abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91850865
Vorige topic: De kunst van het loslaten van je ex # 150: Waar het weekend is!

De 5 fasen van liefdesverdriet

Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

Info over de komende meet:

Wanderingwhy ->Den Bosch
Ex - Omgeving Amsterdam
Neo-mullen -> Landgraaf
Joyce -> Breda
Harrydepizzabakker1 -> Landgraaf
Ennudan -> Heerlen
Jeice -> Amersfoort
Cocktailprikker -> Omgeving Nijmegen
Mr. Myst -> Omgeving Doetinchem
Jolene22 -> Drechtsteden

En voor data mogen jullie Joyce PM'en! En voor suggesties over plaatsen ook!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91851156
Ha die Neo!

Je post uit t vorige draadje lezende; is de onrust nu wat weggezakt of nog steeds (kleinere...) bergjes en dalletjes?

btw; wat doet Neo doorgestreept in de OP? Dat je er nu wel een beetje klaar mee bent betekent toch niet dat je er niet bijhoort? ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_91851800
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 15:51 schreef Wanderingwhy het volgende:
Ha die Neo!

Je post uit t vorige draadje lezende; is de onrust nu wat weggezakt of nog steeds (kleinere...) bergjes en dalletjes?

btw; wat doet Neo doorgestreept in de OP? Dat je er nu wel een beetje klaar mee bent betekent toch niet dat je er niet bijhoort? ;)
Gaat wel weer. Na mezelf een uurtje kut gevoeld te hebben ben ik back on track en weet ik weer hoe de situatie is: redelijk goed.

En ik heb al enkele weken geleden verteld dat ik niet naar de meeting ga ;) |Vandaar doorgestreept.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_91854400
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 16:05 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Gaat wel weer. Na mezelf een uurtje kut gevoeld te hebben ben ik back on track en weet ik weer hoe de situatie is: redelijk goed.

En ik heb al enkele weken geleden verteld dat ik niet naar de meeting ga ;) |Vandaar doorgestreept.
Mwah, dat zei je vorige week toch? Mierenneuker, I know

* Mr.Myst gaat zaterdag trouwens weer uit met twee dames

Om het even positiever te houden dan ik me nu voel
pi_91855853
Als we niet verlegen waren, hadden we al lang weer nieuwe 'scharrels'/relaties gehad. O-)

Maar even serieus: Ik stap niet snel op iemand af, verlegenheid inderdaad. Weet ook nooit goed wat ik dan moet zeggen. Toen ik voor het eerst een afspraakje had met m'n ex was ik ook ontzettend zenuwachtig. Later ging dat wel beter, voelde ik me meer op m'n gemak en kon ik veel meer mezelf zijn.

Vandaar dat ik ook niet zo'n zin heb in het hele nieuwe, spannende date-'gedoe' (hoewel het ook wel leuk kan zijn hoor). Plus het feit dat ik gewoon nog niet over m'n ex heen ben en haar eigenlijk terug wil, en me niet voor kan stellen ooit met iemand anders zo gelukkig/nog gelukkiger te worden.

Onzin natuurlijk, maar zo voelt het wel.
pi_91869382
quote:
Op dinsdag 25 januari 2011 21:39 schreef Octagon het volgende:

[..]

Dat dan weer wel natuurlijk. Het is dan ook geen wonder dat mijn relaties steeds begonnen zijn op initiatief van de vrouw...
Mijn relatie begon doordat ik initiatief heb genomen. Mijn ex wachtte wat dat betrof echt af wat ik zou doen.

Bah, ik hou er even over op. Het herinnert me aan die toch wel erg leuke tijd. Ga haar alleen maar meer missen...

no offense hoor, doe het mezelf aan... :')
pi_91869679
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:46 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Mijn relatie begon doordat ik initiatief heb genomen. Mijn ex wachtte wat dat betrof echt af wat ik zou doen.

Bah, ik hou er even over op. Het herinnert me aan die toch wel erg leuke tijd. Ga haar alleen maar meer missen...

no offense hoor, doe het mezelf aan... :')
No offense taken !
pi_91882999
Zo dit begint echt op een slowchat te lijken:P

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:28 schreef Mr.Myst het volgende:
Als we niet verlegen waren, hadden we al lang weer nieuwe 'scharrels'/relaties gehad. O-)

Maar even serieus: Ik stap niet snel op iemand af, verlegenheid inderdaad. Weet ook nooit goed wat ik dan moet zeggen. Toen ik voor het eerst een afspraakje had met m'n ex was ik ook ontzettend zenuwachtig. Later ging dat wel beter, voelde ik me meer op m'n gemak en kon ik veel meer mezelf zijn.

Vandaar dat ik ook niet zo'n zin heb in het hele nieuwe, spannende date-'gedoe' (hoewel het ook wel leuk kan zijn hoor). Plus het feit dat ik gewoon nog niet over m'n ex heen ben en haar eigenlijk terug wil, en me niet voor kan stellen ooit met iemand anders zo gelukkig/nog gelukkiger te worden.

Onzin natuurlijk, maar zo voelt het wel.
Dat eerste is niet waar vind ik mr. myst. Ik begrijp sowiezo niet waarom sommige mensen ALTIJD op zoek zijn naar een nieuwe relatie.
Moet eerlijk zeggen dat ik er nu zelf ook veel meer mee bezig ben dan voor mijn eerste relatie, maar ik bedacht me gisteren: Wil ik het eigenlijk wel weer?
Al die verwachtingen die aan je gesteld worden, weer voorstellen en proberen een goede indruk te maken bij de schoonfamilie, de pijn die het met zich mee kan brengen als ze vreemd zou gaan, misschien zit ik dan over een paar maanden weer in hetzelfde schuitje mocht zij het weer uitmaken...

Ik hoef me naar mijn gevoel voor niemand te bewijzen, en vind niets zo onaantrekkelijk als mensen die telkens van de een in de andere relatie vallen, in mijn ogen verliezen dat soort mensen hun waarde een beetje, die zijn al van ''iedereen'' geweest...

Nog een klein tipje overigens: probeer jezelf zo weinig mogelijk positieve feedback te geven wat betreft het loslaten van je ex. Ik heb mezelf ook heel vaak verteld dat ''ze vast nog wel eens aan me denkt, ze vast nog wel speciale gevoelens voor me heeft, ze vast stiekem wel had gewild dat het allemaal goed was gelopen tussen ons'', maar nu ze een nieuwe vriend heeft staan al die gedachten gewoon compleet op de tocht.
Vraag me nog altijd af hoe het komt dat het me zo weinig doet dat ze een nieuwe vriend heeft, want nog altijd zie ik haar in een verstandsverbijstering een beetje als ''mijn'' meisje :')
pi_91883359
Koffie!!! Heb al een sloot op ;) slaap gebrek gaat me nekken...vanavond optijd!..
Ik werd gisteravond via msn aangesproken door mijn ex, ben beetje van slag nu. Was net afstand aan het maken, al mijn 'boze' gedachten zijn weer onder gesneeuwd door het gesprek van gisteren....klotezooi
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:21:48 #10
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91883382
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:20 schreef H6-4ever het volgende:
Koffie!!! Heb al een sloot op ;) slaap gebrek gaat me nekken...vanavond optijd!..
Ik werd gisteravond via msn aangesproken door mijn ex, ben beetje van slag nu. Was net afstand aan het maken, al mijn 'boze' gedachten zijn weer onder gesneeuwd door het gesprek van gisteren....klotezooi
Sprak ze je zomaar aan of met een reden?

@Joyce... hij doet het tenminste weer die mobiel ;)
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91883495
Was niet echt veel zeggend, meer zo van...hoe was jou weekend? Stappen dit en dat..gewoon nieuwsgierigheid denk ik...maar kan zo goed met haar praten :( K denk dat ik iemand moet gaan zoeken, waar ik ook mee kan praten enzo dan vergeet ik haar het snelst..
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:29:05 #12
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91883561
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:26 schreef H6-4ever het volgende:
Was niet echt veel zeggend, meer zo van...hoe was jou weekend? Stappen dit en dat..gewoon nieuwsgierigheid denk ik...maar kan zo goed met haar praten :( K denk dat ik iemand moet gaan zoeken, waar ik ook mee kan praten enzo dan vergeet ik haar het snelst..
Ook dat slijt... je kunt nu goed met haar praten omdat je altijd alles samen gedeelt hebt. als die gezamlijk factor wegvalt wordt dat praten denk ik ook wel wat minder hoor....
If you don't like me, remember that it's mind over matter. I don't mind, and you don't matter.
pi_91883728
H6 ik denk inderdaad dat het een kwestie van wegslijten is :) alleen dat is moeilijk als zij weer contact zoekt.. Misschien moet je dat bij haar aangeven. Dat je daar nu niet op zit te wachten?

En ja Ennudan gelukkig doet hij het weer! Ik ga me zelf uit bed schoppen.. Anders ben ik de rest van de dag lui. En ik moet nog wat dingetjes doen :D
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:43:38 #14
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91883921
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:36 schreef J0ycie88 het volgende:
H6 ik denk inderdaad dat het een kwestie van wegslijten is :) alleen dat is moeilijk als zij weer contact zoekt.. Misschien moet je dat bij haar aangeven. Dat je daar nu niet op zit te wachten?

En ja Ennudan gelukkig doet hij het weer! Ik ga me zelf uit bed schoppen.. Anders ben ik de rest van de dag lui. En ik moet nog wat dingetjes doen :D
Vraag me toch af hoe het komt dat jij zo goed geslapen hebt O-)
pi_91883935
Ja denk het ook, ik was al op de goeie weg..ik wou deze week on aangekondigt mijn spullen gaan halen en haar verwijderen op hyves..geen contact werkt het beste om te slijten....maar anderzijds wil ik er op een bepaalde manier nog wel voor haar zijn omdat ze nu ook flink aan het los gaan is...mocht er dingen gebeuren dan wil ik wel dat ze weet dat ik er nog op een vriendschappelijke manier voor haar ben...ze noemt mij ook haar maatje. Ik moet hier een middenweg in gaan zoeken...belangrijk is nu dat ik vasthoudt aan het standpunt dat ik haar niet terug zou moeten willen!
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:49:08 #16
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91884052
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:44 schreef H6-4ever het volgende:
Ja denk het ook, ik was al op de goeie weg..ik wou deze week on aangekondigt mijn spullen gaan halen en haar verwijderen op hyves..geen contact werkt het beste om te slijten....maar anderzijds wil ik er op een bepaalde manier nog wel voor haar zijn omdat ze nu ook flink aan het los gaan is...mocht er dingen gebeuren dan wil ik wel dat ze weet dat ik er nog op een vriendschappelijke manier voor haar ben...ze noemt mij ook haar maatje. Ik moet hier een middenweg in gaan zoeken...belangrijk is nu dat ik vasthoudt aan het standpunt dat ik haar niet terug zou moeten willen!
Eerst even voor jezelf kiezen en met je eigen gevoelens etc in het reine komen (goh wat klinkt dat raar maar je begrijpt wel wat ik bedoel neem ik aan)...
Je kunt daarna altijd nog kijken. Maar als je nu van haar contact al zo van slag bent hoe moet dan straks gaan als jullie "vrienden" zijn. Begrijp me goed zeg niet dat het niet kan hoor maar kies nu even voor jezelf!!! Je kunt er daarna altijd nog voor haar zijn (als je en zij dat wil)
pi_91884691
Ja snap wat je bedoeld, het is ook meer het gevoel om alleen te zijn dat me dwars zit...het missen van een maatje, als ik haar dan weer spreek wordt het des te duidelijker wat ik mis op dit moment. Ergens weet ik dat het tussen ons niet goed komt, maar haar negeren kan ik ook niet, daarom vondt ik het geweldig dat zij contact zocht...ik ga dat niet zo snel meer doen voorlopig...slijtenslijten aub ;)
pi_91884822
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:43 schreef ennudan het volgende:

[..]

Vraag me toch af hoe het komt dat jij zo goed geslapen hebt O-)
Ik denk omdat ik vrolijk was toen ik ging slapen :P

Hmm problemen met vakantie opnemen, mijn unitmanager vond het niet helemaal perfect dat ik half september al op vakantie ging als de nieuwe BSO pas net 2-3 weken draait.. Maar omdat zij dan mijn unitmanager niet meer is moet ik het met mijn nieuwe bespreken.. En mijn nieuwe unitmanager is mijn ex-schoonmoeder (van een andere ex hoor :P ) En die staat nu op een begrafenis dus ik kan het echt niet maken om te bellen.. Maar ik moet vandaag boeken, naja mijn ouders moeten boeken.. Dilemma, dilemma!

En H6, kies inderdaad de eerst komen de tijd even voor jezelf!
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:19:56 #19
327748 ennudan
Challenge Everything
pi_91884887
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 10:13 schreef H6-4ever het volgende:
Ja snap wat je bedoeld, het is ook meer het gevoel om alleen te zijn dat me dwars zit...het missen van een maatje, als ik haar dan weer spreek wordt het des te duidelijker wat ik mis op dit moment. Ergens weet ik dat het tussen ons niet goed komt, maar haar negeren kan ik ook niet, daarom vondt ik het geweldig dat zij contact zocht...ik ga dat niet zo snel meer doen voorlopig...slijtenslijten aub ;)
Gewoon rustig aan en kijken hoe het gaat..........je weet nooit hoe de vlag er over een maand of twee of drie bij hangt!

