Okee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:45 schreef Misstique het volgende:
[..]
Pa (egyptenaar) ontmoette ma (geboren en opgegroeid in Wales, gestudeerd en werkzaam in Londen) in Islington. Suzanna is in Egypte geboren, opgegroeid en geschoold.
Nee.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Hmm, er wordt vrijdag enorm veel gedemonstreerd, zaterdag nog een hardnekkige groep, en dan zwakt het af en gaat men over tot de orde van de dag. in de wetenschap dat het in september voorbij is.
Maakt niet uit. Geef 'm een golden parachute en maak dat je wegkomt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:44 schreef Mr_Memory het volgende:
Als hij gaat, waar zou hij heen gaan?
Denk niet dat de usa hem toe zal laten. Dat zou kwaad bloed zetten bij het nieuwe regime en ze moeten juist hun best doen die te vriend te houden.quote:
Geef ze een vriendschappelijk duwtje naar het paleis van Mubarak en we hebben een leuke actie film op live tv.quote:
Waar moeten ze tegen gaan rellen dan? ....... er is geen politie waar ze zich tegen uit kunnen leven.... er zijn geen overheidsgebouwen om hun heen. Enkel het leger waar ze respect voor hebben maar die hun wel blokkeert om ergens heen te gaan waar ze schade kunnen aanrichten.quote:
Toch die Belgische dame maar weer vrij latenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:46 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Geef 'm een golden parachute en maak dat je wegkomt.
Nou ik hoop het niet natuurlijk. Denk dat dat echt van de bevolking afhangt. Van wat die nu beslissen wat te doen. Juist wat hij aan de telefoon zei: er zullen mensen zijn die denken"zo ist goed" en er zullen erbij zijn die denken, no fuckin way, hij moet weg|!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus morgen wel schieten dan, denk je...?
Weet ik veel, ga lopen ofzo. Ze zijn nu aan het camperenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:48 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waar moeten ze tegen gaan rellen dan? ....... er is geen politie waar ze zich tegen uit kunnen leven.... er zijn geen overheidsgebouwen om hun heen. Enkel het leger waar ze respect voor hebben maar die hun wel blokkeert om ergens heen te gaan waar ze schade kunnen aanrichten.
Dus meer doen dan schreeuwen kunnen ze denk ik niet doen?
Dat de mensenrechten daar geschonden worden omdat ze geen internet zouden hebben.quote:
Dat ze niet kunnen Fok!ken omdat ze geen internet hebben, vond meneer een schending van de rechten oidquote:
Meneer Wu moet z'n feiten even controleren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef RobertVH het volgende:
[..]
Dat ze niet kunnen Fok!ken omdat ze geen internet hebben, vond meneer een schending van de rechten oid
Nog steeds dat vertrek, vertrek lafaard, maar dan op zijn Arabisch dusquote:
Dat Mubarak zijn tijd heeft gehad moet ik wel onderschrijven. En op een aantal punten is hij natuurlijk ook aardig despotisch geweest:quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja. Maar het negatieve overheerst natuurlijk altijd de positieve kanten van een zaak.
quote:Armoede: De bevolking telt meer dan tachtig miljoen zielen en groeit elk jaar met 2 procent. Circa 60 procent van de bevolking is jonger dan dertig. Ruim 18 procent leeft onder de armoedegrens. Op het platteland van Opper Egypte loopt dit cijfer zelfs op tot 40 procent. De regering subsidieert allerlei basisproducten zoals voedsel, volkshuisvesting en brandstof.
Marteling: Marteling en mishandeling komt algemeen voor in gevangenissen en politiebureaus. Maar ook tijdens arrestaties wordt hardhandig opgetreden. Vorig jaar juni sloegen twee agenten op straat in Alexandrië de 28-jarige Khaled Saïd dood. Mensen verdwijnen zonder aanklacht of proces voor langere of kortere tijd in de gevangenis. Niet alleen politieke opposanten, ook bloggers, journalisten, homo's en mensenrechtenactivisten worden geregeld opgepakt.
Corruptie: Corruptie komt in alle segmenten van de Egyptische maatschappij voor, van hoog tot laag. De regering erkent dat corruptie een belangrijk obstakel is voor economische groei en buitenlandse investeringen, maar ontwikkelt geen nationale strategie om het aan te pakken. In de strafwet is omkoperij van buitenlanders niet expliciet opgenomen als strafbaar. Een ander opvallend punt is dat een groot aantal regeringsfunctionarissen immuun is voor vervolging. Met geld kan vervolging worden afgekocht of een diploma op de universiteit verkregen. In de corruptie-index van Transparency International staat Egypte op de 98e plaats.
Ik stopte al met lezen bijquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef arj1o1 het volgende:
http://aigyptos.wordpress(...)roederschap-nu-echt/
quote:Gezien het feit dat elk Nederland medium u wilt laten geloven dat de Moslim Broederschap een gematigde partij is die tegen geweld is
Ik moet lachenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef Jump het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)31_Egypte_SarahPalin
'Palin: "Straks is Egypte ook nog mijn schuld" '
Wat blijft het toch een dom triest wijfquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef Jump het volgende:
http://deredactie.be/cm/v(...)31_Egypte_SarahPalin
'Palin: "Straks is Egypte ook nog mijn schuld" '
... goh, toch joh...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat Mubarak zijn tijd heeft gehad moet ik wel onderschrijven. En op een aantal punten is hij natuurlijk ook aardig despotisch geweest:
[..]
En dat ze een nieuwe grondwet willen die niet op een religie gebaseerd is.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik stopte al met lezen bij
[..]
De NL-media heeft niets anders gedaan de afgelopen paar dagen dan die idioot Wilders napraten & zeggen dat de MB enge fundi's zijn.
Schijnt nog steeds moeilijk te accepteren zijn voor bepaalde mensen dat de MB ook enkel demoncratie & vrijheid willen. Sterker nog, ze hebben zelfs aangegeven niet in de komende regering te willen zitten.
Vreemd hè? Dat mensen van verschillende geloven gebroederlijk een dictator kunnen wegjagen?
Propaganda.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef arj1o1 het volgende:
http://aigyptos.wordpress(...)roederschap-nu-echt/
Is dat zo? Het voornaamste kritiekpunt op de Nederlandse media is voor mij dat ze te weinig aandacht besteed hebben aan Egypte, met uitzondering van nrc(next), wat ook een gedegen analyse van de Moslimbroederschap had. Maar als er al over de broederschap gesproken werd ging dat vooral over het verboden zijn en dat dit voor sommigen reden was om Mubarak te steunen. Dat het 'enge fundi's' of een Iran-achtige partij is ben ik eigenlijk niet tegengekomen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik stopte al met lezen bij
[..]
De NL-media heeft niets anders gedaan de afgelopen paar dagen dan die idioot Wilders napraten & zeggen dat de MB enge fundi's zijn.
September zeggen AJ, verslaggevers & wiki... Dus daar sluit ik me bij aanquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:55 schreef Drifter__ het volgende:
Verkiezingen zijn toch in november, niet september ?
volgens AJE in septemberquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:55 schreef Drifter__ het volgende:
Verkiezingen zijn toch in november, niet september ?
Aha ok.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
September zeggen AJ, verslaggevers & wiki... Dus daar sluit ik me bij aan
Ik verwacht alleen niet dat het beter zal worden. Armoede is voornamelijk een demografisch probleem en corruptie is natuurlijk enigszins cultureel gelegen. Aan dergelijke marteling, etc. valt natuurlijk wel wat aan te doen.quote:
Ze moeten hem kruizigen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:54 schreef gehotseflotst het volgende:
TheReal_Mubarak Hosni Mubarak
What hurts more, getting shot or getting hanged? Just wondering out loud. #Egypt #jan25 #Mubarak #ElBaradei
29 minutes ago
Dat is een veel te ingewikkeld sociologisch thema om met een simpel 'natuurlijk' van de hand te doen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
corruptie is natuurlijk enigszins cultureel gelegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |