abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92337309
Mooie deken zeg, wat ga je ermee doen? Gaat ie als cadeau? In de verkoop? Op je eigen bed? Hij is prachtig!

Die boze vogels en dat andere groenige figuurtje ken ik niet :@ maar knap gedaan!!

Thanks voor de nederlandse beschrijving van de vogeltjes :* , ga nu eerst naar de kerk, maar ga hem zeker snel proberen, mag ik je hulp inschakelen als ik iets niet snap?
Leef je eigen leven en laat de ander in zijn waarde, geloof dat je dan best een tof leven leidt!
  vrijdag 4 februari 2011 @ 19:41:41 #102
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92338758
Wow HootHoot je kussen is echt heel tof! :D:D

Die AngryBirds lijken inderdaad wel wat op Bert en Ernie ^^

En Klaproosje het is van een heeeeeel verslavend spelletje op de Ipad (officieel), of telefoon en kan nu ook op de computer ^^

nichtje ligt te slapen, ik ga Moosje afhaken ^^ terwijl ik ook nog ergens een presentatie in elkaar moet zetten (en dus eerst artikelen moet lezen :() ach ja je moet prioriteiten stellen:P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:38:47 #103
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92341857
Hoothoot wat een superkussen!

En die deken, weet even niet meer van wie :@ ik vind 'm heel mooi en dat wit is juist wel fris vind ik!

die angrybirds zijn ook lollig.

zag ik nu een mario-tip voorbij komen? Niet dat ik al toe ben aan ingewikkelde patronen, maar ik heb een Mario-verslaafd schoonzusje en wie weet kan ik ooit wat voor haar maken.

Maar goed, twee dagen geleden kon ik echt niet haken, nooit gedaan ook, maar dankzij jullie tips en de filmpjes heb ik toch een paar dingen geprobeerd. Het begon als proeflapje vanuit een magic ring en na wat meerderen en minderen oefenen kreeg het nog vorm ook, dus heb ik er maar wat geks van gemaakt :D

Dus hierbij presenteer ik dr. Hook, mijn allereerste (fantasie-)haaksel:

Nu eens andere dingen gaan proberen, geen idee bijv. wat stokjes en halve stokjes zijn... maar dat lukraak oefenen vind ik al geweldig op zich :')
pi_92341945
Tan een mooi begin hoor!! Super zeg!

2de duckie is af! Al ben ik er niet super blij om, maar dat ben ik meestal.. (ok het is het 3de, het 2de ligt nu met een open-buik-operatie omdat zijn ogen er dringend uit moeten :P )

vrijdag 4 februari 2011 @ 20:43:50 #105
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92342168
heee wat een goed eerste probeer dingetje Tan! :D het is een gif monstertje ofzo ^^

Stefanie ik vind je eendje cool! :D:D
haha gokje: ioedereen krijgt bij de Swap een eendje ;) (is best wel lente enzo)
pi_92342232
Haha nee dat weet je uiteindelijk dan al :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 21:37:20 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92345527
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Tan het volgende:
Maar goed, twee dagen geleden kon ik echt niet haken, nooit gedaan ook, maar dankzij jullie tips en de filmpjes heb ik toch een paar dingen geprobeerd. Het begon als proeflapje vanuit een magic ring en na wat meerderen en minderen oefenen kreeg het nog vorm ook, dus heb ik er maar wat geks van gemaakt :D

[ afbeelding ]
yeah!! hoera voor Dr.Hook! O+ :D
in de haak.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:16:25 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92348129
en Eska, ik had dit helemaal over 't hoofd gezien in 't vorige deel:
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:06 schreef Eska het volgende:
Mijn deken is af! Jawel! :7

Hij is ca. 1.10 breed en 1.60 lang.
Met cotton 8 O+ en naald 4.
geweldig mooi geworden!!! _O_ O+
in de haak.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 22:19:11 #109
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_92348313
Dr Hook, wat leuk en dat voor een eerste haaksel, leuk Tan!

Stefanie, leuk duckie en hahaha voor de open-buik-operatie :P
pi_92349135
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Tan het volgende:

[ afbeelding ]

:D Wat goed dat het toch wilde, uiteindelijk! Ik vind 'm tof! O+

Ha, en Herfstblad d'r deken is af! Nice! ^O^

't Kussen van Hoothoot is ook mooi geworden. :Y Snel gedaan ook!

Haha die AngryBirds & co zeggen mij ook niets. Maar ze zien er wel lollig uit. :)

Oh en trui, die shawl is móói! O+
pi_92349479
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:16 schreef trui het volgende:
en Eska, ik had dit helemaal over 't hoofd gezien in 't vorige deel:

[..]

geweldig mooi geworden!!! _O_ O+
Dank! En dan nu weer tijd voor m'n m'n RIP (restjesdeken in progress) :P

Geen geweldige foto. Ik heb er inmiddels ook al wel meer stukjes aan zitten al. Maar dit is om al vast een idee te krijgen. ;)
pi_92350563
Leuk eska! Wat n mooie mandjes heb je ook voor je garen, zelf gemaakt?
haken is cool
pi_92350664
Ziet er goed uit Eska!

En tan wat een leuk beessie, ik heb nog niets gemaakt zonder complete beschrijving, knap hoor!

Ik heb ondertussen ruzie gekregen met m'n nieuwe steekmarkeerringen. Omdat ik ze in de lokale winkeltjes nergens zag had ik ze eerst zelf gemaakt van wat stevig ijzerdraad, gewoon met een tangetje in de vorm gedraaid van het plaatje op internet. Werkte op zich prima maar een beetje scherpe eindjes. Wel handig op m'n magnetische 'speldekussen' wat ik gebruik zodat ik m'n stopnaalden niet kwijt raak. Dus van de week die van prym besteld en sinds vandaag in gebruik, maar deze zijn van plastic, werken prima maar ik was er heel snel alweer 1 kwijt. Weet iemand misschien metalen versies te vinden die lekker werken?

[ Bericht 71% gewijzigd door KarinvdB op 04-02-2011 23:02:26 ]
pi_92351450
volgens mij is iedereen druk aan het haken/tv kijken :D, just like me
haken is cool
pi_92354291
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 23:09 schreef antartica het volgende:
volgens mij is iedereen druk aan het haken/tv kijken :D, just like me
Of je komt net thuis. :P en gaat dan FOK!en, tv kijken en haken. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 5 februari 2011 @ 00:08:23 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92354640
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:55 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb ondertussen ruzie gekregen met m'n nieuwe steekmarkeerringen. Omdat ik ze in de lokale winkeltjes nergens zag had ik ze eerst zelf gemaakt van wat stevig ijzerdraad, gewoon met een tangetje in de vorm gedraaid van het plaatje op internet. Werkte op zich prima maar een beetje scherpe eindjes. Wel handig op m'n magnetische 'speldekussen' wat ik gebruik zodat ik m'n stopnaalden niet kwijt raak. Dus van de week die van prym besteld en sinds vandaag in gebruik, maar deze zijn van plastic, werken prima maar ik was er heel snel alweer 1 kwijt. Weet iemand misschien metalen versies te vinden die lekker werken?
misschien kun je gewoon paperclips gebruiken? eventueel van die geplastificeerde?

ik heb inderdaad wat zitten haken: bloemenkransjes voor 't elfenfeestje van m'n dochter binnenkort. 3 af, nog 4 te gaan. foto's komen nog wel, nu lekker slapen. :) :W
in de haak.
pi_92355572
Leuke deken, Eska. En leuk monstertje, Tan :)

Ik ben vanaf 19.30 tm 23.15 onderweg geweest (dank NS voor de gratis vertraging :P).

En dank voor de complimentjes O+

Ben aan een sjaal begonnen van knalroze. Ik ben blij dat ik 2 bollen van 100 gr bij me heb, want 1 is er al op. :9

Ik vind die steekmarkeerders van Prym wel fijn eigenlijk, maar dat is dan misschien persoonlijk of zo. Ik raak ze trouwens wel altijd kwijt, dat dan weer wel. Dan liggen ze overal imn huis enzo.

Ik heb trouwens als verlaat verjaardagscadeautje geel, rood en groen katoen gehad. Jeej! :D
pi_92355922
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:55 schreef KarinvdB het volgende:
Ziet er goed uit Eska!

En tan wat een leuk beessie, ik heb nog niets gemaakt zonder complete beschrijving, knap hoor!

Ik gebruik altijd kleine veiligheidsspelden, misschien is dat wat? Het voordeel is ook dat als ik weer eens met mijn haakwerk op reis ga en het in mijn tas prop het niet per ongeluk uitgehaald wordt als de haaknaald eruit gaat. Een veiligheidsspeldje valt er echt niet zomaar uit.
pi_92356021
@Tan: Ziet er prima uit hoor. ^O^
@Eska: O+ Gebruik je ook katoen en acryl/wol door elkaar heen of hou je het bij 1 soort.?
@StephanieV: ziet er prima uit hoor, ik moet er nog mee beginnen en zien of het mij lukt. :')
Optimist tot in de kist
pi_92356762
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 15:55 schreef Hoothoot het volgende:
Finished! *O*

[ afbeelding ]

Oei, die lijkt niet helemaal scherp...
[ afbeelding ]
mooi kunstwerk ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92357221
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 22:53 schreef antartica het volgende:
Leuk eska! Wat n mooie mandjes heb je ook voor je garen, zelf gemaakt?
Ja, die zijn idd ook gehaakt. :D
Eerst méters lossen gehaakt (met Zeeman-acryl) en daarvan de mandjes gehaakt. Na de eerste nam ik me heilig voor om dat nooit meer te doen zo. Maar 't mandje was toch wel heel handig. Ik had er echt nog eentje nodig. Dus toch nog eens gedaan. :+
De kleinste is gewoon met 3-dubbele draad gehaakt.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 00:37 schreef trovey het volgende:

@Eska: O+ Gebruik je ook katoen en acryl/wol door elkaar heen of hou je het bij 1 soort.?

Vrijwel alles katoen. :Y 't Meeste 100%, en een paar katoen-mix. En een klein beetje bamboo (zo lekker zacht!)

Herfstblad; lekker hoor, nieuwe bolletjes katoen! ('red, gold & green' (Karma Chameleon van Culture Club) zit nu in m'n hoofd :D )

Oh, en ik heb ook die plastic stekenmarkeerders. Prettige dingetjes. Ik bewaar ze in zo'n lipstick-opberg-dingetje. :P Werkt prima.
pi_92357714
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:07 schreef Eska het volgende:

[..]

Ja, die zijn idd ook gehaakt. :D
Eerst méters lossen gehaakt (met Zeeman-acryl) en daarvan de mandjes gehaakt. Na de eerste nam ik me heilig voor om dat nooit meer te doen zo. Maar 't mandje was toch wel heel handig. Ik had er echt nog eentje nodig. Dus toch nog eens gedaan. :+
De kleinste is gewoon met 3-dubbele draad gehaakt.

[..]

Vrijwel alles katoen. :Y 't Meeste 100%, en een paar katoen-mix. En een klein beetje bamboo (zo lekker zacht!)

Idee noteren in hoofd: Opbergmandjes. :P
Leuk idee om zo je restjes op te maken alhoewel katoen en ik geen goede vrienden zijn. :') Ik kan zo mijn Kringlooprestjes acryl/wol wel opmaken...als ik tenminste mijn huidige deken af heb. :+
Optimist tot in de kist
pi_92357853
Wat wil er dan niet goed lukken tussen jou & katoen, Trovey? Waar gaat 't mis?

Als het echt echt niet wil boteren tussen jullie, dan zou ik je katoen misschien van je kunnen overnemen? Mits de verzendkosten niet buitensporig gaan worden dan....geen idee hoeveel 't is?
Maar hey, misschien vinden jullie elkaar alsnog. ;)

[ Bericht 69% gewijzigd door Eska op 05-02-2011 01:30:55 ]
pi_92358957
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 01:24 schreef Eska het volgende:
Wat wil er dan niet goed lukken tussen jou & katoen, Trovey? Waar gaat 't mis?

Als het echt echt niet wil boteren tussen jullie, dan zou ik je katoen misschien van je kunnen overnemen? Mits de verzendkosten niet buitensporig gaan worden dan....geen idee hoeveel 't is?
Maar hey, misschien vinden jullie elkaar alsnog. ;)
Het is gewoon te stroef en ik begin dan heel strak en onregelmatig te haken. :')
Ik heb op dit moment geen katoen in huis, alleen maar acryl en andere kunstvezel in combinatie met allerlei soorten wol. ;)

Die mandjes...zou je dat ook met touw(niet te dik en niet te dun) en een stevige haaknaald kunnen doen? Ik heb nog tig bolletjes touw liggen i.v.m. het herstellen van de krabpalen van de katten. Zou ik dat ook nuttig kunnen gebruiken. :')
Optimist tot in de kist
pi_92360883
Dat gaat een mooie deken worden Eska! Ideaal om zo je restjes op te maken.

En Dr. Hook is lief, en mooi garen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')