abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92165695
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wil je nu echt POL/NWS met KLB vergelijken, "omdat men in KLB verontwaardigd reageert"? :D
Daarom heb ik voor jou in de edit een Nieuws bericht toegevoegd. Misschien dat je dan nu eindelijk gaat inzien dat men bij Christenen niet liefkozend reageert en alleen bij Moslims ageert. Maar goed ik denk dat het valse hoop is. Daarnaast is het wederom een argument van niks want men klaagt in die topics over Christenen dus men ergert zich eraan. Men zou dan ook in een Nieuwstopic over Christenen klagen.
pi_92165721
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je ontkent daarmee je eerdere claim. Maar goed.
Waar heb je het over?
pi_92165741
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:35 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Nee serieus hoor, ik zie gewoon ineens posts die totaal niet meer over het onderwerp gaan en daar reageerde ik op.
Ik zit niet in 1 van de 2 kampen ofzo :P
Dat mag wel hoor.
pi_92165794
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:23 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

The fuck?

[..]

soera 9:5 'dood de ongelovigen waar je ze vindt':
Misschien kan een moslim mij helpen met wat ik gelezen heb en waar dat staat. Ik zie het staan, maar dat spreekt tegen van wat ik heb gelezen. Daar stond toch echt weg te gaan uit het land waar jij je geloof niet kan belijden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_92165854
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:37 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Daarom heb ik voor jou in de edit een Nieuws bericht toegevoegd.
Ja, uit fucking 2008. _O- _O_

Nuff said. :')
pi_92165861
Maar laten we het idd maar weer hebben over de OP. Handen geven in bedrijven etc
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_92165945
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:39 schreef paddy het volgende:

[..]

Misschien kan een moslim mij helpen met wat ik gelezen heb en waar dat staat. Ik zie het staan, maar dat spreekt tegen van wat ik heb gelezen. Daar stond toch echt weg te gaan uit het land waar jij je geloof niet kan belijden.
Cool verhaal. Maar toch is het een beetje respectloos dat men dan moet gaan bidden tot Allah en geld moet betalen. Of niet? :7
pi_92165964
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Uit welke tijd het komt zegt toch niet dat men niet verontwaardigd reageert? Jij grijpt echt alles aan om maar niet hoeven toe te geven dat men geen Christenen knuffelt he? Bovendien was dat gewoon een willekeurig nieuwsbericht dat ik kon vinden toen ik Christenen in de search intypte.

quote:
Maar laten we het idd maar weer hebben over de OP. Handen geven in bedrijven etc
Ik vind het wel relevant voor het topic want meneer beweert dat voor Christenen een uitzonderingspositie geldt en voor Moslims niet. Ik toon aan dat dat niet zo is en meneer probeert zich in allerlei bochten te wringen om vooral maar niet toe te hoeven geven dat het niet zo is.
pi_92165987
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat maakt het uit dat het uit 2008 komt? Mijn god...
pi_92166114
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:43 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Cool verhaal. Maar toch is het een beetje respectloos dat men dan moet gaan bidden tot Allah en geld moet betalen. Of niet? :7
Laten we het nu maar weer ontopic gaan houden. Misschien iets voor een topic in F&L? Ik ga het verder ontopic houden :P

Moet zo weg, dus kijk vanmiddag wel weer.
pi_92166200
Okey. Ontopic. Zijn er nog meer mensen met een mening? Want deze discussie word momenteel een gedomineerd door handjevol mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door DoctorPressure op 01-02-2011 11:53:21 (Woordje teveel) ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:54:04 #112
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92166384
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:49 schreef DoctorPressure het volgende:
Okey. Ontopic. Zijn er nog meer mensen met een mening? Want deze discussie word momenteel een gedomineerd door handjevol mensen.
Ja hoor, de leraar in kwestie moet de laan uit worden geknikkerd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92166455
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:54 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja hoor, de leraar in kwestie moet de laan uit worden geknikkerd.
Ik ben het met je eens. Maar, op grond van welke norm, waarde, regel, gebruik of wet?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 11:57:39 #114
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92166533
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:55 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Maar, op grond van welke norm, waarde, regel, gebruik of wet?
Westerse fatsoensnormen, en een voorbeeldfunctie voor je leerlingen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92166580
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:57 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Westerse fatsoensnormen, en een voorbeeldfunctie voor je leerlingen.
Mee eens. Daar zou je een goede discussie met Xa1pt over kunnen hebben. Volgens mij is hij niet zo van de westerse fatsoensnormen.

Nog iemand met een mening? Mee eens? Niet mee eens?
pi_92166585
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:55 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Artikel 1 van de grondwet. En van datzelfde Artikel kan hij geen gebruik maken omdat zijn mening geen geldende mening is binnen de Godsdienst, maar slechts een controversiële interpretatie. Bovendien zou hij er ook voor kunnen kiezen om ook mannen geen hand te geven, dan zou er namelijk niks aan de hand zijn. Maar aangezien hij dat niet doet, moet hij zelf maar de consequenties dragen.

quote:
Mee eens. Daar zou je een goede discussie met Xa1pt over kunnen hebben. Volgens mij is hij niet zo van de westerse fatsoensnormen.
Ik vraag het me af of dat kan. Zelfs het feit dat zijn knuffelobjecten het er zelf niet mee eens zijn (zie verderop in het topic) overtuigt hem niet dat deze vent fout zit.
pi_92166621
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:44 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Uit welke tijd het komt zegt toch niet dat men niet verontwaardigd reageert? Jij grijpt echt alles aan om maar niet hoeven toe te geven dat men geen Christenen knuffelt he? Bovendien was dat gewoon een willekeurig nieuwsbericht dat ik kon vinden toen ik Christenen in de search intypte.
Dan is het op z'n zachtst gezegd een nogal ongelukkig gekozen topic.

quote:
Ik vind het wel relevant voor het topic want meneer beweert dat voor Christenen een uitzonderingspositie geldt en voor Moslims niet. Ik toon aan dat dat niet zo is en meneer probeert zich in allerlei bochten te wringen om vooral maar niet toe te hoeven geven dat het niet zo is.
Eh, ja. NWS en POL worden al enige tijd gedomineerd door rechtse users die iedere gelegenheid aangrijpen om de islam verwerpelijk te noemen. Als ik het aantal topics (van zeg de afgelopen 3 maanden) waarin tegen moslims geageerd wordt tegenover het aantal topics waarin men perk en paal wil stellen aan de invloed van christenen -zet weet ik nu de uitkomst al. Dat je om mijn ongelijk te bewijzen met een topic uit 2008 komt, zegt genoeg wat mij betreft.

Men gaat zelfs op zoek naar teksten om op het dubieuze karakter er van te wijzen, iets wat ik voorheen alleen bij een handjevol verzuurde atheïsten en ex-gelovigen heb gezien. Dat men dan niet de moeite neemt om het boek - waar het grootste deel van onze wetgeving en normen en waarden op zijn gebaseerd - open te slaan, spreekt ook voor zich. Daar zijn overigens diezelfde soort teksten in terug te vinden, maar dat terzijde. Als het gaat om een eventuele bedreiging van de seculiere staat gaat, zul je toch echt bij christenen aan moeten kloppen. Voorbeelden te over. Maar nee, die verdomde moslims hè. :(
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:00:30 #118
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92166668
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Nog iemand met een mening? Mee eens? Niet mee eens?
Links Europa zit dan ook vol met excuustruusjes en zelfhaters.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92166746
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan is het op z'n zachtst gezegd een nogal ongelukkig gekozen topic.

[..]

Eh, ja. NWS en POL worden al enige tijd gedomineerd door rechtse users die iedere gelegenheid aangrijpen om de islam verwerpelijk te noemen. Als ik het aantal topics (van zeg de afgelopen 3 maanden) waarin tegen moslims geageerd wordt tegenover het aantal topics waarin men perk en paal wil stellen aan de invloed van christenen -zet weet ik nu de uitkomst al. Dat je om mijn ongelijk te bewijzen met een topic uit 2008 komt, zegt genoeg wat mij betreft.

Men gaat zelfs op zoek naar teksten om op het dubieuze karakter er van te wijzen, iets wat ik voorheen alleen bij een handjevol verzuurde atheïsten en ex-gelovigen heb gezien. Dat men dan niet de moeite neemt om het boek - waar het grootste deel van onze wetgeving en normen en waarden op zijn gebaseerd - open te slaan, spreekt ook voor zich. Daar zijn overigens diezelfde soort teksten in terug te vinden, maar dat terzijde. Als het gaat om een eventuele bedreiging van de seculiere staat gaat, zul je toch echt bij christenen aan moeten kloppen. Voorbeelden te over. Maar nee, die verdomde moslims hè. :(
Waar je beweerde eerder in dit draad dat agnosten en atheisten de Bijbel niet hebben gelezen. Heb je me linkje nou al doorgelezen? Want daar reageer je dan weer niet op. Je reageert zo selectief. Waarom doe je dat?
pi_92166762
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 11:58 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Artikel 1 van de grondwet. En van datzelfde Artikel kan hij geen gebruik maken omdat zijn mening geen geldende mening is binnen de Godsdienst, maar slechts een controversiële interpretatie.
Volgens mij is de wetgever neutraal, en houdt ze zich niet bezig met waarheidsvinding.

quote:
Ik vraag het me af of dat kan. Zelfs het feit dat zijn knuffelobjecten het er zelf niet mee eens zijn (zie verderop in het topic) overtuigt hem niet dat deze vent fout zit.
Nee, omdat dat ook niet van belang is.
pi_92166785
quote:
Een willekeurig gekozen topic nogmaals. Ik lette geen eens op de datum. Het bewijst dus niets. En het aantal Islam topics domineert ook meer dan het aantal Christenen topics. Logisch dus dat er in jouw perceptie meer tegen Moslims wordt geageerd. Maar jij bent geheel vrij om allerlei misstanden van Christenen aan de kaak te stellen en je zal zien dat men ook daar dan op tegen is.

quote:
Je hebt BIJNA gelijk, ware het niet dat beide groepen gewoon een bedreiging vormen voor de seculiere staat.
pi_92166789
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:02 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Waar je beweerde eerder in dit draad dat agnosten en atheisten de Bijbel niet hebben gelezen. Heb je me linkje nou al doorgelezen? Want daar reageer je dan weer niet op. Je reageert zo selectief. Waarom doe je dat?
Omdat dit topic volstroomt en ik net moet doen alsof ik aan het werk ben.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:04:50 #123
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92166843
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij is de wetgever neutraal, en houdt ze zich niet bezig met waarheidsvinding.

Want vrouwen een hand weigeren te geven is geen discriminatie van de vrouw?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92166876
quote:
Nee dat doet de rechter. Maar de rechter zou zeker dit kunnen oordelen.

quote:
Nee, omdat dat ook niet van belang is.
Niet? Ten eerste toont het aan dat deze man een éénling is, wat jou toch aan zou moeten staan. Het toont namelijk aan dat niet alle Moslims er achterlijke denkbeelden op nahouden. Tevens toont het aan dat deze man niet erg sterk staat als hij zich op zijn geloof beroept.
pi_92166878
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat dit topic volstroomt en ik net moet doen alsof ik aan het werk ben.
Stop dan met posten en lees eerst het linkje door. Is een interessant artikel, waar jij nog veel van kan leren.

Edit:
quote:
ik net moet doen alsof ik aan het werk ben.
Dus dat doen linkschmenschen tijdens het werk bij hun loonslaaf.

[ Bericht 16% gewijzigd door DoctorPressure op 01-02-2011 12:16:14 ]
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:06:26 #126
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92166917
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
ik moet doen alsof ik aan het werk ben.
taqqiya?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_92167002
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Stop dan met posten en lees eerst het linkje door. Is een interessant artikel, waar jij nog veel van kan leren.
Daar zou ik maar niet te hard op rekenen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 12:28:31 #128
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92167752
Als iedereen nou lekker voor zichzelf bepaalt of diegene iemand anders een hand wil geven.
Carpe Libertatem
pi_92167790
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Als iedereen nou lekker voor zichzelf bepaalt of diegene iemand anders een hand wil geven.
Als iedereen dan ook meteen zelf z'n wetten en dergelijke maakt dan ziet Nederland er net als Zimbabwe uit binnen nu en een paar jaar.
pi_92167820
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Inderdaad. Maar doe het dan wel consequent en maak geen onderscheid tussen groepen. Het land zou toch te klein zijn als ik alleen Marokkanen geen hand zou willen geven?
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 12:30:52 #131
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92167840
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:29 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Als iedereen dan ook meteen zelf z'n wetten en dergelijke maakt dan ziet Nederland er net als Zimbabwe uit binnen nu en een paar jaar.
Kiezen of je iemand een hand wil geven is natuurlijk gelijk aan het maken van wetten?
Carpe Libertatem
pi_92167842
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:29 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Jij zou serieus een rechtzaak aanspannen als iemand je geen hand geeft? :')
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 12:31:38 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_92167885
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar doe het dan wel consequent en maak geen onderscheid tussen groepen. Het land zou toch te klein zijn als ik alleen Marokkanen geen hand zou willen geven?
Dat moet je vooral lekker zelf weten.
Carpe Libertatem
pi_92167890
Deze man zou dus zelf niet doorhebben dat meisjes en vrouwen in Nederland in het algemeen zijn handelswijze juist onbeschoft vinden en van gebrek aan respect en van grote onverdraagzaamheid vinden getuigen. Een gebrek aan respect voor Nederlandse algemeen gangbare gedrags- en fatsoensregels. Het is naar mijn mening voor deze man ook een belangrijk onderdeel van zijn functioneren dat hij meisjes en vrouwen op een voor Nederland gebruikelijke en gepaste wijze gaat behandelen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_92167946
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kiezen of je iemand een hand wil geven is natuurlijk gelijk aan het maken van wetten?
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:30 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Jij zou serieus een rechtzaak aanspannen als iemand je geen hand geeft? :')
Natuurlijk niet :* maar waar het om gaat is een beetje respect. Dat is universeel. Dat hoeft geen wet te zijn.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:42:04 #136
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92168281
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:35 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Een en al respekt ;(
Blank zijn is de grootste vloek ter wereld. Je moet standaard je bek houden en bukken, zoniet ben je racist, fascist, moet je boetes betalen en kom je voor de rechter en als je een beetje pech hebt kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf, of je wordt vermoord zoals sommige politici hebben bewezen.

Oh en vergeet vooral niet elke 5 minuten je excuses aan te bieden voor onze geschiedenis.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_92168389
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:42 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Blank zijn is de grootste vloek ter wereld. Je moet standaard je bek houden en bukken, zoniet ben je racist, fascist, moet je boetes betalen en kom je voor de rechter en als je een beetje pech hebt kom je er niet zonder kleerscheuren vanaf, of je wordt vermoord zoals sommige politici hebben bewezen.

Oh en vergeet vooral niet elke 5 minuten je excuses aan te bieden voor onze geschiedenis.
Nu zullen de zelfhaters hier weer hartelijk om moeten lachen, maar hier komt het wel enigszins op neer. Overigens vind ik dat elke groep het even moeilijk heeft. Het is namelijk ook niet fijn om als welwillende Marokkaan geboren te worden.
pi_92168441
quote:

[..]

Klopt helemaal. Bend over bitch, the blackies are coming.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:47:55 #139
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92168487
quote:

Komt er meer op neer dat blanken het vermogen hebben om zichzelf te allen tijde te verloochenen om het anderen zo goed mogelijk naar de zin te maken. Dat is ook een kwaliteit.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:48:06 #140
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92168496
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:44 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Nu zullen de zelfhaters hier weer hartelijk om moeten lachen, maar hier komt het wel enigszins op neer. Overigens vind ik dat elke groep het even moeilijk heeft. Het is namelijk ook niet fijn om als welwillende Marokkaan geboren te worden.
Dat ook niet, maar je zult in ieder geval altijd commissaris kunnen worden.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:49:54 #141
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92168554
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Komt er meer op neer dat blanken het vermogen hebben om zichzelf te allen tijde te verloochenen om het anderen zo goed mogelijk naar de zin te maken.
Alleen maar omdat het moet, wanneer je een andere mening hebt ben je niet welkom. Je moet en zal de etnische minderheden tot de dood toe knuffelen, doe je dat niet dan mag je zoals een goede medewerker van de Vrije Universiteit laatst zei; de kogel krijgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:51:37 #142
322645 Voorschrift
See if I care
pi_92168617
Maar goed, het is goed te weten dat je als Nederlands meisje een leraar hebt die je te minderwaardig acht om je een hand te geven. Vast een leerzame werkomgeving.

Nederland op z'n best.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 12:54:53 #143
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92168733
Slechte zaak dat de HvA in dat soort idioterie meegaat inderdaad.
DeviantArt
pi_92168907
quote:

[..]

Klopt. Men maakt slavernij vaak heel erg persoonlijk. Alsof ik verantwoordelijk ben geweest voor de slavernij. En als je op TV iets zegt, moet je er constant bij zeggen dat je geen racist bent, omdat je anders permanent bedreigt wordt.

dinsdag 1 februari 2011 @ 13:22:39 #145
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_92169685
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die hier 1 seconde (of langer) wakker van kunnen liggen.

Geldt voor moslims die geen handje willen schudden en de mensen die zich er druk om maken dat iemand geen handje wil schudden. Lekker belangrijk... :O
pi_92169859
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:22 schreef Dlocks het volgende:
Ik begrijp sowieso niet dat er mensen zijn die hier 1 seconde (of langer) wakker van kunnen liggen.

Geldt voor moslims die geen handje willen schudden en de mensen die zich er druk om maken dat iemand geen handje wil schudden. Lekker belangrijk... :O
Dit is wel degelijk belangrijk, vind ik. Niet dat ik er wakker van lig, maar hoe ver gaan we?
pi_92171141
Dat moet de werkgever zelf weten. Ik zou er niet in mee gaan.
pi_92171209
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 12:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Nee dat doet de rechter. Maar de rechter zou zeker dit kunnen oordelen.
We leven in een voornamelijk seculiere staat, dus nee. De rechter gaat niet 100 moslims op hun bruine ogen geloven als ze claimen het bij het rechte eind te hebben.

quote:
Niet? Ten eerste toont het aan dat deze man een éénling is, wat jou toch aan zou moeten staan. Het toont namelijk aan dat niet alle Moslims er achterlijke denkbeelden op nahouden. Tevens toont het aan dat deze man niet erg sterk staat als hij zich op zijn geloof beroept.
Nogmaals; of hij nu alleen is of dat alle islamitische Nederlanders vinden dat ze een vrouw geen hand hoeven te geven maakt geen fuck uit.

Edit: toegegeven, de seculiere wetgeving maakt de wens van de leraar in kwestie ook nogal dubieus als deze ingewilligd wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Xa1pt op 01-02-2011 14:26:49 ]
  Moderator / Miss SHO dinsdag 1 februari 2011 @ 14:03:35 #149
22592 crew  Ole
pi_92171274
Ik werk daar. naam van betreffende collega weet ik nog niet. Ik ben heel boos :(
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 14:06:33 #150
137949 Disana
pi_92171369
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:34 schreef paddy het volgende:

Handen geven is geen verplichting, maar wij zien het als fatsoensnorm.
Maar zodra ik zou weten dat iemand mij geen hand wil geven omdat ik een vrouw ben, zou ik er wel aanstoot aan nemen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:09:47 #151
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_92171504
Durf te wedden dat hij genoeg andere regels breekt die een moslim zou 'moeten' volgen, of hij moet als een kluizenaar leven (gezien zijn activiteiten lijkt mij dat uitgesloten).

Beetje flauw dit hoor.
AFC AJAX
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:12:30 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_92171633
maar hij buigt wel heel eerbiedig met de hand op zijn hart. ach als meneer zich daar gelukkig bij voelt... ik vind het sowieso haram als een islamiet het gore lef heeft om een niet-islamiet aan te raken.

als hij maar wel een vrouw uit het ijskoude water trekt als ze dreigt te verdrinken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_92171731
geloof=junk
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 14:15:41 #154
137949 Disana
pi_92171777
Generaties vrouwen hebben hier voor gelijkheid gestreden. Het is een beetje zuur dat nota bene een school weer een onderscheid tussen man en vrouw toestaat.
pi_92172104
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Generaties vrouwen hebben hier voor gelijkheid gestreden. Het is een beetje zuur dat nota bene een school weer een onderscheid tussen man en vrouw toestaat.
Vele tientallen jaren emancipatie door de plee. Yehaa
pi_92172172
quote:
Gelijke rechten ja, mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat nooit worden ook.
Ik snap dat het neerbuigend overkomt, maar als we deze man op zijn woord geloven doet hij dit niet omdat hij vrouwen minder vindt ofzo.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:27:03 #157
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92172278
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Gelijke rechten ja, mannen en vrouwen zijn niet gelijk en zullen dat nooit worden ook.
Ik snap dat het neerbuigend overkomt, maar als we deze man op zijn woord geloven doet hij dit niet omdat hij vrouwen minder vindt ofzo.
Maar hij schuift de gangbare omgangsvormen ter zijde om zijn eigen interpretatie door te drukken, daar waar dat eigenlijk niet gewenst is. Behalve dan op de HvA, daar schijnt het geen probleem te zijn.
DeviantArt
pi_92172421
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:27 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar hij schuift de gangbare omgangsvormen ter zijde om zijn eigen interpretatie door te drukken, daar waar dat eigenlijk niet gewenst is. Behalve dan op de HvA, daar schijnt het geen probleem te zijn.
Ben ik het mee eens hoor.
Ik zou dit btw als vrouw zijnde ook niet fijn vinden, maar de man ZEGT het te doen uit respect.
En we kunnen moeilijk gaan gaan gissen naar zijn motieven.
Zoals ik al eerder aangaf in dit topic zie ik het juist als niet respectvol om de wensen van je medemensen te negeren ten behoeve van je eigen voorkeuren maargoed.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 14:33:12 #159
137949 Disana
pi_92172538
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:24 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Je leest niet goed, ik heb het niet over gelijke rechten maar over gelijkheid. En dan zie ik persoonlijk niet graag dat er voor mij een uitzondering op een gebruik wordt gemaakt omdat ik een vrouw ben.
pi_92172628
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:33 schreef Disana het volgende:

[..]

Je leest niet goed, ik heb het niet over gelijke rechten maar over gelijkheid. En dan zie ik persoonlijk niet graag dat er voor mij een uitzondering op een gebruik wordt gemaakt omdat ik een vrouw ben.
snap ik. ik vind het persoonlijk ook juist NIET respectvol van deze man, iets wat hij juist wel zegt te willen.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 14:36:03 #161
137949 Disana
pi_92172682
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:34 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

snap ik. ik vind het persoonlijk ook juist NIET respectvol van deze man, iets wat hij juist wel zegt te willen.
Ja precies, in het kader van onze gebruiken is het niet netjes. Ik snap die school ook niet.
pi_92172753
quote:
Kijk, dit vind ik dan weer wel een argument. Een Westerse vrouw vind het heel normaal dat een man geen onderscheid gaat maken qua beschaafd zijn. Ook al zal dat voor die man juist een vorm van beschaafdheid zijn, de westerse vrouw ziet dit vaak weer als discriminatie. Wie moet nu respect voor wie tonen. Hmmmm. ben nu benieuwd naar het argument wat die man daar op zou geven.

Veel vrouwen hier hoeven geen rekening te houden met een geloof qua handen geven, en de moslimmannen (die geen hand willen geven aan een vrouw) hoeven geen rekening te houden met de westerse vrouw. Dan gaat het woord "respect" moeilijk worden om als argument te gebruiken. :)
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 14:41:35 #163
137949 Disana
pi_92172961
Maar paddy, die man maakt dus uit wat jegens ons vrouwen beschaafd is. Dat we daar zelf anders over denken is van een lagere orde.
pi_92173181
Sowieso vind ik dat als twee culturen botsen (wat hier dus het geval is) de dominante cultuur in het gelijk moet worden gesteld. Het zou van ons ook op prijs worden gesteld als wij ons aan de lokale gebruiken van een Moslimland houden dus wordt dat andersom ook op prijs gesteld als zij dat hier doen.

En eigenlijk is het best triest dat je daar een wet voor nodig hebt om dat eventueel af te dwingen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:50:29 #165
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_92173370
Onbegrijpelijk dat onderwijsinstellingen zich zo druk maken om religieuze futiliteiten.

Ik meng me liever in een discussie over de onderwijskwaliteit. Een man die weigert vrouwen de handen te schudden hoeft niet per se een slechte docent te zijn...
pi_92173510
quote:
De rechtbank in Utrecht sprak eind 2007 uit dat het weigeren van een hand reden voor ontslag kan zijn. Bron
Misschien kan er getoetst worden of die uitspraak ook voor deze kwestie gaat gelden.
Ik zou het in ieder geval aanhangig maken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92173575
Och, Amsterdam. Linkse rakkers. :')
pi_92173602
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:50 schreef Ofyles2 het volgende:
Onbegrijpelijk dat onderwijsinstellingen zich zo druk maken om religieuze futiliteiten.

Ik meng me liever in een discussie over de onderwijskwaliteit. Een man die weigert vrouwen de handen te schudden hoeft niet per se een slechte docent te zijn...
Een hogeschool heeft een openbaar karakter. Als jij het een docent toestaat om geloofsuitingen actief voor de klas te praktiseren, kan je het geen openbare school meer noemen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:55:18 #169
111382 Ofyles2
pi_92173628
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
Och, Amsterdam. Linkse rakkers. :')
Niks linkse rakkers. Gewoon politieke overcorrectheid...
pi_92173673
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:55 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Niks linkse rakkers. Gewoon politieke overcorrectheid...
En door wie wordt dat vaak toegepast?
pi_92173674
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:55 schreef Ofyles2 het volgende:

Gewoon politieke overcorrectheid...
:7 frustrerend he
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:57:19 #172
111382 Ofyles2
pi_92173722
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:54 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Een hogeschool heeft een openbaar karakter. Als jij het een docent toestaat om geloofsuitingen actief voor de klas te praktiseren, kan je het geen openbare school meer noemen.
Hellend vlak, want dit gaat ook op voor docenten met een bepaalde politieke voorkeur enzovoorts...

Ik zou er wel wat van kunnen zeggen, maar cijfers komen bij mij op de allereerste plaats...
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:58:36 #173
111382 Ofyles2
pi_92173781
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:56 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

En door wie wordt dat vaak toegepast?
Linkse rakkers.

Politieke bezorgdheid is iets wat mij zeer stoort...
pi_92173910
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Hellend vlak, want dit gaat ook op voor docenten met een bepaalde politieke voorkeur enzovoorts...

Ik zou er wel wat van kunnen zeggen, maar cijfers komen bij mij op de allereerste plaats...
Ja die moeten ook hun bek houden. Zoals mijn leraar maatschappijleer op de middelbare school die voor Groenslinks in de gemeenteraad zat en het niet kon laten elke les weer zijn linkse mening te verspreiden en subtiel te laten blijken hoe slecht rechts wel niet is.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 15:03:07 #175
137949 Disana
pi_92173948
'"We zijn immers een publieke en vooral open hogeschool. We staan open voor alle religies en dan is acceptatie van dat wat afwijkt van de norm een groot goed", liet bestuursvoorzitter Karel van der Toorn gisteren weten.'

En dat gaat dus over het hoofd van alle vrouwen heen.
pi_92174172
Zal ik die Karel van der Toorn maar even voor zijn bek rammen? Wijkt ook af van de norm daarzo. Maar hij vindt het een groot goed dus misschien mag ik daarna nog wel leraar worden ook daar :')
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:08:55 #177
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_92174257
Laten we hopen dat Mohammed Enait hier niet meeleest.
DeviantArt
pi_92174264
Als een werkgever daar geen moeite mee heeft, lijkt het me ok toch...?

Werkgevers die er wel moeite mee hebben zouden daarentegen zonder consequenties de man moeten mogen ontslaan.
pi_92174334
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:09 schreef LoneWanderer het volgende:

Werkgevers die er wel moeite mee hebben zouden daarentegen zonder consequenties de man moeten mogen ontslaan.
Dat de werkgever er geen moeite mee heeft is ook geen argument. Als ik een bedrijf heb en heb ik er geen moeite mee dat werknemer X werknemer Y wegpest betekent nog niet dat het geoorloofd is.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 15:10:36 #180
137949 Disana
pi_92174352
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:09 schreef LoneWanderer het volgende:

En de werkneemsters dan? Die tellen niet mee?
pi_92174529
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef KuyaEd2010 het volgende:

[..]

Dat de werkgever er geen moeite mee heeft is ook geen argument. Als ik een bedrijf heb en heb ik er geen moeite mee dat werknemer X werknemer Y wegpest betekent nog niet dat het geoorloofd is.
Pesten en vrouwen geen hand willen geven zijn verschillende zaken. Geen hand willen geven is passief van aard...je kwetst er niemand op directe wijze mee. Daarom is het ook een lastiger kwestie.
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:10 schreef Disana het volgende:

[..]

En de werkneemsters dan? Die tellen niet mee?
Voor de HvA blijkbaar niet. Als zij er geen probleem mee hebben om als een dergelijke werkgever te naam te staan...so be it.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:14:15 #182
324665 meth77
to do or not to do
pi_92174546
vrouwen mogen bij mij vasthouden wat ze maar willen :7
als het ze een goed gevoel geeft, prima
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 15:14:46 #183
137949 Disana
pi_92174575
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:14 schreef meth77 het volgende:
vrouwen mogen bij mij vasthouden wat ze maar willen :7
LOL
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2011 @ 15:15:28 #184
137949 Disana
pi_92174610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:13 schreef LoneWanderer het volgende:

[..]

Voor de HvA blijkbaar niet. Als zij er geen probleem mee hebben om als een dergelijke werkgever te naam te staan...so be it.
Nou dat is nog maar de vraag. Ik hoop dat hier werk van wordt gemaakt, het liefst door de vrouwen die er werken.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 15:24:36 #185
111382 Ofyles2
pi_92175030
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:07 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Zal ik die Karel van der Toorn maar even voor zijn bek rammen? Wijkt ook af van de norm daarzo. Maar hij vindt het een groot goed dus misschien mag ik daarna nog wel leraar worden ook daar :')
Van mij mag je.

Van der Toorn komt niet bepaald integer over...
pi_92175189
Als iemand bij de overheid werkt dan vind ik dat die persoon zijn geloof gewoon thuis moet laten, maar bij de HvA lijkt het mij prima als zijn werkgever daar gewoon over oordeelt.

En ik vind een buiging eigenlijk best een prima en respectvol alternatief. Eerlijk is eerlijk.
pi_92175352
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 14:12 schreef zoalshetis het volgende:
maar hij buigt wel heel eerbiedig met de hand op zijn hart. ach als meneer zich daar gelukkig bij voelt... ik vind het sowieso haram als een islamiet het gore lef heeft om een niet-islamiet aan te raken.

als hij maar wel een vrouw uit het ijskoude water trekt als ze dreigt te verdrinken.
Jou geloof is gaar en seksistisch, je mag wel 7 vrouwen trouwen en allemaal tegelijk in de kont neuken maar een niet moslim aan raken ho maar?
pi_92176737
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:27 schreef Picchia het volgende:
Als iemand bij de overheid werkt dan vind ik dat die persoon zijn geloof gewoon thuis moet laten, maar bij de HvA lijkt het mij prima als zijn werkgever daar gewoon over oordeelt.

En ik vind een buiging eigenlijk best een prima en respectvol alternatief. Eerlijk is eerlijk.
Zijn de inkomsten van de HvA niet van de overheid? De salarissen worden betaald door de overheid en dus is de HvA een overheidsorgaan.
pi_92179808
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 15:56 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Zijn de inkomsten van de HvA niet van de overheid? De salarissen worden betaald door de overheid en dus is de HvA een overheidsorgaan.
Met die redenering kun je zo ongeveer alle huishoudens in Nederland ook tot overheidsorgaan bombarderen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:04:31 #190
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_92180284
De man in kwestie heeft uitermate netjes gehandeld, zijn manier van handelen verdient respect. Hoever zijn we gezakt in het Westen als we de gradatie van respect koppelen aan het schudden van handen de ja of de nee. En wat voor respect geef je als vrouw aan de man in kwestie als je perse zijn handen wil schudden. Je kunt er beter maar aan wennen, het geloof, en de Islam zeker, is geen jasje die je uitdoet wanneer je wilt. Neen, wij zijn altijd en overal Moslim. :{

Vandaag geeft ze je een hand en morgen eist ze van je dat je aan haar sensuele panty zit. Respect zeg maar. :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_92180329
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:04 schreef BansheeBoy het volgende:
De man in kwestie heeft uitermate netjes gehandeld, zijn manier van handelen verdient respect. Hoever zijn we gezakt in het Westen als we de gradatie van respect koppelen aan het schudden van handen de ja of de nee. En wat voor respect geef je als vrouw aan de man in kwestie als je perse zijn handen wil schudden. Je kunt er beter maar aan wennen, het geloof, en de Islam zeker, is geen jasje die je uitdoet wanneer je wilt. Neen, wij zijn altijd en overal Moslim. :{

moslims en vrijheid :) :) :) :) :) :) :)
pi_92180363
quote:

_O_
pi_92180421
quote:

Respect tonen is je inleven in anderen, niet knetterhard je eigen zin doordrijven.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:07:29 #194
13462 BansheeBoy
pi_92180443
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:07:59 #195
13462 BansheeBoy
pi_92180462
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:07 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

Respect tonen is je inleven in anderen, niet knetterhard je eigen zin doordrijven.
Vind jij. En dan nog werkt het 2 kanten op. :{

pi_92180521
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Vind jij. En dan nog werkt het 2 kanten op. :{

Precies ja!
  dinsdag 1 februari 2011 @ 17:59:29 #197
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92183103
Voortaan weiger ik een gelovige aan te raken, gelovigen zijn immer irrationeel en lopen een grotere kans tot gevaarlijke ziektes en gedrag
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:00:28 #198
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92183145
quote:

Vandaag geeft ze je een hand en morgen eist ze van je dat je aan haar sensuele panty zit. Respect zeg maar. :N

BB jij van de herenliefde?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 18:42:08 #199
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_92185104
quote:
4s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 13:27 schreef DoctorPressure het volgende:

[..]

Dit is wel degelijk belangrijk, vind ik. Niet dat ik er wakker van lig, maar hoe ver gaan we?
Zolang iemand zich aan de Nederlandse wet weet te houden en in zijn eigen levensonderhoud kan voorzien hoeft die zich wat mij betreft niet te houden aan willekeurige Nederlandse normen en waarden.

Want moet iedereen zich houden aan de niet wettelijk bepaalde normen en waarden van een bejaarde van 80? Of van iemand van 15? Of van een gothic? Of van een gabber? Of van een punker? Of van een bankdirecteur? Of van een stratenmaker? Dat zijn allemaal groepen mensen waarbij bepaalde normen en waarden van groep X haaks staan op de normen en waarden van groep Y. En dat ondanks dat het autochtone Nederlanders kunnen zijn.

Iedereen heeft dus zo zijn eigen normen en waarden. En het mooie van Nederland is nou juist dat dit wettelijk gezien toegestaan is. ^O^

Ik kan mij er dan ook geen seconde druk om maken dat iemand andere normen en waarden heeft dan mijn normen en waarden. Als ik mij daar wel druk om zou maken zou ik geen leven meer hebben. De meeste mensen hebben niet voor 100% dezelfde normen en waarden als de normen en waarden die ik hanteer.

Maar goed, wat mij betreft moet een werkgever wel het recht hebben om zelf normen en waarden van het bedrijf op te leggen aan personeel. Dat kan bijvoorbeeld betekenen dat iemand bedrijfskleding moet dragen, geen lang haar mag hebben, geen piercings mag dragen, of ook vrouwen een handje moet geven.
pi_92186570
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 10:04 schreef DoctorPressure het volgende:
Docent Bedrijfskunde aan de Hogeschool van Amsterdam wil vrouwen geen hand meer geven na bedevaart naar Mekka • Geen probleem, vindt zijn werkgever: “Dit getuigt juist van respect”

[..]

Bron: http://www.metronieuws.nl(...)SrZkba!Zc6B0Wjb2yJM/

Discussieer.
Dat die geflipte moslim geen handjes wil schudden omdat zijn ingebeelde godje anders boos op hem wordt, is nog tot daaraan toe.

Dat een Hogeschool (een overheidsinstelling) dat echter faciliteert, dat is schandalig. De overheid mag niet discrimineren op geslacht.

De beste oplossing zou zijn als student van deze freak gewoon constant lopen keten in de les. De man uitschelden, de man handjes geven en meer van dat soort ongein. Lik op stuk. Randmongool. Was lekker in Mekka gebleven dan. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')