abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92093065
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef Toverheks het volgende:

[..]

zal ik nou een note van remlof krijgen :@ voor ongeoorloofd gedrag
met zoveel tieten een paar positieve denk ik. :P
  zondag 30 januari 2011 @ 20:05:55 #202
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093072
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:05 schreef Coos het volgende:

[..]

Al Jazeera Engels doet het nog gewoon hoor. Die staat bij mij op. (8>
nee hier wel alleen in egypte niet zoiets begreep ik eruit
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_92093085
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:01 schreef Coos het volgende:

[..]

Zal ik het dan maar doen. Heks zit denk in het andere Egypte topic. :D

Maar The Brotherhood of Muslims zeggen nu dat alle oppositie partijen zich moeten verenigen.

Volgens mij is het link om met die lui in zee te gaan.
Toen de revolutie in Pezië uitbrak en de Sjah verdreven werd riep Khomeiny hetzelfde.
Het gevolg was dat de Ayatholla's het in Iran voor het zeggen kregen en tot op de dag van vandaag leven de Iraniërs onder religieuze onderdrukking.

Wolven in schaapskleren.
Ik heb zo'n gevoel dat het daar ook op uit gaat draaien. In die landen heb je wel vaak een enorme sterke leider nodig om te tegengestelde belangen van sommige groeperingen onder controle te houden. Een democratie zoals hier (voor wat het waard is) zie ik daar nog niet 1,2,3 als mogelijkheid :N
  zondag 30 januari 2011 @ 20:07:38 #204
104871 remlof
Europees federalist
pi_92093168
quote:
Op zondag 30 januari 2011 20:04 schreef Toverheks het volgende:

[..]

zal ik nou een note van remlof krijgen :@ voor ongeoorloofd gedrag
Neuh, maar met zo'n zeug doe je me geen plezier :')
Yankee go home!
  zondag 30 januari 2011 @ 20:08:13 #205
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093196
amerika speelt sleutelrol in kwestie, obama zei heel duidelijk mubarak moet wieberen maar of dat ook gebeurt.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:09:31 #206
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093256
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Neuh, maar met zo'n zeug doe je me geen plezier :')
nou ja zeug, dat zeg je niet tegen zo een dame, meisje heeft al een complex van een tiet teveel :(

was een geintje hoor rem, kwam het tegen op de pagina van FANN, dus eigenlijk is het haar schuld >:)
pi_92093288
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:08 schreef Toverheks het volgende:
amerika speelt sleutelrol in kwestie, obama zei heel duidelijk mubarak moet wieberen maar of dat ook gebeurt.
Dat willen ze graag, overal in de wereld, maar 't lukt maar zelden _O- Oelewappers :7
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 20:10:32 #208
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_92093301
Wat ze in Egypte nodig hebben is een Joodse knuffel-koning! Iedereen aan de thee! :P
pi_92093314
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:06 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Ik heb zo'n gevoel dat het daar ook op uit gaat draaien. In die landen heb je wel vaak een enorme sterke leider nodig om te tegengestelde belangen van sommige groeperingen onder controle te houden. Een democratie zoals hier (voor wat het waard is) zie ik daar nog niet 1,2,3 als mogelijkheid :N
Maar de omwenteling van Perzië naar Iran was nog voor het informatietijdperk waarin wij nu leven.
Er was nog geen internet en zelf tv hadden de meeste mensen daar toen niet.

Egypte heeft alle media zolas wij die kennen en ze zijn zeker een stuk moderner dan andere landen in de regio. Dus of de massa zich in een religieus stramien zullen laten duwen dat betwijfel ik!
  zondag 30 januari 2011 @ 20:12:18 #210
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093378
weet je heb niet zoveel verstand van Politiek ( waarvan wel hahahah) maar vind Amerika een eng gevaarlijk land, want zei hebben overal een sleutelrol bewapende het ene land aan wapens terwijl ze met het andere land lopen te slijmen, echt nare wereld overal.
pi_92093379
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:09 schreef Toverheks het volgende:

[..]

was een geintje hoor rem, kwam het tegen op de pagina van FANN, dus eigenlijk is het haar schuld >:)
O, dan gaan de notes naar Teun :P

Heks Panorama op Canvas. ^O^
pi_92093459
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:12 schreef Toverheks het volgende:
weet je heb niet zoveel verstand van Politiek ( waarvan wel hahahah) maar vind Amerika een eng gevaarlijk land, want zei hebben overal een sleutelrol bewapende het ene land aan wapens terwijl ze met het andere land lopen te slijmen, echt nare wereld overal.
Ja Heks de wapenindustrie moet blijven draaien. 8-)
pi_92093464
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:10 schreef Coos het volgende:

[..]

Maar de omwenteling van Perzië naar Iran was nog voor het informatietijdperk waarin wij nu leven.
Er was nog geen internet en zelf tv hadden de meeste mensen daar toen niet.

Egypte heeft alle media zolas wij die kennen en ze zijn zeker een stuk moderner dan andere landen in de regio. Dus of de massa zich in een religieus stramien zullen laten duwen dat betwijfel ik!
Christenen zijn daar een tijdje de dupe van moslimgeweld. Daar waren onlangs nog wel wat berichten over te lezen. We wachten rustig af. Er wordt in ieder geval weer wat geschiedenis geschreven, dat is wel aardig c_/
  zondag 30 januari 2011 @ 20:13:43 #214
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093465
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:12 schreef Coos het volgende:

[..]

O, dan gaan de notes naar Teun :P

Heks Panorama op Canvas. ^O^
oh Coos, weet je wat er in mijn UPC digitale starter zit, goed tv, en gisteren een doc over lapland zo leuk een hele leuke intresante zender.
pi_92093466
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:09 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:P

pi_92093776
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:10 schreef Coos het volgende:

Dat is één van de dingen die nu duidelijk worden, een dergelijk onderdrukkend regime lijkt onmogelijk samen te gaan met de moderne informatiekanalen. Het is niet voor niets dat de Taliban destijds tv en internet in Afghanistan verbood.

Bij de protesten in Egypte lijkt er overigens ook geen enkele aanwijzing dat één bepaalde ideologie de boventoon voert. Moslims, christenen en atheïsten strijden schouder aan schouder. Christenen geven aan moslims te zullen beschermen als die tijdens de betogingen pauzeren voor het gebed.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 20:19:36 #217
137949 Disana
pi_92093818
Wij kijken naar Ned2, dat is zo'n aardige reisserie net als de voorganger die over het midden oosten ging. Vandaag over Egypte.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:20:14 #218
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093845
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is één van de dingen die nu duidelijk worden, een dergelijk onderdrukkend regime lijkt onmogelijk samen te gaan met de moderne informatiekanalen. Het is niet voor niets dat de Taliban destijds tv en internet in Afghanistan verbood.

Bij de protesten in Egypte lijkt er overigens ook geen enkele aanwijzing dat één bepaalde ideologie de boventoon voert. Moslims, christenen en atheïsten strijden schouder aan schouder. Christenen geven aan moslims te zullen beschermen als die tijdens de betogingen pauzeren voor het gebed.
elke keer dat ik dat zag he Schrutz werd ik gewoon warm van binnen, want zo kan het ook gewoon naast en met elkaar leven echt dat zou de wereld een stuk mooier maken
pi_92093871
:O
Zo vandaag niks meer doen
pi_92093912
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:20 schreef Toverheks het volgende:

[..]

elke keer dat ik dat zag he Schrutz werd ik gewoon warm van binnen, want zo kan het ook gewoon naast en met elkaar leven echt dat zou de wereld een stuk mooier maken
Ik zag een foto van betogers. Eén met een enorm kruis om z'n nek, degene daarnaast in een Niqaab.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:21:55 #221
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92093931
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:19 schreef Disana het volgende:
Wij kijken naar Ned2, dat is zo'n aardige reisserie net als de voorganger die over het midden oosten ging. Vandaag over Egypte.
komt er dan geen reklame voorbij, zat op rtl nieuws te wachten op 6 uur, kwam er eerst een reklame over Egypte pyramides enzo vrouwtje op kameel, staat eronder Egypte waar het allemaal begon, zo dom om zoiets nu uit te zenden, Egypte is bezig een land te worden waar de helft al van gesloopd wordt waar er echt crises is.
pi_92093965
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:18 schreef Scrutinizer het volgende:

Monsterverbond, de Christenen gaan voor mijn gevoel het onderspit delven. Daarom moet er weer een sterke leider komen om ze allemaal in het gareel te houden.
  zondag 30 januari 2011 @ 20:23:12 #223
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92094002
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik zag een foto van betogers. Eén met een enorm kruis om z'n nek, degene daarnaast in een Niqaab.
ja het zal wel bij dromen blijven, over een paar dagen slaan cristenen moslims en weet ik welke relegie elkaar weer om de oren, oh zo zonde, het leven is toch veels te mooi de wereld kan er zo mooi uitzien zonder al die dingen. :'(
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 20:25:26 #224
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_92094134
De Kopten niet zo onderschatten. :P
Dan daarbij als ze aan de Oosterse riten komen dan moet de Paus de broeders maar tegemoet komen te vuur en te zwaard!
  zondag 30 januari 2011 @ 20:25:45 #225
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92094159
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:20 schreef Laysa het volgende:
:O
Zo vandaag niks meer doen
je schoonmoeder weg en ben zijn jullie weer op kraambezoek geweest, jullie zouden toch vandaag weer gaan tuttelen.

BZV kijken :W
pi_92094164
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Monsterverbond, de Christenen gaan voor mijn gevoel het onderspit delven. Daarom moet er weer een sterke leider komen om ze allemaal in het gareel te houden.
Waarom dan een nieuwe? Laat dan Mubarak gewoon het vuur openen om de massa onder de duim te houden. Hatsee, klaar. Kunnen alle mensen die bang zijn voor moslims weer lekker op duikvakantie in Egypte en is ons belang weer veilig gesteld. Jammer voor het volk maar ja, die moeten wel onderdrukt worden, begrijp ik.
pi_92094498
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:25 schreef Toverheks het volgende:

[..]

je schoonmoeder weg en ben zijn jullie weer op kraambezoek geweest, jullie zouden toch vandaag weer gaan tuttelen.

BZV kijken :W
Nee niet bij de baby geweest...was een leuke drukke dag dus van de week ga ik even langs bij mn broer :Y ;)
pi_92094662
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:25 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Waarom dan een nieuwe? Laat dan Mubarak gewoon het vuur openen om de massa onder de duim te houden. Hatsee, klaar. Kunnen alle mensen die bang zijn voor moslims weer lekker op duikvakantie in Egypte en is ons belang weer veilig gesteld. Jammer voor het volk maar ja, die moeten wel onderdrukt worden, begrijp ik.
Bij geen sterke man voorzie ik taferelen als na Tito, na Saddam, na whatever places waar de sterke man plots wegviel. Gevolg: nog veel meer doden en drama.

Ik ben niet voor een dictatuur, maar soms is iets van een dictatuur voor het volk tien keer beter dan hem niet hebben.
pi_92096537
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:33 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Bij geen sterke man voorzie ik taferelen als na Tito, na Saddam, na whatever places waar de sterke man plots wegviel. Gevolg: nog veel meer doden en drama.
De twee voorbeelden die je noemt zijn voorbeelden van staten die eigenlijk nooit een land als geheel zijn geweest. Beide staten die bestaan/bestonden uit een samenraapsel van volkeren. Irak gecreëerd door het VK, Joegoslavie een federatie van volkeren naar Sovjet-model.

Kijk ook eens naar Argentinië na Videla of zo, Spanje na Franco, Griekenland na het kolonelsregime ... Misschien niet economische wonderen maar niet het drama waar jij op doelt.
quote:
Ik ben niet voor een dictatuur, maar soms is iets van een dictatuur voor het volk tien keer beter dan hem niet hebben.
Ik ben het (waarschijnlijk) met je eens dat democratie een proces is wat je moet leren maar zoals met alles gaat dat leren met vallen en opstaan. Als je er überhaupt niet aan begint kun je het ook niet leren.

Het is overigens nog helemaal niet gezegd dat de Muslim Brotherhood kan rekenen op een grote aanhang in Egypte, de meeste schattingen zeggen zo'n 10%. Mubarak wil echter het Westen wel graag laten geloven in het gevaar van die beweging maar lijkt er tegelijkertijd ook niet voor terug te deinzen het vuur op z'n eigen volk te openen.
pi_92096607
Maar goed, Jian zal zo wel even komen vertellen hoe het allemaal zit.

Top Gear nu :)
pi_92096851
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Goeie tip _O_!

* aanzet
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_92096999
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:57 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

De twee voorbeelden die je noemt zijn voorbeelden van staten die eigenlijk nooit een land als geheel zijn geweest. Beide staten die bestaan/bestonden uit een samenraapsel van volkeren. Irak gecreëerd door het VK, Joegoslavie een federatie van volkeren naar Sovjet-model.

Kijk ook eens naar Argentinië na Videla of zo, Spanje na Franco, Griekenland na het kolonelsregime ... Misschien niet economische wonderen maar niet het drama waar jij op doelt.

[..]

Ik ben het (waarschijnlijk) met je eens dat democratie een proces is wat je moet leren maar zoals met alles gaat dat leren met vallen en opstaan. Als je er überhaupt niet aan begint kun je het ook niet leren.

Het is overigens nog helemaal niet gezegd dat de Muslim Brotherhood kan rekenen op een grote aanhang in Egypte, de meeste schattingen zeggen zo'n 10%. Mubarak wil echter het Westen wel graag laten geloven in het gevaar van die beweging maar lijkt er tegelijkertijd ook niet voor terug te deinzen het vuur op z'n eigen volk te openen.
Egypte was ook Brits tot in de twintigste eeuw.
Ik hoop er het beste van voor die mensen, maar ik zie liever een model waar langzaam maar zeker de teugels gevierd worden en mensen de kans krijgen om leren om te gaan met democratie.
pi_92097194
Er was een groot vuurgevecht tussen leden van gewone leger en presidentele leger in Nasr City.en er is nu een grote brand.

moebarak heeft een oorlogskabinet gevormd met het idee om rustig te blijven zitten, totdat de revolutie vanzelf overgaat.

Verder over die plunderingen, die schijnen dus echt door de politie te zijn gedaan en niet door de burgers.

Verderzijn er zorgen over voedsel, gas etc......hoe langer dit gaat duren, des te meer mensen honger gaan krijgen.

Een grote demonstratie in Syrie op 5 febr.

Ik lees ook iets over het kabinet Netanyau, dat dit gaat vallen als Barderei plan mislukt?
  zondag 30 januari 2011 @ 21:07:27 #235
241662 Jian
Well, well, well
pi_92097322
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar goed, Jian zal zo wel even komen vertellen hoe het allemaal zit.

Ik kom jou niks vertellen, want jij weet het allemaal al zo goed, dat ik niet eens zou durven en als ik dit bericht niet had gelezen had ik echt niet gereageerd, maar, nu voel ik me geroepen om je iets voor te leggen, meer niet; In Egypte wonen zo'n 76 miljoen mensen, waarvan er zo'n 70 miljoen moslim zijn (om en nabij, ik kan er iets naast zitten). Jij gokt dat zo'n 10% van de bevolking zich achter de Muslim Brotherhood zal scharen. Als je echt moet kiezen, wat denk je dan Hoger of Lager :)
pi_92097418
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:02 schreef Teun_ZHV het volgende:

Ik hoop er het beste van voor die mensen, maar ik zie liever een model waar langzaam maar zeker de teugels gevierd worden en mensen de kans krijgen om leren om te gaan met democratie.
Hoeveel procent van de bevolking mag daarvoor onderdrukt worden? Of gevangen gezet? Of vermoord?
pi_92097490
De vrouw van Moebarak is Brits, die zit nu met de twee zonen in Londen, waar ze een prachtig huis hebben.

We hebben ook nog de Bedoein, die hebben gezegd rotzooi te gaan maken in Suezkanaal, als Moebarak niet verdwijnt.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:09:47 #238
137949 Disana
pi_92097503
Het was weer een plezierig programma zoals altijd van VPRO en CANVAS, en verbluffend actueel want ook over de corruptie en de normen en waarden in het land en de verloren hoop.
  Moderator zondag 30 januari 2011 @ 21:12:00 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_92097658
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik kom jou niks vertellen, want jij weet het allemaal al zo goed, dat ik niet eens zou durven en als ik dit bericht niet had gelezen had ik echt niet gereageerd, maar, nu voel ik me geroepen om je iets voor te leggen, meer niet; In Egypte wonen zo'n 76 miljoen mensen, waarvan er zo'n 70 miljoen moslim zijn (om en nabij, ik kan er iets naast zitten). Jij gokt dat zo'n 10% van de bevolking zich achter de Muslim Brotherhood zal scharen. Als je echt moet kiezen, wat denk je dan Hoger of Lager :)
Lijkt mij ook dat een bevolking die voor 70% moslim is die automatisch voor de Brotherhood zullen kiezen, en dan kan die 6% christenen en andersdenkenden wel inpakken. Nú hebben ze het al heel moeilijk. Dan wordt het onmogelijk.
pi_92097709
quote:

[..]

Ten eerste gok ik niet maar baseer ik die 10% op wat mij via verschillende nieuwsbronnen ter ore gekomen is. Ten tweede zou je kunnen stellen dat zo'n 90% van de bevolking in Nederland autochtoon is en dat de PVV desondanks niet 90% van de bevolking vertegenwoordigt.
pi_92097751
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt mij ook dat een bevolking die voor 70% moslim is die automatisch voor de Brotherhood zullen kiezen, en dan kan die 6% christenen en andersdenkenden wel inpakken. Nú hebben ze het al heel moeilijk. Dan wordt het onmogelijk.
Tuurlijk, alle moslims zijn hetzelfde.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:13:48 #242
137949 Disana
pi_92097807
Ik weet ook niet beter dan dat het gros van de moslims in Egypte niet voor sharia is. Men neigt eerder naar verlichting.
pi_92097869
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:08 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de bevolking mag daarvoor onderdrukt worden? Of gevangen gezet? Of vermoord?
Wat is dat nu toch voor vraag 8)7

Maar als we op die toer gaan: "Hoeveel mensen mogen er van jou sneuvelen in de strijd na het wegvallen van een dictatuur en voordat de democratie een beetje geworteld is?"

En nogmaals, we doen net of Egypte een land van onderdrukten is, ik heb daar nooit iets over gelezen. Volgens mij kan de gemiddelde ( <- daar istie weer :P ) Egyptenaar redelijk vrij rondlopen zonder direct bang te hoeven zijn voor een kogel.

Ik schreef het al eerder, ik geloof dat achter deze rellen en het verzet net iets meer steekt dan enkel ontevredenheid. Het zou mij niet verbazen als er een (poltieke) regie achter zit.

Edit: Politieke regie wil ik graag veranderen in Politiek religieuze regie, kan dat nog? :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2011 21:17:03 ]
pi_92097939
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:14 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Wat is dat nu toch voor vraag 8)7

Dat is toch precies wat er gebeurt?
pi_92097973
Obama heeft de leiders van het Midden-Oosten opgeroepen om de situatie Egypte te bespreken.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:16:43 #246
137949 Disana
pi_92098043
De Egyptenaren niet onderdrukt? Het land staat bol van de corruptie. Of is dat geen onderdrukking?
pi_92098117
Dat zou mij dus ook niet verbazen, dat er meer achter zit, dan dat we nu zien..
pi_92098144
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
De Egyptenaren niet onderdrukt? Het land staat bol van de corruptie. Of is dat geen onderdrukking?
En oppositieleiders gaan de gevangenis in.
pi_92098160
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:15 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat er gebeurt?
Nee, volgens mij niet :N
Althans, nooit iets over gelezen.
pi_92098233
Ik was in Cairo en Alexandrie,, al die gasten waren corrupt.
Vooral de politie.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:19:06 #251
241662 Jian
Well, well, well
pi_92098248
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ten eerste gok ik niet maar baseer ik die 10% op wat mij via verschillende nieuwsbronnen ter ore gekomen is. Ten tweede zou je kunnen stellen dat zo'n 90% van de bevolking in Nederland autochtoon is en dat de PVV desondanks niet 90% van de bevolking vertegenwoordigt.
Je nieuwsbronnen deugen niet :W
pi_92098280
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
Nee, want daar doet de bevolking net zo goed aan mee. Corruptie vind je in alle gelederen in alle landen ter wereld. Ieder land heeft z'n eigen dingen. Roemenië staat ook bol van de corruptie, maar om nu te zeggen dat die mensen echt onderdrukt worden.... :N
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:20:03 #253
137949 Disana
pi_92098334
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef hondjes het volgende:
Ik was in Cairo en Alexandrie,, al die gasten waren corrupt.
Vooral de politie.
Ja, dat was ook net op Ned2 te zien. Dat verklaarde voor mij waarom de politie ook nu de betogers niet goed gezind is: zij hebben geen belang bij mondige burgers.
pi_92098348
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:18 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Nee, volgens mij niet :N
Althans, nooit iets over gelezen.
Daar lees je volgens mij weinig over omdat het in het belang van "ons" is. De afgelopen dagen heb ik toch nogal eens leden van de oppositie aan het woord gezien die, heel convenient, gevangen gezet werden ten tijde van de schijnverkiezingen.
pi_92098379
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

En ik gok met je mee.

Want tijdens de demonstratie vrijdag kon je op de tv beelden zien dat er maar een klein gedeelte (die 10%?) in gebed ging op de voorgrond. De massa op de achtergrond ging gewoon door met de dingen die ze op dat moment deden.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:21:04 #256
137949 Disana
pi_92098423
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:19 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Nee, want daar doet de bevolking net zo goed aan mee. Corruptie vind je in alle gelederen in alle landen ter wereld. Ieder land heeft z'n eigen dingen. Roemenië staat ook bol van de corruptie, maar om nu te zeggen dat die mensen echt onderdrukt worden.... :N
In Egypte is het toch specifiek de overheid die corrupt is hoor. Dan kun je dat volgens mij prima onderdrukking noemen.
pi_92098537
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:19 schreef Jian het volgende:

[..]

Je nieuwsbronnen deugen niet :W
Hier een bron voor jou

Die weten niet eens waar Egypte ligt.
pi_92098686
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:20 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Daar lees je volgens mij weinig over omdat het in het belang van "ons" is. De afgelopen dagen heb ik toch nogal eens leden van de oppositie aan het woord gezien die, heel convenient, gevangen gezet werden ten tijde van de schijnverkiezingen.
Dat schreef ik vanmiddag ook in reply op Teun.

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 16:10 schreef Coos het volgende:

[..]

De repressie van de geheime dienst was zó groot en velen die een voorzichtige poging deden e.e.a. de kaak te stellen zitten al jaren vast.
Maar eveneens die fundamentalistische moslims gingen zonder pardon de bak in.
Hij moet echt dat notitieboekje er weer bij pakken. :P
pi_92098728
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:21 schreef Disana het volgende:

[..]

In Egypte is het toch specifiek de overheid die corrupt is hoor. Dan kun je dat volgens mij prima onderdrukking noemen.
Roemenië ook, heel specifiek. Maar ook daar vindt Jan met de Pet weer antwoorden op, ze doen namelijk gewoon mee. Het is ook voor een deel cultuur vermoed ik. Ik geloof echt niet dat wanneer er een democratie is mensen opeens niet meer corrupt zijn.

Maar....we wachten in alle rust op wat er komen gaat. De tijd zal het leren en ik hoop voor hen daar dat Scrut gelijk krijgt :Y
  zondag 30 januari 2011 @ 21:25:00 #260
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_92098786
Spannend weer hoor al die échte dooie ergens daar ver van mijn bed... ^O^
  zondag 30 januari 2011 @ 21:25:22 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_92098816
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hier een bron voor jou
[ afbeelding ]
Dat weten de meeste Amerikanen niet :')
Yankee go home!
pi_92098914
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Coos het volgende:

[..]

Dat schreef ik vanmiddag ook in reply op Teun.

Hij moet echt dat notitieboekje er weer bij pakken. :P
Mijn boekje staat vol met notities...allemaal van Pietje :P
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:27:26 #263
137949 Disana
pi_92099000
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:24 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Roemenië ook, heel specifiek. Maar ook daar vindt Jan met de Pet weer antwoorden op, ze doen namelijk gewoon mee. Het is ook voor een deel cultuur vermoed ik. Ik geloof echt niet dat wanneer er een democratie is mensen opeens niet meer corrupt zijn.

Maar....we wachten in alle rust op wat er komen gaat. De tijd zal het leren en ik hoop voor hen daar dat Scrut gelijk krijgt :Y
Je doet net of 'Jan met de pet' een keuze heeft, maar dat is dus niet zo. Jan met de pet zal wel moeten maar hij wordt er heus niet blij van.

En verder hoop ik zeer zeker ook dat Scrute het bij het rechte eind heeft. Maar ik zie het wat Egypte betreft niet zo donker in omdat de meeste mensen al teveel van het moderne leven geproefd hebben.
pi_92099260
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:27 schreef Disana het volgende:

En verder hoop ik zeer zeker ook dat Scrute het bij het rechte eind heeft. Maar ik zie het wat Egypte betreft niet zo donker in omdat de meeste mensen al teveel van het moderne leven geproefd hebben.
Internet en vrije media hebben daar tegenwoordig een grote invloed op.

Ik koop trouwens toch maar geen nieuwe Ferrari, Jeremy vond 'm maar niks.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:32:06 #265
137949 Disana
pi_92099385
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Jij was toch uiterst content met je pooierbak Mercedes?
pi_92099426
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dan neem je die van Dellboy toch over. :P

zondag 30 januari 2011 @ 21:33:25 #267
241662 Jian
Well, well, well
pi_92099496
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:22 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Hier een bron voor jou
[ afbeelding ]
Mijn bron zijn een Egyptische zakenman en zijn zoon, de mensen die zorgen voor een deel van mijn import. Zij zijn toevallig Kopten en zeer bezorgd op het moment. Zij onderschrijven de huidige corruptie zeer zeker. En alhoewel volgens hun er in werkelijkheid al geen vrijheid van religie bestaat in Egypte omdat Kopten nu al worden bedreigd en gemolesteerd vrezen voor een steeds minder gematigd Moslim-klimaat in hun thuisland onder meer door toedoen van de Muslim Broederschap. Maar ja weten deze mensen veel, het is alleen maar hun vaderland tenstlotte. :)
pi_92099557
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Jij was toch uiterst content met je pooierbak Mercedes?
Klopt. Vooral ook omdat het in gebruik veruit de goedkoopste auto is die ik ooit gehad heb. w/
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:35:27 #269
137949 Disana
pi_92099671
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:34 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Klopt. Vooral ook omdat het in gebruik veruit de goedkoopste auto is die ik ooit gehad heb. w/
Zolang je er maar niet mee naar Egypte gaat, want daar vragen ze smeergeld voor grote auto's :)
pi_92099681
Pimpen met bronnen :{w
pi_92099702
Heb het Spaanse nieuws opstaan.
Hondjes mag blij zijn dat haar berg niet zo heel hoog is. *)
Op veel plaatsen boven de 300 meter sneeuw.
pi_92099743
Tijd voor koffie met appeltaart c_/
pi_92099781
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:36 schreef Coos het volgende:
Heb het Spaanse nieuws opstaan.
Hondjes mag blij zijn dat haar berg niet zo heel hoog is. *)
Op veel plaatsen boven de 300 meter sneeuw.
300 meter sneeuw? Dan kan geen berg te hoog zijn Coos 8-)
pi_92099806
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:33 schreef Jian het volgende:

[..]

Mijn bron zijn een Egyptische zakenman en zijn zoon, de mensen die zorgen voor een deel van mijn import. Zij zijn toevallig Kopten en zeer bezorgd op het moment. Zij onderschrijven de huidige corruptie zeer zeker. En alhoewel volgens hun er in werkelijkheid al geen vrijheid van religie bestaat in Egypte omdat Kopten nu al worden bedreigd en gemolesteerd vrezen voor een steeds minder gematigd Moslim-klimaat in hun thuisland onder meer door toedoen van de Muslim Broederschap. Maar ja weten deze mensen veel, het is alleen maar hun vaderland tenstlotte. :)
Het zal ook weer eens niet dat jij vrienden hebt die net weer precies passen bij de discussie die we hebben waardoor jij gelijk hebt. Wat vindt je andere vriend, Gerard Joling, er van?
pi_92099847
Ik ga d'r maar eens een filmpje ingooien.

De revolutie moet maar een paar uurtjes wachten. ;)
pi_92099888
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:35 schreef Disana het volgende:

[..]

Zolang je er maar niet mee naar Egypte gaat, want daar vragen ze smeergeld voor grote auto's :)
Ik zie wel mooie jaren 70 auto's daar in het straat beeld. ^O^
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:39:19 #277
137949 Disana
pi_92099935
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:38 schreef Coos het volgende:
Ik ga d'r maar eens een filmpje ingooien.

De revolutie moet maar een paar uurtjes wachten. ;)
Best vermoeiend hè de hele dag, ik heb dat ook met al die beelden en berichten. Veel kijkplezier.
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:40:53 #278
137949 Disana
pi_92100060
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:38 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik zie wel mooie jaren 70 auto's daar in het straat beeld. ^O^
Mooi is dat hè. Die auto's hadden zoveel meer karakter.
pi_92100071
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:39 schreef Disana het volgende:

[..]

Best vermoeiend hè de hele dag, ik heb dat ook met al die beelden en berichten. Veel kijkplezier.
Ze hebben er gelukkig lekker weer bij in Egypte
pi_92100073
quote:

[..]

nee, jouw bronnen zijn lekker up-to-date, in 2009 al meer dan 82 miljoen, arse :D

bron :P : das wereldbanck http://www.google.com/pub(...)l&q=egypte+bevolking
pi_92100130
quote:
6s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:35 schreef Teun_ZHV het volgende:
Pimpen met bronnen :{w
haha, alles wel?
  zondag 30 januari 2011 @ 21:41:54 #282
241662 Jian
Well, well, well
pi_92100157
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Het zal ook weer eens niet dat jij vrienden hebt die net weer precies passen bij de discussie die we hebben waardoor jij gelijk hebt. Wat vindt je andere vriend, Gerard Joling, er van?
Het zal me werkelijk, echt werkelijk ruk wezen wat jij van mijn relaties en vrienden vind, maar hou wel je domme reacties aangaande waar Egypte ligt voor je. En aangaande Joling, ik dacht toch echt overigens dat jij degene was die altijd iedereen wel eens tegen was gekomen in de bar ofzo :')
  zondag 30 januari 2011 @ 21:42:09 #283
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92100179
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 20:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

_O-
pi_92100203
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:37 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Wacht rustig het antwoord af op deze zeer duidelijke aanval richting "vriend" Jian :s)
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:42:39 #285
137949 Disana
pi_92100227
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:40 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ze hebben er gelukkig lekker weer bij in Egypte
Heb het nu spelen maar ik ken het niet en ik zie op die pagina ook niet goed van wie het is?

Edit ah ik zie het al. Klinkt leuk.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:42:47 #286
241662 Jian
Well, well, well
pi_92100236
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

nee, jouw bronnen zijn lekker up-to-date, in 2009 al meer dan 82 miljoen, arse :D

bron :P : das wereldbanck http://www.google.com/pub(...)l&q=egypte+bevolking
Ik had eerst moeten googelen natuurlijk, maar voor de percentages zal het toch niet zoveel uitmaken ofwel Drs.
pi_92100296
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

haha, alles wel?
Los van de kommer en kwel wel :P
Met u ook?
pi_92100371
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik had eerst moeten googelen natuurlijk, maar voor de percentages zal het toch niet zoveel uitmaken ofwel Drs.
nee, ik kwam in vrede ;)
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:45:02 #289
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_92100430
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:44 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

nee, ik kwam in vrede ;)
en vertrok in oorlog? :P
pi_92100449
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb het nu spelen maar ik ken het niet en ik zie op die pagina ook niet goed van wie het is?
Brooklyn Funk Essentials. Beetje een nep-bandje maar wel een erg grappig nummer.
pi_92100452
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk, echt werkelijk ruk wezen wat jij van mijn relaties en vrienden vind, maar hou wel je domme reacties aangaande waar Egypte ligt voor je. En aangaande Joling, ik dacht toch echt overigens dat jij degene was die altijd iedereen wel eens tegen was gekomen in de bar ofzo :')
We constateren hier dat Jian vrienden en relaties heeft :Y
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2011 @ 21:46:21 #292
137949 Disana
pi_92100525
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:45 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Brooklyn Funk Essentials. Beetje een nep-bandje maar wel een erg grappig nummer.
Ja, het klinkt wel aardig :Y
pi_92100527
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:41 schreef Jian het volgende:

[..]

Iets voor me houden? We leven hier in een democratie hoor.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:47:22 #294
241662 Jian
Well, well, well
pi_92100616
quote:
14s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:42 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Wacht rustig het antwoord af op deze zeer duidelijke aanval richting "vriend" Jian :s)
Je bedoelt dit domme verweer ....... Even los van de bezorgdheid van de mensen die ik persoonlijk ken, kan iedereen gaan nazoeken hoe de verhoudingen tussen moslims en kopten in Egypte liggen, alsook de daaruit voortvloeiende bezorgdheid van die minderheid, zeker onder de huidige omstandigheden.
  zondag 30 januari 2011 @ 21:48:14 #295
241662 Jian
Well, well, well
pi_92100693
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:44 schreef willem-jozef het volgende:

[..]

nee, ik kwam in vrede ;)
Ugh, :{w
pi_92100698
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:43 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Los van de kommer en kwel wel :P
Met u ook?
ja, wel redelijk. gisteren met meiske overigens extreem slechte film gezien en niet afgekeken (al na 20 minuten en ff voor de fun de 'ontwikkelingen' tot het eind gevolgd). machtig mooi, gelukkig was ie graties 8-)
http://www.imdb.com/title/tt1243957/ die sjonnie dep moet ook maar 'ns met pensioen :{w
pi_92100737
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

en vertrok in oorlog? :P
si. alles goed, junk? ;)
  zondag 30 januari 2011 @ 21:48:55 #298
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_92100751
ohhhh zat even te rommelen, en heb nu 3 nummertjes van de 3J`s gehoord voor het songfestival, wat een aanfluiting.......FANN kom er maar in hahahaha echt geen gehoor niks songfestivalliedjes wat een baggernummers ga hem ook wegzappen
pi_92100788
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 21:46 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, het klinkt wel aardig :Y
al geneukt? :P
pi_92100798
Ik mis gelukkig helemaal waarom Jian en Scrutz on the bitch zijn.
heerlijk om eens onwetend te zijn :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')