Dan ben ik blij dat ik dat niet meer heb meegemaakt, altijd fijn dicht bij huis. Defensie verandert zo snel dat ik het niet bij kan houden. In de familie zit eigenlijk nog maar één in dienst, maar die is al met een opleiding bezig voor burger.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer aan de orde. Iedereen is tegenwoordig verplaatsbaar, je gaat maar werken waar de baas het nodig vindt.
Ik hoop het wel, ik vind het een te mooie baan. Maar als ze dusdanig (zoals Den Haag wil) aan mijn arbeidsvoorwaarden gaan zitten morrelen krab ik nog een keer aan mijn hoofd. Laat ik het zo zeggen, als mijn zoon aan komt zakken met een verhaal dat hij militair wil worden trap ik hem naar een zeevaartschool. Militair zijn staat in deze tijd voor bukken en genomen worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 02:53 schreef Clan het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik dat niet meer heb meegemaakt, altijd fijn dicht bij huis. Defensie verandert zo snel dat ik het niet bij kan houden. In de familie zit eigenlijk nog maar één in dienst, maar die is al met een opleiding bezig voor burger.
Maar jij gaat het nog uitzingen tot je FLO?
Ik ken het, ik vreesde in 1991 ook, en had ook echt geen zin om burger te worden. Al die kennis die je hebt opgedaan, en gewoon het hele leven op de kazerne is mooi als je ervan weet te houden. De meeste mensen denken dat het alleen maar serieus is, maar wij hadden de grootste lol en haalde echt vanalles uit op de kazerne, als we Soldaat waren geweest hadden we allang problemen gehad, maar van ons kon de leiding dat wel waarderen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 03:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik hoop het wel, ik vind het een te mooie baan. Maar als ze dusdanig (zoals Den Haag wil) aan mijn arbeidsvoorwaarden gaan zitten morrelen krab ik nog een keer aan mijn hoofd. Laat ik het zo zeggen, als mijn zoon aan komt zakken met een verhaal dat hij militair wil worden trap ik hem naar een zeevaartschool. Militair zijn staat in deze tijd voor bukken en genomen worden.
Was het 4 of 6 maanden missie?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 04:13 schreef Bouke-p het volgende:
Moguh!
Zo, de laatse volle maand! Over 4,12 weken, 28,87 dagen, 692,81 uren of 41568,36 geef ik het stokje over!
maar ik ben niet aan het aftellen ofzo
Klopt, ik had ook 2 weken verlof en dat was echt fijn, even thuis bij mijn vrouw ( die vond dat eenzame nog het ergste ) en de kinderen op bezoek, en even mijn eigen bedtijd bepalen, want dat vroeg naar bed gaan vond ik verschrikelijk. ( wij gingen om 2200 )quote:Op dinsdag 1 februari 2011 05:15 schreef Bouke-p het volgende:
20 weken. je kunt beter 6 maanden gaan dan 4 maanden en 3 weken, als je 6 gaat heb je recht op 2 weken verlof. inc reizen komt dat meestal neer op 3,5 week. Effectief ben je dan maar 2 weken langer weg terwijl je wel een maand extra uitzendtoelage krijgt.
Precies hetzelfde had ik ook, ik droeg alleen een Glock, geen Uzi, omdat geneeskundigen geen wapen mogen dragen volgens Geneefse conventie, behalve om de gewonden te verdedigen, maar ik heb ook toen pas schietles erin gekregen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 05:28 schreef Bouke-p het volgende:
Wij bepalen gewoon zelf hoelaat we gaan slapenzolang je maar om (in mijn geval) om 0715 op kantoor bent.
En idd ff naar huis gaan zou ik niet vervelend vinden, maar mn vrouw heeft dr gelukkig weinig last van. Af en toe momentjes en vooral kerst en oud&nieuw waren kut, maar nog een week of 5 en dan ben ik weer thuis
edit:
ik ben ook echt blij dat ik ooit een keer glock opgeleid ben, we moeten 24/7 gewapend zijn en nu heb ik dus alleen een glock in een heupholster. Anders had ik met een C8 mogen sjouwen
Ja, je mag gaan slapen.quote:
Dat is voor lekken, ik heb een blaas die zo groot is dat die over mijn nieren zit, dus mijn nierfuncties zijn achteruit gegaan en mijn blaas geeft niet meer het signaal om te moeten plassen, dat is dus het tegenovergestelde.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |