SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De eerste autorij-meet
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
ohja.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:34 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet je de spoiler niet aan te passen?
Das geen roze, das Vermilionrot metallic!quote:
Oh, hij lijkt roze op die fotoquote:Op zondag 30 januari 2011 20:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das geen roze, das Vermilionrot metallic!![]()
Zou het zelf nooit durven bestellen, maar het ziet er wel erg dik uit:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Purdey het volgende:
Hé, ik zie net dat bij de Hyundai dealer waar ik m'n auto vandaan heb, ze een Skoda Felicia hebben voor 2450,- in het blauw![]()
Is het ook, die van mij was 1700 geloof ik, en nog geen 100k kmquote:Op zondag 30 januari 2011 21:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Kvind t wel een bulk geld, 2500 voor een Felicia..
Voor 2500 heb je al een Fabiaquote:Op zondag 30 januari 2011 21:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Is het ook, die van mij was 1700 geloof ik, en nog geen 100k km
Superbquote:Op zondag 30 januari 2011 21:25 schreef Hyman het volgende:
stagebegeleider van me die reed in een skoda superb estate, maar die gordels waren echt ontiegelijk kut geplaatstik kreeg ze er niet eens fatsoenlijk in omdat mn handen in de weg zaten
Hij klonk wel lekker, dat wel.quote:Op zondag 30 januari 2011 21:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Superb.. Ondergewaardeerde auto.. Zoals een heleboel Skoda's.
Pwnquote:Op zondag 30 januari 2011 21:27 schreef Hyman het volgende:
[..]
Hij klonk wel lekker, dat wel.
Alleen had ie wel heel vaak gekloot met zn radio. 2 keer per maand was ie stuk
Vorige week de Yeti in Top Gear, zag er ook leuk uit! Qua uiterlijk niet zo, maar qua inhoud en voor die prijsquote:Op zondag 30 januari 2011 21:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Superb.. Ondergewaardeerde auto.. Zoals een heleboel Skoda's.
Een wat oudere Octavia is ook niet eens zo duur meerquote:Op zondag 30 januari 2011 21:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Vorige week de Yeti in Top Gear, zag er ook leuk uit! Qua uiterlijk niet zo, maar qua inhoud en voor die prijs
Heb je linkje? Of staat ie niet online?quote:Op zondag 30 januari 2011 22:22 schreef Purdey het volgende:
Op de Felicia staat een km stand van 60.000
Leuk ding, met zelfs nog enige opties
Maar goed dat ik niet met de AX op vakantie ben gegaan.. Dan zat ik nu dik over de 10k sinds Mei... En mag maar tot 12 k geloof ikquote:Op zondag 30 januari 2011 22:54 schreef Goddelijker het volgende:
In 5 maanden tijd al ruim 7k gereden, moet maar eens naar mn verzekering gaan kijken hoeveel km dat is.
Ja, daarom moet ik er ook even naar kijken.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar goed dat ik niet met de AX op vakantie ben gegaan.. Dan zat ik nu dik over de 10k sinds Mei... En mag maar tot 12 k geloof ik
Die kleurquote:Op zondag 30 januari 2011 22:56 schreef Purdey het volgende:
Waarom vind je 'm eigenlijk lelijk Piles?
Km-stand zegt niks...quote:Op zondag 30 januari 2011 23:11 schreef Purdey het volgende:
De kleur ja? Dat 'verwassen' blauw vind je dus niks?
Hmm, ik denk niet dat ik 'm zelf gekocht had, ondanks dat bepaalde specificaties wel aantrekkelijk zijn.
Vooral de KM-stand en de 1.6 motor zou ik fijn vindenMaar de kleur is indd minder
Maar dat zeg nog niks over de staat van de auto uit.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
Jawel, hoe veel kilometers de auto al gemaakt heeft.
Hoe zit dat dan met deze: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=58690&cache=no ? Ik zou toch zeggen dat hij verdacht veel wegheeft van een sedan, maar volgens carbase is het een hatchback.quote:Op zondag 30 januari 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet echt, het is meer de daklijn die bepalend is voor wat voor auto je hebt.
De Mercedes Benz CLS heeft ook 4 deuren en is een coupé, BMW noemt de X6 zelf ook een "SAC" (Sports Activity Coupé).
Precies, mijne is met dik 2 ton nog in best goede staat.quote:
En de mijne met 107k op de teller heb ik toch al een paar dure reparaties gehad.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:23 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Precies, mijne is met dik 2 ton nog in best goede staat.
Ach ik krijg nog nieuwe voorremmen voor de kiezen.. Nog een keer een grote beurt geven.. Lijkt me opzich ook wel gaaf om een ander motorblokje er in te doenquote:Op zondag 30 januari 2011 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En de mijne met 107k op de teller heb ik toch al een paar dure reparaties gehad.
Wat ik al heb gehad:quote:Op zondag 30 januari 2011 23:27 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach ik krijg nog nieuwe voorremmen voor de kiezen.. Nog een keer een grote beurt geven.. Lijkt me opzich ook wel gaaf om een ander motorblokje er in te doen
Ik nog niks schokkendsquote:Op zondag 30 januari 2011 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat ik al heb gehad:
- Distributieriem
- Grote beurt
- Halve nieuwe uitlaat (nadat hij al een keer gelast was)
- 4 Nieuwe banden
- Nieuwe radiateur
Volgens mij vergeet ik nog wel iets.
Maar daarom vind ik het ook zonde om hem weg te doen en wat nieuwer/luxer terug te kopen... Omdat ik weet wat er aan gedaan is.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik nog niks schokkends.. Ja andere achterdemper van de sloop voor 2 tientjes
Dat weet ik ook. Maar ik vind het zonde dat ik bij wijze van 1000 euro in die auto heb gestoken in een jaar tijd, om hem vervolgens weer te verkopen en een auto te kopen waarvan ik zijn recent onderhoud bijvoorbeeld niet weet.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:41 schreef L0we het volgende:
@goddelijker, wat je noemt zijn wel wat kostenposten,maar imho niet veel schokkends. Regulier onderhoud heb je nu eenmaal met een auto
Ik zit te kijken naar een Peugeot 207.quote:Op zondag 30 januari 2011 23:46 schreef Sjoegerd het volgende:
Bij mij is het helemaal zo, als ik een oud hok weer koop zit er waarschijnlijk ook weer genoeg plaatwerk aan.
Kweet niet waarom.. Maar ik heb toch het meeste met oude hokkenquote:Op zondag 30 januari 2011 23:47 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik zit te kijken naar een Peugeot 207.
raar hoor...quote:Op zondag 30 januari 2011 23:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Kweet niet waarom.. Maar ik heb toch het meeste met oude hokken
Alleen als ik naar zoiets kijk:quote:Op zondag 30 januari 2011 23:50 schreef L0we het volgende:
@goddelijker, reageerde ook meer op de post ervoor. Het is niet handig nu te verkopen inderdaad. Lekker blijven rijden!
130k op de teller.. Duurste fix was multiriem, 4 nieuwe remmen, remolie, motormanagement storingen fixen(o.a. portier links achter motor defect.. (Uhm.. tis een 3-deurs..) en ruitenwisser achter: 450 ,-quote:Op zondag 30 januari 2011 23:24 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En de mijne met 107k op de teller heb ik toch al een paar dure reparaties gehad.
best een hoop geldquote:Op zondag 30 januari 2011 23:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Alleen als ik naar zoiets kijk:
http://link.marktplaats.nl/414890801
Dan denk ik toch van: Hmm..
Verspijkerd aan de Bartmobile:quote:Op zondag 30 januari 2011 23:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wat ik al heb gehad:
- Distributieriem
- Grote beurt
- Halve nieuwe uitlaat (nadat hij al een keer gelast was)
- 4 Nieuwe banden
- Nieuwe radiateur
Volgens mij vergeet ik nog wel iets.
Janken omdat het duur was?quote:Op maandag 31 januari 2011 13:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Verspijkerd aan de Bartmobile:
- Turbo (dát was janken)
Was dat toevallig niet Turquaz die je hielp?quote:Op maandag 31 januari 2011 16:36 schreef Grielen het volgende:
En weer heeft een boerenknul met zijn Subaru een Turkse jongeman z'n BMW met lege accu uit de brand geholpen![]()
En mensen maar zeggen dat boeren altijd iets tegen medelanders hebben![]()
Ik heb in 1 jaar en 1 maand tijd vervangen aan de Subaru:
- 2 lampjes voor
- 1 lampje achter
Denk het niet, het was een nette 5 serie uit de jaren 90, en ik woon in Noord-Hollandquote:Op maandag 31 januari 2011 17:49 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Was dat toevallig niet Turquaz die je hielp?
Turk en een BMW
Ik heb zelf nog helemaal niks vervangen aan mijn automaar wel gewoon APK keuringen
Ik moest lachen van het 'nette'quote:Op maandag 31 januari 2011 17:52 schreef Grielen het volgende:
[..]
Denk het niet, het was een nette 5 serie uit de jaren 90, en ik woon in Noord-Holland
Da's nog eens een gaaf kadoquote:Op maandag 31 januari 2011 17:55 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ik moest lachen van het 'nette'
Ik heb nog helemaal niemand geholpenniet dat het nodig was
Maar morgen jarigMag voor één dag een Lamborghini Gallardo LP560 rijden
quote:Op maandag 31 januari 2011 17:55 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Vorige week zondag kwam een bovenbuur ( m'n fitness-maat) aan de deur "m'n auto zit vast in de berm heb jij je sleepkabel mee?" Ik had hem niet mee, dus gingen we met z'n 3en duwen. Daar hij nogal vastzat lukte dat niet, totdat twee Poolse kerels in een BMW X3 even kwamen helpen met duwenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:57 schreef von_Preussen het volgende:
Afgelopen winter ben ik op kerstdag nog wél door anderen geholpen, nadat ik met de E220 vast kwam te zitten in een sneeuwduin.
En of Duitslandquote:Op maandag 31 januari 2011 17:57 schreef Grielen het volgende:
[..]
Richting Duitsland denk?
Gaat de huisgenote mee?
[..]
Vorige week zondag kwam een bovenbuur ( m'n fitness-maat) aan de deur "m'n auto zit vast in de berm heb jij je sleepkabel mee?" Ik had hem niet mee, dus gingen we met z'n 3en duwen. Daar hij nogal vastzat lukte dat niet, totdat twee Poolse kerels in een BMW X3 even kwamen helpen met duwen
Zolang ze je bumper niet verrot rijden zijn ze best wel mee te leven ja.quote:Op maandag 31 januari 2011 18:03 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
En dat is aardig van die Polen![]()
Oh dat is mooi, ik heb met polen gewerkt in de kassen toen ik 17 wasquote:Op maandag 31 januari 2011 18:09 schreef Grielen het volgende:
[..]
Zolang ze je bumper niet verrot rijden zijn ze best wel mee te leven ja.
Ach, het zijn natuurlijk toplui, ik werk er dagelijks mee, altijd mooie verhalen en ze kunnen zo verdomd veelAlleen hun bier is niet te drinken
Wat voor teelt?quote:Op maandag 31 januari 2011 18:11 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Oh dat is mooi, ik heb met polen gewerkt in de kassen toen ik 17 was
Tomaten plukkenquote:Op maandag 31 januari 2011 18:15 schreef Grielen het volgende:
[..]
Wat voor teelt?
Ik ben en blijf een enthousiasteling
Wat een hoer zeg, schop dat mokkel je huis uit!quote:Op maandag 31 januari 2011 18:03 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
En of Duitsland
En ik heb geen idee wie ik meeneem, misschien mijn broermaar mijn huisgenote haat snelheden boven de 150 km/u
![]()
dus die wordt het niet
quote:Op maandag 31 januari 2011 18:16 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Tomaten plukken
En dat is mooi toch?
Vind ik nou ookquote:
Maar ze heeft wel een GTI, maar haat die snelhedenquote:Op maandag 31 januari 2011 18:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat een hoer zeg, schop dat mokkel je huis uit!
Echte vrouwen zijn:
Ik plukte ze ook, voor de rest deed ik er niks meequote:Op maandag 31 januari 2011 18:19 schreef Grielen het volgende:
[..]
tievesveel werk om die dingen goed te krijgen. En wat een ziektes kunnen daar in komen zeg, jezus
We hebben het biologische deel van de kas 2 maanden niet kunnen gebruiken.
Nu staan daar mijn chrysanten
nicequote:Op maandag 31 januari 2011 19:03 schreef Sjoegerd het volgende:
Binnenkort maar eens vragen of ze op stage eens plek hebben zodat ik de olie kan verversen.
Moet er alleen wel een brug vrij zijn op een dag dat ik kan.quote:
Bedankt!quote:Op maandag 31 januari 2011 14:56 schreef vannelle het volgende:
Verjaardagscadeautje House?
Gefeliciteerd!!!![]()
Dankje!quote:
Nice, geniet (en hou je inquote:Op maandag 31 januari 2011 17:55 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
Ik moest lachen van het 'nette'
Ik heb nog helemaal niemand geholpenniet dat het nodig was
Iddquote:Op maandag 31 januari 2011 19:30 schreef Goddelijker het volgende:
50 Euro tanken en dan je meter net over de helft zien staan...
Gaafquote:Op maandag 31 januari 2011 19:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb mezelf trouwens maar een ander verjaardagscadeautje gekocht, de C&S cd komt later.
[ afbeelding ]
Precies wat ik wouUSB aan de achterkant compatible met iPod en BT met externe mic.
Ik tank eigenlijk altijd rond de 33 liter.. Tussen de 50 en 60 euro en rijd er als ik het goed doe tussen de 500 en 600 km mee.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn tank zit voor 50 euro ook vol. Na 30 liter is de wijzer ver onderaan, dus ik tank elke 500km![]()
[..]
GaafEn gefeliciteerd
Nice en jij ook bedanktquote:Op maandag 31 januari 2011 19:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Bedankt!
[..]
Dankje!
[..]
Nice, geniet (en hou je in).
Ik heb mezelf trouwens maar een ander verjaardagscadeautje gekocht, de C&S cd komt later.
[ afbeelding ]
Precies wat ik wouUSB aan de achterkant compatible met iPod en BT met externe mic.
Heb ik ookquote:
Jaquote:
Dan maar bij de IB-groep een lening afsluiten.quote:Op maandag 31 januari 2011 21:01 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet nog steeds wennen aan de Nederlandse benzineprijzen + dat ik nu gigantisch vaak tanken moet steeds
Printscreen?quote:Op maandag 31 januari 2011 21:12 schreef gateway het volgende:
ik tank gemiddeld zo'n 43 a 46 liter en dat is dan zo'n 800 - 900 km...
hmmz, kan je ook een deel vane en excelfile posten eigenlijk? met quote of code wordt het allemaal door elkaar gegooid....
Mwah dat is ook onzin, want een auto is een luxe en niet persée nodig. Niet dat ik hem weg ga doen ofzoquote:Op maandag 31 januari 2011 21:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan maar bij de IB-groep een lening afsluiten.
In Duitsland kan je voor dat geld 570 M3's kopen (per stuk ¤101.820,-), in Nederland zijn het 414 M3's (per stuk ¤140.172,65).quote:Op maandag 31 januari 2011 21:11 schreef Grielen het volgende:
¤58.000.000,- (58 miljoen euro) legt Chelsea FC neer voor Fernando Torres![]()
Preuss, hoeveel BMW M3's kun je daarvoor invoeren?
Haha, niet zo gek hé, als je het hele land even door crostquote:Op maandag 31 januari 2011 21:01 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet nog steeds wennen aan de Nederlandse benzineprijzen + dat ik nu gigantisch vaak tanken moet steeds
voor 55 ct per liter tanken nog leuker. .:) 40 liter, was iets meer dan 20 euro kwijt..quote:
Dan rijd je ook overduidelijk niet in de goede auto for the jobquote:Op dinsdag 1 februari 2011 11:38 schreef Hyman het volgende:
[..]
Niet wanneer ie 1:9 rijdt en je heel Nederland door moet
Hmm dat is waar.. steeds op en neer naar Raalte en een rondje Rotterdam-Scheveningen en weer terug naar Zutphen is niet echt bevorderlijk idd.. maar iig wel leuk!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, niet zo gek hé, als je het hele land even door crost
Gefeliciteerd en veel plezier!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:09 schreef BrinkydeBMW het volgende:
De Lambo is nu hier en ga zo weer verder rijden
Foto's komen vanavond voor de geïnteresseerden
Dat, en ik wacht ongeduldig op de foto's/filmpjes, jij mazzelkontquote:
quote:
Beide badankt, en ze zullen zeker komenquote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat, en ik wacht ongeduldig op de foto's/filmpjes, jij mazzelkont
Zekers een mazzelkont.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:17 schreef Sounddragon het volgende:
en ik wacht ongeduldig op de foto's/filmpjes, jij mazzelkont
5 gram is niet veel hoor.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:02 schreef Dartanion het volgende:
Vandaag mijn banden opnieuw laten balanceren omdat ik een tril voelde.
De monteur vond bij het eerste proefritje dat het erg meeviel en dacht dat alles nog goed was.
Bleek dat er in 2 banden 5 gram lood moest en 1 band 10 gram lood 1 was goed
En wat rijdt dat toch heerlijk
Ligt er aan of je het door een beun laat doen of niet.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Wat zijn trouwens de gemiddelde prijzen om, banden van een setje stalen velgen over te laten zetten op een setje lichtmetalen velgen en balanceren?
bandenboer van ons rekent iets van 15,- per band...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:46 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het door een beun laat doen of niet.
Haha ja klopt, weet alleen niet of tie de spullen er voor heeft, zal morgen wel ff informeren.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:46 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ligt er aan of je het door een beun laat doen of niet.
mwah, mijne is wel stukken goedkoper als een profile o.i.d. (scheelde 200 ,- voor de winterbanden... )quote:Op dinsdag 1 februari 2011 20:59 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Haha ja klopt, weet alleen niet of tie de spullen er voor heeft, zal morgen wel ff informeren.
Maar de bandeboer/gemiddelde garage zal zoals Marco zegt wel 15 eu per stuk rekenen he?
Dat is vanzelfsprekend logischquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:36 schreef gateway het volgende:
heb je het wel leuk gehad met de lambo???
Inderdaad, ik kan het zeker aanraden aan iedereen, alleen zit nu met een big smile wegens de mooie dagquote:
Ik wil mijn huisgenote en vader bedanken voor deze mogelijkheidquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:36 schreef Grielen het volgende:
1 Reactie:![]()
![]()
Lucky basterd dat je der bent
Dit dus, dat is wel een nadeel, maar die motorquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Hmmm. Wel héél veel Audi-knopjes. Jammer dat ze zo'n auto niet nog een béétje eigen identiteit meegeven
Wauw héquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:32 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Pics van de lamborghini
Bij het ophalen van de Lamborghini:
[ afbeelding ]
Snel interieur foto genomen nadat ik ben ingestapt:
[ afbeelding ]
Tussenstop in Duitsland in mooi stukje natuur:
[ afbeelding ]
Gelijk een foto van een van de velgen genomen:
[ afbeelding ]
Hierna nog een interieurfoto genomen:
[ afbeelding ]
Terugreis naar Nederland ergens langs de snelweg gestopt en gelijk weer een foto genomen:
[ afbeelding ]
Vlak voor het inleveren nog wat snel foto's gemaakt in een dorp waarvan ik de naam kwijt ben:
[ afbeelding ]
En tot slot de achterkant van de Lamborghini:
[ afbeelding ]
Enjoy allemaal
Van de verhuurder moest ik het kenteken gecensureerd houdenVandaar dat de kenteken gecensureerd zijn
Vind je het gek, omdat alleen in Nederland zo overtrokken moeilijk wordt gedaan over auto's.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:49 schreef Grielen het volgende:
Ik ga aan het einde van de zomer de Subaru weg doen, hij wordt me veel te duur in brandstofkosten
Ik ga kijken voor een Audi A3 van rond het millenniumjaar, volgens een goede Duitse vriendin moet ik een zwarte nemen, maar ik krijg haar niet uitgelegd dat je dan een bepaald label naar je kop krijgt in Nederland
En wat interesseert jou dat precies?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:49 schreef Grielen het volgende:
Ik ga kijken voor een Audi A3 van rond het millenniumjaar, volgens een goede Duitse vriendin moet ik een zwarte nemen, maar ik krijg haar niet uitgelegd dat je dan een bepaald label naar je kop krijgt in Nederland
maximaal 4 jaar.. dan hoop ik een budget a là ¤15.000 -¤20.000 te hebben voor een echt knappe auto. Moet in ieder geval nog 1.5 jaar studeren, misschien 2.5 jaar als het tegenzit...quote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:59 schreef von_Preussen het volgende:
@Grielen, hoe lang moet de A3 ongeveer meegaan?
Hier in noord holland ziet het er buiten nog goed uit. En heb niks van gladheid gemerkt toen ik net buiten wasquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:12 schreef von_Preussen het volgende:
Sodejuuuuu, komt mijn ma net aanlopen om te vertellen dat er tig ongelukken door de gladheid zijn voorgevallen, denk ik dat het wel meevalt. Kijk hier eventjes naar buiten en zie letterlijk alles glimmen c.q. onder een ijslaag bedekt zijn.
Er staat net toevallig een man in de bocht die op de stoep geklapt is en nu door de gladheid nog maar amper van zijn plaats komt, voetgangers schuifelen ook voorzichtig voorbij.![]()
Bij jullie ook zo erg?
@Grielen, oke, dus je wilt er wel iets langer in rijden. Dan is een kleine, goedkope auto eventjes niet aan de orde.
Niks geen last hier in Noord-Holland.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:12 schreef von_Preussen het volgende:
Bij jullie ook zo erg?
@Grielen, oke, dus je wilt er wel iets langer in rijden. Dan is een kleine, goedkope auto eventjes niet aan de orde.
Wat ik bedoel is dat je een goedkope auto (onder de ¤1000, goedkoop in onderhoud en verzekering) hebt om een korte periode te overbruggen, bijv. van 1 jaar. Maar aangezien je nog eventjes moet studeren en wat kapitaal wilt opbouwen begrijp ik dat je toch voor een wat "grotere" auto wilt gaan omdat je er toch wat langer in onderweg bent.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:24 schreef Grielen het volgende:
[..]
Niks geen last hier in Noord-Holland.
Hoe bedoel je dat een kleine auto niet aan de orde is dan?
Ah... ik heb op dit moment dus een auto van ¤1200 die ik kan verkopen voor ¤2000. En na de zomer kan ik dus een nette auto (tenminste, een nette auto voor een 20-jarige hier in de buurt) kopen voor om en nabij de ¤4000 - ¤5000. Maar stel dat hij echt goed is, dan rij ik hem natuurlijk af. Kan ik ook nog eens doorsparen voor een huisquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je een goedkope auto (onder de ¤1000, goedkoop in onderhoud en verzekering) hebt om een korte periode te overbruggen, bijv. van 1 jaar. Maar aangezien je nog eventjes moet studeren en wat kapitaal wilt opbouwen begrijp ik dat je toch voor een wat "grotere" auto wilt gaan omdat je er toch wat langer in onderweg bent.
Ook erg leuk om op de achterbank te zitten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:32 schreef von_Preussen het volgende:
Oké, dan snap ik wat je automobiele plannen zijn!![]()
Overigens, over auto's gesproken, ook als BMW-liefhebber kijk ik regelmatig naar de dochters van andere moeders, en stiekem vind ik de Porsche Cayenne ook wel een erg mooie auto.
Nu heb ik deze Porsche Cayenne gezien met (voor mij) een absolute droomcombinatie. Donkerblauw van buiten en beige van binnen, en dan ook nog eens nette spaakvelgen die niet te protserig zijn:
http://suchen.mobile.de/f(...)sString=&tabNumber=2
Stiekem zou ik er graag wel eens eentje voor een week willen rijden, alleen de leasemij heeft ze momenteel niet in de vloot.
Past dat wél in een A4, zo'n W12?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:34 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ook erg leuk om op de achterbank te zitten.
Voetbalteamgenoten met miljonair pappa's. Z'n Audi A4 W12 reed ook leuk
Het was een A8 jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Past dat wél in een A4, zo'n W12?
De A8 (W12) was trouwens een tijdlang erg populair onder welgesteld Nederland, ik ken verschillende personen die "opeens" binnen een jaar allemaal Audi reden (1x 4.2 TDI, 2x 4.2 FSI, 2, W12).
Schijnbaar hebben ook heren met een gevorderde leeftijd nog wel eens last van kuddegedrag.
Niet dat ik je weg wil hebben, maar is het in dat geval niet verstandiger te gaan slapen i.p.v. hier op Fok! te zitten? Niet dat je morgen al slapend met auto en al de dijk afgaat.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:38 schreef Grielen het volgende:
[..]
Het was een A8 ja5 uur slaap in 40 uur tijd is niet best voor je.
Nette bak, patsertquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:32 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Pics van de lamborghini
Bij het ophalen van de Lamborghini:
[ afbeelding ]
Snel interieur foto genomen nadat ik ben ingestapt:
[ afbeelding ]
Tussenstop in Duitsland in mooi stukje natuur:
[ afbeelding ]
Gelijk een foto van een van de velgen genomen:
[ afbeelding ]
Hierna nog een interieurfoto genomen:
[ afbeelding ]
Terugreis naar Nederland ergens langs de snelweg gestopt en gelijk weer een foto genomen:
[ afbeelding ]
Vlak voor het inleveren nog wat snel foto's gemaakt in een dorp waarvan ik de naam kwijt ben:
[ afbeelding ]
En tot slot de achterkant van de Lamborghini:
[ afbeelding ]
Enjoy allemaal
Van de verhuurder moest ik het kenteken gecensureerd houdenVandaar dat de kenteken gecensureerd zijn
Haha, ja ik ga pitten, wekker staat om 5:45. Ik zat alleen op Fok omdat ik voetbal aant kijken was, en m'n frustraties 60 minuten lang zat te dumpen in het PL topic in VBL. Maar Arsenal heeft toch nog gewonnen met 2-1, wedstrijd is net 5 minuten afquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet dat ik je weg wil hebben, maar is het in dat geval niet verstandiger te gaan slapen i.p.v. hier op Fok! te zitten? Niet dat je morgen al slapend met auto en al de dijk afgaat.
je geeft al zelf antwoordquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nette bak, patsert![]()
Wel een beetje lol gehad op de autobahn ??
[/retorische vraag]
Make-up en high-heels gekocht?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef Goddelijker het volgende:
Hmm, ik voel me net een vrouw met de aankopen die ik vandaag gedaan heb.
Gillette, Fusion 16 Scheermesjesquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Make-up en high-heels gekocht?
Het eerste kan ik nog wel inkomen, maar de overige producten zeggen mij niets. Ben daarvoor schijnbaar te ouderwets.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gillette, Fusion 16 Scheermesjes
Body Lotion 250 ml
Gezichtscrème Sensitive 75 ml
Face Scrub Deep Cleaning 75 ml
richting frankfurt en richting dusseldorfquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:52 schreef von_Preussen het volgende:
@Brinky, waar in Duitsland ben je geweest? En heb je de auto in de buurt van Den Haag kunnen inleveren?
Het eerste is duidelijk.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het eerste kan ik nog wel inkomen, maar de overige producten zeggen mij niets. Ben daarvoor schijnbaar te ouderwets.
Dat doe je dan snel, want vooral op een doordeweekse dag gaat er veel tijd in zitten.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:54 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
richting frankfurt en richting dusseldorfBen ook langs duitse vriendin geweest
En de auto heb ik af moeten staan aan mijn vader zodat hij hem kon wegbrengen naar huurder gezien hij alles geregeld had en mee was met ophalen
Maar dacht utrecht
was toen met huisgenote naar huis gegaan met de GTIquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:54 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
richting frankfurt en richting dusseldorfBen ook langs duitse vriendin geweest
En de auto heb ik moeten inleveren richting utrecht
1 woord: autobahnquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat doe je dan snel, want vooral op een doordeweekse dag gaat er veel tijd in zitten.
Vooral als ik bedenk dat je ook nog in de buurt van Roosendaal bent geweest.
Zeker alleen maar 300km/h gereden?
quote:
Da's best een aardig starterspakket voor de beginnende metrosexueelquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Body Lotion 250 ml
verpest mijn cadeau nietquote:Op dinsdag 1 februari 2011 21:41 schreef von_Preussen het volgende:
Ga ik nu een nare opmerking over die Lambo maken of niet?
Goed hè?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's best een aardig starterspakket voor de beginnende metrosexueel
Nou, ik doe niet eens aan scheermesjesquote:
een vrouw koopt iets meer denk ikquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Body Lotion 250 ml
dan de tondeuse?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nou, ik doe niet eens aan scheermesjes
Toch zijn er voor mij enkele onduidelijkheden.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:59 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
1 woord: autobahnen zo een kans krijg je niet gauw meer toch?
Ja, dat is waar.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:04 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
een vrouw koopt iets meer denk ikMaar leuk pakket zoals hierboven wordt gezegd
Wat zou die nieuw gekost hebben?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:06 schreef Goddelijker het volgende:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/207/7594130
Nieuwprijs vanaf ¤ 14.120quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat zou die nieuw gekost hebben?
Jep, wat er niet af gaat, hoort eropquote:
weet je dat mij dat helemaal niet is opgevallen van die datum, ik vind belichting bewerken leuk en heb het zo mooier gemaaktquote:
Ik heb liever zoveel mogelijk erafquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, wat er niet af gaat, hoort erop
tondeusequote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, wat er niet af gaat, hoort erop
Roosendaal ligt in West Brabantquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:15 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
weet je dat mij dat helemaal niet is opgevallen van die datum, ik vind belichting bewerken leuk en heb het zo mooier gemaaktvan het derde punt heb ik geen flauw benul, ik dacht dat het Duitsland was, en het is dus Roosendaal, maar ik heb daar een oude vriend opgezocht en tot slot: hard rijden kan iedereen in een sportwagen toch?
i guess....quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:27 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, het was niet Roosendaal, het was BIJ Roosendaal.
De foto zelf is in St. Willebrord gemaakt.
men can do a lot in a dayquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Welke route heb je gereden dan? Best een hele ronde als je in Duitsland en west nederland geweest bent.
In zo'n auto wel jaquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:37 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
men can do a lot in a dayMaar ga nu wat drinken, route komt morgen
Uit ervaring kan ik je zeggen dat op een doordeweekse dag zoveel vermogen je echt niet sneller naar je bestemming brengt, zelfs in Duitsland niet altijd.quote:
Mwah, af en toe in de ankers en 4,5 en 6 even overdoen is geen straf in zo'n ding toch ??quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Uit ervaring kan ik je zeggen dat op een doordeweekse dag zoveel vermogen je echt niet sneller naar je bestemming brengt, zelfs in Duitsland niet altijd.
Edit: daarom rij ik afstanden het lieft in de weekenden of aan de dagrand, dan kan je nog aardig doorstampen.
Dat zeker niet, maar verwacht niet opeens nog maar de helft van de tijd nodig te hebben om ergens te geraken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwah, af en toe in de ankers en 4,5 en 6 even overdoen is geen straf in zo'n ding toch ??
Preus, heldquote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toch zijn er voor mij enkele onduidelijkheden.
- De foto van het interieur heb je meteen na het ophalen gemaakt, alleen de tijd staat op 16:35 en het is nog vrij licht voor de tijd van het jaar?
- Je hebt de auto vandaag gereden, maar op de teller staat 6.10.xxxx (6 oktober) als datum?
- De foto die jij in Duitsland hebt genomen kan daar niet zijn genomen, want in Duitsland liggen geen (dergelijke) klinkerstraten, putdeksels in Duitsland zijn ook anders en de bebouwing op de achtergrond tref je ook alleen maar in Nederland aan.
- En als je vanuit Den Haag / Utrecht naar Duitsland gaat, hoe komt die Lambo dan nog tegen de avond voor een eetcafé in de buurt van Roosendaal terecht?
Maar goed, ik zal wel een simpele en jaloerse ziel zijn die het allemaal niet snapt en overal is er wel een verklaring voor.
Man ken ik niet, dus details. Dacht toch wel dat iedereen dat zou begrijpenquote:
Dat punt onderschrijf ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 12:24 schreef 08gnoT. het volgende:
Trouwens zit er ook wel erg veel blad in de bomen op de laatste foto's. Beetje niveau... 6 oktober.![]()
Maar die temperatuur die jij ziet is de climate control, dus hoe warm / koud je de verwarming in de auto hebt staan.quote:En op de tweede foto is de temperatuur 21,5 graden. En toevallig was 6 oktober 2010 een warme dag met temperaturen boven de 20 graden. Je zegt ook dat de foto na het instappen genomen is, maar door de voorruit is alleen gras te zien en de dagteller staat niet op 0?
Dat is ook waar, de bomen zijn nu allemaal zo kaal als een luisquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:24 schreef 08gnoT. het volgende:
Trouwens zit er ook wel erg veel blad in de bomen op de laatste foto's. Beetje niveau... 6 oktober.![]()
En op de tweede foto is de temperatuur 21,5 graden. En toevallig was 6 oktober 2010 een warme dag met temperaturen boven de 20 graden. Je zegt ook dat de foto na het instappen genomen is, maar door de voorruit is alleen gras te zien en de dagteller staat niet op 0?
Whehe. Betrapt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toch zijn er voor mij enkele onduidelijkheden.
- De foto van het interieur heb je meteen na het ophalen gemaakt, alleen de tijd staat op 16:35 en het is nog vrij licht voor de tijd van het jaar?
- Je hebt de auto vandaag gereden, maar op de teller staat 6.10.xxxx (6 oktober) als datum?
- De foto die jij in Duitsland hebt genomen kan daar niet zijn genomen, want in Duitsland liggen geen (dergelijke) klinkerstraten, putdeksels in Duitsland zijn ook anders en de bebouwing op de achtergrond tref je ook alleen maar in Nederland aan.
- En als je vanuit Den Haag / Utrecht naar Duitsland gaat, hoe komt die Lambo dan nog tegen de avond voor een eetcafé in de buurt van Roosendaal terecht?
Maar goed, ik zal wel een simpele en jaloerse ziel zijn die het allemaal niet snapt en overal is er wel een verklaring voor.
Misschien bij Meijers auto bedrijf?quote:Op woensdag 2 februari 2011 14:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Nou, Brinky, vertel eens; waar in Nederland kun je voor een hele dag een Lambo Gallardo LP560 huren zonder instructeur die meerijdt? Ik zoek me rot maar ik kan het niet vinden. Bij welk bedrijf heb jij gereden?
En dan nog, dat is een spyderquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Misschien bij Meijers auto bedrijf?
http://www.meijersautobed(...)llardo-spyder-e-gear
Daar staat wel iets over zelf rijden, na instructie
het begin is natuurlijk met instructeurquote:Op woensdag 2 februari 2011 14:00 schreef 08gnoT. het volgende:
Nou, Brinky, vertel eens; waar in Nederland kun je voor een hele dag een Lambo Gallardo LP560 huren zonder instructeur die meerijdt? Ik zoek me rot maar ik kan het niet vinden. Bij welk bedrijf heb jij gereden?
Goede photoshopskills heb je dan! Maargoed, je moet zelf weten of je alles "opleukt" of niet, het is toch maar internetquote:Op woensdag 2 februari 2011 16:18 schreef BrinkydeBMW het volgende:
en ik heb wel wat gefotoshopt, zo heb ik ook de natuur wat 'opgeleukt'
Alleen dan niet eens de kentekens netjes kunnen wegwerken.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:04 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Goede photoshopskills heb je dan!
Je ziet toch waar je geweest bent, of heb je met je ogen dicht gereden?quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:16 schreef BrinkydeBMW het volgende:
[..]
het begin is natuurlijk met instructeurEn hoe moet ik het weten?
mijn vader heeft alles geregeld met huisgenote.
Wouw! Tussen Moerdijk en Breda 130 rijden i.p.v. 120 100 -- Ge-wel-dig! Maarliefst 1,5 minuut tijdwinst!quote:DEN HAAG - Het kabinet wil op vier snelwegen in Nederland gaan experimenteren met de nieuwe maximumsnelheid van 130 kilometer per uur. Dat meldt de NOS op basis van 'betrouwbare bronnen'.
Als eerste is de Afsluitdijk (de A7 tussen Wognum en Zurich) aan de beurt. Daar zou vanaf 1 maart al dag en nacht mogen worden doorgereden.
Vanaf 1 mei volgen dan buiten de spits de A2 tussen Everdingen en Deil, en de A16 tussen Moerdijk en Breda. 's Avonds en 's nachts mag dan ook op de A6 tussen Almere en Joure het gaspedaal wat verder worden ingetrapt.
Eerste maatregel
De verhoging van de maximumsnelheid was zo'n beetje de eerste maatregel die het kabinet-Rutte bekendmaakte. Uiteindelijk is de bedoeling dat op een derde van alle snelwegen in Nederland 130 mag worden gereden. Maar het is nog de vraag of dat haalbaar is. Milieu- en verkeersveiligheidsorganisaties wijzen op de extra vervuiling en het extra gevaar dat de maatregel met zich meebrengt.
(ANP)
Je hebt gelijk, het is daar 100, even vergetenquote:Op woensdag 2 februari 2011 18:34 schreef Piles het volgende:
Bij Breda is het normaal toch 100?
Gelukkig kun je op de A58 Zeeland in gewoon 140 's nachts
Zeker netjes!quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Vandaag ff bij de garage geweest, en voor 10 euro per wiel zet tie t om en balanceerd tie de handelDas wel netjes dacht ik zo
Das schrikken ja! Gelukkig is mijn renault soepeltjes geveerd, en kan ik bij zulk soort drempels wel aardig doorrijdenquote:Op woensdag 2 februari 2011 19:30 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik rij daar ook op het 120-stuk richting Dordrecht maar 100, lekker constant. En lachen om iedereen die poging na poging doet om 120 te halen op de linkerrijstrook om voortijdig weer te moeten remmen.
En een tweede keer bij de man met de benzineslang.
Ik moet morgen wel m'n bodemplaat en uitlaat controleren trouwens, een of andere idioot besloot dat het wel leuk zou zijn een drempel op een 80km-weg aan te leggen. Zo'n geniepige in dezelfde kleur als het wegdek, waar ik met 110 overheen denderde
volgens mij haquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:30 schreef Goddelijker het volgende:
Had ik het geld maar liggen...
Leuk autootje, maar niet veel leuker dan een 206 imhoquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:30 schreef Goddelijker het volgende:
Had ik het geld maar liggen...
quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
volgens mij had je die al eerder gepost
klopt inderdaad, vette repostquote:Op zondag 30 januari 2011 23:53 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Alleen als ik naar zoiets kijk:
Dan denk ik toch van: Hmm..
Nee, het is ook niet veel leuker, maar wel een stuk nieuwer en luxer dan wat ik nu rij.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:44 schreef L0we het volgende:
[..]
Leuk autootje, maar niet veel leuker dan een 206 imho
Met drempels is dat wel fijn jaquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:43 schreef L0we het volgende:
[..]
Das schrikken ja! Gelukkig is mijn renault soepeltjes geveerd, en kan ik bij zulk soort drempels wel aardig doorrijden.
quote:Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
Oftewel een Duitse auto.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
Er gaat niets boven een lekker strak (dus niet knuppelhard) geveerd onderstel zodat je kan voelen wat je auto wil gaan doen.
quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
volgens mij had je die al eerder gepost
Dat valt heel erg mee hoor! Ik vind hem prima op de weg liggen, vaak neem ik een bocht harder dan de restquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:47 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Met drempels is dat wel fijn ja![]()
Maar in bochten is t echt vervelend als je auto zo geveerd is, dan moet je er als een oma'tje doorheen
Niet noodzakelijkerwijs, bijv. het standaard onderstel van de S-klasse vind ik weer iets te zacht, daar verlies je dat contact een beetje. Om dat te verhelpen heb je een adaptief onderstel nodig (airmatic) zodat je het wat stijver kan laten worden.quote:
Uhu, kwaliteit, klasse en uitstralingquote:
Ghehe thanksquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
Er gaat niets boven een lekker strak (dus niet knuppelhard) geveerd onderstel zodat je kan voelen wat je auto wil gaan doen.
[..]
![]()
Kan ik me zeker wat bij voorstellen, het is ook maar relatief, maar ik vind de Renaultjes erg lekker geveerd, terwijl je toch een redelijk goede wegligging hebt.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Ik denk ook dat wij verschillende eisen (rijgedrag) aan een onderstel hebben en derhalve ook verschillende voorkeuren hebben.quote:Op woensdag 2 februari 2011 21:55 schreef L0we het volgende:
[..]
Kan ik me zeker wat bij voorstellen, het is ook maar relatief, maar ik vind de Renaultjes erg lekker geveerd, terwijl je toch een redelijk goede wegligging hebt.
Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat als mijn vermogen zou verdubbelen (pk's danquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat wij verschillende eisen (rijgedrag) aan een onderstel hebben en derhalve ook verschillende voorkeuren hebben.
Alleen vermogen zegt natuurlijk ook niet alles uit, voor het betere gooi en smijtwerk spelen zaken als gewichtsverdeling, aandrijving etc. ook een rol.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk niet. Ik denk dat als mijn vermogen zou verdubbelen (pk's dan), dat mijn eisen opeens ook heel anders zijn...
Ik mis gewoon zo erg een airco in m'n auto.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:07 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mmjah, zoiets.Mijn Seat rijd formidabel.
Inderdaad, maar feit blijft, hoe meer vermogen, hoe hoger die eisenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:04 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen vermogen zegt natuurlijk ook niet alles uit, voor het betere gooi en smijtwerk spelen zaken als gewichtsverdeling, aandrijving etc. ook een rol.
Das heerlijk ja! Ik ken het gevoelquote:Maar soms is het ook heerlijk om eventjes gewoon rustig te cruisen, kan me nog heugen dat ik oktober 2009 vanuit Luxemburg door de Ardennen richting Maastricht reed, ik net bovenop een plateau was, terwijl na een regenbui de zon tussen de wolken doorscheen (en je de zon niet, maar wel de zonnestralen zag). Op dat moment had ik echt een gelukzalend / zelfvoldaan gevoel, lekker de cruise control aangezet, de stoel iets verder achterover en lekker zitten genieten.
Das heel vervelend ja, gelukkig kan ik dr aardig tegen (ookal heb ik het ook bijna nooit koudquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik mis gewoon zo erg een airco in m'n auto.
Zeker nu de zomer er weer aan gaat komen over paar maanden.
En ik heb het echt (bijna) nooit koud, dus met die zomerse temperaturen ga ik dood. En zeker als ik in de auto zit.
Raampje open, dakraampje open.. Arm uit het raam.. Kheb wel genoten van de zomer in de AX hoorquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:25 schreef L0we het volgende:
[..]
Das heel vervelend ja, gelukkig kan ik dr aardig tegen (ookal heb ik het ook bijna nooit koud)
Dat is ook wel lekker, maar op de snelweg niet erg fijn.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:34 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Raampje open, dakraampje open.. Arm uit het raam.. Kheb wel genoten van de zomer in de AX hoor
Snelweg vermijdenquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is ook wel lekker, maar op de snelweg niet erg fijn.
Of als je met je rug vastgezweet zit aan je stoel..
Vorig jaar iets van 6 uur over gedaan om op Werchter te komen met de auto. Dat was ook een hel in die hittequote:Op woensdag 2 februari 2011 22:09 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik mis gewoon zo erg een airco in m'n auto.
Zeker nu de zomer er weer aan gaat komen over paar maanden.
En ik heb het echt (bijna) nooit koud, dus met die zomerse temperaturen ga ik dood. En zeker als ik in de auto zit.
Daarom krijgt mijn volgende auto zeker airco.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Vorig jaar iets van 6 uur over gedaan om op Werchter te komen met de auto. Dat was ook een hel in die hitte
Wij gingen 's avonds naar Graspop.. Was best te doen.. Terugweg overdag was wel warm maar goed te doen naar mijn idee.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Vorig jaar iets van 6 uur over gedaan om op Werchter te komen met de auto. Dat was ook een hel in die hitte
Subaru's zijn van alle Japanse auto's het soepelst geveerd... lekker deinen over dijkjes (waar ik dus bijna vanaf reed doordat ik met de verwarming zat te pielenquote:Op woensdag 2 februari 2011 21:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Lijkt me wel chill met de auto naar een festival, tot nu toe altijd met de trein naar Lowlands geweest.. maar zal dit jaar niet anders zijn, ach waarom met 4 mensen in de auto en de rest met de trein? veel gezelliger met zn allen met de trein. Kan je nog bier drinken ookquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wij gingen 's avonds naar Graspop.. Was best te doen.. Terugweg overdag was wel warm maar goed te doen naar mijn idee.
Oeh nice! Zal inderdaad wel weer een standaard lease bak worden..quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:29 schreef L0we het volgende:
Strakke auto trouwens! Alleen jammer dat je dr waarschijnlijk massa's van zal gaan zien rijden
Ik zou nog wel eens een keer in een cabrio willen rijden, dat lijkt inderdaad best relaxed, een Audi TT of een E46 cabrio ofzoquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
Zomer, dat brengt mij een groot verlangen naar het cabriorijden.![]()
Zwoele zomernacht, dakje omlaag, heerlijk de wind in de haren, touren door het buitengebied en de muziek keihard aan.......
i got Climate control EN schuif/kanteldakquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom krijgt mijn volgende auto zeker airco.
Als ik t niet had gedaan had ik allerlei lakschade niet gezien.. Moet ik wel bijwerken voor het roestquote:Op donderdag 3 februari 2011 15:36 schreef Hyman het volgende:
[..]
Auto's wassen is zooo overrated voor goedkope auto's
Hadden de vloeistoffen ook nog de juiste kleur?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:24 schreef Marco001 het volgende:
morgen de auto wegbrengen voor APK + kleine beurt.
Net dus de vloeistof niveau's gecheckt, remolie zat bomvol, koelvloeistof en motorolie is ook nog op max.
Olie, oliefilter en interieurfilter neem ik aan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Hadden de vloeistoffen ook nog de juiste kleur?.
Wat gaat de garage doen met een kleine beurt? Luchtfilter en bougies?
Wat voor 1?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk ben ik vreselijk ouderwets, maar ik heb vandaag dan toch een smartphone gekocht....en ben er eigenlijk heel content mee.
(jaaa, ik weet dat het off-topic is, maar ik ben zo blij als een jonge hond)
Subaru's zijn heerlijk geveerd ja, toch vind ik mijn Outback wel stug hoor in vergelijking met m'n vorige Foresters.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:07 schreef Grielen het volgende:
[..]
Subaru's zijn van alle Japanse auto's het soepelst geveerd... lekker deinen over dijkjes (waar ik dus bijna vanaf reed doordat ik met de verwarming zat te pielen)
Ik had al wel verschillende Blackberry's uitgeprobeerd, dus daar zat ik het meest na te kijken (touchscreen van de iPhone vind ik minder geslaagd, imago staat me ook niet aan). Dus is het een Blackberry 9780 geworden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:16 schreef Grielen het volgende:
[..]
Wat voor 1?
Ontopic: Ik heb vandaag met mijn Nokia smartphone even een filmpje van de Subaru gemaakt tijdens de acceleratie. Hij is kort, maar jemig zeg wat een geluid![]()
Eerst ff SD kaart vinden waar ik m'n micro-sd in kan stoppen zodat ik hem in mn laptop kan stoppenquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:21 schreef InFrA-WiZ het volgende:
[..]
Subaru's zijn heerlijk geveerd ja, toch vind ik mijn Outback wel stug hoor in vergelijking met m'n vorige Foresters.
Ga je je filmpje nog online zetten? ben wel benieuwd.
Leuk he, die speeltjes?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:00 schreef von_Preussen het volgende:
Eigenlijk ben ik vreselijk ouderwets, maar ik heb vandaag dan toch een smartphone gekocht....en ben er eigenlijk heel content mee.
(jaaa, ik weet dat het off-topic is, maar ik ben zo blij als een jonge hond)
Moet dat? Je kan het toch ook wel uploaden naar het internet ergens vanaf je telefoon? Desnoods via wifiquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:27 schreef Grielen het volgende:
[..]
Eerst ff SD kaart vinden waar ik m'n micro-sd in kan stoppen zodat ik hem in mn laptop kan stoppen
Ieder zn ding he?quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:33 schreef FalleNk810i het volgende:
Bah, blackberry![]()
Al zou ik niet weten wat ik wel zou nemen kwa smartphone, ben blij met mn Nokia 3110 classic
Ik zal je heel eerlijk zeggen, ik heb nooit een tief gegeven om electronica en heb altijd de meest simpele telefoons gehad. Qua TV heb ik nog een doodsimpele beeldbuis en m'n laptop gaat ook alweer ruim 3 jaar mee.quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:33 schreef FalleNk810i het volgende:
Bah, blackberry![]()
Al zou ik niet weten wat ik wel zou nemen kwa smartphone, ben blij met mn Nokia 3110 classic
Oh, ja zekerquote:
Heb ook niet gezegt dat het geen handig ding is, dat is zekerquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik zal je heel eerlijk zeggen, ik heb nooit een tief gegeven om electronica en heb altijd de meest simpele telefoons gehad. Qua TV heb ik nog een doodsimpele beeldbuis en m'n laptop gaat ook alweer ruim 3 jaar mee.
Alleen de integratie van verschillende functies die een smartphone biedt heeft me toch overstag doen gaan, omdat ik veel onderweg ben vind ik de internettoegang (mail, beurs, nieuws) erg prettig, en kan ook allerlei flitserinformatie verkrijgen + kan ik altijd over een agenda beschikken (kan dus in de kroeg meteen zien wanneer ik met een leuke dame kan afspreken).
Nee, het komt zelden voor dat ik van mijn gewoonte's afwijk, maar een smartphone is daar een uitzondering op.
sorry,quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:08 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Er bestaat echt geen mooier motorgeluid dan een boxer roffel
Vind t nou niet wat speciaals ofzo.quote:
Dat wel, maar voornamelijk omdat het het autorijden zoveel vergemakkelijkt danwel extra oplevert.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:35 schreef FalleNk810i het volgende:
Maar eh, electronica in de auto is toch wel belangrijk voor je?Om maar even iets meer ontopic te gaan
Blackberry's zijn heel fijn!quote:Op donderdag 3 februari 2011 17:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik had al wel verschillende Blackberry's uitgeprobeerd, dus daar zat ik het meest na te kijken (touchscreen van de iPhone vind ik minder geslaagd, imago staat me ook niet aan). Dus is het een Blackberry 9780 geworden.
Wie zit er dan ook 's morgens om half 8 in de baas z'n tijd te msnenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Blackberry's zijn heel fijn!Ik zou niet meer zonder kunnen
Vooral het msn vind ik nu even een fijn iets, staat dag en nacht aan waardoor het nog weleens gebeurd dat er mensen zijn die 's nachts tegen je gaan praten, of 's morgens vroeg
Gelukkig staat m'n geluid 's nachts uit
quote:
Heb je ergens een projecttopic wat ik kan lezen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:47 schreef NickB het volgende:
Het is een Saxo 1.4 vts met een aangepast 1.6 16v blok er in, zit dik 2x over wat hij officieel op papier heeft (A).
[..]
Altijd gaaf om te lezenquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:18 schreef NickB het volgende:
Zelf heb ik eigenlijk niks over de ombouw of watdan ook op internet staan, maar ik ken wel leuke projecttopics.
Over Saxo's en 106jes met 200+ pk. weet niet of je daar interesse in hebt?
Kan niet alles bekijken zonder in te loggen en heb nu ook de concentratie niet voor.. Maar je kan dus superveel met die bakken doenquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:36 schreef NickB het volgende:
http://www.106.nl/forum/dagboek/9044-rays-1-6-8v-turbo.html
Titel zegt het al een 1.6 8v turbo, volgens mij wordt er nu gekeken of er een grotere turbo op kan.
http://www.106.nl/forum/dagboek/12086-320-pk-turbo-project-6.html
Deze is echt nog in de project fase.
http://www.106.nl/forum/m(...)jn-320-pk-106-a.html
Zijn project pagina kan ik niet zo 1,2,3 terug vinden. Maar dat is echt een auto die ik ook graag zou willen!
http://www.106.nl/forum/overige/12056-106-v6-project-fotos.html
Ehm ja een V6 ombouw.
http://www.106.nl/forum/d(...)06-ring-edition.html
http://www.106.nl/forum/dagboek/4594-s16-turbo-aanbouw.html
http://www.106.nl/forum/d(...)bo-tim-mio85-11.html
Zijn er een paar die ik zo snel kon vinden, er zijn ook een aantal saxo's in nl natuurlijk met turbo's en tb's.
Als je via google zoekt zul je ook veel engelse topics vinden(saxperience) die lui zijn helemaal zot op saxo's en 106jes ofzo. rare is ook als je een 1.6 16v blok zoekt in nl is dat redelijk lastig maar in Engeland schijnen ze gewoon de tuin vol hebben staan met dat soort blokken???
Ze zijn ook gewoon zo practischquote:Op donderdag 3 februari 2011 17:46 schreef von_Preussen het volgende:
Nee, het komt zelden voor dat ik van mijn gewoonte's afwijk, maar een smartphone is daar een uitzondering op.
Een verbruik van 40 liter per 100 kmquote:
Oef, das minder... Trapte je hem helemaal tot de bodem? Of is het de bekrachtiging die zn werk niet doet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 20:22 schreef NickB het volgende:
goed, gisteravond dacht ik laat ik weer eens nu het niet vriest en redelijk droog is me saxo pakken ipv me 206 gti.
Aangezien hij een tijd stil heeft gestaan was ik bang dat hij niet zou starten (maar was even vergeten dat ik 3 accu's achterin heb liggen) dus het was een kwestie van de sleutel omdraaien en lopen.
Toen ik hem uit het parkeervak had gedraait wou ik de rem in trappen, deze moest ik behoorlijk diep intrappen.
Mijn eerste gedachte was, owja ik ben die 206 nu natuurlijk gewend, aangezien ik een big brake kit op die saxo heb trapte die altijd al wat dieper dus no problem.
Nouja gewoon door kunnen rijden tot de ringweg daar flink het gas open getrokken en toen wou ik afremmen.
Ik had dus geen remdruk meer, het is verder wel allemaal goed gegaan maar je hebt wel even iets van SHIT.
Ben toen rustig naar huis gereden en de hele weg op de motor laten remmen, heb nog geen idee hoe dit komt maar damn er zouden maar andere auto's hebben gereden daar
Met alleen voorremmen zou je nog prima moeten kunnen remmen. Die nemen ongeveer 75 pct van de remkracht op zich... Ik denk dat óf je hoofdremcylinder kapot is, waardoor hij niet lekker remvloeistof de leidingen impompt, of dat je ergens een lek hebt waardoor je geen druk kan opbouwen. Al zou ik dat ook vreemd vinden omdat er in principe een gescheiden remsysteem in zou moeten zitten. Dan zouden er hooguit 2 remmen het niet doen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:15 schreef NickB het volgende:
Nouja, de handrem is bij mij gewoon een loze hendel gewordendus het zal vast iets met de remmen achter te maken hebben aangezien voor alles nieuw is (klauwen, blokken, schijven en leidingen).
Of ze hebben het spul niet goed ontlucht bij montage.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:19 schreef L0we het volgende:
[..]
Met alleen voorremmen zou je nog prima moeten kunnen remmen. Die nemen ongeveer 75 pct van de remkracht op zich... Ik denk dat óf je hoofdremcylinder kapot is, waardoor hij niet lekker remvloeistof de leidingen impompt, of dat je ergens een lek hebt waardoor je geen druk kan opbouwen. Al zou ik dat ook vreemd vinden omdat er in principe een gescheiden remsysteem in zou moeten zitten. Dan zouden er hooguit 2 remmen het niet doen.
Dan zou je er vanaf het begin al last van moeten hebben. En je moet echt wel héél beroerd ontluchten wil je echt geen remkracht meer hebben...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Of ze hebben het spul niet goed ontlucht bij montage.
Ik doe dat soort dingen zelf bij mijn garagist, gratisquote:Op woensdag 2 februari 2011 18:38 schreef FalleNk810i het volgende:
Vandaag ff bij de garage geweest, en voor 10 euro per wiel zet tie t om en balanceerd tie de handelDas wel netjes dacht ik zo
Je moet soms dingen uitsluiten om wel het juiste probleem te vindenquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:23 schreef L0we het volgende:
[..]
Dan zou je er vanaf het begin al last van moeten hebben. En je moet echt wel héél beroerd ontluchten wil je echt geen remkracht meer hebben...
Daarom, ik ben hard bezig met het uitsluiten...quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:25 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je moet soms dingen uitsluiten om wel het juiste probleem te vinden
Voor mij goede oefeningquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:27 schreef L0we het volgende:
[..]
Daarom, ik ben hard bezig met het uitsluiten.... Altijd leuk om hardop te denken wat het probleem zou kunnen zijn
apk 15,- kleine beurt 50 ,-quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:12 schreef Hyman het volgende:
Maar dat is best zuur, 300, hoeveel komt daar nog bij voor de apk zelf?
Heeft de bartmobile ook gehad, kwestie van een nieuwe veer er in duwen. Kostte mij inderdaad rond de 70 euries voor de veer en het werkloon. Was hooguit een kwartiertje werk trouwens, dus mij lijkt dat je voor 300 euries afgezet wordtquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
apk 15,- kleine beurt 50 ,-
Dan heb je 30mm verlangingsveren van Autostyle...
Of is zoiets ook wat?
http://www.winparts.nl/47(...)itec-verlagingsveren
Origenele veer is hier 70 euro, per stuk volgens mij?
Is er ook een Haynes voor d eIbiza 6L?
Vering gebroken klinkt nogal vaag. Is het 1 veer? Lijkt me wel heel bizar als er meerdere veren zijn gebroken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:07 schreef Marco001 het volgende:
fck, auto afgekeurd: vering is gebroken volgens de monteur... kosten vervangen: 300,-
Is dat een normale prijs of??
Als ik kijk op internet, zie ik dat vering alleen niet zo duur is..
4 verlagingsveren heb je al voor 130 euro...
mjah, kijk wele ven, zit nu nogal krap bij budget, dus wat dat betreft...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:56 schreef FalleNk810i het volgende:
Weitec is een goed merk, stuk beter als Autostyle![]()
Ik zou die halen ja, en een leuke verlaging erbij als je die niet al had, 30/30 is mooi te doen zonder je schokkers te hoeven vervangen
optiek, brandstofbesparing(kijk maar naar b.v de Passat Bluemotion, is ook verlaagd)..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef von_Preussen het volgende:
Even een vraag voor een onwetende op dat gebied, maar wat precies vinden jullie zo leuk aan het verlagen van auto's?
Dat je de vering stugger / soepeler maakt om het weggedrag te beïnvloeden dat begrijp ik, maar is verlagen gewoon puur voor de optiek? Want mij zou het nogal storen als mijn bumpers aldoor op de drempels kapot gaan.
Optiek, handling. thatll be itquote:Op vrijdag 4 februari 2011 14:03 schreef von_Preussen het volgende:
Even een vraag voor een onwetende op dat gebied, maar wat precies vinden jullie zo leuk aan het verlagen van auto's?
Dat je de vering stugger / soepeler maakt om het weggedrag te beïnvloeden dat begrijp ik, maar is verlagen gewoon puur voor de optiek? Want mij zou het nogal storen als mijn bumpers aldoor op de drempels kapot gaan.
Zal ik het maar doen dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:54 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
EDIT:
Wie voelt zich geroepen om een nieuw topic aan te maken?![]()
O en niet nog een keer ''waar we auto's importeren''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |