abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92229041
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:20 schreef undissputed het volgende:
Mijn ex heeft vannacht bij me geslapen... We zien wel hoe dit zich ontwikkeld.
Dacht dat ik de enige was met dit soort ontwikkelingen ;) Succes
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92231054
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 10:55 schreef J0ycie88 het volgende:
Vannacht weer gedroomd.. Ik word er langzamerhand gek van.. Ik wil dat het me met rust laat!

Kan behalve de grote lijnen in mijn droom alleen nog maar het gevoel herinneren dat ik had.. En heb net zo zitten janken.

Wil het gewoon niet meer, ik wil er klaar mee zijn!
Lieve schat, ik kan me het helemaal voorstellen hoor, daar wordt je ook doodmoe van. Ik herken het helemaal, ik droom de laatste dagen ook alleen maar over mijn ex. Geeft een enorm kutgevoel als je wakker wordt. En helemaal als je slecht slaapt, jeetje wat een humeur had ik vanmorgen weer. Ik heb het gevoel dat ik de griep krijg, heb het erg koud, branderige ogen, hoofdpijn. Maar ik denk eerder dat dat het slaapgebrek is...

Ook al probeer je het nog zo te verdringen, of 'af te sluiten', je onderbewustzijn zorgt voor de échte verwerking. En dat kan soms (of vaak) tegenvallen.

Vanmiddag met 'pijn in m'n buik' een carnavalspak gekocht. Op zich een leuk pak, maar ik zoals eerder gezegd zie ik gewoon enorm tegen de carnaval op. Heb mezelf gedwongen om een aantal weken geleden tegen een goede vriend te zeggen dat we maar een pak moesten kopen, dus ik kon er zelf niet meer onderuit. Ach ja, dan zijn we weer vier weken verder. Wie weet voel ik me dan wat beter... :)

@Octagon: Dat is heel herkenbaar. Dat soort dingen/gesprekken/etc. deel je toch het liefst met iemand die je liefhebt. Dat ga je in dit soort situaties nog meer missen...
pi_92231395
Hmm, niet lullig bedoeld, maar is in dit topic hangen wel echt goed?
Tuurlijk, in het begin wil je alles van je afschrijven. Maar je kunt niet steun blijven zoeken op een forum. Op een gegeven moment moet je alleen door. Hier denk je alleen maar aan je ex en door andermans verhalen ga je zelf ook herinneringen oproepen.

Ik denk dat het bijvoorbeeld voor Mr.Myst en J0ycie88 (jullie wilden toch namen?) beter is als jullie gewoon minder hier zijn en een stuk meer gaan ondernemen met bijvoorbeeld vrienden. Jullie zijn dagelijks in dit topic te vinden en daar is niets mis mee. Maar door dit topic blijf je wel in je 'ex'-fase hangen. Spreek eens in het weekend een dag af met vrienden en kom eens een dag volledig niet op de computer. Ik heb voor mezelf gemerkt dat ik dan veel sneller aan andere dingen ga denken dan aan mijn ex.
Nou wil dat niet zeggen dat dat automatisch ook voor jullie geldt, but if you never try you never know.

Ik bedoel dit puur opbouwend naar jullie toe, niet lullig
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92233026
Ja ik zoek nog steeds een beetje herkenning in dit topic, mijn gevoelens door mijn situatie nu, zijn allemaal nieuw voor mij (eerste liefde/break up)..als ik dan even in een dip zit doet het mij enigzins goed om te lezen dat ik volstrekt normaal ben omdat heel veel reacties hier, zeer herkenbaar zijn voor mijn situatie/gedachten gang....

Heb net zitten te lezen in: kracht van het nu topic.....lijkt mij ook interessant voor ons! Iemand van hier daar al wat wijzer van geworden?of is het nu niet verstandig, om daar nu te diep op in te gaan?
pi_92234544
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:31 schreef H6-4ever het volgende:
Ja ik zoek nog steeds een beetje herkenning in dit topic, mijn gevoelens door mijn situatie nu, zijn allemaal nieuw voor mij (eerste liefde/break up)..als ik dan even in een dip zit doet het mij enigzins goed om te lezen dat ik volstrekt normaal ben omdat heel veel reacties hier, zeer herkenbaar zijn voor mijn situatie/gedachten gang....

Heb net zitten te lezen in: kracht van het nu topic.....lijkt mij ook interessant voor ons! Iemand van hier daar al wat wijzer van geworden?of is het nu niet verstandig, om daar nu te diep op in te gaan?
Dat is hét punt waar sommigen hier moeite mee hebben. Ikzelf betrap me daar ook vaak op.
Mensen die moeite met het verwerken van een relatie hebben, kijken teveel in het verleden en gaan daarom totaal voorbij aan de mooie dingen die in het heden gebeuren. En dat terwijl er in het heden soms nog mooiere dingen gebeuren dan in het verleden.

Zorg ook dat je doelen voor jezelf stelt. Dingenw aar je je op verheugt of naar uitkijkt. Als je zulk soort dingen heb, denk je ook minder aan het verleden, want hoevaak je daar ook aan denkt, je kunt het er toch niet mee terug halen.
Kijk in het heden en naar de toekomst. Koester je verleden, maar blijf er niet in hangen.
Dit topic is eigenlijk niet meer dan een foto van je ex. Als je hier komt ben je met niets anders bezig. Dat kan soms/regelmatig wel eens goed opluchten, maar het moet geen verblijfplaats worden.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92235131
Dat zeg je helemaal goed :Y
pi_92238839
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:00 schreef Neo-Mullen het volgende:
Tuurlijk, in het begin wil je alles van je afschrijven. Maar je kunt niet steun blijven zoeken op een forum. Op een gegeven moment moet je alleen door. Hier denk je alleen maar aan je ex en door andermans verhalen ga je zelf ook herinneringen oproepen.

Ik denk dat het bijvoorbeeld voor Mr.Myst en J0ycie88 (jullie wilden toch namen?) beter is als jullie gewoon minder hier zijn en een stuk meer gaan ondernemen met bijvoorbeeld vrienden. Jullie zijn dagelijks in dit topic te vinden en daar is niets mis mee. Maar door dit topic blijf je wel in je 'ex'-fase hangen. Spreek eens in het weekend een dag af met vrienden en kom eens een dag volledig niet op de computer. Ik heb voor mezelf gemerkt dat ik dan veel sneller aan andere dingen ga denken dan aan mijn ex.
Nou wil dat niet zeggen dat dat automatisch ook voor jullie geldt, but if you never try you never know.

Ik onderneem genoeg met vriendinnen, ik ga op stap.. En blijf er zeker niet in hangen, heb hier ook een tijd gepost toen ik me gewoon goed voelde.. En nu heb ik een terugval ja. Maar dit komt niet door dit topic.

Ben genoeg weg thuis, en heb echt wel afleiding. Maar je kunt er niet heel de tijd voor weglopen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_92242148
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:00 schreef Neo-Mullen het volgende:

Lief van je hoor, maar ik vind het knap dat iemand die hier al zo lang rond hangt het lef heeft om een ander 'vriendelijk de deur te wijzen'. Dan denk ik: Kijk eens naar jezelf. Je zegt dat het zo goed met je gaat, dat je hier niet meer gaat posten, en wie zien we keer op keer weer posten? Juist. :)

Blijkbaar lees je ook niet geweldig, anders had je geweten waarom ik hier post. Waarom ik bijvoorbeeld afgelopen weekend ook postte. Hoe mijn sociale leven op dit moment in elkaar zit. Wat ik doe om hier weer uit te komen. Eigenlijk is het belachelijk dat ik daarover nu verantwoording af moet leggen, want eerlijk is eerlijk: Kijk ook eens naar jezelf.
Je hebt het erover dat dit topic 'geen verblijfplaats' moet worden. Als er iemand hier al lang verblijft, ben jij het. Realiteitszin is hier op zijn plaats.
Oh, ik bedoel dit ook constructief en absoluut niet lullig hoor. Maar dit soort 'goedbedoelde' post halen het bloed onder mijn nagels vandaan. Evenals het 'aandacht trekken' m.b.t. het wel/niet komen op de meet.

Maar nogmaals, dat is mijn constructieve mening. Ik bedoel het absoluut niet lullig, ik hoop niet dat je je er rot door gaat voelen.

En nu denk ik dat ik je nu genoeg aandacht heb gegeven de komende tijd.

Om weer even ontopic te gaan, want anders hebben bepaalde mensen straks weer een reden om te klagen, dat komt het topic natuurlijk niet ten goede: Ik heb een rotdag. Het slapen gaat kut, en dat eist zijn tol. Daardoor word ik prikkelbaar, maar lang niet zo erg dat ik alles niet meer realistisch voor me zie.
Ondanks dat ik tegen de carnaval op zie is het fijn dat ik vanmiddag een pak heb gekocht, de paar vrienden die ik heb, slepen mij er met carnaval wel doorheen. Tot die tijd moet ik proberen aan mezelf te werken.
pi_92242477
Ik heb een raar probleem. En zal het kort samenvatten.

Mijn vriendin waarmee ik 3 jaar lang een relatie heb gehad was 14 jaar illegaal in Nederland. Probleem nu is dat ze 20 September het land uit is gezet. Nu is ze uitgehuwelijkt en krijg ik haar dus nooit maar terug. Ben nog maar 20 en voldoe niet aan de eisen die de overheid stelt. Zij heeft het gevoel dat haar moeder ongelukkig is en wil haar gelukkig maken en is bereid haar leven met mij daarvoor op te offeren. Ik kan hier langer over doorgaan maar waar het op neerkomt is dat het gewoon voor bij is.

Wat ik nu voor gevoel heb is dat mijn eerste vriendinnetje mij hier mee kan helpen met het verder gaan maar in feite kan ze mij niet helpen.

Dit is het berichtje wat ik haar stuurde op de vraag: waarmee wil je verder gaan?

quote:
Leven, de signalen die hatice mij geeft duiden erop dat ze al het contact met Nederland verbroken heeft. Waarom zal ik niet weten maar ze zal hier vast zelf achter staan dus aan haar keuzes twijfel ik niet.

De gevolgen die die keuzes voor mij hebben zijn dat ik nu weer een onzekere toekomst heb. Natuurlijk geniet ik van de kleine dingetjes zijn bij vrienden zijn. Enige wat ik heb is dat ik de gedachte van Hatice heb verstopt in mijn hoofd en mij zelf verbied eraan te denken. Af en toe gaat dit niet goed en barst ik in huilen uit maar probeer ik het zo snel mogelijk te verstoppen. Ik weet niet hoe ik hier mee om moet gaan of hoe ik dit moet verwerken. In feite klop ik bij jou aan omdat ik mijn vrienden er niet mee durf te confronteren en als ik dit wel doe krijg ik meestal het antwoord: Hatice heeft het ook moeilijk.

Het feit is namelijk hoe ontzettend veel ik van haar hield en de toekomst die het mij gaf ik toch eens onder ogen moet komen dat dit niet meer zo zal zijn en dat ik effectief weer een nieuwe toekomst moet zoeken.

Enige probleem is dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen. Ik zou gewoon een antwoord van iemand willen omdat ik mij schuldig voel tegen over haar. Ik kan wel leuk verder gaan maar wat nou als ze dan over anderhalf jaar voor mijn deur staat? Er is altijd hoop en omdat die kleine kans er is durf ik geen nieuwe dingen te doen. Het is ook meer dat die problemen in mijn hoofd zitten dan ook werkelijk bestaan. Ik heb een duwtje in de goede richting nodig want ik weet niet welke kant ik op moet.
Wat ik nu dus voor probleem heb is dat ik niet weet hoe ik van mijn schuld gevoel af kan komen en wat ik kan doen om het te verwerken.
pi_92247348
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:22 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Vertel? ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_92250068
Wil ook even de sores van me afschrijven. Heb net relatie van dikke 10 jaar achter de rug (vandaag is het echt gedaan) en ik voel me zwaar klote. We hebben samen een kind van 1,5, een huis en een auto.

Dat de relatie kapot zou gaan zat eraan te komen. Ze heeft me nu voor de 2x bedrogen (1x vergeven aangezien ikzelf ook veel, andere, problemen heb veroorzaakt) maar ik kan het toch niet meer opbrengen.

Ik heb nu het gevoel dat ik in een enorme leegte beland. En ik zit met ontzettend veel onzekerheden. Wat gaat er gebeuren met ons kind en huis? Wat te doen nu?

Ik zie het even niet meer zitten :N
pi_92251738
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 21:45 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Vertel? ;)
Hier nog één haha.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 22:21 schreef eenzameman het volgende:
Wil ook even de sores van me afschrijven. Heb net relatie van dikke 10 jaar achter de rug (vandaag is het echt gedaan) en ik voel me zwaar klote. We hebben samen een kind van 1,5, een huis en een auto.

Dat de relatie kapot zou gaan zat eraan te komen. Ze heeft me nu voor de 2x bedrogen (1x vergeven aangezien ikzelf ook veel, andere, problemen heb veroorzaakt) maar ik kan het toch niet meer opbrengen.

Ik heb nu het gevoel dat ik in een enorme leegte beland. En ik zit met ontzettend veel onzekerheden. Wat gaat er gebeuren met ons kind en huis? Wat te doen nu?

Ik kan je alleen maar adviseren het tijd te geven. De komende tijd alles wat jullie samen bezitten op een fatsoenlijke manier te splitsen en voor de kleine op een juiste manier met elkaar om te gaan.

Over een heeeeele tijd zul je je vast een stuk beter voelen dan de afgelopen jaren maar dan in een nieuwe relatie waar je waarschijnlijk nu absoluut niet over kunt nadenken.
pi_92262100
Zo, eindelijk een nachtje goed geslapen! :D

Straks lekker werken, en eerst nog voor een carnavalspak kijken..

Zat me gisteravond ook te bedenken wat ik allemaal voor mijn ex heb gelaten.. Zou geen carnaval vieren voor hem vorig jaar.. Liet mijn haar nooit kort knippen omdat hij dat niets vond. Mijn vriendinnen heb ik veel minder gezien omdat ik me altijd aan hem aanpaste..

En heb ook nog eens een redelijk goed gesprek gehad met mijn moeder.. Dat lucht ook wel op moet ik zeggen.
pi_92262132
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:29 schreef Mr.Myst het volgende:

[..]

Lief van je hoor, maar ik vind het knap dat iemand die hier al zo lang rond hangt het lef heeft om een ander 'vriendelijk de deur te wijzen'. Dan denk ik: Kijk eens naar jezelf. Je zegt dat het zo goed met je gaat, dat je hier niet meer gaat posten, en wie zien we keer op keer weer posten? Juist. :)

Blijkbaar lees je ook niet geweldig, anders had je geweten waarom ik hier post. Waarom ik bijvoorbeeld afgelopen weekend ook postte. Hoe mijn sociale leven op dit moment in elkaar zit. Wat ik doe om hier weer uit te komen. Eigenlijk is het belachelijk dat ik daarover nu verantwoording af moet leggen, want eerlijk is eerlijk: Kijk ook eens naar jezelf.
Je hebt het erover dat dit topic 'geen verblijfplaats' moet worden. Als er iemand hier al lang verblijft, ben jij het. Realiteitszin is hier op zijn plaats.
Oh, ik bedoel dit ook constructief en absoluut niet lullig hoor. Maar dit soort 'goedbedoelde' post halen het bloed onder mijn nagels vandaan. Evenals het 'aandacht trekken' m.b.t. het wel/niet komen op de meet.

Maar nogmaals, dat is mijn constructieve mening. Ik bedoel het absoluut niet lullig, ik hoop niet dat je je er rot door gaat voelen.

En nu denk ik dat ik je nu genoeg aandacht heb gegeven de komende tijd.

Om weer even ontopic te gaan, want anders hebben bepaalde mensen straks weer een reden om te klagen, dat komt het topic natuurlijk niet ten goede: Ik heb een rotdag. Het slapen gaat kut, en dat eist zijn tol. Daardoor word ik prikkelbaar, maar lang niet zo erg dat ik alles niet meer realistisch voor me zie.
Ondanks dat ik tegen de carnaval op zie is het fijn dat ik vanmiddag een pak heb gekocht, de paar vrienden die ik heb, slepen mij er met carnaval wel doorheen. Tot die tijd moet ik proberen aan mezelf te werken.
En hier sluit ik me bij aan, ik had het niet zo goed kunnen verwoorden als Mr. Myst!

Alleen 1 edit, van mij mag dat lief van je weg..

En inderdaad, je vrienden gaan je wel door de carnaval heen slepen.. Word waarschijnlijk heel erg leuk. En je bent al zo goed bezig met aan jezelf werken, komt helemaal goed met je! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door J0ycie88 op 03-02-2011 08:39:34 (zoo) ]
pi_92262236
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:36 schreef J0ycie88 het volgende:
Zo, eindelijk een nachtje goed geslapen! :D

Straks lekker werken, en eerst nog voor een carnavalspak kijken..

Zat me gisteravond ook te bedenken wat ik allemaal voor mijn ex heb gelaten.. Zou geen carnaval vieren voor hem vorig jaar.. Liet mijn haar nooit kort knippen omdat hij dat niets vond. Mijn vriendinnen heb ik veel minder gezien omdat ik me altijd aan hem aanpaste..

En heb ook nog eens een redelijk goed gesprek gehad met mijn moeder.. Dat lucht ook wel op moet ik zeggen.
Kijk dat gaat de goede kant op. Je begint de voordelen te zien van wat er nu komen gaat. Je kunt weer lekker carnaval vieren, je haar kort knippen en met je vriendinnen op stap.

Focus daarop ^O^
There is a long line down from heaven.
pi_92262301
quote:

Het kind is het belangrijkste denk ik. Spullen zoals het huis moet je meestal verkopen en daarna in een flatje gaan zitten. Geen idee of je getrouwd bent? (denk aan alimentatie)

Helaas bevestigt dit ook weer de regel dat vreemdgaan niet op te lossen is. Als iemand eenmaal vreemd gegaan is, gaat het weer gebeuren. De vraag is alleen wanneer.

Sterkte ermee.
pi_92262378
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat is hét punt waar sommigen hier moeite mee hebben. Ikzelf betrap me daar ook vaak op.
Mensen die moeite met het verwerken van een relatie hebben, kijken teveel in het verleden en gaan daarom totaal voorbij aan de mooie dingen die in het heden gebeuren. En dat terwijl er in het heden soms nog mooiere dingen gebeuren dan in het verleden.
Je moet er niet van uitgaan dat iemand's aanwezigheid op een forum zijn of haar hele leven weerspiegelt :)

Het is meer een soort modern dagboek volgens mij en dat werd in het verleden altijd als therapeutisch gezien.

Eigenlijk geef je aan dat je er zelf teveel in hangt. Of in ieder geval dat gevoel hebt.
pi_92262575
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 08:57 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Je moet er niet van uitgaan dat iemand's aanwezigheid op een forum zijn of haar hele leven weerspiegelt :)

Het is meer een soort modern dagboek volgens mij en dat werd in het verleden altijd als therapeutisch gezien.

Eigenlijk geef je aan dat je er zelf teveel in hangt. Of in ieder geval dat gevoel hebt.
Klopt..

Naast dit forum heb ik nog een leven vol vrienden en familie, waarin mooie dingen gebeuren die ik zeker niet aan me voorbij laat gaan.

Maar ik ben niet iemand die het verleden maar wegstopt om dat de mooie dingen beter zijn.
Je kan pas 100 procent genieten van de mooie dingen als je hebt verwerkt wat er in je kop zit. En dit topic is inderdaad een soort modern dagboek hoe jij het mooi noemt..

Je kunt niet zeggen dat als iemand hier post hij/zij geen leven daarnaast heeft (wat dat is wat je zegt Neo).
Snap niet waarom jij hier nog post als je zegt dat je er door dit topic in het negatieve gevoel blijft hangen. Je bent er toch overheen? Kijk maar uit straks krijg je nog een terugval, als je hier blijft posten.. Je blijft tenslotte in de ex-fase hangen?

En volgens mij heb ik het nu heel netjes verwoord..
pi_92262645
quote:

Denk dat op dit moment de grootste zorg het kind is, dat hij niet te veel van eventueel geruzie mee krijgt. En jullie een goede omgangsregeling kunnen bedenken..

Het huis kunnen jullie verkopen en dan ieder je eigen weg kan.. Of jij kunt haar uitkopen of andersom.
Volgens mij kun je met dat soort "praktische" vragen ook terecht bij eventueel een sociaal juridisch loket. Voor tips, mocht je er zelf niet uit komen.

Heel veel sterkte de komende tijd.
pi_92264991
Niet te geloven wat ik hier lees... Ik krijg heel sterk het vermoeden dat er meer speelt dan alleen de berichten die hier geplaatst worden. Maargoed, ik zal ff neerzetten wat er nu door mij heengaat en een antwoord op Mr.Myst en Joyce.

Allereerst: waarom heeft iedereen hier het recht om adviezen te geven, behalve ik?
Ik ben nu in een stadium beland waarin ik kan zeggen: ik voel me niet meer rot om mijn ex. Ik droom niet meer pijnlijk en heb ook geen traan meer om haar gelaten. Ik durf zelfs te zeggen dat ik voor 90% over haar heen ben.
De reden waarom ik hier nog post is omdat een bepaalde manier van verwerken mij daar overheen heeft geholpen. Omdat ik niet de allergrootste egoïst ben, wil ik dit met jullie delen. Proberen om jullie er ook doorheen te trekken, zoals enkele maanden geleden er ook mensen waren die hier alleen nog maar een 'adviserende functie' hadden en mij er doorheen probeerden te trekken.

Vervolgens wordt hier niet alleen de helpende hand weggeslagen maar ook nog eens nagespuugd en haal ik bij mensen 'het bloed onder de nagels vandaan'.
Waarom? Omdat ik mensen probeer te helpen?
Ik zeg niet dat mijn tips de sleutel zijn tot het verwerken, maar sommigen LIJKEN te blijven hangen in een fase door zo ongeveer de hele dag door in dit topic te hangen. Daarom zeg ik: probeer eens wat anders, en vervolgens haal ik mijn adviezen erbij.

Iedereen kan nu, net als Joyce gister op MSN deed, gaan krijsen dat niet iedereen hetzelfde is en iedereen een andere manier van verwerken heeft. Dat klopt, maar voor sommigen lijkt de huidige manier dus niet zo goed te werken en die zouden het eens kunnen proberen. Het MOET verder niet hoor.
Daarbij, als echt iedereen anders was en adviezen nutteloos zouden zijn, dan zouden psychologen geen recht van bestaan hebben :')

Maargoed, als mensen mij hier standaard met de nek aankijken omdat deze tekst onder deze nickname verschijnt dan is het wel erg met sommigen gesteld. Ik heb nooit iets kwaads in de zin gehad, ik heb alleen puur geprobeerd om een helpende hand toe te reiken.

Mijn excuses daarvoor :) Zal het niet meer doen.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92265039
@Neo: Je zit met je uitlatingen - en zonder enige zelfrefectie ;) - weer een hoop mensen tegen het zere been te stoten.

Blijkbaar weer stoer en macho? Waar blijft je antwoord Neo? De kunst van het loslaten van je ex en blijkbaar gezien je post:

quote:

[Op woensdag 2 februari 2011 16:20 schreef undissputed het volgende:
Mijn ex heeft vannacht bij me geslapen... We zien wel hoe dit zich ontwikkeld
]
...voel jij je weer 'het haantje' genoeg om nu anderen te gaan verwijten wat zij niet doen maar jij blindelings wel doet?
Strek je eens uit !
pi_92265224
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 10:52 schreef Wanderingwhy het volgende:
@Neo: Je zit met je uitlatingen - en zonder enige zelfrefectie ;) - weer een hoop mensen tegen het zere been te stoten.

Blijkbaar weer stoer en macho? Waar blijft je antwoord Neo? De kunst van het loslaten van je ex en blijkbaar gezien je post:

[..]

...voel jij je weer 'het haantje' genoeg om nu anderen te gaan verwijten wat zij niet doen maar jij blindelings wel doet?
Je leest niet goed volgens mij. Mijn intentie was om mensen te helpen. Als ik vervolgens zo benaderd word, dan wil ik daar best uitleg over geven. Die uitleg vind je daar terug.

Ohja, om in Joyce haar termen te blijven: ik denk dat ik dat nog netjes heb verwoord.

[ Bericht 4% gewijzigd door Neo-Mullen op 03-02-2011 11:05:41 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_92267980
@Neo: Je helpt mensen niet door ze onder de gordel te raken of, zacht gezegd, tegen het zere been te schoppen. Verschuil je dan niet achter 'goede intenties' of dat zowat iedereen hier slecht leest wat jij schrijft. Ik kan er iig geen heldere soep van maken dat jij mensen verwijt hier lang te blijven hangen.

Wtf Neo? Hoe kun jij dat nu zeggen na het posten van:

quote:

[ Op woensdag 2 februari 2011 16:20 schreef undissputed het volgende:
Mijn ex heeft vannacht bij me geslapen... We zien wel hoe dit zich ontwikkeld]

Helder gezegd: Je komt met een berg aan verwijten aan anderen na het schrijven van zo'n post. Leg dat maar eens uit zonder draaikont te zijn! :+
Strek je eens uit !
pi_92268181
Helloooooo, hoe is het hier.. Nog steeds 151 haha.

Wat Neo's post betreft, hij brengt bepaalde dingen vaak onhandig en icm. verkeerde woordkeuzes, maar zijn punt dat dit topic voor sommige een laatste -vaak onnodige- binding is met een ex begrijp ik wel. Ik denk alleen dat dit voor iedereen anders is. Ik geloof best zoals Neo zegt dat er hier posters zijn die door deze topic misschien te lang met hun ex blijven zitten. Voor anderen kan dit topic juist heel goed werken, even die 5-10 min per dag wegschrijven, kruisje klikken en dan je ex wegzetten. Wij kunnen alleen niet van elkaar inschatten hoe iemand buiten dit topic om in het leven staat! Wellicht zijn er hier die hun gevoelens niet bij vrienden kwijt kunnen en daarom dit topic nodig hebben. Neo's tip is gewoon iets wat iemand alleen voor zichzelf kan beslissen.

Wat betreft die emotionele achtbanen wat ik hier vaak lees. Ik zou gaan kijken naar iets waar je jezelf in kwijt kan. De een kan dat door te gaan zwemmen, sporten, door de regen te rennen of keihard te gillen. Voor mij is het kickbox wat ik al ruim 12 jaar doe en wat mij echt helpt als ik even helemaal gefrustreerd ben. Keiharde heavymetal muziek en gaan, voor mij brengt dat een onwijze kalmte achteraf. Bij de een helpt het om ff een rondje te gaan fietsen o.i.d, voor de dames hier om ff helemaal te gaan tutten ofzo. Ik heb gemerkt dat het juist niets doen tijdens zulke emotionele rollercoasters het alleen maar heftiger maakt.
pi_92269290
Neo heeft met zijn post wel degelijk een punt vind ik :)

Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan, en dat beseft Neo zelf denk ik heel goed...

Ik vind/vond het zelf ook lekker om mijn verhaal over mijn ex kwijt te kunnen, zowel op (diverse) fora, bij vrienden, familie en soms zelfs tegen mezelf :')
Dat die behoefte er bij de een meer, en langer is dan bij de ander is volledig normaal, en daar mag niemand een oordeel over vellen vind ik..

Wel is het zo, en daar haak ik in op de mening van Neo, dat je moet oppassen dat je niet onbewust ( of misschien toch bewust?) in die ''sleur'' ( jullie noemen het hier achtbaan) blijft hangen..

Merkte namelijk aan mezelf op een gegeven moment wel eens, dat mijn ex dus wel van MIJ af wou, maar ik wou nog niet van HAAR af. Bleef willens en wetens met haar bezig, door te posten, erover te praten etc omdat ik haar nog niet helemaal uit mijn leven wou hebben. Ik bleef hangen in het verleden, door er maar mee bezig te blijven. Niet zozeer omdat ik zoveel vragen en onbegrip had, maar gewoon omdat ik nog met haar bezig WOU zijn :)

Want dat is en blijft het gevolg van posten daarover op een forum als dit, je ex blijft door het zoveel over hem/haar te hebben op een bepaalde manier toch ''dicht bij je'', al is zijn in realtiteit al lang uit je leven weg... En dat is wat veel mensen diep van binnen toch willen denk ik...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')