Het kan maar zoquote:Op zondag 30 januari 2011 21:35 schreef Jump het volgende:
Straks hebben ze daar sneller een nieuwe stabiele regering dan België
En in Egypte?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
In belgie hebben ze niet 1 volk.
Maar 3
Die voelen zich nu blijkbaar allemaal even Egyptenaarquote:Op zondag 30 januari 2011 21:40 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En in Egypte?
http://en.wikipedia.org/wiki/Egypt#Demographics
Hoe lang is even?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Maitje het volgende:
En.. even eruit geweest, wie kan mij kort vertellen hoe het staat?
quote:8.31pm:CloseLink to this update: http://www.guardian.co.uk(...)ates#helper#block-66 Shots sound like they are coming from the east of the city, Peter Beaumont says. Tracer rounds from heavy calibre weapons suggest they are military. Bursts from the direction of the airport and Heliopolis – where the presidential palace is located. Tanks seen moving fast eastwards.
Dankjequote:Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Daniel1976 het volgende:
Revolutie in Egypte, de highlights & nuttige links
Nee dan is er niet zoveel gebeurd.
Behalve dan dat de politie weer actief zou zijn en Al Baradei heeft wat gezegd op het plein.
Paleis word aangevallen door militairen??quote:
Of demonstranten of Thugs,...quote:Op zondag 30 januari 2011 21:43 schreef Starm het volgende:
[..]
Paleis word aangevallen door militairen??
En zo kan je wel blijven speculerenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of demonstranten of Thugs,...
Da's idd wel een belangrijk verschil op dit momentquote:Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Die voelen zich nu blijkbaar allemaal even Egyptenaar
Wat een standaard riedeltje zeg.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:48 schreef intellectuele_user het volgende:
Het antwoord op je vraag waarom er zo verbazingwekkend weinig op het Nederlandse nieuws is: omdat de Nederlandse media de Amerikaanse media volgen, wat groot nieuws is voor de grote Amerikaanse zenders, is groot nieuws in Nederland.
Die Amerikaanse zenders worden weer door een select groepje multinationals gerund die de Amerikaanse regering in hun zak hebben. De gebeurtenissen in Egypte zijn niet in hun belang. Maar mocht hetzelfde in Iran gebeuren dan krijgt het 100x zoveel aandacht, want change in Iran komt hen wel goed uit.
En je hebt daar ook nog een groep duitstalige belgen hè, die vergeten de meeste voor het gemakquote:Op zondag 30 januari 2011 21:45 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Da's idd wel een belangrijk verschil op dit moment
Stel je even voor dat de Walen en Vlamingen zoiets samen moesten ondernemen. Dat de ene helft van het Tahrir-plein net staat te doen alsof het de andere helft niet verstaat
Was al geplaatst.quote:gpdcairo GPD Cairo
Probeer hotel uit te komen maar er wordt geschoten. geen idee wie en waarom. Op straat groepen bewapende mannen die huis of auto beschermen
quote:Jan25voices Jan25 Voices
AJ English: Ayman Nour "We have formed an opposition committee for change that involves 10 members, represented by El Baradei"
de CNN die ik hier te pakken krijg heeft de hele dag alleen maar een heel rustig stuk bij een rivier uitgezonden. Doen de andere CNN's wel andere dingen uitzenden? Wat wij ook zien? bijv. wat AJA c.q. AJE uitzenden?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat een standaard riedeltje zeg.Als de NL media de VS media volgen doen ze een behoorlijk slechte poging.
2 van de 3 CNN's zenden bijna constant uit over deze kwestie, evenals MSNBC en andere nieuwszenders. Dan nog maar te zwijgen over de internationale nieuwszenders die in de VS te ontvangen zijn.
quote:Farrah3m Farrah
Called brother again:he went down&asked soldiers wht was going on,thy said thy fire bullets in the air regularly 2scare off thugs&cons#jan25
Wtf?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:50 schreef -jos- het volgende:
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
Verified: @AJArabic: authorized sources confirmed 3 Israeli plans has landed in #Cairo airport with ammo supplies. #Tahrir #Jan25
O jee.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:50 schreef -jos- het volgende:
Verified: @AJArabic: authorized sources confirmed 3 Israeli plans has landed in #Cairo airport with ammo supplies. #Tahrir #Jan25
Da's niet dezelfde, volgens mij hebben jullie de 'Europese' CNN. MSNBC/CNN zitten met reporters gewoon tussen de mensenmassa's en laten die beelden gewoon zien.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:50 schreef BrandX het volgende:
[..]
de CNN die ik hier te pakken krijg heeft de hele dag alleen maar een heel rustig stuk bij een rivier uitgezonden. Doen de andere CNN's wel andere dingen uitzenden? Wat wij ook zien? bijv. wat AJA c.q. AJE uitzenden?
ben benieuwd hoe betrouwbaar deze tweet is... Er zijn al meerdere tweets geweest die zwaar onbetrouwbaar bleken.quote:
Dat begrijp ik er ook uit heks, ze komen wapens brengen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Toverheks het volgende:
Gaat Israel zich ermee bemoeien begrijp ik dat nou goed van die laatste tweet??/
Ja maar goed of slecht mee bemoeien? Met het volk mee of tegen het volk?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Toverheks het volgende:
Gaat Israel zich ermee bemoeien begrijp ik dat nou goed van die laatste tweet??/
roddels/geruchten, we weten het niet.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef Toverheks het volgende:
http://twitter.com/#!/ShawkattRaghibquote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
ben benieuwd hoe betrouwbaar deze tweet is... Er zijn al meerdere tweets geweest die zwaar onbetrouwbaar bleken.
quote:Op zondag 30 januari 2011 21:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's niet dezelfde, volgens mij hebben jullie de 'Europese' CNN. MSNBC/CNN zitten met reporters gewoon tussen de mensenmassa's en laten die beelden gewoon zien.
Maar als Israël zich er daadwerkelijk mee gaat bemoeien, kon dat nog wel eens een grootschalige oorlog ontketenen in de regio. Dit is en blijft immers een binnenlandse aangelegenheid. Israël heeft net zo veel recht om daar de dienst uit te maken, als Nederland dat heeft in Duitsland.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef cptmarco het volgende:
israel heeft er belang bij dat Mubarak blijft? Dankzij hem is er een soort van vrede tussen de beide landen... In een nieuwe situatie hebben ze misschien geen idee hoe de vlag er dan voor gaat hangen??
Ik ga het de 310 miljoen mensen meteen even vragen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
Top!
Wat is de algemene opinie van de Amerikanen zelf?
Dat klopt wel, lees www.haaretz.com maar, en dan vooral het opiniestuk Who will protect Israel on the Egyptian front?quote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef cptmarco het volgende:
israel heeft er belang bij dat Mubarak blijft? Dankzij hem is er een soort van vrede tussen de beide landen... In een nieuwe situatie hebben ze misschien geen idee hoe de vlag er dan voor gaat hangen??
echt he pppfffttttt wat een klotewereldquote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik er ook uit heks, ze komen wapens brengen.
Ja,de grens met Egypte en langs de Gaza strook is natuurlijk superbelangrijk voor Israel.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef cptmarco het volgende:
dan denk ik tegen, want ja ze moeten amerika ook te vriend houden, en Amerika een machtig land kijkt toch ook maar lijdzaam toe, laat ik het maar niet over dat wapentuig hebben wat amerika levert aan diverse landenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:53 schreef Maitje het volgende:
[..]
Ja maar goed of slecht mee bemoeien? Met het volk mee of tegen het volk?
quote:Op zondag 30 januari 2011 21:55 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik ga het de 310 miljoen mensen meteen even vragen.
Momentje.
quote:Op zondag 30 januari 2011 21:56 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dan denk ik tegen, want ja ze moeten amerika ook te vriend houden, en Amerika een machtig land kijkt toch ook maar lijdzaam toe, laat ik het maar niet over dat wapentuig hebben wat amerika levert aan diverse landen
pokerenquote:Op zondag 30 januari 2011 21:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat gaan ze doen met al die munitie?
over deze zin moet je niet te veel nadenken terwijl je het over oorlog hebtquote:Op zondag 30 januari 2011 21:55 schreef ari_zahav het volgende:
Niet slim van Israel, de regering kan zich beter afzijdig houden. Mmja, Mubarak heeft wel controle over de gasleiding die Israel nodig heeft en wat voor 40% van het gas zorgt...
politie van nieuwe voorraden voorzienquote:Op zondag 30 januari 2011 21:57 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wat gaan ze doen met al die munitie?
Voor de politie. Dat word misschien vechten tegen het leger.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:50 schreef -jos- het volgende:
of [alu-hoedje] het is voor de mossad agenten ter plaatse [/alu-hoedje]quote:Op zondag 30 januari 2011 21:58 schreef cptmarco het volgende:
[..]
politie van nieuwe voorraden voorzien
of iemand spaart kogels...
Wat we tot noch toe hebben gezien van de politie, denk ik dat de wapens eerder op de burgers gebruikt gaan worden.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Voor de politie. Dat word misschien vechten tegen het leger.
quote:SultanAlQassemi Sultan Al Qassemi
Nour "Therefore people are now adamant about toppling of the regime. We will negotiate a peaceful exit for Mubarak for the sake of Egypt"
Oh, gaat dat de eerste excuusuitleg worden waarom ze niks kwalijks genomen kunnen worden? Nee, dan weten we dat vast hoeven we daar niet moeilijk om te doen.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:55 schreef ari_zahav het volgende:
Niet slim van Israel, de regering kan zich beter afzijdig houden. Mmja, Mubarak heeft wel controle over de gasleiding die Israel nodig heeft en wat voor 40% van het gas zorgt...
Ik denk dat er nu een tweedeling is ontstaan in het leger gezien de gevechten rond het vliegveld.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:54 schreef deleriouz het volgende:
Wapenleverantie is bevestigd door Al Jazeera Arabic
Is niet zo raar hoor. Israel was bij vorige conflicten ook telkens bevoorraad door Amerika. Eigenlijk zou Amerika de ammo moeten geven maar voor 1 of andere domme reden gaat Israel het nu doen. Beetje vaag...quote:Op zondag 30 januari 2011 21:59 schreef deleriouz het volgende:
Maar goed, bij nader inzien,1.5 miljard jaarlijks aan wapens uit de VS. En dan moet Israel ook nog eens drie vliegtuigen met ammo komen brengen?
quote:Op zondag 30 januari 2011 22:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geeft een hele nieuwe dimensie aan het woord "ja-knikkers"
quote:Op zondag 30 januari 2011 22:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geeft een hele nieuwe dimensie aan het woord "ja-knikkers"
?quote:Op zondag 30 januari 2011 22:00 schreef Onverlaatje het volgende:
[..]
Ik denk dat er nu een tweedeling is ontstaan in het leger gezien de gevechten rond het vliegveld.
http://www.guardian.co.uk(...)ates#helper#block-66quote:
Dan Nolan is betrouwbaar als bronquote:Op zondag 30 januari 2011 22:05 schreef cptmarco het volgende:
nolanjazeera Dan Nolan
Volleys of gunfire ringing out over #Cairo right now. Sounds like area near Interior Ministry? Another sleepless night for #Egypt
1 minute ago Favorite Retweet Reply
quote:Op zondag 30 januari 2011 22:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Journalist op NOS is al zijn bandjes kwijtgeraakt.
quote:NRC Live: Beste volgers, de redactie van NRC Digitaal bedankt jullie voor het massale volgen van ons liveblog. Bednakt voor de vele vragen, opmerkingen, kritische noten en tips. Jullie mede maken dit blog.
De ontwikkelingen in Egypte zijn op dit moment van zo'n aard dat we het slot er voor nu opgooien. Grote gebeurtenissen blijven uit. Mochten de demonsranen weer op toeren raken morgen, zoals de afgelopen dagen, zijn wij er weer bij. Heel graag tot dan.
De redactie.
Aan z'n naam te zien, is hij gelieerd aan AJ, toch berichtten zij er (nog) niet overquote:Op zondag 30 januari 2011 22:06 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Dan Nolan is betrouwbaar als bron
die Dan is journalist van AJE vrijdag en zaterdag zag ik om de haverklap zijn naam in de balk en aan de telefoon, hij is een betrouwbare bron.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Aan z'n naam te zien, is hij gelieerd aan AJ, toch berichtten zij er (nog) niet over
Geloof er niks van.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:50 schreef -jos- het volgende:
volgens AJE is hij per prive vliegtuig richting London vertrokken, geruchten zijn dat hij daar ook bij zijn huis gesignaleerd is...quote:Op zondag 30 januari 2011 22:06 schreef Toverheks het volgende:
The Guardian meldt dat er onduidelijk is over de verblijfplaats van de zoon van president Mubarak, Gamal. Hij is al dagen niet gezien. De Britse krant zegt dat er wilde speculaties zijn over Gamal. Zo zou hij volgens Arabische en Iraanse websites het land hebben verlaten.
hier doet hij het gewoon (livestation)quote:Op zondag 30 januari 2011 22:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Al Arabia is ook uit de lucht gehaald volgens nieuwsuur.
Daar heb ik ook last vanquote:Op zondag 30 januari 2011 22:07 schreef Carine-C het volgende:
Dit soort berichten plegen een aanslag op mijn nachtrust. Wil ik om 1 uur toch nog ff checken terwijl ik al lang hoor te slapen.
Idemquote:Op zondag 30 januari 2011 22:08 schreef BrandX het volgende:
[..]
hier doet hij het gewoon (livestation)
Mede daarom vind ik het uiterst dubieus dat AJ zelf er niet over berichtquote:Op zondag 30 januari 2011 22:08 schreef Toverheks het volgende:
[..]
die Dan is journalist van AJE vrijdag en zaterdag zag ik om de haverklap zijn naam in de balk en aan de telefoon, hij is een betrouwbare bron.
Ik zie het zo wel gebeuren. Mubarak is een grote levensbehoefte voor Israel.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloof er niks van.
Ook de tegenpartij kan tweets de lucht insturen hè.
Social Media werkt voor beide partijen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |