex begrijp ik wel. Ik denk alleen dat dit voor iedereen anders is. Ik geloof best zoals Neo zegt dat er hier posters zijn die door deze topic misschien te lang met hun ex blijven zitten. Voor anderen kan dit topic juist heel goed werken, even die 5-10 min per dag wegschrijven, kruisje klikken en dan je ex wegzetten. Wij kunnen alleen niet van elkaar inschatten hoe iemand buiten dit topic om in het leven staat! Wellicht zijn er hier die hun gevoelens niet bij vrienden kwijt kunnen en daarom dit topic nodig hebben. Neo's tip is gewoon iets wat iemand alleen voor zichzelf kan beslissen.
Wat betreft die emotionele achtbanen wat ik hier vaak lees. Ik zou gaan kijken naar iets waar je jezelf in kwijt kan. De een kan dat door te gaan zwemmen, sporten, door de regen te rennen of keihard te gillen. Voor mij is het kickbox wat ik al ruim 12 jaar doe en wat mij echt helpt als ik even helemaal gefrustreerd ben. Keiharde heavymetal muziek en gaan, voor mij brengt dat een onwijze kalmte achteraf. Bij de een helpt het om ff een rondje te gaan fietsen o.i.d, voor de dames hier om ff helemaal te gaan tutten ofzo. Ik heb gemerkt dat het juist niets doen tijdens zulke emotionele rollercoasters het alleen maar heftiger maakt.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 12:58 schreef JiggyJ het volgende:
Neo heeft met zijn post wel degelijk een punt vind ik
Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan, en dat beseft Neo zelf denk ik heel goed...
Ik vind/vond het zelf ook lekker om mijn verhaal over mijn ex kwijt te kunnen, zowel op (diverse) fora, bij vrienden, familie en soms zelfs tegen mezelf![]()
Dat die behoefte er bij de een meer, en langer is dan bij de ander is volledig normaal, en daar mag niemand een oordeel over vellen vind ik..
Wel is het zo, en daar haak ik in op de mening van Neo, dat je moet oppassen dat je niet onbewust ( of misschien toch bewust?) in die ''sleur'' ( jullie noemen het hier achtbaan) blijft hangen..
Merkte namelijk aan mezelf op een gegeven moment wel eens, dat mijn ex dus wel van MIJ af wou, maar ik wou nog niet van HAAR af. Bleef willens en wetens met haar bezig, door te posten, erover te praten etc omdat ik haar nog niet helemaal uit mijn leven wou hebben. Ik bleef hangen in het verleden, door er maar mee bezig te blijven. Niet zozeer omdat ik zoveel vragen en onbegrip had, maar gewoon omdat ik nog met haar bezig WOU zijn
Want dat is en blijft het gevolg van posten daarover op een forum als dit, je ex blijft door het zoveel over hem/haar te hebben op een bepaalde manier toch ''dicht bij je'', al is zijn in realtiteit al lang uit je leven weg... En dat is wat veel mensen diep van binnen toch willen denk ik...
Dankje JiggyJquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Heldin
Misschien heb ik soms de verkeerde woordkeuze ja, maar zolang iemand inziet (in dit geval Tara) wat ik bedoel is het dus toch geen chinees wat ik praat.
[..]
Wat is je probleem? Omdat ik friends with benefits ben met mijn ex, heb ik geen recht van spreken meer?
Komop zeg, zelfs voordat ik dat deed was ik geen emotioneel wrak meer. Ik heb gewoon bepaalde dingen voor mezelf duidelijk gemaakt en dat heeft mij geholpen met verwerken.
Ik verwijt niemand iets, ik wil slechts helpen. Ik schuil me nergens achter.
Dit dus.. vaak die laatste draadjes die men niet door wil knippen.quote:Merkte namelijk aan mezelf op een gegeven moment wel eens, dat mijn ex dus wel van MIJ af wou, maar ik wou nog niet van HAAR af. Bleef willens en wetens met haar bezig, door te posten, erover te praten etc omdat ik haar nog niet helemaal uit mijn leven wou hebben. Ik bleef hangen in het verleden, door er maar mee bezig te blijven. Niet zozeer omdat ik zoveel vragen en onbegrip had, maar gewoon omdat ik nog met haar bezig WOU zijn
Lees de posts van de "anciens" in dit topic eens... ik lees nog maar weinig dat mensen ontleden wat hun ex doet/zou doen/bedoelt/zou bedoelen/zou bedoeld kunnen hebben... wat ik wel lees, is dat ze zichzelf ontleden. Wat daar mis mee is... daar ben ik nog niet achter.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:17 schreef formerjellybean het volgende:
Heb een poosje terug gezegd niet meer te reageren, maar toch even mee gekeken en eerlijk gezegd vind ik wel dat Neo-Mullen een punt heeft.
Ik denk dat je beter je ex kunt loslaten als je niet steeds alles aan het ontleden bent.
Er is mij ooit gezegd soms maak je drukker om iets waar je niet druk om moet maken en de ander is het allang vergeten ik denk dat dat soms hier het geval is.
Jullie zijn zo druk met alles ontleden dat de andere kant waarschijnlijk allang aan het doorgaan is en verdergaat en niet eens meer zo veel bij je stilstaat.
Ik weet ook niet of het dan loslaten van je ex is , maar meer de moeite van iets afsluiten wat er niet is.
Ik moet wel zeggen dat er ook wel een beetje gelijk is van anderen om te zeggen van he Neo, zelf zit je hier al lang en je blijft er zelf ook lang mee zitten en hebt haar ook nog lang niet losgelaten, vind het eerlijk gezegd een beetje dom van je om friendship met benefits te beginnen met haar want ik kan nu al op een briefje zeggen dat jij meer verwacht van haar en dat als het niet loopt zo als jij wilt er waarschijnlijk weer kapot van bent.
Ja maar je weet denk ik zelf ook wel, dat dit nu eenmaal voor veel mensen niet de manier is hoe dit werkt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:17 schreef formerjellybean het volgende:
Heb een poosje terug gezegd niet meer te reageren, maar toch even mee gekeken en eerlijk gezegd vind ik wel dat Neo-Mullen een punt heeft.
Ik denk dat je beter je ex kunt loslaten als je niet steeds alles aan het ontleden bent.
Er is mij ooit gezegd soms maak je drukker om iets waar je niet druk om moet maken en de ander is het allang vergeten ik denk dat dat soms hier het geval is.
Jullie zijn zo druk met alles ontleden dat de andere kant waarschijnlijk allang aan het doorgaan is en verdergaat en niet eens meer zo veel bij je stilstaat.
Ik weet ook niet of het dan loslaten van je ex is , maar meer de moeite van iets afsluiten wat er niet is.
Ik moet wel zeggen dat er ook wel een beetje gelijk is van anderen om te zeggen van he Neo, zelf zit je hier al lang en je blijft er zelf ook lang mee zitten en hebt haar ook nog lang niet losgelaten, vind het eerlijk gezegd een beetje dom van je om friendship met benefits te beginnen met haar want ik kan nu al op een briefje zeggen dat jij meer verwacht van haar en dat als het niet loopt zo als jij wilt er waarschijnlijk weer kapot van bent.
Het is dan al niet eens meer een kwestie van draadjes, want die zijn er simpelweg vaak niet meer. Soms begint het zelfs een beetje te lijken op een ''verbeeld leven'' oid...quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:34 schreef Tara_88 het volgende:
[..]
Dit dus.. vaak die laatste draadjes die men niet door wil knippen.
Daar is op zich niets mis mee maar op een gegeven moment moet zelfs dat een beetje ophouden en overgaan op doen. Als ik voor mezelf spreek, weet ik dat er voor mezelf veel beter aan doe om niet alles te ontleden en op actie over te gaan. Voor mij merk ik meer dat ik juist beter alles kon verwerken , door er niet steeds mee bezig te zijn dingen te doen, en weer nieuwe mensen ontmoeten en juist het oude als een afgesloten boek te zien en juist verder te gaan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:35 schreef Octagon het volgende:
[..]
Lees de posts van de "anciens" in dit topic eens... ik lees nog maar weinig dat mensen ontleden wat hun ex doet, wat ik wel lees, is dat ze zichzelf ontleden. Wat daar mis mee is... daar ben ik nog niet achter.
ps. het gaat hier niet over gelijk of ongelijk, net zoals het in een relatiebreuk niet gaat over gelijk of ongelijk...
Allereerst: Waarom zet je jezelf in het spreekwoordelijk 'verdomhoekje'? Ik zie hier nergens een post waarin staat dat jij geen adviezen mag geven? Dat heb ik nergens gezegd. Je geeft een (onterechte) implicatie dat Joyce en ik geen leven hebben doordat we in dit topic posten. Ook blijkt uit je post dat je je mening over mij klaar hebt, terwijl het duidelijk is dat je lang niet al mijn posts hebt gelezen, want dan had je deze opmerking niet gemaakt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:50 schreef Neo-Mullen het volgende:
Niet te geloven wat ik hier lees... Ik krijg heel sterk het vermoeden dat er meer speelt dan alleen de berichten die hier geplaatst worden. Maargoed, ik zal ff neerzetten wat er nu door mij heengaat en een antwoord op Mr.Myst en Joyce.
Allereerst: waarom heeft iedereen hier het recht om adviezen te geven, behalve ik?
Ik ben nu in een stadium beland waarin ik kan zeggen: ik voel me niet meer rot om mijn ex. Ik droom niet meer pijnlijk en heb ook geen traan meer om haar gelaten. Ik durf zelfs te zeggen dat ik voor 90% over haar heen ben.
De reden waarom ik hier nog post is omdat een bepaalde manier van verwerken mij daar overheen heeft geholpen. Omdat ik niet de allergrootste egoïst ben, wil ik dit met jullie delen. Proberen om jullie er ook doorheen te trekken, zoals enkele maanden geleden er ook mensen waren die hier alleen nog maar een 'adviserende functie' hadden en mij er doorheen probeerden te trekken.
Nogmaals, dat is jouw manier van opvatten. Je plaatst jezelf weer in het verdomhokje. 'Nagespuugd worden' (? Ik heb je nergens uitgescholden/neergehaald o.i.d.), je begrijpt blijkbaar niet dat je post op een hele andere manier geïnterpreteerd wordt dan hoe je het misschien wél bedoelde? Ik heb eerder het idee dat je je ergert aan mijn posts. Zoals LostInSpace inderdaad aangeeft, het is een soort dagboek, maar wel eentje waarbij je feedback krijgt van anderen. Dat heeft mij inzichten gegeven die ik anders niet gehad zou hebben. Ik durf daaraan nog wel een andere consequentie te verbinden, maar als ik die hier zou noemen zou je mij waarschijnlijk een aandachtstrekker vinden. Dat is je goed recht, en om eerlijk te zijn lig ik daar niet wakker van.quote:Vervolgens wordt hier niet alleen de helpende hand weggeslagen maar ook nog eens nagespuugd en haal ik bij mensen 'het bloed onder de nagels vandaan'.
Waarom? Omdat ik mensen probeer te helpen?
Ik zeg niet dat mijn tips de sleutel zijn tot het verwerken, maar sommigen LIJKEN te blijven hangen in een fase door zo ongeveer de hele dag door in dit topic te hangen. Daarom zeg ik: probeer eens wat anders, en vervolgens haal ik mijn adviezen erbij.
Iedereen kan nu, net als Joyce gister op MSN deed, gaan krijsen dat niet iedereen hetzelfde is en iedereen een andere manier van verwerken heeft. Dat klopt, maar voor sommigen lijkt de huidige manier dus niet zo goed te werken en die zouden het eens kunnen proberen. Het MOET verder niet hoor.
Daarbij, als echt iedereen anders was en adviezen nutteloos zouden zijn, dan zouden psychologen geen recht van bestaan hebben
Nogmaals, dat is jouw manier van opvatten. Je plaatst jezelf weer in het verdomhokje.quote:Maargoed, als mensen mij hier standaard met de nek aankijken omdat deze tekst onder deze nickname verschijnt dan is het wel erg met sommigen gesteld. Ik heb nooit iets kwaads in de zin gehad, ik heb alleen puur geprobeerd om een helpende hand toe te reiken.
Mijn excuses daarvoorZal het niet meer doen.
Ja nou met name de eenzijdigheid van deze discussie bedoelde ik.. Er staan posts die zijn mening versterken maar de post die dat niet doen zet hij er niet in. Daar verwees ik even naar het vorige topic..quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:51 schreef formerjellybean het volgende:
Ik sluit daarbij aan, het is goed dat dit topic er is maar let ook op het gevaar er niet in te blijven hangen, misschien is dat ook een beetje wat er bedoeld werd ???
En over eenzijdigheid, ik heb neo zelf ook aangesproken op zijn ding in mijn stukje, dus ik kan me inderdaad ook wel verontwaardigdheid van jullie voorstellen omdat hij zelf ook om heel eerlijk te zijn ook totaal niet los is van zijn ex en ook vaak post.
Precies hetgeen ik bedoel te zeggen met zelfreflectie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:54 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ja nou met name de eenzijdigheid van deze discussie bedoelde ik.. Er staan posts die zijn mening versterken maar de post die dat niet doen zet hij er niet in. Daar verwees ik even naar het vorige topic..
