En dat begrijp ik dus niet, want als het daarna lekker is maakt het toch niet uit?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:07 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat ik dingen die ik vies vind (vis) niet ga koken en dan maar lekker ga maken met sausjes.
Dat is weer het andere uiterste. Alle topkoks gebruiken kruiden en specerijen hoor. Zoutloos koken doen ze in het zieken- en bejaardentehuis.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:08 schreef Samzz het volgende:
Dus jij lust alleen producten waar een hele pleur aan specerijen op zitten? Grappig
Ik zie het NUT er niet van in stond er toch?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:09 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En dat begrijp ik dus niet, want als het daarna lekker is maakt het toch niet uit?
dat weet ik al jaren, waarom denk je anders dat ik in de zure sloot ga?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:06 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja zo zien die van ons volk eruit. Komt omdat we hem te vaak op de verkeerde plek stoppen. Wist je dat niet?
Gerookte zalmquote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef Ripley het volgende:
Dan nog maakt de bereidingswijze vaak wel veel uit voor de smaak. Als je zalm rookt smaakt het heel anders dan gestoomd bijvoorbeeld en juist de combi van de smaak van een vis met specerijen oid kan beide smaken verhogen. Maar goed.
Dat weet ik. Maar topkoks laten de oorspronkelijke smaak niet verloren gaan.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste. Alle topkoks gebruiken kruiden en specerijen hoor. Zoutloos koken doen ze in het zieken- en bejaardentehuis.
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef Nouk84 het volgende:
Contract; OT, goed salaris, jippie-ja-jee.
Dat heb ik toch nergens gezegd?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:11 schreef Samzz het volgende:
Dat weet ik. Maar topkoks laten de oorspronkelijke smaak niet verloren gaan.
Thuis, de hotribs van de http://www.spareribexpress.com/nl/quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef HeatWave het volgende:
Speaking of food, waar zal ik NU weer eens gaan eten zo?.
Klopt. Maar dat maakt voor het statement "Dan heb je nog nooit goed bereide vis gehad" weinig uit. Want dat is een onzin-statementquote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef Ripley het volgende:
Dan nog maakt de bereidingswijze vaak wel veel uit voor de smaak. Als je zalm rookt smaakt het heel anders dan gestoomd bijvoorbeeld en juist de combi van de smaak van een vis met specerijen oid kan beide smaken verhogen. Maar goed.
Ja, lekker makkelijk als ik om 19:30 in de melkweg moet zijnquote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef rival het volgende:
[..]
Thuis, de hotribs van de http://www.spareribexpress.com/nl/
Nee, dat zeg ik toch ook niet? Jij zegt dat je producten zonder specerijen niet lekker vind, waaruit ik de conclusie trok dat je de natuurlijke smaak van producten niet lekker vindt en dat sprak jij niet tegen.quote:
Nom nom.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:11 schreef Nouk84 het volgende:
Gerookte zalm; gerookte paling
; gerookte makreel
+ teveelquote:Op maandag 31 januari 2011 17:11 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zie het NUT er niet van in stond er toch?
Waarom zou nik de moeite gaan doen iets wat ik vies vind te gaan bereiden, om het daarna onder te moeten stoppen met sausjes omdat ik het anders niet lekker vind? Dan kan ik beter OF gewoon puur de saus gaan eten of iets beereiden wat ik lekker vind ongeacht of ik de smaak verbloem met saus of niet
Da's toch niet zo raar? Dat je kookt wat je zelf lust en dat je niet kookt wat je niet lust?
Mja, ik houd niet van koffie, maar wel van dingen met koffiesmaak zeg amarquote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat maakt voor het statement "Dan heb je nog nooit goed bereide vis gehad" weinig uit. Want dat is een onzin-statement
Daarnaast smaakt het anders, maar de basissmaak (de zeesmaak) blijft er in zitten op de een of andere manier. Het is zoiets als aan iemand die geen koffie lust wiener melange voorschotelen en zeggen dat dat toch heel anders smaakt. Klopt. Maar het smaakt nog steeds naar een hint van koffie, en als je DAT smerig vindt... ja dan lust je het dus ook niet
Dat klinkt leukquote:Op maandag 31 januari 2011 17:11 schreef rival het volgende:
[..]
dat weet ik al jaren, waarom denk je anders dat ik in de zure sloot ga?
Als je mij niet alle details van te voren geeft kan ik je toch nooit helpenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk als ik om 19:30 in de melkweg moet zijn.
Ik ook niet zoutloosquote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste. Alle topkoks gebruiken kruiden en specerijen hoor. Zoutloos koken doen ze in het zieken- en bejaardentehuis.
Die details had ik al gegevenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef rival het volgende:
[..]
Als je mij niet alle details van te voren geeft kan ik je toch nooit helpen
Dat soort mensen moet je idd afknallen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Laatst een kennis van ons:
"Ja, het was wel gezellig en het smaakte wel, maar mijn smaakpapillen zijn toch te goed ontwikkeld om daar echt van te genieten, maar het ging om de sfeer he."
Over een kerstetentje bij zn schoonzus...
Hij doet net of ie zo'n geweldig pallet heeft en dat is gewoon ECHT niet zo, ze eten wekelijks minimaal drie keer afhaalzooi ofzo, kweet niet, vind t dan zo patserig klinken.
Omdat tonijnsteak nog het meeste naar vlees smaakt. En dan nog zal ik het nooit zelf kiezen omdat het er nog steeds in zit. En bij die coquilles was het dus een kwetsie van het sausje wat vanalles verbloemde. Het is niet zo dat als ik het voorgeschoteld krijg dat ik het niet opeet als een klein kind, maar ik zal het niet zelf bestellen. En al helemaal niet zelf klaarmaken.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:14 schreef Ripley het volgende:
[..]
Mja, ik houd niet van koffie, maar wel van dingen met koffiesmaak zeg amarDus een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Maar jij eet iig wel coquilles of tonijnsteak, dus je weet dat niet elke vis hetzelfde smaakt
Net of een stamppotje niet even lekker kan zijn op zijn tijd als een 2 sterren maaltijdquote:Op maandag 31 januari 2011 17:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Laatst een kennis van ons:
"Ja, het was wel gezellig en het smaakte wel, maar mijn smaakpapillen zijn toch te goed ontwikkeld om daar echt van te genieten, maar het ging om de sfeer he."
Hij doet net of ie zo'n geweldig pallet heeft en dat is gewoon ECHT niet zo, ze eten wekelijks minimaal drie keer afhaalzooi ofzo, kweet niet, vind t dan zo patserig klinken.
half 8 he? snelle hap dus bij de febo, kfc, mac, bk oid...quote:
Dat blijkt wel uit het 'door de zure sloot gaquote:
Klopt jaquote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je idd afknallen.
Ik ben gek op echt goed, en dan vaak ook duur eten, maar soms is een broodje shoarma gewoon zoooo lekker....
Zal wel eetcafe worden denk ik, stoop en stoop ofzoquote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef rival het volgende:
[..]
half 8 he? snelle hap dus bij de febo, kfc, mac, bk oid...
of als je snel bent nog ff langs steakhouse op rembrandt
Ik vind het zo opschepperig en dat is jammer, dat ie het lekker vindt prima, maar dat ie gaat 'klagen' over t eten bij zn schoonzus en zelf wel heel vaak kant en klare pizza, diepvrieszooi enzo eet, vind ik niet in dat plaatje passen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je idd afknallen.
Ik ben gek op echt goed, en dan vaak ook duur eten, maar soms is een broodje shoarma gewoon zoooo lekker....
Sowieso schijnt elke 7 jaar je smaak te veranderen.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Klopt jaff lekker junkfoooooood frenzy. Kan best lekker zijn,
Je kunt je smaakpapillen echter wel "trainen" of laten wennen. Zoals dat ik dus olijven heb leren eten. Ik denk dan ook dat ze vaker bedoelen dat je je smaak verbreed hebt en niet de "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" mentaliteit hebben.
Je raakt er iig wel voller van vaakquote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef Ripley het volgende:
[..]
Net of een stamppotje niet even lekker kan zijn op zijn tijd als een 2 sterren maaltijd
ik zou niet meer bijkomenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
das huilen van blijdschap toch? of had ik de verkeerde smiley?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat blijkt wel uit het 'door de zure sloot ga' gedeelte ja
Ewquote:
Ik was gelukkig met iemand anders aan het praten en ving het alleen maar zijdelings opquote:
Kip in cola was overheerlijk, net als kip in sinas. Wokken in 7Up ook. maar ik ben ook vrij huiverig voor de schnitzel in cassis hoorquote:
Vorige week nog Foie gras gegeten, heel lekker, maar echt een mega portie, dan gaat het me ook weer tegenstaan na een paar flinke happenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
EwOrgaanvlees!
Al vind ik foie gras (sorry gansjes) wel lekker en leverworst of leverpastei ook
Ja dat. Maar gewoon lever, hart en niertjes. Ieww.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:21 schreef Ang3l het volgende:
EwOrgaanvlees!
Al vind ik foie gras (sorry gansjes) wel lekker en leverworst of leverpastei ook
Ja paar happen is lekker, niet een hele bakquote:Op maandag 31 januari 2011 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vorige week nog Foie gras gegeten, heel lekker, maar echt een mega portie, dan gaat het me ook weer tegenstaan na een paar flinke happen.
Ik vind de structuur meestal zo vies in m'n mondquote:Op maandag 31 januari 2011 17:22 schreef Techno het volgende:
[..]
Ja dat. Maar gewoon lever, hart en niertjes. Ieww.
en dan lees ik later dat ie zelf kant en klaarmaaltijden eet soms, of thuisbezorging....quote:Op maandag 31 januari 2011 17:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik was gelukkig met iemand anders aan het praten en ving het alleen maar zijdelings op
We wildfen voor een nieuwe frisdrank gana en de cassis hadden we nog niet gehad. Hij zei: ja schnitzel met cranberrie compote kan... cranvberrie, besjes... cassis... dat kan best!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef HeatWave het volgende:
Ik zou het wel proberen, maar ik verwacht er niet veel van nee, das geen combi.
het is onderdeel van de Koken met Prik door Stephan & Rik reeksquote:Op maandag 31 januari 2011 17:22 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb mijn cassis ook liever in een glas ja..![]()
Dat zit dus wel tussen je oren!quote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind de structuur meestal zo vies in m'n mond
Het lijkt me echt helemaal nietsquote:Op maandag 31 januari 2011 17:25 schreef Ang3l het volgende:
[..]
het is onderdeel van de Koken met Prik door Stephan & Rik reeksZijn er 3 erg lekkere gerechten uitgekomen... en pas 1 smerige
Ik verwacht vanavond dat het 3-2 wordt
De sinas gaf een soort duck a l'orange smaakje. Normaal ben ik ook niet zo van fruit bij het warme eten, of fruitsmaak. Ben meer van hartige en zoute of pittige smaken (en dan geen zout op de aardappelsquote:Op maandag 31 januari 2011 17:24 schreef Ripley het volgende:
Ik eet uit principe ook geen foie gras en ik vind het ook niet lekker. Orgaanvlees is ook geen favoriet.
En ik hou dus niet zo van zoete smeken in mijn eten. Ik kan het wel harden, maar nee, liever nietSterker nog, ik drink ook geen 7up, cassis of sinas.
Ik vind de smaak gewoon vies. Pate's zijn dan een uitzondering want dat smaakt gewoon heel anders dan een gebakken of gekookt levertje.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind de structuur meestal zo vies in m'n mond
Ik stoorde me een beetjequote:Op maandag 31 januari 2011 17:23 schreef rival het volgende:
[..]
en dan lees ik later dat ie zelf kant en klaarmaaltijden eet soms, of thuisbezorging....
wat lult ie dan
ik zou lachen
Ik vind het ook niet zo lekker, dus da bestel ik idd ook niet uit mezelf. Hoewel ik soms een zoetig sausje op mn vlees wel vind gaan. soms.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:24 schreef Ripley het volgende:
Ik eet uit principe ook geen foie gras en ik vind het ook niet lekker. Orgaanvlees is ook geen favoriet.
En ik hou dus niet zo van zoete smeken in mijn eten. Ik kan het wel harden, maar nee, liever nietSterker nog, ik drink ook geen 7up, cassis of sinas.
Nee de mond zit nog lageeeeeeeeeer!quote:
Dat roept iedereen vooraf, tot ze de kip in cola geproefd hebben (En da's dan verder met scherpe mosterd en bacon en zo, dus tis niet mierzoet of zo hoorquote:Op maandag 31 januari 2011 17:26 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Het lijkt me echt helemaal niets
eend a l'orange vind ik ook niksquote:Op maandag 31 januari 2011 17:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
De sinas gaf een soort duck a l'orange smaakje. Normaal ben ik ook niet zo van fruit bij het warme eten, of fruitsmaak. Ben meer van hartige en zoute of pittige smaken (en dan geen zout op de aardappels)
Ja, kip met cola heb ik meer goeie dingen over gehoord, ik moet nog steeds naar Pien85 om het een keer te komen etenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat roept iedereen vooraf, tot ze de kip in cola geproefd hebben (En da's dan verder met scherpe mosterd en bacon en zo, dus tis niet mierzoet of zo hoor). Ik heb het gewoon 1x geprobeerd omdat ik nieuwsgierig was.... en nu moet ik het vaker maken van vrienden
Wat niet gaat, gaat niet. Eerst nu aan jezelf denken en dan weer andere dingen opbouwenquote:
Ik ben sowieso van het kaliber "Wat de boer niet kent..."quote:Op maandag 31 januari 2011 17:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat roept iedereen vooraf, tot ze de kip in cola geproefd hebben (En da's dan verder met scherpe mosterd en bacon en zo, dus tis niet mierzoet of zo hoor). Ik heb het gewoon 1x geprobeerd omdat ik nieuwsgierig was.... en nu moet ik het vaker maken van vrienden
Bleek dat ik er nog niet helemaal klaar voor was om (part-time) in een drukke winkel te staan... halve paniekaanvallen enzoquote:
Logisch, als je 3 hapjes hebt geproefd zit je volquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik ben sowieso van het kaliber "Wat de boer niet kent..."
ik bedoel dan ook uitlachen, in zijn gezicht. en dan vragen waar ie het lef vandaan haalde vanwege eerder genoemde voorbeeldenquote:
Nee nou dan hoef je hem dus ook niet in de sinas te pleurenquote:
Knoflook op het etenquote:Inderdaad, hartige smaken! Knoflook!
Ik zou echt alles proberen, als het maar dood is, levend zou misschien voor sommige beesten ook nog wel kunnen, maar de meeste echt nietquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Dat zal je verbazenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Logisch, als je 3 hapjes hebt geproefd zit je vol.
/peace out.
Dat dus... maar voelt nu wel even kut.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat niet gaat, gaat niet. Eerst nu aan jezelf denken en dan weer andere dingen opbouwen
niks mis met een keertje proberen tochquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Owquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Bleek dat ik er nog niet helemaal klaar voor was om (part-time) in een drukke winkel te staan... halve paniekaanvallen enzo
Ik heb flinke overreding nodig om iets te proberen meestalquote:Op maandag 31 januari 2011 17:31 schreef rival het volgende:
[..]
niks mis met een keertje proberen toch
Ik bestel in restaurants wel vaak wat ik weet dat ik lust maar wat ik zelf thuis dan niet vaak eet bijvoorbeeld. Anders vind ik het in zonde als ik het niet list, maar ook zonde als ik weet dat ik het thuis ook zo klaar kan maken.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Zonde, want dan mis je ws ook veel dingen die je wel lekker zou vindenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb flinke overreding nodig om iets te proberen meestal
Ik bestel juist het liefst dingen die ik niet ken, moet zeggen dat dat wel ligt aan het restaurant...quote:Op maandag 31 januari 2011 17:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik bestel in restaurants wel vaak wat ik weet dat ik lust maar wat ik zelf thuis dan niet vaak eet bijvoorbeeld. Anders vind ik het in zonde als ik het niet list, maar ook zonde als ik weet dat ik het thuis ook zo klaar kan maken.
En qua die vis.... als de ander vis heeftprobeer ik best een stukje. Zo heb ik ook wel mossel geproefd, en venusschelpen, en zeewolf etc etc Maar 90% lust ik gewoon niet. Dus tis niet zo dat ik het niet probeer
als iets niet lekker is, ach, die smaak ben je zo weer kwijt toch....quote:Op maandag 31 januari 2011 17:32 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik heb flinke overreding nodig om iets te proberen meestal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |