Jup, was er anderhalve maand geleden, en de taxi chauffeur wist ons te melden dat iedere 9 maanden er een miljoen inwoners bijkomen in Cairo. Sowieso ook als je er bent; die stad barst uit z'n voegen. Smog, files, overal druk en vol en vies...quote:Op maandag 31 januari 2011 14:22 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Cairo is echt huge![]()
overigens: Hurghadaen sharm el-sheikh rule
![]()
Veel mensen wonen natuurlijk ook buiten de steden. Boeren, langs de Nijl. Die zijn vaak zo arm dat ik me afvraag of ze het wel echt allemaal meekrijgen wat er in de steden speelt.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:17 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik dus ook... eeeeeenn als we dan kijken naar het aantal demonstranten, ik hoor ze telkens praten over tienduizenden... (al denk ik zelf dat het honderdduizenden zijn, maarja dat hoor ik niet)
Mag ik dan zeggen dat, kijkend naar de percentages, dit eigenlijk géén grote demonstraties zijn?
En wij zien alleen beelden van Tahrir Sqquote:dancefromiraq Tahrir square demo is huge, Cairo Train Station Square also huge, awaiting confirmation of numbers #jan25
less than a minute ago via TweetDeck
gisterenacht , rond half 1 tot 0100 ging het voor de NOS redelijk lang over egypte ....quote:Op maandag 31 januari 2011 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De NOS zeker? De Nederlandse staatstelevisie bewaakt de NL en daarmee de USA belangen. Ze besteden weinig aandacht (ZEKER geen extra uitzendingen!) en spreken nog steeds over "onrust"
Ik ben bang dat we in NL niet zo vrij zijn als veel mensen hopen.
Ik kijk niet naar die zender maar BBC is ook lekker bezig dus.quote:Shawkatt Raghib ShawkattRaghib RT @BBCWorld: Stop your Evil coverage. We understand how hard for UK to lose its corrupt team in #Egypt. #Jan25 #Tahrir #1M #Feb1
In Cairo alleen al? Is toch voor heel Egypte, en dan niet in 9 maanden maar gemiddeld een jaar heb ik gelezen.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup, was er anderhalve maand geleden, en de taxi chauffeur wist ons te melden dat iedere 9 maanden er een miljoen inwoners bijkomen in Cairo. Sowieso ook als je er bent; die stad barst uit z'n voegen. Smog, files, overal druk en vol en vies...
Ik moet vandaag ook nog gewone dingen doen, en ik heb weinig anders dan Twitter. Maar ik zal kijken.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Zou je voor mij een samenvatting willen schrijven over Alexandrië vandaag? Post ik dat ook op de FP
Denk dat het perspectief verstorend werkt. Denk aan het studentenprotest op het Malieveld laatst. Door de beelden van de NOS kon men het idee krijgen dat het hele veld vol stond, terwijl er nog 10k mensen bijkonden (tot. capaciteit is dacht ik 30k & er waren er 20k)quote:Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef uithangbord het volgende:
De meldingen van 250k lijken me zwaar overdreven, zeker als ik de laatste livebeeld op AJE zie. Ziet er eerder uit als 25k.
En dat kun je zeggen op basis vanuit 1 camerastandpuntquote:Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef uithangbord het volgende:
De meldingen van 250k lijken me zwaar overdreven, zeker als ik de laatste livebeeld op AJE zie. Ziet er eerder uit als 25k.
ze zegt nu net het lijkt kalm .. maar niet alles is wat het lijkt...quote:Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef uithangbord het volgende:
Als je er geen tijd voor hebt, np. Ben sowieso al heel blij met je twitter updates.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet vandaag ook nog gewone dingen doen, en ik heb weinig anders dan Twitter. Maar ik zal kijken.
Als iemand anders Alexandrië bij houdt of mooie bronnen heeft, voel je vrij om een verslagje te schrijven. Ook over Suez en andere grote plaatsen.
Neuh Cairo alleenquote:Op maandag 31 januari 2011 14:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
In Cairo alleen al? Is toch voor heel Egypte, en dan niet in 9 maanden maar gemiddeld een jaar heb ik gelezen.
Egyptenaren overdrijven ook graag.
tijdens intervieuws ?? wow .. let op het is ook tijdens een dagenlange demonstratie he .. ik denk dat ik dan ook nogal gefrustreerd praat .........quote:Op maandag 31 januari 2011 14:28 schreef Kikopuz het volgende:
Is het iets typisch Midden-Oosterig om zo te schreeuwen tijdens interviews of doen alle mensen dit in zulke situaties?
Is typisch voor die regio.quote:Op maandag 31 januari 2011 14:28 schreef Kikopuz het volgende:
Is het iets typisch Midden-Oosterig om zo te schreeuwen tijdens interviews of doen alle mensen dit in zulke situaties?
De arme journaliste.. Staat er opeens een vent naar jou te schreeuwen in een taal die je niet zo goed kentquote:Op maandag 31 januari 2011 14:28 schreef Maitje het volgende:
Mooi dat een man zich zo kan uiten.. is ook wel een taaltje voor natuurlijk...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |