yeah!! hoera voor Dr.Hook!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Tan het volgende:
Maar goed, twee dagen geleden kon ik echt niet haken, nooit gedaan ook, maar dankzij jullie tips en de filmpjes heb ik toch een paar dingen geprobeerd. Het begon als proeflapje vanuit een magic ring en na wat meerderen en minderen oefenen kreeg het nog vorm ook, dus heb ik er maar wat geks van gemaakt
Dus hierbij presenteer ik dr. Hook, mijn allereerste (fantasie-)haaksel:
[ afbeelding ]
geweldig mooi geworden!!!quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:06 schreef Eska het volgende:
Mijn deken is af! Jawel!
Hij is ca. 1.10 breed en 1.60 lang.
Met cotton 8en naald 4.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:38 schreef Tan het volgende:
Maar goed, twee dagen geleden kon ik echt niet haken, nooit gedaan ook, maar dankzij jullie tips en de filmpjes heb ik toch een paar dingen geprobeerd. Het begon als proeflapje vanuit een magic ring en na wat meerderen en minderen oefenen kreeg het nog vorm ook, dus heb ik er maar wat geks van gemaakt
Dus hierbij presenteer ik dr. Hook, mijn allereerste (fantasie-)haaksel:
[ afbeelding ]
Dank! En dan nu weer tijd voor m'n m'n RIP (restjesdeken in progress)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:16 schreef trui het volgende:
en Eska, ik had dit helemaal over 't hoofd gezien in 't vorige deel:
[..]
geweldig mooi geworden!!!![]()
Of je komt net thuis.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 23:09 schreef antartica het volgende:
volgens mij is iedereen druk aan het haken/tv kijken, just like me
misschien kun je gewoon paperclips gebruiken? eventueel van die geplastificeerde?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:55 schreef KarinvdB het volgende:
Ik heb ondertussen ruzie gekregen met m'n nieuwe steekmarkeerringen. Omdat ik ze in de lokale winkeltjes nergens zag had ik ze eerst zelf gemaakt van wat stevig ijzerdraad, gewoon met een tangetje in de vorm gedraaid van het plaatje op internet. Werkte op zich prima maar een beetje scherpe eindjes. Wel handig op m'n magnetische 'speldekussen' wat ik gebruik zodat ik m'n stopnaalden niet kwijt raak. Dus van de week die van prym besteld en sinds vandaag in gebruik, maar deze zijn van plastic, werken prima maar ik was er heel snel alweer 1 kwijt. Weet iemand misschien metalen versies te vinden die lekker werken?
Ik gebruik altijd kleine veiligheidsspelden, misschien is dat wat? Het voordeel is ook dat als ik weer eens met mijn haakwerk op reis ga en het in mijn tas prop het niet per ongeluk uitgehaald wordt als de haaknaald eruit gaat. Een veiligheidsspeldje valt er echt niet zomaar uit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:55 schreef KarinvdB het volgende:
Ziet er goed uit Eska!
En tan wat een leuk beessie, ik heb nog niets gemaakt zonder complete beschrijving, knap hoor!
Ik heb ondertussen ruzie gekregen met m'n nieuwe steekmarkeerringen. Omdat ik ze in de lokale winkeltjes nergens zag had ik ze eerst zelf gemaakt van wat stevig ijzerdraad, gewoon met een tangetje in de vorm gedraaid van het plaatje op internet. Werkte op zich prima maar een beetje scherpe eindjes. Wel handig op m'n magnetische 'speldekussen' wat ik gebruik zodat ik m'n stopnaalden niet kwijt raak. Dus van de week die van prym besteld en sinds vandaag in gebruik, maar deze zijn van plastic, werken prima maar ik was er heel snel alweer 1 kwijt. Weet iemand misschien metalen versies te vinden die lekker werken?
mooi kunstwerkquote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:55 schreef Hoothoot het volgende:
Finished!![]()
[ afbeelding ]
Oei, die lijkt niet helemaal scherp...
[ afbeelding ]
Ja, die zijn idd ook gehaakt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:53 schreef antartica het volgende:
Leuk eska! Wat n mooie mandjes heb je ook voor je garen, zelf gemaakt?
Vrijwel alles katoen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:37 schreef trovey het volgende:
@Eska:Gebruik je ook katoen en acryl/wol door elkaar heen of hou je het bij 1 soort.?
Idee noteren in hoofd: Opbergmandjes.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:07 schreef Eska het volgende:
[..]
Ja, die zijn idd ook gehaakt.![]()
Eerst méters lossen gehaakt (met Zeeman-acryl) en daarvan de mandjes gehaakt. Na de eerste nam ik me heilig voor om dat nooit meer te doen zo. Maar 't mandje was toch wel heel handig. Ik had er echt nog eentje nodig. Dus toch nog eens gedaan.![]()
De kleinste is gewoon met 3-dubbele draad gehaakt.
[..]
Vrijwel alles katoen.'t Meeste 100%, en een paar katoen-mix. En een klein beetje bamboo (zo lekker zacht!)
Het is gewoon te stroef en ik begin dan heel strak en onregelmatig te haken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 01:24 schreef Eska het volgende:
Wat wil er dan niet goed lukken tussen jou & katoen, Trovey? Waar gaat 't mis?
Als het echt echt niet wil boteren tussen jullie, dan zou ik je katoen misschien van je kunnen overnemen? Mits de verzendkosten niet buitensporig gaan worden dan....geen idee hoeveel 't is?
Maar hey, misschien vinden jullie elkaar alsnog.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |