quote:Op maandag 31 januari 2011 22:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
The Guardian:
[..]
Heeft iemand deze gehoord?
Kan, maar het zou niet de eerste keer zijn dat de providers de orders van Moebie uitvoerenquote:Op maandag 31 januari 2011 22:43 schreef -jos- het volgende:
De twitteraars worden gek, iedereen denkt dat de mobiele netwerken afgesloten gaan worden...
volgens mij zitten ze elkaar gewoon gek te maken
Kwestie van ervaringquote:Op maandag 31 januari 2011 22:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
hahaha die titel ..
@rvd laak
ik wou net replayen ;
(ik heb niet gekopieerd)
Volgens mij is het een nieuwe.quote:
alleen DNS?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:44 schreef deleriouz het volgende:
Noor heeft inmiddels al hun prefix announcements gedropt, geen data meer te routeren van/naar Noor.
tot nu toe had ik dat al wel door , maar dacht even dat ie dat ook had uit gezet , ik kon eerder ook niet op dat ander door hem gewijzigd bericht niet replayen , daarna pas zag ik dat de topic gesloten wasquote:
en natuurlijk ben je vergeten wat je hebt getyptquote:Op maandag 31 januari 2011 22:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
tot nu toe had ik dat al wel door , maar dacht even dat ie dat ook had uit gezet , ik kon eerder ook niet op dat ander door hem gewijzigd bericht niet replayen , daarna pas zag ik dat de topic gesloten was
nee reactie op wat jij had getypt, van dat ie als moderater goed was maar hier in de mist ging / steek liet vallen , weet ik niet meer precies etc.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:48 schreef RvLaak het volgende:
[..]
en natuurlijk ben je vergeten wat je hebt getypt
Nee, ze hebben de aankondigingen (prefixes) van hun netwerken naar de netwerken waarmee ze peeren gedelete. Daardoor kan er geen verkeer gerouteerd worden. Is overigens het geval bij alle ISP's, nu dus ook Noor.quote:
Als enkel de broadcasts verwijdert zijn, kun je nog gewoon routeren hoor. Moet je wel zelf "ff" een router-tabel in elkaar draaien. Is niet zo'n groot probleem. Kwestie van weten op welk IP adres je wil eindigen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:51 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Nee, ze hebben de aankondigingen (prefixes) van hun netwerken naar de netwerken waarmee ze peeren gedelete. Daardoor kan er geen verkeer gerouteerd worden. Is overigens het geval bij alle ISP, nu dus ook Noor.
Als het enkel DNS was dan is dat zo te omzeilen.
Nou success met het forceren van routes waar jij niets over te zeggen hebtquote:Op maandag 31 januari 2011 22:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als enkel de broadcasts verwijdert zijn, kun je nog gewoon routeren hoor. Moet je wel zelf "ff" een router-tabel in elkaar draaien. Is niet zo'n groot probleem. Kwestie van weten op welk IP adres je wil eindigen.
Gaat alleen maar tegenwerken. Laat de VS zich er nou eens niet mee bemoeien.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:50 schreef RvLaak het volgende:
Doet die Amerikaanse lul nou beweren dat de VS in zou moeten grijpen (al dan niet met sancties)?
If so, dan zijn die Amerikanen nog dommer dan ik al dacht. Het anti-vs sentiment wordt op zo'n manier enkel gevoedt.
tenzij de data daadwerkelijk gedropt wordt, is het geen enkel probleem om een p2p op te zetten & zodoende een site op te roepen.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:53 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Nou success met het forceren van routes waar jij niets over te zeggen hebt
Ik heb het hier over peering van ISP's met internationale partijen (de buitenwereld). Als je traffic niet voorbij SEABONE komt dan heb je niet veel aan je routing tabelletjequote:Op maandag 31 januari 2011 22:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
tenzij de data daadwerkelijk gedropt wordt, is het geen enkel probleem om een p2p op te zetten & zodoende een site op te roepen.
Je bent helaas dan wel afhankelijk van p2p & kan dus enkel rechtstreeks naar de IP adressen communiceren. Met een dedicated webserver geen probleem, colo wordt "wat" lastiger
indien er een publiek toegankelijke datalijn is, is een verbinding immer mogelijkquote:Op maandag 31 januari 2011 22:57 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik heb het hier over peering van ISP's met internationale partijen (de buitenwereld). Als je traffic niet voorbij SEABONE komt dan heb je niet veel aan je routing tabelletje
Is er niet?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
indien er een publiek toegankelijke datalijn is, is een verbinding immer mogelijk
Ben een leek op dat gebied maar sateliet en schotels, kunnen ze daar geen contact mee maken dan met een omweg ?quote:Op maandag 31 januari 2011 22:58 schreef RvLaak het volgende:
[..]
indien er een publiek toegankelijke datalijn is, is een verbinding immer mogelijk
quote:Tunisians, we need your voice. Please join the IRC at our webchat (click here). We will keep you updated on new addresses for AnonNews, in case it gets blocked. The migration has been completed, we should be running stable from now on. Whoever attacks AnonNews at this moment, thanks for testing our new host.
Ja en nee. Deleriouz & ik hebben het over verbinding maken met het Noor netwerk. Sateliet heeft wss idd gewoon normaal inet. Hoewel wss traaaaaaagquote:Op maandag 31 januari 2011 22:59 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ben een leek op dat gebied maar sateliet en schotels, kunnen ze daar geen contact mee maken dan met een omweg ?
tuk zequote:Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
trusten !
ik ga ook mn mandje opzoeken![]()
laterzz
Alexandria is een van de sterke bolwerken van de moslimbroederschap. Daar kan het weleens mis gaan.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:55 schreef Flashbox het volgende:
jan25live RNN: Around 50 thousand protestors sleeping in the streets of #Alexandria, others in folks committees, getting ready for 1M protest tomorrow 2 minutes ago via jan25live
Ik kreeg erboven ...list following en nu volg ik ze!quote:Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef Loveless85 het volgende:
ff semi-offtopic. Hoe krijg je een list (zoals die van dutch paparazzi) in je timeline op Twitter ()
Slaap lekkerquote:Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
trusten !
ik ga ook mn mandje opzoeken![]()
laterzz
Dan houden we handje vol satelliettelefoons over dusquote:Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef deleriouz het volgende:
Ik denk dat ze de landlijnen ook wel neer gaan halen by the way
Ja, vanwege de politie.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Alexandria is een van de sterke bolwerken van de moslimbroederschap. Daar kan het weleens mis gaan.
Daar hopen we dus nou net niet opquote:Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dan houden we handje vol satelliettelefoons over dus
Morgen gaat het hard tegen hard dus.
ja ik volg die list ook, maar die komt dus niet op je eigen timeline, maar zit onder apart 'kopje' lists you follow, en de Twitter widget op mn telefoon geeft dus alleen je timeline weerquote:Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ik kreeg erboven ...list following en nu volg ik ze!
quote:9.45pm GMT: The Guardian's Jack Shenker has a well-timed piece looking at the Muslim Brotherhood and its role in the protests and post-Mubarak Egypt:
Mindful of the limitations of their popular support, and the danger of their involvement in protests being used as an excuse for the west to maintain support for Mubarak, the leadership of the Brotherhood therefore stood back as the past week's revolt unfolded.
Only in the past two days have senior figures begun publicly taking part in the jockeying for position in a post-Mubarak Egypt, and they have done so as unobtrusively as possible, mandating the non-Islamist Nobel peace laureate Mohamed ElBaradei to help lead any transitional government and promising a "populist stance" in the future.
Tjsa als ze de demonstranten bloemetjes zouden gaan aanbieden dan had alle communicatie best gemogen denk ik zoquote:
Follow this list.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:00 schreef Loveless85 het volgende:
ff semi-offtopic. Hoe krijg je een list (zoals die van dutch paparazzi) in je timeline op Twitter ()
Is Alex niet Coptland?quote:Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef ChristianLebaneseFront het volgende:
[..]
Alexandria is een van de sterke bolwerken van de moslimbroederschap. Daar kan het weleens mis gaan.
Ik ben benieuwd in hoeverre de politie bereid is te sterven voor Moebie, want dat is wel wat er gaat gebeuren als ze tegen een paar 100k, of 1 miljoen mensen gaan vechten.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:03 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tjsa als ze de demonstranten bloemetjes zouden gaan aanbieden dan had alle communicatie best gemogen denk ik zo
Ik zie het donker in.
quote:Op maandag 31 januari 2011 23:03 schreef Misstique het volgende:
in V**a nie,mar op de rest van het forum is het geen probleem
Never mind, verkeerde scherm (en een lastig toetsenbord).quote:
Op telefoon weet ik niet hoe het werktquote:Op maandag 31 januari 2011 23:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
ja ik volg die list ook, maar die komt dus niet op je eigen timeline, maar zit onder apart 'kopje' lists you follow, en de Twitter widget op mn telefoon geeft dus alleen je timeline weer
lolquote:Op maandag 31 januari 2011 23:05 schreef Misstique het volgende:
[..]
Never mind, verkeerde scherm (en een lastig toetsenbord)..
Ze filteren op DNS niveau en zetten diverse routes uit op het onderstaande protocol.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:01 schreef RvLaak het volgende:
Ben trouwens wel erg benieuwd naar de technische blokkade van het internetberoepsdeformatie
Ja die volg ik direct, dus die komt dan wel in mn timeline. Najah laat maar, ik ga zelf wel ff kutten. Tis ook nogal offtopiquequote:Op maandag 31 januari 2011 23:06 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Op telefoon weet ik niet hoe het werkt![]()
Misschien dat iemand anders je daar mee kan helpen?
Volg je deze ook gpdcairo?
Misschien zitten ze toch al op de 100.000quote:Op maandag 31 januari 2011 23:07 schreef RvLaak het volgende:
Meer mensen dan "ooit" op Tahrir, volgens verslaggever ter plaatse
Ze zullen wel langzaam op moeten bouwen, met al die roadblocksquote:Op maandag 31 januari 2011 23:08 schreef deleriouz het volgende:
Ik denk dat die groep op het plein nog wel aanzwelt in aanloop naar morgen
Denk dat er best nog wat onderweg is. Lijkt steeds drukker te worden ondanks de baricades en het treinverkeer lam te leggen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:08 schreef deleriouz het volgende:
Ik denk dat die groep op het plein nog wel aanzwelt in aanloop naar morgen
Wat gebeurd er als je een root DNS server instelt als DNS? Lijkt me een manier om er omheen te komenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:07 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ze filteren op DNS niveau en zetten een protocol uit.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Border_Gateway_Protocol
barricades zijn 3ft (ca 90cm) hoog... Houden niet veel mensen tegenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Denk dat er best nog wat onderweg is. Lijkt steeds drukker te worden ondanks de baricades en het treinverkeer lam te leggen.
Dan nog, het is niet omdat je weet naar waar je moet, dat je er kan gerakenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als je een root DNS server instelt als DNS? Lijkt me een manier om er omheen te komen
Idd. zag ze er zo overheen springenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
barricades zijn 3ft (ca 90cm) hoog... Houden niet veel mensen tegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tenzij de lijn fysiek is afgekapt, of alle paketjes worden gedropt, is er een actieve verbinding naar de rootservers. Dus kun je ook het internet op.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:11 schreef Jump het volgende:
[..]
Dan nog, het is niet omdat je weet naar waar je moet, dat je er kan geraken
Het probleem is dat, met het wegvallen van routes naar Noor, Egypte nu niet meer 'bestaat' op het internet...quote:Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als je een root DNS server instelt als DNS? Lijkt me een manier om er omheen te komen
quote:ShawkattRaghib Flash: Total siege imposed on #Suez > Human Crisis on the way. #Egypt #Jan25 #1M #Feb1
Ik ga dat eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken, misschien dat ik morgen er meer van snapquote:Op maandag 31 januari 2011 23:14 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Het probleem is dat, met het wegvallen van routes naar Noor, Egypte nu niet meer 'bestaat' op het internet...
Was ook een tweet over een paar dagen terug. Egypt heet nu gewoon Gypt
Wel slim van Mub om die in nationale handen te houdenquote:Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef -jos- het volgende:
@invisiblella All down EXCEPT NTG, National Technology Group, providing IT processing to the aviation banking financial sectors #Egypt
Bij the way, ik zit net de RIPE stats te kijken voor de AS'en van .eg.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:15 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik ga dat eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken, misschien dat ik morgen er meer van snap.
Zo niet, ga ik hier zeker induiken. Interessante materie.
truste en bedankt voor alle berichtgevingquote:Op maandag 31 januari 2011 23:16 schreef RvLaak het volgende:
Maw; ik gaat slapen kinders,& tot morgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |