Oh, prestenteer je nu dat wij Europa zijn? Volgens mij zijn wij nog altijd Nederlanders en wonen we in Nederland. Wat er bijv. in China gebeurt is meer in ons belang dan wat er in Egypte gebeurt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef IHVK het volgende:
Wij zijn Europa.
Ik krijg een beetje de indruk dat jouw pleidooi voor China wordt ingegeven door een zekere afkeer van de islam en het midden oosten. Echter, zij zijn onze buren en eveneens spelers op het wereldtoneel. Het is niet verkeerd naar hen te kijken en te luisteren.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
En:
Dus puur omdat het in Egypte nu onrustig is, wil GL er een hele TV zender erbij?![]()
Als morgen in Peru er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Peruaanse TV-zender? Als morgen in Zuid-Afrika er rellen zijn, zal GL dan ook pleiten voor een Zuid-Afrikaanse TV-zender? Dat lijkt mij niet.
Mijn inziens draagt GL dit voorstel puur naar buiten om stemmen te winnen onder islamitische gemeenschap.
Daar gaat het niet om. Ik weerleg je stellingen, dat:quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef Disana het volgende:
China ligt nog veel verder.
Ja, maar ik heb niet zoveel trek meer op jouw weerleggingen in te gaan omdat ze volgens mij worden ingegeven door een afkeer van het midden oosten. Dan kunnen we wel over apen praten maar feitelijk gaat het over beren en dat praat zo moeilijk.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weerleg je stellingen, dat:
1. Egypte onze achtertuin is. (Hoe kom je daarbij?)
2. We meer betrokken zijn dan landen die dichterbij ons liggen.
Nee, ook ik kijk soms Al Jazeera via internet. Maar ik denk in het belang van Nederland. Van mij hoeft niet per se een nieuwe zender in het pakket er bij. Echter, doe je dat toch wel, dan heeft men meer aan een Engelstalige Chinese zender dan aan een zender als Al-Jazeera. De argumenten daarvoor heb ik reeds geponeerd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Ik krijg een beetje de indruk dat jouw pleidooi voor China wordt ingegeven door een zekere afkeer van de islam en het midden oosten.
Volgens mij zijn Duitsland en Belgie onze buren, ik weet niet welke wereldkaart jij gebruikt..?quote:Echter, zij zijn onze buren en eveneens spelers op het wereldtoneel. Het is niet verkeerd naar hen te kijken en te luisteren.
Nee ik kom met rationele argumenten en poog een discussie op gang te werpen. Dat jij nu persoonlijk op de man probeert te spelen, zegt al genoeg over jouw manier van discussieren....helaas.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Ja, maar ik heb niet zoveel trek meer op jouw weerleggingen in te gaan omdat ze volgens mij worden ingegeven door een afkeer van het midden oosten. Dan kunnen we wel over apen praten maar feitelijk gaat het over beren en dat praat zo moeilijk.
Mwoa, Nederland was bij de oprichting van alle grote Europese verbanden en organisaties betrokken, sterker nog, wij waren ook 1 van de initiatiefnemers van de Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal, zegmaar de grootmoeder van alle Europese samenwerking. En Egypte ligt (vlak) tegen de EU grenzen aan, dus negeren is ook niet echt slim in mijn ogen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oh, prestenteer je nu dat wij Europa zijn? Volgens mij zijn wij nog altijd Nederlanders en wonen we in Nederland. Wat er bijv. in China gebeurt is meer in ons belang dan wat er in Egypte gebeurt.
Ik kan het mis hebben hoor, maar aangezien je Groen Links ook van onzuivere beweegredenen verdenkt... Ik denk dat het gewoon prima is dat Al Jazeera in het basispakket komt omdat het nog wel even zal rommelen in diverse landen. Aan China heb je daarbij niets want die zwijgen dat zoveel mogelijk dood. Maar in het algemeen mag van mij iedereen een Chinese zender op de kabel hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee ik kom met rationele argumenten en poog een discussie op gang te werpen. Dat jij nu persoonlijk op de man probeert te spelen, zegt al genoeg over jouw manier van discussieren....helaas.
Inderdaad ja. Maar ik geef tevens m'n argumenten waarom ik zo denk:quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Ik kan het mis hebben hoor, maar aangezien je Groen Links ook van onzuivere beweegredenen verdenkt...
Vooroordeel.quote:Aan China heb je daarbij niets want die zwijgen dat zoveel mogelijk dood.
Goed. Maar dit is het punt niet. Jij hebt liever Al Jazeera in het basispakket dan bijv. een Engelstalige Chinese zender. Maar dit is niet in het belang van Nederland.quote:Maar in het algemeen mag van mij iedereen een Chinese zender op de kabel hebben.
Ik geef je notabene kant en klare argumenten wáárom ik China belangrijker voor Nederland vindt dan het Midden-Oosten, als men toch zo graag een nieuwe TV-zender in het basispakket wilt opnemen. Als je er daar niet mee eens bent, reageer dan met wederargumenten waarom ik niet gelijk zou hebben. Dit wordt ook wel een discussie genoemd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Dat het in het belang van Nederland zou moeten zijn maak jij ervan.
Net zoals dat het, geheel buiten dit kader, van groter belang is dat wij naar de Chinees kunnen gaan kijken.
En dat is synoniem voor geen argumenten meer hebben?quote:Jouw stokpaardjes, ik ben er nu wel klaar mee.
Nee, waarom zou ik. Ik wil het helemaal niet over China hebben in een topic over Al Jazeera.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik geef je notabene kant en klare argumenten wáárom ik China belangrijker voor Nederland vindt dan het Midden-Oosten, als men toch zo graag een nieuwe TV-zender in het basispakket wilt opnemen. Als je er daar niet mee eens bent, reageer dan met wederargumenten
Voor Nederlanders en andere Europeanen wel ja. Het is bijv. handig om te weten welke ontwikkelingen er in China gaande zijn, en hoe kenniseconomie en handelsnatie Nederland daarop in kan spelen om in de concurrentiestrijd voorop te blijven. Verder is er bijv. ook een grondstoffenrace tussen het Westen vs. China aan de gang; ook dat gaat de meeste Nederlanders hun neus voorbij evenals de daaruit voortkomende politieke, sociale en economische consequenties voor zowel het Westen als voor China.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef du_ke het volgende:
Mijn god nu speelt het basispakket van UPC in Amsterdam zelfs al een rol in het belang van Nederland ten opzicht van China . Hoe dol wil je het hebben?
Het topic gaat niet over Al Jazeera. Het topic gaat over een nieuwe TV-zender in het basispakket, als voorstel van GL. GL geeft Al Jazeera de mogelijkheid. Ik werp een alternatief op, om, de woorden van GL zelf de citeren:quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Disana het volgende:
Nee, waarom zou ik. Ik wil het helemaal niet over China hebben in een topic over Al Jazeera.
Wat heb jij toch met je * hersenspoelen * ? Het zou niet best zijn als dat zo simpel in zijn werk ging.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:04 schreef FoolWithMokey het volgende:
AL JazeeraDie naam al. Het klinkt als een terroristische kreet. Ik snap niet dat zoveel mensen deze zender willen ontvangen. Ga je er daadwerkelijk naar kijken? Mijn tip: Stick to CNN and BBC!!!
Laat je zelf niet hersenspoelen!
Zat Nederlanders, waaronder ikzelf, die wel degelijk betrokken zijn bij Egypte. Wie ben jij om dat te bepalen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik weerleg je stellingen, dat:
1. Egypte onze achtertuin is. (Hoe kom je daarbij?)
2. We meer betrokken zijn dan landen die dichterbij ons liggen.
Dat is toch ook geen probleem? Dan betaal je toch wat extra's om naar Al Jazeera te kijken? Waarom per se Al Jazeera in het basispakket opnemen?quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
Zat Nederlanders, waaronder ikzelf, die wel degelijk betrokken zijn bij Egypte. Wie ben jij om dat te bepalen?
Waarom niet?quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is toch ook geen probleem? Dan betaal je toch wat extra's om naar Al Jazeera te kijken? Waarom per se Al Jazeera in het basispakket opnemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |