Waar zoek je, gewoon de standaard? Autotrack, MP?quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:12 schreef Maharbal het volgende:
Kheb een 325ci te pakken met 155k of een 325ci met 128k (hmmm, scheelt ook weer aanzienlijk in de prijs). Lijers, dat wordt ff kijken en onderhandelen evt :p
Ik ga denk ik dit weekend / volgend weekend maar eens even kijken, rondje Nederland doen. Ondertussen nog eens kijken of er in Duitsland niet iets aantrekkelijks staat.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:14 schreef Bowny het volgende:
Ik zou dan lekker voor die van 155k gaanIk hoef jou niets te vertellen over BMW motoren en het geld dat je "bespaard" kan je in andere zaken/leuke dingen steken
Autotrack, Autotrader (same), MP, speurders, autoscout.de etc.quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Waar zoek je, gewoon de standaard? Autotrack, MP?
Hoeveel heb je te besteden dan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 19:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga denk ik dit weekend / volgend weekend maar eens even kijken, rondje Nederland doen. Ondertussen nog eens kijken of er in Duitsland niet iets aantrekkelijks staat.
[..]
Autotrack, Autotrader (same), MP, speurders, autoscout.de etc.
~11k. Er moet wel iets fantastisch staan wil ik daar echt boven. Alles daarboven is pushing my wallet to the point I have to worry if I can still buy breadquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoeveel heb je te besteden dan?
Mooi ding, maar daar komt dan nog BPM bij wat de prijs toch effectief een kleine ¤14k / ¤14,5k maaktquote:Op woensdag 9 februari 2011 19:32 schreef Hyperdude het volgende:
Deze staat in Rendsburg bij de BMW dealer met garantie en 75K op de teller
Rendsburg ligt vlakbij de Deense grens. Geen enkele grote stad in de buurt dus ding is nog totaal nieuw qua kms. Prijs en radio heb ik mijn twijfels over.
belachelijk lange en langzame link naar een BMW dealer met een 2001 325 Ci
Heerlijk, zo'n zoektocht weer!quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:59 schreef Maharbal het volgende:
Pre 2003 (maar wel de nieuwere motoren). PFL kwam geloof ik na 2003. M'n E30 had schuif- kanteldak en het is inderdaad fantastisch. Daarom neig ik ook meer naar die 325ci
Wat ik wil:
- Sportstoelen
- Airco (bijna standaard)
- Cruise control (vaak standaard).
optioneel:
- Schuif- kanteldak
- Leer
- Multifunctioneel sportstuur
Naar wat voor kilometrages zal ik (gevoelsmatig) kijken? Ik weet dat het afhangt v/h onderhoud...maar toch
En wat mag dat dan wel niet kosten.. hij heeft maar 11k.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n zoektocht weer!
Heb je een voorkeur voor een kleur? Voordeel als je zoekt op cruise control is dat je automatisch al een multifunctioneel stuur hebt, wat in de coupé's al heel vaak de sportvariant is. Prima ding, al schijnt het M-stuurtje wat dikker te zijn en nog beter in de hand te liggen.
Qua airco zou ik gaan voor de climate control. De normale airco-unit ziet er niet alleen 'simpel' uit, maar climate control is gewoon lekker. Ombouwen is lastig, dus moet er wel origineel in zitten.
Als je echt een bazenauto wil zou ik voor de cabrio gaan, maar als je een coupé neemt is een schuifdak wel heerlijk! Niks zo lekker om het dak open te doen als het nog te koud is om met de ramen open te rijden (omdat je dan wegwaait), maar wel een briesje door je haren te hebben.
Daarnaast, mocht je de luxe kunnen waarderen, zou ik gaan voor een 16:9 navi en een Harman Kardon-geluidssysteem, aangezien de standaardinstallatie qua kwaliteit echt beneden peil is...
Kleur is van dat mooi zilver of zwart. De meeste opties die jij noemt zitten wel vaker op de modellen die ik tegenkom. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:34 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heerlijk, zo'n zoektocht weer!
Heb je een voorkeur voor een kleur? Voordeel als je zoekt op cruise control is dat je automatisch al een multifunctioneel stuur hebt, wat in de coupé's al heel vaak de sportvariant is. Prima ding, al schijnt het M-stuurtje wat dikker te zijn en nog beter in de hand te liggen.
Qua airco zou ik gaan voor de climate control. De normale airco-unit ziet er niet alleen 'simpel' uit, maar climate control is gewoon lekker. Ombouwen is lastig, dus moet er wel origineel in zitten.
Als je echt een bazenauto wil zou ik voor de cabrio gaan, maar als je een coupé neemt is een schuifdak wel heerlijk! Niks zo lekker om het dak open te doen als het nog te koud is om met de ramen open te rijden (omdat je dan wegwaait), maar wel een briesje door je haren te hebben.
Daarnaast, mocht je de luxe kunnen waarderen, zou ik gaan voor een 16:9 navi en een Harman Kardon-geluidssysteem, aangezien de standaardinstallatie qua kwaliteit echt beneden peil is...
Voor 11k zijn climate control en een MF sportstuur makkelijk te vinden. Schuifdak is in NL niet zo populair dus wordt lastiger. HK-geluid is ook niet makkelijk te vinden, maar daarom noem ik het ook als een leuke optie, maar geen must. Net als 16:9 navi. Da's leuk spul, maar jaarlijks updaten is duurder dan jaarlijks een nieuwe TomTom kopen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En wat mag dat dan wel niet kosten.. hij heeft maar 11k.
Ik zit ook in Duitsland te kijken. Maar op dit moment valt me op dat ik in Nederland vergelijkbare dingen vind en er niet een noemenswaardig prijsverschil is voor de modellen die interessant zijn in Duitsland (komt nog BPM bij, dus dan zit ik op ongeveer hetzelfde als in Duitsland). In Duitsland zijn ze ook niet echt van de sportstoelen ofzo, want veel van de interessante auto's hebben gewone stoelen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 06:02 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Voor 11k zijn climate control en een MF sportstuur makkelijk te vinden. Schuifdak is in NL niet zo populair dus wordt lastiger. HK-geluid is ook niet makkelijk te vinden, maar daarom noem ik het ook als een leuke optie, maar geen must. Net als 16:9 navi. Da's leuk spul, maar jaarlijks updaten is duurder dan jaarlijks een nieuwe TomTom kopen.
Een fatsoenlijke coupé in zilver, grijs of zwart met MF stuurwiel, climate control, leer en wat andere opties, met een tellerstand rond de 150k lijkt me moeilijk genoeg. Ik zou Duitsland ook zeker overwegen (los van de mogelijkheden in NL, that is)!
Toen ik mijn eerste E30 verkocht, de zilveren 318is.. maakte de nieuwe eigenaar er meteen een donut mee voor mijn neus....quote:Op woensdag 9 februari 2011 18:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Das ook waar, maar ik stond met weemoed te kijken hoe hij wegreed in mijn auto haha.
Haha wtf. Nee, dit was een wat oudere verstandigere man. Ik geloof dat hij 'm tijdens de (korte) testrit niet eens heeft geredlined (volgens mij niet eens hoger dan 5k toeren)!quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:26 schreef rival het volgende:
[..]
Toen ik mijn eerste E30 verkocht, de zilveren 318is.. maakte de nieuwe eigenaar er meteen een donut mee voor mijn neus....
ik keek zo
ik verkocht hem aan een maat, hij heet Johnny... wat kan ik er van zeggenquote:Op donderdag 10 februari 2011 16:42 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha wtf. Nee, dit was een wat oudere verstandigere man. Ik geloof dat hij 'm tijdens de (korte) testrit niet eens heeft geredlined (volgens mij niet eens hoger dan 5k toeren)!
quote:Op donderdag 10 februari 2011 16:55 schreef rival het volgende:
[..]
ik verkocht hem aan een maat, hij heet Johnny... wat kan ik er van zeggen
Juh, gevoelsmatig helpt het hequote:Wel tof dat jouw auto bij zo iemand terecht is gekomen, en niet bij een 18 jarige... het zegt niks.. maar voor je gevoel
Had inderdaad een hoop gezien.quote:Op donderdag 10 februari 2011 17:21 schreef Mikkie het volgende:
Er staat genoeg in Duitsland:
Jammer van de hoge tellerstand
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=138761426
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140540146
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=141496228
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=140839794
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 51% gewijzigd door Hyperdude op 10-02-2011 18:10:00 ]How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Dat hout is wel voor de "liefhebber"quote:Weitere Bemerkungen des Anbieters
Bordcomputer, Einparkhilfe, Fahrer- und Beifahrerairbag, Fahrerairbag, Fensterheber elektrisch, Glasdach, Klimaautomatik, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Mittelarmlehne, Radio, Radio mit CD, Schiebedach elektr., Schiebedach mech., Seitenairbags, Sitzheizung Sitzbezug / Polsterung: Leder Montana, Frontscheibe getönt (mit Bandfilter oben), Audiosystem BMW Business CD (Radio/CD-Player), Mittelarmlehne hinten, Mittelarmlehne vorn, Sonnenschutzrollo an Heckscheibe elektrisch, Kopf-Airbag-System vorn, Innenausstattung: Edelholz, Lendenwirbelstütze an Sitz vorn links, Lendenwirbelstütze an Sitz vorn rechts, Sitzheizung vorn, LM-Felgen 7x16 (BMW LM-Rad / Sternspeiche 43), Außenausstattung: Chrom Line, Autohaus - Schnitzler Langenfeld 02173 / 8506760, 1. Hand, Irrtümer, Änderungen und Zwischenverkauf vorbehalten
Ook mooi ja. Geadverteerd als schakelbak, maar stiekem toch een automaatquote:
Die deuren en het zonnescherm van het schuifdak zijn standaard E46 geintjes; zo te fixen door iemand die wel eens eerder een BMW heeft gezien.quote:ABS, Einparkhilfe, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, ESP, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Navigationssystem, Schiebedach, Servolenkung, Sitzheizung, Tempomat, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung Fahrzeugbeschreibung
325CI mit Vollausstattung Es handelt sich um ein Coupe. Die Türen sind rahmenlos. Deshalb werden die Fenster beim öffnen ein klein wenig nach unten gefahren. Das funktioniert bei der Fahrertür nicht immer. Immer wenn BMW das überprüfen sollte ging es leider. Das Schiebedach ist elektrisch. Die Sichtblende vom Schiebedach sitzt nicht richtig in der Führung, funktioniert aber ohne Probleme(NUR DIE BLENDE, NICHT DAS DACH!!!). Winterreifen mit Felgen sind auch dabei. El. Sitze mit Memory und Harman Kardon Anlage. Das Fahrzeug ist abgemeldet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Maar wel met 16:9 navi. Ik geeft er niet veel om (updaten is duur enzo, gebruik bijna nooit navi), maar als je het fijn vindt is het een prima unit.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Hier nog een "El Cheapo" 325:
http://suchen.mobile.de/f(...)portsCar&tabNumber=1
[..]
Die deuren en het zonnescherm van het schuifdak zijn standaard E46 geintjes; zo te fixen door iemand die wel eens eerder een BMW heeft gezien.![]()
Deze staat ergens bij Wiesbaden; beetje ver. Meer als voorbeeld
Maar zoals deze komen er genoeg voorbij: origineel met een paar kleine dingetjes.
Ik zou geduld bewaren en toeslaan als je de goede vindt (=niet op de eerste springen die je kunt betalen.)
Of heb je er al ééntje gescoord?![]()
Vandaag paar gezien. Eentje (die 325ci bij autonique) voldeed aan meeste voorwaarden, maar dat ding was achterlijk verlaagd en niet prettig meer. Verkoper wilde wel de originele veren eronder...maar mwah, ik kijk gewoon rustig verder. Ik heb geen haast.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:45 schreef Hyperdude het volgende:
Hier nog een "El Cheapo" 325:
http://suchen.mobile.de/f(...)portsCar&tabNumber=1
[..]
Die deuren en het zonnescherm van het schuifdak zijn standaard E46 geintjes; zo te fixen door iemand die wel eens eerder een BMW heeft gezien.![]()
Deze staat ergens bij Wiesbaden; beetje ver. Meer als voorbeeld
Maar zoals deze komen er genoeg voorbij: origineel met een paar kleine dingetjes.
Ik zou geduld bewaren en toeslaan als je de goede vindt (=niet op de eerste springen die je kunt betalen.)
Of heb je er al ééntje gescoord?![]()
Kan je gewoon opvragen, even je chassis-no, kenteken en een reden (bijv verzekering) mailen naar BMW-KIS@bmw.nlquote:Op maandag 14 februari 2011 08:37 schreef Maharbal het volgende:
Ik geloof dat de nieuwprijs van m'n E30 toentertijd 80/90 duizend gulden was.
Zijn inderdaad duur, maar das meestal zo bij BMW, Audi etc
Ik heb toen de officiele optielijst opgevraagd bij BMW Duitsland, maar daar stond geen prijs bij.quote:Op maandag 14 februari 2011 08:42 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Kan je gewoon opvragen, even je chassis-no, kenteken en een reden (bijv verzekering) mailen naar BMW-KIS@bmw.nl
Neen! Welk seizoen/epi is dat? Ff bekijken vanavond.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:22 schreef k_man het volgende:
Allemaal TopGear gezien? De halve uitzending stond in het teken van de E30 (325i cabrio), die - uiteraard - werd gepresenteerd als enorme pauperbak.
De allerlaatste S16 E04quote:Op maandag 14 februari 2011 12:57 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Neen! Welk seizoen/epi is dat? Ff bekijken vanavond.
Ja, ik laat me niet verleiden tot auto's zonder sportinterieur. Naderhand alleen maar gedoe om een goed interieur te vinden.quote:Op maandag 14 februari 2011 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
Bij Emmen vlak over de grens.
Weer eens een andere kleur.
http://suchen.mobile.de/f(...)portsCar&tabNumber=1
Jammer van de booskijkers
Een fatsoenlijk interieur is ook op eBay niet goedkoop.
Geduld is een schone zaak.![]()
Zou je het daarop laten stuklopen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:03 schreef Maharbal het volgende:
http://link.marktplaats.nl/411254067
Waarom heeft dat ding geen schuif- kanteldak?
Dat ben ik me dus keihard aan het afvragen, of het het waard is om dat ding alleen al daarop niet eens te gaan bekijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:13 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zou je het daarop laten stuklopen?
Kijken kan altijd. Mocht 't een prachtig exemplaar zijn, dan zou ik het niet snel laten afketsen als het een voorkeur is en geen eis. Een eis was het bij mij eigenlijk wel en ik ben blij dat ik 'm heb, rij de laatste dagen alweer regelmatig met het dak helemaal open. Alleen als het hard gaat, staat ie op de kiepstand. Helemaal dicht zit ie relatief weinig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat ben ik me dus keihard aan het afvragen, of het het waard is om dat ding alleen al daarop niet eens te gaan bekijken.
Die zou ik sowieso niet gebruiken. Lelijk ding, je mag 'm niet vasthouden en die ombouw geloof ik wel. Genoeg Parrot-setjes te krijgen die je kan wegbouwen, maar waarmee je prima kwaliteit hebt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Ook geen xenon.
Weet trouwens niet precies wanneer die telefoons veranderen, maar in mijn xx-HD.xx (dus net iets ouder) zit zo'n Siemens telefoon die je vrijwel niet om kunt bouwen naar BT.
Ik heb een secretaresse, maar als je die oude telefoon echt wilt/moet gebruiken heb je er geen zak aan (als ie het al doet).
Mja, in hoeverre ben je er aan gewend en gebruik je het?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:22 schreef Maharbal het volgende:
Die oude telefoon wil ik niet gebruiken, dus maakt me ook niet uit.
Xenon staat niet hoog op m'n verlanglijstje, ik zie de meerwaarde er niet echt van in.
Vraag me alleen af in hoeverre ik zo'n schuif- kanteldak als harde eis moet stellen, als ik regelmatig dit soort dingen voorbij zie komen.
Goed dat je je huiswerk even doet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
5 eigenaren al gehad... dat is gemiddeld 30.000 km per eigenaar
...
Had ik inderdaad ook al opgezocht bij RDW. 2009 had 'ie 'm geloof ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed dat je je huiswerk even doet.
Laatste eigenaar ook maar iets meer dan een jaar.
Je wilt geen auto waar je over een paar maanden al spijt van hebt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:01 schreef Maharbal het volgende:
Haha, ik wil gewoon een goede pakken. Geen haast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |