quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De Bakellende-norm geldt niet voor hemzelf? Ach nou ja, het is een hypocriete gristen, onder wiens gezag de armoede in Nederland is toegenomen. Had niet anders verwacht.
Shit volgens mij heb ik deze in het verkeerde topic gepostquote:Op woensdag 2 februari 2011 09:31 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Initiatief van de pvda, waar het cda in principe op tegen was (heb je het stuk zelf wel gelezen?). Daarnaast gaat het om een evenutele belastingverhoging, dat betekent niet dat topinkomens verboden moeten worden ofzo. Bos bijvoorbeeld kan best een topinkomen verdienen waar hij veel belasting over wil betalen, daar is niets mis mee. Als je dat hypocriet noemt dan heb je het gewoon niet begrepen, of ben je jaloers natuurlijk.
Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'? Wat is 'buitensporig' en wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:35 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Shit volgens mij heb ik deze in het verkeerde topic gepost. Er liep namelijk een soortgelijke discussie in POL waarin ook Wim Kok werd genoemd. Mbt hem poste ik dit artikel. In het artikel staat namelijk iets over de exorbitante zelfverrijking (ook in de private sector) waar Wim Kok tegen ageerde. Dezelfde Wim Kok die nu in allerlei duurbetaalde commissies zit
.
Dat zijn inderdaad niet strak gedefinieerde termen maar ik vind dat je jezelf wel ernstig belachelijk maakt als je eerst een beetje popi jopi gaat lopen uithalen naar exorbitante zelfverrijking en later onderdeel gaat uitmaken van de groep waar je waarschijnlijk tegen hebt geageerd.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'? Wat is 'buitensporig' en wie bepaalt dat?
Jan Modaal? Piet Krediet? De directeur van een bedrijf? De OR?
Ik denk dat zelfverrijking het probleem is, niet de hoogte van de bedragen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'? Wat is 'buitensporig' en wie bepaalt dat?
Ik vind het meer een open deur dan een goed punt, want dat netwerk heeft hij zelf vergaard. Hij heeft gekozen voor een loopbaan waarbij hij is opgeklommen tot MP. Dat is hem gelukt. En nu plukt hij de vruchten. En die komen hem dus toe. Het netwerk is hem niet aan komen waaien.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 19:50 schreef Compatibel het volgende:
Ik ben het overigens met je eens dat zijn tegenwoordige salaris sterk beïnvloedt wordt door het netwerk dat hij als premier heeft vergaard, dat is een goed punt. In die zin is het lastig te voorspellen wat er van hem zou zijn geworden als hij geen premier zou zijn geworden.
Dat ook. Mensen gebruiken altijd als argument dat ze jaren premier zijn geweest voor een lager salaris. Maar vergeten dat ze überhaupt niet op die hoge functies daarna waren gekomen mochten ze geen premier zijn geweest. Dus ze zien het premierschap als opstap om daarna lekker binnen te lopen. En daar dient het niet voor.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat zelfverrijking het probleem is, niet de hoogte van de bedragen.
Bedoelde Kok wel commissie baantjes? Controlerende functies die juist kritisch moeten zijn op zaken als... 'Exorbitante zelfverrijking'!?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:42 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Dat zijn inderdaad niet strak gedefinieerde termen maar ik vind dat je jezelf wel ernstig belachelijk maakt als je eerst een beetje popi jopi gaat lopen uithalen naar exorbitante zelfverrijking en later onderdeel gaat uitmaken van de groep waar je waarschijnlijk tegen hebt geageerd.
Als hij dat allemaal niet had geroepen had het natuurlijk niks uitgemaakt maar het komt nu gewoon bijzonder zwak over van een figuur als Wim Kok.
Ik ben ook enorm tegen al die kwakzalvers die 'spirituele zelfverrijking' aanbieden.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat zelfverrijking het probleem is, niet de hoogte van de bedragen.
Natuurlijk moet het kunnen, maar het is niet waar!quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:43 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Moet kunnen toch? Kom op, het is Fok!
En op zich is het nog waar ook..
Demagogie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:40 schreef SicSicSics het volgende:
Maar wat is 'exorbitante zelfverrijking'?
Dat idee heb ik ook ja!quote:
Wat is er niet waar dan?quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
Natuurlijk moet het kunnen, maar het is niet waar!
De Balkenende norm gold wel voor hemzelf. Sterker hij verdiende een kleine 15.000 euro minder dan de norm.quote:
maar inmiddels niet meer?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:07 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De Balkenende norm gold wel voor hemzelf. Sterker hij verdiende een kleine 15.000 euro minder dan de norm.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
maar inmiddels niet meer?
Waar is Ernst en Young openbaar bestuur?quote:De balkenendenorm (ook JP-norm, minister-presidentnorm of premiernorm) is het voorstel dat openbare bestuurders in Nederland niet meer zouden mogen verdienen dan de minister-president.
Plus: Balkenendenorm heeft nimmer gedraaid om winstaandeel. Salaris en winstaandeel is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:15 schreef SicSicSics het volgende:
Waar is Ernst en Young openbaar bestuur?
Geldt het dan nog steeds voor hem?
Ook over dat laatste kun je van mening verschillen, het houdt namelijk wel de absolute suprematie van de ene productiefactor, het geld van de aandeelhouder, over het andere, de arbeid, in.quote:Op woensdag 2 februari 2011 09:50 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben ook enorm tegen al die kwakzalvers die 'spirituele zelfverrijking' aanbieden.
Maar even serieus. De grens is natuurlijk arbitrair. De een zal zeggen dat het niet meer terecht is dat iemand een grote winstdeling/ bonus krijgt op het moment dat er veel mensen (veel is hierbij weer arbitrair) ontslagen moeten worden om de balans schoon te houden. De ander zal zeggen dat het niet terecht is wanneer de hele onderneming failliet dreigt te gaan en weer een ander zal pleiten dat het niet uitmaakt. De onderneming is immers van de ondernemer, als die het te gronde wil richten dan is dat zijn goed recht. (Binnen de grenzen van de wet.)
Het zal dan ook geen realistische strategie zijn. Het een kan ook niet zonder het ander, dus het ligt aan de motieven, wensen en verplichtingen van beide partijen of een onderneming slaagt of niet. Het is zeer ongezond als een van beide partijen teveel zijn zin doordrijft en zo'n sterke polarisatie zal dan ook bijna nooit voorkomen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook over dat laatste kun je van mening verschillen, het houdt namelijk wel de absolute suprematie van de ene productiefactor, het geld van de aandeelhouder, over het andere, de arbeid, in.
Maar wanneer is geld van jou? Wanneer heb jij het verdient en wie bepaalt dat? En wat is het verschil tussen iemand geld toeschuiven wat van een ander is en iemand belonen voor het het werk wat hij/ zij heeft gedaan?quote:Het probleem met de exhibitionistische zelfverrijking is volgens mij de zelfverrijking. Het jezelf of althans anderen in hetzelfde schuitje toeschuiven van andermans geld. Dat is toch wat anders dan verrijkt worden door een ander als beloning voor het werk dat je zo goed gedaaan hebt. Als de bank die jij bestuurt staatssteun nodig heeft om overeind te blijven kan van dat laatste eigenlijk geen sprake zijn, maar toch ben je dan al lang en breed verrijkt voor dat beleid, dus wie heeft je dan verrijkt en waarom?
Het laatste impliceert dat het de belanghebbende bij het werk is die goed zicht heeft op het werk wat gedaan is en die ook beloond nadat het werk daadwerkelijk gedaan is.quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:09 schreef SicSicSics het volgende:
Maar wanneer is geld van jou? Wanneer heb jij het verdient en wie bepaalt dat? En wat is het verschil tussen iemand geld toeschuiven wat van een ander is en iemand belonen voor het het werk wat hij/ zij heeft gedaan?
Doet er niet zoveel toe. Feit is dat winst en risico in nauw verband met elkaar staan, en als je wel de vruchten trekt van de genomen risico's en niet de rekening betaalt als de risico's zich verwezenlijken, je eigenlijk wel een situatie moet hebben waar sprake is van zelfverrijking, want een ander gaat dat niet voor je doen.quote:De bankensector heeft hele andere problemen dan de sector waar Balkenende nu in gaat werken. De shit bij de banken is ook niet begonnen bij één probleem, maar was een combinatie van factoren die tot een perfecte storm leidde.
Veel bedrijven zijn natuurlijk wel degelijk te groot om failliet te gaan, die hebben ook gewoon teveel waarde in het onderling verband, en hebben nauwelijks waarde in de losse onderdelen. Dus die worden gered door investeerders. En zonder het faillissement is niemand aansprakelijk.quote:Het grootste was de 'to big to fail' redenatie. Daar zul je bij E&Y nooit last van hebben.
En deze opmerking impliceert dat iedere directie van een bedrijf groter dan de supermarkt op de hoek geen geld 'verdient'. Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op woensdag 2 februari 2011 11:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Het laatste impliceert dat het de belanghebbende bij het werk is die goed zicht heeft op het werk wat gedaan is en die ook beloond nadat het werk daadwerkelijk gedaan is.
Dat van baten vs. risico ben ik met je eens. Dat er automatisch sprake is van zelfverrijking vind ik wat kort door de bocht.quote:Doet er niet zoveel toe. Feit is dat winst en risico in nauw verband met elkaar staan, en als je wel de vruchten trekt van de genomen risico's en niet de rekening betaalt als de risico's zich verwezenlijken, je eigenlijk wel een situatie moet hebben waar sprake is van zelfverrijking, want een ander gaat dat niet voor je doen.
Gered door investeerders is niet failliet, dus hier mis ik je redenering ook even.quote:Veel bedrijven zijn natuurlijk wel degelijk te groot om failliet te gaan, die hebben ook gewoon teveel waarde in het onderling verband, en hebben nauwelijks waarde in de losse onderdelen. Dus die worden gered door investeerders. En zonder het faillissement is niemand aansprakelijk.
Ik kan met niet voorstellen dat Balkenende alleen aangenomen is door 'een clubje' mensen. En stel je nou serieus dat een potentiële conglomeraat dictator beter is dan een RvB, RvC en OR?quote:Als ik dan lees dat Marnix van Rij betrokken is geweest bij zijn benoeming dan kun je je afvragen of het niet een clubje is wat hem onder zijn hoede neemt omdat uit andere belangen dan het belang van de onderneming. En in zoverre zou er dus sprake kunnen zijn van zelfverrijking, maar ik zie dat niet zo heel concreet.
Het is meer in het algemeen dat je je kunt afvragen of RvC's en raden van bestuur elkaar en dus zichzelf niet verrijken omdat de naamloze aandeelhouder geen andere keus heeft dan dat toe te laten. Hoe gaat dat eigenlijk bij bedrijven die in handen zijn van bijvoorbeeld de oprichter of diens familie? Schermen de bestuurders daar ook met aanbiedingen uit het buitenland? Is het dan ook ineens belangrijk dat er een hele sterke bestuursvoorzitter komt, en leidt dat er dan ook toe dat de salarissen van zowel de overige bestuurders die kennelijk een sterke leider nodig hadden meegroeien, net als die van de commissarissen? Of zegt zo'n eigenaar dan gewoon 'ga maar lekker naar het buitenland, als er ten minste interesse is', of 'als die bestuursvoorzitter zo belangrijk is, is de rest van jullie minder belangrijk, en verdienen jullie ook minder'?
Het probleem daarmee is?quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:57 schreef Weltschmerz het volgende:
Ook over dat laatste kun je van mening verschillen, het houdt namelijk wel de absolute suprematie van de ene productiefactor, het geld van de aandeelhouder, over het andere, de arbeid, in.
Het nodig hebben van staatssteun wil niet noodzakelijk zeggen dat het beleid van een specifieke bestuurder onjuist is geweest. Net zo goed als dat hoge winsten niet noodzakelijk voortkomen uit het beleid (conjunctuur speelt nu eenmaal ook een rol).quote:Het probleem met de exhibitionistische zelfverrijking is volgens mij de zelfverrijking. Het jezelf of althans anderen in hetzelfde schuitje toeschuiven van andermans geld. Dat is toch wat anders dan verrijkt worden door een ander als beloning voor het werk dat je zo goed gedaaan hebt. Als de bank die jij bestuurt staatssteun nodig heeft om overeind te blijven kan van dat laatste eigenlijk geen sprake zijn, maar toch ben je dan al lang en breed verrijkt voor dat beleid, dus wie heeft je dan verrijkt en waarom?
Nee, wat ik bedoel is dat als je een prestatie beloont, vorstelijk, exorbitant of exhibitionistisch of niet, dat je dan zicht moet hebben op de prestatie, de prestatie ook een daadwerkelijk afgeronde prestatie moet zijn, de prestatie aan die persoon toegerekend kan worden, en je zicht moet hebben op zowel de marktwaarde als de intrinsieke waarde van die prestatie.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En deze opmerking impliceert dat iedere directie van een bedrijf groter dan de supermarkt op de hoek geen geld 'verdient'. Of begrijp ik je verkeerd?
Er is verrijking, en er is een situatie achtergelaten waar niemand je voor zou willen belonen, dus dan is de vraag hoe ze dan zo verrijkt komen als ze het niet zelf hebben gedaan.quote:Dat van baten vs. risico ben ik met je eens. Dat er automatisch sprake is van zelfverrijking vind ik wat kort door de bocht.
Klopt, maar niet failliet wil niet zeggen dat er niet verloren is, en bij faillissement is een wanbeleid voerende bestuurder tenminste nog aansprakelijk. Maar zover komt het nooit.quote:Gered door investeerders is niet failliet, dus hier mis ik je redenering ook even.
Ik weet niet hoe dat soort dingen werken, maar bedrijven individueel en het bedrijfsleven in het algemeen halen natuurlijk graag de banden met de politiek aan. En politici die nog iets moeten van hun carriere maken beter niet al te veel vijanden bij het bedrijfsleven.quote:Ik kan met niet voorstellen dat Balkenende alleen aangenomen is door 'een clubje' mensen.
Nee, ik denk dat een grootaandeelhouder van naam veel weerbaarder is tegen bestuurders en RvC's die overal en altijd een aanleiding weten te vinden voor de verhoging van hun beloningen dan een ahv.quote:En stel je nou serieus dat een potentiële conglomeraat dictator beter is dan een RvB, RvC en OR?
Ik begrijp je boosheid niet. Deze man is jarenlang ambtenaar geweest in de politiek voor een redelijk salaris.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef stefan1187 het volgende:
Slang!![]()
Jarenlang schreeuwen dat de topinkomens aangepakt moeten worden maar ondertussen verdient meneer wel mooi 29.000 euro per maand
Het probleem is dat je je soms gaat afvragen of ze het niet allemaal daarvoor hebben gedaan. Als hij geen premier was geweest was hij nu nog steeds één of ander onbelangrijk gemeenteraadslid wellicht.quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:59 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Ik begrijp je boosheid niet. Deze man is jarenlang ambtenaar geweest in de politiek voor een redelijk salaris.
Mag hij nu wat meer verdienen als voormalig minister-president van Nederland?
Gemeenteraadslid zijn is geen beroep...quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:05 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Het probleem is dat je je soms gaat afvragen of ze het niet allemaal daarvoor hebben gedaan. Als hij geen premier was geweest was hij nu nog steeds één of ander onbelangrijk gemeenteraadslid wellicht.
Dat beweer ik ook niet. Ik vind alleen dat premier het einddoel moet zijn van je loopbaan en niet een opstapje naar allemaal andere dingen. Anders kan je mogelijke belangenverstrengelingen tijdens je premierschap krijgen (of ministerschap he Jaap de Hoop Schefferquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gemeenteraadslid zijn is geen beroep...
En waarom nu ineens mensen gaan denken dat je per ongeluk MP in NL kan worden is mij al helemaal een raadsel. Hij heeft zonder meer kwaliteiten, anders word je geen MP, laat staan dat je meermaals op die stoel wordt gezet.
Dat hij de uitstraling heeft van een bijzonder saaie baksteen zal best, maar je moet niet denken dat de eerste de beste vakkenvuller bij de AH zijn positie ongemerkt had kunnen innemen.
Lekkere leeftijdsdiscriminatie krijg je dan.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:32 schreef KuyaEd2010 het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet. Ik vind alleen dat premier het einddoel moet zijn van je loopbaan en niet een opstapje naar allemaal andere dingen. Anders kan je mogelijke belangenverstrengelingen tijdens je premierschap krijgen (of ministerschap he Jaap de Hoop Scheffer)?
Je kan het ook niet afdwingen maar het zou wel mooi zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:33 schreef flyguy het volgende:
[..]
Lekkere leeftijdsdiscriminatie krijg je dan.
Ik merk dat je weinig vertrouwen hebt in de integriteit van openbare bestuurders. Dat is niet terecht.quote:Op woensdag 2 februari 2011 20:32 schreef KuyaEd2010 het volgende:
Ik vind alleen dat premier het einddoel moet zijn van je loopbaan en niet een opstapje naar allemaal andere dingen. Anders kan je mogelijke belangenverstrengelingen tijdens je premierschap krijgen (of ministerschap he Jaap de Hoop Scheffer)?
Niet? Kijk dat ze flink cashen na hun loopbaan dat is volkomen legaal. Maar je leest ook regelmatig berichten over fraude en weet ik veel wat voor toestanden. Gister nog met die twee gemeenteraadsleden van de PvdA uit Gouda die ff voor 1,2 miljoen euro met gemeenschapsgeld hadden belangenverstrengeld.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik merk dat je weinig vertrouwen hebt in de integriteit van openbare bestuurders. Dat is niet terecht.
Verder is integriteit net zo goed een issue ten aanzien van voorgaande betrekkingen en/of contacten in je netwerk.
Toch heb ik hem nooit kunnen betrappen op bijzondere heldere gedachten, wel op napraten van de dienstdoende president van de USAquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat hij de uitstraling heeft van een bijzonder saaie baksteen zal best, maar je moet niet denken dat de eerste de beste vakkenvuller bij de AH zijn positie ongemerkt had kunnen innemen.
Met het eerste ben ik het met je eens, het tweede minder en dan nog is het wat mij betreft aan de mensen die er mee/ voor moeten werken en niet aan een derde partij die 'het gevoel' heeft dat er iets gebeurd wat niet correct zou zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, wat ik bedoel is dat als je een prestatie beloont, vorstelijk, exorbitant of exhibitionistisch of niet, dat je dan zicht moet hebben op de prestatie, de prestatie ook een daadwerkelijk afgeronde prestatie moet zijn, de prestatie aan die persoon toegerekend kan worden, en je zicht moet hebben op zowel de marktwaarde als de intrinsieke waarde van die prestatie.
Daar schort het volgens mij in dusdanige mate aan dat de beloonden het eigenlijk min of meer zelf uitmaken of er in ieder geval grote invloed op hebben, en dat er dus een element van zelfverrijking in zit.
Maar dan schort het aan het systeem, nier meteen aan de mensen die dat gebruiken. Beetje hetzelfde als wat er nu over Bleker gezegd wordt. Die (zijn vrouw) maakt gebruik van een subsidie waarvan hij eigenlijk vind dat het onzinnig is. Is dat dan zijn fout? Mag hij dat niet doen?quote:Er is verrijking, en er is een situatie achtergelaten waar niemand je voor zou willen belonen, dus dan is de vraag hoe ze dan zo verrijkt komen als ze het niet zelf hebben gedaan.
Bij een echt faillissement komt het ook maar zeer zelden voor dat er bestuursvoorzitters worden vervolgt. Of in ieder geval aansprakelijk worden gevonden. Volgens mij worden er (veel) vaker bestuurders ontslagen dan dat er bedrijven failliet gaan. En dat is maar goed ook.quote:Klopt, maar niet failliet wil niet zeggen dat er niet verloren is, en bij faillissement is een wanbeleid voerende bestuurder tenminste nog aansprakelijk. Maar zover komt het nooit.
En andersom ook niet. Hier heb je weer zo'n mooie wisselwerking.quote:Ik weet niet hoe dat soort dingen werken, maar bedrijven individueel en het bedrijfsleven in het algemeen halen natuurlijk graag de banden met de politiek aan. En politici die nog iets moeten van hun carriere maken beter niet al te veel vijanden bij het bedrijfsleven.
Dat zou best kunnen, is daar al eens onderzoek naar gedaan?quote:Nee, ik denk dat een grootaandeelhouder van naam veel weerbaarder is tegen bestuurders en RvC's die overal en altijd een aanleiding weten te vinden voor de verhoging van hun beloningen dan een ahv.
hij kijkt naar zijn salarisstrookje en denkt over of anderen dat hypocriet vinden:quote:Op maandag 31 januari 2011 18:32 schreef stefan1187 het volgende:
[..]
Balkenende verliest zo gewoon zijn geloofwaardigheid. Hij is wel geen premier meer maar op deze manier komt ie gewoon echt over als een slappe zak.
Dan sla je wel even wat over. Je kunt heel filosofisch gaan doen over de rol van een bedrijf in de samenleving en de positie van de aandeelhouder daarin en welke morele plichten daaruit zouden voortvloeien, dat hoeft niet eens om te erkennen dat een bedrijf ook zelf concrete verplichtingen is aangegaan. Verplichtingen aan schuldeisers in het algemeen en aan het personeel in het bijzonder.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Met het eerste ben ik het met je eens, het tweede minder en dan nog is het wat mij betreft aan de mensen die er mee/ voor moeten werken en niet aan een derde partij die 'het gevoel' heeft dat er iets gebeurd wat niet correct zou zijn.
Uiteraard gaat het om het systeem. Mensen zijn nou eenmaal op eigen gewin uit en als ze de kans krijgen om zichzelf legaal te verrijken dan zullen ze dat doen, dat is een gegeven.quote:Maar dan schort het aan het systeem, nier meteen aan de mensen die dat gebruiken. Beetje hetzelfde als wat er nu over Bleker gezegd wordt. Die (zijn vrouw) maakt gebruik van een subsidie waarvan hij eigenlijk vind dat het onzinnig is. Is dat dan zijn fout? Mag hij dat niet doen?
Maar dat komt ook doordat een faillissement weinig kans op uitwinning biedt, en personeel en andere schuldeisers nog meer in de kou laat staan.quote:Bij een echt faillissement komt het ook maar zeer zelden voor dat er bestuursvoorzitters worden vervolgt. Of in ieder geval aansprakelijk worden gevonden. Volgens mij worden er (veel) vaker bestuurders ontslagen dan dat er bedrijven failliet gaan. En dat is maar goed ook.
Ik zie dat andersom niet zo werken. En als het zo zou werken zie ik daarvan het voordeel niet en lijkt het me principieel ook onjuist.quote:En andersom ook niet. Hier heb je weer zo'n mooie wisselwerking.
Volgens mij hoeven BV's dat soort informatie niet te geven. Daarnaast hebben ze natuurlijk wel te maken met concurrentie van de (beursgenoteerde) NV's bij het werven van personeel.quote:Dat zou best kunnen, is daar al eens onderzoek naar gedaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |