abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2011 @ 23:23:46 #176
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92152807
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:04 schreef Tomrrrrrr het volgende:

Wat was je besparing dan?
Geen melding. Zie gegeven privacy en internet in deze draad en verwijzing naar elders van mijn hand.
Bottomline, ik ben er blij mee, het voelt goed.

Ok, laat ik het zo vragen. Stel die dingen gaan 25 jaar mee. Wat betaal je dan per kWh?

Ook dat is dan zo terug te rekenen, geen melding.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 23:25:28 #177
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_92152924
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:23 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Geen melding. Zie gegeven privacy en internet in deze draad en verwijzing naar elders van mijn hand.

Ok, laat ik het zo vragen. Stel die dingen gaan 25 jaar mee. Wat betaal je dan per kWh?

Ok, dat kan. Tis iig genoeg antwoord om aan te tonen dat het duidelijk geen gratis energie is.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_92153077
quote:

[..]

Ik wil er verder geen woorden meer aan vuil maken, maar hoe brengt het je privacy in gevaar als wij je besparing weten? Desnoods noem je alleen het percentage t.o.v. je verbruik of iets dergelijks.
pi_92153200
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:10 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat zeg je zelf. Het ging immers alleen maar over een bepaald molecuul, en niet over de toepasbaarheid van dat molecuul in PV-cellen.
In beide gevallen zetten ze energie om. Maar je kan toch niet een molecuul procentueel vergelijken met een compleet apparaat? Van een appel en zijn pit verwacht je toch ook niet dezelfde smaak?

quote:

[..]

Wat maakt het nou uit voor je privacy als je noemt hoeveel je bespaart met het gebruik van zonnecellen?

Zelf ben ik ook wel benieuwd. Ik ben zelf ook van plan meer en meer gebruik te maken van zelf opgewerkte energie. Ik zal alsnog zelf een kosten/baten berekening maken, maar een hint van wat ik kan verwachten is wel fijn.
  maandag 31 januari 2011 @ 23:32:44 #180
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92153369
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:09 schreef Gray het volgende:

Ik weet niet of je jezelf hier nou uitmaakt voor de zwakste schakel, of dat je in de war bent met de betekenis ervan.
Deels bij mij, deels bij de lezer. Immers, een boodschap ligt niet alleen bij de verteller, ook bij de recipiënt.

quote:
Heb jij zelf al eens de moeite genomen uit te zoeken hoe beide theorieën zich op mathematisch niveau verhouden?
Ja en stapte er al vlot langs, de regels van monopoly of world of warcraft zijn leuk en aardig, maar er is meer.
Veel interessanter zijn zaken als 'super'- : zonnecellen, warmte/koude energy opwekking, druk / 'vacuüm' motoren, waterstof opwekkers, elkaar wegdrukkende magneten, enz enz.

quote:
Ik wel namelijk. En aangezien de wetenschappelijke theorie voor energie-behoud en overdracht klopt (ieder maakt dagelijks gebruik van apparaten die berusten op deze theorie) en deze de andere theorie tegenspreekt, moet die andere wel onjuist zijn, in ieder geval deels.
Voor simpele zaken gaat het op. Input is niet output? er treedt warmte op? is 'energy verlies' (maar je kan de cv wat lager zetten in de winter in geval van een stevige pc die 16 uur per dag 'loeit')
De continue energie van de zon die we absorberen(?) nou, waar blijft die energy, waarom brand de boel niet af?) , olie die pas energy is (en dat in variërende kwaliteiten) na bewerking met en door energie gebruik , ook afhankelijk van luchtdruk en vochtigheid enz. Zwaartekracht, getijden, lichter dan lucht gassen, dingen als 'syntetisch opgewekte' ramjet en scramjet principes, prachtige toekomst bouwstenen. De wat van behoud van energy wet ook mij ooit heilig, inmiddels niet meer.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 31 januari 2011 @ 23:33:49 #181
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92153436
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:25 schreef ATuin-hek het volgende:

Ok, dat kan. Tis iig genoeg antwoord om aan te tonen dat het duidelijk geen gratis energie is.
retorische vraag :
Rij je liever 100% op (stelling->) benzine in je auto, of op een manier, met methodes, dat het bijv. 60% goedkoper kan?
pi_92154098
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:29 schreef Gray het volgende:

[..]

In beide gevallen zetten ze energie om. Maar je kan toch niet een molecuul procentueel vergelijken met een compleet apparaat? Van een appel en zijn pit verwacht je toch ook niet dezelfde smaak?
Ja, dus bevestig je wéér zelf, dat die ontdekking geen reet te maken heeft met de hoeveelheid energie die op te wekken is uit zonnestraling.
pi_92154953
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:45 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja, dus bevestig je wéér zelf, dat die ontdekking geen reet te maken heeft met de hoeveelheid energie die op te wekken is uit zonnestraling.
Volgens mij lees je niet goed, of mijn uitleg is niet in een vorm opgeschreven dat je begrijpt wat ik bedoel. Nog eens proberen:

PV zonnecel werkt met een rendement van 40%.
PV zonnecel bevat moleculen die zonne-energie in een y hoeveelheid stroom.
12-jarig knulletje zijn molecuul zet zonne-energie om in 500y hoeveelheid stroom.

Die 500y kan zich in een volledige cel uiteindelijk vertalen naar 60%, 70%, 80% rendement. Je moet de appels wel van de peren scheiden voor je gaat vergelijken. ;)

Is het zo duidelijk?
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:01:03 #184
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92155055
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:45 schreef KomtTijd... het volgende:

Toch wel, meer is beter, denk maar aan- en vergelijk met zonnetorens waarop tig spiegels gericht staan.
De 12 jarige diens 'uitvinding' (Hij verbeterde het werk van 3 universiteiten als huiswerk) pakt 500 keer meer licht, dus ipv 1000 spiegels zou die aan 2 genoeg hebben. Bovendien zet zijn cel ook div. UV En zichtbaar licht om. Met andere woorden, bewolkt of niet : energie.
En ook dit zal nog verbeteren, daar ben ik van overtuigd.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:02:36 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_92155162
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 19:38 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Jij wel dan ... ?

Ik heb nieuws voor iedereen hier:

User fokthesytem heeft gelijk; voertuigen met een free energy aandrijving worden al op grote schaal (in het geheim) gebruikt door militaire instanties van USA en Rusland.
Omdat jij dat zegt zeker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:04:43 #186
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92155324
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:

Omdat jij dat zegt zeker.
Oh obiwan, wie was er eerder, de kip of het ei? Kan g-d een steen maken die hij niet op kan tillen en kan je bewijzen dat g-d NIET bestaat?
Geloof wat je wil, zou iedereen 'moeten' doen. Wetenschap is open staan, verder en anders proberen te kijken dan je leerde.
pi_92155373
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:59 schreef Gray het volgende:

[..]

Volgens mij lees je niet goed, of mijn uitleg is niet in een vorm opgeschreven dat je begrijpt wat ik bedoel. Nog eens proberen:

PV zonnecel werkt met een rendement van 40%.
PV zonnecel bevat moleculen die zonne-energie in een y hoeveelheid stroom.
12-jarig knulletje zijn molecuul zet zonne-energie om in 500y hoeveelheid stroom.

Die 500y kan zich in een volledige cel uiteindelijk vertalen naar 60%, 70%, 80% rendement. Je moet de appels wel van de peren scheiden voor je gaat vergelijken. ;)

Is het zo duidelijk?
PV-cellen met een rendement van 40% moeten sowieso nog uitgevonden worden, maargoed daar gaat het niet om.

En wat je zegt klopt, maar het kan zich ook vertalen naar 0%, 10%, 20% enz. Kortom, de uitvinding is nutteloos zolang deze niet toegepast kan worden. Voor de aanname dat dat molecuul 500x meer energie opwekt, moet namelijk voor het gemak wel even de grootte, kostprijs, bewerkbaarheid, enz. enz. enz. compleet buiten beschouwing gelaten worden.
pi_92155498
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 23:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Deels bij mij, deels bij de lezer. Immers, een boodschap ligt niet alleen bij de verteller, ook bij de recipiënt.
Uh-huh, gezien de hoeveelheid reacties met vragen om verduidelijking van je teksten, waar zou je de reden leggen voor miscommunicatie? Retorische vraag overigens.

quote:
[..]

Ja en stapte er al vlot langs, de regels van monopoly of world of warcraft zijn leuk en aardig, maar er is meer.
Veel interessanter zijn zaken als 'super'- : zonnecellen, warmte/koude energy opwekking, druk / 'vacuüm' motoren, waterstof opwekkers, elkaar wegdrukkende magneten, enz enz.
Nee, dus. Wat hebben games hiermee te maken? En andere onderwerpen aansnijden verhult niet dat je het antwoord niet weet.

quote:
[..]

Voor simpele zaken gaat het op. Input is niet output? er treedt warmte op? is 'energy verlies' (maar je kan de cv wat lager zetten in de winter in geval van een stevige pc die 16 uur per dag 'loeit')
De continue energie van de zon die we absorberen(?) nou, waar blijft die energy, waarom brand de boel niet af?) , olie die pas energy is (en dat in variërende kwaliteiten) na bewerking met en door energie gebruik , ook afhankelijk van luchtdruk en vochtigheid enz. Zwaartekracht, getijden, lichter dan lucht gassen, dingen als 'syntetisch opgewekte' ramjet en scramjet principes, prachtige toekomst bouwstenen. De wat van behoud van energy wet ook mij ooit heilig, inmiddels niet meer.
Reutel, reutel, onwetendheid, reutel. Als de wet van behoud van energie volgens jou niet klopt, waarom gebruik je dan wel zonnecellen en energie uit fossiele brandstoffen? Die andere opties zijn duidelijk beter. Waarom schaf je dan niet zo een alternatieve energiebron aan? Als het zou werken had ik het direct gekocht, waarom jij niet?
pi_92155760
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:05 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

PV-cellen met een rendement van 40% moeten sowieso nog uitgevonden worden, maargoed daar gaat het niet om.
35,8%

40-80%

quote:
En wat je zegt klopt, maar het kan zich ook vertalen naar 0%, 10%, 20% enz. Kortom, de uitvinding is nutteloos zolang deze niet toegepast kan worden. Voor de aanname dat dat molecuul 500x meer energie opwekt, moet namelijk voor het gemak wel even de grootte, kostprijs, bewerkbaarheid, enz. enz. enz. compleet buiten beschouwing gelaten worden.
Dat staat buiten de discussie die we voerden, maar je hebt volledig gelijk.
pi_92155880
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:04 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Oh obiwan, wie was er eerder, de kip of het ei? Kan g-d een steen maken die hij niet op kan tillen en kan je bewijzen dat g-d NIET bestaat?
Geloof wat je wil, zou iedereen 'moeten' doen. Wetenschap is open staan, verder en anders proberen te kijken dan je leerde.
Je hanteert zelf geen wetenschappelijke methode. Bovendien bouw je met wetenschap voort op wat je eerder hebt geleerd. Wat overigens niet zegt dat van het geleerde het tegendeel niet aangetoond kan worden.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:18:59 #191
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92156052
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:07 schreef Gray het volgende:

Uh-huh, gezien de hoeveelheid reacties met vragen om verduidelijking van je teksten, waar zou je de reden leggen voor miscommunicatie? Retorische vraag overigens.
Voor mij ook, de uitleg dan :)

quote:
Nee, dus. Wat hebben games hiermee te maken? En andere onderwerpen aansnijden verhult niet dat je het antwoord niet weet.
men kan in een game heel goed zijn als men de regels kent, ook de 'handel met voorkennis' boekjes, dus waar een game veel punten/rang voor geeft. Economy is ook zo een 'vak', of rechtsgeleerdheid, en zelfs exacte vakken zoals wis- en natuurkunde, scheikunde. Je kan leren en het spel spelen, maar kan je er ook buiten om opereren en denken? Dan pas ben je potentieel verbeteraar.

quote:
Reutel, reutel, onwetendheid, reutel.
Bal, kaats.

quote:
Als de wet van behoud van energie volgens jou niet klopt,[/] Vaak wel, soms niet, dat schreef ik alreeds.

[q]waarom gebruik je dan wel zonnecellen en energie uit fossiele brandstoffen? Die andere opties zijn duidelijk beter. Waarom schaf je dan niet zo een alternatieve energiebron aan? Als het zou werken had ik het direct gekocht, waarom jij niet?
Het is nog niet te koop en/of de boel staat bewust 'in de ijskast' vanwege de transitie olie- -> andere economie.
pi_92156070
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:12 schreef Gray het volgende:

[..]

35,8%

40-80%

quote:
But like any breakthrough, this is still in the theoretical stage,
quote:
[..]

Dat staat buiten de discussie die we voerden, maar je hebt volledig gelijk.
Nouja, het originele artikel uit die quote gaat toch echt over zonneCELLEN.
Maar dat de getallen nergens op slaan blijkt sowieso al uit het artikel: hij zou 500x meer energie opwekken dan "commerciele" cellen en 9x meer dan "de meest geavanceerde exemplaren", terwijl het verschil tussen die twee in werkelijkheid ongeveer een factor 2 is.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:25:22 #193
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92156330
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:15 schreef Gray het volgende:

Wat overigens niet zegt dat van het geleerde het tegendeel niet aangetoond kan worden.
Tja, geschiedenis bewees dat al vaak, dus dAt ontkennen zou pas een brevet van onwetendheid uitstralen.
Bestaande formules posteren zegt niet veel meer dan het abc opdreuenen, interessanter is het om nieuwe dingen te doen, ontdekken, experimenteren, oude technologie anders in te zetten. Terug naar de basis, (druk, magnetisme, zon, wind, warme/koude lucht e.d.) daar ligt de toekomst, de rest is much to do about milieu vervuiling en inefficiëntie.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:32:04 #194
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92156597
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:19 schreef KomtTijd... het volgende:

Maar dat de getallen nergens op slaan blijkt sowieso al uit het artikel: hij zou 500x meer energie opwekken dan "commerciele" cellen en 9x meer dan "de meest geavanceerde exemplaren", terwijl het verschil tussen die twee in werkelijkheid ongeveer een factor 2 is.
Nee, hij vangt 500 maal meer licht, fotonen.
Een v 12 motor heeft ook niet 2 x betere efficiënte dan een v 6 puur kijkend naar de brandstof/explosie/kracht. Het principe is gelijk. Zo gaat een speedboot met niet 1, maar 2 maal 300 PK BB motoren niet ineens 2 maal sneller.
pi_92156852
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:32 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Nee, hij vangt 500 maal meer licht, fotonen.
Dat kan niet, want een normale PV-cel weet al 20-35% van de straling om te zetten in elektriciteit. Dat betekent dat hij max. 5x zoveel licht kan vangen, want dan heeft hij al het licht gevangen wat er te vangen is.
quote:
Een v 12 motor heeft ook niet 2 x betere efficiënte dan een v 6 puur kijkend naar de brandstof/explosie/kracht. Het principe is gelijk. Zo gaat een speedboot met niet 1, maar 2 maal 300 PK BB motoren niet ineens 2 maal sneller.
Nee, want een V12 werkt volgens exact het zelfde principe als een V6, alleen dan dubbel uitgevoerd.
En een speedboot met 2x zoveel vermogen gaat inderdaad niet 2x zo snel, maar wortel(2) keer zo snel.
pi_92156907
Posten in BNW, waarom doe ik het ook eigenlijk... *stopt volgen*
pi_92157077
Tesla was de energy master.

Vraag maar aan de oliebedrijven die zijn patenten gejat/gekocht en ergens diep verstopt hebben.

Hier, de beste man met een draadloze lamp: Hij putte energie uit de natuurlijke lading van de Aardbol, die ladingsgewijs 1 dikke batterij is, of iets dergelijks. Ben geen natuurkundige ofzo.

dinsdag 1 februari 2011 @ 00:51:36 #198
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92157292
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:39 schreef KomtTijd... het volgende:

Nee, want een V12 werkt volgens exact het zelfde principe als een V6, alleen dan dubbel uitgevoerd.
En een speedboot met 2x zoveel vermogen gaat inderdaad niet 2x zo snel, maar wortel(2) keer zo snel.
Ah je herhaalt het en dus ben je het met me eens! :)
De fotocel pakt 500 keer meer licht, dat is niet gelijk aan : 500 maal meer opbrengst.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 00:54:44 #199
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_92157405
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:45 schreef Salvad0R het volgende:
Tesla was de energy master.

Vraag maar aan de oliebedrijven die zijn patenten gejat/gekocht en ergens diep verstopt hebben.

Hier, de beste man met een draadloze lamp: Hij putte energie uit de natuurlijke lading van de Aardbol, die ladingsgewijs 1 dikke batterij is, of iets dergelijks. Ben geen natuurkundige ofzo.

[ afbeelding ]
Deze Big Pharma pakt man op die kanker geneest (aub niet hier verder bespreken) past ook heel goed in het rijtje: sterf gepeupel, wij de 2% die 51% van alle waarde in handen willen, wij geld-zieke-junks, willen jullie bedotten, jullie willen belogen worden, sterf! :)

Dus tja, olie handel, farmacie, UFO's bij de tempelberg...( Verschillende filmpjes Israëlische UFO opgedoken ) allemaal zuivere welbedoelde niet bedottende koffie :) Leer wat je geleerd wordt door een staats-goedgekeurde prof. en smoelen verder :) ook aub niet hier verder bespreken, het zijn parallel voorbeelden voor de alu-oogkleppers.
pi_92157439
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:18 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Voor mij ook, de uitleg dan :)
Whut? Ik stelde een vraag. Een retorische ook nog... Laat maar varen.

quote:
[..]

men kan in een game heel goed zijn als men de regels kent, ook de 'handel met voorkennis' boekjes, dus waar een game veel punten/rang voor geeft. Economy is ook zo een 'vak', of rechtsgeleerdheid, en zelfs exacte vakken zoals wis- en natuurkunde, scheikunde. Je kan leren en het spel spelen, maar kan je er ook buiten om opereren en denken? Dan pas ben je potentieel verbeteraar.
Je hebt duidelijk een verkeerd idee van wetenschap. Als je buiten de 'spelregels' van wetenschap om werkt, ben je niet wetenschappelijk bezig. Je kan echter wel de 'spelregels' veranderen. Daarvoor heb je echter wel zéér goede kennis nodig van alle 'spelregels' in het betreffende vakgebied. Ook zal je moeten aantonen dat jouw regels kloppen. Beide voorbeelden zijn niet van toepassing in het gros van de vrije-energie bedenksels van amateurknutselaars op internet.

quote:
[..]

Bal, kaats.
Geen probleem.

quote:
[..]

Het is nog niet te koop en/of de boel staat bewust 'in de ijskast' vanwege de transitie olie- -> andere economie.
Als je goed zoekt kan je het zeker vinden, ebay en amazon.com hebben vast wel wat liggen. Alleen blijken het waardeloze uitvindingen te zijn die niet doen wat ze beloven. Dat weet jij net zo goed als ieder ander, anders had je echt wel zo'n unit staan thuis.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 00:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat kan niet, want een normale PV-cel weet al 20-35% van de straling om te zetten in elektriciteit. Dat betekent dat hij max. 5x zoveel licht kan vangen, want dan heeft hij al het licht gevangen wat er te vangen is.
Het zou heel gemakkelijk miscommunicatie kunnen zijn. Veel nieuwsartikelen komen van journalisten die zelf nooit in het vakgebied hebben gezeten waar ze over schrijven. Op internet komt het vaak niet eens van ervaren journalisten. Een groot probleem voor de vertaling van wetenschap naar maatschappij, aangezien het leidt tot Bleep-docu's, vrije-energie oplichtingen, voortzetting van gevaarlijke ziektes door propaganda tegen vaccinaties, kwakzalverij, mensen die niet in AIDS of kanker geloven, verhalen over kwaadaardige nanomachines en spionagebiochips etc.

quote:
[..]

Ik dacht dat je eenzelfde concept miste bij het verhaal over 500x enzo. No probs. Top dat je sceptisch bent overigens. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')