abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:37:39 #101
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_92678831
De nieuwe tijd komt in de vorm van WikiLeaks, Anonymous, en de demonstranten in Egypte die hebben bewezen dat we geen overheid nodig hebben. Alle grote instituties gaan er aan. Overheden, multinationals, alles. We hebben ze niet meer nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_92678916
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De nieuwe tijd komt in de vorm van WikiLeaks, Anonymous, en de demonstranten in Egypte die hebben bewezen dat we geen overheid nodig hebben. Alle grote instituties gaan er aan. Overheden, multinationals, alles. We hebben ze niet meer nodig.
Daar zal toch een overgangstijd voor nodig zijn. Dat kan niet van de 1 op de andere dag.
Tot die tijd hebben we ze wel nodig, toch?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:47:27 #103
pi_92679149
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar zal toch een overgangstijd voor nodig zijn. Dat kan niet van de 1 op de andere dag.
Tot die tijd hebben we ze wel nodig, toch?
Nee, dat hebben we niet. Maar dan moeten een hoop mensen verantwoordelijkheid nemen. Zoals de Egyptenaren zelf verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun regime, hun eigen buurt hadden beveiligd toen de overheid zich (als dreigement) terugtrok, en nu verantwoordelijkheid nemen door de troep op te ruimen.

Net zoals een aantal mensen de afgelopen tijd zelf verantwoordelijkheid hebben genomen om te willen weten wat daar gebeurd, met als resultaat een compleet MO-subforum, dat het gemiddelde journalistieke instituut te kakken zet (met uitzondering van Al Jazeera misschien :P )

Moderne media geven mensen de mogelijkheid om snel en direct met elkaar te communiceren. Dat is de belangrijkste reden dat we geen instituties meer nodig hebben.

In de toekomst mogen overheden en bedrijven op hun knieën aan de wereldburger vragen of ze ook mee mogen doen, precies zoals het hoort.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_92679217
De mens geloofd zijn eigen denken. Geloofd dat hij zijn denken is. Een denken dat hem zegt dat hij afgescheiden is van anderen en alles. Een denken dat zegt dat zijn ego belangrijk is en beter is dan een ander ego. Een denken dat zegt, dat is goed en dat is slecht, dat is donker en dat is licht, dat is wetenschappelijk en dat is geloof.
Een denken dat vraagt aan een ander hoe het nu zit. Een denken dat bang is om er zelf achter te komen.
Onderzoek je eigen denken en zie hoe je de slaaf ervan bent.
Het denken = de slang in het aards paradijs. Het bedriegt je voortdurend en is heel sluw en je ziet het niet, je weet het niet. Omdat je het eigenlijk niet wilt weten.
pi_92679225
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat hebben we niet. Maar dan moeten een hoop mensen verantwoordelijkheid nemen. Zoals de Egyptenaren zelf verantwoordelijkheid hebben genomen voor hun regime, hun eigen buurt hadden beveiligd toen de overheid zich (als dreigement) terugtrok, en nu verantwoordelijkheid nemen door de troep op te ruimen.

Net zoals een aantal mensen de afgelopen tijd zelf verantwoordelijkheid hebben genomen om te willen weten wat daar gebeurd, met als resultaat een compleet MO-subforum, dat het gemiddelde journalistieke instituut te kakken zet (met uitzondering van Al Jazeera misschien :P )

Moderne media geven mensen de mogelijkheid om snel en direct met elkaar te communiceren. Dat is de belangrijkste reden dat we geen instituties meer nodig hebben.

In de toekomst mogen overheden en bedrijven op hun knieën aan de wereldburger vragen of ze ook mee mogen doen, precies zoals het hoort.
Ga een heel eind met je mee, niet helemaal though O+
  zaterdag 12 februari 2011 @ 14:50:52 #106
pi_92679275
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ga een heel eind met je mee, niet helemaal though O+
Voor een revolutie heb je maar 5% van de bevolking nodig heb ik de afgelopen 3 weken geleerd. :D
pi_92679359
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Voor een revolutie heb je maar 5% van de bevolking nodig heb ik de afgelopen 3 weken geleerd. :D
Uhuh, maar ja, wélke 5% zou je hier in Nederland het liefste een revolutie willen zien ontketenen?
pi_92679411
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:49 schreef nostradama het volgende:
De mens geloofd zijn eigen denken. Geloofd dat hij zijn denken is. Een denken dat hem zegt dat hij afgescheiden is van anderen en alles. Een denken dat zegt dat zijn ego belangrijk is en beter is dan een ander ego. Een denken dat zegt, dat is goed en dat is slecht, dat is donker en dat is licht, dat is wetenschappelijk en dat is geloof.
Een denken dat vraagt aan een ander hoe het nu zit. Een denken dat bang is om er zelf achter te komen.
Onderzoek je eigen denken en zie hoe je de slaaf ervan bent.
Het denken = de slang in het aards paradijs. Het bedriegt je voortdurend en is heel sluw en je ziet het niet, je weet het niet. Omdat je het eigenlijk niet wilt weten.
Toch kun je denken niet stoppen. Het is het mooiste wat we hebben.
pi_92679443
Het denken kan je niet stoppen maar je kan het wel overstijgen. En tot zolang is dat denken een horror.
pi_92679540
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:56 schreef nostradama het volgende:
Het denken kan je niet stoppen maar je kan het wel overstijgen. En tot zolang is dat denken een horror.
We hebben ratio, daarmee kun je alles in perspectief zien.. Dat houdt ons met de benen op de grond.
pi_92679579
je bedoelt dat het je in je dromen houdt.
pi_92679626
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:01 schreef nostradama het volgende:
je bedoelt dat het je in je dromen houdt.
Nee, juist niet.
Niets mis met dromen, als je de realiteit maar niet uit het oog verliest. En daarvoor hebben we de ratio gekregen.
pi_92679785
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, juist niet.
Niets mis met dromen, als je de realiteit maar niet uit het oog verliest. En daarvoor hebben we de ratio gekregen.
welke realiteit? ;)
pi_92680027
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:08 schreef Yorrit het volgende:

[..]

welke realiteit? ;)
Van alledag?
Werken, eten, slapen? Routine, ik weet het. Maar het is wel de realiteit, toch?
pi_92680103
heb je dan ratio gekregen om te werken, te slapen, te eten? Rare ratio :)
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:21:11 #116
pi_92680253
quote:
12s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 14:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Uhuh, maar ja, wélke 5% zou je hier in Nederland het liefste een revolutie willen zien ontketenen?
Dat maakt die 5% zelf uit, net als in Egypte. Mijn mening, die van Obama of Rutte zijn daarin totaal irrelevant.
pi_92680319
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maakt die 5% zelf uit, net als in Egypte. Mijn mening, die van Obama of Rutte zijn daarin totaal irrelevant.
True, he, zijn we alweer uitgediscussieerd -O-
pi_92680361
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Van alledag?
Werken, eten, slapen? Routine, ik weet het. Maar het is wel de realiteit, toch?
dat is nu de vraag
pi_92680492
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:17 schreef nostradama het volgende:
heb je dan ratio gekregen om te werken, te slapen, te eten? Rare ratio :)
Nee, dat zeg ik niet.
Je gaat werken omdat je weet dat als je dat niet doet je geen geld hebt om je hypotheek te betalen, of eten te kopen. Dan wil je lekker in je bed blijven liggen dromen maar dan zegt dat stemmetje-de ratio dus-tegen je, kom op, opstaan met je luie kont, aan het werk.
En dan ga je.
Dat is de rede
Het is maar net, naar welke stem luister je, welke gedachte laat je de baas zijn. En je kunt én je ratio gebruiken én lekker dromen. Het is niet het 1 of het ander.

Mijn idee hoor, jij bent vrij om daar anders over te denken :) .
pi_92680530
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:24 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat is nu de vraag
Voor het gros van de mensheid wel denk ik. Pure noodzaak.
pi_92681485
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik niet.
Je gaat werken omdat je weet dat als je dat niet doet je geen geld hebt om je hypotheek te betalen, of eten te kopen. Dan wil je lekker in je bed blijven liggen dromen maar dan zegt dat stemmetje-de ratio dus-tegen je, kom op, opstaan met je luie kont, aan het werk.
En dan ga je.
Dat is de rede
Het is maar net, naar welke stem luister je, welke gedachte laat je de baas zijn. En je kunt én je ratio gebruiken én lekker dromen. Het is niet het 1 of het ander.

Mijn idee hoor, jij bent vrij om daar anders over te denken :) .
ben ik met je eens. Dus hier is dan al een beetje sprake van welke gedachte je toelaat en welke niet. De ratio is dan het resultaat van de twee gedachten die jou het meest zal opbrengen, wat voor jou noodzakelijk is. Maar ook dat is weer een gedachte. Wat is het denken? Vanwaar komt het? Wat doet het?
pi_92681877
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:59 schreef nostradama het volgende:

[..]

ben ik met je eens. Dus hier is dan al een beetje sprake van welke gedachte je toelaat en welke niet. De ratio is dan het resultaat van de twee gedachten die jou het meest zal opbrengen, wat voor jou noodzakelijk is. Maar ook dat is weer een gedachte. Wat is het denken? Vanwaar komt het? Wat doet het?
Moeilijk vraag. Weet het antwoord niet. Het zit hem-denk ik-in ons mens zijn.
Het is dus een zoeken naar balans, hetgeen niet altijd makkelijk is.
Soms wint de ratio, een andere keer de impuls, het gevoel.

Je hebt me iig aan het denken gezet, dankjewel :)
pi_92683000
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moeilijk vraag. Weet het antwoord niet. Het zit hem-denk ik-in ons mens zijn.
Het is dus een zoeken naar balans, hetgeen niet altijd makkelijk is.
Soms wint de ratio, een andere keer de impuls, het gevoel.

Je hebt me iig aan het denken gezet, dankjewel :)
Die balans tussen ratio en emotie is idd geen eenvoudige, maar ik denk dat het wel een heel belangrijke is. Bij een goede balans denk ik niet dat de ene soms wint en dan de ander, maar dat ze beiden winnen. Een synergie, waarbij het samengaan van delen meer oplevert dan de som der delen.

Ik zie het ook niet als een punt dat men bereiken kan, maar een horizon waar je continu naar toe kan reizen, maar nooit daadwerkelijk aan kan komen. Geen doel, maar een streven. Ik zie mezelf graag als een rationeel gevoelsmens, dat gedreven word door gevoel, maar handelt middels ratio.
pi_92684852
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:42 schreef Gray het volgende:

[..]

Die balans tussen ratio en emotie is idd geen eenvoudige, maar ik denk dat het wel een heel belangrijke is. Bij een goede balans denk ik niet dat de ene soms wint en dan de ander, maar dat ze beiden winnen. Een synergie, waarbij het samengaan van delen meer oplevert dan de som der delen.

Ik zie het ook niet als een punt dat men bereiken kan, maar een horizon waar je continu naar toe kan reizen, maar nooit daadwerkelijk aan kan komen. Geen doel, maar een streven. Ik zie mezelf graag als een rationeel gevoelsmens, dat gedreven word door gevoel, maar handelt middels ratio.
Heel mooi gezegd ^O^ . Zo zie ik mezelf ook, met een neiging naar het gevoelsmatige. Hoop ook die synergie eens te bereiken, maar het zal altijd moeilijk blijven.
pi_92806292
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:42 schreef Gray het volgende:
een horizon waar je continu naar toe kan reizen, maar nooit daadwerkelijk aan kan komen. Geen doel, maar een streven.
Goeie post, maar hier ben ik het niet mee eens. We kunnen niet alleen dat, maar nog veel meer ;)
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')