abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91863008
Aanschouw hier; het 53e autorij topic.

De heilige koeien:

08gnoT Mitsubishi Lancer, 1.3L, december 1996. Foto 1 Foto 2

Bartholomeus VW Golf 4, 1.9TDI, 2002, ploatje

BrinkydeBMW, BMW 535d, 2005, Foto 1 Foto 2

Catch_me, Lancer Sportback 1.8, augustus 2010 foto 1 foto 2

Dubish Peugeot 307, 1.4HDI 2004, Foto 1, Foto 2

Dumpiej Fiat Bravo Edizione Prima 1.4 T-Jet 110kw

FalleNk810i VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990 foto 1 foto 2

FlowMaster Chevrolet Caprice Classic, 5.7 V8, 1980 Foto

gateway Volkswagen Golf, 1.9 Diesel, 1994 Foto 1 Foto 2

Grielen Subaru Legacy 2.0GL AWD, Oktober 1994 foto 1 foto 2

Goddelijker Peugeot 206 1.4, 2000. Foto 1, Foto 2

Grrrrrrrr ?

house_is_a_feeling Mitsubishi Lancer 1.3, 1996 Foto

JDude Renault Clio III 1.5 dCi, 2006, Foto 1

Junkiexp Mercedes W124, 230E, 1985 Foto 1 Foto 2

L0we Renault Express 1.6 Diesel, 1986

Marco001 Seat Ibiza 2003 1.4 link1

Monsterd. Nissan Micra 1.3, 1999. Foto

Piles Skoda Felicia 1.6, 1998. Foto 1, Foto 2

Purdey Nissan Micra 1.3, 1998. Foto

Sjoegerd Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto

WalkingDisaster Seat Leon 1.8 20v Turbo Foto1 Foto2

WhiteJoker Peugeot 206 1.6-16V XS Premium, november 2001 Foto 1, Foto 2

De meet:
Voor de aankomende meet, op zondag 6 maart ;)
Deelnemers (nog onder voorbehoud):
House: Raalte (Overijssel)
Piles: Schouwen-Duiveland (Zeeland)
Cherrylips: Ede (Gelderland)
Goddelijker: Utrecht
L0we: Bennekom (Gelderland)
Sjoegerd: Putten (Gelderland)
Monsterd: Zutphen (Gelderland)
Purdey: Rotterdam (Z-H)
FalleNk810i: Rotterdam (Z-H)
Marco001: Delfzijl (Groningen)
Bartholomeus: Lichtenvoorde (Gelderland)
Flowmaster Raalte (Overijssel)
Grielen: Schermer/ Volendam (Noord-Holland)/ Dronten (Flevoland)
von_Preussen: Deventer (Overijssel)
Vannelle: Bergen op Zoom (Noord-Brabant)

Wil je ook mee? Geef het even door aan Monsterd. of Purdey dan kom je ook op de lijst :)

Statistieken:
Piles heeft een aardige lijst met statistieken samengesteld, die zijn hier te vinden!

De vorige topics zijn hier te vinden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* De eerste autorij-meet *O*
Zondag 6 maart, omgeving Utrecht, meer info volgt nog van onze organisatoren Monsterd en Purdey ^O^
pi_91863096
Misschien wel mooi baantje voor mij.. Auto's importeren :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 25 januari 2011 @ 20:02:12 #3
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_91863286

Zoiets gaat binnenkort geïmporteerd worden.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_91863353
Als hobby-auto of voor dagelijks gebruik?
pi_91863449
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]

Fiat 126 :D.. Rijd er eentje bij ons in het dorp met allerlei kleurtjes _O-
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91863470
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Als hobby-auto of voor dagelijks gebruik?
Hobby :) voor dagelijks is er nog altijd in mijn geval de Lancer en in monsterd's geval de Micra.
pi_91863546
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:07 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Fiat 126 :D.. Rijd er eentje bij ons in het dorp met allerlei kleurtjes _O-
*O*
pi_91863588
Wil zelf ooit nog een gave jdm importeren.. maar dat duurt nog wel....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91863664
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:54 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Leuk hoor, vanuit Duitsland?

En doet hij dat op opdracht of haalt hij zelf al enkele voertuigen?

Hoe denkt hij opdrachten te generen, en ze ook uiteindelijk uit te voeren (auto + trailertje mee)?
Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.

Hij heeft al een aantal auto's geimporteerd, vaak rijdt hij dan met zn 2en in 1 auto heen, en met zn 2en in 2 auto's terug. Hoe hij het precies regelt weet ik niet precies, maar dat zal hij morgen wel uitgebreider uitleggen ;).

Hij heeft tot nu toe al zn opdrachten binnengeharkt door mond-op-mond reclame, dat wil hij nu gaan uitbouwen middels een website en visitekaartjes. Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe goed het gaat lopen wat voor vervolgstappen hij gaat nemen.
pi_91863736
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:56 schreef FalleNk810i het volgende:
je hebt helemaal gelijk Preus, dat zowieso.
Maar het lijkt me ook heerlijk om een splinternieuwe auto uit de showroom te kopen :D
Zou het natuurlijk niet doen als het 25k scheeld, maar toch het idee :)
De eerste keer is het leuk, daarna went het vrij snel. Een maat van mij werkt bij een Duitse investmentbank, die jongens gaan in de lunchpauze gewoon naar de dealer, zeggen welk type ze willen, kruisen even wat opties aan en staan binnen 20 minuten weer buiten met een contract voor een nieuwe wagen. :')

quote:
Maar nieuwe auto's uit duitsland importeren is dus best wel kostenbesparend?

En zeg ehm 10 jaar oude auto's? is dat ook voordelig om te importeren, een Audi A4 uit 2001 (nieuwe) model bijvoorbeeld?
Dit voordeel is natuurlijk extreem, omdat je in Nederland bijna geen nieuwe occasions kunt vinden. Daarom vergelijk je een Duitse jonge occasion met een nieuwe Nederlandse auto.

Zelfs in Duitsland kost een Volvo V70 zoals ik hem gepost heb al ¤60.000, terwijl in het voorbeeld hierboven hij al ¤40.000 kost. Dan kan je nagaan wat hij ook al in Duitsland is afgeschreven, en daarom valt het vergelijk met Nederland zo extreem uit.

Oudere auto's zijn in Nederland natuurlijk wél te vinden, daarom zal het verschil kleiner uitvallen. Maar ik kan graag voor je kijken hoeveel dat uitmaakt (post daarvoor eventjes wat meer info van een auto die je zou willen hebben).
pi_91863778
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:10 schreef L0we het volgende:

[..]

Jep, vanuit duitsland. In het begin gaat hij het vooral op opdrachtbasis doen, hij heeft ook nog een gewone baan.

Hij heeft al een aantal auto's geimporteerd, vaak rijdt hij dan met zn 2en in 1 auto heen, en met zn 2en in 2 auto's terug. Hoe hij het precies regelt weet ik niet precies, maar dat zal hij morgen wel uitgebreider uitleggen ;).

Hij heeft tot nu toe al zn opdrachten binnengeharkt door mond-op-mond reclame, dat wil hij nu gaan uitbouwen middels een website en visitekaartjes. Daarna is het een beetje afhankelijk van hoe goed het gaat lopen wat voor vervolgstappen hij gaat nemen.
Gepast eigen initiatief, vind ik echt top! Lekker een beetje voor jezelf ondernemen. *O*
pi_91863964
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:59 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Als je in het volgende deel even je wensen post (welke motor, opties, kilometerstand) dan zal ik het even globaal voor je doorrekenen. ;)
Ow ehm daar zeg je wat..

Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.

Ik weet dat ik dit model wil:

Maar welke motor en opties, geen idee?
Maar zo'n beetje rond de 180 pk standaard?

Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel O-) )
Owja een turbo en geen diesel :)
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91864839
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ow ehm daar zeg je wat..

Heb me totaal niet verdiept erin, maar ik weet wel dat ik als ik weer wat ga verdienen ga sparen voor een A4.

[ afbeelding ]

Kan je hier wat mee?
de kaalste versie is niks, maar de S4 quattro is natuurlijk ook weer het anderste uiterste...(liefst wel O-) )
Goed, dan pak ik eventjes een 4-cylinder met turbo, ervan uitgaande dat een 6-cylinder niet aan de orde is.

Audi A4 1.8T uit 2003 / 2004:
- handgeschakeld
- ¤50.000 nieuwprijs (NL)
- brandstoflabel E
- uitstoot CO2: 206gram
- rond de 100.000km

Audi A4 1.8T (190pk) / 05-2003 / 115.680 / ¤11.550

BPM berekening 2011

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we stellen dat je de auto op ¤10.000 kunt onderhandelen, dan ben je in totaal ¤12.000 voor de auto kwijt + kosten om hem naar Nederland te halen.

Als ik in Nederland kijk dan vind ik weinig vergelijkbare A4's, voornamelijk omdat de meeste veel meer kilometers hebben. Deze komt dan nog het meeste in de buurt, ook als die een half jaar jonger is:

Audi A4 1.8T / 117.000km / 01-2004 / ¤15.950

Maar omdat er in Nederland zo weinig vergelijkbare A4en te koop staan is het moeilijk vergelijken met "de markt".

Kijk ik naar deze dan is hij in de prijs wat goedkoper, maar heeft minder opties en 40.000 kilometer meer:

http://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/a4/7403754

Dus of het loont dien je gewoon altijd weer opnieuw te bekijken.
pi_91865101
Zometeen trouwens een nieuwe Blik op de Weg!
pi_91865379
Thanks, voor de prijs zou je het niet zo snel doen, het gedoe wat het met zich meebrengt dan?

Maar volgens mij zijn duitse 2de hands auto's wel een stuk netter :) Of kijk ik dan verkeerd?

En daarbij vind ik 150.000 km niet veel voor een A4, zeker omdat het over het algemeen goed onderhouden auto's zijn.

En ik zal me denk ik toch beter moeten verdiepen in wat ik precies wil, wil ik een goede vergelijking kunnen maken.
pi_91867016
Denk er wel aan dat je tegenwoordig zelf voor een correct ingevulde BPM aangifte moet zorgen. Vroegâh deed de Douane dat á la minute voor je, tegenwoordig valt het onder de belastingdienst en zijn er zoveel regeltjes bij gekomen dat ze het zelf ook niet meer snappen. Dus nu moet je jezelf er maar mee zien te redden. Heb het met m'n vader z'n auto ook meegemaakt, autotelex heeft me uiteindelijk uit de brand geholpen. Zorg wel dat je van te voren een specificatie van de importeur opvraagt, want anders is het haast ondoenlijk om uit te vissen welk optiepakket er nu wel of niet op zit, en welke opties er nu wel of niet op zitten. Bovendien zijn de optiepakketten en benamingen in Duitsland anders dan in Nederland. In het geval van Audi kent men in Duitsland bijvoorbeeld geen Proline uitvoering, en in Nederland wel.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:08:12 #18
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91867071
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:15 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Ow ehm daar zeg je wat..

[ afbeelding ]

Kan je hier wat mee?
Mooie wagen, dat wel
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91867150
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:07 schreef Bartholomeus het volgende:
Denk er wel aan dat je tegenwoordig zelf voor een correct ingevulde BPM aangifte moet zorgen. Vroegâh deed de Douane dat á la minute voor je, tegenwoordig valt het onder de belastingdienst en zijn er zoveel regeltjes bij gekomen dat ze het zelf ook niet meer snappen. Dus nu moet je jezelf er maar mee zien te redden. Heb het met m'n vader z'n auto ook meegemaakt, autotelex heeft me uiteindelijk uit de brand geholpen. Zorg wel dat je van te voren een specificatie van de importeur opvraagt, want anders is het haast ondoenlijk om uit te vissen welk optiepakket er nu wel of niet op zit, en welke opties er nu wel of niet op zitten. Bovendien zijn de optiepakketten en benamingen in Duitsland anders dan in Nederland. In het geval van Audi kent men in Duitsland bijvoorbeeld geen Proline uitvoering, en in Nederland wel.
Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer? :P
pi_91867287
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:08 schreef Hyman het volgende:

[..]

Mooie wagen, dat wel
Door de vorming van het middenconsole kan ik alleen m'n poten niet kwijt, ik zit steeds met m'n scheenbeen op een heel irritante manier tegen het dash aan te schuren :')
pi_91867378
Wat bezielt Audi trouwens als het om beenruimte gaat in een oudere A4? Zat er laatst toevallig in (achterin) en de 206 van m'n moeder is nog comfortabeler!
pi_91867461
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dus de truuk om voordat je naar de RDW gaat eventjes wieldoppen op je wagen, stoelen (leer) eruit, navigatie eruit en meer van dat soort ongein werkt niet meer? :P
Nee, want de belastingdienst vraagt dus ook die specificatie via de importeur op. Je komt er mee weg als je de indruk wekt naar eer en geweten dat verhaal ingevuld te hebben, maar als ze lastig gaan doen is het valsheid in geschrifte of belastingfraude, danwel een poging daartoe. Ik had die van pa ook niet helemaal perfect ingevuld, maar wel naar eer en geweten. De uiteindelijke aanslag was een fractie hoger dan wat ik had uitgevogeld, verder geen narigheid van gehad :)
pi_91867518
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:13 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat bezielt Audi trouwens als het om beenruimte gaat in een oudere A4? Zat er laatst toevallig in (achterin) en de 206 van m'n moeder is nog comfortabeler!
Dikke duitsers hebben korte pootjes ;)
pi_91868918
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Van de week maar eens de uitzendinggemist kijken :).
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:49:27 #25
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_91869584
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:33 schreef von_Preussen het volgende:
Dat vergeet ik ook steeds te kijken.
pi_91872919
Zo, toch nog maar ff blik op de weg kijken ;)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:01:16 #27
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_91874735
Von_Preussen, jij hebt er verstand van: loont het om een e30 318i te importeren uit Duitsland? Of wegen de voordelen niet op tegen de kosten? :{
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:01:33 #28
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_91874751
:)
pi_91874972
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:01 schreef Zuunigerd het volgende:
Von_Preussen, jij hebt er verstand van: loont het om een e30 318i te importeren uit Duitsland? Of wegen de voordelen niet op tegen de kosten? :{
Zonder het nagerekend te hebben ga ik uit van niet, die auto's kosten zo weinig dat het verschil nagenoeg nihil is.

Wat wél interessant zou zijn is dat je in Duitsland een wat ruimere keus hebt dan in Nederland, en dan ook vooral in auto's met minder kilometers, beter onderhouden / betere staat en eventueel wat opties meer. Want een goede E30 vinden lijkt me al een hele klus, en helemaal hier in Nederland.

Een maat van mij heeft zodoende een prachtige 325i cabrio (E30) uit Duitsland gehaald omdat hij daar nog wel een goede kon vinden (technisch gezien) en heeft hem vervolgens helemaal opgeknapt.

Edit: zoals jullie weten was ik afgelopen oktober met de X5 in Rome, hier dan (eindelijk) het vide van een doorsnee maandagmorgen in het verkeer:

pi_91875764
Ik heb de tv al de hele avond aanstaan.. Maar volg niks omdat ik met koptelefoon muziek aan t luisteren ben _O-
pi_91877339
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zonder het nagerekend te hebben ga ik uit van niet, die auto's kosten zo weinig dat het verschil nagenoeg nihil is.

Wat wél interessant zou zijn is dat je in Duitsland een wat ruimere keus hebt dan in Nederland, en dan ook vooral in auto's met minder kilometers, beter onderhouden / betere staat en eventueel wat opties meer. Want een goede E30 vinden lijkt me al een hele klus, en helemaal hier in Nederland.

Een maat van mij heeft zodoende een prachtige 325i cabrio (E30) uit Duitsland gehaald omdat hij daar nog wel een goede kon vinden (technisch gezien) en heeft hem vervolgens helemaal opgeknapt.

Edit: zoals jullie weten was ik afgelopen oktober met de X5 in Rome, hier dan (eindelijk) het vide van een doorsnee maandagmorgen in het verkeer:

Wat een zootje zeg :P
Spoelde toevallig even door naar rond de 5 min, opeens bij 5:50 die gast die opeens de weg oprijd..
  dinsdag 25 januari 2011 @ 23:56:53 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91877788
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 20:04 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[ afbeelding ]

*; *;

Nu ik trouwens die foto eens goed bekijk; de achterband lijkt iets (okee flink) platter :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_91878003
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:56 schreef monsterd. het volgende:

[..]

*; *;

Nu ik trouwens die foto eens goed bekijk; de achterband lijkt iets (okee flink) platter :+
Meer grip :+

SPOILER
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:02:49 #34
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91878079
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:01 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Meer grip :+

SPOILER
Nouja het is vast een kwestie van oppompen :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_91878419
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Spoelde toevallig even door naar rond de 5 min, opeens bij 5:50 die gast die opeens de weg oprijd..
Het viel me erg mee, het was te doen.

Waar ik me eerder aan ergerde waren van die zigeuners die bij het stoplicht naar je toe kwamen voor centjes (zie 09:05).
pi_91882023
Duitse automobilist rijdt door na ernstig ongeval

Moest er hier niet iemand een grijze Benz in Duitsland inleveren? >:)
pi_91882032
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:28 schreef Bartholomeus het volgende:

:D.

Vind je het gek dat hij doorreed... Via Ter Apel naar duitsland, weet je hoe lang dat duurt... Dan heb je geen tijd om te stoppen... ;)
pi_91882062
quote:

[..]

Ach, das redelijk 'normaal' daar. Even met je handje gebaren dat de ander moet stoppen, en gewoon wegrijden. Afgelopen zomer in Zuid-Frankrijk een hoop vergelijkbare taferelen meegemaakt (en veel erger overigens :P).
pi_91882341
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:28 schreef Bartholomeus het volgende:

Ich habe es nicht gewusst! :+
pi_91883661
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 07:38 schreef L0we het volgende:

[..]

Ach, das redelijk 'normaal' daar. Even met je handje gebaren dat de ander moet stoppen, en gewoon wegrijden. Afgelopen zomer in Zuid-Frankrijk een hoop vergelijkbare taferelen meegemaakt (en veel erger overigens :P).
Probeer maar eens de route soleil uit, buiten het vakantieseizoen, dus wanneer er vrachtwagens op mogen.. in 200 km zeker 10 keer een noodrem-manouvre moeten maken, stuk of wat keer bijna de vangrail ingedrukt door vrachtwagens(Komen gewoon opzij terwijl jij ze aan het inhalen bent.. knipperlichten aan en gaan lijkt hun motto wel..)
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:43:20 #41
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91887529
quote:

[..]

Ga eens rondrijden op Sicilië. Dat is pas een zootje :)

Overal honden die kriskras de wegen oversteken -> overal dooie honden langs/op de weg
De allerslechtste weg in Nederland is zeg maar net zo goed als de beste op Sicilië
Iedereen rijdt als een idioot
Rechts gaat voor? Kennen ze daar niet.
Iedereen rijdt op het midden van de weg
Rechts inhalen is daar de norm

enz. enz.
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_91887825
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:43 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ga eens rondrijden op Sicilië. Dat is pas een zootje :)

Overal honden die kriskras de wegen oversteken -> overal dooie honden langs/op de weg
De allerslechtste weg in Nederland is zeg maar net zo goed als de beste op Sicilië
Iedereen rijdt als een idioot
Rechts gaat voor? Kennen ze daar niet.
Iedereen rijdt op het midden van de weg - doe ik ook vaak zat..
Rechts inhalen is daar de norm

enz. enz.
dus ze hebbend aar geen verharde wegen, maar wel leuke modderweggetjes?
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:01:38 #43
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91888268
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:50 schreef Marco001 het volgende:

[..]

dus ze hebbend aar geen verharde wegen, maar wel leuke modderweggetjes?
Ik had er asfaltweg van moeten maken :)
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:08:32 #44
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_91888499
Mag je hier posten als je wacht tot je gebeld wordt dat je auto klaar is om opgehaald te worden?

(de door mij aangeschafte tweedehandsauto krijgt een grote beurt en APK en nog wat dingetjes voor ik hem van de garage overneem)

Het wachten is moordend!!
:-)
pi_91888544
Posten mag altijd!

Wat voor auto heb je gekocht?
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:12:38 #46
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_91888622
Mitsubishi Colt uit 1995 1.6 GLXi (Ca0 model dus), 160k gereden (met NAP).

*edit*

een rode trouwens, die er behoorlijk rood uit ziet ;)
pi_91889413
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:12 schreef Dartanion het volgende:

*edit*

Benieuwd naar de foto's :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:05:23 #48
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91890473
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:12 schreef Dartanion het volgende:

*edit*

Dat is knap, voor een 15 jaar oude auto.

Mijn auto is Bordeaux-rood, maar is ook nog steeds heel behoorlijk die kleur. En 16 jaar oud. Soms heb je mazzel :)
pi_91890554
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:05 schreef Grielen het volgende:

[..]

Mijn auto is Bordeaux-rood, maar is ook nog steeds heel behoorlijk die kleur. En 16 jaar oud. Soms heb je mazzel :)
Inderdaad, mn pa heeft een 5je van bijna 25 jaar oud, die is aardig verschoten!
pi_91890615
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:07 schreef L0we het volgende:

[..]

Inderdaad, mn pa heeft een 5je van bijna 25 jaar oud, die is aardig verschoten!
Je mag ook gewoon toegeven dat je pa in een roze auto rondrijdt hoor ;)
pi_91890658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon toegeven dat je pa in een roze auto rondrijdt hoor ;)
Zou ik best willen doen, maar deze auto rijdt helaas nog niet ;)
pi_91890690
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 08:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ich habe es nicht gewusst! :+
Dat zeiden ze allemaal :+
  woensdag 26 januari 2011 @ 13:17:29 #53
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_91890961
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:05 schreef Grielen het volgende:

[..]

Och.. 10k per jaar met een kleine auto is toch niet zo heel gek?

Mijn echte mazzel zou zijn dat ik hem morgen kan ophalen haha :D
pi_91891151
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 13:17 schreef Dartanion het volgende:

[..]

Och.. 10k per jaar met een kleine auto is toch niet zo heel gek?

Prima te doen hoor!

Ik reed 45k in een jaar met een Renault 5 ;)
pi_91892072
mijn 20 jaar oude rode is ook nog steeds rood :D
pi_91892322
podver, hertent. management niet gehaald.. :( 5.2 en 4.8 op Bedrijfseconomie..
Allebij wel hoger, terwil BE moeilijker was als vorige keer, maar ik baal er wel van.. vooral die 5.2... 2 a 3 multiplechoise(juist/onjuist) meer goed en ik zou gewoon een voldoende hebben... |:(

mijn rode uit 2003 is ook nog immer rood... (signaalkleur rood zelfs.. :) )

oh, nieuwe velgjes zijn al uitgezocht; nu alleen nog bestellen:

[ Bericht 12% gewijzigd door Marco001 op 26-01-2011 16:00:01 ]
  woensdag 26 januari 2011 @ 16:47:41 #57
314372 Goddelijker
pi_91900646
Pff, ik ben echt gebroken. :r
pi_91902291
Vanochtend weer een reflex-tester gehad :')
Donker, regen, rotonde, fietsster, ik had d'r echt niet gezien tot ze opeens voor mn koplampen overstak :@ achterlicht brandde, voorlicht weet ik niet
pi_91905637
Best nette velgen Marco! ^O^
Alleen op die ''photoshop'' staat die auto echt HOOG, krijg hoogtevrees als ik dr naar kijk :'( :P
pi_91906278
daarnet kwam er een X5 op duits kenteken langs mij op de snelweg. Hij stak zijn duim naar me op dus stak ik ook maar mijn duim op :P Toch leuk om soms een duim te mogen ontvangen in het verkeer :) :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91906499
Zo net een Opel Corsa uit 2008 opgehaald...
Heb m 4 dagen nodig voor mn stage voor een extern project, wordt leuk elke dag naar Haarlem en terug.....

Tis wel lekker luxe auto vergeleken met mn polo uit '90 :D
Iets met 5 versnellingen en stuurbekrachtiging....
  woensdag 26 januari 2011 @ 18:59:13 #62
314372 Goddelijker
pi_91906534
Ook leuk als je er niet tussen gelaten wordt als tweebaans eenbaans wordt. Zeker als het met een kilometer of 100 per uur gaat.
  woensdag 26 januari 2011 @ 19:50:21 #63
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91908259
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 18:59 schreef Goddelijker het volgende:
Ook leuk als je er niet tussen gelaten wordt als tweebaans eenbaans wordt. Zeker als het met een kilometer of 100 per uur gaat.
Ligt er aan of je ermee voor heb kunnen dringen.

Als ik op de A1 bij watergraafsmeer de A10 op wil, en ik sta lekker in de file voor de eenbaans-is-buiten-de-spits-2baans oprit, dan laat ik de asociale hufters die nog lekker 2 km de linkerbaan pakken en dan gaan invoegen (Ok, het scheelt 15-30 minuten), dan laat ik ze ook niet voor.

Laatst was er zo'n hip miepje in d'r fiat 500 die zou hem er even tussen prakken voor mij en achter een bmw 7 serie. Ze had haar ramen open (kon ze lekker roken). Dus gaf ik even flink tussengas. De dame schrok er dusdanig van dat ze een ander plekje ging zoeken.

Asociaal gedrag :{w
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:48:24 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91911790
Oja, de 1,269 was indd Diesel. Dat staat toch normaal nooit bovenaan? In mijn wereld staat Euro95 altijd bovenaan. De Euro95 was/is 1,559.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_91913315
Kilometerteller werkt weer :9.. Alleen is de verlichting nu kaduuk.. Van t weekend dus weer open bouwen :')
pi_91919249
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
Kilometerteller werkt weer :9.. Alleen is de verlichting nu kaduuk.. Van t weekend dus weer open bouwen :')
Je blijft ook wel bezig he? :D
pi_91919527
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:37 schreef L0we het volgende:

[..]

Je blijft ook wel bezig he? :D
Ja :').. Kan t wel dromen hoe alles los en vast moet nu van de tellerunit. Heb de lampjes gelukkig op voorraad :9
Ook weer stukje met de Rio van stage gereden.. Blijft fijn bakkie :9
pi_91920962
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:41 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ja :').. Kan t wel dromen hoe alles los en vast moet nu van de tellerunit. Heb de lampjes gelukkig op voorraad :9
Dat scheelt :D. Zijn ze allemaal uit? Dan kan het ook nog zijn dat er een stekker niet goed zit :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:12:22 #69
314372 Goddelijker
pi_91921281
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 19:50 schreef Grielen het volgende:

[..]

Ligt er aan of je ermee voor heb kunnen dringen.

Als ik op de A1 bij watergraafsmeer de A10 op wil, en ik sta lekker in de file voor de eenbaans-is-buiten-de-spits-2baans oprit, dan laat ik de asociale hufters die nog lekker 2 km de linkerbaan pakken en dan gaan invoegen (Ok, het scheelt 15-30 minuten), dan laat ik ze ook niet voor.

Laatst was er zo'n hip miepje in d'r fiat 500 die zou hem er even tussen prakken voor mij en achter een bmw 7 serie. Ze had haar ramen open (kon ze lekker roken). Dus gaf ik even flink tussengas. De dame schrok er dusdanig van dat ze een ander plekje ging zoeken.

Asociaal gedrag :{w
Nee, ik drong niet voor. ;)
pi_91921391
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat scheelt :D. Zijn ze allemaal uit? Dan kan het ook nog zijn dat er een stekker niet goed zit :)
Zou ook nog kunnen inderdaad. Krijg ik het gezeik weer om de kapjes rond het stuur goed er om te krijgen, de pootjes die in elkaar moeten vallen zijn nogal scheef dus daar ben je gewoon 10 minuten mee aan t kutten :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:15:07 #71
314372 Goddelijker
pi_91921442
Ik lig in bed en hoor voor de deur mijn auto tikken.
pi_91921524
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
Dat is Ali met de winkelhaak of Pjotr met de schroevendraaier, als je morgen uit t raam kijkt is ie weg.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:17:30 #73
314372 Goddelijker
pi_91921569
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:16 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Dat is Ali met de winkelhaak of Pjotr met de schroevendraaier, als je morgen uit t raam kijkt is ie weg.
Nee, het zijn van die 'afkoel-tikjes'
Dat grapje met die schroevendraaier hebben ze al een keer geflikt. :r
pi_91921578
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zou ook nog kunnen inderdaad. Krijg ik het gezeik weer om de kapjes rond het stuur goed er om te krijgen, de pootjes die in elkaar moeten vallen zijn nogal scheef dus daar ben je gewoon 10 minuten mee aan t kutten :')
Tipje, test hem eerst voor je alles terugzet ;)
pi_91921602
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:15 schreef Goddelijker het volgende:
Dan moet je vást heel lekker in slaap vallen.

En pjotr weet die afkoeltikjes heus wel goed na te doen hoor! :D
pi_91921623
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:17 schreef L0we het volgende:

[..]

Tipje, test hem eerst voor je alles terugzet ;)
Merkte het niet omdat we vol een grote lamp in de auto hadden hangen _O-..
pi_91921683
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:18 schreef L0we het volgende:

[..]

En pjotr weet die afkoeltikjes heus wel goed na te doen hoor! :D
Precies.. Morgen staat ie gedemonteerd en wel in Polen :7
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:20:01 #78
314372 Goddelijker
pi_91921701
quote:
10s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Precies.. Morgen staat ie gedemonteerd en wel in Polen :7
Dat is ie niet waard denk ik. _O-
pi_91921759
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:20 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Dat is ie niet waard denk ik. _O-
Als je kijkt waar veel van die Polen hier mee rondrijden is jouw auto superdeluxe :')
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:26:30 #80
314372 Goddelijker
pi_91922112
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:21 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Als je kijkt waar veel van die Polen hier mee rondrijden is jouw auto superdeluxe :')
Ja, maar een dikke BMW/Mercedes/Audi/Vul-zelf-in stelen brengt toch heel wat meer op. ;)
pi_91922370
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:26 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Ja, maar een dikke BMW/Mercedes/Audi/Vul-zelf-in stelen brengt toch heel wat meer op. ;)
Peugeotjes zijn makkelijker te verhandelen :).. En valt stuk minder op als je die kentekenloos op je trailer hebt staan ;)
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:31:00 #82
314372 Goddelijker
pi_91922438
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Peugeotjes zijn makkelijker te verhandelen :).. En valt stuk minder op als je die kentekenloos op je trailer hebt staan ;)
Dat is wel waar. :+
pi_91922480
Oh als ik straks mogelijk mijn E heb mag ik ook met BE combi's rijden :P
pi_91922840
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Voor de wet maakt het niet uit of je een Peug of een X5 steelt, de straf is hetzelfde.

Voor de crimineel maakt het wel uit of je een Peug of een X5 steelt, want de verdiensten zijn bij gelijkblijvend risico een stuk hoger (bij de X5).

Vergeet niet dat die auto's vaak in onderdelen worden gedemonteerd en juist die onderdelen de grens over gaan, want die zijn immers niet meer te traceren.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:39:46 #85
314372 Goddelijker
pi_91922912
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Voor de wet maakt het niet uit of je een Peug of een X5 steelt, de straf is hetzelfde.

Voor de crimineel maakt het wel uit of je een Peug of een X5 steelt, want de verdiensten zijn bij gelijkblijvend risico een stuk hoger (bij de X5).

Vergeet niet dat die auto's vaak in onderdelen worden gedemonteerd en juist die onderdelen de grens over gaan, want die zijn immers niet meer te traceren.
Deze zijn op zich nog wel te traceren, alleen niet gemakkelijk.
  woensdag 26 januari 2011 @ 23:41:40 #86
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_91922998
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:39 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Deze zijn op zich nog wel te traceren, alleen niet gemakkelijk.
En als je ze hebt getraceerd, is het lastig te bewijzen of het jouw rechterknipperlicht of linkerachterwiel was :)
pi_91929740
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:18 schreef L0we het volgende:

[..]

Of heb je gewoon een slecht raam.. :P (Ook al draait de motor van een Sprinter diesel voor het huis, binnen horen we hem niet.. (en geloof me, zijn lawaaierige motoren.. :P )
pi_91929803
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

je vergeet alleen wel dat de X5 vaak over een zeer goed alarm beschikt, soms zelfs met GPS-tracking device in de auto, waardoor de pakkans met zo'n X5 een stuk hoger ligt als die met een standaard 206je, waar tevens 1000* zoveel van rondrijden(als het al niet meer is), en dus makkelijk zijn te vinden(voor de dieven) EN minder opvallen als je hem idd. zonder platen op een trailer hebt staan...
Het risico blijft imho dus niet gelijk, maar stijgt bij het jatten van een X5 o.i.d. t.o.v. een 206'je of Golfje(die ze binnen 15 seconden open hebben..)
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:11:05 #89
314372 Goddelijker
pi_91930063
Gelukkig bestaat er nog altijd een GPS-jammer.
pi_91930942
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:55 schreef Marco001 het volgende:

[..]

je vergeet alleen wel dat de X5 vaak over een zeer goed alarm beschikt, soms zelfs met GPS-tracking device in de auto, waardoor de pakkans met zo'n X5 een stuk hoger ligt als die met een standaard 206je, waar tevens 1000* zoveel van rondrijden(als het al niet meer is), en dus makkelijk zijn te vinden(voor de dieven) EN minder opvallen als je hem idd. zonder platen op een trailer hebt staan...
Het risico blijft imho dus niet gelijk, maar stijgt bij het jatten van een X5 o.i.d. t.o.v. een 206'je of Golfje(die ze binnen 15 seconden open hebben..)
Onderschat het niet, een BMW X5 hebben ze net zo makkelijk open dan een Golfje of een 206. Want het zijn echte professionals die zich daarmee bezig houden, en die ook via corrupte dealers in het oosten de complete ontwerpplannen van die auto's in handen hebben. Als je denkt aan die golf van diefstallen van RNS510 navigatiesystemen uit Volkswagens, daarbij knipte men in de deur de stroomvoorziening van het alarm door en kon gerust zijn gang gaan. Die jongens wisten dus precies waar in de auto een zwak punt van het alarmsysteem lag.

Voor de X5 zijn er nog een legio van andere mogelijkheden, of ze stelen de sleutel uit je huis, of ze maken een kopie van de frequentie van je sleutel en doen hem zo open of ze boren het slot open, zetten het alarm uit en maken zelf een sleutel voor de auto.*

Een GPS-tracker helpt tegenwoordig ook nog maar beperkt, vaak zetten ze de auto dan in een container neer en is hij niet meer te tracken. Alleen als je geluk hebt en er snel bij bent dan zijn ze nog onderweg (niet noodzakelijkerwijs naar Oost-Europa) en dan kun je de politie inseinen.
Op die manier hebben ze van een bekende wel eens aan de Oostenrijks-Hongaarse grens 4 uur nadat z'n auto gestolen was (hadden zijn sleutel uit het kluisje van de sportschool gestolen) de dieven kunnen opwachten en z'n auto kunnen terughalen. Maar dat is (helaas) een uitzondering.

Vergeet ook niet dat de politie het meestal geen flikker boeit, zo ken ik ook een verhaal van iemand die zijn X6 kwijt was. Via de GPS heeft hij hem net over de grens in Polen weer gevonden, daar stond zijn auto in een garage. Hij heel blij naar de Poolse politie aldaar gegaan, die hem vertelde dat ze helaas niks konden doen zonder gerechtelijk bevel (wat ook weer dagenlang duurt totdat je hem hebt, en dan is je wagen waarschijnlijk ook weg). Dus toen is hij met een aantal speknekken en een sleepwagen op eigen gelegenheid daarheen gegaan, heeft die garage opengebroken en z'n auto snel weer naar Duitsland terug gebracht.

Maar goed, de voertuigcriminaliteit is heel professioneel, die draaien hun hand voor een X5 of andere luxe auto met allerlei alarmsystemen en trackers echt niet meer om.

* zoals hier te zien is:

pi_91932029
Zo, eerste eindopdracht af.. :)
nu nog een hele bedrijfsscan :(

Mjah, dat jatten klopt wel, gelukkig hebben wij daar hier amper last van... Laatste keer dat er bij ons in de straat in een auto in was gebroken was 5 jaar terug ofzo, in een gare 205, hadden ze de casettedeck gejat.. :')
Schade aan de auto: 1500 euro minimaal..waarde casettedeck: nog geen 5 euro...
m.a.w. diegene heeft zich toen een "nieuwe" auto gekocht. :P
pi_91933633
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 09:53 schreef von_Preussen het volgende:
Gister trouwens gesproken met die kennis van me, was best wel interessant!
Hij heeft een aantal auto's nu geimporteerd, eigenlijk altijd met een autoambulance of oprijwagen. Anders zit je toch met een eendagskenteken wat weer geregeld moet worden, verzekering die dan lastig te regelen is, en je moet je auto op je eigen naam zetten. Teveel regelwerk en risico's allemaal dus :).

Hij wil zich voornamelijk toeleggen op het luxere segment, hij is een hele tijd chauffeur geweest, en heeft dus een aardig netwerk van mensen die op zoek zijn naar een dergelijke auto. 2 opdrachten die hij nu heeft lopen zijn bijvoorbeeld het importeren van een Mercedes GL450 of GL500 en een ander zit nog te twijfelen tussen een 911 en een db9.
pi_91947476
Vind ik een gave belastingvrije 340 in mooie staat.. Moederlief vind m ook super.. Zegt ze 5 minuten later: "Maar hij komt er niet" FUUUU :'(
pi_91950546
Waarom niet Sjoegerd?
pi_91951048
Ze kunnen niet tegen de tofheid ofzo? :')..
Mijn ouders hebben zoiets van: "Leer nou nog maar een tijdje, dan heb je straks het geld voor een leuke auto en kun je alles zelf er aan doen ook"
pi_91954409
Wat een ramp weer bij de ring Rotterdam vandaag :(
Is niet leuk in de spits van Haarlem naar Rotterdam :'(

Ach, ben in ieder geval weer thuis :D morgen weer :')
pi_91954967
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:27 schreef L0we het volgende:

[..]

Hij heeft een aantal auto's nu geimporteerd, eigenlijk altijd met een autoambulance of oprijwagen. Anders zit je toch met een eendagskenteken wat weer geregeld moet worden, verzekering die dan lastig te regelen is, en je moet je auto op je eigen naam zetten. Teveel regelwerk en risico's allemaal dus :).

Hij wil zich voornamelijk toeleggen op het luxere segment, hij is een hele tijd chauffeur geweest, en heeft dus een aardig netwerk van mensen die op zoek zijn naar een dergelijke auto. 2 opdrachten die hij nu heeft lopen zijn bijvoorbeeld het importeren van een Mercedes GL450 of GL500 en een ander zit nog te twijfelen tussen een 911 en een db9.
Klinkt erg interessant en is (omdat het met luxe auto's te maken heeft) ook nog eens erg leuk. Beter kan je het niet hebben, met auto's bezig zijn en er nog geld mee verdienen ook. :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 20:02:38 #98
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91955784
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 11:27 schreef L0we het volgende:

[..]

House en ik gaan dus ook een auto importeren. Wij rijden er wel mee terug. Als het goed is is het iig voor ons het niet lastig om de auto op naam te zetten. Verzekering gaat per auto en is overdraagbaar aan een andere eigenaar in Polen tot zover ik weet. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_91956490
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:02 schreef monsterd. het volgende:

[..]

House en ik gaan dus ook een auto importeren. Wij rijden er wel mee terug. Als het goed is is het iig voor ons het niet lastig om de auto op naam te zetten. Verzekering gaat per auto en is overdraagbaar aan een andere eigenaar in Polen tot zover ik weet. :)
Die Fiat?
Opzich wel een geinig autotje.. :) wel lef, om er dat hele eind mee terug te rijden... nouja, jullie kunnen in ieder geval wel onderling afwisselen, dus dat is wel fijn. :)

beetje offtopic, maar ben ik opzich wel benieuwd naar, of mijn gevoel klopt.. Jij en House zijn zeker een stelletje? O+
pi_91956898
Ik vond het al een hele belevenis om de AX vanaf Enschede terug te rijden _O-
pi_91956999
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:25 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik vond het al een hele belevenis om de AX vanaf Enschede terug te rijden _O-
Hence the reden waarom ik voor die 200 km p/dag een wat duurdere, jongere auto heb genomen..
Wil zelf ook ooit nog een classic kopen, maar dan een 901:

http://www.cartype.com/pages/3135/porsche_901__1964

Hoewel een eerste type 911 ook goed is.. ;)
pi_91957085
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:27 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hence the reden waarom ik voor die 200 km p/dag een wat duurdere, jongere auto heb genomen..
Wil zelf ook ooit nog een classic kopen, maar dan een 901:
[ afbeelding ]
Met de AX is 200 km per dag ook prima te doen hoor.. Tijdje dagelijks retour naar Zwolle gedaan.. Kom je wel niet op 200 km maar toch ook een aardig eindje.
pi_91959831
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 20:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Die Fiat?
Opzich wel een geinig autotje.. :) wel lef, om er dat hele eind mee terug te rijden... nouja, jullie kunnen in ieder geval wel onderling afwisselen, dus dat is wel fijn. :)

beetje offtopic, maar ben ik opzich wel benieuwd naar, of mijn gevoel klopt.. Jij en House zijn zeker een stelletje? O+
dat laatste vroeg ik mij ook af :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91960853
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 16:57 schreef Sjoegerd het volgende:
Vind ik een gave belastingvrije 340 in mooie staat.. Moederlief vind m ook super.. Zegt ze 5 minuten later: "Maar hij komt er niet" FUUUU :'(
Alsof je moeder er wat over te zeggen heeft :D
pi_91961261
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:33 schreef L0we het volgende:

[..]

Alsof je moeder er wat over te zeggen heeft :D
Ik houd wel enigszins rekening met mijn ouders ;).. Vraag me niet waarom maar dat heb ik altijd al gedaan.
pi_91961747
quote:
Op donderdag 27 januari 2011 21:38 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik houd wel enigszins rekening met mijn ouders ;).. Vraag me niet waarom maar dat heb ik altijd al gedaan.
respect voor je ouders ^O^
Brinky, de nieuwe BMW
  donderdag 27 januari 2011 @ 21:46:31 #107
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91961833
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Die Fiat?

Ja, ja en ja! ;)

We moeten nog kijken hoe we dat gaan doen met het aanschaffen van zo'n ding.. We vliegen waarschijnlijk gewoon naar Polen toe en kopen daar zo'n ding en rijden dan terug. Ook werd geopperd om er gelijk 2 te kopen (die zijn toch hartstikke goedkoop) en dan eentje te gebruiken voor onderdelen. Maargoed, dan zouden we zo'n autoambulance nodig hebben en die mogen we volgens mij niet besturen. :+ Ennn als we dan uiteindelijk zo'n ding hebben moeten we ook nog even kijken naar de kosten voor het netjes maken van zo'n ding *)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_91962182
offtopic, maar leuk dat jullie een stel zijn :) Veel geluk samen ;)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91963184
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja, ja en ja! ;)

We moeten nog kijken hoe we dat gaan doen met het aanschaffen van zo'n ding.. We vliegen waarschijnlijk gewoon naar Polen toe en kopen daar zo'n ding en rijden dan terug. Ook werd geopperd om er gelijk 2 te kopen (die zijn toch hartstikke goedkoop) en dan eentje te gebruiken voor onderdelen. Maargoed, dan zouden we zo'n autoambulance nodig hebben en die mogen we volgens mij niet besturen. :+ Ennn als we dan uiteindelijk zo'n ding hebben moeten we ook nog even kijken naar de kosten voor het netjes maken van zo'n ding *)
heb je een trekhaak op de micra? zoja, leen gewoon een (lichte) aanhangwagentje, zo'n 126 zal wel geen drol wegen en is niet zo groot, dus je bent geen grote aanhangwagen nodig; Ik denk dat het wel redelijk onder et gewicht van je Micra zal blijven(die is zo'n 1000 kg?) 1 bestuurt de Micra, de ander de (rijdende) Fiat.

Besides, Polen is toch niet zo extreem ver? in 2 daagjes op en neer moet makkelijk lukken lijkt mij.. (Tenminste, wij doen Delfzijl --> Denmark in 1 dag enkele reis..)

en /agree with Brinky :)

Oh, en taxicentrale heeft me volgens mij nog niet gebeld.. (iig niks gehoord.. :) ) dus morgen even lekker kloten met een bedrijfsscan, en smiddags maar even rondje Schildmeer doen op de mountainbike.. Lekker muziekje luisteren + wat aan mijn conditie doen.. Is ook wel weer eens nodig.. en savonds een beetje ouhoeren met een groepje verst. gehandicapten. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door Marco001 op 27-01-2011 22:13:10 ]
pi_91963756
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:46 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heel simpel, in een doos met die Fiat en dan:

:+
pi_91963805
Kan natuurlijk ook :P Hij is nou niet bepaald groot, dus wat dat betreft..
pi_91963848
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Heel simpel, in een doos met die wagen en dan:

[ afbeelding ]

:+
Dat is nog best een puik plan.
pi_91964222
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:14 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Dat is nog best een puik plan.
Palletverzending _O-
pi_91964482
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:20 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Palletverzending _O-
mjah, why not? zo groot is zo'n italiaans koekjestrommel niet..(ietsje meer als 3 meter lang en 1.37 breed, dus lekker knusjes :) )besides, tot 2000 zijn ze nog gemaakt in Polen, dus plenty of parts volgens mij. :)
Wel handig trouwens voor in een stad als Amsterdam..
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:28:33 #115
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91964726
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:03 schreef Marco001 het volgende:

[..]

heb je een trekhaak op de micra? zoja, leen gewoon een (lichte) aanhangwagentje, zo'n 126 zal wel geen drol wegen en is niet zo groot, dus je bent geen grote aanhangwagen nodig; Ik denk dat het wel redelijk onder et gewicht van je Micra zal blijven(die is zo'n 1000 kg?) 1 bestuurt de Micra, de ander de (rijdende) Fiat.

Besides, Polen is toch niet zo extreem ver? in 2 daagjes op en neer moet makkelijk lukken lijkt mij.. (Tenminste, wij doen Delfzijl --> Denmark in 1 dag enkele reis..)

en /agree with Brinky :)

Oh, en taxicentrale heeft me volgens mij nog niet gebeld.. (iig niks gehoord.. :) ) dus morgen even lekker kloten met een bedrijfsscan, en smiddags maar even rondje Schildmeer doen op de mountainbike.. Lekker muziekje luisteren + wat aan mijn conditie doen.. Is ook wel weer eens nodig.. en savonds een beetje ouhoeren met een groepje verst. gehandicapten. :P
Nee heb geen trekhaak. House dan weer wel maar we hebben beiden alleen het B rijbewijs. Daarnaast weegt zo'n fiat 600 kilootjes, ook al aardig wat.

We wilden graag eerst een wat redelijk nieuwere fiat maar die mogen we niet invoeren wegens het ontbreken van een lambdasonde. Dus moeten we nu kijken naar bakkies van voor 1996.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:29:16 #116
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91964773
hoe duur is het nou eigenlijk als je een auto uit amerika haalt? dus per boot
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91964784
Modellen vanaf 1995 krijgen geen kenteken ivm gebrek aan lambdasonde. Sterker nog, afgegeven kentekens zijn ingetrokken. Dat is de issue ermee want er staat een onwijs leuk modelletje uit dat jaar hier in Nederland.
pi_91964886
En die lambdasonde kan je niet op één of andere manier nog inbouwen danwel een motor inbouwen die dat wel heeft?

Wat is het eigenlijk en wat doet het?
pi_91965124
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:30 schreef von_Preussen het volgende:
En die lambdasonde kan je niet op één of andere manier nog inbouwen danwel een motor inbouwen die dat wel heeft?

Heeft iets te maken met brandstofverdeling oid. Het was een duur grapje om te vervangen bij de 206 van m'n moeder toen dat kapot ging. Om gezeur bij RDW te voorkomen gaan we gewoon een model van voor 1995 regelen.

Het wordt een avontuur op zich maar het eindresultaat wordt hopelijk heel tof. *O*
pi_91965136
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:30 schreef von_Preussen het volgende:

Ben bang dat dat achteraf niet in te bouwen is.

De lambdasonde is een sensor die in je uitlaat zit, en meet de hoeveelheid zuurstof in je uitlaatgassen. Dat gehalte zegt wat over de efficiëntie van de verbranding. De sensor geeft het signaal door aan de computer, en die en zal dus de lucht / brandstofverhouding aanpassen, zodat de verbranding efficienter is.

Die computer in dat fiatje (als er al een computer in zit...) kan waarschijnlijk helemaal niets met die waarden...
pi_91965241
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:34 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Heeft iets te maken met brandstofverdeling oid. Het was een duur grapje om te vervangen bij de 206 van m'n moeder toen dat kapot ging. Om gezeur bij RDW te voorkomen gaan we gewoon een model van voor 1995 regelen.

Het wordt een avontuur op zich maar het eindresultaat wordt hopelijk heel tof. *O*
Ach, leuk toch? :D

Lambdasonde kan vrij prijzig zijn, ligt er maar net aan waar je hem koopt :).

enneh, viel glück zusammen! ;)
pi_91965310
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:34 schreef L0we het volgende:

[..]

Ben bang dat dat achteraf niet in te bouwen is.

De lambdasonde is een sensor die in je uitlaat zit, en meet de hoeveelheid zuurstof in je uitlaatgassen. Dat gehalte zegt wat over de efficiëntie van de verbranding. De sensor geeft het signaal door aan de computer, en die en zal dus de lucht / brandstofverhouding aanpassen, zodat de verbranding efficienter is.

Die computer in dat fiatje (als er al een computer in zit...) kan waarschijnlijk helemaal niets met die waarden...
Hmmmm, dan heeft het idd geen zin om alleen de uitlaat te vervangen, daar hangt een complex systeem aan vast.

Dan begrijp ik het!

@House & monsterd, wie van jullie gaat de wagen eigenlijk rijden?
pi_91965376
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:36 schreef L0we het volgende:

[..]

Ach, leuk toch? :D

Lambdasonde kan vrij prijzig zijn, ligt er maar net aan waar je hem koopt :).

enneh, viel glück zusammen! ;)
Je hebt het beter uitgelegd ^O^ dat is het inderdaad, en zo'n simpel barrel zal wel niet zo technisch in elkaar steken inderdaad. Scheve regeling natuurlijk want stinkende zuiperds komen er wel doorheen maar zo'n schoon stuk blik wat 1:20 doet wordt naar de sloop gedrukt om gebrek aan overbodige techniek.

En danku :Y
pi_91965536
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je hebt het beter uitgelegd ^O^ dat is het inderdaad, en zo'n simpel barrel zal wel niet zo technisch in elkaar steken inderdaad. Scheve regeling natuurlijk want stinkende zuiperds komen er wel doorheen maar zo'n schoon stuk blik wat 1:20 doet wordt naar de sloop gedrukt om gebrek aan overbodige techniek.

En danku :Y
Bij zulk soort auto's is het nog leuk om te klussen, en zelf te puzzelen. Dat heb ik ook met die 5jes, het is allemaal zo heerlijk eenvoudig... :).
Mocht je overigens nog technische vragen hebben... PM staat open ;).

Wat kosten die dingen eigenlijk in Polen? Hier op marktplaats zie ik nogal diverse prijzen :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:43:51 #125
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91965693
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hmmmm, dan heeft het idd geen zin om alleen de uitlaat te vervangen, daar hangt een complex systeem aan vast.

Dan begrijp ik het!

@House & monsterd, wie van jullie gaat de wagen eigenlijk rijden?
Het plan is om hem gewoon samen te gebruiken. Maakt opzich niet heel veel uit bij wie hij precies staat, we zullen er iig beiden in rijden ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_91965697
Geweldig ding trouwens, met wel 23 PK _O-
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:44:18 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91965724
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:43 schreef L0we het volgende:
Geweldig ding trouwens, met wel 23 PK _O-
Max 100 km/h :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_91965779
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:43 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Het plan is om hem gewoon samen te gebruiken. Maakt opzich niet heel veel uit bij wie hij precies staat, we zullen er iig beiden in rijden ;)
Respect hoor! ^O^

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:44 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Laten we het zo stellen: "het voorkomt iig boete's". *O*
pi_91965829
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:44 schreef monsterd. het volgende:

[..]

als je dat durft ja... ;)
pi_91965958
Van wikipedia:

"De 126 heeft de legendarische 500 nooit doen vergeten. Toch heeft de 126 het qua productietijd langer kunnen uithouden, namelijk 28 jaar.(Fiat 500: 20 jaar)"

28 jaar in productie... :D Dat zie je niet vaak meer...
pi_91966130
quote:
:D !

Maar duur en matige cabrio. Toch liever een echt dak boven m'n hoofd in zoiets.
pi_91966288
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:51 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

:D !

Maar duur en matige cabrio. Toch liever een echt dak boven m'n hoofd in zoiets.
Ik zou zo'n autootje zomers best wel rond willen rijden hoor! Lekker cruisen, volgens mij heb je dan echt wel veel bekijks!

en duur istie zeker ja!

Ik hou mijn ogen ook nog open voor een Renault 5 Cabrio, maar die zijn erg zeldzaam aan het worden...
pi_91966568
2CV's zijn ook nog prijzig :o
pi_91966737
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
bizar he!? Het is een hele populaire auto, daarom is hij zo prijzig...
pi_91966754
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:58 schreef Sjoegerd het volgende:
wat mij wel tof lijkt: beetle cabrio, maar dan met een flat-6 :7

oh, die rode is eigenlijk best wel snoezelig. O+ giga-hoog aaibaarheidsgehalte..

* Marco001 baalt er eigenlijk ook best wel van dat mijn opa zijn Corvette(hij had een ZR1) en de Karmann Ghia's niet meer heeft..
pi_91966786
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:01 schreef L0we het volgende:

[..]

bizar he!? Het is een hele populaire auto, daarom is hij zo prijzig...
Vind ze wel gaaf :P
pi_91966898
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:02 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vind ze wel gaaf :P
Het zijn leuke auto's ja... Maar toch vind ik de renault 6 die mn pa heeft nóg leuker! Die zie je niet zoveel. 2cv'tjes en kevertjes zie je nog best wel veel rijden, de r6 een stuk minder :D
pi_91966936
Sjoeg, hoeveel heb je eigelijk voor die Amazon betaald?
Opa wil er ook nog wel eens 1 hebben; maar wist niet dat er zo dichtbij(Muntendam-->delfzijl is 20 minuten ofzo..) 1 te koop stond..
pi_91967011
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:04 schreef Marco001 het volgende:
Sjoeg, hoeveel heb je eigelijk voor die Amazon betaald?
Opa wil er ook nog wel eens 1 hebben; maar wist niet dat er zo dichtbij(Muntendam-->delfzijl is 20 minuten ofzo..) 1 te koop stond..
Die heeft hij niet, das Hyman. ;)
pi_91967192
Achja, Hyman, Sjoeg, both Volvonatics, dus wat dat betreft... :P
pi_91967290
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:06 schreef L0we het volgende:

[..]

Die heeft hij niet, das Hyman. ;)
Klopt.. En volgens mij was het rond de 2000 euro.. Maar dan moet je geen perfecte auto verwachten.
pi_91967312
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:08 schreef Marco001 het volgende:
Achja, Hyman, Sjoeg, both Volvonatics, dus wat dat betreft... :P
Das waar, maar de een heeft er echt een, en de ander is nog maar een wannabee ;).

SPOILER
pi_91967397
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:10 schreef L0we het volgende:

[..]

Das waar, maar de een heeft er echt een, en de ander is nog maar een wannabee ;).

SPOILER
Hij heeft het virus van mij geloof ik :P.. En mijn tijd komt nog wel :)

Oh en Heim heeft er 2 :P
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:13:23 #145
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91967512
Sjoerd, ik heb je toeter gevonden _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:13:35 #146
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91967528

Mwaaaaaap mwaaaaaap
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91967563
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Hij heeft het virus van mij geloof ik :P.. En mijn tijd komt nog wel :)

Oh en Heim heeft er 2 :P
Oh, daar ben ik ook echt niet bang voor hoor... ;). Ik zou gewoon beginnen met een leuke belastingvrije 340 ;).

Mn ouders hebben een 360 gehad, zo'n geweldige auto... Ik weet nog precies hoe hij klinkt :D
pi_91967626
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:13 schreef Hyman het volgende:

Mwaaaaaap mwaaaaaap
Wat een schor ding _O-
pi_91967687
quote:

Mwaaaaaap mwaaaaaap
Hebben _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:14 schreef L0we het volgende:

[..]

Oh, daar ben ik ook echt niet bang voor hoor... ;). Ik zou gewoon beginnen met een leuke belastingvrije 340 ;).

Mn ouders hebben een 360 gehad, zo'n geweldige auto... Ik weet nog precies hoe hij klinkt :D
God er kan vanalles komen qua Volvo :P.. Dat is het lastige :')
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:16:56 #150
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91967786
Fucking hilarisch van die mensen die een trein toeter in hun auto zetten en vervolgens voetgangers laten schrikken _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:19:40 #151
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91967976
quote:
Sjoerd, ik heb je toeter gevonden _O-
Je lult, da's mijn vondst, en je bent aan het crossposten :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:20:35 #152
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91968030
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je lult, da's mijn vondst, en je bent aan het crossposten :*
Sorry meneer. Ik zal het nooit meer doen.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:22:13 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91968146
:*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:23:56 #154
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91968261
Vandaag van die sierringen en whitewall ringen besteld bij scandcar.
Wil ik afrekenen, is die ideal site down. en omdat de sessie verlopen was kon ik niet voor paypal kiezen.

Dus heb ik ze opgebeld, en na 20 minuten kreeg ik alweer een mail dat mn order verwerkt was, wel een topservice daar :D

Ook heb ik nog een Svenska sticker gekocht B-)
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91968325
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:14 schreef L0we het volgende:

[..]

Wiuj hebben verschillende Volvo's gehad, waaronder een 360? automaat(beetje hatchback achtig iets) en een witte 440 Sunray :)
pi_91968407
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Wiuj hebben verschillende Volvo's gehad, waaronder een 360? automaat(beetje hatchback achtig iets) en een witte 440 Sunray :)
Das dan een 340 geweest, een 360 heeft een duidelijke kont.

Ik heb zelf een groene 440 gehad. Erg lekkere wagen, alleen jammer dat de CVT automaat zo snel versleten was :'(
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:26:27 #157
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91968442
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:25 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik heb zelf een groene 440 gehad. Erg lekkere wagen, alleen jammer dat de CVT automaat zo snel versleten was :'(
Renault he
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:28:47 #158
314372 Goddelijker
pi_91968620
Vandaag 2 'putjes' opgelopen in m'n voorruit. :r
pi_91968680
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:26 schreef Hyman het volgende:

[..]

Renault he
Nee hoor, de 1800 uit die 440 was een écht volvoblok... ;)
pi_91968700
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:28 schreef Goddelijker het volgende:
Vandaag 2 'putjes' opgelopen in m'n voorruit. :r
Leuk voor die putjes, zijn ze iig samen O+
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:30:20 #161
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91968736
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:29 schreef L0we het volgende:

[..]

Nee hoor, de 1800 uit die 440 was een écht volvoblok... ;)
ja? ik heb me altijd laten vertellen dat het renault was.
de 1.6 en de 2.0 dan?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91968758
quote:

[..]

360 kan ook een hatchback zijn als een 340 ook een sedan kan zijn :P.. 360 is alleen nooit als variomatic geleverd.
pi_91968797
quote:
11s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:30 schreef Hyman het volgende:

[..]

ja? ik heb me altijd laten vertellen dat het renault was.
de 1.6 en de 2.0 dan?
De 1700 uit de fase 1 was iig een renault blok. De 1,6 en 2,0 weet ik eerlijk gezegd niet zo...
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:31:32 #164
314372 Goddelijker
pi_91968820
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:29 schreef L0we het volgende:

[..]

Leuk voor die putjes, zijn ze iig samen O+
Dat wel, helaas wordt mijn voorruit er niet mooier/beter op.
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:31:56 #165
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91968849

Ook wel gaaf
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91968890
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

360 kan ook een hatchback zijn als een 340 ook een sedan kan zijn :P.. 360 is alleen nooit als variomatic geleverd.
Ik zie het net ja... Wist ik nog niet :).
pi_91968903
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:31 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]

Ook wel gaaf
Dat zijn zeldzame delen :P.. Heb er ooit ééntje in het echt gespot.
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:32:57 #168
314372 Goddelijker
pi_91968918
quote:
[ afbeelding ]

Ook wel gaaf
Alleen de lijkkist mist nog. :')
pi_91968923
quote:
[ afbeelding ]

Ook wel gaaf
Gewoon een 440 met een aangepast achterklep. Topidee! ^O^
pi_91968943
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:32 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik zie het net ja... Wist ik nog niet :).
Ik weet niet of ik het mag vinden, maar weet wel wat over Volvo's naar mijn idee :P
pi_91968959
quote:

[..]

bij die 340 (had een inieminie kontje, was de bak ooka f, maarja was toch een noodauto...
Ding sloeg soms spontaan af onder het rijden :P
pi_91969005
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:33 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het mag vinden, maar weet wel wat over Volvo's naar mijn idee :P
Mag wel hoor ;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:34:29 #173
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91969022
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:32 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Alleen de lijkkist mist nog. :')
:D
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91969090
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:34 schreef L0we het volgende:

[..]

Mag wel hoor ;)
Technisch nog niet heel veel maar over de modellen wat meer :P
pi_91969091
Die 3xx serie van volvo blijft ook echt wel geweldig he?! :D
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:35:59 #176
314372 Goddelijker
pi_91969134
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:34 schreef Hyman het volgende:

[..]

Net zoals:
pi_91969145
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:35 schreef L0we het volgende:
Die 3xx serie van volvo blijft ook echt wel geweldig he?! :D
Zeker.. Toch stukje Nederlands trots.
pi_91969216
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:36 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Zeker.. Toch stukje Nederlands trots.
http://link.marktplaats.nl/411758635

zoiets... _O_
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:37:11 #179
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91969220
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Net zoals:
[ afbeelding ]
Nieuwerwetse cryslers zijn lelijk vind ik
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:38:58 #180
314372 Goddelijker
pi_91969316
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:37 schreef Hyman het volgende:

[..]

Nieuwerwetse cryslers zijn lelijk vind ik
Naah, deze is toch 1 van de lelijkste auto's ooit gemaakt. :Y
pi_91969359
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:37 schreef L0we het volgende:

[..]

http://link.marktplaats.nl/411758635

zoiets... _O_
Jaaah! zo-een hebben wij gehad, in't blauw.. was een noodautotje, toen van de andere Volvo het blok stuk was..
pi_91969422
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:35 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Net zoals:
[ afbeelding ]
Chrysler PT Loser. :{w
pi_91969513
pi_91969599
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:41 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik had deze gezien :P
http://link.marktplaats.nl/405767711
Echt, ik zou dr voor gaan :D.
pi_91969714
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:42 schreef L0we het volgende:

[..]

Echt, ik zou dr voor gaan :D.
Heb alleen het idee dat de achterwielkasten zijn bijgewerkt. Zie enig kleurverschil. Ook heeft ie nog maar 1,5 maand APK.. En tja zeikende ouders.. T zuipt ook vast meer als de AX :P
pi_91969820
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:44 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Heb alleen het idee dat de achterwielkasten zijn bijgewerkt. Zie enig kleurverschil. Ook heeft ie nog maar 1,5 maand APK.. En tja zeikende ouders.. T zuipt ook vast meer als de AX :P
Dat klopt ja, maar ze zijn iig bijgewerkt, altijd beter dan roestrandjes ;).

Wellicht kan je wat leuks onderhandelen met een nieuwe apk :)
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:46:31 #187
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91969861
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 340 en een 343?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:47:22 #188
314372 Goddelijker
pi_91969919
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:45 schreef L0we het volgende:

[..]

Dat klopt ja, maar ze zijn iig bijgewerkt, altijd beter dan roestrandjes ;).

Wellicht kan je wat leuks onderhandelen met een nieuwe apk :)
Maar je hebt natuurlijk 'bijwerken' en bijwerken. ;)
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:47:35 #189
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91969937
Ik ga ook niets meer aan die roest van mn 440 doen :') dat ding doe ik wss volgend jaar weg wanneer ik op kamers (mogelijk) ga. Dat behandelen van roest is me veel te duur :')
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91970044
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:46 schreef Hyman het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een 340 en een 343?
Leeftijd, enige uiterlijke kenmerken.

343

340
pi_91970102
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:47 schreef Hyman het volgende:
Ik ga ook niets meer aan die roest van mn 440 doen :') dat ding doe ik wss volgend jaar weg wanneer ik op kamers (mogelijk) ga. Dat behandelen van roest is me veel te duur :')
Jammer dat ik nog niet kan plaatwerken :P..
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:53:08 #192
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91970327
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:49 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Jammer dat ik nog niet kan plaatwerken :P..
over een maandje of 2 ofzo laat ik de deuren van de amazon doen voor roest.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91970580
quote:
10s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:53 schreef Hyman het volgende:

[..]

over een maandje of 2 ofzo laat ik de deuren van de amazon doen voor roest.
En over een paar jaar helemaal restaureren? :9
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:58:26 #194
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91970642
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:57 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

En over een paar jaar helemaal restaureren? :9
die ribbelplaten achter de wielkasten, ik hoop dat die afneembaar zijn, want net achter de bumper begint het aardig te roesten
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91970769
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:58 schreef Hyman het volgende:

[..]

die ribbelplaten achter de wielkasten, ik hoop dat die afneembaar zijn, want net achter de bumper begint het aardig te roesten
Alles is afneembaar... Met een slijptol. :7
pi_91984444
Ik heb nu een duo penotti auto :)
Rood + wit..

Oh, en leraren... :(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:25:52 #197
258339 Dartanion
Dictum, factum
pi_91986430
Mijn auto is klaar om opgehaald te worden :D

Vanmiddag lkkr rijden met mn zonnebril op (ivm de zon)

Dragen jullie ook een zonnebril in de auto bij het minste of geringste zonnetje? :@
pi_91986540
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:25 schreef Dartanion het volgende:

Dragen jullie ook een zonnebril in de auto bij het minste of geringste zonnetje? :@
Ja, soms zelfs bij bewolkt weer. Mijn ogen doen soms verneukeratief en mijn zonnebril scheidt de kleuren beter af.
pi_91987752
quote:

Normaal valt het wel mee, maar nu die zon zo laag staat doe ik hem snel op!
pi_91987800
quote:

:Y. Niet alleen in de auto. Overal.
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:04:42 #201
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91987947
quote:
Zeker :Y Ook bij bewolking. Maar dat is meer omdat ik een goed gevoel voor drama heb.
pi_91988108
quote:

ja, anders krijg ik best snel last van mijn ogen...

Oh, en omdat ik een ekte Rayban op sterkte heb.. B-)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:27:48 #203
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91988878
quote:

Jep, altijd en overal, bij scherpe lucht, en bij zon slaap ik er bijna mee 8-)

SPOILER
pi_91988963
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jep, altijd en overal, bij scherpe lucht, en bij zon slaap ik er bijna mee 8-)

SPOILER
Ik krijg juist Kopfschermzen als ik in het donker rij met aardig wat tegenliggers! Heel irritant! |:(
  vrijdag 28 januari 2011 @ 14:31:45 #205
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91989058
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 14:29 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ik krijg juist Kopfschermzen als ik in het donker rij met aardig wat tegenliggers! Heel irritant! |:(
Dat heb ik ook wel een beetje, maar alleen als ik op bijvoorbeeld een onverlichte snelweg rijd, maar dan kan de spiegel in de anti-verblindingsstand, en voor tegenliggers knijp ik een half oogje dicht of ik kijk even weg :)
  vrijdag 28 januari 2011 @ 17:15:37 #206
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_91996776
De zon stond behoorlijk laag net ja.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_91997625
Nog steeds spijt dat ik geen zonnebril op sterkte heb genomen. Ik kan niet meer zonder bril, zeker niet in de auto :P
pi_91997810
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:15 schreef Hyman het volgende:
De zon stond behoorlijk laag net ja.
Heimen, jij moet even een keertje mee in mijn auto... Kheb een leuk BWOAAAP geluidje _O-.. Alleen rij ik even niet in t donker vanwege onverlichte tellers :')
pi_91998466
Oh en na het ritje van vandaag ben ik toch wel weer trots op mijn bakje :P.. Lekker sportief door de bochten, auto hangt lekker _O-.. Alles in de kofferbak hoor je alle kanten op donderen. Heerlijk O+
pi_91998534
Vandaag met m'n pa zijn nieuwe Seat Ibiza ST eco opgehaald. Rijdt nog best pittig voor een 1.2'tje :)
pi_91998728
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:53 schreef BasementDweller het volgende:
Vandaag met m'n pa zijn nieuwe Seat Ibiza ST eco opgehaald. Rijdt nog best pittig voor een 1.2'tje :)
Als mijn pa aan word genomen bij die nieuwe baan, komt er hier ook zo een ;) en gaat de Nubira weg..
pi_91999362
Leuke bak als je ook een beetje zuinig wil rijden en je komt prima mee in het verkeer. Eerst hadden we een Citroën C5 Break 1.8 (benzine), maar die was nog een stuk trager en dorstiger. ;)
pi_92006848

Dit nummer dwingt je tot hard rijden :D

SPOILER
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92007016
quote:
Op vrijdag 28 januari 2011 20:38 schreef BrinkydeBMW het volgende:

Dit nummer dwingt je tot hard rijden :D

SPOILER
Ik zou gaan denken dat mijn radio ontvangst niet in orde is.
pi_92007026
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 17:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Oh en na het ritje van vandaag ben ik toch wel weer trots op mijn bakje :P.. Lekker sportief door de bochten, auto hangt lekker _O-.. Alles in de kofferbak hoor je alle kanten op donderen. Heerlijk O+
Mooi dat alles weer functioneert :) :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:41 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik zou gaan denken dat mijn radio ontvangst niet in orde is.
Ik luisterde geen radio :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92007062
Zoals enigen van jullie weten ben ik momenteel autoloos, wat natuurlijk een situatie is die bijzonder onprettig is.

Maar ik ben er nu uit wat voor auto ik wil, ermee rekening houdende dat ik geen duizenden euro's in een auto wil hebben vastzitten, maar ook geen oud barrel wil rijden. Weliswaar heb ik niet de goedkoopste oplossing gevonden, echter wel een gulden middenweg tussen kosten en liefhebberij. :)

Mijn oog is gevallen op een BMW E34, die van '88 tot '95 werd gebouwd. Een auto waar een goed exemplaar voor minder dan ¤5000 is op te pikken, ook al moet je soms goed zoeken om eentje te vinden die in goede staat is. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om een tijdlang rond te neuzen, pas als ik weer vanaf september aan de studie ga zou ik daadwerkelijk regelmatig behoefte aan een auto krijgen.

Een beetje rondneuzen is echter altijd leuk:

BMW 520i '95

BMW 525i '91
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:41:49 #217
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007068
Ik zie, lady gaga, shakira, pitbull en david guetta ft. akon; niet geklikt.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007172
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:
Zoals enigen van jullie weten ben ik momenteel autoloos, wat natuurlijk een situatie is die bijzonder onprettig is.

Maar ik ben er nu uit wat voor auto ik wil, ermee rekening houdende dat ik geen duizenden euro's in een auto wil hebben vastzitten, maar ook geen oud barrel wil rijden. Weliswaar heb ik niet de goedkoopste oplossing gevonden, echter wel een gulden middenweg tussen kosten en liefhebberij. :)

Mijn oog is gevallen op een BMW E34, die van '88 tot '95 werd gebouwd. Een auto waar een goed exemplaar voor minder dan ¤5000 is op te pikken, ook al moet je soms goed zoeken om eentje te vinden die in goede staat is. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om een tijdlang rond te neuzen, pas als ik weer vanaf september aan de studie ga zou ik daadwerkelijk regelmatig behoefte aan een auto krijgen.

BMW 520i '95

BMW 525i '91
Ik loop denk ik achter, wat is er met je X5? :)

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:41 schreef Hyman het volgende:
Ik zie, lady gaga, shakira, pitbull en david guetta ft. akon; niet geklikt.
Tja... Studentenmuziek he :P
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:43:29 #219
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007201
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:41 schreef von_Preussen het volgende:

BMW 520i '95

BMW 525i '91
Over dat model zat ik ook te twijfelen om hem te kopen, of de 5-serie van rond 2000.
Alleen was me die 80¤ die je minimaal kwijt bent aan vaste lasten me iets te gortig.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:43:50 #220
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007232
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ik loop denk ik achter, wat is er met je X5? :)

[..]

Tja... Studentenmuziek he :P
Ik ben ook student.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007299
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ik ben ook student.
Tja...Verschillende muzieksmaken he :P
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:45:03 #222
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007326
Das maar goed ook
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007367
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:45 schreef Hyman het volgende:
Das maar goed ook
No offense, maar wat voor muziek luister jij dan? :)
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:46:28 #224
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007416
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:45 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

No offense, maar wat voor muziek luister jij dan? :)
Drum n bass nu :D
en dat varieert tot metal en alternative
Maar ouwe lullen muziek vind ik ook wel gaaf op zn tijd.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:47:52 #225
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007508
Kijk sjoegerd houdt van metal hoe hij houdt van zn koffie _O-

Oh wacht, dat was een andere vriend :@
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007539
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:46 schreef Hyman het volgende:

[..]

Ouwe lullenmuziek zitten we dan wel op één lijn :P wel op zijn tijd gezellig :)
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:49:19 #227
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007577
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:48 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ouwe lullenmuziek zitten we dan wel op één lijn :P wel op zijn tijd gezellig :)
Dit moet je dan in een 50's slee draaien _O_
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007641
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:46 schreef Hyman het volgende:

[..]

Oh maar dat is wel leuk, DnB in de auto. Krijg ik nog meer commentaar op mijn snelheid!
pi_92007668
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:49 schreef Hyman het volgende:

[..]

Dit moet je dan in een 50's slee draaien _O_
De titel zegt me niks om eerlijk te zijn :@
dit filmpje kreeg ik van een vriend, maar het slaat echt nergens op, maar toch weer grappig :')
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:50:54 #230
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007675
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:50 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Oh maar dat is wel leuk, DnB in de auto. Krijg ik nog meer commentaar op mijn snelheid!
Ik altijd over de subwoofer die achterin ligt :'). Want achterin heb ik geen boxen
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:52:04 #231
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007760
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:50 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

De titel zegt me niks om eerlijk te zijn :@
dit filmpje kreeg ik van een vriend, maar het slaat echt nergens op, maar toch weer grappig :')
Van de makers van ASDF movies zeker _O-
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Ik loop denk ik achter, wat is er met je X5?
Die stond de laatste weken van 2010 alleen maar stil omdat ik momenteel weinig voor de zaak doe, dus heb ik die eind december aan mijn vennoot gegeven en daarvoor diens E220 CDI overgepakt om die tot einde contract te rijden (was voor 6 maanden gehuurd, tot pakweg een week terug). Voordeel is dat ik geen bijtelling meer betaal + dat de kosten voor de zaak nu gedrukt kunnen worden (1 auto i.p.v. 2).

Nou rijdt hij met de X5 en zit ik zonder auto, wat op zich niet zo heel erg is omdat ik er toch geen emplooi voor heb. Maar in september begin ik weer met mijn studie en moet dan wekelijks weer naar Rotterdam op en neer. Dan heb ik dus wél weer behoefte aan een auto, maar aangezien ik momenteel probeer wat extra vermogen op te bouwen heb ik dus geen zin om weer meer dan ¤5000 aan een auto met hoge vaste lasten uit te geven.

En een dergelijke BMW 5-serie is een gulden middenweg, redelijke maandlasten (niet laag maar ook niet over the top) en weinig vermogen wat er in vast zit.

quote:
9s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:43 schreef Hyman het volgende:

[..]

Over dat model zat ik ook te twijfelen om hem te kopen, of de 5-serie van rond 2000.
Alleen was me die 80¤ die je minimaal kwijt bent aan vaste lasten me iets te gortig.
Dat klopt, op een dergelijke auto loop je hier compleet leeg (en dan niet eens de benzinekosten). Gelukkig hoef ik geen gele platen op mijn auto te schroeven, dat scheelt natuurlijk al weer een slok op de borrel (¤350 vs. ¤850 MRB). :P
pi_92007905
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:52 schreef Hyman het volgende:

[..]

Van de makers van ASDF movies zeker _O-
Iets in die richting ja :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:52 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Die stond de laatste weken van 2010 alleen maar stil omdat ik momenteel weinig voor de zaak doe, dus heb ik die eind december aan mijn vennoot gegeven en daarvoor diens E220 CDI overgepakt om die tot einde contract te rijden (was voor 6 maanden gehuurd, tot pakweg een week terug). Voordeel is dat ik geen bijtelling meer betaal + dat de kosten voor de zaak nu gedrukt kunnen worden (1 auto i.p.v. 2).

Nou rijdt hij met de X5 en zit ik zonder auto, wat op zich niet zo heel erg is omdat ik er toch geen emplooi voor heb. Maar in september begin ik weer met mijn studie en moet dan wekelijks weer naar Rotterdam op en neer. Dan heb ik dus wél weer behoefte aan een auto, maar aangezien ik momenteel probeer wat extra vermogen op te bouwen heb ik dus geen zin om weer meer dan ¤5000 aan een auto met hoge vaste lasten uit te geven.

En een dergelijke BMW 5-serie is een gulden middenweg, redelijke maandlasten (niet laag maar ook niet over the top) en weinig vermogen wat er in vast zit.

[..]

Dat klopt, op een dergelijke auto loop je hier compleet leeg (en dan niet eens de benzinekosten). Gelukkig hoef ik geen gele platen op mijn auto te schroeven, dat scheelt natuurlijk al weer een slok op de borrel (¤350 vs. ¤850 MRB). :P
Ok :Y wel een mooie keuze die BMW die je op het oog hebt ;)
Brinky, de nieuwe BMW
  vrijdag 28 januari 2011 @ 20:54:28 #234
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92007939
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:53 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Iets in die richting ja :P

[..]

Ok :Y wel mooie keuze die BMW ;)
DOCTOR OCTOGANAPUS BWAAAAAAAAAH
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92007995
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:54 schreef Hyman het volgende:

[..]

DOCTOR OCTOGANAPUS BWAAAAAAAAAH
Jaa, daarvan is het ja :D
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92022099
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 20:52 schreef von_Preussen het volgende:

Hmm, mja wat is dat met jou en duits gekentekende auto's rijden?
Je woont toch in NL?

Edit: Owja, voor de DnB'ers, Chase & Status heeft een nieuw album :)
pi_92022396
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:36 schreef FalleNk810i het volgende:

Edit: Owja, voor de DnB'ers, Chase & Status heeft een nieuw album :)
Jaa, op mijn verjaardag _O_ wacht er al maanden op.
pi_92023772
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Jaa, op mijn verjaardag _O_ wacht er al maanden op.
Heb m nog niet goed geluisterd, maar ik heb m iig alvast! kan ik mooi in de auto luisteren.

Dus jij bent op de 31ste jarig :P
Ga je ook naar hun live ''optreden'' in de melkweg?
pi_92032189
Moet denk ik maar is de bougies vervangen bij mijn vw polo 2 86c 1.3, hij schokt nogal vaak en start de laatste tijd moeilijk.
Maar ik ben dus een grote leek wat betreft auto's, hoeveel bougies moeten er in en hoeveel gaat dat kosten?
Weet dat dit er orgineel in moet:
Bosch: W5DTC
Beru: 14-5DTU
Champion: N6BYC

Betekend dat dus dat er 3 in moeten of is het of of?

En heb je perse een bougiesleutel nodig?
pi_92032522
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:17 schreef Kadooosh het volgende:
Moet denk ik maar is de bougies vervangen bij mijn vw polo 2 86c 1.3, hij schokt nogal vaak en start de laatste tijd moeilijk.
Maar ik ben dus een grote leek wat betreft auto's, hoeveel bougies moeten er in en hoeveel gaat dat kosten?
Weet dat dit er orgineel in moet:
Bosch: W5DTC
Beru: 14-5DTU
Champion: N6BYC

Betekend dat dus dat er 3 in moeten of is het of of?

En heb je perse een bougiesleutel nodig?
Gaan 4 bougies in, je koopt gewoon een setje van één van bovenstaande dan. Bougiesleutel is wel aan te raden ;)
pi_92032619
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:30 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Gaan 4 bougies in, je koopt gewoon een setje van één van bovenstaande dan. Bougiesleutel is wel aan te raden ;)
Oh die verkopen ze ook gewoon per 4?
Hoeveel kost dat ongeveer dan?
pi_92032804
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:33 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

10-15 euro ofzo? Weet het zelf ook niet echt :P
pi_92032825
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 11:33 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

www.h-base.nl

Een euro of 6 per stuk oid (let op, prijzen zijn bruto bij H-base btw)
pi_92043019
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 00:36 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Hmm, mja wat is dat met jou en duits gekentekende auto's rijden?
Je woont toch in NL?
Das goedkoper hè, en in Nederland heb ik slechts mijn "Zweitwohnsitz" (weet even niet de correcte Nederlandse term). Hoofdzetel is dus in Duitsland, waar ik ook belastingplichtig ben.
pi_92046380
Hehe, de Volvo 66 waar ik best vaak langs rij staat te koop :P
  zaterdag 29 januari 2011 @ 18:00:01 #246
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_92047433
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Das goedkoper hè, en in Nederland heb ik slechts mijn "Zweitwohnsitz" (weet even niet de correcte Nederlandse term). Hoofdzetel is dus in Duitsland, waar ik ook belastingplichtig ben.
2e Woning? :D

In de auto is dit het ultieme nummer. Zowieso is het het ultieme nummerr.
Vanaf 2:37 wordt de kans dat je boetes gaat krijgen verhoogd met 300%

zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:07 #247
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_92053452
Niet geschikt voor mij, ik moet serieus rustige muziek met rijden hebben, zonder onverwachte harde/snelle stukken :X
pi_92055804
quote:
Dat lijkt me ook nog eens gaaf om te doen, wat sowieso leuk is is dat BMW een aantal verschillende cursussen aanbiedt. Dat gaat van een standaard slipcursus (maar wel met een 123d!) tot een meerdaagse training met een BMW M3 op de Nordschleife, enkele dagen slippen en driften op een bevroren meer in Zweden of een safari met de BMW X5 in Namibië.

Zo gaaf lijkt mij dat. O+
pi_92056080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 21:43 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook nog eens gaaf om te doen, wat sowieso leuk is is dat BMW een aantal verschillende cursussen aanbiedt. Dat gaat van een standaard slipcursus (maar wel met een 123d!) tot een meerdaagse training met een BMW M3 op de Nordschleife, enkele dagen slippen en driften op een bevroren meer in Zweden of een safari met de BMW X5 in Namibië.

Zo gaaf lijkt mij dat. O+
O+ Dat lijkt mij ook echt _zo_ gaaf... :D.

In zo'n autootje voel je je waarschijnljik íets veiliger als er zo'n joekel opeens voor je neus staat...

en zn moeder komt ook nog even kijken....

en je zit zelf in een Corsa Lite...

pi_92063020
quote:
Op zaterdag 29 januari 2011 21:51 schreef L0we het volgende:

[..]

O+ Dat lijkt mij ook echt _zo_ gaaf... :D.

In zo'n autootje voel je je waarschijnljik íets veiliger als er zo'n joekel opeens voor je neus staat...
[ afbeelding ]

en zn moeder komt ook nog even kijken....
[ afbeelding ]

en je zit zelf in een Corsa Lite...
[ afbeelding ]

Lol :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92063260
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 16:09 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nevenvestigingsplaats ;)
pi_92068931
Het is weer zo koud buiten ;(
Zo kan je toch niets leuks doen met de auto? ;(
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92069107
Wat is nou de goedkoopste auto onderdelen winkel/webshop?
Kocht nu alles bij Brezan maar die is nogal duur.
  zondag 30 januari 2011 @ 10:56:15 #256
314372 Goddelijker
pi_92069254
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:46 schreef Kadooosh het volgende:
Wat is nou de goedkoopste auto onderdelen winkel/webshop?
Kocht nu alles bij Brezan maar die is nogal duur.
Tielman? Moet je alleen wel een KvK voor hebben...
pi_92069328
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:56 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Tielman? Moet je alleen wel een KvK voor hebben...
Hmm die krijg ik toevallig binnenkort :p alleen mag je het alsnog gewoon kopen voor particulier gebruik?

Is wel erg ver weg, liever iets in de buurt van Amsterdam ;).
pi_92069785
Www.winparts.nl heeft een hoop onderdelen voor een schappelijke prijs...
pi_92069838
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:25 schreef L0we het volgende:
Www.winparts.nl heeft een hoop onderdelen voor een schappelijke prijs...
Als ik daar op mijn kenteken zoek krijg ik een heel andere auto :S.
CITROEN AX (ZA-_) | 1986.07-1998.12 - 11
Wijzig auto » Motor: 1124ccm 60pk : HDZ (TU1M); H1B (1e registratie: 1990-10-01)

Is een VW polo 2 1.3 coupe.. yt-21-td
  zondag 30 januari 2011 @ 11:31:44 #260
314372 Goddelijker
pi_92069914
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:00 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hmm die krijg ik toevallig binnenkort :p alleen mag je het alsnog gewoon kopen voor particulier gebruik?

Is wel erg ver weg, liever iets in de buurt van Amsterdam ;).
Beetje creatief boekhouden.
pi_92071225
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2011 01:08 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

Heb m nog niet goed geluisterd, maar ik heb m iig alvast! kan ik mooi in de auto luisteren.

Dus jij bent op de 31ste jarig :P
Ga je ook naar hun live ''optreden'' in de melkweg?
Ik wist niet eens dat ze in de melkweg stonden :') Maar nee, dat dan weer niet. Moet de cd nog luisteren, al heb ik hem stiekem al wel binnen.
  zondag 30 januari 2011 @ 13:05:27 #262
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_92073210
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 10:34 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Het is weer zo koud buiten ;(
Zo kan je toch niets leuks doen met de auto? ;(
Want die doet het niet als het koud is?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 30 januari 2011 @ 15:03:42 #263
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_92078269
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 11:28 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Als ik daar op mijn kenteken zoek krijg ik een heel andere auto :S.
CITROEN AX (ZA-_) | 1986.07-1998.12 - 11
Wijzig auto » Motor: 1124ccm 60pk : HDZ (TU1M); H1B (1e registratie: 1990-10-01)

Is een VW polo 2 1.3 coupe.. yt-21-td
Wat staat er op de papieren? ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_92078678
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:03 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat staat er op de papieren? ;)
RDW kent dat kenteken namelijk ook niet :P
pi_92081035
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:12 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

RDW kent dat kenteken namelijk ook niet :P
Foutje moet zijn YP-21-TD volkswagen polo coupe 40kw u9
pi_92081302
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:55 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Bij mij geeft ie op Winparts wel gewoon de Polo ;)
  zondag 30 januari 2011 @ 16:10:40 #267
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_92081879
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 15:55 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

www.heuts.nl zegt VOLKSWAGEN POLO II 1.3 INJ. COUPE 2 89/09-90/00
  zondag 30 januari 2011 @ 18:32:25 #268
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92088656
Oh my, ik wil een Volvo XC90 O+
Stond net mij bij mij op de hoek geparkeerd, wat een vet ding! :Y
pi_92088970
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:32 schreef Purdey het volgende:
Oh my, ik wil een Volvo XC90 O+
Stond net mij bij mij op de hoek geparkeerd, wat een vet ding! :Y
Staat hier ook op wensenlijstje ja :9
  zondag 30 januari 2011 @ 18:45:12 #270
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92089295
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Staat hier ook op wensenlijstje ja :9
Oeh, of een Kia Sorento *)
Iets in mij wil een Jeep achtige auto.

Terwijl ik gister wel weer heb bewezen niet eens fatsoenlijk in een Micra te kunnen rijden :')

Hé, ik zie net dat bij de Hyundai dealer waar ik m'n auto vandaan heb, ze een Skoda Felicia hebben voor 2450,- in het blauw :D
pi_92089760
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oeh, of een Kia Sorento *)
Iets in mij wil een Jeep achtige auto.

Terwijl ik gister wel weer heb bewezen niet eens fatsoenlijk in een Micra te kunnen rijden :')

Hé, ik zie net dat bij de Hyundai dealer waar ik m'n auto vandaan heb, ze een Skoda Felicia hebben voor 2450,- in het blauw :D
Tip, neem geen Sorento op LPG :P
pi_92089828
Qua jeepachtige auto's hou ik het bij de X3 van mijn vader :9~ of een Q7 :P

@Purdey
Misschien iets voor jou die Skoda? ;)
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92089889
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:56 schreef BrinkydeBMW het volgende:
Qua jeepachtige auto's hou ik het bij de X3 van mijn vader :9~ of een Q7 :P

@Purdey
Misschien iets voor jou die Skoda? ;)
Ik zou t houden bij de echte offroaders, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Land Rover Defender :9
pi_92089909
Ik ben overmorgen jarig :D Ben benieuwd wat mijn cadeau wordt van mijn huisgenote, ze zegt alleen dat het met auto's te maken heeft :')
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92089934
quote:
Op zondag 30 januari 2011 18:57 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ik zou t houden bij de echte offroaders, Toyota Landcruiser, Nissan Patrol, Land Rover Defender :9
Zijn ook tof :D
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92090108
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:58 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

Zijn ook tof :D
Meer mijn ding dan zo'n opgeblazen estate iig :P
pi_92090292
quote:
Op zondag 30 januari 2011 19:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Haha, ieder zijn smaak ;) hoewel ze wel tof zijn, en ik heb mijn cadeau geraden :D wie wilt het weten?

SPOILER
Brinky, de nieuwe BMW
  zondag 30 januari 2011 @ 19:04:57 #278
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92090304
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:57 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Of Mercedes Benz G-klasse, alleen het nadeel van offroaders is dat het op de weg weer oncomfortabel is.
  zondag 30 januari 2011 @ 19:06:42 #279
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92090394
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef Purdey het volgende:

[..]

Oeh, of een Kia Sorento
Meid, als je al veel geld aan een auto uitgeeft, ga dan voor kwaliteit! o|O
pi_92090679
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:04 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Of Mercedes Benz G-klasse, alleen het nadeel van offroaders is dat het op de weg weer oncomfortabel is.
Ex defensie G op de kop tikken.. En je koopt m niet voor ongelooflijke comfort op de weg maar als werkpaard :7
  zondag 30 januari 2011 @ 19:14:33 #281
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92090708
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

BMW X6 B-) opgeblazen sedan
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92090741
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef Hyman het volgende:

[..]

Vind m echt verschrikkelijk.. Voor dat geld zou ik gewoon een V70 halen :P
  zondag 30 januari 2011 @ 19:15:27 #283
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92090755
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Vind m echt verschrikkelijk.. Voor dat geld zou ik gewoon een V70 halen :P
Ik vind em fucking dik _O_
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92090795
Ik moet er eigenlijk is een keer in rijden.
  zondag 30 januari 2011 @ 19:17:52 #285
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92090869
270km/h in een x6 :'). Als je daarmee iemand aanrijdt dan is ie tomatenpuree
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92090961
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:17 schreef Hyman het volgende:
Je bent zelf dan ook niet zo blij in de X6 hoor :')
  zondag 30 januari 2011 @ 19:20:23 #287
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92090987
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:19 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Je bent zelf dan ook niet zo blij in de X6 hoor :')
In welke auto wel met zo'n snelheid.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  zondag 30 januari 2011 @ 19:21:24 #288
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92091024
hoe kan het dat ze in Dubai zoveel dure auto's hebben eigenlijk? Allemaal rijke sjeiks daar ofzo :D
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92091033
quote:
Op zondag 30 januari 2011 19:20 schreef Hyman het volgende:

[..]

Sportwagens :9
Inkoppertje :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_92091044
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:21 schreef Hyman het volgende:
hoe kan het dat ze in Dubai zoveel dure auto's hebben eigenlijk? Allemaal rijke sjeiks daar ofzo :D
Jup.. Olie he ;)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:22:37 #291
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92091085
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef Hyman het volgende:

[..]

Coupé lieve schat. :*
  zondag 30 januari 2011 @ 19:23:34 #292
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92091148
quote:
Op zondag 30 januari 2011 19:06 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Meid, als je al veel geld aan een auto uitgeeft, ga dan voor kwaliteit! o|O
Is Kia zo belabberd dan? Valt toch mee?
Je moet het niet gaan vergelijken met 'grote' merken..
pi_92091149
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:17 schreef Hyman het volgende:
Ja en de X6 is ook total loss:
  zondag 30 januari 2011 @ 19:24:15 #294
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92091181
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:22 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Coupé lieve schat. :*
coupe was toch 2 deurs en sedan 4?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92091194
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:23 schreef Purdey het volgende:

[..]

Mwa, slechte nieuwe auto's zijn er haast niet meer.
  zondag 30 januari 2011 @ 19:26:26 #296
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92091264
quote:
9s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:20 schreef Hyman het volgende:

[..]

Zo ziet een Audi A8 eruit nadat hij met 250km/h op de provinciale weg kennis heeft gemaakt met een betonnen brug:

http://www.nonstopnews.de/index.php?page=meldung&newsnr=4930

Hier de foto's, de auto-onderdelen liggen over meerdere 100 meter:

http://www.nonstopnews.de/galerie/4930
  zondag 30 januari 2011 @ 19:29:59 #297
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92091440
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:26 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zo ziet een Audi A8 eruit nadat hij met 250km/h op de provinciale weg kennis heeft gemaakt met een betonnen brug:

http://www.nonstopnews.de/index.php?page=meldung&newsnr=4930

Hier de foto's, de auto-onderdelen liggen over meerdere 100 meter:

http://www.nonstopnews.de/galerie/4930
Die heeft er wss niet veel van gemerkt :') heel de auto tot gort.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_92091457
quote:

[..]

Bedoel je de nieuwe Sorento of de oudere? Want de nieuwe zit best goed in elkaar met een nette afwerking. De oude is wat "Koreaanser" zeg maar :P.. Ook niet geheel probleemloos, tenminste met LPG versies.
  zondag 30 januari 2011 @ 19:30:36 #299
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92091472
quote:

[..]

Laat ik het zo stellen, er is ook een groot verschil tussen een kant-en-klaar maaltijd die naar plastik smaakt (is ook goed) en een lekkere maaltijd met de beste ingrediënten.

De kwaliteitsbeleving in een KIA zal best wel ok zijn, maar er is zoveel beters te koop. :)
  zondag 30 januari 2011 @ 19:31:51 #300
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_92091545
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:24 schreef Hyman het volgende:

[..]

coupe was toch 2 deurs en sedan 4?
Niet echt, het is meer de daklijn die bepalend is voor wat voor auto je hebt.

De Mercedes Benz CLS heeft ook 4 deuren en is een coupé, BMW noemt de X6 zelf ook een "SAC" (Sports Activity Coupé).
  zondag 30 januari 2011 @ 19:33:21 #301
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_92091602
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Niet echt, het is meer de daklijn die bepalend is voor wat voor auto je hebt.

De Mercedes Benz CLS heeft ook 4 deuren en is een coupé, BMW noemt de X6 zelf ook een "SAC" (Sports Activity Coupé).
Ah zo :P ik dacht altijd dat het aantal deuren ervoor stond of ie coupe of sedan was.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')