@Joycie... is boeken en dan annuleren een optie?? (laten we hopen dat het niet nodig is maar toch)
pi_91885004
Ja het is de vakantie met mijn ouders.. Hebben wel een annuleringsverzekering :) Nu denk ik niet dat het nodig is.. Ik moet toch ergens vakantie nemen.. Vakanties van de kinderen is geen optie. In de zomervakantie voorbereidingen voor de nieuwe BSO waar ik bij moet zijn, dan het opstarten en inrichten, daar moet ik bij zijn.. Dan draai ik 2-3 weken mee en ben ik 8 dagen weg.. Ik denk eigenlijk wel dat dit gewoon te doen is :)

Eerste weken is altijd minder druk :) Ik ga morgen gewoon even bellen en ga zo boeken.. Ik neem het risico maar, dit is ook wat mijn ouders zeiden dus denk dat ik het zo ga doen..
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:55:50 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91885990
zo, ff opruimen, dit gaat nergens meer over.... er wordt hier niet geslowchat, daar zijn honderd andere topics voor,
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:04:02 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91886253
en weer open, 50 reacties gegehaald die echt nergens over gingen, als je wilt slowchatten doe je dat maar ergens anders, vanaf hier dus weer gewoon on topic anders gaan we maatregelen nemen :)
pi_91886671
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:04 schreef Re het volgende:
en weer open, 50 reacties gegehaald die echt nergens over gingen, als je wilt slowchatten doe je dat maar ergens anders, vanaf hier dus weer gewoon on topic anders gaan we maatregelen nemen :)
Re, voor een deel ben ik het met je eens dat er reacties bij stonden die nergens over gingen, maar soms is een beetje slowchat wel goed naar mijn idee omdat dat ook helpt bij het loslaten van je ex. Soms wil je gewoon even je ei kwijt, en is het fijn dat je even vergeet waar dat je mee zit.
Je bent hier met mensen die eigenlijk allemaal hetzelfde voelen, en dan is het niet altijd nodig om direct inhoudelijk te worden. Dan is het gewoon even fijn om je gevoel van eenzaam zijn niet meer te voelen. Dat is in mijn ogen dan ook niet echt SC.

Ik weet dat er heel veel slowchattopics zijn, maar daar kom je of niet meer tussen omdat daar altijd dezelfde mensen slowchatten, of je komt bij f&f terecht en dat is naar mijn idee ook niet helemaal geschikt.
Is er geen andere oplossing.. Mogen we een nieuw SC-topic openen? De SC-variant van dit topic?

Ik zal me in ieder geval inhouden in dit topic wat betreft het slowchatten..
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:24:52 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_91886855
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik weet dat er heel veel slowchattopics zijn, maar daar kom je of niet meer tussen omdat daar altijd dezelfde mensen slowchatten
en dat is natuurlijk precies wat hier ook aan de gang aan het gaan was... 3 mensen die een topic vollullen en niemand komt er meer tussen.

Er is een R&P SC, en daar hoor je gewoon tussen te moeten kunnen, zo niet dan trek je even aan de bel oid. Verder is er nog de [Singles] natuurlijk.

quote:
Ik zal me in ieder geval inhouden in dit topic wat betreft het slowchatten..
mooi O+
pi_91887384
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:24 schreef Re het volgende:

[..]

en dat is natuurlijk precies wat hier ook aan de gang aan het gaan was... 3 mensen die een topic vollullen en niemand komt er meer tussen.

Er is een R&P SC, en daar hoor je gewoon tussen te moeten kunnen, zo niet dan trek je even aan de bel oid. Verder is er nog de [Singles] natuurlijk.

[..]

mooi O+
Dat niemand er meer tussen kwam ben ik het niet mee eens.. Er zijn genoeg nieuwe posters bij gekomen en daar reageren we ook gewoon op.. Denk bijvoorbeeld aan een undissputed, H6, Asfalthooligan, JiggyJ.. Allemaal nieuwe posters die gewoon in het topic opgenomen worden en waar op gereageerd wordt met nuttige tips. :)
Het is alleen gewoon zo dat je een soort "band" krijgt met de posters, met de een wat meer dan met de ander..
En de SC helpt wel degelijk bij het even vergeten van bijvoorbeeld je rotgevoel die dag. Dat wil ik nog even benadrukken..

En zoals ik ook al zijn, ik weet dat er SC-topics zijn.. Singles is er ook, maar dat is volgens mij echt een vast clubje en heb niet de behoefte om me daar in te mengen. Ik zal R&P wel eens proberen. Maar sorry het argument van dat er geen nieuwe poster meer tussen kan komen vind ik niet geheel terecht.

Echt ik zal me in houden, maar ik ben het er totaal niet mee een dat posters geen gelegenheid krijgen op hier tussen te komen..

Mag ik vragen of er een klacht is geweest over dit topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')