Naar mijn idee ben je inderdaad niet los van je ex.. En een friends with benefits met iemand die tegen je heeft gelogen in een relatie lijkt me al helemaal niet verstandig. Maar goed dat is mijn mening.
Zelfkennis = het begin van alle wijsheid.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Daar is op zich niets mis mee maar op een gegeven moment moet zelfs dat een beetje ophouden en overgaan op doen. Als ik voor mezelf spreek, weet ik dat er voor mezelf veel beter aan doe om niet alles te ontleden en op actie over te gaan. Voor mij merk ik meer dat ik juist beter alles kon verwerken , door er niet steeds mee bezig te zijn dingen te doen, en weer nieuwe mensen ontmoeten en juist het oude als een afgesloten boek te zien en juist verder te gaan.
Ik zeg niet dat iedereen zo is maar voor mij heeft dat meer geholpen. Maar voor mij is het ook vaak meer een kwestie van uit is uit en verdergaan, het verleden kan je niet veranderen de toekomst wel.
Voila - da's wat de meesten hier zeggen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef Tara_88 het volgende:
Ik denk dat iedereen alleen voor zichzelf kan inschatten of dit topic hem/haar verder helpt of juist tegenhoudt om eroverheen te komen. Voor de een zou het beter zijn om hier minder/niet te reageren terwijl voor een ander dit topic heerlijk is om even alle gevoelens neer te pennen.
Dat is natuurlijk ook zoquote:Op donderdag 3 februari 2011 14:08 schreef Tara_88 het volgende:
Ik denk dat iedereen alleen voor zichzelf kan inschatten of dit topic hem/haar verder helpt of juist tegenhoudt om eroverheen te komen. Voor de een zou het beter zijn om hier minder/niet te reageren terwijl voor een ander dit topic heerlijk is om even alle gevoelens neer te pennen.
@Neo: Ik ga niet speculeren maar krijg stellig de indruk dat je voor de zoveelste keer de vraag van mij en Male23 omtrent de jouw 'gelijke omstandigheden' vergeleken met undisputed, wiens ex de nacht bij hem doorbracht..(zie het vorige draadje)...aan het negeren bent?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
Even voor de goede orde: ik zal nooit zeggen dat iemand uit dit topic moet weggaan.
Ik geef enkel adviezen die MIJ geholpen hebben. Het is aan jullie om die adviezen te gebruiken of niet. Maar dat mij vervolgens allerlei dingen worden kwalijk genomen en dat er dingen gezegd worden als 'je probeert me hier vriendelijk de deur te wijzen' is in mijn ogen niet terecht.
Ik heb ook NOOIT beweerd dat mensen die hier blijven posten geen leven hebben. Iedereen mag van mij hier posten wat hij of zij wilt. Enige wat ik adviseerde: ga eens lekker wat dagen iets anders doen. Dat is niet omdat ik iemand liever zie gaan dan komen, maar om gewoon eens lekker ertussenuit te zijn zodat je niet aan je ex hoeft te denken.
Mr.Myst, je hebt PM
Ow, is dat zo belangrijk dan?Ik heb geen zin om alle sappige details hier aan andermans neus te hangen. Of pleur jij je gehele priveleven hier ook op een forum?quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:51 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
@Neo: Ik ga niet speculeren maar krijg stellig de indruk dat je voor de zoveelste keer de vraag van mij en Male23 omtrent de jouw 'gelijke omstandigheden' vergeleken met undisputed, wiens ex de nacht bij hem doorbracht..(zie het vorige draadje)...aan het negeren bent?
Pfff...Neo; wat is dit nu weer van een antwoord?quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ow, is dat zo belangrijk dan?Ik heb geen zin om alle sappige details hier aan andermans neus te hangen. Of pleur jij je gehele priveleven hier ook op een forum?
Komop zeg, ik zei 1x dat ik soortgelijke ervaringen heb. Probeer je me nou een schuldgevoel aan te praten zodat ik m'n hele leven hier bloot ga leggen. Jij vertelt hier toch ook niet allesquote:Op donderdag 3 februari 2011 16:05 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Pfff...Neo; wat is dit nu weer van een antwoord?
Eerst klaag je dat je geen reacties krijgt en dat iedereen op je nek zit (toch?)
Dan tracht ik me daar verre van te houden en ga ik eerder al inhoudelijk op je post in die over jezelf ging en dan geef je dit antwoord? Wat heb ik gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |