Dat je geen watt per uur verbruikt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:04 schreef twaalf het volgende:
[..]
Vermenigvuldigen. Aftrekken. Antwoord kiezen. Wat snap je niet?
quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:59 schreef twaalf het volgende:
4 pagina's discussie hierover?
40x40=1600-40x11=440=1160
Antwoord is A. Klacht onterecht.
Waar je wel over kunt klagen is de overduidelijke 'groene vraag' van de Cito. Er wordt duidelijk geïmpliceerd dat een spaarlamp beter is dan een gloeilamp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:04 schreef twaalf het volgende:
[..]
Vermenigvuldigen. Aftrekken. Antwoord kiezen. Wat snap je niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spaarlampen zijn weliswaar zuinig, maar gebruiken altijd iets, nooit nul. Anders heb je een perpetuum mobile. Als je kaas zou hebben gegeten van natuurkunde weet je dat dat niet kan.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat je geen watt per uur verbruikt.
Gast, ik studeer elektrotechniek. Je weet niet hoe hard je nu aan het falen bentquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef twaalf het volgende:
[..]
Spaarlampen zijn weliswaar zuinig, maar gebruiken altijd iets, nooit nul. Anders heb je een perpetuum mobile. Als je kaas zou hebben gegeten van natuurkunde weet je dat dat niet kan.
ben je nu nog serieus?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef twaalf het volgende:
[..]
Spaarlampen zijn weliswaar zuinig, maar gebruiken altijd iets, nooit nul. Anders heb je een perpetuum mobile. Als je kaas zou hebben gegeten van natuurkunde weet je dat dat niet kan.
Dit dus. Wtf snappen jullie niet aan deze vraag. 11 jarige kinderen maken deze shit foutloos.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:59 schreef twaalf het volgende:
4 pagina's discussie hierover?
40x40=1600-40x11=440=1160
Antwoord is A. Klacht onterecht.
Waar je wel over kunt klagen is de overduidelijke 'groene vraag' van de Cito. Er wordt duidelijk geïmpliceerd dat een spaarlamp beter is dan een gloeilamp.
En zijn er volgens jou lampen die 0 watt per uur gebruiken? Dan geloof ik niet dat je elektriciteit studeertquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Gast, ik studeer elektrotechniek. Je weet niet hoe hard je nu aan het falen bent.
Dat jullie nog steeds de fout niet zien bedoel je.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:08 schreef Albertson het volgende:
[..]
Dit dus. Wtf snappen jullie niet aan deze vraag. 11 jarige kinderen maken deze shit foutloos.
Ik geloof zelfs dat er geen enkele lamp in de wereld ook maar watt per uur verbruikt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:09 schreef twaalf het volgende:
[..]
En zijn er volgens jou lampen die 0 watt per uur gebruiken? Dan geloof ik niet dat je elektriciteit studeert
Ik volg je niet meer.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik geloof zelfs dat er geen enkele lamp in de wereld ook maar watt per uur verbruikt.
De definitie van 1 watt = 1 Joule per seconde. Je kan geen joule per seconde per uur verbruiken. Derhalve is de vraag gewoon onzin.quote:
Dude de vraag is harstikke simpel 40-11=29 29x40=1160 dus A. Wtf snap je niet kerel?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:09 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat jullie nog steeds de fout niet zien bedoel je.
Watt staat er in de vraag, Joule heeft er niets mee te maken. We hebben het hier over een basisschool hoor, geen natuurkunde-examen. Die hebben nog geen natuurkunde gehad.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:10 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
De definitie van 1 watt = 1 Joule per seconde. Je kan geen joule per seconde per uur verbruiken. Derhalve is de vraag gewoon onzin.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:11 schreef Albertson het volgende:
[..]
Dude de vraag is harstikke simpel 40-11=29 29x40=1160 dus A. Wtf snap je niet kerel?
quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:10 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
De definitie van 1 watt = 1 Joule per seconde. Je kan geen joule per seconde per uur verbruiken. Derhalve is de vraag gewoon onzin.
WATT = JOULE PER SECONDE verdommequote:Op donderdag 3 februari 2011 00:12 schreef twaalf het volgende:
[..]
Watt staat er in de vraag, Joule heeft er niets mee te maken. We hebben het hier over een basisschool hoor, geen natuurkunde-examen. Die hebben nog geen natuurkunde gehad.
Of je loopt keihard te trollen, of lees het topic eens doorquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:12 schreef twaalf het volgende:
[..]
Watt staat er in de vraag, Joule heeft er niets mee te maken. We hebben het hier over een basisschool hoor, geen natuurkunde-examen. Die hebben nog geen natuurkunde gehad.
Maar even voor jou nog een keer. Als ik zeg: Ik rij hier 120 km! Echt hard!, slaat dat ook nergens op. Net als wanneer ik zeg "De afstand Arnhem - Nijmegen is 40 kilometer per uur".quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:12 schreef twaalf het volgende:
[..]
Hoe moet een basisscholier dat ooit weten? Dat jij allerlei mooie formules weet om het aantal watt per uur uit te rekenen, betekent niet dat ze dat bij de Citotoets ook kunnen. Wat moet volgens jou dan het antwoord zijn? Komt er ook A uit?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
WATT = JOULE PER SECONDE verdomme
Dat maakt voor de vraag niets uit welke verzonnen restricties jij aan een lamp stelt. Die lamp verbruikt gewoon 40watt per uur. Jij snapt basisschool shit niet!quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:12 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
WATT = JOULE PER SECONDE verdomme
Een lamp kán geen 40watt per uur verbruikenquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:14 schreef Albertson het volgende:
[..]
Dat maakt voor de vraag niets uit welke verzonnen restricties jij aan een lamp stelt. Die lamp verbruikt gewoon 40watt per uur. Jij snapt basisschool shit niet!
"watt per uur" bestaat niet. Als je dit al niet begrijpt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:14 schreef twaalf het volgende:
[..]
Hoe moet een basisscholier dat ooit weten? Dat jij allerlei mooie formules weet om het aantal watt per uur uit te rekenen, betekent niet dat ze dat bij de Citotoets ook kunnen. Wat moet volgens jou dan het antwoord zijn? Komt er ook A uit?
Er kan geen antwoord gegeven worden. Nogmaals, de definitie, dus waar het voor staat, wat het betekent, van watt, is joule per seconde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:14 schreef twaalf het volgende:
[..]
Hoe moet een basisscholier dat ooit weten? Dat jij allerlei mooie formules weet om het aantal watt per uur uit te rekenen, betekent niet dat ze dat bij de Citotoets ook kunnen. Wat moet volgens jou dan het antwoord zijn? Komt er ook A uit?
Wat verbruikt een lamp dan volgens jou? Stront? Of kan ik gewoon een beetje water in de lamp gieten en hij gaat aan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:15 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Een lamp kán geen 40watt per uur verbruiken. Dat is het hele punt.
Ik zal het nog een keer uitleggen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:17 schreef twaalf het volgende:
[..]
Wat verbruikt een lamp dan volgens jou? Stront? Of kan ik gewoon een beetje water in de lamp gieten en hij gaat aan?
Een beetje een vreemde vergelijking vind ik, maar ik denk niet dat we het eens gaan worden. Ik vroeg trouwens wat jij dacht dat een lamp dan verbruikt als het geen stroom is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:19 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Ik zal het nog een keer uitleggen.
Als ik aan jou vraag of je in je auto 100 kilometer per uur per seconde wil gaan rijden, dan slaat dat toch nergens op? Dat is hetzelfde als watt per uur zeggen.
Nee, het is serieus precies hetzelfde. Watt per uur is zeggen dat je iets verbruikt per tijdseenheid per tijdseenheid. Dat is onmogelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:21 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een beetje een vreemde vergelijking vind ik, maar ik denk niet dat we het eens gaan worden.
Een lamp zet elektrische energie om in licht en warmte.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:21 schreef twaalf het volgende:
[..]
Een beetje een vreemde vergelijking vind ik, maar ik denk niet dat we het eens gaan worden. Ik vroeg trouwens wat jij dacht dat een lamp dan verbruikt als het geen stroom is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neen, jij snapt duidelijk de fout niet. Je kan best een lamp hebben van 40 watt. Hij kan alleen niet 40 watt per uur verbruiken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:23 schreef arucard het volgende:
Het is gewoon hypothetisch, dat snappen de basisschoolkinderen, TS en Captaincookie blijkbaar niet.
De fout maakt niet uit, het gaat om de som. Anders moet je er maar 'stel' voor denken als je intelligente brein gepijnigd wordt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Neen, jij snapt duidelijk de fout niet. Je kan best een lamp hebben van 40 watt. Hij kan alleen niet 40 watt per uur verbruiken.
Mwah moet wel kunnen toch? Hij gaat alleen steeds feller branden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Neen, jij snapt duidelijk de fout niet. Je kan best een lamp hebben van 40 watt. Hij kan alleen niet 40 watt per uur verbruiken.
Stel even dat watt kilometer is. Dan krijg je kilometer per uur. Daarin meet je snelheid. Dus de vraag is best mogelijk.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Nee, het is serieus precies hetzelfde. Watt per uur is zeggen dat je iets verbruikt per tijdseenheid per tijdseenheid. Dat is onmogelijk.
Stel je rijdt 100 kilometer per uur per seconde. Hoeveel afstand leg je dan af in 1 uur?quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:26 schreef arucard het volgende:
[..]
De fout maakt niet uit, het gaat om de som. Anders moet je er maar 'stel' voor denken als je intelligente brein gepijnigd wordt.
Het is altijd minder wil je zeggen omdat de lamp opraakt? Eerst 39, dan 38...quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Stel je rijdt 100 kilometer per uur per seconde. Hoeveel afstand leg je dan af in 1 uur?
Nu ga je te ver. Jammer, want hij ging zo goed!quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het is altijd minder wil je zeggen omdat de lamp opraakt? Eerst 39, dan 38...
Als je kaas van natuurkunde hebt gegeten, dan is het niet zo moeilijk om even de dimensies bij de vergelijking op te stellen. Dan zul je zien dat er iets niet klopt als je het 'per uur' rekent.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:07 schreef twaalf het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Je moet watt namelijk vergelijken met kilometer per uur. In watt zit al een tijdseenheid, namelijk de seconde.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:27 schreef twaalf het volgende:
[..]
Stel even dat watt kilometer is. Dan krijg je kilometer per uur. Daarin meet je snelheid. Dus de vraag is best mogelijk.
Ach ik wilde toch net naar bed.quote:Op donderdag 3 februari 2011 00:29 schreef Albertson het volgende:
[..]
Nu ga je te ver. Jammer, want hij ging zo goed!
oh .. te laat gezienquote:Op donderdag 3 februari 2011 00:28 schreef twaalf het volgende:
[..]
Het is altijd minder wil je zeggen omdat de lamp opraakt? Eerst 39, dan 38...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |