abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92237301
En is dat in het belang van de overige Amsterdammers? De Chinees moet wel extra's betalen om naar een Chinese wereldnieuwszender te kijken en de moslim* hoeft dat niet?

Dat is toch niet eerlijk?

* Overigens no offense tegen moslims. Dit voorstel komt niet van hun kant, maar van een linkse politieke partij a la GroenLinks.
pi_92237335
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zat Nederlanders, waaronder ikzelf, die wel degelijk betrokken zijn bij Egypte. Wie ben jij om dat te bepalen?
Het is aan de leverancier om dat te bepalen, die weer door zijn klanten gestuurd wordt. Ik kan mij goed voorstellen dat in het Westen daardoor in de nabije toekomst meer Arabische/Turkse kanalen door gegeven gaan worden. Zal ook wel mooie PVV kamervragen maar opleveren maar dat terzijde.

Voor de rest is het een achterhaalde discussie omdat je in Nederland vrijwel elk kanaal kan zien voor een 10tje per maand extra.
pi_92237375
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom wel?
Omdat de situatie in het Midden-Oosten veel van ons aan het hart gaat. En het is wel prettig om nieuws uit die regio van een andere bron te krijgen dan de NOS of CNN. Als ik de Amerikaanse verkiezingen volg, dan doe ik dat ook op een Amerikaanse zender.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92237565
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

Omdat de situatie in het Midden-Oosten veel van ons aan het hart gaat. En het is wel prettig om nieuws uit die regio van een andere bron te krijgen dan de NOS of CNN. Als ik de Amerikaanse verkiezingen volg, dan doe ik dat ook op een Amerikaanse zender.
Dan kijk je toch op internet of via een extra premie Al-Jazeera op je TV? Dat is geen probleem toch?

Waarom per se Al Jazeera in het basispakket?

Egypte heeft veel minder invloed op de wereld dan een als China bijvoorbeeld....dan lijkt het mij toch logischer dat een Engelstalige Chinese zender in het basispakket wordt opgenomen ipv Al Jazeera..
pi_92237647
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dan kijk je toch op internet of via een extra premie Al-Jazeera op je TV? Dat is geen probleem toch?

Waarom per se Al Jazeera in het basispakket?

Egypte heeft veel minder invloed op de wereld dan een als China bijvoorbeeld....dan lijkt het mij toch logischer dat een Engelstalige Chinese zender in het basispakket wordt opgenomen ipv Al Jazeera..
Als Al Jazeera gewoon probleemloos kan worden toegevoegd aan het basispakket, waarom zou dan moeilijk doen? Ben je bang dat je per ongeluk een keer op AJ afstemt?
pi_92237674
Alsof een Chinese zender bekeken wordt :')

GL is flink politiek aan het bedrijven, maar jij kan er ook wat van.
pi_92237722
Alle chinezen terug naar Marokko.
pi_92237750
quote:

Als Al Jazeera gewoon probleemloos kan worden toegevoegd aan het basispakket, waarom zou dan moeilijk doen?
De vraag is: uit al die honderden internationale nieuwszenders: waarom per se Al Jazeera kiezen..?

quote:
Ben je bang dat je per ongeluk een keer op AJ afstemt?
Sterker nog, ik kijk het wel eens via internet.
pi_92237820
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De vraag is: uit al die honderden internationale nieuwszenders: waarom per se Al Jazeera kiezen..?

Er is nogal eens wat nieuws uit het midden-Oosten he ..
pi_92237885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Omdat het de grootste Arabische zender is. Verder vind ik het prima als er een Chineze zender aan het pakket wordt toegevoegd. Kan er geen bal van verstaan, maar als jij er plezier aan beleeft, so be it.
pi_92237997
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef tjoptjop het volgende:

Alsof een Chinese zender bekeken wordt.
Een Chinese werelnieuwszender he? Het bericht alle wereldnieuws, van Amerika tot aan Europa. In plaats van dat je CNN kijkt, kan je dan ook CCTV News kijken bijvoorbeeld.

quote:
GL is flink politiek aan het bedrijven, maar jij kan er ook wat van.
Er is een verschil: GL dient de belangen van vnl. in groep: de islamitische gemeenschap. Ik dien echter het belang van Nederland.

Nederland heeft namelijk veel meer baat bij meer over China te weten dan over het Midden-Oosten. Immers, China wordt de economische grootmacht van de toekomst en de ontwikkelingen in dat land gaan razendsnel. Als kenniseconomie NL. is het handig om te weten welke ontwikkelingen daar gaande zijn, om daarop in te spelen en China voor te blijven om concurrentiegebied. Ook neemt de handel Nederland-China enorm toe, en als van oudsher gebasseerde handelsnatie Nederland heeft profijt van kennis over China en de mensen aldaar. Zie overigen argumenten op de vorige pagina('s).
pi_92238125
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:16 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een Chinese werelnieuwszender he? Het bericht alle wereldnieuws, van Amerika tot aan Europa. In plaats van dat je CNN kijkt, kan je dan ook CCTV News kijken bijvoorbeeld.

[..]

Waarom zou je naar die gecensureerde zooi willen kijken ?
pi_92238150
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 19:11 schreef gelly het volgende:

En in China gebeurt niets zeker? :D

- China telt 1,3 miljard mensen tegenover slechts enkele honderd miljoenen.
pi_92238190
quote:
10s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:18 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En in China gebeurt niets zeker? :D

Via de staatszender zullen we het iig niet horen.
pi_92238208
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 19:11 schreef gelly het volgende:
Er is nogal eens wat nieuws uit het midden-Oosten he ..
En in China gebeurt niets zeker?

- China telt 1,3 miljard mensen tegenover slechts enkele honderd miljoenen in het M-O.

quote:
Waarom zou je naar die gecensureerde zooi willen kijken ?
Elke nieuwszender bevat propaganda.
pi_92238244
Zienswijze, waarom niet gewoon en-en? :')
pi_92238261
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:

Elke nieuwszender bevat propaganda.
Ja ?
pi_92238272
Dat moet je GL vragen!

Zij willen per se alleen Al-Jazeera.
pi_92238314
Juist. Ik ga wat anders doen.
pi_92238418
quote:

Omdat het de grootste Arabische zender is.
En wat maakt dat anders in vergelijking tot de grootste Aziatische of Zuid-Amerikaanse zender bijvoorbeeld? Waarom die niet en Al Jazeera wel?

quote:
Verder vind ik het prima als er een Chineze zender aan het pakket wordt toegevoegd. Kan er geen bal van verstaan, maar als jij er plezier aan beleeft, so be it.
Misschien moet je eerst ff de berichten in dit topic lezen, alvorens je reageert. Misschien zal je een shock krijgen, maar er bestaan ook Engelstalige Chinese nieuwszenders.
pi_92238660
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En wat maakt dat anders in vergelijking tot de grootste Aziatische of Zuid-Amerikaanse zender bijvoorbeeld? Waarom die niet en Al Jazeera wel?

[..]

Misschien moet je eerst ff de berichten in dit topic lezen, alvorens je reageert. Misschien zal je een shock krijgen, maar er bestaan ook Engelstalige Chinese nieuwszenders.
Prima, dan is wat mij betreft gewoon en-en. Andere voorstanders van dit voorstel zullen je hetzelfde vertellen. Maar om de een of andere reden loop jij in te hakken op Al Jazeera. Waarom beargumenteer je niet dat het prima is om AJ toe te voegen aan het basispakket, maar dat een Chinese zender ook meer dan welkom is?
pi_92239093
quote:

Prima, dan is wat mij betreft gewoon en-en. Andere voorstanders van dit voorstel zullen je hetzelfde vertellen. Maar om de een of andere reden loop jij in te hakken op Al Jazeera. Waarom beargumenteer je niet dat het prima is om AJ toe te voegen aan het basispakket, maar dat een Chinese zender ook meer dan welkom is?
En-en: wat mij betreft meer dan oké! :) Wat dat betreft zijn wij het eens met elkaar.

GL echter heeft het niet over en-en. Dat stoort mij. Want waarom per se Al Jazeera en bijvoorbeeld geen andere internationale zender?

Neem bijv. CCTV News:
- Engelstalig. Gericht op mensen buiten China als doelgroep.
- Bevat wereldnieuws. Van Amerika, tot Europa, tot en met de rellen in Egypte.
- Focust zich op wereldwijde politiek, economie en actualiteiten.
- Documentaires en live discussies.
- Vergelijkbaar met CNN, BCC World, Russia Today bron

Het hoeft overigens niet per se een Chinese zender. Ik geef dit enkel als voorbeeld. Want als je per se een nieuwe TV-zender wilt toevoegen, waarom dan per se Al Jazeera en bijv. niet een andere internationale nieuwszender?
pi_92239146
quote:
3s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:00 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waarom wel?
Omdat het grootste conflict in deze eeuw gaat tussen de islamitische en de westerse wereld. Weten hoe de ander nieuwsfeiten en gebeurtenissen ervaart en interpreteert draagt bij tot wederzijds begrip en werkt de-escalerend.

Het lijkt mij toch echt belangrijker dan een Engelstalige Chinese nieuwszender, en dan zeker op het moment, met al die conflicten waarvan je maar moet hopen dat het niet gigantisch uit de hand gaat lopen. Ik bedoel maar, het gros van onze olie komt uit die regio, als daar de vlam goed in de pan slaat (en dat zou zomaar kunnen bij dit conflict) .. onze reserves zijn ook niet onuitputtelijk. Dus de toekomstige handelsbetrekkingen met China zijn zeker wel interessant, maar de huidige handelsbetrekkingen en de gebeurtenissen daaromheen in die regio zijn toch net even interessanter.
pleased to meet you
pi_92239750
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 19:00 schreef moussie het volgende:

Omdat het grootste conflict in deze eeuw gaat tussen de islamitische en de westerse wereld.
Oja, is dat wel zo? Een dergelijke uitspraak zou eerder uit de mond van Geert Wilders komen, waar jij notabene fel tegenstander van bent.

De grootste problematiek gaat helemaal niet over een evuentuele strijd tussen de islamitische vs. westerse wereld. De grootste problematiek (in het Westen althans) gaat over hoe we uit de recessie kunnen komen. En, als we uit de recessie zijn uit gekomen, hoe we onze welvaart blijven behouden. De opkomst van Azie (plusminus 3 miljard mensen) zal voor een gigantische verschuiving van politieke, economische en sociale macht zorgen, uit het Westen richting het Oosten. Een dergelijke verschuiving kennen we niet in de afgelopen 500 jaar; dit is geheel nieuw en hoe gaan wij daarmee om?

Door de opkomst van Azie:

- Neemt de vraag naar energie en olie fors toe (reken maar na: plusminus 3 miljard mensen). Hoe gaan we daarmee om?
- Krijgen we te maken met felle concurrentie van bedrijven. China en andere Aziatische landen zetten ook in om de kenniseconomie: hoe gaan wij die concurrentiestrijd aan? Hoe behouden wij onze werkgelegenheid en welvaart?
- Hoe gaan wij met ons buitenland beleid om, nu we in de toekomst niet meer overal ter wereld de baas zijn?
- Hoe zal het niet-democratische China zich ontwikelen t.o.v. het Westen? Vijandig, assertief of meewerkend? Hoe zal het Chinese leger zich ontwikkelen, dat alsmaar machtiger en sterker wordt?

Dit zijn bijv. enkele aspecten die dé rol zullen gaan spelen in de 21e eeuw.

quote:
Het lijkt mij toch echt belangrijker dan een Engelstalige Chinese nieuwszender, en dan zeker op het moment, met al die conflicten waarvan je maar moet hopen dat het niet gigantisch uit de hand gaat lopen.
Onrust in China heeft een grotere invloed op de wereldwijde politiek en economie dan onrust in het M-O. China heeft een hoger BBP en meer politieke instrumenten die het in kan zetten.

Meer kennis en nieuws uit dit deel van de wereld draagt bij in het voordeel van Nederlanders en Europeanen in het algemeen.
pi_92240601
Uiteraard, het Midden-Oosten is een zorgenkindje. Maar deze problematiek wordt al decennia lang gereguleerd. Nieuws over Egypte kan prima op de NOS of RTL4. De opkomst van Azie (3 miljard mensen), China in het bijzonder, zal een veel grotere impact op onze samenleving hebben dan toestanden in het M-O, zowel in politiek, sociaal en economisch opzicht. Deze opkomst is nieuw en wij hebben geen enkele ervaring in een dergelijk grote impact van 3 miljard mensen op de wereld die ook hun zegje zullen willen doen in de wereld.

Ik snap niet waarom GL per se Al Jazeera in het basispakket wil, terwijl er tig andere internationale nieuwszenders zijn, waarvan enkelen ons meer kennis en nieuws kunnnen verschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')